eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
213 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
✅موضوع شناسی الکل و فرآورده های آن در فقه اسلامی 🎙 ارائه دهنده: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری 🔬اساتید ناقد: اساتید دانشگاه علوم پژشکی مشهد 📣 اطلاع بیشتر و دریافت لینک شرکت در جلسه در لینک زیر: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
هدایت شده از نور | Noor
مجموعه آثار علمی فرهنگی متن 285 عنوان کتاب در 546 جلد از آثار منتشرشده در: «مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث»، «پژوهشگاه قرآن و حدیث» و «مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث»، به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی چون: تفسیر و قرآن، احادیث، عقاید،اخلاق و... مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74043 خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/74043 اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_darolhadith از بصورت غير حضوري خرید کنید! www.noorshop.ir 📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از فلسفه تابع وحی
🔻استاد رشاد در افتتاحیه سال تحصیلی حوزه امام رضا(ع) تهران: ❇️ با علم سکولار و الحادی نمی‌شود زیست‌مومنانه داشت ◻️ صرف خواندن دروس رسمی حوزه کافی نیست، ما به علم دینی احتیاج داریم، چراکه نمی‌شود با علم سکولار یا الحادی زیست مومنانه داشت. مسلمان نمی‌تواند زندگی و تدبیر حیات خود را به علم ضددینی بسپارد. ما باید علم دینی و علوم انسانی اسلامی تولید کنیم. امروزه ۲۰۰ سال است که علوم انسانی حیات بشر را اداره می‌کند و به مرور به جهان اسلام آمده تا جایی که کشور ما را هم اداره می‌کند. ◻️ در کشور ما علوم انسانی سکولار به شریعت اجازه نمی‌دهد که جامعه را اداره کند. عمده مسائل در دست متخصصان علوم انسانی است که غالباً هم انسان‌های سالم و متدین هستند، اما با معارف دینی آشنایی ندارند که علوم انسانی اسلامی تولید کنند حوزه علمیه باید این کار را انجام دهد. https://hawzahnews.com/xbkqC @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📙نام کتاب: کلام شیعه در پژوهش های غربی ✒نویسنده: جمعی از پژوهشگران 📚ناشر: دارالحدیث 💶قیمت: ۸۰،۰۰۰ تومان 🎙️توضیحات: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مطالعات شیعی در غرب که تا آن زمان به صورت پراکنده و در قالب مطالعات اسلامی و به عنوان زیرمجموعه‌‌ای از آن انجام می‌‌شد، وارد مرحله‌‌ای تازه شد و تحقیقات و کتاب‌های فراوانی به صورت مستقل درباره تشیع و عقاید و آموزه‌‌های آن به رشته تحریر آمد. انجام پژوهش‌های فراگیر و نگارش صدها مقاله و کتاب در موضوعات مختلف مرتبط با شیعه، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوع تاریخ، عقاید و آموزه‌‌های تشیع و نیز هدایت پایان‌‌نامه‌‌ها و برنامه‌‌ریزی فرصت‌های مطالعاتی ویژه در حوزه شیعه، بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در چند دهه گذشته است. 👨🏻‍💻مدیر فروش: https://b2n.ir/KetabemaAdmin
1_768647880.pdf
12.8M
نسخه‌ی پی‌دی‌اف سه کتاب کاربردی؛ ▫️کتاب ترگل (دلایل عقلی حجاب) پرشماره‌ترین کتاب حجاب در سال‌های اخیر. ▫️کتاب شاخه نبات راهکارهای کنترل شهوت و نگاه ▫️کتاب اینترنت پاک چگونه اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ 🔺با ارسال این فایل برای دیگران، در ثواب نشر آن شریک باشید. مرکز پخش: 09031007019
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🗞 نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره چگونگی اجرای پروتکل های فقهی مدیریت کرونا : ❓ آماده برگزاری کار آزمائی مشترک با وزارت بهداشت و درمان بر اساس پروتکل‌های فقهی مدیریت کرونا هستیم!/ پروتکل های فعلی مدیریت کرونا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند ⚡️متن کامل نامه: https://nro-di.blog.ir/1400/06/24 @olgou4
*هوالمحبوب* *با سلام و تحیات* *کارگروه پنجمین همایش سیره نبوی(صلوات الله علیه وآله) در طب برگزار می کند:* 🔹 *پیش نشست "تجارب سلامت معنوی در همه گیری کرونا"* 🔸 *در محورهای:* 1️⃣ *مبانی فلسفی و کلامی مواجهه معنوی با کرونا* 2️⃣ *مداخله معنوی در بحران ناشی از کرونا* 3️⃣ *تأثیر آموزه های نبوی(ص) بر نیازهای معنوی ناشی از کرونا* 4️⃣ *کارکرد آموزه های نبوی(ص) در مقابله با مشکلات خانواده در دوران کرونا* 🔹 *با حضور اساتید گرانمایه:* ♦️ *جناب آقای دکتر رضا چمن (رشته اپیدمیولوژی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود)* ♦️ *سرکار خانم دکتر صدیقه ابراهیمی (معاون آموزشی گروه اخلاق دانشگاه پزشکی شیراز)* ♦️ *دبیر علمی نشست: حجت الاسلام دکتر عبداله غلامی ( عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)* 🔖 *زمان: پنجشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۵* 🕙: *ساعت ۱۰ تا ۱۲* 📌 *لینک برگزاری:* https://www.skyroom.online/ch/baharsums/meeting2
هدایت شده از روشنگری
فقط در BBC فارسی ممکن است که یکی بنام کارشناس ادعا کند: ملامحمد وزیر دفاع طالبان که ظریف او را برد پیش رهبر ایران، مسئول کشتار دیپلماتها و روزنامه نگاران ایرانی در کنسولگری ایران در پیشاور بوده و حداقل ۱۰۰۰ نفر شیعه را سر بریده. ۱. وزیر دفاع طالبان ملا یعقوب است نه ملا محمد ۲. ملا یعقوب پسر ملاعمر است و در زمان کشتار دیپلماتهای ایرانی کودک بوده. ۳. ملایعقوب اصلا ایران نیامده و با ظریف دیدار رسمی نکرده. ۴. ظریف هیچ گروهی از طالبان را به نزد رهبر نبرد. ۵. کشتار دیپلماتها در مزار شریف بود نه پیشاور. ۶. پیشاور شهری است در پاکستان، نه افغانستان. 🏴 @Roshangari_ir 🅾️ instagram.com/roshangari02
آدم اين‌قدر مي‌خورد, اين‌قدر مي‌خوابد که هيچ خواب خوب نبيند.. آیت الله استاد جوادی آملی (حفظه الله) : 🔸اين بيان نوراني مرحوم کليني در جلد هشتم کافي در روضه کافي نقل کرد فرمود: اولاً رسول خدا صبح که مي‌شد از شاگردان سؤال مي‌کرد: «مَا فَعَلتُم بِالبَارِحَة» شما نخوابيد که بخوابيد, بخوابيد که به کلاس برويد! خيلي از علوم در عالم رؤيا براي انسان حلّ مي‌شود. 🔸 آدم اين‌قدر مي‌خورد, اين‌قدر مي‌خوابد که هيچ خواب خوب نبيند. فرمود: اگر خواستيد خواب راست ببينيد مواظب زبان و قلم خود باشيد، آدم دروغگو خواب راست نمي‌بيند, آدم بدانديش خواب خوش نمي‌بيند, آدم بدطينت خواب خوب نمي‌بيند؛ تا فرشته‌منش نشديم رؤياي خوب نصيب ما نمي‌شود. 🔸فرمود: «مَا فَعَلتُم بِالبَارِحَة». خوابيدن براي شاگردان حضرت کلاس درس بود، حضرت فرمود: ديشب چه ديديد؟ اين را مرحوم کليني در جلد هشت کافي نقل کرد. اينها رؤياهاي خوبي داشتند و مشاهدات خوبي داشتند همه حرف‌ها که در کتاب‌ها نيست اگر همه حرف‌ها در کتاب‌ها بود که علم ترقّي نمي‌کرد، فرمود: خيلي از حرف‌هاي از جاي ديگر به شما مي‌رسد از درون شما بايد بجوشد. 🔸 آدم تا چه وقت مي‌تواند استخر باشد، استخر بالأخره آب آن عاريه است از جاي ديگر مي‌آيد. فرمود شما مي‌توانيد چشمه بشويد از درون خود بجوشيد. غالب ماها گرفتار استخريم؛ محفوظات داريم, در آخر عمر هم «من آنچه خوانده‌ام همه از ياد من برفت» بالأخره آب استخر تمام مي‌شود؛ اما فرمودند بالأخره يک آب از خودت تهيه کن! «مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً ظَهَرَتْ يَنَابِيعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِه‏»؛ فرمود تا مي‌توانيد سعي کنيد چشمه باشيد. 🔸حالا کم يا زياد, پس چشمه شدن ممکن است همه‌اش انسان جدولي داشته باشد، حرف‌ها را از اين و آن بگيرد بعد از چند وقت تمام مي‌شود و خشک مي‌شود؛ اما چشمه باشد هميشه تر و تازه است. فرشته‌ها پر پهن مي‌کنند که انسان مثل مَلک پر دربياورد و از بازيگري و بازيگران پرواز کند، اين راه باز است هميشه اين هست و حيف است انسان عمري را به بازيگري صرف کند و تعبير لطيف و نمکين قرآن کريم اين است که آنها مي‌ميرند, فوت مي‌کنند؛ اما شما وفات داريد ما خودمان شخصاً شما را جذب مي‌کنيم. 🗓(تاریخ 94/1/10) 🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🆔 @dars_akhlaq
روش شناسی شیخ انصاری 1-3.rar
36.57M
✅ روش‌شناسی (۱-۳) 🔹ارائه: استاد 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
روش شناسی شیخ انصاری ۴-۶.rar
39.42M
✅ روش‌شناسی (۴-۶) 🔹ارائه: استاد 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
روش شناسی شیخ انصاری ۷-۹.rar
31.23M
✅ روش‌شناسی (۷-۹) 🔹ارائه: استاد 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
تفاوت روش شناختی فقه سیاسی سنتی و فقه حکومتی.pdf
267.1K
✅ مقاله «تفاوت فقه سیاسی سنتی و فقه حکومتی» 🔹نویسنده: دکتر رضا 🔹مقاله حاضر براین فرض است که مناسبات اجتهاد و سیاست در دوره معاصر، تابعی از تحولات روش شناختی در دانش فقه و به تبع آن فقه سیاسی است که موجب گذار از فقه سیاسی سنتی به رویکرد حکومتی به فقه شده است. براین اساس برخی از مهمترین تفاوت‌ها عبارت اند از: تفاوت در رویکرد اجتهادی فردی و اجتماعی، محوریت فرد در مقابل محوریت اجتماع، اجتهاد بر مبنای اصاله الاباحه و اصاله الحظر، چگونگی مواجهه با نص: پرهیز از تفسیرگرایی در مقابل توسعه معنای نص، کاربرد تقیه، محوریت حق و حکم، منابع اجتهاد و ... . ▫️یادداشت مرتبط: ضرورت روش‌شناسی فقه تخصصی 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
✅ نشست بررسی فرایند استنباط ارائه: استاد محمدحسین ملک زاده 🔹زمان: پنجشنبه ۲۵ شهریور، ۱۴ - ۱۶ 🔹مکان: سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران 🔹ثبت‌نام برای حضور مجازی:@aboosadeq @elmoaamal98 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
✅ استاد عبداللهیان: مکتب به طلبه روش اجتهاد می‌آموخت 🔹هدف از بحث و درس مکتب سامرا این بود که نمی‌خواستند فقط به شاگرد، یاد دهند، بلکه می‌خواستند به او یاد دهند؛ یعنی می‌خواستند مهارت، قدرت و چگونگی استنباط را به او بیاموزند. 🔹در یک حالت فقط می‌خواهید به شاگرد مطلب را بیاموزید و او یاد بگیرد، اما یک وقت شما می‌خواهید به او مهارت را بیاموزید که این کار را انجام دهید. 🔹 لذا در همان زمان می‌گفتند کسی که در مکتب سامرا حتی برای ۵ سال بوده و دورۀ اصول را هم نخوانده است، ناخودآگاه مجتهد می‌شود! چرا؟ چون را یاد می‌گیرد. 🔹پس استاد، اولاً شاگرد و مشارک می‌خواهد و بعد هم روش کار را به او یاد می‌دهد، نه اینکه فقط به او مطلب یاد دهد. 🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
از منظر رهبر معظم انقلاب (1) 🔑بسیار ظریف و دقیق 🔑تعلیم، کارى بسیار ظریف و دقیق است. تعلیم فقط این نیست که ما مجموعه‌اى از معلومات را در کاغذ بگذاریم و به دانش‌آموز بدهیم و بگوییم بخوان؛ بعد هم برهه‌اى از سال را معیّن کنیم تا بیایند امتحان دهند؛ این، تعلیم حقیقى نیست. تعلیم باید طورى باشد که ذهن را بسازد، مغز را فعّال کند 👆🏼دیدار جمعى از مدیران و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش ۲۶/۴/۱۳۸۱ رهنامه پژوهش»ش10» ویژه جایگاه تفکر لینک دانلود : http://rahnamehmag.ir/wp-content/uploads/2017/02/1-84.pd
آموزش پژوهش محور ماهیت آموزش پژوهش محور این است که آموزنده، آموخته ها را به گونه ای کاملاً حضوری دریافت کند و ارتباط فکری عمیقی بین این آموخته ها برقرار نماید. به طور طبیعی، خودِ چینش وضع طلبه ها، استاد، منابع و … باید به گونه ای باشد که این پژوهش محوری را تسهیل و در واقع، گریزناپذیر کند؛ به شکلی که حتی اگر استادی نخواست پژوهش محورانه کار آموزش را دنبال کند، نتواند از پژوهش فاصله بگیرد. مدیریت روش ها و سنجش کار بسیار مهم است. اولین مولفه موثر در آموزش پژوهش محور، هدف است؛ هدفی که از آن، درس دنبال می شود. دوم موضوع و محتوای آن درس است که باید محورهای آموزشی آن انتخاب و سازماندهی شود. سوم استاد استد که باید مهارت ها و توانمندی های تدریس را یاد بگیرد. چهارم ارزشیابی و سنجش است. بدین معنا که ما نباید فقط به آموخته ها و اندوخته ها نمره دهیم، بلکه به پرسش ها، ایرادها و اشکالاتی که گرفته می شود هم نمره دهیم. من معتقدم اگر اساتید ما یک الگوی درست و قابل اجرا از پژوهش محوری را فرا بگیرند، با همین متون و فضای فعلی و حتی با همین طلبه های فعلی، به طور قطع، به نتیجه مطلوب می رسیم. مفهوم درستی از پژوهش محور کردن آموزش، ضرورت و فایده آن و مدل ها، الگوها و مهارت هایی را که استاد باید داشته باشد، مطرح کنید؛ در این صورت، متقاضی خودش را پیدا می کند. به طور قطع تا زمانی که برنامه، متن و استاد به پژوهش محوری گرایش نداشته باشد، طلبه خیلی نمی تواند نقشی ایفا کند. ________________________________________ منبع: رهنامه پژوهش / بررسی ماهیت و چیستی آموزش پژوهش محور در گفتگو با علی ذوعلم
💿 آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد ➖➖➖ 🔻قائم‌مقام و مشاور عالی رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث: نرم‌افزار مجموعه آثار دارالحدیث شامل ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد است hawzahnews.com/xbkrY 🔻رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی: عدم انتشار دیجیتال آثار محصور کردن علم است hawzahnews.com/xbks5 🔻تقدیر آیت‌الله ری‌شهری از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی hawzahnews.com/xbkrZ
منابع پیشنهادی مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه.pdf
439K
✅به اطلاع طلاب محترم می رساند منابع "عمومی" و "تخصصی" آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در این فایل می‌توانید مطالعه نمایید. 🏷رشته های ورودی طلاب: ▫️دبیری عربی ▫️دبیری معارف ▫️آموزگار ابتدایی ▫️مربی امور تربیتی ▫️دبیری علوم اجتماعی ⏳زمان آزمون: مهر یا آبان ماه ➖ثبت نام به زودی برای عموم متقاضیان(دانشگاهی و حوزوی) آغاز می‌شود. 👈🏻شرایط اختصاصی طلاب ✅جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی آدرس زیر کلیک نمایید https://b2n.ir/Nemoneh_soal 👈🏻ثبت نام در دوره آمادگی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 💐برای دوستان خود ارسال نمایید بازنشر با ذکر منبع و لینک ----------------------- 🇮🇷کانال مراکز حوزوی ↪️ @howzeh_m
نامه_به_طلاب_در_آغاز_سال_تحصيلي_استاد قرائتی.pdf
314K
🌱 ✍️ نامه حضرت استاد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی دام مجده به مناسبت آغاز سال تحصیلی1400 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اولین محموله سوخت ایران وارد لبنان شد ◻️ پلاکاردهایی با مضمون خوش آمدگویی در مسیر تانکرها نصب شده اند که روی آنها نوشته شده است وعده راستین سید حسن نصرالله باز هم پیروزی آفرید. به گفته العالم بیش از ۵۰ تانکر حامل سوخت الان در حال ورود به خاک لبنان هستند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📍مقایسه سفر زیارت عراق با سفر تفریحی ترکیه! @secret_file 🔹فاصله هوایی تهران-استانبول حدود ۳ برابر بیشتر از تهران-نجف می باشد اما هزینه سفر به ترکیه بسیار ارزانتر از عراق تمام می شود. اجازه بدهید کمی دقیقتر بررسی کنیم... 🔹فرض کنید از ۲۹ شهریور یک نفر به مدت ۹ روز قصد سفر به عراق برای زیارت داشته باشد... 🔹۱.باید دو دوز واکسن کرونا زده باشد ولی برای سفر به ترکیه این شرط وجود ندارد 🔹۲.فقط از طریق هوایی امکان سفر دارد ولی به راحتی میتواند از هر طریقی به ترکیه سفر کند 🔹۳.محدودیت اعزام وجود دارد (یعنی در عمل بدون پارتی امکانش نیست) حالا فرض کنیم تمام شرایط اعلامی ستاد کرونا رو دارد... 🔹۴.هزینه بلیط رفت و برگشت به نجف بین ۸ تا ۳۰ میلیون تومان میباشد. البته تمام پروازهای داخلی به صورت چارتر میباشد و اگر قبل سفر به کرونا مبتلا شود و یا به هر دلیل پشیمان گردد، کل مبلغ از بین خواهد رفت. این در شرایطیست که قیمت مصوب بلیط ۵ م است و فروش بلیط به صورتچارتر ممنوع می باشد 🔹اما اگر بخواهیم به استانبول برویم قیمت بلیط رفت و برگشت بین ۵ تا ۱۹ میلیون تومان می باشد و در قیمتهای پایین امکان خرید سیستمی و غیر چارتر نیز وجود دارد... 🔹هواپیمای قطر پرواز تهران_نجف را به قیمت بیش از ۳۰ م ت میفروشد اما قیمت تهران استانبول ان بین ۹ تا ۱۹ م ت می باشد!!! 🔹۵.جالب اینجاست در شرایطی که اوج درخواست در این ایام برای سفر به عراق وجود دارد، تنها ۷ گزینه ی پرواز به نجف وجود دارد اما برای سفر به استانبول ۲۶۶ گزینه!!!!!!! 🔹۶.البته اگر بخواهیم با تور به استانبول به مدت ۸ شب سفر کنیم، شرایط بسیار بهتر هم خواهد بود... بطوریکه با اقامت در هتل خوب ۴ ستاره مبلغی حدودا ۹ تا ۱۰ میلیون تومان می پردازیم. 🔹اما به لطف برادران اهل بیتی و مهمان نواز عراقی تقریبا تمامی هزینه ها داخل عراق در ایام اربعین رایگان می باشد... 🔹به هر شکل که به موضوع نگاه میکنیم، چه از نظر بعد مسافت، میزان تقاضا، هزینه های محتمل و... ، این اتفاق منطقی به نظر نمی رسد... 🔹البته شخصا هیچ مشکلی با سفر به ترکیه ندارم و شاید در زمان و شرایط مناسب به این کشور بروم اما در شرایط کنونی اولویت خیلی از هموطنان زیارت می باشد... 🔹در پایان ضمن تشکر از مسئولین محترمی که شرایط سفر به ترکیه را برایمان تسهیل کردند، خواهشمندم شرایط زیارت امام حسین علیه السلام را برای عموم مردم نیز فراهم آورند. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از صدای حوزه‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جایگاه عظیم و از منکر در اسلام* *و* *عذرهای ناموجه کسانی که در مقابل منکرها ساکت اند* •┈┈••✾••┈┈• 🔊به کانال بپیوندید👇 🎧 @Sedayehoze