eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.3هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
637 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
آغاز درس خارج فقه و اصول و تفسیر استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین باقری‌کیا چهارشنبه ۹۹/۸/۷ طلاب و فضلای محترم حوزه علمیه بیرجند و قوچان بصورت مجازی در این دروس شرکت میکنند. آدرس کانال دروس: @bagherikia eitaa.com/masathe4 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
❇️ شناسایی جامع و کامل موضوعات؛ نخستین قدم در بررسی مسائل مستحدثه است/ قسمتی از رمز ارز‌ها پول محسوب می‌شوند 🔻 آیت‌الله جواد مروی در درس خارج «فقه رمز ارز‌ها و بیت کوین» تأکید کرد؛ 📚 جهت بررسی احکام شرعی و آثار شرعی هر پدید‌ه‌ای مخصوصاً موضوعات مستحدثه ابتدا لازم است شناسایی جامع و کاملی در رابطه با آن پدیده صورت پذیرد. 📚 در موضوع رمز ارز‌ها ابتدا باید تاریخچه پیدایش، ساز و کار اجمالی آن‌‌ها تبیین شود تا بعد بتوانیم یک تعریفی از آن ارائه دهیم. 🔻 هویت رمز ارز‌ها چیست؟ بین صاحب‌نظران اختلاف است: 1️⃣ قوانین بعضی از کشور‌ها این رمز ارز را یک کالا حساب می‌کنند نه پول، لذا مالیات بر ارزش افزوده از آن می‌گیرند، در بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. 2️⃣ برخی از کشور‌ها به عنوان ارز خارجی آن را محاسبه می‌کنند، به عنوان پول محاسبه می‌کنند. لذا مثل سایر پول‌‌ها در مبادلات به عنوان ثمن از آن استفاده می‌شود. 3️⃣ برخی از کشور‌ها حداقل بیت کوین را به عنوان یک دارائی نامشهود مثل اوراق بهادار محاسبه می‌کنند، حداقل به نظر ما هم قسمتی از رمز ارز‌ها حتما پول حساب می‌شود. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=21093 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
📚 دانشگاهیان از علوم فاخر حوزوی بی اطلاع‌اند/ علم اصول ظرفیت بومی‌سازی علوم اسلامی را دارد 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی در گفت‌وگویی، مطرح کرد: 📕 یکی از مشکلات حوزه، این است که علوم حوزوی از درون حوزه‌های علمیه نشر مناسبی به بیرون از خود نداشته است. دانشگاهیان از علوم فاخر حوزوی بی اطلاع هستند و بطور کلی علوم حوزوی از عدم نشر مناسب خود محرومیت‌هایی را ایجاد کرده ‌است. 📕 علم اصول به عنوان علم پایه‌ای ظرفیت بومی‌سازی علوم اسلامی را دارد، ما می‌توانیم با این منطق فهم دین و روش استنباط فقه بالمعنی الاعم با رویکرد روش استنباط فرافقهی در همه علوم مبتنی بر متون حوزوی علوم بلکه علوم مبتنی بر عقل و عقلانیت از این علم اصول استفاده کنیم. 📕 انجمن اصول همواره مدافع اصول فقه ضابطه‌مند استدلالی بوده و نه اصول و قواعدی بر اساس سکولار عقلایی بی‌ضابطه؛ مهمترین رسالت این انجمن جریان‌سازی در عرصه‌های مختلف اصولی، ترویج و زمینه‌سازی برای تولید علم، ظرفیت‌سازی برای نوآوری و نظریه‌پردازی، بهینه‌سازی علم اصول در عرصه‌های مختلف و بسترسازی برای تقویت علم اصول بوده است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=21097 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔶🔸برگزاری چهارمین جلسه کارگروه مرکز آموزش مجازی 💠 موضوعات : گزارش عملکرد مدارس در آموزش مجازی راهکارهای ارتقاء سامانه راه کار حل مشکلات مدارس و اساتید پیگیری رایگان شدن ترافیک سامانه بررسی نقشه راه آموزش مجازی 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
♨️ «اطلاع رسانی کانال های ادبی حوزه علمیه خراسان»♨️ 🏫«قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» 🆔 @arabicliteraturehozehkh 🏢«سامانه پاسخگويي و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔 @sepentaLiterary 🔏«پرسش ها و پاسخ های ادبی حوزه علمیه خراسان» 🆔@hozehkhLiteraryquestions110 ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
دوره 6، شماره 20، پاییز 1399، صفحه 1-290 لینک صفحه شماره در سامانه نشریه: http://jostar-fiqh.maalem.ir/issue_4742_4811.html لینک کانال نشریه در ایتا: https://eitaa.com/jostar_fiqh_maalem_ir لینک کانال نشریه در سروش: sapp.ir/jostar.fiqh.maalem.ir ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
جلسه آموزش سامانه lms و بررسی انتقادات و پیشنهادات چهار شنبه 7 آبان برای مدیران،مسئولین اموزش و اساتید محترم مدارس=سبزوار، نقاب ، جقتای تقدیر و تشکر از حضور مدعوین محترم و مدیریت مدرسه اهلبیت سبزوار که زحمت میزبانی جلسه را بعهده داشتند. ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
منابع مرتبط با رسائل شیخ انصاری https://eitaa.com/shoroohrasael ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔰جلسه آموزش سامانه lms2 به اساتید محترم مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله آشخانه توسط مسئول آموزش مدرسه ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
کارگاه آموزش سامانه lms و بررسی انتقادات و پیشنهادات پنج شنبه 8 آبان برای مدیران،مسئولین اموزش و اساتید محترم مدارس= گلشن نیشابور،فضل ابن شاذان، خرو،چمن آباد، تقدیر و تشکر از حضور مدعوین محترم و مدیریت مدرسه گلشن نیشابور که زحمت میزبانی جلسه را بعهده داشتند. ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
استاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی استاد دانشگاه تهران نوشته‌اند که در صورت امکان نحوه‌ی تبدیل رساله (پایان‌نامه) به کتاب را توضیح دهید. شاید مهمترین سوال برای دانشجویان دکتری و فوق لیسانس باشد. واقعیت این است که ما مشکلات خیلی خیلی زیادی در آموزش عالی داریم. این سوال نیز از عوارض ذاتی همان مسائل است. این تولید انبوه دانشگاه‌ها، و این تلقی بعد از سقوط سلطنت از دانشگاه‌ها، شاید پیش از ان هم بود، اما حقاً به این وسعت نبود. الان پشیمان شده‌اند. الان آثار طبیعی گسترش دانشگاه‌ها [مشخص می‌شود]. نیست که دولت مبهوت بازار است، نگاهش به علم عین نگاهش به سالن مرغداری است! یک جایی یک زمینی پیدا کند و چند اتاق ... همان‌طور که می‌توان در اینجا یک سالن مرغداری زد که جوجه و مرغ تولید کند، خوب می‌تواند دانشگاه بزند. یک روز احوال دختری از شاگردانم را که پدرشان از دوستان مشترک من و شادروان ایرج افشار بود از یکی از همکلاسی‌هایش پرسیدم. گفتم که همکلاسی شما کجاست؟ گفت رفته شهرشان دانشگاه زده است! (خنده‌ی استاد و حضار) عیناً مثل اینکه سالن مرغداری زده است. آموزش عالی ما تقریبا مثل مرغداری است. دقیقا سالن مرغداری! تصور برنامه‌ریزان دانشگاهی و وزارت علوم، این است که پولی می‌گیریم و ثبت‌نام می‌کنیم و کاغذی دست بچه‌ها می‌دهیم ... ولی اینکه این تلقی از آموزش عالی چقدر در آینده‌ی این مملکت و آینده‌ی این جوانها می‌تواند سودمند باشد، جای حرف دارد؛ ولی زیانش مسلم و صد درصد است. کاش دولت، برنامه‌ریزان آموزش عالی را می‌برد به کمبریج و آکسفوردِ انگلستان یا ام‌آی‌تی یا پرینستونِ آمریکا تا بفهمند آموزش عالی یعنی چه! فقط در و دیوار این دانشگاه‌ها را می‌دیدند، کافی بود که بدانند با تلقی مرغداری فرق می‌کند. آکسفورد مال پانصدسال پیش است. آنها اگر کوچکترین توسعه‌ای بخواهند انجام دهند، آنقدر مشکلات دارد، شورا دارد، برآورد دارد و ... خوب اینجا نه. اینجا یک بخش‌نامه آقای وزیر اعلام می‌کنند که مثلا در کدکن ما، دوره‌ی دکتری فلسفه غرب [دایر کنند]. فکر نمی‌کنند که دکترای فلسفه غرب در کدکن که یک دبیرستان بیشتر ندارد چه جوری [ممکن] می‌شود! با کدام کتابخانه؟ با کدام استاد؟ .... متاسفانه هیچ کاری‌اش نمی‌توان کرد. هیچ‌کاری! طبعاً این نوع آموزش عالی آثار سوئی دارد. هنوز آثار سوء آن شروع نشده است. آثار سوءاَش بعداً مشخص می‌شود. همین حال و روز را من به چشم خودم در مصر دیدم. در قاهره. من بعد از چند سال که در آکسفورد و پرینستون بودم برگشتم. خیلی از بچگی عاشق مصر بودم. نمی‌دانم گفته‌ام به شما یا نه که اخوان [ثالث] یک شوخی برای من درست کرده بود که شفیعی رفته توی خیابان نادری و به یکی از فروشندگان رادیو گفته است یک رادیو بدهید که قاهره را بگیرد. فرصتی بود برای من. زن و بچه را در آکسفورد گذاشتم. بلیت گرفتم و سه هفته در قاهره و اسکندریه و آنجاها بودم. هرکی را در خیابان می‌دیدم، جوان بیکار. ... بعد از شکست مفتضحانه [در جنگ اعراب با اسرائیل] ... من شدیداً تا صبح گریه کردم و رادیوهای عربی را یکی یکی گوش می‌کردم همه‌شان هم ادعا می‌کردند ... صبح که شد معلوم شد تماماً فضیحت است. جوانان ساده‌ی مصری می‌آمدند پیش من که آقا ما بیاییم ایران برای ما کار هست؟ آن وقت در ایران تقریباً بیکار نداشتیم. واقعا نداشتیم. ما از کشورهایی مثل هند و پاکستان پزشک و حتی کُلفت و نوکر می‌آوردیم. می‌گفتم من سال‌ها در مملکت خودم نبودم ... می‌پرسیدم تو چه درسی خوانده‌ای؟ می‌گفت من فوق لیسانس ادبیات فارسی دارم. ۴۰۰ مرکز در مصر فوق‌لیسانس ادبیات فارسی می‌دادند! دانشجویانی که از ادبیات فارسی فقط یک جمله با لهجه عربی یاد گرفته بودند که من «دانشگوی» زبان هستم. دکتر شفیعی کدکنی ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - دانشگاه تهران ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
دیدار مدیر مدرسه عالی سطح چهار با آیت الله اشرفی شاهرودی eitaa.com/masathe4 ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
🔹دیدار مدیر مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان با آیت‌الله اشرفی شاهرودی از علما و مدرسین درس خارج حوزه علمیه مشهد حجت الاسلام علیرضا نوروزی مدیر مدرسه عالی سطح چهار و مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان روز گذشته ۷ آبانماه ۱۳۹۹ با حضور در دفتر آیت الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی، مدرِّس درس خارج حوزه علمیه مشهد مقدس، ضمن ارائه گزارش نسبت به مدرسه عالی سطح چهار و قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری، از نظرات و رهنمودهای ایشان، بهره مند گردید. به گزارش روابط عمومی مدرسه عالی سطح چهار، آیت الله اشرفی شاهرودی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ساماندهی دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تاکید بر نظم بخشیدن به دروس و برگزاری مباحثات دروس خارج اظهار داشتند: آزادی در حوزه حدی دارد و طلبه باید خود را موظف به حضور در درس استاد بداند زیرا هیچ چیزی جایگزین درس حضوری نمی شود. ایشان بر ساماندهی اساتید سطوح عالیه تاکید کرده و فرمودند: باید در گزینش و اعطای مجوز تدریس به اساتید دقت کرد تا به خصوص کسانی که صلاحیت تدریس در سطوح عالیه را داشته و روش تدریس را یاد دارند، انتخاب شوند. آیت الله اشرفی شاهرودی ضمن تایید و لازم دانستن قرارگاه فقاهت برای سازماندهی و تقویت اجتهاد درحوزه بیان داشتند: طلبه ای که حداقل شش سال درس خارج را خوب بخواند و یک دوره اصول را بگذراند لازم است که برای تدریس سطوح عالیه از او استفاده شود و اساتید برای مدرِّس خارج شدن عجله نکنند و با تلاش و زحمت سعی کنند تا صاحب نظر بشوند. ایشان از طرح اختیاری انتخاب درس خارج فقه و اصول تا سال دهم خارج استقبال کردند و فرمودند: باید زمینه فراهم شود تا طلاب یک دوره خارج اصول و فقه را سپری کنند. مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان نیز در این دیدار، با بیان اینکه در این قرارگاه با حضور 9 نفر از مدرسین برجسته درس خارج حوزه علمیه خراسان، برنامه ریزی های منسجم جهت تقویت فقاهت و مجتهدپروری انجام خواهد شد، اظهار کرد: ساماندهی اعطای مجوز تدریس سطوح عالی، ساماندهی کرسی دروس خارج مسائل جدید و سرمایه گذاری روی نخبگان درس خارج برای تربیت مجتهد و مدرس درس خارج در آینده از مهمترین برنامه های این قرارگاه می باشد. در پایان این جلسه حجت الاسلام نوروزی از روند تکمیل ساخت فاز جدید مرکز تحقیقات اسلامی که تحت اشراف آیت الله اشرفی شاهرودی در حال تاسیس می باشد بازدید نمود و برای برگزاری نشست های تخصصی فقهی با مرکز تحقیقات اسلامی تفاهم و رایزنی صورت گرفت. http://eitaa.com/masathe4 ●؛•┈┈┈••✦•✿•✦••┈┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh
dordaneh_v11.apk
11.42M
👌دسترسی بیگانگان بی‌علاقه به سرنوشت، به این بچه، بیشتر از شماست! این، است و امروز این وجود دارد؛ چه من و شما بخواهیم، چه نخواهیم! (مقام معظم رهبری) 💫دردانه؛ 💫 💥100% رایگان و بدون تبلیغ💥 ✨هزاران کارتون، صوت، نرم افزار و محتوای متنی ایرانی اسلامی ممیزی شده فقط در یک اپلیکیشن 🎡در دردانه کودکان در محیطی امن و از ، آموزش می‌بینند، کارتون تماشا می‌کنند، کتاب می‌خوانند، سرگرم می‌شوند و رشد می‌کنند، بدون اینکه آسیب ببینند. ✅دردانه؛ جامع ترین نرم افزار فرهنگی- مذهبی 👈نسخه اندروید: doreshia.ir/dordaneh.apk 👈وب اپلیکیشن: doreshia.ir (نسخه آزمایشی) ●؛•┈┈••✦•✿•✦••┈┈•؛● 🔷کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان 💠 @howzehamozesh