🔔 سومین همایش کتاب سال مرکز تحقیقات اسلامی حکومت اسلامی فراخوان شد
قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، امروز دوشنبه در نشست خبری سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی، بیان کرد: همایش کتاب سال حکومت اسلامی به منظور تقویت تولید نرم افزارهای مناسب از منظر نظری و کاربردی در پشتیبانی از نظام اسلامی برگزار میشود.
جزئیات بیشتر:
hawzahnews.com/news/970130
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
لينك هاي ذيل مربوط به رقابت هاي علمي نخبگاني در قسمت ثبت نام هاي سايت حوزه علميه خراسان
ثبت نام تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
💠رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول
ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام علی صادقی از طریق پیام رسان ایتا با آیدی
@feqh_shia
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۱. المپياد علمي نخبگاني فقه و اصول سطح یک
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1619
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۲. المپياد علمي نخبگاني فقه و اصول سطح دو
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1620
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۳. المپياد علمي نخبگاني فقه و اصول سطح سه
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1621
💠رقابت علمی نخبگانی کلام اسلامی
ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام حمیدرضا کامل نواب از طریق پیام رسان ایتا با آیدی
@alklam
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۴. المپياد علمي نخبگاني كلام سطح یک
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1614
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۵. المپياد علمي نخبگاني كلام سطح دو و سه
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1616
💠رقابت علمی نخبگانی ادبیات عرب
ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام برادران از طریق پیام رسان ایتا با آیدی
@Abkh_110
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۶. المپياد علمي نخبگاني ادبيات عرب سطح یک
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1617
💠رقابت علمی نخبگانی منطق و فلسفه
ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام حسینی سی سخت از طریق پیام رسان ایتا با آیدی
@Kh_philosophy
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۷. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۱ (منطق مرحوم مظفر)
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1622
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۸. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۲ (بدایه الحکمه)
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1623
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
۹. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۳
(نهایه الحکمه)
https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1624
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈•
کانال اخبار رقابت علمی نخبگانی
🆔️.https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
کانال معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
🆔️ @howzehamozesh
◻توجه ◾▪️
یکی از اهداف برگزاری رقابت های علمی نخبگانی، ارتقای سطح علمی و دانش متقاضیان می باشد.
💠 جهت دریافت صوت های آموزشی دروس کلام، (منابع رقابت علمی نخبگانی کلام) در کانال پشتیبان آموزشی عضو شوید .
@reghabate_kalam
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💠 جهت دریافت صوت های آموزشی مباحث ادبیات عرب با محوریت جزء ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم (مباحث رقابت علمی نخبگانی ادبیات ) در کانال پشتیبان آموزشی عضو شوید .
@reghabate_adabiyat
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💠 جهت دریافت صوت های آموزشی ، منابع رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول، در کانال پشتیبان آموزشی عضو شوید .
@reghabate_feqh_osool
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💠 جهت دریافت صوت های آموزشی دروس منطق و فلسفه، (منابع رقابت علمی نخبگانی علوم عقلی منطق و فلسفه) در کانال پشتیبان آموزشی عضو شوید .
@reghabate_m_f
کانال اخبار رقابت علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢امکانسنجی تحول در شیوه اجرای مجازاتهای سالب حیات منصوص شرعی
✔️محمد مهدیهاشملو در رساله علمی خود تلاش کرده است به این سؤال پاسخ دهد که «شیوه اجرای مجازات سالب حیات منصوص در چه موارد و تا چه میزان قابلتبدیل به شیوههای نوین است».
خود روشن است که پاسخ به این سؤال در گرو پاسخ به چند سؤال دیگر است؛ سؤالات نظیر اینکه مجازاتهای منصوص شرعی کداماند و چه ویژگیهایی دارد؟ مجازاتهای نوین کداماند و از چه خصوصیاتی برخوردارند؟ دیدگاهها در خصوص تحول پذیری یا تحول ناپذیری شیوههای منصوص شرعی مجازات سالب حیات چیست و ادله هر دیدگاه چیست؟ در فرض امکان تحول پذیری در شیوه اجرای مجازاتهای سالب حیات چه ثمراتی بر آن مترتب میشود؟
در مقام پاسخ به این پرسشها رساله حاضر در چهار فصل ساماندهی گردیده است که فصل اول آن به برخی از مسائل بنیادین این تحقیق اختصاص یافته است.
فصل دوم به مبانی نظری امکان سنجی تحول در شیوههای مجازات سالب حیات منصوص شرعی اختصاص یافته و دو موضوع بنیادین به اختصار مورد بحث قرار گرفته است
در فصل سوم موضوعیت و طریقیت مصادیق منصوص شرعی مجازاتهای سالب حیات مورد بحث قرار گرفته و در واقع قسمت مهم و اصلی رساله را به خود اختصاص داده است.
فصل چهارم با این فرض نگارش یافته است که به لحاظ حکم اولی مجازاتهای سالب حیات قابل تغییر نیستند، یا دستکم برخی از آنها را نمیتوان تغییر پذیر دانست. در این صورت این پرسش مطرح میشود که آیا به لحاظ حکم حکومتی میتوان راهی برای تغییر این شیوهها یافت یا خیر؟
👈 گزارش پایان نامه: https://b2n.ir/t55804
سلسله نشست های تجربیات پژوهشی(نشست5) دکتر احد فرامرز قراملکی.mp3
9.13M
🔉 #فایل_صوتی👆
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:*
✅نشست پنجم با حضور:
*جناب آقای دکتر احد فرامرز قراملکی*
رئیس بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی
*استاد تمام دانشگاه تهران، رئیس انجمن اخلاق کاربردی ایران و چهره ماندگار علوم انسانی در جشنواره پژوهشی وزارت علوم در سال ۱۳۹۹
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
فراخوان مقاله دوفصلنامهعلمی تخصصی مصباح الفقاهه
در راستاي گامهاي تحولي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان، و با عنايت به تأكيدات مدير این حوزه در خصوص لزوم تحوّلآفريني در فعاليتهاي پژوهشي، نشريه «مصباح الفقاهه» در تاريخ 28/05/98 موفق به دريافت پروانه انتشار به شماره 85651 از معاونت امور مطبوعاتي و اطلاعرساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.
اين نشريه به زبان فارسي، با رتبه علميتخصصي، گستره نشر و توزيع سراسري و با ترتيب انتشار «دوفصلنامه» در زمینه فقه و اصول فعاليت خود را آغاز نموده و آماده دريافت مقالات علمي است.
مزایا و امتیازات:
1. حمایت مالی
2. ثبت به عنوان فعالیت پژوهشی
3. ارائه گواهی پذیرش مقاله
4. اولویت در همکاری داوری فراخوان های آثارپژوهشی حوزه علمیه خراسان
علاقهمندان ميتوانند آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در سامانه مديريت نشريات علمي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان بهآدرس
http://journals.hozehkh.com
ارسال نمايند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32230941-051 تماس بگيرند.
گفتني است، دوفصلنامه علمیتخصصي «مصباح الفقاهه» به صاحب امتيازي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان و مدير مسئولي آيتالله سيدمصباح عاملي فعالیت خود را آغاز کرده است.
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
🌹 رهبرانقلاب: مسئلهی غدیر نشاندهندهی جامعیت اسلام و نگاه به آینده است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
🌟 ۲ روز تا عید غدیر #بزرگترین_عید
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
🔰آزمونهای تخصصي متقاضيان تدريس مواد درسي حقوق و ادبيات عرب برگزار شد
🔻اداره ارزیابی علمی اساتید معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، آزمونهای تخصصي متقاضيان تدريس مواد درسي حقوق و ادبيات عرب را بهصورت مجازی برگزار کرد.
💠 بیشتر بخوانیم 👇
https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40922
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
#قاعده_اصولی
#قاعده_فقهی
💠 تفاوت قاعده #اصولی با قاعده #فقهی:
✅ قدر مشترک از تعاریف لغویون، اصولیون و فقها در تعریف #قاعده، این است:
👈 «قاعده، قانون و ضابطه ای کلی است که مصادیق متعدد دارد و فروعاتی ـ چه در یک باب و چه در ابواب متعدد ـ بر آن مترتب می شود». (قواعد اصول الفقه، ص13)
🔻 برای شناخت معنای قاعده فقهی، میبایست تفاوت های قاعده فقهی و اصولی روشن شود:
🔹 در فرق بین قاعده اصولی و فقهی حدود #پانزده فرق ارائه شده، که به اهم آنها اشاره میشود:
1️⃣ قاعده ای که نتیجه و فایده آن مختص مجتهد باشد؛ مثل استصحاب، قاعده اصولی و قاعده ای که نتیجه آن مشترک بین مجتهد و مکلف باشد؛ مثل قاعده طهارت، فقهی است. (ر.ک: رسائل، ج 3، ص 18)
2️⃣ اگر امکان استنتاج حکم جزئی از قاعده وجود نداشته باشد، اصولی و الا فقهی است؛ مثلا از حجیت خبر واحد، بدون ضمیمه کردن صغری، نمیتوان وجوب نماز جمعه را نتیجه گرفت و به همین جهت قاعده اصولی محسوب می شود. (فوائد الاصول، ج1، ص 19)
3️⃣ قاعده اصولی حکم کلی است که مستقیما به افعال مکلف تعلق نمی گیرد؛ مثل حجیت خبر واحد، بر خلاف قاعده فقهی؛ مثل قاعده طهارت. (فوائد الاصول، ج 4، ص 309)
4️⃣ در قاعده اصولی استنتاج حکم شرعی به نحو استنباط است، در حالی که در قاعده فقهی به نحو تطبیق. (محاضرات، محقق خویی، ج1، ص 5)
5️⃣ قواعد اصولی در همه ابواب فقه جاری می شوند، ولی قواعد فقهی مختص یک یا چند باب است. (کفایة الاصول، ج3، ص 7)
🔻 به نظر می رسد همه این فرق ها، بیان تفاوت ها در مقام تطبیق می باشد و فرق حقیقی قاعده فقهی با قاعده اصولی، این است:
🔺«قاعده اصولی، قاعده ای #آلی است که کبرای استنتاج احکام کلی یا وظیفه عملی قرار می گیرد، اما قاعده فقهی، حکم کلی الهی #غیرآلی است که خودش مد نظر است و احکام کلی دیگری نیز توسط آن ثابت می شود». (امام خمینی، مناهج الوصول، ج1، ص51)
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
💠 دوره های آموزشی مهارتهای پژوهشی 2
🎤دوره آموزشی ویراستاری
❇️با حضور:
استاد سید حمید حیدری ثانی
🗓زمان:
شنبه 9 مرداد تا یک شنبه 17 مرداد⏰ساعت 16 تا 20
به صورت حضوری و مجازی
🌐لینک شرکت به صورت مجازی:
https://navvab.lms2.hozehkh.com/ws/ehyi2q13wrd
🔹 جهت ثبت نام نام و نام خانوادگی خود را به آیدی @RT1511 در پیام رسان ایتا ارسال نمایید.
⚪️ شرکت به صورت حضوری صرفا جهت طلاب مدرسه علمیه عالی نواب است و سایر طلاب می توانند به صورت مجازی شرکت نمایند.
🔘در صورت قبولی در کار عملی کارگاه، گواهی دوره اعطاء می گردد.
ظرفیت کارگاه 25 نفر حضوری و 20 نفر مجازی است.
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
🔰پایاننامه سطح سه حوزه علمیه خراسان با عنوان « آثار پرداخت خمس در تعالی انسان» به همت مدیریت مدارج علمی معاونت آموزش این حوزه در سالن جلسات مدرسه علمیه عالی نواب دفاع شد.
💠بیشتربخوانیم 👇
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40900
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه، این علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
howzehamozesh
╚═ ═══📖🔖═╝┛📚
✅ کتاب «فرایند #استنباط معنی از متن»
🔹نویسنده: حجت الاسلام احمد #میرزایی
🔹#بررسی_دلالی، یکی از #خردهفرایند های اجتهاد است. در کتاب فرآیند استنباط معنی از متن، نویسنده کوشیده است تا روش بررسی دلالی یک متن (فقه النص) را تشریح نماید.
🔹تفکیک قواعد #عام زبان (شامل همه زبانها)، قواعد #خاص زبان (شامل زبان عربی) و قواعد #اخص زبان (شامل قرآن و روایات) از نکات قابل توجه در این تحقیق است.
🔹دانلود کتاب
(کتاب توسط نویسنده اخیرا به صورت رایگان در اختیار فقهپژوهان قرار گرفته است)
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
کتاب فرایند استنباط معنی از متن.pdf
6.16M
✅ #دانلود کتاب «فرایند #استنباط معنی از متن»
🔹نویسنده: حجت الاسلام احمد #میرزایی
🔹در این کتاب خردهفرایند بررسی دلالی (استظهار) به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
📸#گزارش_تصویری
🔺موقوفه مدرسه علميه مرحوم سيد محمد علم الهدي(ره) با عنوان مدرسه عالي تربيت، واقع در خیابان آیت الله شیرازی، نخستين مدرسه حوزه علميه خراسان با رويكر تربيت كادر آموزشي و مديريتي، با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مدير، اعضاي شوراي عالي و اساتید این حوزه افتتاح شد.
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
📣#اطلاع_رسانی
🔰مدرسه علمیه سلیمانیه با همکاری مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان برگزار میکند:
💠سلسله جلسات هدایت تحصیلی "تخصص گرایی، مبانی و الزامات"
♻️جلسه اول:
با ارائه استاد محترم
حجت الاسلام دکتر عباس جوانشیر
مدیر گروه روانشناسی جامعة المصطفی
📆شنبه ١٤٠٠/٥/٩، ساعت ۱۸
♻️جلسه دوم:
با ارائه استاد محترم
حجت الاسلام محمد غلامپور
مدرس روانسنجی و استعدادسنجی
📆يکشنبه ١٤٠٠/٥/۱۰ ساعت ۱۸
♻️جلسه سوم:
با ارائه استاد محترم
حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی
استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان
📆دوشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۱ ساعت۱۸
🔹ویژه طلاب پایه پنجم حوزه علمیه خراسان
🕌 مکان حضوری: مدرسه علمیه سلیمانیه
💻 مکان مجازی: از طریق سامانه lms2 به نشانی:
🌐 https://soleimanie.lms2.hozehkh.com/ws/farhangi
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
♦️بازگشایی حضوری مدارس، سیاست قطعی امسال/ آغاز واکسیناسیون معلمان از عید غدیر
🔹وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سیاست قطعی امسال، بازگشایی حضوری مدارس کشور است، گفت: قطعا واکسیناسیون معلمان یکی از راههای کاستن از نگرانی خانوادههاست که بناست از عید غدیر در سطح کشور با همت وزارت بهداشت آغاز شود.
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
🚨 گاهی شام برای خوردن نداشتیم!
💠 #رهبر_انقلاب:
⭕️ ما نان گندم نمیتوانستیم بخوریم، نان جو گندم میخوردیم، چون نان گندم گرانتر بود. البته یک دانه نان گندم میخریدیم برای #پدرم فقط ولی ما نان جو گندم میخوردیم، گاهی هم نان جو. وضعمان خیلی خوب نبود و شبهایی اتفاق میافتاد در منزل ما که شام نبود. مادرم با زحمت زیادی که حالا بماند آن زحمت چگونه انجام میشد، برای ما شام تهیه میکرد. آن شام هم که تهیه میشد و با زحمت تهیه میشد، نان و کشمشی بود.
آن وقتها، از لحاظ مالی در فشار بودیم، یعنی خانوادهمان، خانواده مرفهی نبود. پدرم یادم هست روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه گیر بود، لذا زندگیمان خیلی به سختی میگذشت. در دوران کودکی با زحمت بسیار، برای ما #کفش خریده بود که تنگ بود. پدرم دیگر قادر نبود که اینها را عوض بکند یا کفش دیگر بخرد، آمدند گفتند که خب این کفشها را می شکافیم، اندازه میکنیم و برایش بند میگذاریم. یک عالمه #خوشحال شدیم که کفشهایمان بندی شد. آمدند شکافتند و بند گذاشتند بعد زشت شد، چون بندهایش خیلی فرق داشت با کفشهای دیگر، خیلی زشت و ناجور درآمده بود. چقدر غصه خوردیم ولی خلاصه چارهای نداشتیم.
📗 برگرفته از کتاب ۱۳۱۸، خاطرات خودگفتهی رهبر انقلاب
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
پنجمین جلسه پایگاه منطق قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان تاریخ:1400/05/05 روز: سه شنبه ساعت شروع: 7:30 ساعت پایان: 9 مکان: اتاق جلسات مدرسه علمیه عالی نواب
موضوع جلسه:
1.بررسی سوالات آزمون کتبی طرح رتبه بندی علمی اساتید منطق
2. بررسی پک درسی منطق سطح یک(منابع، واحد ها و...)
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
🔳 درسهای خارج فقه هوش مصنوعی راه اندازی شود
دکتر بهروز مینایی عصر امروز در سلسله نشستهای آینده علوم اسلامی با موضوع هوش مصنوعی:🔻
◻️ #هوش_مصنوعی برای ما سبک زندگی جدیدی ایجاد خواهد کرد و این سبک زندگی جدید در اخلاق و باورهای ما تاثیرگذار خواهد بود؛ حال اینکه ما چه مواجهه ای با این پدیده ها داشته باشیم بسیار مهم است.
◻️ در آینده نزدیک دارندههای تکنولوژی هوش مصنوعی حکمرانان مهم دنیا خواهند بود و این پدیده در پیشرفت و چگونگی کار علوم انسانی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
◻️ شئون یک فقیه مباحث آموزش، پژوهش، تبلیغ، افتاء و قضاوت بوده و هوش مصنوعی در همه این ابعاد میتواند تحول ایجاد کند.
◻️ در حوزه نجف امکان بررسی اینکه کدام فقیه در مبانی اصولی خود برای رسیدن به یک حکم دچار اشتباه شده یا خیر، با استفاده از ابزارهای ماشینی در حال آماده سازی است.
◻️فقیه برای فتوا دادن نسبت به پدیدههای نو، باید سازوکار آن را به طور دقیق بفهمد، برای این کار لازم است استاد هوش مصنوعی در کنار استاد فقهی به صورت ترکیبی فعالیت کنند.
◻️ یکی از الزامات حوزه این است که درسهای خارج فقه هوش مصنوعی در حوزه راه اندازی شود، حتی از بعد اخلاقی هم باید بررسیهای لازم صورت گیرد.
◻️ باید تلاش کنیم که معرفت فدای حجم انبوه اطلاعات هوش مصنوعی نشود، امکانات جدید باید در بخشهای مختلف تبلیغی اعم از منبر و دیگر صورتها راه یابد؛ چرا که به رغم توجه بالای رهبر انقلاب به هنر و رسانه، فقها کمتر به این موضوع توجه میکنند.
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
🔰اعلام نتایج طرح رتبهبندی اساتید زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه خراسان
🔻مسئول قرارگاه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه خراسان از اعلام نتایج طرح رتبهبندی اساتید زبان و ادبیات عرب خبر داد.
💠 بیشتر بخوانیم 👇
https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40921
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
✍️ پاسخ به هفت سؤال درباره غدیر
◻️ در روایات تعداد مسلمانانی که از مدینه رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله را همراهی کردند ۷۰ هزار نفر ذکر شده است. مرحوم علامه امینی تعداد مشایعت کنندگان را ۹۰ هزار نفر ذکر نموده است که احتمال دارد ایشان افرادی که از قبائل مختلف در بین راه به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ملحق شده باشند را محاسبه نموده است.
◻️ پاسخ نقد به امکان سازماندهی جمعیت انبوه در حجة الوداع و غدیر خم، حضور ده ها میلیونی زائران حسینی و پذیرایی از این جمعیت انبوه در ایام اربعین آن هم در شهر کوچک کربلاست! به راستی پذیرایی و اسکان و سرویس دهی این جمعیت انبوه، با امکانات محدود و حداقلی کشور جنگ زده عراق با کدام معیار بشری قابل تطبیق است؟ آیا اعجاز و عنایت ویژه اهل بیت علیهم السلام در ایام اربعین را به وضوح نمی توان مشاهده نمود؟!
بیشتر بخوانید:👇
https://hawzahnews.com/xbg9b
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
🔰تكريم و معارفه مدير جديد مدرسه علميه امام محمدباقر علیه السلام
🔻طی مراسمی، حجتالاسلام والمسلمین خيرآبادي، بهعنوان مدير جديد مدرسه علميه امام محمدباقر علیه السلام مشهد معرفي و از زحمات حجتالاسلام والمسلمین ابراهيمي، تقدير شد.
💠 بیشتر بخوانیم 👇
https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40918
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
💠 #سیره_علما
🔸جواب اشکال لا ینحل بر روی برگ چنار
🔹مرحوم ملامحمد صالح مازندرانی چندان فقیر و تهی دست بود که از شدّت کهنگی لباس خجالت می کشید که در مجلس درس شرکت کند؛ بلکه می آمد در بیرون مدرس می نشست و به درس استاد گوش می داد و آنچه تحقیق می کرد بر برگ چنار می نوشت. طلّاب گمان میکردند که او برای گدائی آمده که چیزی بگیرد تا آنکه در یکی از ایّام مسأله ای بر استادش ملامحمدتقی مجلسی، مشکل شد، حل آن را به روز دیگر حواله کرد. روز دیگر هم آن مشکل حل نشد و به روز سوّم حواله شد. در این اثناء، یکی از شاگردان گذارش به مدرسه افتاد، دید که ملاصالح عبا را به سر خود پیچیده و برگ درخت چنار زیادی نوشته شده در پیش روی او ریخته، این شخص بر او وارد شد و دو سه برگ چنار را برداشته و دید در آن ها حلّ مسأله مطرح شده ولی در کلاس کسی نتوانسته بود حل کند.
🔹پس آن شاگرد به کلاس وارد شد و شروع کرد به بیان کردن حلّ مسأله که ملامحمدتقی تعجّب کرد و با اصرار گفت: این جواب از تو نیست و از کسی دیگر یاد گرفتهای. بالاخره آن طلبه قضیّه ملاصالح را نقل کرد و آخوند چون از کیفیّت حال ملامحمدصالح آگاه شد و دید در بیرون مدرسه نشسته، فوری فرستاد لباسی برای او حاضر ساخته و او را به داخل مدرس خواست و تحقیق این اشکال را شفاهاً از او پرسید و هنگامیکه پاسخ را صحیح و شیوا شنید، برای او مقرری و ماهانه تعیین کرد تا این عالم بزرگوار بتواند در شرایط مطلوب به درس و بحث ادامه دهد.
📘داستانهایی از فقرایی که عالم شدند
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═
نشست علمی "بررسی ادله پیشوائی سیاسی امام علی (علیه السلام)"
با ارائه استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی نخاولی
عضو هیئت علمی مرکز مطالعات راهبردی مشهد
زمان برگزاری: چهارشنبه 6 مردادماه 1400
ساعت: 18 تا 20
شرایط برگزاری: غیرحضوری و آنلاین(برادران و خواهران)
لینک جلسه:
https://engage.shatel.com/b/w2f-ma3-yha-jwx
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
╔═📚📒════╗
@howzehamozesh
╚════📖🔖═