eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در رثای مولای متقیان، امیر مؤمنان، حضرت علی علیه السلام 🔴 سروده شده، توسط #مرجع_شهید حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری(شهید رابع) اعلی الله مقامه باز از نو محشری در گنبد گردون نگر / شورش محشر نگر شاه خاور کرد از خجلت به مغرب رو نهان / زرد رخ، سینه زنان با علم‌های سیه اندر قضا اخگر نگر / شورش محشر نگر مصطفی را پشت، خم، بی یار و یاور نگر/ شورش محشر نگر بازوی دین شد شکسته، خانه ایمان خراب / مضطرب این نُه قُباب چاک از تیغ مرادی، تارک حیدر نگر / شورش محشر نگر زیبد ار محزون نوری جان خود سازد فدا / در ازای این عزا شاهد صدق مقالش، صدق این دفتر نگر / شورش محشر نگر 📚 تنهای شکیبا ص۱۲۴ از کلیات خزائن الاشعار، ص۲۶۲، ۲۶۳ ✅ #کانال_حوزه_انقلابی @howzehenghelabi
آسمان: بسم الله الرحمن الرحیم ✅یادداشتی به مناسبت فتح خرمشهر مقام معظم رهبری فرمودند: خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است. مقام معظم رهبری فرمودند: اینکه گفتیم جوانهای مؤمن و حزب‌اللّهی و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش را رها نکنند و دنبال بکنند. مقام معظم رهبری فرمودند: زمینه روی کار آمدن یک "دولت جوان و حزب‌اللهی" را فراهم کنید. آنهم حزب اللهی به معنای اصلی آن ؟ چرا؟ چون امروز دولت تحت تصرف تفکری غیرانقلابی است که اقتصاد کشور را متلاشی کرده، سیاست خارجی مملکت را به دستان دشمن گره زده و فرهنگ را عملاً بی‌صاحب رها کرده؛ امروز دولت اسیر جماعتی است که نه دیروز برنامه‌ای داشتند و نه امروز چاره‌اندیشی و نه برای فردا طرح و برنامه‌ای! دولت را باید نجات داد اما چگونه؟ تجربه خرمشهر خونین شهر امروز در برابر ماست؛ خرمشهر که به دلیل خیانت و عدم پشتیانیِ دولت وقت از نیروهای نظامی و مردمی سقوط کرد بعداز چندسال بالاخره با پشتیبانی یک دولتی انقلابی از سپاه و ارتش و همراهی مردم آزاد شد و خداوند متعال اراده کرد تا خرمشهر را بدست فرزندان خمینی از دستِ کدخدایِ جهانخوار و کدخداپذیرانِ وقت آزاد کند. امروز هم خرمشهرهایی داریم در محاصره. خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی ما در محاصره و تحریم و هجوم دشمنان و افسرده سازان داخلی اند. در این نبردِ نرم با جبهه گسترده دشمن، نصف کار توجیه خودی هاست. اینکه خودی ها باید بدانند کجایند؟ اولویت چیست؟ دشمن اصلی کیست؟ با دشمن چگونه مواجه شوند؟ چگونه حمله کنند و به چه شکل دفاع؟ و چگونه آرایش جنگی بگیرند؟ کنش و واکنش دشمن چیست ؟ نقشه و استراتژیک چگونه هست ؟ جوانان انقلابی در سطح کشور کم نیستند؛ مساجد؛ هیئات؛ تشکل های دانشجویی؛ حوزه های علمیه؛ سپاه و بسیج و غیره. اگر همه توجیه شویم و به وظایف خود آگاه شویم نصف کار انجام شده است. امروزه باید عمق مسائل را برای خودی ها و سطح جامعه روشن کرد. مهم ترین مسئله ای که باید برای جامعه تبیین کرد تبیینِ «ما می توانیم» است. نقطه اختلاف ما با جریانِ کدخداپذیران همین است؛ ما ادعا داریم که "ما می توانیم" و آن را در آزادسازی خرمشهر نشان دادیم؛ اما جریان مترجم و مقلد غرب، مدعی است که "ما نمی توانیم"! این جریان در عمل نشان داده است که واقعاً «نمی تواند!» اما می خواهد این عدم توانایی خود را به همه ملت تعمیم دهد. معتقد است نقاط قوت ما اعم از هسته ای و موشک و نفوذ منطقه ای و ... ما باید تعطیل شوند تا مشکلات اقتصادی بهبود پیدا کند! این جریان معتقد است کلید حل مشکلات در وین و واشنگتن و پاریس و لندن است نه در دست جوانانی که خرمشهر را آزاد کردند! تمامِ هم و غم این جریان این است که «ما نمی توانیم» پس باید مطیع غرب باشیم. راه حلِ این جریان برای تولید فقط «صنعت ترجمه» است. ترجمه نظریات ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال پیش اروپایی ها و آمریکایی ها را تولید علم می داند و معتقد است که حذف این ها از دانشگاهها یعنی ضدیت با علم! اما دانشمندان جوان ما را از صنایع هسته ای اخراج کرده و به فاضلاب می برد. ❇️گفتمان "ما نمیتوانیم" معتقد است ما باید در سیاست خارجی کوتاه بیاییم تا «نفت خام» بفروشیم و ارز و کالا وارد کنیم! شدیداً برروی غرب و یافته های غرب تحجر و جزمیت دارد و نقد وحشی‌گری و جنایات غرب را تابو می داند؛ معنای واقعی داعش و طالبانیسم همین است. طالبانیسم یعنی تحجر بر روی یک سری مفاهیمِ غلط و مقابله با عقلانیت! عقلانیت می گوید ما باید روی پای خودمان بایستیم اما اینها با این عقلانیت مقابله می کنند. اساس تهاجم فرهنگی همین است که حسِ «اعتماد به نفس» جوانان و ملت را تضغیف کنند و به باور ایرانی بقبولانند که تو نمی توانی! به عقیده این جریان باید همچنان «زمین بدهیم و زمان بگیریم» تا خرمشهر سقوط کند. اما برادران بدانید اگر زمین دادیم زمان هم می گذرد و سرانجامی به جز سقوط نخواهیم داشت. 🚫باید بدانیم که نقشه راه، خرمشهر است نه برجام‌ها! تبیین «ما می‌توانیم» و جریانِ «ما نمی‌توانیم» برای مردم مهم ترین راهبرد تشکیل "دولت جوان و حزب‌اللهی" است. تردید نکنیم که راه عبور از مشکلات کشور از خرمشهر می گذرد. ما باید داستان خرمشهر را نو بخوانیم و ماجرای برجام را واضح‌تر به مردم بگوئیم. ✍یکی از مخاطبین @howzehenghelabi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺نماهنگ ویژه شب قدر با نوای حاج محمود کریمی @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
@Farsna (6).mp3
8.11M
🎙علی ای ساقی کوثر علی مولا... با نوای میثم مطیعی @Farsna
تیتر ۱ روزنامه وطن امروز ۴ خرداد ۹۸ : ✅تحریم ها ترک برداشت✅ 💐در روز فتح خرمشهر و‌به امید فتح خرمشهرهای اقتصادی و درسال۹۸ که رهبری فرمودند : سال گشایشهاست... 🔶با شکستن و‌جواب ندادن تئوری تهدید ایران به جنگ 🔶با وادار شدن آمریکا به عقب نشینی از فشارها ، 🔶و با دادن معافیت به عراق.... ❗️تحریم ها ترک برداشت❗️ 💠با شکست آخرین حربه دشمن إنشاالله در أیام آتی شاهد قابل توجه و ارزهای خارجی و طلا خواهیم شد ✍دشتی @howzehenghelabi
هدایت شده از اکبر ابدالی
📌 برخورد منفعلانه نیاز به تعریف و تمجید ندارد! 🔻 وقتی خمیر مایه برخورد ما در قبال عهد شکنی دشمن، و شاید باشد، آمریکا اقدامات ما را از قبل محاسبه میکند و خیالش راحت است که از برجام خارج نمی شویم و همچنان شیطنت می کند. 🆔 @mashgh626
هدایت شده از روزنه
نبرد به وصف تو ره کسی ، مگر از مقالِ تو یاعلی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم، صفتِ کمال تو یا علی شده مات عقل موحدین، همه در جمالِ تو یا علی چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یاعلی نبرد به وصف تو ره کسی، مگر از مقالِ تو یاعلی 🔹هله ‌ای مُجلّیِ عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری که ندیده‌ام به دو دیده‌ام، چو تو گوهری چو تو جوهری هله ‌ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری چه در انبیا چه در اولیا، نه تو را عدیلی و همسَری به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی 🔸توئی آنکه غیر وجود خود، به شهود وغیب ندیده‌ای فَقرات نفس شکسته‌ای، سُبحاتِ وَهم دریده‌ای همه دیده‌ای نه چنین بود، شه من، تو دیده‌ی دیده‌ای ز حدودِ فصل گذشته‌ای، به صعودِ وصل رسیده‌ای ز فنای ذات به ذاتِ حق، بُوَد اتّصال تو یا علی 🔹چو عقول و افئده را نشد، ملکوتِ سرّ تو مُنکشف همه گفته‌اند و نگفته شد، ز کتابِ فضل تو یک الف ز بیانِ وصف تو هر کسی، رقم گمان زده مختلف فصحای دهر به عجز خود، ز ادایِ وصف تو معترف بُلغای عصر به نطقِ خود، شده‌اند لالِ تو یا علی 🔸تویی آن که در همه آیتی، نگری به چشم خدای بین شده از وجودِ مقدّست ، همه سرّ کَنزِ خفا مبین تویی آن که از کُشِفَ الغطا ، نشود ترا زیاده یقین ز چه رو دَم از أنا ربکّم نزنی ، بزن بدلیل این که به نورِ حق شده منتهی ، شرفِ کمال تو یا علی 🔹تو همان درخت حقیقتی، که در این حدیقه‌ی دنیوی أنا ربّکم تو زنی و بس، به لسان تازی و پهلوی ز بروق نورِ تو مُشتعل، شده نارِ نخله‌ی موسوی ز تو در لسانِ موحّدین، بُوَد این ترانه‌ی معنوی که انا الحق است به حقِ حق، ثمرِ نهالِ تو یا علی 🔹تویی آن تجلّیّ ذوالمنن، که فروغ عالم و آدمی هله ‌ای مشیّتِ ذاتِ حق، که به ذات خویش مُسلّمی ز بروز جلوه ما‌خلق، به مقام و رتبه مقدّمی به جلالِ خویش مُجلّلی، ز نوالِ خویش مُنعّمی همه گنج ذاتِ مقدّست، شده مُلک و مالِ تو یا علی 🔸تو چه بنده‌ای که خدائیت، ز خداست منصب و مرتبت احدی نیافت ز اولیا، چو تو این شرافت و منزلت رسدت ز مایه‌ی بندگی، که رسی به پایه‌ی سلطنت همه خاندانِ تو در صفت، چو توأند مشرقِ معرفت شده ختم دوره‌ی عِلم و دین، به کمالِ آل تو یا علی  🔹تو همان مَلیکِ مُهیمنی، که بهشت و جنّت و نه فلک پیِ جستجوی تو سالکان، به طریقت آمد یک به یک  شده ذکرِ نام مقدّست، همه وِردِ اَلسنه‌ی مَلَک به خدا که احمدِ مصطفی، به فلک قدم نزد از سَمَک مگر آنکه داشت در این سفر طلبِ وصالِ تو یا علی 🔸تویی آنکه تکیه‌یِ سلطنت، زده‌ای به تخت مؤبّدی ز شکوه شأن تو بر مَلا، جَلَواتِ عِزِّ ممجّدی به فرازِ فرقِ مبارکت، شده نصب تاج مُخلّدی متصرّف آمده در یَدَت، ملکوتِ دولتِ سرمدی تو نه آن شهی که ز سلطنت، بود اعتزالِ تو یا علی 🔹به می خُمِ تو سِرشته شد، گِل کاس جانِ سبوکشان به پیاله‌ی دلِ عارفان، شده ترکِ چشمِ تو می‌فشان ز رَحیقِ جام تو سرگران، سِر سرخوشان، دل بیهُشان نه منم ز باده‌ی عشق تو، هله مست و بی‌دل و بی‌نشان همه کس چشیده به قدرِ خود، ز میِ زُلالِ تو یاعلی 🔸منم آن مجرد زنده دل که دم از ولای تو می زنم  ره کوه و دشت گرفته ام، قدم از برای تو میزنم  به همین نفس که تو دادیم نفس از ثنای تو می زنم  شب و روز حلقه التجا بدر سرای تو میزنم  نروم اگر بکشی مرا ز صف نعال تو یاعلی 🔹تویی آنکه سِدره‌ی مُنتهی ، بُودَت بلندیِ آشیان به مکان نیائی و جلوه‌ات، به مکان ز مشرقِ لا‌مکان رسد استغاثه‌ی قدسیان، به درت ز لانه‌ی بی‌نشان چو به اوج خویش رسیده‌ای ، ‌ز عِلوّ قدر و سُموشّان همه هفت کرسی و نُه طبق، شده پایمال تو یاعلی 🔸نه همین بس است که گویمت، به وجودِ جود مکرّمی تو مُنزّهی ز ثنای من، که در اوجِ قُدس قدم نَهی نه همین بس است که خوانم اَت، به ظهورِ فیض مقدّمی به کمال خویش معرّفی، به جلالِ خویش مُسلّمی نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یاعلی 🔹تویی آن که میم مشیّتت، زده نقشِ صورتِ کاف و نون به کتابِ عِلم تو مُندرج، بُوَد آن چه کان و ما‌یکون فلک و زمین به اراده‌ات، شده بی‌ سکون شده با سکون تویی آن مُصوّرِ ما‌خَلَق، که من الظّواهر و البطون بُوَد این عوالم کُن فکان، اثرِ فعال تو یاعلی 🔸تویی آن که ذات کسی قرین، نشده است با احدیتّت نرسیده فردی و جوهری، به مقام مُنفردیتت تویی آن که بر احدیّتت، شده مُستند صمدیّت نشناخت غیر تو هیچ‌کس، ازّلیتت ابدّیتت تو چه مبدأ‌یی که خبر نشد، کسی از مآلِ تو یاعلی 🔹تو که از علایق جان و تن، به کمالِ قُدس مُجرّدی تو که فانی از خود و مُتّصف ، به صفاتِ ذاتِ محمّدی تو که بر سرائرِ معرفت، به جمالِ اُنس مُخلّدی به شؤنِ فانیِ این جهان ، نه مُعطّلی نه مقیّدی بود این ریاست دنیوی، غم و ابتهالِ تو یا علی  @rozaneebefarda ادامه👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/1305
🔹به اطلاع می رساند مجلس ختم والده مکرمه حجت الاسلام سیدمحمودنبویان نماینده سابق مردم تهران،برگزار می گردد. زمان: شنبه ۴ خردادماه ساعت ۲۱:۳۰ مکان: ابتدای خیابان کلهری،خیابان آل یاسین،مسجد آل یاسین
🔆14 گام تا امام🔆 ✳️گام چهارم: استکبارستیزی✳️ یکی از شاخصه‌های ثابت و همیشگی امام خمینی (قدس سره) و استعمار زمان بود. دشمنان راه امام تلاش می‌کنند این ویژگی و شاخصه را عنصری مزاحم جلوه دهند و این‌گونه عنوان می‌کنند که استکبارستیزی در عصر حاضر موجب انزوای کشور و ملت می‌شود. امّا تحقیقات علمی و میدانی نشان می‌دهد که این عنصر نه تنها باعث انزوای کشور نشده بلکه شجاعت ایشان در مبارزه با استکبار امام و امت در چشم جهان است. در ادامه گوشه‌ای از نظرات اندیشمندان جهان در مورد امام (قدس سره) و این ویژگی بارز ایشان می‌خوانیم: 🔹« 1. رحلت امام همانند حیات او در دنیا بود. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی برای تمام مسلمان‌های دنیا و بی‌تردید برای انقلابیون دنیا، یک است. امام بدون تکیه به هیچ قدرتی توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند و افکار همه مستکبران و کافران را زیر و رو کند. زندگی و مرگ امام یک انقلاب بود... (اسماعیل اوچ ما از دانشمندان ترکیه) 🔸2. غم از دست دادن امام نه تنها برای مردم ایران، غمی جان‌سوز بود، بلکه برای همه مسلمانان جهان یک ضایعه بزرگ محسوب می‌شود... امام یکی از بود که با طاغوت، استعمار و استثمار مبارزه کرد و سرانجام پیروز شد... زندگی ساده امام، بایستی سرمشق تمام مسلمین جهان باشد... (نیمان مایشان-معاون انجمن اسلامی چین) 🔹3. امام خمینی مثل دریای بی‌کران پرسکون و آرام بود. امام خمینی آمریکا را از ایران اسلامی بیرون راند و ایران را از یوغ استعمار بیرون کشید... امروز اثر این حرکت را ما در آفریقا می‌بینیم که چگونه یک پزشک مسیحی به یکی از علمای الازهر میگوید ما اسلامی را که در دست اعراب و ایران و شاهان اسیر است نمی‌خواهیم، ما اسلام خمینی را می‌خواهیم که در مقابل ظلم می‌ایستد و از مظلوم حمایت می‌کند. (مولانا سیدصادق علیشاه-از دانشمندان پاکستان) 🔸4. امام خمینی با برپایی حکومت اسلامی و ارائه تئوری که از ویژگی‌های ضدغربی و ضداستعماری بالایی نیز برخوردار بود، در برابر سه جریان عمده حاکم یعنی مادی‌گرایی غربی، نظام‌های لائیزم حاکم بر برخی کشورهای اسلامی مانند ایران دوران شاه و ترکیه که تحت نفوذ سیاسی و فرهنگی گسترده غرب نیز قرار داشتند و هم‌چنین جریان افراطی و التقاطی وهابیت که موجب تشدید شکاف و اختلاف در میان جوامع اسلامی گردیده بود، قیام کرد و کوشید را وارد عرصه‌های زندگی کند. (دکتر عمران معاولین-استاد فلسفه و ادبیات دانشگاه کاست سات-تایلند) »(فصلنامه تخصصی 15 خرداد صص10-8، شماره 3) ◀️البته باید گفت که این ویژگی امام خمینی (قدس سره)، یک ویژگی شخصی و دارای تاریخ انقضا نبوده و نیست بلکه راهی غیرقابل تغییر برای ما ملت ایران است: « «من بارها گفته‌ام...[تا] قطع تمام وابستگی‌ها به تمام ابرقدرت های شرق و غرب، ملت ما علیه مستکبرین ادامه دارد. (صحیفه امام، ج12، ص147- 1358/11/22) » و ایشان با امیدواری و بینشی عمیق این قرن را قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبرین نامیده‌اند: ««هان ای مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.» (همان، ج15، ص171- 1360/6/15) » @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📷 پزشکان فارغ التحصیل دارالفنون در دوره قاجار 🚨 مگر قبل از رضاشاه، تو این مملکت، دانشگاه و با سواد و آدم بدرد بخور پیدا میشد❗️ 😳 ✋ تاریخ را جذاب بخوانیم👇👇 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️نصایح آیت الله وحید خراسانی به ۲ 🔻🔻🔻 ♨️متن نصایح آیت اللّه وحید خراسانی دام ظلّه در اجلاس نشست اساتید حوزه علمیه قم در بیت ایشان 📅آذر ۱۳۹۶ ♨️ در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم الی یوم الدین ⚠️عمده این است که ما نه قرآن را شناختیم و نه این دین را، نه آورنده این دین و نه حفاظ این دین. ⚠️خواجه نصیر الدین طوسی کیست؟ العقل الحادی عشر. عقل یازدهم عنوان خواجه نصیر است. این فحل الفحول، عظمت حکمتش از مناقشاتش با فخر رازی ظاهر می شود. همچو مردی هنگام مرگ وصیت کرد: مرا پایین پای قبر حضرت موسی بن جعفر دفن کنید و بر لوح قبر من بنویسید: و کلبهم...، وکلبهم سگ این خاندانم اما باسط ذراعیه بالوصید. ⚠️این خواجه و این معرفت! ♨️صاحب جواهر فحلی است. کسی از زمان شیخ طوسی تا زمان صاحب جواهر موفق نشده است از طهارت تا دیات، این جور مستدل، هم اجماع و هم شهرت، شهرت هم دو قسم إما مطلقا إما بین قدماء؛ همچو فحلی از اول طهارت تا دیات. ♨️نایینی اعجوبه ای است. مرحوم کفایی به خود من فرمود: مرحوم آقاضیاء به آخوند اعتراض کرد. ♨️اعتراضش این بود که این همه تقدیر می کنی از میرزا حسین با این که هزار نفر در درس تو حاضرند، آن هم از قبیل ملا عبدالله که فحلی بود. ♨️آخوند جواب داد: این مردی است که من شب یک مشت استفتاء برای او می فرستم، صبح همان شب با تمام مدارک -این کلمه را اهل فن می فهمند- با تمام مدارک از اجماع و روایات، سندا و دلالة، اگر معارض دارد اعمال قواعد تعارض از ترجیح به موافقت کتاب اولا؛ و مخالفت عامه ثانیا، صبح همان شب برای من می فرستد. ♨️همچو مردی لایدرک و لایوصف. آن وقت اعاظم عصر همه ارجاع دادند در فتوا. ⛔️این است تقوا. آن روزگار چه بود این روزگار چه هست! ♨️اهمال معقول نیست. هر امری اما لابشرط است و اما بشرط. هدایت این دین، این قرآن مبین که ما هرگز قرآن را نشناختیم و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شیء. مفهومی از شیء اعم نیست؛ اطلاق شیء مصدر به کل است و کل از ادات عموم وضعی است. ⛔️این قرآن است و نزلنا علیک القرآن تبیانا لکل شیء آیا ما چه بلدیم؟ ⛔️خوشا به حال کسانی که قدر خودشان را فهمیدند و پا از گلیم دراز نکردند.(در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند) ♨️شیخ الطائفه کیست؟ یک شب در مجلس استفتا وارد شدم بر مرحوم آقای خویی. آقای خویی فحل الفحول است، دیدم متحیر است، گفتم: وجه تحیر چیست؟ گفت: رفتم در رجال. به حال شیخ طوسی رسیدم. از طوس آمد به بغداد. این چه مردی است؟! تهذیب و استبصار در حدیث، عده در اصول، رجال شیخ در علم رجال، فهرست در کتب. بانی حوزه نجف است و هر مجتهدی که از آن حوزه در می آید ثمره شجره طیبه شیخ طوسی است. آقای خویی بهتش زده بود. همچو فحلی بعد کتاب دعایی هم نوشته است که ادعیه صباح و مساء را مردم عام قرائت کنند. ⛔️این توفیقات آنها و این هم بدبختی ما! ♨️نوبت رسید به صاحب جواهر. پسر بیست ساله ی صاحب جواهر فوت شد. به پدر خبر دادند. آمد پای جنازه پسر نشست، دو ورق جواهر را نوشت، گفت: این هم برای تو. بعد آهی کشید، پرسیدند: این آه چه بود؟ گفت: آه من سرّش این است که این بچه در زمان فقر و تنگدستی من زندگی کرد، آن هم با چه مشقتی! همچو مردی صاحب جواهر است. ⛔️این روزگار سلف و این روزگار ما! اینها بهت انگیز است. ♨️محمد مکی کیست؟ شهید اول. عقل مبهوت است. در زندان ظرف هفت روز لمعه را نوشت از طهارت تا دیات. این شهید اول است و این لمعه و آن زین الدین شارح. ♨️مهم این است که همین فحل کتابی دارد به عنوان بیان، کتاب دیگری به عنوان دروس؛ بعد روشن می شود احاطه او به مسائل تا چقدر است. http://yon.ir/8FQwY @khabarehowzeh