هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
🔸 تحلیل میرحسین موسوی بعد از وقایع 18 تیر 1378
♻️ خیانتکار اصلی هاشمی رفسنجانی است
🔹 در کتاب «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره مواضع میرحسین موسوی پس از فتنه 18 تیر 1378 به نقل از سید نظامالدین موسوی (فعال دانشجویی در آن دوره) میخوانیم:
🔹«دقیق یادم هست كه [بعد از ماجرای کوی] رفتیم دیدار آقای [میرحسین] موسوی در دفترشان در خیابان پاستور (آن زمان مشاور رئیسجمهور بودند) و با ایشان صحبت كردیم. در این دیدار تحلیلمان را ارائه دادیم و مبنایش هم این بود كه آنچه در فضای سیاسی كشور در 18 تیر مشاهده شد با آنچه در كشور به عنوان [جریان] چپ میشناختیم مغایرت دارد و چیز دیگری است.
🔹او گفت شما در تحلیلها باید از هاشمی شروع كنید و شروع كرد بحث مفصلی را علیه آقای هاشمی مطرح كردن و اصل بحثش هم این بود كه آقای هاشمی به انقلاب خیانت كرده و اگر ما بخواهیم یك نقطه انحراف در انقلاب پیدا كنیم، آن آقای هاشمی است. حتی آن زمان كُدی داد كه شما بروید كتاب «توسعه و تضاد» فرامرز رفیع پور را بخوانید تا بفهمید ایشان [هاشمی] چه خیانتی كرده است. ما گفتیم این خط انحراف از دوم خرداد به وجود آمده ولی موسوی میگفت نه، این خط از آقای هاشمی شروع شده است.
🔹نكته بعدی هم موضوع نهضت آزادی بود كه آقای موسوی میگفت شاخص حضور امریكا در ایران نهضت آزادی است. هر جا و در هر حوزهای كه شما دیدید نهضت آزادی فعال است و رشد كرد، بدانید حضور امریكا در آنجا پررنگتر شده است.»
🔹سید نظام موسوی در ادامه این روایت میگوید: من به میرحسین موسوی گفتم خب آقای مهندس! بیایید و همین حرفهای روشنگرانه را در دانشگاه بزنید.
اما موسوی بعد از کمی سکوت گفت: نه! الان در این فضای سنگین، حرف زدن من مثل فریاد زدن در بازار مسگرهاست.
@markazasnad
🔸جالب اینجاست میرحسین موسوی در حالی معتقد بود که هرجا نهضت آزادی ها فعال شدند و رشد کردند، حضور آمریکا پررنگ شده که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1388 نهضت آزادی اعلام کرد از هر دو نامزد اصلاح طلب (موسوی و کروبی) حمایت میکند.
🔸پس از اعلام نتایج انتخابات، گروه دکتر یزدی جزو اولین گروههایی بود که بلافاصله با صدور اطلاعیه رسمی، مدعی تقلب در انتخابات شدند و آشوب بزرگ را آغاز کردند. سپس اعلامیه مستقلی نیز با سه امضای یزدی، عزت سحابی و صدرحاجسیدجوادی انتشار یافت که آنان آشوبهای خیابانی را «حماسه بزرگ و بیسابقه تاریخی» نامیده بودند.
🔸عبدالعلی بازرگان فرزند ارشد مهندس بازرگان و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی که در جریان فتنه 88 عضو شورای 5 نفره رهبری جنبش سبز مستقر در لندن بود، در مصاحبهای با رادیو فردا به تاریخ 16 فروردین 1391 در مورد نقش نهضت آزادی، چنین گفت: «نهضت، جزوی از جنبش سبز است.
🔸به تصریح مهندس محمد توسلی مسئول دفتر سیاسی گروه دکتر یزدی: «در مرحله دوم انتخابات ریاستجمهوری سال 84 با وجود سابقه اختلافات گذشته با هاشمی رفسنجانی در دو دهه ابتدای انقلاب، نهضت آزادی تصمیم به حمایت از هاشمی در مقابل محمود احمدینژاد گرفت.»
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓بمناسبت سالروز رحلت
🏳سیدالعارفین و الکُمَّلین
🏳صاحب تشرفات متعدد
🏳مجتهدمجاهد، فقیه بصیر
🏳مولف ۵۲کتاب مهم شیعه
🏳مثل لهوف، مهجالدعوات
🏳علامهسیدعلیبنطاووس/۲
💠رهبرانقلاب
‼️حکومت اسلامی مراتب دارد. یکوقت حاکم در حدّ معصوم یا دون معصوم است. یکوقت هم نوبت به روسیاهانی امثال بنده میرسد. به هر حال، نظام کلّی، همان است. کوچک و بزرگ دارند اما برای تشکیل نظام تلاش میکردند. بنده در حالات بعضی از علمای بزرگ دیدهام که آرزوی تشکیل حکومت درآنهابود ازجمله مرحوم سیدرضی و همچنین سید بن طاووس که من در کتاب «کشف المحجة، لثمرة المهجة» که از کتابهای نفیس اوست و برای پسرش نوشته دیدم که میگوید: «من از اخبار اهلبیت فهمیدهام که کسی از خاندان بنیهاشم در دوران غیبتْ به قدرت میرسد و تشکیل حکومت میدهد. من امیدوار بودم آن کس من باشم.» گویا آن بزرگوار، شرایطش را در خود جمع میدیده که طبعاً در کسی مثل ابن طاووس هم لابد جمع بوده است! ۷۲/۵/۵
@Jahade_tabeini
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🏭 فروشگاههای زنجیره ای میوه و تره بار در سال 1330
آدم حسرت میخوره به اون همه رفاه، آخوندا چه کردن بااین مملکت😤
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت مهدیآذریزدی
📚روز ادبیات کودک و نوجوان
💠رهبرانقلاب:
‼️من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون آقای مهدی آذری یزدی و کتاب قصههای خوب ایشان میدانم. آنوقتی که کتاب ایشان درآمد من رفتم تورق کردم. بچههای ما به دوران نزدیکی به بلوغ میرسیدند، دوره هم دورهی طاغوت بود و همهی عوامل در جهت گمرهسازی ذهن و دل جوان حرکت میکرد. من دلم میخواست چیزی باشد که جوانهای ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. تا اینکه کتاب ایشان را پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این کتاب از جهات متعددی، همان چیزی است که دنبالش میگردم لذا نه فقط برای فرزندانم خریدم بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلی و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندی داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب را معرفی کردم! ۸۶/۱۰/۱۵
📚دوره ۷جلدی!
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از تاملی دیگر
🇮🇷سلام به هنرمندان 🇮🇷 🇮🇷 فرهنگی -امنیتی بی سنگر" 🇮🇷
خدمت هنرمندان باغیرت، نظیر جناب آقای «علیرام نورائی»
هنرمند ی که از نظر توان هنری و بازیگری، یک بازیگر به نامند.
ازنظر راهبرد ی(خدمت به مردم و کشور) یک بازیگر هوشمندند.
به این دسته از بازیگران باید گفت " هنرمندان فرهنگی_امنیتی بی سنگر" واژه و لقبی که در دهه دفاع مقدس نظامی، به سنگر سازان جهادی این لقب افتخار آمیز را می دادند
به امثال شما (علیرام)که سوال دقیقی مطرح کردید که:
به چه کسی برمیخورد به انگلیس بد گفته شود؟ یکی از صداوسیما به تهیه کننده گفته است «علیرام» قلاده های طلا بازی کرده سر کار نیایید؟
آری؛ درود بر شما، به شما هنرمندانی که از درون سنگر( صدا و سیما) هم حمله ناجوانمردانه حمله می شود .
به شما جانبازان شیمیائی فرهنگی، که زخم خنجرش بر دل، به مراتب از زخم شیمائی گاز خردل کشنده تر است.
به شما گمنامانی که توسط نیروی کمین نفوذی داخلی در عرصه های مدیریت فرهنگی هنری، با تفنگ بی صدای قدرت، مجروح میشوید.
وقتی در:
امنیتی ترین دولت این مرز بوم، بیشترین جاسوس، در بالاترین عرصه ها، دستگیر می شوند.
دولتی که مشاور فرهنگی اش مبهم ترین سابقه امنیتی را دارد،
دولتی که بجای عملیات مقابل دشمن ، عملیات رو به میهن انجام می دهند، انتظاری بیش از ترور فرهنگی توسط نفوذیهای داخلی، نباید داشت. استقامت؛ استقامت کنید که آینده از آن شما جوانمردان این وطن است.
قم مقدس .
طلبه ای گمنام.
حسن غفاری فر.
هدایت شده از روزنه
سنت پالایش حوزوی و جایگاه زعمای عظام
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹در نقلی از حضرت امام صادق علیهالسلام آمده است :« إِذَا أَصَابَتْكُمْ بَلِيَّةٌ وَ عَنَاءٌ فَعَلَيْكُمْ بِقُمَّ فَإِنَّهُ مَأْوَى الْفَاطِمِيِّين»(بحار ج57 ص215)
#شهر_مقدس_قم در هندسه تاریخی-معارفی تشیع جایگاهی بسیار رفیع داشته و دارد به گونهای که بعد از سدهها و قرنها مجاهدت #علمای_ربانی و زعمای دینی به قلب تپنده جهان اسلام تبدیل شده است.
🔹همین امر حساسیتها را افزایش داده و موجب امیدواری دوستان و البته طمع دشمنان اهلبیت علیهمالسلام اجمعین شده است.
🔸البته این حساسیت برای امروز و دیروز نیست و سالها تداوم داشته است به گونهای که بزرگان دین در پاسداری از #طهارت_اجتماعی و معرفتی این شهر و پالایش حوزه آن اهتمامی ویژه داشتهاند و در این راه با هیچکس تسامحی نداشتهاند.
🔹نمونه بارز آن جناب احمد بن محمد بن عیسی الاشعری که علاوه بر جنبه فقاهت، حیثیت زعامت نیز داشتهاند. ایشان در راه پالایش حوزه قم از آلودگیهای حدیثی و معرفتی با هیچکس تسامحی نداشتند و امثال #ابوسمینه_کوفی را که به کذب و غلو متهم بود از قم اخراج نمودند.
🔸البته طبیعتا کسی همانند معصومین علیهمالسلام، از خطای در تطبیق مصون نیست و ممکن است آن جناب یا دیگر بزرگان در برخی موارد مصون نبوده باشند امّا #سنّت_پالایش_حوزوی بر اساس ضوابط دقیق دینی و غیرسلیقهای، امری است بایسته و ضروری.
🔸الغرض؛ واقعیتهای امروز نشان میدهد که انقلاب اسلامی موجب ارتقاء جایگاه و افزایش حساسیت راهبردی شهر مقدس قم و حوزه علمیه آن شده است و این شهر در اقیانوسی مواج از بلایا و عناء باید بیش از گذشته #مأوای_فاطمیون باشد.
🔸امّا تکاپوی علمی، تربیتی و تشکیلاتی #سکولارهای_حوزوی مانعی اساسی در برابر تحقق این امر است و در مقابل این توطئه؛ #سنت_صیانت از حوزوه میبایست با قوت بیشتری احیا شود چراکه برخوردهای پالایشی زعمای دین همچون جناب احمد بن محمد بن عیسی برای حفظ کیان دین در برابر انحرافات بود و در این زمینه، انحرافات سیاسی بسیار خطرناکتر از سایر انحرافات است. چراکه در این انحراف عملا بخش معظمی از آموزه های دین مبین حذف یا تحریف خواهد شد و تجربه تاریخی نشان می دهد که بسیاری از فرقههای انحرافی همچون #بهائیت و #وهابیت ریشه در مراکز منحرف سیاسی داشته و با اهداف سیاسی تشکیل شدهاند و اگر قم از فرقههای سیاسی منحرف پاک نشود؛ خوف ایجاد فرقههای انحرافی جدید و در نهایت #انحراف_عظیم امت اسلامی همچنان پابرجا میماند.
در پایان باید گفت که قم « عشّ آلمحمد » است و بزرگان حوزه پدران این بیت شریفاند و #وظیفه_پدری اقتضاء میکند دستهای آلوده را که با زد و بند و سیاسیکاری؛ با #انشقاق_در_حوزه، #ترویج_سکولاریسم، #ایجاد_تشکل_های_قارچ_گونه_مجهول_الهویه و نهایاتا #مرجع_تراشی، جایگاه مراجع عظام حفظهم الله تعالی را تضعیف میکنند و با ارسال لحیة در صدد منحرف ساختن جوانان این خانهاند، بدون تسامح قطع کنند.
وظیفهای که قطعا بزرگان حوزه به آن واقفاند و به اذن الهی بیش از پیش بدان عمل خواهند نمود.
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✴️براندازها و پوششهای رنگارنگ
💢در ماجرای نوژه چگونه طیفهای مختلف برانداز متحد شدند؟
🔹از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گروه های معاند نظام جمهوری اسلامی با دسیسه های گوناگون سعی در براندازی حکومت داشتند از آن نمونه #کودتای_نوژه بود که با همکاری پیچیده اشخاص و گروه های مختلف ضد نظام طراحی شده بود که به لطف الهی خنثی گردید.
🔺در این بین همکاری حزب دمکرات کرد با شاپور بختیار آخرین نخستوزیر رژیم پهلوی که پس از فرار از ایران، در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی مورد حمایت سرویسهای جاسوسی امریکا، اسرايیل و برخی کشورهای اروپایی قرار گرفت، مورد توجه است.
🔺در طرح کودتای نظامی نوژه که قرار بود با به شهادت رساندن حضرت امام و بزرگان نظام، بختیار وارد ایران شده قدرت را به دست گیرد، قاسملو و دیگر مسئولان حزب دموكرات کردستان با بختیار به هماهنگی کامل رسیده بودند. سرتیپ سرهنگزاده از مسئولان بلندپایه کودتای نوژه در بازجوییهای خود چنین نوشته است:
🔺شاپور بختیار با قاسملو و عزالدین حسینی ائتلاف کرده بود و بعد از موفقیت، تمام خواستههای آنان را تقبل نموده بود و به همین جهت عملیاتی در آن منطقه [کردستان] در نظر نگرفته بودند و حتی کمکهای اسلحه و سایر چیزهای دیگر به آنان [حزب دموكرات] میشد [تا بازوی کودتای نوژه در کردستان باشد]. سه مرتبه دکتر بختیار با قاسملو و دو مرتبه با عزالدین حسینی در مهاباد و سنندج تماس حاصل نموده بود.(فصلنامه پانزده خرداد،ش ۳۱، بهار۱۳۹۱)
✳️پینوشت:
انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود با گروههای معاند و معارضی مواجه بودهاند که در ظاهر با هم تفاوتهای روشی و مبنایی داشتهاند : محمدکاظم شریعتمداری از پایگاه حوزه علمیه، شاپور بختیار از موضع یک سیاستمدار و قاسملو از موضع سرشاخه فرقهای قومی و پشت همه آنها آمریکا و کشورهای غربی. اما نگاهی دقیقتر ما را به وحدت مسیر تمام این گروههای معارض میرساند و همه راهها به براندازی سخت یا نرم منتهی میشود.
شکی نیست که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی درخت نهضت تناورتر شده و دیگر جریانهای بیگانه توان ریشهکن کردن آن را ندارند امّا عبرت تاریخی چهل سال گذشته نشان میدهد که یک #نفوذی_برانداز میتواند در هر پوششی قرار گیرد؛ حتی در پوشش سیاستمداری که ظاهرا معتقد به #اعتدال است.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از پیرو
💠خاطرهای از اولین برخورد حضوری با استاد اکبرنژاد
🔘با توجه به اینکه بنده طلبه تهران بودم و در فضای قم سختتر دچار استحاله در برخی خمودگی و رکودها میشدم لذا همواره از ابتدای ورود به قم به هر جایی که حرف تازه از آنجا شنیده میشد سرک میکشیدم و همین امر باعث آشنایی بنده با استاد اکبرنژاد و موسسه فقاهت شد.
🔘خیلی دوست داشتم حداقل مِن باب درد دل هم که شده یک با را خدمت ایشان برسم ولی خب توفیق نشد... تا اینکه یک روز در نماز جمعه پردیسان ایشان را از دور دیدم و بلافاصله نزدیک شدم و بعد از سلام علیک و عرض ادب و اظهار خرسندی از فعالیت های موسسه ایشان و توضیح مختصری در خصوص دغدغه ها و فعالیت های شخصی خود...👇
🔘ایشان فرمودند که میشود شماره شما را داشته باشم؟! بنده هم در برزخی از تعجب و تحیر سریع گفتم خیر نمیشود... و بالا فاصله و قبل از اینکه این جواب منفی بنده حمل بر بی ادبی شود هول هولکی عرض کردم منظورم این است که من باید شماره شما را بگیرم نه شما شماره من را... ایشان لبخندی زدند و فرمودند فرقی نمیکند و شماره بنده را در گوشی خودشان ذخیره کردند.
🔘این رفتار ایشان برایم خیلی عجیب بود چون من که همواره از باب علاقه و احساس نیاز سعی میکردم شماره افراد خوب و مورد استفاده را بگیرم تا یک پل ارتباطی با آنها داشته باشم معمولا با جواب اکراه آمیز و یا شمارههای فرعی که معمولا خاموش و خارج از دسترس بودند مواجه میشدم.
♦️پینوشت: فارغ از تایید و نفی تفکرات و روش استاد اکبرنژاد توصیه میکنم آثار ایشان را مطالعه یا حداقل سخنرانی و مواضع ایشان را حتما پیگیری کنید.
👤 #حسین_کاوه ✍️
🌐 @Peirovir
هدایت شده از روزنه
بازنشر مصاحبه تند آقای سعید/مرتضی جوادی آملی در سایت یک مرکز فقهی قم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹آقای سعید جوادی آملی در این گفتگو، ادعاهای عجیبی مطرح کرده که از آن جمله، نظام را به #دین_سازی متهم کرده است!
🔸متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید👇
http://yon.ir/wr8PC
🔹سعید جوادی آملی #سال۸۸ و در دیدار جمعی از اساتید حوزه با مقام معظم رهبری نیز سخنان بسیار تندی ایراد کرده بود که موجب شرمساری برخی از حضار شده بود.
🔶پی افزود
گفتگو مربوط به سال ۹۶ است و ابتدا در شفقنا منتشر شده بود اما نظر به وجود برخی مطالب جهتدار و اتهامات به نهادهای حاکمیتی، بازنشر آن در سایت یک مؤسسه فقهی مشهور و محترم قم، موجب تعجب است.
در سایت این مؤسسه اخبار و دیدگاه های برخی عناصر حوزوی #اصلاح_طلب و #اعتدالی رادیکال مانند آقای #داوود_فیرحی و #سروش_محلاتی نیز بازنشر شده است.
@rozaneebefarda