eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
11.5هزار ویدیو
652 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓سالروزایرادسخنان‌مهم‌رهبری 🏳باموضوع‌دغدغه‌های‌فرهنگی 💠رهبرانقلاب ‼️در عرصه فرهنگ، بنده به معنی واقعی کلمه، احساس نگرانی میکنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی به خاطر آن، گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پرودگار تضرّع کند. من چنین دغدغه ای دارم! ۷۳/۴/۲۲ ‼️ما به کسانی که اهل کار فرهنگی‌اند، دائم میگوییم، به بعضی هم التماس میکنیم، که آقا کار فرهنگی بکنید! ۷۶/۶/۲۱ ‼️مسئله فرهنگ را جدی بگیرید، فرهنگ آن چیزی است که من حاضرم در راهش کشته شوم! ۷۸/۹/۲۳ ‼️فرهنگ ستون فقرات حیات یک ملت است و اگر فرهنگ ملتی به انحطاط برود مردمش به انحطاط خواهد رفت! ۸۳/۲/۲۸ ‼️فرهنگ از اقتصاد و سیاست هم مهمتراست، اگر فرهنگ پشتوانه اقتصاد و سیاست نباشد پیشرفت حاصل نمیشود! ۸۰/۲/۱۲ ‼️اگر ملّتی از نظر سیاسی و اقتصادی پیشرفت کند اما از نظر فرهنگی دچار نابسامانی باشد، ورشکسته خواهد شد! ۹۰/۳/۲۳ ‼️پرداختن به کارهای فرهنگی لیاقت میخواهد! ۷۵/۶/۲۸ ‼️محافظه‌کاری و نداشتن همت در زمینه‌ فرهنگ، قتلگاه انقلاب #نقل از جهاد تبیینی @gharar_at
🔸 تجلیل قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه از سریال 🔹قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه در نامه ای به رییس صدا وسیما از دست اندرکاران فیلم گاندو تقدیر کرد و خواستار ادمه چنین حرکت هایی شد. ♨️متن این پیام در لینک زیر: 🌐 rasanews.ir/002ZTk 🆔 @gharar_at
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتي ذوالنور جواب ادعای واعظی مبنی بر دروغ بودن گاندو را می‌دهد معلوم نیست با چه رویی دولت جاسوس پرور شما میاد از این سریال انتقاد میکنه @BisimchiMedia
💢ما و سلبریتی‌های رضاخانی 🔆به مناسبت سال‌روز حمله وحشیانه به مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف ⁉️رضاخان بی‌سواد با فرهنگ ایران چه کرد؟ سؤالی که شاید ساعتها و ساعتها بتوان در مورد آن صحبت کرد. او بدون این‌که از جامعه ایرانی چیزی بداند و یا توان فهم و درک راه‌های پیشرفت را داشته باشد به ستیز علیه فرهنگ چند هزار ساله ایرانیان برخواست و در این راه از هیچ جنایتی کم نگذاشت یکی از ننگ‌های تاریخی او بود که با طبیعت و ذات هم‌خوانی نداشت. البته او در این مسیر تنها نبود و از پشتیبانی فکری برخوردار بود و نیز کسانی بودند که از نظر سطح فکر و عمل به هیچ عنوان نمی‌توان نام هنرمند یا ادیب را بر آن‌ها گذاشت و نهایتا به قول امروزی‌ها می‌توان آنان را سلبریتی نامید: 🔹«اکثر روشنفکران در آن دوره موافق کشف حجاب بودند، از جمله ابزارهای ترویج بی حجابی استفاده از ادبیات منظوم بود.در این زمینه شعرای نوگرا و متجدد اشعار زیادی در ستایش کشف حجاب سرودند، با ... سعی در نشان دادن حجاب به عنوان عامل نابودی جامعه ایرانی داشتند. سرودن شعر در نفی حجاب از ، و شروع می شود و پس از کشف حجاب رسمی به دستور رضاشاه برخی دیگر از شعرا در این زمینه اشعاری سرودند.»(فصلنامه پانزده خرداد، ش۱۴، زمستان۸۴) ✳️پی‌نوشت: چرا برخی امروز با دین اسلام و نظام اسلامی سازگاری ندارند؟ دانستن تاریخ ما را برای رسیدن به پاسخ یاری می‌دهد و از دریچه تاریخ می‌توان گفت این افراد چیزی جز امتداد نیستند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢ترس یک دیکتاتور از دختران محجبه ایرانی 🔴اسدالله علم در خاطراتش درباره افزایش تعداد دختران محجبه در دانشگاه ها می نویسد: «..شاه از من به خاطر سخنرانی دیروزم در پهلوی شیراز تمجید کرد، ... به او گفتم چه استقبال گرمی از من به عمل آمده بود..البته از دیدن این همه دختر با چادر وحشت کردم. در زمان خودم در مقام ریاست دانشگاه کم و بیش منسوخ شده بود.هر دختری که می‌خواست آن را بر سر کند تحقیر می شد. لیکن در کنفرانس دیروز بیست سی نفرشان بودند.مناسب ندیدم که در آن لحظه اظهار نظری بکنم. ضمنا به من اطلاع داده شد که بعضی از دختران از دست دادن با رییس دانشگاه، خودداری کرده اند و مدعی بودند که هر نوع تماس جسمانی را با جنس مخالف خارج از چهارچوب ممنوع کرده است.شاه اوقاتش تلخ شد..». 🔻جریان های مرتبط با نمونه ای از شکست و استعمارگران همگام با آن رژیم بود. شاه در مواردی به صراحت به شکست خود و پدرش در مقابل اشاره می کند او در اثنای بحث درباره زنان و تأثیر آنها بر خودش، به یک‌باره و بی‌هوا اظهار داشت: «..هیچ کس نباید فراموش کند که من پسر مردی هستم که در ایران چادر را از سر زنان برداشت..». (فصلنامه پانزده خرداد،ش ۱۴، ص267، زمستان ۸۶) ✳️پی‌نوشت: 🔹مطالعه رفتار دشمنان ما نشان می‌دهد که آن‌ها همواره تلاش می‌کنند اسباب قدرت ما را بگیرند و تضعیف کنند. به طور مثال؛ را که روزی به نماد قدرت علمی ما تبدیل شده بود را ترفند و حیله و غفلت مسؤولین تضعیف کردند یا با پیشنهاد تلاش می‌کنند موشک‌های ما را از بین ببرند و قدرت نظامی ما را کاهش دهند. 🔸دشمن در عرصه فرهنگی هم فعال است و حجاب اسلامی؛ به ویژه حجاب برتر مؤلفه ماست. چراکه زن در عصر حاضر دچار بحران هویتی شده و در کشورهای مدعی تمدن و حقوق زن به ابزار لذت‌جویی مردان تبدیل شده است و به دنبال الگویی برای رهایی از این بی‌هویتی است. 🔹غرب به ویژه آمریکا از حجاب ترسیده است و می‌داند که اگر به جهان غرب صادر شود یکی از ارکان فرهنگی آن که بی‌هویتی و بی‌شخصیتی زنان است از بین خواهد رفت از این رو تلاش می‌کند حجاب را که مایه قدرت فرهنگی ماست به عنوان یک ضعف فرهنگی جلوه دهد. امّا با نگاهی به فرهنگ عمیق تاریخی و واقعیات امروز کشور باید گفت که جهان غرب در ترس از زنان با حجاب ما خواهد ماند و در این ترس خواهد مرد. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
👓 یه شوهر خاله دارم همیشه بهم میگه من آخوندا رو قبول ندارم فقط از تو تقلید می کنم!! حالا که این عکسو دیدم، می گم اگه واقعا نهاد ناظری به اعلام مرجعیت نداریم منم برم رساله بدم لا اقل یه مقلد پرو پا قرص که دارم!!😂😂 💬 محمد علی پور #حوزه_توییت @HozeTwit
گوهر شاد یکی از زنان باحجاب بوده و همیشه نقاب به صورت داشته و خیلی هم مذهبی بود. او می خواست در کنار حرم امام رضا (ع) مسجدى بنا کند . به همه کارگران و معماران اعلام کرد دستمزد شما را دو برابر مى دهم ولى شرطش این است که فقط با وضو کار کنید و در حال کار با یکدیگر مجادله و بد زبانى نکنید و با احترام رفتار کنید. او به کسانى که به وسیله حیوانات مصالح و بار به محل مسجد می‌آورند علاوه بر دستور قبلى گفت سر راه حیوانات آب و علوفه قرار دهید و این زبان بسته ها را نزنید و بگذارید هرجا که تشنه و گرسنه بودند آب و علف بخورند . بر آنها بار سنگین نزنید و آنها را اذیت نکنید . اما من مزد شما را دو برابر مى دهم ... گوهرشاد هر روز به سرکشی کارگران به مسجد میرفت؛ روزى طبق معمول براى سرکشى کارها به محل مسجد رفت بود در اثر باد مقنعه و حجاب او کمى کنار رفت و یک کارگر جوانى چهره او را دید . جوان بیچاره دل از کف داد و عشق گوهرشاد صبر و طاقت از او ربود تا آنجا که بیمار شد و بیمارى او را به مرگ نزدیک کرد. چند روزی بود که به سر کار نمی رفت و گوهر شاد حال او را جویا شد . به او خبر دادند جوان بیمار شده لذا به عیادت او رفت ... چند روز گذشت و روز به روز حال جوان بدتر میشد. 🌼 مادرش که احتمال از دست رفتن فرزند را جدى، دید تصمیم گرفت جریان را به گوش ملکه گوهرشاد برساند . و گفت اگر جان خودم را هم از دست بدهم مهم نیست. او موضوع را به گوهرشاد گفت و منتظر عکس العمل گوهرشاد بود. ملکه بعد از شنیدن این حرف با خوشرویى گفت: این که مهم نیست چرا زودتر به من نگفتید تا از ناراحتى یک بنده خدا جلوگیرى کنیم؟ و به مادرش گفت برو به پسرت بگو من براى ازدواج با تو آماده هستم ولى قبل از آن باید دو کار صورت بگیرد . یکى اینکه مهر من چهل روز اعتکاف توست در این مسجد تازه ساز . اگر قبول دارى به مسجد برو و تا چهل روز فقط نماز و عبادت خدا را به جاى آور. و شرط دیگر این است که بعد از آماده شدن تو من باید از شوهرم طلاق بگیرم . حال اگر تو شرط را مى پذیرى کار خود را شروع کن. جوان عاشق وقتى پیغام گوهر شاد را شنید از این مژده درمان شد و گفت چهل روز که چیزى نیست اگر چهل سال هم بگویى حاضرم . جوان رفت و مشغول نماز در مسجد شد به امید اینکه پاداش نماز هایش ازدواج و وصال همسری زیبا بنام گوهرشاد باشد . روز چهلم گوهر شاد قاصدى فرستاد تا از حال جوان خبر بگیرد تا اگر آماده است او هم آماده طلاق باشد . قاصد به جوان گفت فردا چهل روز تو تمام مى شود و ملکه منتظر است تا اگر تو آماده هستى او هم شرط خود را انجام دهد . جوان عاشق که ابتدا با عشق گوهرشاد به نماز پرداخته و حالا پس از چهل روز حلاوت نماز کام او را شیرین کرده بود جواب داد : به گوهر شاد خانم بگوید اولا از شما ممنونم و دوم اینکه من دیگر نیازى به ازدواج با شما ندارم. قاصد گفت منظورت چیست؟ مگر تو عاشق گوهرشاد نبودى ؟؟ جوان گفت آنوقت که عشق گوهرشاد من را بیمار و بى تاب کرد هنوز با معشوق حقیقى آشنا نشده بودم ، ولى اکنون دلم به عشق خدا مى تپد و جز او معشوقى نمى خواهم . من با خدا مانوس شدم و فقط با او آرام میگیرم. اما از گوهر شاد هم ممنون هستم که مرا با خداوند آشنا کرد و او باعت شد تا معشوق حقیقى را پیدا کنم . و آن جوان شد اولین پیش نماز مسجد گوهر شاد و کم کم مطالعات و درسش را ادامه داد و شد یک فقیه کامل و او کسی نیست جز *آیت اله شیخ محمد صادق همدانی.* *گوهرشاد خانم (همسر شاهرخ میرزا و عروس امیر تیمور گورکانی) سازنده ی مسجد معروف گوهرشاد مشهد است* نقل از سایت تبیان @howzehenghelabi
🔹ترم متا از یکشنبه 23تیر98 ساعت17 ✌️در این دوره دو بحث زیر ارائه میشود : -فقه نظام پولی مبتنی بر طلا - استاد متولی -غرب شناسی سیستم اقتصادی - استاد غلامی 📌این ترم به دلیل تصرّف مکان اصلی موسسۀ متا ، در مدرسۀ امام صادق (ع) چهارباغ برگزار میگردد. #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📌 تاکتیک آمریکا برای مهار ایران قدرتمند سخنران: پژوهشگر و مدرس اقتصاد مقاومتی 👈 دوشنبه ۲۴ تیر ماه ۹۸ بعداز نماز عشاء 🔹 مسجدحضرت زینب علیها السلام- پردیسان قم المقدسه 🆔 @gharargahezeinabi
هدایت شده از اکبر ابدالی
🎯 راهبرد امروز رهبری برای نظام 🔹 راهبرد فعلی نظام است. زمان راهبرد تمام شده است. 🔹 بهتر است دوستان با زمان شناسی، خودشان را با امام جامعه هماهنگ کنند وگرنه طعمه جریان غربگرا خواهند شد. 🆔 @mashgh626
🔴طلاب انقلابی حوزه علمیه قم: گاندو هیمنه پوشالی دشمن و قدرت سربازان گمنام امام زمان (عج) را به نمایش گذاشت ♦️نامه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم خطاب به رئیس صدا و سیما: سریال گاندو با پرداختن به بخشی از پرونده نفوذ شخصی و جریانی، به خوبی توانست در کنار نشان دادن هیمنه پوشالی دشمن، قدرت سربازان گمنام امام زمان (عج) و نصرت الهی را به نمایش بگذارد. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
این بزرگوار امروز عصر در جوار حرم خانم حضرت معصومه سلام الله علیها در حال مجاهدت بودند که بنده از ایشان چند تصویر گرفتم. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
💵خسارت های اقتصادی کشف حجاب 🔻 رضاخان که در امور اقتصادی خواسته های بیگانگان را دنبال می کرد(مانند راه آهن و تجهیز ارتش و..) در اداره فرهنگی کشور نیز اجرای دستورات اربابان خود را در پیش گرفت 🔆 کشف حجاب یکی از اقدامات ضد فرهنگی وی بود که علاوه بر خسارتهای جبرانناپذیر بر فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی، خسارات مادی فراوانی براین کشور تحمیل کرد. 💵 «طی دو سال پس از اجرای کشف حجاب رضاخانی، 👈حدود یک میلیون ریال ارز، صَرف خرید لوازم آرایشی در کشور می شد.این مبلغ تا چهل سال بعد به 53میلیون تومان رسید.»(1) 🔻 حالا خسارتهای غیر مستقیم این طرح در ترویج فساد جنسی، انتشار مجلات غیر اخلاقی و سوق دادن جامعه به سمت نمایش و نه تولید، بماند⚠️ 📗(1).سیدمحمود مدنی بجستانی، فساد سلاح تهاجم فرهنگی، انتشارات اسلامی، تهران،1374، ص170 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☠ رضاشاه با شنیدن کشتار مردم در گوهرشاد خندید😈 دکتر از فاجعه می گوید. 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴اعتراف صادقانه یورونیوز/ ناتالی توچی مشاور فدریکا موگرینی، در پاسخ به این سؤال که آیا اروپا می‌تواند در کوتاه مدت مشکل اقتصادی ایران را از طریق اینستکس حل کند؟ گفت: بیایید کاملاٌ در این باره صادق باشیم. بسیار سخت است بخواهیم تصور کنیم که اینستکس اجازه مبادله میلیاردها یورو بین اتحادیه اروپا و ایران را بدهد. 🔸 فکر می‌کنم اگر بخواهیم به اثرات کوتاه مدت اینستکس نگاه کنیم، باید بگوییم که اثرات آن بر اقتصاد ایران غیرقابل محاسبه و ناچیز خواهد بود. @feghvaenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴یک گزارش تکان دهنده 🎯 می‌دونستید یه سری موسسه، دارن در زمینه‌ی مدلینگ کودک فعالیت می‌کنن! سالانه چندبار فراخوان میدن که بچه‌های زیباتر رو برای انتخاب کنن، و سرمایه‌سالارها از این طریق به سودهای بیشتر و بیشتر برسن اگه فروختن زیبایی و معصومیت بچه‌ها، اضمحلال فرهنگی نیست پس چیه؟ فاطمه محبی https://eitaa.com/feghvaenghelab
💠 اذن زیارت و شرائط آن 🔻در زیارت اهل‌بیت علیهم السلام اولويت در «اذن» هست، اگر کسي توجه داشته باشد بايد براي زيارت اذن صادر شود؛ روزي 10 بار هم مي‌توان رفت، ولي آن زيارتي که بخواهد اهل‌بيت(ع) را در آنجا ببيند و عنايت حس کند، بايد با «اذن» باشد. 🔸 فرمود: «يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيوتَ النَّبِي إِلَّا أَنْ يؤْذَنَ لَكُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده ایدبه خانه های پیامبر داخل نشوید مگر اینکه اذن و اجازه داده شوید. احزاب/۵۳» برای زیارت بايد اذن داشته باشد. نماز هم بايد مقبول باشد، تمام نماز بايد به گونه‌اي اجرا شود که معراج المؤمن باشد، نماز ما که معراج المؤمن نيست ولی ما مي‌خوانيم و بايد هم بخوانيم. 🔹 حرم هم همين‌طور است، مي‌رويم و بايد هم برويم. البته اگر بخواهیم منتظر اذن باشیم [و فعلا زیارت نرویم] محروم می شویم. اما زيارت حقيقي زيارتي است که اذن داشته باشد، آن هم براي خود شرايط دارد. 🔸 ممکن است برخی از غیر شیعه، آیه «يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيوتَ النَّبِي» را مربوط به ۱۴۰۰ سال پيش بدانند، در حالي که اين‌طور نيست، حرم های اهل‌بیت، حرم آقا اميرالمؤمنين، سامرا، کاظمين، حرم آقا سيدالشهداء وحرم امام رضا و حرم آقا ابوالفضل علیهم السلام و... از مصاديق بيوت النبي(ص) هستند و نياز به «اذن» دارند. 🔹 اگر براي «اذن» آيات را بررسي کنيد، مي‌بينيد که قرآن شرايطي را گفته است، يکي «یا ایهاالذین آمنوا اذا ناجیتم الرسول فقدموا بین َيدَي نَجْوَاكُمْ صَدَقَةً؛ای مومنان هرگاه خواستید با پیامبر نجوا کنید صدقه بدهید. مجادله/۱۲» براي تشرّف به بيوت النبي(ص) و محضر اهل‌بيت(ع) صدقه بدهيد، «اذن»، نياز به صدقه، استغفار، التماس و مراقبه و توجه دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز توبه یکشنبه ماه ذی‌القعده 🔻«انس‌بن‌مالک» می‌گوید: رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در یکشنبۀ ماه ذی‌قعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدام‌یک از شما می‌خواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم. فرمود: ‌‌‌ 1⃣ غسل کنید؛ 2⃣ و وضو بگیرید؛ 3⃣ و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) ـ در هر رکعت ۱بار «سوره حمد»،‌ سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار ـ بخوانید؛ 4⃣ سپس (پس‌از اتمام ٤ ركعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید 5⃣ و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید؛ 6⃣ آنگاه بگویید: «يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت». ‌‌‌ 🔸 سپس رسول خدا (ص) فرمود: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد... ‌‌‌🔹 در ادامه روايت آثار زيادى براى اين نماز ذكر شده كه عبارتند از اينكه در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی می‌نمایند. با ایمان از دنیا می‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. پدر و مادرت راضی می‌شوند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوشرزق خواهى بود. جبرئیل با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهد که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید». ‌‌‌🔸 اين روايت در كتاب اقبال‌الاعمال ذكر شده و در كتاب المراقبات و همچنين مفاتيح‌الجنان به آن اشاره شده است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
احادیث معنوی ✅. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إذا رأى أحدكم من نفسه أو ماله أو من أخيه ما يعجبه فليدع له بالبركة فإنّ العين حقّ. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى يكى از شما از خود يا مال خود يا برادر خود چيز جالب توجهى ديد براى وى بدعا بركت خواهد، زيرا چشم‌زخم حق است. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله لو كان شي ء سابق القدر لسبقته العين. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: اگر چيزى از تقدير سبقت توانستى گرفت، چشم بد است. ✅ قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إنّ العين لتدخل الرّجل القبر و تدخل الجمل القدر. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: چشم بد مرد را در قبر ميکند و شتر را بديگ ميكشاند. ✅. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله ما من عبد استحيا من الحلال إلّا ابتلاه اللَّه بالحرام. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هر كه از حلال شرم كند خدا وي‌ را بحرام مبتلا كند. ✅. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله و لا تذمّنّ أحدا على ما لم يؤتك اللَّه. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هيچ كس را براى آنچه خدا بتو نداده مذمت مکن. ✅. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله كاد الحسد أن يغلب القدر. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: حسد آنگونه قدرتمند است که بيم آنست كه بر تقدير غالب شود. *نقل از نرم افزار احادیث معنوی ✅ @avaymarefat
🗓سالروز عملیات پرعبرت رمضان 💠رهبرانقلاب ‼️جوان دانشجو از شکستهای مقطعی نباید مأیوس بشود؛ این را توجّه داشته باشید؛ اینکه حالا در یک جایی فلان مقصود را داشتیم ولی تحقّق پیدا نکرد؛ مطلقاً بایستی اجازه ندهید که یأس بر شما غالب بشود. اگر بنا باشد که انسان از شکستها مأیوس بشود، ما صد بار باید در دوران مبارزه و صد بار باید در جنگ هشت ساله مایوس میشدیم و عقب نشینی میکردیم، در جنگ، بارها آن چیزی که ما پیش بینی میکردیم محقق نشد، درعملیات رمضان تصوّر میکردیم که عملیّات پیش خواهد رفت، تابستان هم بود، هوا هم گرم بود، ماه رمضان هم بود، عدّه‌ی زیادی از بچّه‌های ما شهید شدند، عملیّات هم شکست خورد. مأیوس شدیم؟ مأیوس شدند؟ در کربلای ۴ همینجور، در والفجر مقدّماتی همین‌جور. اگر بنا بود انسان با شکست و با عقب نشینی مقطعی مأیوس بشود که هیچ چیز به سامان نمیرسید. نخیر! یأس بخاطر ناکامی مقطعی و موقّت، مطلقاً در زندگیتان راه نداشته باشد! ۹۶/۳/۱۷ # نقل ازجهادتبیینی @hozehenghelabi
هدایت شده از اکبر ابدالی
👌 ارزیابی سیدحسن نصرالله از جنگ اقتصادی ایران 🆔 @mashgh626
هدایت شده از پیرو
✅ جلسه ویژه ❇️ به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام و دعا جهت سلامتی و آزادی رهبر انقلابیون نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی ✳️ قرائت قرآن / دعای توسل / سخنرانی ⚪️ توجه: جلسه مختص برادران می باشد 🔴 زمان: امروز یکشنبه عصر 24 تیر 98 - ساعت 19 الی 20 🔵 مکان: قم - پردیسان - هزاره هشتم طلاب پشت دانشگاه باقرالعلوم به نشانی بلوار دانشگاه - بلوار شهیدان تقوی - خیابان شهید مسلم قلی پور گیلانی - خیابان شهید حقانی صرمی - مجتمع آیت الله بروجردی -بلوک 5 - طبقه 5 - واحد 17 🌐 @Peirovir
هدایت شده از برادرانه
✔️ امام خمینی رحمت الله علیه : 💠خطراز بین رفتن جمهوری اسلامی اگر خدای نخواسته مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر داده عمارت درست کرده اند و رفت و آمدهایشان مناسب روحانیت نیست و آن چیزی را که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان. 📚صحیفه نور جلد ۱۹ صفحه ۱۸۸ 👈بیانات امام خمینی(ره) در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان 🗓مورخ: ۱۳۶۴/۰۴/۲۵ 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️
هدایت شده از اندیشه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زندگی می‌کنند و ادعای علوی دارند! ⏪وحید جلیلی در آنتن زنده شبکه افق مطرح کرد: 🔺 عثمان بن حنیف یکی از فداکارترین اصحاب امیرالمؤمنین(ع) است و خیلی در راه حضرت سختی و عذاب کشید و شکنجه شد. نزدیک‌ترین یارانش به خاطر حضرت به شهادت رسیدند؛ خلاصه در رکاب امیرالمؤمنین(ع) بسیجی پاکاری بود، ولی ما ایشان را به چه چیزی می‌شناسیم؟ به آن نامه شماتت‌آمیزی که حضرت برای او نوشتند. 🔺 یعنی حضرت در مواجهه با آن پا در رکابش شنید که ایشان در یک جشن یا مهمانی پرطمطراقی حاضر شد. شما ببینید حضرت چه تعابیری به کار می برند! «وَلاَ أُشَارِكَهُمْ فِي مَكَارِهِ الدَّهْرِ، أَوْ أَكُونَ أُسْوَةً لَهُمْ فِي جُشُوبَةِ(خشونة) الْعَيْش» فَمَا خُلِقْتُ لِيَشْغَلَنِي أَكلُ الطَّيِّبَاتِ، كَالْبَهِيمَةِ الْمَرْبُوطَةِ، هَمُّهَا عَلَفُهَا» 🔺 چقدر امیرالمؤمنین بر خودش سخت می‌گیرد! این تعبیری است که خود امیرالمؤمنین به کار می‌برند. می‌فرمایند اگر من امام شما هستم، من خجالت می‌کشم که با در مشکلات معیشتی آنها همراه نباشم و مشکلات آنها را نچشم، من به خودم می‌گویم که خداوند تو را یک حیوانی نیافرید که تمام هَمّت علفت باشد. 🔺 امیرالمؤمنین(ع) با خودش با چنین ادبیاتی صحبت می‌کند، یعنی تو اگر رفتی در یک مجلس شرکت کردی که در آن و محرومین نبودند و یک فضای کاملاً فاصله گرفته با توده مردم داشت باید چنین حسی به تو دست بدهد که داری می‌شوی. @feghvaenghelab
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️⚡️ تقریبا همه تعاریف اقتصاد مدرن با تعاریف اقتصاد اسلامی در تعارض است/ چرا در دانشگاه امام صادق علیه السلام کتاب منکیو تدریس می شود؟! 👌در حال حاضر در کشور به مسئله خطرناک سیاست‌های پولی و مالی کینزی مبتلا هستیم. ما نمی‌توانیم کشور را با وضعیت بانک‌های فعلی خوب اداره کنیم. بانک‌های فعلی ده‌ها اشکال دارند. 👌اشکال اول آن‌ها این است که تعریف پول از نظر دستگاه پیامبران را متوجه نشده‌اند. آن‌ها پول را «اعتبار» می‌دانند؛ درحالی‌که از نظر فکر اسلامی باید خود پول ارزش داشته باشد؛ اصطلاحاً خود پول باید مال باشد. اگر به پول قید مالیّت بدهیم و ابزار انتقال خود را یک شیء ارزشمند قرار دهیم، سیاست‌های اغنیاء نمی‌تواند ارزش آن را به حدی که الآن مشاهده می‌کنید، بالا و پایین کند. در حال حاضر مشکل کشور کاهش ارزش پول است و همه امور از جمله زندگی مستضعفین و مردم را تحت شعاع قرار داده است. خب این یک مشکلی است و حوزه علمیه نمی‌تواند از این بگذرد؛ اگر بخواهیم آن را ریشه‌ای حل کنیم، باید به سمت این برویم که ببینیم تعریف پول در دانشگاه‌های اقتصادی کشور درست مطرح می‌شود یا خیر؟ 👌من وقتی سرفصل‌های دانشگاه‌ها را نگاه می‌کنم، خیلی نگران می‌شوم؛ بسیار میان تعاریف آن‌ها با تعاریفی که در روایات و آیات ما مطرح‌شده است فاصله می‌بینم. مثلاً شما همین دانشگاه محترم امام صادق علیه السلام را ببینید. خب از اساس زحمت آقایان بر این بود که یک دانشگاهی بسازند که نیازهای انقلاب اسلامی را پاسخ دهد و انصافاً هم این دانشگاه در بعضی از حوزه‌ها خوب پیشرفت کرده است ولی دانشگاه امام صادق علیه السلام امروز مبتلا به این تعاریف غلط در حوزه اقتصاد است؛ به نظرم نود درصد یا درصد بالاتری از تعاریفی که در کتب این دانشگاه تدریس می‌شود با تفکرات انبیاء فاصله دارد. 👌مثلاً کتاب گریگوری منکیو را آنجا درس می‌دهند؛ همین کتاب را ببینید و ورق بزنید و نگاه کنید که آیا پیامبران و آیات و روایات ما واقعاً همین تعاریف را مبنا قرار داده‌اند یا خیر؟ یعنی می‌خواهم صحبت از یک مصیبت و فاجعه داشته باشم؛ما هم می‌خواهیم کشور را با این تعاریف اصلاح کنیم و هم خود این تعاریف، «حجیت نایافته» و مبتنی بر همین تعاریف تجربی موجود است. 👌البته اقتصاد، یکی از این حوزه‌ها است ولی من یکی از مهم‌ترین ریشه‌های مشکلات حوزه اقتصاد را تعریف غلطِ پول می‌دانم؛ پول در اسلام مبتنی بر ده‌ها باب روایی از جمله باب روایات مربوط به زکات است؛ پول به لازمه این روایات، باید امر واقعی باشد، شارع مقدس نظر خاص درباره پول دارد؛ ما نمی‌توانیم پولِ به معنای اعتباری و الکترونیکی آن را به عنوان «ابزار مبادله» قرار دهیم. خیلی راجع به این بحث‌ها باید گفتگو شود. 👌[پول در روایات] ده‌ها لازمه فنی پیدا می‌کند؛ پول یک امر پیچیده است. به نظرم دانشگاه‌های ما و متخصصین حوزه اقتصاد تأثیر پول بر سبک زندگی را نتوانسته‌اند تحلیل کنند، تأثیر پول بر اخلاق را نتوانسته‌اند تحلیل کنند؛ این خیلی بد است که ما این همه از نظر علمی عقب‌افتاده و متکی بر نظریات معیوب پوزیتویستی هستیم. إن‌شاء الله امیدوارم که بعداً وقتی راجع به بانک مرکزی صحبت می‌کنیم، در این حوزه وارد بحث تفصیلی شوم؛ ولی چون حوزه مهمی است یک اشاره کنم؛ ما اجمالاً معتقدیم که بانک مرکزی باید «سود ارتباطی» را و نه «سود اقتصادی» را اصل قرار دهد؛ سود ارتباطی عبارت از آن سودی است که انسان‌ها از ارتباط با هم دیگر به نحو تکاملی می‌برند. این خیلی مسئله مهمی است. ما نمی‌توانیم محور تعادل اجتماعی را «سود اقتصادی» قرار دهیم؛ درحالی‌که همه سیاست‌های پولی و مالی ما، تعدیل کلان جامعه حول «ارزش ‌افزوده» را پیگیری می‌کند. این بحث را می‌گذارم برای زمانی که ما به مسئله اقتصاد و پول و شغل می‌پردازیم. حجت الاسلام علی کشوری/ نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ @olgou4