eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️⚡️روابط بین الملل و فقه نفی سبیل 👌در فقه نفی سبیل ما «ابر حکم نفی سبیل» را از یک «اصل» به «یک باب فقهی» ارتقا داده¬ایم. در این فقه، بحث اصلی ما این است که تنظیم روابط بین‌الملل، به اصطلاح امروزی‌ها- یا به اصطلاح دینی تنظیم روابط جبهۀ کفر و نفاق و ایمان - اولاً و بالذات از طریق ایجاد چالش در اندیشه‌های کفر شروع می‌شود، نه از طریق کنترل رفتار خُردِ مسلمان‌ها. 👌 اگر بخواهم توضیح بیشتر بدهم استناد من به مکاتیب الرسول (نامه¬های پیامبر) است. گاه شما تعامل در حوزۀ روابط بین‌الملل را به رابطۀ دو تاجر از دو کشور تنزل می‌دهید. خب این حتماً یک حکمی دارد و آن را بحث می‌کنیم. معمولاً فقها به شرط عدم تقویت کفر اجازه معامله با کفار را می‌دهند. اما من عرض می‌کنم تنظیم روابط بین‌الملل از اینجا شروع نمی‌شود؛ بلکه از اینجا شروع می‌شود که آیا ما در حال اعمالِ بستۀ اقدامات ایجاد چالش در اندیشۀ کفرِ جهانی هستیم یا خیر؟ 👌یعنی می‌خواهم به صورت ساده این را بگویم که در حوزه اندیشه، باید همه‌جانبه کفر را به چالش بکشیم و این درگیری، تعطیل‌پذیر نیست؛ حتی در زمانی که صلح حدیبیه (توافق پیامبر اسلام و مشرکان مکه، سال ششم هجری) نوشته می‌شود و یا وقتی نرمش قهرمانانه می‌کنید و برجام می‌نویسید. هیچ‌وقت نمی‌توانید بگویید برجام نوشتن و نوشتن صلح حدیبیه شامل پذیرش اندیشه‌های کفر می‌شود. لذا مسئلۀ به چالش کشیدن اندیشه‌های کفر، تعطیل‌پذیر نیست و اصل آن باید وجود داشته باشد. 👌 البته ذیل این درگیریِ غیرقابل تعطیل، ممکن است در حوزۀ رفتار در بعضی از موارد تجویز صلح، در بعضی از موارد تجویز جهاد و در بعضی از موارد تجویز دفاع کنید، یعنی این موضوع مطابق شرایط تغییر پیدا می‌کند. 👌لذا حرف اصلی ما در روابط بین‌الملل و بستۀ نظریات مربوط به حوزه سیاست خارجه، سه اقدام است: اقدام اول ناظر به ایجاد چالش در اسناد بین‌المللی و سازمان ملل است؛ باید اندیشه‌های حاکم بر اسناد بین‌المللی و مراکز حقوقی به چالش کشیده شود که در یکی از همین جزوات نیز توضیح دادم که چطور باید باشد.(پیشخوان الگوی جدید نگهبانی از نظام مبتنی بر نظام مقایسه) 👌اقدام دوم ما این است که ما در دنیا دوازده مرکز تشیع بعلاوۀ یک مجموعۀ قطب مستضعفین داریم، لذا باید بسته خدمات جمهوری اسلامی برای شیعه‌ها و مستضعفین بازتعریف شود. مثلاً ما نمی‌توانیم با کشمیری که وقتی ما تب می‌کنیم حال آن‌ها بد می‌شود و برای ما بسیار متأثر هستند این‌طور خدمت‌رسانی کنیم. بستۀ خدمات جمهوری اسلامی نسبت به این دوازده منطقه‌ای که شیعه در آن¬ها متمرکز است در آینده باید به‌طور ویژه تغییر پیدا کند، البته به شرحی که اگر اجازه بفرمایید بعداً عرض می‌کنم. در نهایت مستضعفین نیز همین‌طور هستند و بسته خدمات به آن‌ها هم باید تغییر پیدا کند. 👌ذیل این دو کار، مثلاً تعامل با اتحادیه اروپا را نیز باید در نظر گرفت. در اینجا ما به این نتیجه رسیده‌ایم که یک نظام موضوعات را برای تعامل انتخاب کنیم؛ مثلاً یکی از این موضوعات، مسئله قاچاق در دنیاست، مراد من قاچاق، کالا و محصولات نیست، بلکه قاچاق انسان است. اگر ما بر روی این مسئلۀ انسانی بایستیم، می‌توانیم در اتحادیه اروپا -که عمدۀ قاچاقچیان انسان در آنجا هستند- چالش ایجاد کنیم؛ یعنی می‌توان با پخته کردنِ نظامِ مسائل در روابط بین‌الملل این موازنه را تغییر داد. الآن آن‌ها مسئله هسته‌ای را مسئله کردند درحالی‌که حداقل ده مسئله در دنیا هست که برای «ناس» قابل پذیرش است؛ یعنی نه فقط برای مؤمنین، بلکه با قید عدم ایمان [هم پذیرفته می‌شود]. اگر ما بر روی این مسائل دست بگذاریم می‌توانیم این توازن را برقرار کنیم. این هم یکی از مباحث است که‌ ای‌کاش وقت بود تا به جنابعالی توضیحات بیشتری می‌دادم. در نهایت با این سه دسته کار، اقدام به بازتعریف روابط بین‌الملل در بحث کاربردی اقدام می‌کنیم. حجت الاسلام علی کشوری- دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرمان - ۲ دی ماه ۱۳۹۷- کرمان @olgou4
4_5868402322639422164.mp3
1.39M
گزارش رادیو / انتقاد حجت‌الاسلام علی کشوري از مدل بودجه‌ريزي مبتنی بر عملکرد/ سازمان برنامه و بودجه محاسبات غلط جدید را مطرح نکند/مال مقوم سود ارتباطی است... @radioolgou
👌 دیدار و گفتگو با آیت الله حسینی همدانی، نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج درباره الگوی پیشرفت اسلامی/ کرج- ۱۱ آذر ۱۳۹۷ #مدیریت_شهری #نظریه_مدرسه_اقامه #آموزش_و_پرورش_آینده #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی @olgou4
⚡️⚡️ تقریبا همه تعاریف اقتصاد مدرن با تعاریف اقتصاد اسلامی در تعارض است/ چرا در دانشگاه امام صادق علیه السلام کتاب منکیو تدریس می شود؟! 👌در حال حاضر در کشور به مسئله خطرناک سیاست‌های پولی و مالی کینزی مبتلا هستیم. ما نمی‌توانیم کشور را با وضعیت بانک‌های فعلی خوب اداره کنیم. بانک‌های فعلی ده‌ها اشکال دارند. 👌اشکال اول آن‌ها این است که تعریف پول از نظر دستگاه پیامبران را متوجه نشده‌اند. آن‌ها پول را «اعتبار» می‌دانند؛ درحالی‌که از نظر فکر اسلامی باید خود پول ارزش داشته باشد؛ اصطلاحاً خود پول باید مال باشد. اگر به پول قید مالیّت بدهیم و ابزار انتقال خود را یک شیء ارزشمند قرار دهیم، سیاست‌های اغنیاء نمی‌تواند ارزش آن را به حدی که الآن مشاهده می‌کنید، بالا و پایین کند. در حال حاضر مشکل کشور کاهش ارزش پول است و همه امور از جمله زندگی مستضعفین و مردم را تحت شعاع قرار داده است. خب این یک مشکلی است و حوزه علمیه نمی‌تواند از این بگذرد؛ اگر بخواهیم آن را ریشه‌ای حل کنیم، باید به سمت این برویم که ببینیم تعریف پول در دانشگاه‌های اقتصادی کشور درست مطرح می‌شود یا خیر؟ 👌من وقتی سرفصل‌های دانشگاه‌ها را نگاه می‌کنم، خیلی نگران می‌شوم؛ بسیار میان تعاریف آن‌ها با تعاریفی که در روایات و آیات ما مطرح‌شده است فاصله می‌بینم. مثلاً شما همین دانشگاه محترم امام صادق علیه السلام را ببینید. خب از اساس زحمت آقایان بر این بود که یک دانشگاهی بسازند که نیازهای انقلاب اسلامی را پاسخ دهد و انصافاً هم این دانشگاه در بعضی از حوزه‌ها خوب پیشرفت کرده است ولی دانشگاه امام صادق علیه السلام امروز مبتلا به این تعاریف غلط در حوزه اقتصاد است؛ به نظرم نود درصد یا درصد بالاتری از تعاریفی که در کتب این دانشگاه تدریس می‌شود با تفکرات انبیاء فاصله دارد. 👌مثلاً کتاب گریگوری منکیو را آنجا درس می‌دهند؛ همین کتاب را ببینید و ورق بزنید و نگاه کنید که آیا پیامبران و آیات و روایات ما واقعاً همین تعاریف را مبنا قرار داده‌اند یا خیر؟ یعنی می‌خواهم صحبت از یک مصیبت و فاجعه داشته باشم؛ما هم می‌خواهیم کشور را با این تعاریف اصلاح کنیم و هم خود این تعاریف، «حجیت نایافته» و مبتنی بر همین تعاریف تجربی موجود است. 👌البته اقتصاد، یکی از این حوزه‌ها است ولی من یکی از مهم‌ترین ریشه‌های مشکلات حوزه اقتصاد را تعریف غلطِ پول می‌دانم؛ پول در اسلام مبتنی بر ده‌ها باب روایی از جمله باب روایات مربوط به زکات است؛ پول به لازمه این روایات، باید امر واقعی باشد، شارع مقدس نظر خاص درباره پول دارد؛ ما نمی‌توانیم پولِ به معنای اعتباری و الکترونیکی آن را به عنوان «ابزار مبادله» قرار دهیم. خیلی راجع به این بحث‌ها باید گفتگو شود. 👌[پول در روایات] ده‌ها لازمه فنی پیدا می‌کند؛ پول یک امر پیچیده است. به نظرم دانشگاه‌های ما و متخصصین حوزه اقتصاد تأثیر پول بر سبک زندگی را نتوانسته‌اند تحلیل کنند، تأثیر پول بر اخلاق را نتوانسته‌اند تحلیل کنند؛ این خیلی بد است که ما این همه از نظر علمی عقب‌افتاده و متکی بر نظریات معیوب پوزیتویستی هستیم. إن‌شاء الله امیدوارم که بعداً وقتی راجع به بانک مرکزی صحبت می‌کنیم، در این حوزه وارد بحث تفصیلی شوم؛ ولی چون حوزه مهمی است یک اشاره کنم؛ ما اجمالاً معتقدیم که بانک مرکزی باید «سود ارتباطی» را و نه «سود اقتصادی» را اصل قرار دهد؛ سود ارتباطی عبارت از آن سودی است که انسان‌ها از ارتباط با هم دیگر به نحو تکاملی می‌برند. این خیلی مسئله مهمی است. ما نمی‌توانیم محور تعادل اجتماعی را «سود اقتصادی» قرار دهیم؛ درحالی‌که همه سیاست‌های پولی و مالی ما، تعدیل کلان جامعه حول «ارزش ‌افزوده» را پیگیری می‌کند. این بحث را می‌گذارم برای زمانی که ما به مسئله اقتصاد و پول و شغل می‌پردازیم. حجت الاسلام علی کشوری/ نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ @olgou4
👌 دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان غربی درباره الگوی پیشرفت اسلامی/ ارومیه- ۲۰- ۱۱- ۱۳۹۵ @olgou4
👌 نشست تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی / مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه/ سه شنبه ۱۹- ۱۱- ۱۳۹۵ #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #ارومیه @olgou4
⚡️⚡️ متن کامل نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده (+ اسناد و ارجاعات تخصصی نظریه) فردا منتشر می شود... بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عذر خواهی بابت تأخیر؛ احتراماً به اطلاع می رساند که متن کامل نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج(۲۵ آذر ۱۳۹۷ ) فردا(۹دی ماه ۱۳۹۷) در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد. دائره تدوین- قم ۸دی ماه ۱۳۹۷ @olgou4
⚡️⚡️پول در اسلام مال است و نه اعتبار/ پول در اسلام مقَوِّم سود ارتباطی است.... 👌برای بررسی تعریف پول در اسلام برخی از آیات و روایات ابواب زکات، دیات، کفارات، مهریه و.... را استظهار و درایه نموده ایم. نتیجه این بررسی ما را به این تعریف رسانده است که: پول، مالی است که سود و ضرر ارتباطی را مدیریت می کند. 👌در احکام پر از حکمت اسلام، اولا پول مال است و نمی تواند اعتباری و الکترونیکی باشد و لحاظ این معنا مانع مدیریت حداکثری قیمتش توسط اغنیاء می شود. در دوره فعلی با معادلاتی مانند نرخ برابری ارزها و معادله نشر اسکناس، ضریب فزاینده پولی ، نرخ بهره و.... (سیاست های پولی و مالی) قیمت پول را به نفع اغنیاء و یا دولت مدیریت می کنند... 👌و ثانیا پول را در خدمت سود برتر -که همان سود ارتباطی است- قرار داده اند. برای اسلام اصل بر بهینه شدن روابط انسانی است و یکی از ابزارهای بهینه کردن روابط انسانی پول است. این در حالی است که در دوران پر از ضلالت مدرنیته و در مدل هایی مانند بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، سود ارتباطی و حتی خود انسان را خدمه افزایش پول قرار داده اند. 👌 در باب چهارم فقه المکاسب(بررسی مبادلات میان مشاغل و ارائه تعریف جدید از ابزار مبادله )به تفصیل به شرایط و مزایای مبادله در اسلام خواهیم پرداخت و چگونگی تثبیت و تحکیم مشاغل از پایگاه مبادلات را مباحثه خواهیم نمود. حکمت اصلی عقود مبادله ای در اسلام حفظ و تضمین منفعت صاحبان مشاغل و طرفین تبادل در کوتاه مدت و میان مدت است...... حجت الاسلام علی کشوری/ مباحثات مقدماتی تعریف پول و بودجه ریزی در الگوی پیشرفت اسلامی/ قم ۸ دی ماه ۱۳۹۷ @olgou4
👌 دیدار و گفتگو با آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه محترم بندر عباس درباره نقشه الگوی پیشرفت اسلامی/ ۲۹ آذر ۱۳۹۷- بندر عباس #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #مدیریت_شهری_محله_محور @olgou4
کمباین آموزش و پرورش جدید 2.pdf
3.89M
👌 متن کامل نشست تخصصی تبیین آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷/ ۶۲ صفحه + نمودار کل نظریه @olgou4
👌 به فضل الهی؛ دوره مباحثاتی فقه العلم(۱۳ جلسه) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره بحثی در نیمه اول محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری در مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان برگزار شده است... #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #فقه_العلم @olgou4
👌 به فضل الهی دوره مباحثاتی #آموزش_و_پرورش_آینده روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره بحثی (۱۰ جلسه) در شب های دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری در مسجد رکن الملک اصفهان ارائه شده است.... #آموزش_و_پرورش_آینده #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست @olgou4
👌 به فضل الهی ویرایش دوم دوره اول مباحثات فقه البیان(۹ جلسه) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره مباحثاتی در دهه اول محرم الحرام ۱۳۳۹ هجری قمری در مدرسه علمیه چهارباغ اصفهان برگزار گردیده است..... @olgou4
👌 به فضل الهی؛ ویرایش دوم دوره اول مباحثات تبیین مفهوم گزارش راهبردی (روش تَدَبُّر) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره مباحثاتی (۹جلسه) در آذر ماه سال ۱۳۹۵ در قرارگاه مطالعاتی نصرت ارائه شده است... @olgou4
👌قواعد تخاطب منجر به هدایت با قواعد تخاطب عرفی یکسان نیست... #فقه_البیان #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست @olgou4
👌بازدید از موزه فقه و زندگی/ قم- مسجد جمکران -شبستان امام هادی علیه السلام /۱۱ دی ماه ۱۳۹۷/ اتومبیل مرحوم آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی @olgou4
⚡️⚡️علم آینده و استراتژی های سه گانه بسم الله الرَّحمن الرَّحیم نشست تخصصی تبیین استراتژی های سه گانه "علم آینده" در جمهوری اسلامی شامل ۱- استراتژی ۲- استراتژی و ۳- استراتژی به زودی برگزار می شود. قم - دائره پژوهش- ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌 نظام موضوعات دوره جدید گفتگوهای ملی با موضوع الگوی پیشرفت اسلامی/ ویژه سال هزار و سیصد و نود و هفت #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست https://eitaa.com/olgou4
👌 دیدار و گفتگو با آیت الله صفائی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بوشهر درباره نقشه الگوی پیشرفت اسلامی/ ۲۸ آذر ۱۳۹۷- بوشهر #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #مدیریت_شهری_محله_محور @olgou4
خبر همايش تراريخته در راديو قرآن.mp3
1.81M
گزارش رادیو قران درباره نشست علمی بررسی اشکالات پنج گانه تراریخته در قم/ پرداخت زکات؛ کیفیت محصولات کشاورزی را افزایش می دهد/ بر عالم قواعد تقدیر حاکم است... @radioolgou
👌 دیدار و گفتگو با جمعی از طلاب مدارس علمیه کرمان درباره نظریه مدرسه اقامه/ ۲ دی ۱۳۹۷- کرمان @olgou4
فقه البیان.pdf
6.27M
👌 پیشخوان نشست های تخصصی فقه البیان/ جلسه اول دوره ۹ جلسه ای تبیین فقه البیان در مدرسه چهارباغ اصفهان/ شنبه اول مهرماه ۱۳۹۶/ ۳۸ صفحه #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #فقه_البیان @olgou4
⚡️ آموزش و پرورش آینده 🔊گفتگو درباره آموزش و پرورش آینده/ هم اکنون؛ رادیو معارف... (۱۵: ۲۱) @olgou4
گفتگوی ۲۱ رادیومعارف.mp3
5.32M
🔊توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره نظریه آموزش و پرورش آینده به برنامه گفتگوی ۲۱ رادیو معارف/ امشب ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ @radioolgou
آموزش و پرورش آینده- رادیو معارف 15.10.97.pdf
773.8K
📚 متن کامل توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره نظریه آموزش و پرورش آینده به برنامه گفتگوی ۲۱ رادیو معارف/ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ http://nro-di.blog.ir/1397/10/16 #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #آموزش_و_پرورش_آینده #رادیو_معارف @olgou4