نمودار بیان مبتنی بر کم - ویرایش اول.pdf
حجم:
201.6K
🗞نمودار بیان مبتنی بر کَمِّیَت (نمودار شماره ۹)/ ویرایش اول
❓گونه شناسی اعداد (اعداد توصیفی، اعداد آجالی و اعداد تصرفی)
❓بررسی اجمالی اعداد حوزه مکاسب
#فقه_المکاسب
#بیان_مبتنی_بر_کَمِّیَت
#جدول_طیبات
https://eitaa.com/olgou4
⚡️چگونه انصراف و پیوستگی کلمات شارع را کشف کنیم؟!/ فقه البیان روش جمع ابتدایی ادله را تئوریزه کرده است (به فضل الهی)
👌نه دسته عملیات فقهی را برای فهم یک آیه یا یک روایت؛ به شرح زیر انجام می دهیم: ( پیشنهاد این عملیات های استنباطی بر اساس آیات و روایات روشی، تبویب و توصیه شده است!)
۱- تبیین پرسش های حاکم بر آیه و روایت و کشف امتداد پرسش های مرتبط با آیه و روایت (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر تأمل)
۲- گونه شناسی دلالت آیه و روایت (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر مُکث)
۳- مقایسه پرسش و پاسخ شارع با پرسش و پاسخ دیگران (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر مقایسه)
۴- کشف رفق های عمومی و اختصاصی مرتبط با آیه یا روایت محل بحث (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر رفق)
۵- تبیین مجزای زمان و مکان مرتبط با بحث فقهی (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر منزلت)
۶- تبیین نقطه آغاز و نقطه ختم توصیف یا تصمیم مدنظر شارع (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر انفتاح)
۷- کشف و عرضه پیش فرض های شاکله ای، ادبیاتی و توصیفی مرتبط با بحث فقهی (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر سیاق)
۸- بیان اعدادِ توصیفی، تصرفی و آجالی مرتبط با بحث فقهی (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر کمیت)
۹- تبیین ظرفیت های مورد نظر برای فهم و اقامه بحث فقهی مورد نظر (مفاد قاعده اصولی بیانِ مبتنی بر ظرفیت)
👌اِعمالِ عملیات های فقهی فوق الذکر به اضافه کردنِ قاعده مند مجموعه ای از آیات و روایات به آیه و روایتِ محل بحث، منجر می شود و الگویی قاعده مند از جمع ابتدایی ادله را در فقاهت به نمایش می گذارد. فقه البیان به نگاه اتمیک و فرع محور در فقاهت پایان می دهد و شرح و تصویر جدیدی از مسئله بسیار مهم کشف انصرافات شارع و فقه نظام را به نمایش می گذارد.
👌نمودارهای مرتبط با مرحله تَوَلُّدْ فقه المکاسب با استفاده از قواعد ممهده فقه البیان به زودی در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری - جلسه ۵۳ درس استدلالی مکاسب - شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۴ - قم
#فقه_المکاسب
#کشف_انصرافات_کلمات_شارع
#جدول_طیبات
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ کارگاه یک روزه : مراحل ساخت محله روز پنجشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۴ از ساعت ۸ صبح در شهر تمدن ساز قم آغاز به کار می کند. (به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/3978
#خدمات_غیر_متمرکز
#نظم_آینده_جهان
#محله_محوری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ حمایت فکری از جمهوری اسلامی با ابزار طبقه بندی جدید دانش
👌برای حمایت فکری از جمهوری اسلامی و حل مشکلات مردم شریف ایران ۹ گروه علم و دانش را بر پایه تفقه از آیات و روایات پایه گذاری کرده ایم. (به فضل الهی) قواعد ممهده این فرآیند استنباطی پیچیده در فقه البیان تئوریزه و بیان شده است.
۱- گروه دانش های مرتبط با امامت و مدیریت (فقه الامام)
۲- گروه دانش های مرتبط با تزکیه و پاکسازی (فقه التزکیه)
۳- گروه دانش های مرتبط با اقتصاد و تجارت (فقه المکاسب)
۴- گروه دانش های مرتبط با علم و آموزش و فلسفه علم (فقه العلم)
۵- گروه دانش های مرتبط با ارزیابی و شاخصه های آن ( فقه الفرقان)
۶- گروه دانش های مرتبط با پیشگیری از جرم (فقه العبرة)
۷- گروه دانش های مرتبط با نظم و قانون (فقه النظم)
۸- گروه دانش های مرتبط با مقاومت و امنیت و جنگ (فقه نفی سبیل)
۹- گروه دانش های مرتبط با روش تحقیق و روش تفکر (فقه البیان)
👌برای آموزش و ترویج و گسترش پژوهش درباره این طبقه بندی جدید از دانش، یک مدرسه علمیه نظام ساز را پایه گذاری کرده ایم.
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#پشتیبانی_فکری_از_جمهوری_اسلامی
#تمدن_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تأملات بنیادین در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی کدام است؟! / پیشنهاد مطالعه به دکتر عباس عراقچی
👌وزیر امورخارجه و کارشناسان ارشد این حوزه باید به پرسش های زیر و پاسخ آنها مسلط باشند. پرسش های زیر تأملاتی بنیادین برای ارتقای شناخت از راهبردهای سیاست خارجی محسوب می گردد:
۱- مناطق مهم دنیا کدام مناطق هستند؟! (شناخت صحیح از جغرافیای سیاسی مهمترین مسئله سیاست خارجی است!) (پاسخ اجمالی در نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور: مناطق جغرافیایی ظهور ۱۳ منطقه است)
۲- جریان های فعال فکری و فرهنگی در جغرافیای سیاسی مدنظر کدام است؟! (پاسخ اجمالی در نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور: ۱۶ جریان فکری در مناطق جغرافیایی ظهور فعال هستند)
۳- رهبران سیاسی جغرافیای سیاسی مدنظر کدام هستند و هرکدام چه ویژگی های فکری، مزاجی و خانوادگی دارند؟! (پاسخ اجمالی در نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور: در مناطق جغرافیایی ظهور بیش از ۲۰ شخصیت سیاسی مطرح حضور دارند + بیان ویژگی های شخصیتی)
۴- امکانات طبیعی جغرافیای سیاسی مدنظر کدام است؟(پاسخ اجمالی در نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور: در مناطق جغرافیایی ظهور ۱۵ چالش طبیعی و تکوینی وجود دارد)
۵- نظم پیشنهادی و مد نظر دستگاه سیاسی خارجی به جغرافیای سیاسی مدنظر چه مشخصاتی دارد؟! (پاسخ اجمالی در نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور: در مناطق جغرافیایی ظهور ۱۳ اصلاح بنیادین نیاز است)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - آسیب شناسی سیاست خارجی در دولت های اصلاح طلب و اصولگرا / سه شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴ / قم
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
#سیاست_خارجی_قبل_از_ظهور
#فقه_نفی_سبیل
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ اسم مهم منتقم آل محمد چگونه محقق می شود/ عبارت کونوا احلاس بیوتکم مربوط به قوم مشرق نیست!
👌درباره چگونگی تحقق اسم بسیار مهم منتقم آل محمد جزئیات فراوانی در آیات و روایات مطرح شده است؛ که به برخی از آنها اشاره می کنم:
👌 نکته اول: جریان اسم منتقم آل محمد بعد از تضعیف و حذف جریان های باطل جهان و تقویت جریان های حق جهان محقق می شود و جریان این اسم مهم در جهان امری تدریجی و اجتماعی و فراگیر است و نباید تصور وقوع دفعی آن را داشت!
👌 نکته دوم: به گزارش وحی در آخرالزمان جریانهائی مانند: ۱- جریان بنی اسرائیل (یهود)، ۲- جریان بنی امیه، ۳- جریان بنی عباس ثانی، ۴- جریان مارقة الروم، ۵- جریان مارقة الترك، ۶- جریان اخوان الترک، ۷- جریان های اصهب و ابقع و ۸- جریان اجتماعی شیاطین جنی؛ از جمله مهمترین جریان های اجتماعی مخالف امام معصوم علیهالسلام هستند؛ که بر علیه تفکر پیامبران قیام می کنند و مانعی بزرگ بر سر راه تحقق اسم منتقم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستند!
👌نکته سوم: به گزارش وحی در آخرالزمان جریانهایی مانند: ۱- جریان قوم مشرق (قمی ها و تابعین تفکر قم)، ۲- جریان نجباء و ابدال و ۳۱۳ نفر، ۳- جریان اجتماعی حوزه علمیه نجف و ۴- جریان اجتماعی یمانی؛ از جمله جریان های طرفدار امام علیهالسلام هستند؛ که برای تقویت تفکر پیامبران قیام می کنند و از انصار اصلی امام منصور علیهالسلام برای تحقق اسم مهم منتقم آل محمد محسوب می شوند.
👌نکته چهارم: در آیات و روایات بر مبنای تعابیر ذیل و و ده ها تعبیر دیگر در مدح قیام اهل مشرق سخن به میان آمده است و قیام قوم مشرق استثنای احادیث رایات ضلال محسوب می شود:
۱- «بَعَثْنٰا عَلَيْكُمْ عِبٰاداً لَنٰا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجٰاسُوا خِلاٰلَ اَلدِّيٰارِ » قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اَللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ... (کافی)
۲- إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ اِخْتَارَ اَللَّهُ لَنَا اَلْآخِرَةَ عَلَی اَلدُّنْيَا وَ إِنَّ أَهْلَ بَيْتِي سَيَلْقَوْنَ بَعْدِي بَلاَءً وَ تَشْرِيداً وَ طَرِيداً حَتَّی يَأْتِيَ قَوْمٌ مِنْ قِبَلِ اَلْمَشْرِقِ وَ مَعَهُمْ رَايَاتٌ سُودٌ... (کشف الغمة)
۳- يَكُونُ مَبْدَؤُهُ مِنْ قِبَلِ اَلْمَشْرِقِ (غیبت نعمانی)
۴- حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ (غیبت نعمانی)
۵- رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَق (بحارالانوار)
۶- فَإِذٰا جٰاءَ وَعْدُ أُولاٰهُمٰا بَعَثْنٰا عَلَيْكُمْ عِبٰاداً لَنٰا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجٰاسُوا خِلاٰلَ اَلدِّيٰارِ وَ كٰانَ وَعْداً مَفْعُولاً فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاكَ مَنْ هَؤُلاَءِ فَقَالَ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اَللَّهِ أَهْلُ قُمَّ (بحار الانوار)
👌نکته آخر: تحقق اسم مهم منتقم آل محمد و نصرت امام معصوم علیهالسلام به معنای برنامه ریزی برای تقویت جریانهای طرفدار امام علیهالسلام در جهان و تضعیف جریانهای مخالف امام علیهالسلام است. به همه دوستان توصیه می کنم که در عبارت "نصرتی معدة لکم" تأمل بفرمایند و از تأکید بر عبارت "کونوا احلاس بیوتکم" که مربوط به قوم مشرق نیست؛ پرهیز کنند تا رزق بزرگ طلب ثار (أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِکَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ - زیارت عاشورا) نصیبشان گردد.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین چگونگی تحقق اسم منتقم - شب شهادت حضرت رقیه بنت الحسین سلام الله علیهما ( سه شنبه ۴ صفر ۱۴۴۷) - هئیت طب اسلامی - قم
#نظم_آینده_جهان
#قیام_قوم_مشرق
#نصرت_امام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دوره سوم فقه المکاسب چه می گوید؟! / با فقه استدلالی مبتنی بر ممهدات فقه البیان آشنا می شویم!
👌 فهرست مطالب دوره سوم فقه المکاسب با رویکرد فقه نظام تدوین شده است و به زودی منتشر می شود. این فهرست فقهی تفصیلی به شرح زیر است:
۱- روش استنباط فقه المکاسب
۲- مشاغل برتر و طیبات
۳- تولید غیر متمرکز و مردم پایه
۴- تجارت عمومی و تعریف جدید بازار
۵- تأمین مالی متعدد و تخصصی
۶- اصول شش گانه تبادل بایع و مشتری
۷- عوامل غیر اقتصادی مؤثر بر اقتصاد
۸- گذشته و آینده اقتصاد جهان
۹- شاخصه های جدید ارزیابی اقتصاد
👌در همه محورهای ۹ گانه فقه المکاسب ۱۰ سرفصل زیر مباحثه و تبیین می گردد:
۱- ویژگی های بیان شارع در همه سرفصل های فوق الذکر (به عنوان مثال: ویژگی های بیان شارع در تبیین مشاغل برتر و طیبات)
۲-تبیین پرسش های حاکم بر هر سرفصل و تبیین امداد اجتماعی پرسش ها بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر تأمل ( به عنوان مثال: پرسش های حاکم بر طیبات و امتداد پرسش های حوزه طیبات در افزایش سلامت و کاهش هزینه های اقتصادی خانوار و حاکمیت)
۳- تبیین دلالت های مقدماتی و تکمیلی همه سرفصل های فوق الذکر بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر مُکث ( به عنوان مثال: تبیین الگوی ساخت مقدماتی و تکمیلی طیبات)
۴- مقایسه پرسش ها و پاسخ های مطرح در همه سرفصل های فوق الذکر با پرسش ها و پاسخ های مطرح در مکاتب آدام اسمیتی بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر مقایسه (به عنوان مثال: مقایسه میان طیبات و محصولات ارگانیک و تراریخته)
۵- تبیین تفصیلی فواید و رفق مطرح در سرفصل های فوق الذکر بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر رفق( به عنوان مثال: تبیین تفصیلی فواید طیبات)
۶- تبیین تفصیلی منزلت های زمانی و مکانی مرتبط با تحقق همه سرفصل های فوق الذکر بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر منزلت ( به عنوان مثال: تبیین زمان ها و مکان های مرتبط با تحقق طیبات)
۷- تبیین تفصیلی نقاط شروع و نقاط ختم مرتبط با با تحقق همه سرفصل های فوق الذکر بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر انفتاح (به عنوان مثال: نقاط شروع و نقاط ختم مرتبط با طیبات)
۸- تبیین تفصیلی پیش فرض های شاکله ای، توصیفی و نحوی مرتبط با تحقق همه سرفصل های فوق الذکر بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر سیاق ( به عنوان مثال: کشف و اصلاح پیش فرض های شاکله ای، توصیفی و نحوی طیبات)
۹- تبیین تفصیلی کمیت های مرتبط با تحقق همه سرفصل های فوق الذکر بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر کمیت (به عنوان مثال: تبیین اعداد مرتبط با طیبات)
۱۰- تبیین تفصیلی ظرفیتهای مورد نیاز برای فهم و تحقق همه سرفصل های فوق الذکر بر اساس مجموعه قواعد ممهده بیان مبتنی بر ظرفیت ( به عنوان مثال: تبیین ظرفیت های مورد نیاز برای فهم و تحقق طیبات)
👌فهرست فوق الذکر با حضور جمعی از فضلای حوزه در قالب حدود ۲۰۰ ساعت مباحثه علمی سنگین ( ۵۴ جلسه) در ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۴ تدوین شده است و مجموعاً شامل ۹۰ سرفصل بحثی تفصیلی (۹ کتاب) در حوزه مکاسب و اقتصاد اسلامی است. با مطالعه فهرست فوق الذکر با شیوه درس های استدلالی مبتنی بر قواعد اصولی فقه البیان آشنا می شویم و یک برنامه اجرایی اقتصادی هم برای تحول در اقتصاد کشور ایران تبیین می گردد. (به فضل الهی)
دایره پژوهش - پنجشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۴ - قم
#فقه_المکاسب
#کشف_انصرافات_کلمات_شارع
#جدول_طیبات
https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی ۱۰ کتاب استدلالی فقه البیان / اسلوب استنباط شیخ انصاری را ارتقاء داده ایم!
👌مطابق اسلوب استنباطی فقه البیان در هر باب فقهی ۱۰ کتاب تدوین می شود. فهرست کتاب های پایه استنباط در هر مسئله به شرح زیر است:
۱- کتاب ممهدات و اصول تدبر و درایه
۲- کتاب تأملات و امتداد
۳- کتاب دلالات مقدماتی و تکمیلی
۴- کتاب مقایسه و تثبیت
۵- کتاب رفق و فوائد
۶- کتاب منزلت (کتاب زمان و مکان)
۷- کتاب انفتاح و مقاصد
۸- کتاب سیاق و پیش فرض ها
۹- کتاب اعداد و اوزان و مقادیر
۱۰- کتاب ظرفیت و تحقق
👌به عنوان مثال: اگر موضوع، استنباط مسئله طیبات است؛ درباره این موضوع ۱۰ کتاب نوشته و ارائه می گردد. درباره ادله شرعی و فوائد بی بدیل این نوع از استنباط در فقه البیان سخن گفته ایم.(به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری - معرفی کتاب های پایه در اسلوب فقه البیان - پنجشنبه ۶ صفر ۱۴۴۷ - قم
#فقه_البیان
#کتاب_های_پایه_فقاهت
#تمدن_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره طبقه بندی جدید دانش از منظر شارع محترم
👌 پایه های پنجگانه اسلام[۱]؛ پنج دانش جامع و بسیار تفصیلی محسوب می شوند و ارتقای تفقه در این پایه های مهم، فقر دانشی جامعه را مرتفع می سازد. به عنوان مثال در دانش جامع صلات چهار هزار باب معنائی وجود دارد؛ که مطالعه و بررسی آنها به رفع فقر دانشی جامعه کمک وافری می نماید. ( لِلصَّلاَةِ أَرْبَعَةُ آلاَفِ حَدٍّ - کافی)
👌در دانش جامع صلات، دانش های جامعی مانند: دانش جامع طهارت، دانش جامع وقت، دانش جامع تكبيرة الافتتاح، دانش جامع رکوع، دانش جامع سجود و... وجود دارد؛ که باز خوانی این دانش ها به احیاء و تحول در سبک زندگی فرد منتهی می گردد. به عنوان مثال: فهم و رعایت مفاهیم و تدابیر حوزه طهارت (باب اول از معانی صلات) به تأثیراتی زیر منتهی می گردد و در واقع توسعه طهارت دارای امتداد اجتماعی و تأثیرات نظام سازانه در بخش های مختلف است:
۱- پیشگیری از بیماری
(تأثیر طهارت بر سلامت)
۲- افزایش امنیت افراد
(تأثیر طهارت بر پدافند غیر عامل)
۳- کاهش هزینههای مالی فرد و حاکمیت
(تأثیر طهارت بر معیشت و اقتصاد)
۴- رشد قوه دریافت علم
(تأثیر طهارت بر فهم و آموزش)
۵- کاهش اختلافات افراد با یکدیگر
(تأثیر طهارت بر پیشگیری از جرم)
۶- اصلاح زی و تجمل و الگوی تبلیغات جامعه
(تأثیر طهارت بر سیاست)
👌"دانش جامع طهارت" و سایر دانش های جامع مطرح در پایه های پنجگانه اسلام؛ دارای امتداد اجتماعی و نظام سازانه هستند و در صورت ارتقای تفقه در آنها فقر دانشی جامعه برطرف شده و جامعه از یک طبقه بندی جدید دانش بهره مند خواهد گردید. درباره طبقه بندی جدید دانش به محوریت پایه های پنج گانه اسلام در آینده مطالبی تفصیلی را مطرح خواهیم نمود. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری - درباره طبقه بندی جدید دانش - جمعه انتظار ولی عصر (ارواحنا فداه) - ۱۰ مرداد ۱۴۰۴ - قم مبارک
پی نوشت:
۱- کافی - فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: بُنِيَ اَلْإِسْلاَمُ عَلَی خَمْسٍ عَلَی اَلصَّلاَةِ وَ اَلزَّكَاةِ وَ اَلصَّوْمِ وَ اَلْحَجِّ وَ اَلْوَلاَيَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلاَيَةِ فَأَخَذَ اَلنَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هَذِهِ يَعْنِي اَلْوَلاَيَةَ .
#فقه_البیان
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#تمدن_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️پرسش از طلاب و فضلاء / پرسش های ارزیابی قوه تفقه فضلای فقه نظام بر اساس مطالب کتاب دلالات مقدماتی و تکمیلی بیان شارع تنظیم شده است.(مفاد قاعده اصولی مُکث)
👌متن پرسش: حکمت دلالی (انبائی) ۱- ظاهر و باطن ،۲- تنزیل و تأویل، ۳- محکم و متشابه، ۴- ناسخ و منسوخ و ۵- عام و خاص از منظر امام معصوم علیهالسلام چیست؟!
❓شرح بیشتر پرسش: چرا شارع محترم در قالب تقسیمات دلالی فوق تبیین های خود را ارائه کرده و از این الگوهای بیانی بهره برده است؟! لطفاً از طرح پاسخ های عرفی پرهیز کرده و پاسخ امام علیه السلام را با درایه مکتوب بفرمایید.
❓شرح فقهی پرسش: به پرسش های زیر به صورت دقیق پاسخ دهید:
۱- عام و خاص های مطرح در صلاة کدام است و این الگوی بیانی چه فوائدی دارد؟!
۲- ناسخ و منسوخ هاي مطرح در صلاة کدام است و این الگوی بیانی چه انبائی را در اختیار مکلف قرار می دهد؟! (حداقل دو مورد را ذکر کنید)
۳- محكم و متشابه های مطرح در صلاة چیست و این الگوی بیانی چه انبائی را منتشر می کند؟!
۴- ظاهر و باطن های مطرح در صلاة را بنویسید و مجموعه معارف مطرح در این الگوی بیانی را با تطبیق بر سجده شرح دهید؟!
۵- تنزیل و تأویل های صلات را بنویسید و فرق تنزیل و تأویل صلات با غیب و شهادت صلات را با ذکر مدارک به صورت استدلالی بنویسید.
دایره پژوهش - یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - قم
#فقه_المکاسب
#فقه_البیان
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
درس استدلالی مکاسب .pdf
حجم:
9.73M
🗞 فهرست مباحث دوره سوم درس استدلالی مکاسب/ مرداد ۱۴۰۴ / ۲۰ صفحه
۱- روش استنباط فقه المکاسب
۲- مشاغل برتر و طیبات
۳- تولید غیر متمرکز و مردم پایه
۴- تجارت عمومی و تعریف جدید بازار
۵- تأمین مالی متعدد و تخصصی
۶- اصول شش گانه تبادل بایع و مشتری
۷- عوامل غیر اقتصادی مؤثر بر اقتصاد
۸- گذشته و آینده اقتصاد جهان
۹- شاخصه های جدید ارزیابی اقتصاد
❓با توفیق خاص الهی دوره سوم درس استدلالی مکاسب در آینده در حدود ۱۰۰ جلسه برگزار می گردد. فهرست فوق الذکر به عنوان پیشخوان درس منتشر گردیده است. (به فضل الهی)
#فقه_المکاسب
#کشف_انصرافات_کلمات_شارع
#جدول_طیبات
https://eitaa.com/olgou4