بیانیه بیش از 250 نفر از اساتید ، فضلا و روحانیون انقلابی / بخش اول
تشکیل کارگروهی برای شناسایی بانیان انقلاب زدایی در حوزه های علمیه/ باز هم پای یقه سفیدان در میان است/ حوزه، مطالبه از مسئولان کشور را با جدیت دنبال می کند/ از استاد رحیم پور و بانیان جلسه متشکریم/ آرزوی اختلاف میان طلاب و مراجع عظام را به گور خواهند برد
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم
امام خامنه ای:
بدانید مبارزه با فساد یک مبارزه جدی و واقعی است، مفسدین تهاجم خواهند کرد و فشار خواهند آورد. لذا کار سختی است. برای مقابله با شیوع فساد اقتصادی و مالی باید لباس مبارزه به تن کرد. 11 مرداد 80
حوزهی علمیّهی قم بایستی بهعنوان یک حوزهی انقلابی، بهعنوان مهد انقلاب، بهعنوان آن کورهی آتشفشانی که همینطور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد… تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از حوزهی علمیّهی قم انقلابزدایی کنند، باید احساس خطر کنیم. احساس خطر کردن کافی نیست، باید به فکر علاج بود. 25 /12/94
حوزه های علمیه شیعه مفتخرند که در طول تاریخ دادخواه تظلم مستضعفین و محل رجوع مردم بوده اند.قطعا انقلاب اسلامی نقطه اوج عدالت خواهی تشیع بوده است و مردم مومن و انقلابی ایران با اقتداء به روحانیت اصیل و انقلابی که سلسله جنبان آنها خمینی کبیر رضوان الله تعالی علیه میباشد این انقلاب را به ثمر رساندند.
امروز نیز چون گذشته انتظار به حق مردم آن است که طبق سیره سلف علمای راستین، روحانیت انقلابی در پیشانی مطالبات مردمی باشد چرا که پویایی و ماندگاری و مصون ماندن انقلاب از انحرافات به انقلابی ماندن حوزه و حضورِ در صحنه ی روحانیت انقلابی گره خورده است. لذا حوزویان انقلابی با پیشتازی در همدری با مردم در حوزه های مشهد ، تهران، قم و سایر بلاد گام محکمی در این راستا برداشتند.
تجمع طلاب انقلابی در پنجشنبه گذشته با محوریت انتقاد از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و عملکرد نادرست و ضعیف مسئولین در این زمینه، و تایید و پشتیبانی از اعتراض های مکرر و تذکرهای متعدد رهبر مقتدر انقلاب و مراجع معظم تقلید حفظهم الله نسبت به مشکلات اقتصادی و فساد، برگزار شد و در این تجمع نکات بسیار مهم و راهبردی را بیان کردند.
برای افرادی که از وضعیت فعلی کشور جمع بندی دقیقی دارند مشخص است که یکی از علل اصلی گسترده شدن فساد در دستگاه های مختلف کم رنگ بودن حضور طلاب و روحانیت در مطالبه گری و حرکات انقلابی ای مانند این تجمعِ مُغتنم بوده است ، تجمعی که صدای مظلومیت مردم را از حنجره روحانیت دردآشنا فریاد می کند، بهترین محتوایی است که در این زمان می تواند به بهبود اوضاع کنونی کمک شایانی کند.
همیشه دشمنان درصدد تخریب و تحریف حرکت های صحیح مردمی و انقلابی بوده و هستند. تجمع اخیر که تجلی پیوند روحانیت و مردم بود لرزه بر اندام دشمنان خارجی و دنباله های منافق داخلی آنها انداخت که تلاشی رسانه ای را از بنگاه لجن پراکنی بی بی سی کلید زدند و کسانی که زخم خورده شمشیر منطق و مطالبه حزب الله در سالیان اخیر هستند مجالی پیدا کرده و بر علیه سربازان ولایت بُراق شده اند و زنجیره ای از مطبوعات سفارشی میدان دار این موضوع شده اند.
مسبب اصلی اهانت نسبت به جلسه محترم روحانیت انقلابی در واقع کسانی هستند که بیش ترین خطر را از جانب روحانیت اصیل احساس می کنند یعنی افرادی که به فضل خدا قرار است در روز ها و ماه های پیش رو در محاکم قضائی محکوم و مجازات شوند.
دامن زدن به خط رسانه ای جریان معاند و برجسته کردن حواشی غیر مهم که قصد مخدوش کردن این حرکت مبارک را دارد بازی در زمین دشمن است.این خط رسانه ای دوست نمی دارد که روحانیت قدم در راه مطالبه حقوق مردم گذارد.
حضور جمعیت یک پارچه و عظیم روحانیت در این گردهمایی آن هم در ایام تعطیلی حوزه های علمیه خود آشکار کننده اراده خیل عظیمی از حوزویان بر حل مشکلات ملت قهرمان ایران اسلامی است.
قسمت دوم بیانیه مهم روحانیت انقلابی:
وجود حجم زیادی از مطالبات بحق رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید که در قالب پلاکاردهایی در گوشه گوشه این گردهمایی به چشم می خورد و مطالبه منطقی و مستدل سخنران جلسه مبنی بر این که علاوه بر گردهمایی ها و تجمعات باید جهت حل مشکلات اقتصادی کشور از ظرفیت علمی دروس خارج حوزه قم بهره برد توسط بسیاری از رسانه ها مغرضانه سانسور شد.
بدین وسیله ما جمعی از اساتید ، روحانیون و طلاب انقلابی و برخی از نمایندگان مجمع طلاب حوزه علمیه ضمن تشکر و قدردانی از برنامه ریزان و برگزارکنندگان و سخنران فاضل این جلسه که در هیچ برهه ای امام و امت را تنها نگذاشته و زبانی گویا ، صادق و صریح در ساحت اندیشه و مطالبه عدالت بوده و خود پروش یافته و دانش آموخته حوزه علمیه هستند ؛ به آن دست از رسانه هایی که سکوت شومشان در قضیه مبارزه با فساد را فقط در مقابله با عدالت خواهان می شکنند اعلام می کنیم شما نماینده مردم مستضعف نبوده و در واقع تریبون متنفذین ، قدرت طلبان و زرسالاران هستید و فرجام مبارکی نخواهید داشت.
حوزه علمیه مسیر پر افتخار مطالبه گری از مسئولان کشور که فرمان امام المسلمین به بزرگان ، اساتید و طلاب حوزه های علمیه می باشد را با جدیت ادامه داده و تسلیم این نوع جو سازی ها نخواهد شد و از حوزویان انقلابی در سراسر کشور می خواهیم که با قدرت در پی تحقق مطالبات رهبر مقتدر انقلاب و ملت شریف ایران برآیند.
لازم به ذکر است شیوه متعارف در حوزه های علمیه استقبال از انتقاد و پاسخگویی علمی بوده است. و بدون تردید موافقین و مخالفین مطالب ارزشمند استاد رحیم پور ازغدی منتظر بیانات و قلم فرسایی های مستدل منتقدان هستند.
در انتها به اطلاع می رسانیم کارگروهی قوی متشکل از روحانیت هوشیار بنا دارند افرادی را که می خواهند با هدف «انقلاب زدایی در حوزه ها» موجب تضعیف نظام اسلامی شوند و عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبهی انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم به افراطی گری کنند و مشخصا یکی از کارهایشان انتقال غیر صحیح و خلاف واقع مطالب و رخدادها به تاثیرگذاران حوزه است و در قضیه اخیر نیز تصویری خلاف واقع به برخی از بزرگان حوزه ارائه دادند و به دنبال از میان بردن وحدت فراگیر میان قشرهای مختلف حوزوی هستند را شناسایی کرده و علاوه بر پیگیری حقوقی آنها، به زودی به عموم جامعه روحانیت معرفی کنند.
مخالفین و کسانی که با اجرای عدالت، امنیت آنها به خطر خواهد افتاد بدانند که آرزوی ایجاد اختلاف بین مراجع معظم تقلید و طلاب و روحانیون و منفعل شدن حوزه علمیه در مقابل فسادها و انحرافاتی که توسط آنها ایجاد شده را به گور خواهند برد.
در پایان با استعانت از خداوند متعال عرض می کنیم لازم است جلساتی از این دست به صورت برنامه مند و منظم و البته در شکلی وسیع تر در حوزه علمیه قم ، تهران و حوزه های سایر بلاد برگزار گردد.
امت حزب الله با هوشمندی می داند ؛ می بایست حرکتی را که از چند ماه پیش در به چالش کشیدن جریان محافظه کار و یقه سفیدان فاسد شروع کرده اند با قدرت بیش تر ادامه دهند.
و من الله التوفیق
والسلام علیکم و رحمت الله
جمعی از اساتید ، فضلا ، طلاب انقلابی و برخی نمایندگان مجمع طلاب
منتشر شده در خبرگزاری رسا ، جهان نیوز ، رجانیوز ، 598 ، تریبون مستصعفین و...
هدایت شده از حوزه انقلابی
قسمت دوم بیانیه مهم روحانیت انقلابی:
وجود حجم زیادی از مطالبات بحق رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید که در قالب پلاکاردهایی در گوشه گوشه این گردهمایی به چشم می خورد و مطالبه منطقی و مستدل سخنران جلسه مبنی بر این که علاوه بر گردهمایی ها و تجمعات باید جهت حل مشکلات اقتصادی کشور از ظرفیت علمی دروس خارج حوزه قم بهره برد توسط بسیاری از رسانه ها مغرضانه سانسور شد.
بدین وسیله ما جمعی از اساتید ، روحانیون و طلاب انقلابی و برخی از نمایندگان مجمع طلاب حوزه علمیه ضمن تشکر و قدردانی از برنامه ریزان و برگزارکنندگان و سخنران فاضل این جلسه که در هیچ برهه ای امام و امت را تنها نگذاشته و زبانی گویا ، صادق و صریح در ساحت اندیشه و مطالبه عدالت بوده و خود پروش یافته و دانش آموخته حوزه علمیه هستند ؛ به آن دست از رسانه هایی که سکوت شومشان در قضیه مبارزه با فساد را فقط در مقابله با عدالت خواهان می شکنند اعلام می کنیم شما نماینده مردم مستضعف نبوده و در واقع تریبون متنفذین ، قدرت طلبان و زرسالاران هستید و فرجام مبارکی نخواهید داشت.
حوزه علمیه مسیر پر افتخار مطالبه گری از مسئولان کشور که فرمان امام المسلمین به بزرگان ، اساتید و طلاب حوزه های علمیه می باشد را با جدیت ادامه داده و تسلیم این نوع جو سازی ها نخواهد شد و از حوزویان انقلابی در سراسر کشور می خواهیم که با قدرت در پی تحقق مطالبات رهبر مقتدر انقلاب و ملت شریف ایران برآیند.
لازم به ذکر است شیوه متعارف در حوزه های علمیه استقبال از انتقاد و پاسخگویی علمی بوده است. و بدون تردید موافقین و مخالفین مطالب ارزشمند استاد رحیم پور ازغدی منتظر بیانات و قلم فرسایی های مستدل منتقدان هستند.
در انتها به اطلاع می رسانیم کارگروهی قوی متشکل از روحانیت هوشیار بنا دارند افرادی را که می خواهند با هدف «انقلاب زدایی در حوزه ها» موجب تضعیف نظام اسلامی شوند و عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبهی انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم به افراطی گری کنند و مشخصا یکی از کارهایشان انتقال غیر صحیح و خلاف واقع مطالب و رخدادها به تاثیرگذاران حوزه است و در قضیه اخیر نیز تصویری خلاف واقع به برخی از بزرگان حوزه ارائه دادند و به دنبال از میان بردن وحدت فراگیر میان قشرهای مختلف حوزوی هستند را شناسایی کرده و علاوه بر پیگیری حقوقی آنها، به زودی به عموم جامعه روحانیت معرفی کنند.
مخالفین و کسانی که با اجرای عدالت، امنیت آنها به خطر خواهد افتاد بدانند که آرزوی ایجاد اختلاف بین مراجع معظم تقلید و طلاب و روحانیون و منفعل شدن حوزه علمیه در مقابل فسادها و انحرافاتی که توسط آنها ایجاد شده را به گور خواهند برد.
در پایان با استعانت از خداوند متعال عرض می کنیم لازم است جلساتی از این دست به صورت برنامه مند و منظم و البته در شکلی وسیع تر در حوزه علمیه قم ، تهران و حوزه های سایر بلاد برگزار گردد.
امت حزب الله با هوشمندی می داند ؛ می بایست حرکتی را که از چند ماه پیش در به چالش کشیدن جریان محافظه کار و یقه سفیدان فاسد شروع کرده اند با قدرت بیش تر ادامه دهند.
و من الله التوفیق
والسلام علیکم و رحمت الله
جمعی از اساتید ، فضلا ، طلاب انقلابی و برخی نمایندگان مجمع طلاب
منتشر شده در خبرگزاری رسا ، جهان نیوز ، رجانیوز ، 598 ، تریبون مستصعفین و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف حساب / بزرگان نمی خواهند بیدار شوند؟!! - باید پویشی در حوزه ایجاد شود و آن هم باید روحانی مطالبه گر باید باشد.
هدایت شده از اندیشه مقاومت
⭕️ چامسکی: حرکت ایران به سمت استقلال دلیل نفرت آمریکا است/ متحدان ما مرتجعترین هستند
🔹در پاسخ به این سوال که آیا سیاستمداران حزب دموکرات، در صورت به دست گرفتن سکان سیاست در آمریکا در سال ۲۰۲۰ مواضع ستیزهجویانه کمتری نسبت به ایران اتخاذ خواهند کرد، گفت: «پیشبینی کردن این موضواع واقعاً دشوار است.»
🔹این استاد دانشگاه در ادامه تأکید کرد: «منظورم این است که تنفر از ایران به بخشی ریشهدار از فرهنگ آمریکای مدرن تبدیل شده است. ریشهکن کردن آن، بسیار دشوار است.»
🔹او در ادامه به یکی از مطالب منتشرشده در روزنامه نیویورکتایمز درباره تفکرات ترامپ در خصوص ایران اشاره کرده و بر اساس آن، توضیحاتی را درباره تفکر نهادینهشده در محافل سیاسی آمریکا در قبال تهران اشاره کرده است.
🔹چامسکی گفت: «در این مطلب [نیویورکتایمز] آمده که ترامپ فکر میکند احیای تحریمها باعث خواهد شد تولید سلاح در ایران متوقف شود و سرکوبگریها در داخل ایران و مداخلههای این کشور در خاورمیانه کاهش پیدا کند.»
🔹او گفت: «اول از همه، آیا ترامپ واقعاً اینطور فکر میکند؟ احتمالاً نه. آیا این حرف حقیقت دارد؟ یک ذره هم واقعیتی در آن وجود ندارد. مرتجعترین کشورها در خاورمیانه آنهایی هستند که ما حمایتشان میکنیم.»
🔹چامسکی در ادامه تصریح کرد: «ایران، در مقایسه با عربستان سعودی، نروژ حساب میشود. درباره خشونت در خاورمیانه هم، اقدامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن که ما ازشان حمایت میکنیم، از هر چیزی بدتر است.»
🔹این استاد دانشگاه در ادامه در جواب این سوال که ریشه نفرت نخبگان سیاسی در آمریکا از ایران چیست گفت: «بسیار ساده است: در سال ۱۹۷۹ [۱۳۵۷ شمسی] ایران به سمت استقلال حرکت کرد. بدتر از آن، آنها یک فرد مستبد منصوب آمریکا که همسو با منافع آمریکا بر این کشور حکومت میکرد را سرنگون کردند.»
🔹وی در ادامه تصریح کرد: «آنها (سیاسیون در آمریکا)، این را فراموش نخواهند کرد. در واقع، اندکی بعد از انقلاب ایران، آمریکا از حمله عراق به ایران که حملهای ویرانگر بود، حمایت کرد.»
🔹چامسکی در ادامه تصریح کرد حمایتهای آمریکا از عراق در دوران جنگ تحمیلی، در حالی بود که این کشور از سلاحهای شیمیایی استفاده کرده و صدها هزار نفر را به کشتن داد.
🔹این نظریهپرداز تصریح کرد: «عراق، از سلاحهای شیمیایی استفاده میکرد و صدها هزار نفر از مردم را میکشت، اما حمایتها از این اقدامات در سراسر جنگ ادامه داشت.»/ فارس
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از ارزانسرای کفش و صندل کیانی 👠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی (ره) :🌺
#غیبت_و #تهمت به آخوند_مزدور، جایزو واجب است تاآبروی اوساقط بشود وگرنه امام زمان راساقط میکند
جوانهای ما باید عمامه اینچنین آخوندی رابردارند»
👈 کمی تا بهجت🌷
@behjat135
هدایت شده از صدای ایران | VOI
#امام_خمینی «ره»: ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم ؛ لکن از شرّ #تربیت_یافتگان_غرب_و_شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت
🔻اینها برپا دارندگان #سلطه_ابرقدرتها هستند
📖صحیفه امام؛ ج۱۵ ؛ ص۴۴۶
👇به این لیست توجه کنید.👇
1️⃣ #حسن_روحانی(فریدون) :
تحصیلکرده کلدونین #انگلیس
2️⃣ #نهاوندیان، رییس دفتر رییسجمهور و فارغالتحصیل اقتصاد از دانشگاه جورجواشنگتن #آمریکا
3️⃣ #نوبخت رئیس سازمان برنامهوبودجه👈 دکترای اقتصاد از #انگلیس
4️⃣ #محمودواعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم دولت یازدهم و معاون فعلی روحانی👈دکترای روابط بینالملل دانشگاه لوییزیانای #آمریکا
5️⃣ #ظریف وزیر امور خارجه👈 فارغالتحصیل روابط بینالملل و مطالعات بینالمللی از دانشگاههای دنور و سانفرانسیسکو #آمریکا
6️⃣ #نجفی مشاور حسن روحانی 👈 کارشناس ارشد موسسه فناوری ماساچوست(ام آی تی) #آمریکا
7️⃣ #عباس_آخوندی : وزیر راه و شهرسازی 👈 دکترای اقتصاد سیاسی از کالج هاووی #انگلیس
8️⃣ #دانش_آشتیانی سابق وزیر آموزش وپرورش👈 تحصیلکرده امپریال کالج #انگلیس
9️⃣ #نعمت_زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم 👈 فوق لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه کالیفرنیای #آمریکا
0️⃣1️⃣ #طیب_نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم👈 دکترای اقتصاد از مدرسه اقتصاد لندن #انگلیس
1⃣1⃣ #محمد خاتمی 👈 تحصیلکرده دانشگاهی از کشور #ایتالیا
2⃣1⃣ #کمال_خرازی 👈دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه هیوستون #آمریکا
3⃣1⃣ #محمدرضا_عارف 👈 فارغالتحصیل مهندسی برق از دانشگاه استنفورد #انگلیس
4⃣1⃣ #عیسی_کلانتری👈 دکترای کشاورزی دانشگاه ایالتی آیوا #آمریکا
5⃣1⃣ #محمدعلی_نجفی 👈 تحصیلکرده دانشگاه ماساچوست «امآیتی» #آمریکا
6⃣1⃣ #صفدر_حسینی(از ذخایر نظام 😏) 👈 تحصیلکرده دانشگاه ساسکای #کانادا
7⃣1⃣ #احمد_معتمدی👈 تحصیلکرده الکترونیک دانشگاه پیر و ماری کوری #فرانسه
@voinews
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اینجا #اروپاست، روزانه ۷ هزار #خوک زنده برای مصرف انسانها در آب جوش انداخته میشوند!
در اسلام چنین رفتاری با #حیوان حرام است و خوردن آن گوشت جایز نیست، چون احکام #ذبح رعایت نشده
@mobahelegharn_21
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسير حمید رسایی از جمله "اشتباه کردم" رهبر انقلاب در خصوص مذاكرات هسته ای
#صوت_با_کیفیت
🔺کانال حمید رسایی🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
🔴👁 #توئیت_گردی| وقتی #روزنامه_سازندگی(ارگان کارگزاران سازندگی) با مشی رسمی لیبرالیسم سیاسی که دارای ارتباط غیرقابل انکار با #سکولاریسم است، در دفاع از حوزه و مرجعیت و در تقابل اظهارات #رحیم_پور_ازغدی تیتر میزند، یعنی مخالفان نظام سیاسی اسلام در ابعاد اجتماعی و اقتصادی از وضع موجود رضایت دارند.
💬"علی خضریان"
@snn_ir
هدایت شده از گفتمان فقه دولت سازی اسلامی
اندک اندک جو بلند بالای رسانه ای و شانتاژ خبری تجمع مبارک و مردم دارانه فیضیه در حال فرونشستن است. گردو غباری که برای بسیاری بخصوص دولتیان و منورالفکرنماهای حوزوی دود چراغ جادوی نجاتگر بود تا آنان اندکی از فشار روانی سوءمدیریت خود رهایی یابند و اینان که از خیزش دگرباره حوزویان انقلابی به نفع امت، دهشتناک شده بودند مجالی دگرباره برای دمیدن بر ناقوس سکولاریزم حوزوی یابند.مدتها بود که قشر انقلابی حوزوی مقهور فضای رسانه ای و ترسناک از انگهایی چون افراطیگری میدان جهاد فرهنگی خود را وانهاده بود. اینک این گردهمایی سرآغاز مبارکی بود بر خیزش دوباره و غلبه حوزویان انقلابی بر فضای رسانه ای مسموم.
به نظر میرسد اینکه این گردهمایی خودجوش حساسیتهای جریانات رسانه ای داخلی و خارجی، حوزوی و غیر حوزوی را برانگیخت، نشانه ای بر اثرگذاری کم نظیر اینگونه تجمعات و گردهمایی هاست.شبکه های معاند نظام که جای سخن ندارد. اما:اینکه فلان نماینده مجلس که با رانت پدر شخصیت یافته، و چشم و گوش خود را بر تمامی پلشتیهای سوء مدیریتی دولت مستقر بسته است وارد میدان فرضیه پردازی امنیتی میشود; اینکه فلان روحانی ظاهرا اخلاق مدار در شبه بیانیه خود زبان به دشنام و هتاکی باز کرده و سخنران جلسه را معلوم القال، شرکت کنندگان را افراطی و این حرکت و جریان را پلشتی مینامد; اینکه فلان ویراستار بلندپایه حوزوی بیانیه سکولاریستی ژورنالیستی خود را به این بهانه نشر میدهد; و غمگنانه اینکه مدافعین جریان مبارک نیز با پذیرش خطا بودن آن پلاکارد و خطابودن نوع سخنان استاد رحیم پور، به دفاع می پردازند...غم انگیزتر نوع مواجهه دفاتر مراجع محترم که در مقابل این هجمه های نامبارک به دین، مکتب و مذهب و انقلاب در سرتاسر کشور و بویژه در نشریات دولتی، هیچ بیانیه شدیدالحنی صادر نمیفرمایند ولی در قبال این تجمع مبارک اینگونه وارد میشوند; ...مگر چه اتفاقی افتاده است؟ شعاری به حق یا ناحق بر پوستری در یک تجمع خودجوش نقش میبندد. یک بار شعار را مرور کنیم: ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت...
واقعا ایهام این شعار به کدامین طرف از معنا و مضمونش انصراف دارد؟ چه کسی باور میکرد هاشمی رفسنجانی که به اذعان بسیاری از کارشناسان امنیتی زبده ترین و پرتعدادترین محافظین را به همراه خود و خانواده اش نموده بود، به ناگاه احساس نیاز به تنهایی می نماید و به استخری شاهانه نزول میکند و بدون هیچ همدمی و در تنهایی خود جان میسپارد در حالیکه هیچکدام از اطبای اختصاصی و محافظین جان نثار نیستند تا بتوانند به حکم عرف و شرع هنگام جان سپردن چانه او راببندند. این سرانجام کسی است که در مقابل ولی خدا و سخنان او سخن به ناروا میگوید. کاری که روحانی در اکثر موضعگیریهای صریح رهبری انجام میدهد. به نظرم اگر ذهن انسانی گرفتار شایعات voa و cnn نباشد برداشت تهدید به قتل بسیار دور از ذهن خواهد بود. سخن دراین باره کوتاه بهتر است چه اینکه موضعگیریهای سرمنشأ این سخن هیچگاه از سداد انچنانی برخوردار نبوده است.
اما درمورد سخنان استاد رحیم پور ازغدی.
کسی که به جای تمامی علمای به قول خودشان متعلق به درون حوزه، از اندیشه های دینی، مکتبی و انقلابی دفاع کرده است. وقتی فلان عالم درون حوزوی با مساند مختلف که از قضا دریافت ماهیانه اش، از جیب نظام و انقلاب از دهها رحیم پور بیشتر است، حاضر نمیشود در صدا و سیما به دفاع از دین و مکتب و مذهب و انقلاب بپردازد، باید رحیم پور معلوم القال طبیب دوار بطبه آرام و قرار نداشته باشد و تمام دانشگاهها و حوزه ها و شبکه ها و... درنوردد. سخت امیدوارم سخنان این استاد اخلاق غیرمعلوم القال، بوی حسادت نداشته باشد. بنظر میرسد راهکاری بهتر،عاقلانه تر، پدرانه تر از بیانیه دادن و توهین آمیز سخن گفتن وجود دارد. دفاتر بزرگوار علما، سیاسیون و علمای غیر معلوم القال،نقض بندبند سخنان رحیم پور ازغدی را از دروس خارج، کتب نگارش یافته توسط علمای عظام و تقریرات دروس ایشان نشان دهند تا اگر رحیم پور به خطا رفته اصلاح گردد و جریان بزرگی از طلاب جوان که با او هم عقیده و از رأس حوزه ناامیدند به امید بازگردند و اگر درصد قابل اعتنایی از سخنان رحیم پور ازغدی درست است و نظام اسلامی که بعد از چهارده قرن انتظار و بارهبری آسمانی امام روح الله به وقوع پیوسته و کنون در حل مسائل روی میز خود مظلومانه به بیرون از حوزه چشم دوخته است،امیدش به حوزه بازگردد. شاید این تجمع مبارک و حاشیه های آن بهانه ای باشد تا حوزه و علمای حوزه کمر همت بربندند و از اجتهادی که قرار است رطب و یابس را استنباط نماید و فقهی که بنابود از گهواره تا گور برنامه زندگی را سامان دهد، جهت یاری انقلاب مظلوم تشیع استفاده نمایند.بیصبرانه منتظر فهرست دروس خارج، کتب نظام سازی و... مبتنی بر حل مسائل جمهوری اسلامی و جهان تشیع میمانیم.
عبدالحسین مشکانی سبزواری
کانال فقه دولت
@feqhedolat
هدایت شده از ایران من
سیدعلی اصغر زمانی:
حال اگر رئیس جمهور ایران، تابعیت کشور انگلیس را دریافت کرده باشد، تدبیر چیست؟ پاسخ این سئوال را به ماده 989 قانون مدنی و اصل 89 و 110 قانون اساسی واگذار مینمایم:
هدایت شده از ابرگروه روشنگری سیاسی
ماده 989 قانون مدنی تصریح دارد؛ که «هر تبعه ایرانی که بدون رعایت مقررات قانونی بعد از تاریخ 1280 شمسی تابعیت خارجی تحصیل کرده باشد تبعیت خارجی او، کأن لم یکن بوده و تبعه ایران شناخته میشود ولی در عین حال کلیه اموال غیرمنقوله او با نظارت مدعیالعموم محل به فروش رسیده و پس از وضع مخارج فروش، قیمت آن به او داده خواهد شد و به علاوه از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضویت مجالس مقننه و انجمنهای ایالتی و ولایتی و بلدی و هر گونه مشاغل دولتی محروم خواهد بود.»
هدایت شده از ایران من
سیدعلی اصغر زمانی:
با توجه به صراحت ماده 989 قانون مدنی، نوبت به اجرا بند 2 اصل 89 توسط دو سوم نمایندگان مجلس مبنی بر عدم کفایت رئیس جمهور یا بند 10 اصل 110 قانون اساسی، مبنی بر تائید تخلف رئیس جمهور، از سوی دیوانعالی کشور است، که قطعا عزل رئیس جمهور از سوی رهبری را بدنبال خواهد داشت، هر چند که رعایت مصالح کشور، باید از سوی دیوانعالی کشور مدنظر قرار گیرد.
هدایت شده از گفتمان انقلاب
معاون حقوقی رئیس جمهور : اتفاقات فیضیه جرمی مشهودی است از عوامل آن شکایت خواهیم کرد.
*طلبه ای پلاکارد در دست گرفته مفهوم تابلو استخر فرح اش چند وجهی است شد جرم آشکار، بدترین اهانت ها رئیس جمهور به منتقدین برجام با صراحت و مفهوم واضح کرد جرم آشکار نیست. خجالت بکشید. کاری دیگری توی مملکت روی زمین نمانده که انجام بدید.
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻صوت/الیاس حضرتی موافق استیضاح وزیر اقتصاد: به جای کرباسیان، روحانی باید استیضاح میشد/این ملت چه گناهی کردهاند؟
@voinews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩واکنش "رحیم پور ازغدی" به اظهارنظرها درباره انتقادش از حوزه: همه آنچه در مدرسه فیضیه گفتم، حرف امام (ره) بود.
🔹خواهش میکنم آن سخنرانی یکساعته را بهصورت کامل گوش کنید؛ بحث چیز دیگری بود بهجای دیگر کشیده شد؛ سکولاریسم در حوزه عین جمله رهبری است.
🔹دشمن میخواهد از این قضیه سوءاستفاده کند
http://tn.ai/1812301
📡 @TasnimNews
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🚩 واکنش آیتالله شبزندهدار به اظهارات رحیمپور ازغدی: تذکر مشفقانه را باید پذیرفت/ دفتر «فقه معاصری» در حوزه تشکیل شده
🔹برخی مواضع خوبی دارند و حرفهای خوبی میزنند که باید از این مواضع درست و روشنگری ها تقدیر شود اما از این افراد توقع نیست سخنانی بگویند که سبب سوء استفاده دشمن شود، این که گفته میشود 700 رساله وجود دارد کجاست؟ اگر واقعا این تعداد فاضل بزرگ در حوزه داشته باشیم که باید شکر خدا کرد چرا که اصل اجتهاد خوب است، رساله دادن و در معرض قرار دادن باید با توجه به شرایط و وظایف باشد.
🔹دو سال است که حوزه درباره مباحث جدید تصمیم گرفته و دفتر فقه معاصری تشکیل شده و در حال کار کردن بر مباحث فقهی معاصر و اصول است که جای آن در کتب درسی سطح خالی است/تسنیم
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
✍آتش به اختیار و جبهه فرهنگی انقلاب
💠برای موفقیت در هر برنامه و طرحی، لازم است که برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی نمود. طبیعتا برنامه های فرهنگی نیاز به بیشتری به این سه گانه دارند و بدون تدوین ماموریت و استراتژی، پوچی و بی ثمری در طول زمان را پدید خواهد آمد.
💠کار فرهنگی و حضور در جبهه فرهنگی را با توجه به استعدادها و جایگاهها، می توان در چند سطح تفکیک نمود؛ به ترتیب اولویت:
🔹1 – سطح کلان و حاکمیتی(حضور در ارگانهای سیاست گذار)
بیشترین تاثیرگذاری در سطح جامعه را ارگانهای سیاستگذار دارند که با پشتیبانی حاکمیت و بودجه حاکمیتی، برای یک جامعه راه و مسیر مشخص می کنند. برای ورود به این جایگاه، سطح دانشی بالا به همراه مدرک علمی لازم است. کسانی که دارای استعداد و پشتکار هستند با وارد شدن به مراکز علمی و تحصیل در رشته های فرهنگی و سیاستگذاری گام اول را برداند، و با انجام تحقیقات و تالیفات مرتبط، راه ورد به عرصه سیاستگذاری کلان را باز کنند.
🔹2- وادی هنر ( مهیا سازی زمینه تولید یا تولید محصولات فاخر برای سینما، تلویزیون و ...)
گام بعدی حضور در مسیر تولیدات فرهنگی با گستره کشوری و جهانی است. از این جمله تولید فیلم، مستند، پویانمایی و برنامه های تلویزیونی را می توان نام برد. در این سطح فعالیتی، تربیت کارگردان، تهیه کننده، فیلمبردار، فیلمنامه نویس و... از اهمیت بالایی برخوردار است. در گام بعدی حضور در عرصه کارگردانی و تهیه کنندگی و .... می باشد که بتوان محصولات فرهنگی انقلابی و فاخر را تولید کرد و در نسل جوان و نوجوان، مبانی انقلابی و راه انقلاب را نهادینه نمود.
🔹3- تشکیل کانون ها و نهادهای غیر دولتی
ایجاد تشکّل و کانون های بزرگ فرهنگی برای ارتقای سطح دانشی و انتقال مبانی انقلاب در کنار کارهای فرهنگی، اولویت سوم است. تشکیل قرارگاههای فرهنگی با حضور اساتید انقلابی در زمینه تربیت نیروهای انقلابی و تاثیرگذار در جامعه گام برداشت و سرشاخه هایی را برای جامعه تربیت کرد که بتوانند زیرشاخه های را تحت پوشش قرار بدهند و این شبکه انقلابی تمام جامعه را در برگیرد و این امر ممکن نخواهد شد مگر با انتقال مهارتهای فرهنگی و مبانی انقلابی. در این گام، استقلال مالی و ایجاد یک منبع مالی مطمئن و غیروابسته، در تداوم و استمرار فعالیتها موثر است. این سطح فعالیتی شامل فضای مجازی می شود و می توان با ایجاد کانالها و سایتهای تولیدکننده محتوا، به این مهم دست یافت.
🔹4 – حضور در جامعه و یا فضای مجازی
در اولویت چهارم، مرحله جنگ تن به تن، در سطح جامعه می باشد. هر نیروی فرهنگی که نتوانست در سه مرحله قبلی، فعالیت کند می تواند در این زمینه فعالیت کند. مهارتهای این مرحله شامل مطالعه تاریخ تحلیلی اسلام، تاریخ تحلیلی انقلاب و جهان، مبانی انقلاب، سخنان امام خمینی و امام خامنهای، رویدادهای مهم جهان، نظریات علمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی.
در این عرصه جذب حداکثری و دوری از سیاست زدگی و سلیقه محوری را باید در نظر داشت./م.جعفری نیا
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
📌 دستگیری در وقت اضافه!
در برهه حساسی که تمام توجهات به سمت برچیدن فساد وتقویت مطالبه گری مد نظراسلام است شاهد اتفاقات تلخی ازجانب یکی از متهمین فساد مالی سه هزارمیلیاردی هستیم
درپی افشاگری نماینده محترم مشهد مقدس جناب آقای کریمی قدوسی در باب نقش علاءالدین بروجردی در پرونده سه هزارمیلیاردی، وی به جای تنویر افکار و توضیح، دراقدامی ناشایست با شکایت گسترده از عناصر حزب اللهی در بروجرد قصد فرار به جلو دارد. انتشار گسترده سخنان شجاعانه نماینده مردم مشهد کاری مطالبه گرانه و در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب است.
متاسفانه روز گذشته 4 شهریور تعدادی از عناصر حزب اللهی و انقلابی با شکایت علاءالدین بروجردی احضار ودستگیر وبدون طی مراحل قانونی روانه زندان شدند!!
واین حرکت نمونه همان جیغ ها و در نهایت نعره هایی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: وقتی با فساد مبارزه کنید جیغ ها بلند میشود.
از دستگاه قضائی بروجرد می خواهیم به بعضی از شبهات و ذهنیاتی که در مورد دستگاه قضا مطرح است(تاثیرپذیری از زرسالان و قدرت طلبان) دامن نزنند.
بدون تردید این بار نیز همچون گذشته مردم و امت حزب الله با این جوسازی ها عقب نخواهند نشست و با انگیزه بالاتر با فسادی که اصل نظام و انقلاب را نشانه رفته است به مبارزه جانانه خواهند پرداخت و هم چنین مردم شریف بروجرد با اعتماد به دستگاه قضا منتظر اقدامات مسئولان زیربط هستند.
گفتنی است آقای بروجردی به زودی محاکمه خواهد شد و این دست اقدامات به نوعی دست وپا زدن در وقت اضافه باقی مانده برای ایشان است.😊
کلیپ سخنان آقای کریمی قدوسی در افشاگری نقش علاءالدین بروجردی در فساد سه هزار میلیاردی را جهت اقناع افکار عمومی منتشر می کنیم::
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازنشر سخنان افشاگرانه آقای کریمی قدوسی نماینده شجاع مشهد در باب نقش علاءالدین بروجردی در اختلاس سه هزار میلیاردی...
#جیغ_ها_بلند_شد!
63426.pdf
7.28M
اسناد بسیار مهم از نقش محوری علاءالدین بروجردی رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در فساد کلان سه هزار میلیاردی
بزودی مدارک دیگری در این زمینه در اختیار عموم امت حزب الله و اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.
مجازات سنگین و بدون اغماض بروجردی و حامیان وی خواسته عموم مردم ایران
فایل پی دی اف این اسناد مهم را با دقت بخوانید .☝️☝️
امام خامنه ای دیدار طلاب درسال 89 درشهر مقدس قم:
نظریهپردازى سیاسى و نظریهپردازى در همهى جریانهاى ادارهى یک ملت و یک کشور در نظام اسلامى به عهدهى علماى دین است. آن کسانى میتوانند در باب نظام اقتصادى، در باب مدیریت، در باب مسائل جنگ و صلح، در باب مسائل تربیتى و مسائل فراوان دیگر نظر اسلام را ارائه بدهند که متخصص دینى باشند و دین را بشناسند. اگر جاى این نظریهپردازى پر نشد، اگر علماى دین این کار را نکردند، نظریههاى غربى، نظریههاى غیردینى، نظریههاى مادى جاى آنها را پر خواهد کرد. هیچ نظامى، هیچ مجموعهاى در خلأ نمیتواند مدیریت کند؛ یک نظام مدیریتى دیگرى، یک نظام اقتصادى دیگرى، یک نظام سیاسى دیگرى که ساخته و پرداختهى اذهان مادى است، مىآید جایگزین میشود؛ همچنان که در آن مواردى که این خلأها محسوس شد و وجود داشت، این اتفاق افتاد.
این علوم انسانىاى که امروز رائج است، محتواهائى دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامى و نظام اسلامى است؛ متکى بر جهانبینى دیگرى است؛ حرف دیگرى دارد، هدف دیگرى دارد. وقتى اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران مىآیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسى داخلى، خارجى، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. حوزههاى علمیه و علماى دین پشتوانههائى هستند که موظفند نظریات اسلامى را در این زمینه از متون الهى بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند.
امروز شبهههائى مطرح میشود که آماج آن شبههها نظام است. شبهات دینى، شبهات سیاسى، شبهات اعتقادى و معرفتى در متن جامعه تزریق میشود - بخصوص در میان جوانان - هدفش فقط این است که یکى را از یک فکرى منتقل کند به یک فکر دیگرى؛ هدفش این است که پشتوانههاى انسانى نظام را از بین ببرد؛ مبانى اصلى نظام را در ذهنها مخدوش کند؛ دشمنى با نظام است. لذا برطرف کردن این شبههها، مواجههى با این شبههها، پاک کردن این غبارها از ذهنیت جامعه - که به وسیلهى علماى دین انجام میگیرد.
امروز حوزه نباید در صحنههاى متعدد فلسفى و فقهى و کلامى در دنیا غائب باشد. این همه سؤال در دنیا و در مسائل گوناگون مطرح است؛ پاسخ حوزه چیست؟ نه باید غائب باشد، نه باید منفعل باشد؛ هر دو ضرر دارد. فکر نو لازم است، پاسخ به نیازهاى نوبهنو لازم است که دارد مثل سیل در دنیا مطرح میشود؛ باید شما برایش جواب فراهم کنید. جواب شما باید ناظر باشد به این نیاز، و نیز ناظر باشد به پاسخهائى که مکاتب و فرقههاى گوناگون میدهند. اگر از جوابهاى آنها غافل باشید، پاسخ شما نمیتواند کار خودش را انجام دهد. باید پاسخ قوى، منطقى و قانع کننده بیاورید وسط. باید پاسخها در دنیا مطرح شود.
در زمینههاى گوناگون، امروز نیاز وجود دارد؛ هم براى نظام اسلامى، هم در سطح کشور، هم در سطح جهان. تبیین معرفتشناسى اسلام، تفکر اقتصادى و سیاسى اسلام، مفاهیم فقهى و حقوقىاى که پایههاى آن تفکر اقتصادى و سیاسى را تشکیل میدهد، نظام تعلیم و تربیت، مفاهیم اخلاقى و معنوى، غیره، غیره، همهى اینها باید دقیق، علمى، قانع کننده و ناظر به اندیشههاى رائج جهان آماده و فراهم شود؛ این کار حوزههاست. با اجتهاد، این کار عملى است. اگر ما این کار را نکنیم، به دست خودمان کمک کردهایم به حذف دین از صحنهى زندگى بشر؛ به دست خودمان کمک کردهایم به انزواى روحانیت. این، معنى تحول است. این حرکت نوبهنوى اجتهادى، اساس تحول است.
بزرگان حوزه، مراجع تقلید، اندیشمندان، دانشمندان و فضلا باید دامنها را به کمر بزنند، همت کنند، این تحول را برنامهریزى کنند، هدایت کنند، مدیریت کنند. بنابراین معناى اساسى تحول این است: حرکت نوبهنوى محتوائى.
ما خودمان را و تلاش و فعالیت علمى خودمان را با نیازها منطبق کنیم. یک چیزهائى هست که مردم ما به آنها احتیاج دارند، پاسخش را از ما میخواهند؛ ما باید آنها را فراهم کنیم. یک چیزهائى هم هست که مردم احتیاجى به آنها ندارند؛ زیاد کار شده، زیاد تلاش شده؛ خودمان را سرگرم آنها نکنیم.
مسئلهى درس فلسفه و رشتهى فلسفه است. توجه بکنید؛ اهمیت فقه و عظمت فقه نباید ما را غافل کند از اهمیت درس فلسفه و رشتهى فلسفه و علم فلسفه؛ هر کدام از اینها مسئولیتى دارند. رشتهى فقه مسئولیاتى دارد، فلسفه هم مسئولیتهاى بزرگى بر دوش دارد. پرچم فلسفهى اسلامى دست حوزههاى علمیه بوده است و باید باشد و بماند. اگر شما این پرچم را زمین بگذارید، دیگرانى که احیاناً صلاحیت لازم را ندارند، این پرچم را برمیدارند؛ تدریس فلسفه و دانش فلسفه مىافتد دست کسانى که شاید صلاحیتهاى لازم را برایش نداشته باشند. امروز اگر نظام و جامعهى ما از فلسفه محروم بماند، در مقابل این شبهات گوناگون، این فلسفههاى وارداتى مختلف، لخت و بىدفاع خواهد ماند. آن چیزى که میتواند جواب شماها را بدهد، غالباً فقه نیست؛ علوم عقلى است؛ فلسفه و کلام.اینها لازم است.