هدایت شده از پیرو
🚨 مسئله #نفوذ در منشور روحانیت
👤 امام خمینی کبیر ره: استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد،
🔷 دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه #خدعه و #نفوذ در قرن معاصر.
🔶 وقتی حربه ارعاب و تهدید و چندان کارگر نشد، راههای #نفوذ تقویت گردید.
♦️ روح الله الموسوی الخمینی 3 اسفند 67
🌐 @Peirovir
هدایت شده از روزنه
خطبه نماز جمعه حجت الاسلام و المسلمین قوامی.mp3
2.18M
💥انتقاد صریح سید صمصام الدین #قوامی(امام جمعه محترم پردیسان قم) خطاب به #حسن_روحانی!
🔻آقای رئیسجمهور؛ سرنوشت بنی صدر و سرنوشت رجائی رو ببینید و عبرت بگیرید!
🔻من نصیحت میکنم که راه بنی صدر را نروی! راه رجائی را برو!
🔻رجایی میگفت من #مقلد امام هستم، بنیصدر مقابل او فکر میکرد...
🔻رهبر میگوید #مذاکره نکنید، شما #هوس_مذاکره کردهاید! آنهم مذاکره با #شیطان_بزرگ!!
🔻آقای رییس جمهور! از رجائی و باهنر و بهشتی خجالت بکش! از خون شهدا خجالت بکش!
🔹۸شهریور۱۳۹۸🔸
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
19.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کودتا علیه یک دوست
⚫️ #برجام خیلی وقت است که مرده اما برجامیها توان دل کندن از جیفه بد بوی آن را نیز ندارند و کسانی که از #آمریکا و اروپا ضربه خوردند به جای اعتماد به مردم هنوز هم به طرز غیرعاقلانهای دنبال #مذاکره با این و آن هستند.
◀️جناب آقای #حسن_روحانی دم از #مذاکره با آمریکا زد هرچند پس از استفاده رسانهای حرفش را پس گرفت. این سخنان آقای رئیسجمهور و کلام دیگر مسؤولین امور خارجه نشان داد که آنها هنوز از تجربه سابق درس نگرفتهاند و خیانتکاری آمریکا و همدستان اروپاییاش را درک نکردهاند.
🔴البته این اولینبار نیست که غربیها به مذاکرهکنندگان و دوستان خود خیانت کردهاند. #مصدق نیز که همکاری و دوستی صمیمانهای با آمریکاییها داشت از آنها خنجر سختی خورد و توسط همانها با یک #کودتا کنار گذاشته شد.
📽کوتاهنمای «کودتا علیه یک دوست»؛ نگاهی گذرا به ثمره اعتماد مصدق به آمریکا
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🗓سالروز نزول آیه تطهیر
💠رهبرانقلاب
‼️محبّت اهلبیت ریشه قرآنی دارد، ریشه حدیثی دارد؛ یک امر جدید نیست. اینکه قرآن میفرماید: انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا، این پاکیزگی و طهارتی که خدای متعال اراده کرده است در اهلبیت وجود داشته باشد، مقتضی همین عشق و محبّتی است که مسلمانها به اهلبیت دارند؛ پس این محبت میشود وسیله وحدت مسلمین. دشمنان اسلام مصلحتشان در این است که جنگ را به درون دنیای اسلام بکشانند، و متأسّفانه کشاندهاند. ما ایستادهایم در مقابل این توطئهی دشمن و خواهیم ایستاد. و من به شما عرض بکنم، ما معتقدیم که به توفیق الهی و به اراده و مشیّت الهی و باذن الله تعالیٰ، ما در این مقابله بر دشمنمان پیروز خواهیم شد. ۹۶/۹/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
◾️در مجالس روضۀ اباعبدالله علیهالسلام پای سماور مینشست و چای میداد
اهمیت مجالس روضه حضرت سیدالشهدا علیهالسلام در سیره و بیان آیتالله بهجت قدسسره
پایبندیاش به روضه تعجببرانگیز بود. در حال مریضی هم اصرار داشت که این مجلس باید برقرار باشد. تا خودش به مجلس روضه نمیرفت، آرام نمیگرفت؛ مگر آنکه پسرش را به نیابت از خود میفرستاد.
سالهایی که مجلس را در منزل برگزار میکرد، بسیاری از کارها را خودش انجام میداد و هنگام روضه، کنار در مینشست و به کسانی که وارد میشدند، احترام میگذاشت و جلوی پای کسانی که وارد مجلس میشدند، میایستاد؛ چون به مجلس امام حسین علیهالسلام مشرف میشدند، عزیز بودند.
بر جزئیات کارها نیز نظارت میکرد؛ حتی بر چایدادن و خوشآمدگویی به عزاداران. این پیگیری و توجه و تواضع را از استادان بزرگ خود آموخته بود. میفرمود:
استاد بزرگ ما، مرحوم غروی کمپانی که از لحاظ علمی در سطح بالایی بود، در مجالس روضۀ اباعبدالله علیهالسلام پای سماور مینشست و چای میداد.
📚 برگرفته از کتاب رحمت واسعه، ص٢٢
مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق #لینک زیر:🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/10481
✅ @avaymarefat
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴وقتی فرزند خود را به خارج میفرستد، و برای فرزندان سادهلوح مملکت تَکرار میکند.
از ماست که بر ماست
#سرطان_اصلاحات
@feghvaenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴توصیه امام خامنه ای به مخاطبان جوان: من نمیدانم شماها چقدر علاقه دارید و دوست دارید تاریخ را بدانید؛ توصیهام این است که حتماً لااقل با تاریخ این یکی دو قرن اخیر آشنا بشوید؛ حقایق زیادی برای شما روشن خواهد شد
@feghvaenghelab
هدایت شده از روزنه
بازخوانی یک فتنه(3)
🔻مرجعیت شیعه و تهدید رویکرد «لیبرالیستی، پلورالیستی و وراثتی»
[صفحه۱از۲]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
❌تقابل؛ یکی از عرصههای طبیعی و ذاتی #رسانه است امّا گاهی اوقات سطح درگیریهای رسانهای بالا میرود و جدلها جلوه تخریب به خود میگیرد. البته تعبیر « #تخریب_رسانهای » شاید دیگر وافی درگیریهای اخیر ،که آتش آن به برکت روشنگری طلاب انقلابی و بصیرت عمومی فروکش کرد نباشد و ما در برخی از زد و خوردهای رسانهای دیگر با تخریبی ساده مواجه نیستیم بلکه با یک #تروریسم_سازمانیافته_رسانهای طرف هستیم.
◀️خط ترور رسانهای در #حوزه_علمیه_قم سالهاست که از جانب سایتها و حسابهای زنجیرهای دنبال میشود و شخصیتهای عزیزی همچون #حضرت_آیتالله_مصباح حفظهالله از قربانیان این ترور هستند و پس از ایشان؛ ظاهرا نام #آیتالله_محمد_یزدی در فهرست سیاه #تروریستهای_رسانهای قرار گرفته است. ایشان در فتنه اخیر نیز به جرم دفاع از #حریم_مرجعیت مورد هجمه رسانههای معلومالحال قرار گرفتند.
🔻🔻با موضعگیری چهرههای درجه چندم متمایل به جریان اصلاحطلب و اعتدالگرا همچون آقایان: سعید جوادی، غرویان، فاضل میبدی، زائری و... صحنه نبرد رسانهای مشخص شد و میتوان گفت #مرجعیت_تشیع در شرایط حاضر از سه ناحیه مورد محاصره و تهدید قرار گرفته است: رویکرد «لیبرالیستی»؛ «پلورالیستی» و «وراثتی».
◀️این سه رویکرد به نحو عیانی در موضعگیری طرفداران شخص #مدعی_مرجعیت وجود داشت که ضمن نقل عبارت آنان تحلیل خود را ارائه خواهیم داد:
◾️آقای غرویان در گفت و گو با خبرنگار #جماران رور بیست و ششم مرداد گفت: «مردم وقتی قلبا به علم و تقوای شخصی رجوع کنند آن شخص مرجع می شود. مرجع به معنای محل رجوع است. مردم در امور دینی به علمای مورد اعتماد خود رجوع می کنند. کسی هم نمی تواند جلوی این موضوع را بگیرد. چون یک امر #قلبی و #باطنی است.»
🔻او با یک حد وسط (قلبی و باطنی بودن مناط صحت رجوع به مرجع) شرط مرجعیت یک فرد را از #دستگاه_دینی خارج کرده و به عرف احاله نمود و امکان #پالایشپذیری_مرجعیت را ذاتا ممتنع فرض کرد. این دیدگاه یعنی همانطور که مناط مشروعیت یک رئیسجمهور در حکومتی #سکولار پذیرش و اقبال و اعتماد عمومی است؛ مناط صحت مرجعیت نیز اعتماد قلبی و باطنی مکلف است.
البته او در عبارت قبل سخنان خود و در مقام ثبوت به دینی و مذهبی بودن مقام مرجعیت اذعان میکنند ولی آنگاه که به مقام اثبات و تشخیص مکلفین میرسند رویکردی لیبرالیستی پیدا میکنند و تمام المناط را قلب و باطن مکلف معرفی میکنند. شکی نیست که این رویکرد مورد پذیرش هیچیک از فقهای عظام نبوده و نیست.
◾️◾️همچنین آقای غرویان در ادامه دفاع خود از جناب علوی بروجردی (که همراهیاش با جریان اعتدال در مقاطع مختلف آشکار شده است) میگوید:
« در حوزه نسبت به دین، اسلام و فرهنگ تشیع قرائتهای مختلف هست. #همه_مجتهدین و علماء صاحب نظر هستند و هر کدام #قرائت و دیدگاهی دارند. دلیلی ندارد که یک دیدگاه یا قرائت بخواهد همه را تابع قرائت خودش کند. آیت الله یزدی هم به هر حال قرائتی از دین و اسلام دارند. ولی این دلیل نمی شود که همه مجتهدین و صاحب نظران دیگر مقلد ایشان شوند و یا نظر ایشان را بپذیرند.»
🔻 این نگاه نیز ریشه در پلورالیسم سیاسی-اجتماعی دارد که از شاخصههای فکری #خردهگفتمان_اعتدال است. ایشان با این رویکرد؛ نگاه انقلابی و سنتهای اصیل حوزوی در امر مرجعیت را که مبتنی بر مسلمات دینی ، اخلاقی و فقهی است؛ به عنوان یک قرائت در نظر میگیرد و نگاه غیرانقلابی را نیز که مورد تمشی امثال جناب علوی بروجردی است؛ قرائت دیگری میخواند و در نهایت هر دو را به عنوان قرائتهای مختلف از دین میپذیرد و گزینش یکی از دو قرائت و پایبندی اصولی به آن را به عنوان تحجر و خودمحوری قلمداد میکند و این نگاه چیزی جز #پلورالیسم_سیاسی_اجتماعی نیست که به هیچ وجه با منظومه فکری اسلام سازگاری ندارد.
@rozaneebefarda
ادامه در پست بعد
هدایت شده از روزنه
🔻مرجعیت شیعه و تهدید رویکرد «لیبرالیستی، پلورالیستی و وراثتی»
[صفحه۲از۲]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
◾️فرد دیگری که در همان روزها به دفاع تمام قد از مرجعیت مورد مناقشه آیتالله یزدی برخاست، کسی نبود جز آقای #سعید_جوادی_آملی که حمایتهای او از #برجام و ظریف و #دولت_اعتدال و... از اذهان پاکشدنی نیست. ایشان در سخنانی گفت:
« جایگاه، خاندان، شخصیت علمی و فرزانگی حضرت آیت الله علوی بروجردی ذاتا نشان گر چهره دینی، علمی و فقاهتی ایشان است و حتما شخصیت سنجیده، فرزانه و حکیمی هستند که اقدامشان جز بر اساس صلاح دین وصلاح حوزه های علمیه نیست. قطعا ملاحظات آیت الله محمدجواد علوی بروجردی در جهت حفظ جایگاه مرجعیت به مراتب بیش از دیگران است. کلیت حوزه این مساله را باور دارد که جایگاه و بیت ایشان چقدر در جامعه علمی و فضای نخبگانی حوزه موثر بوده و هست.»
🔷از آنجا که جناب آقای علوی در حوزه علمیه قم شخصیت علمی برجستهای محسوب نمیشوند، جناب سعید جوادی نیز تکیه سخن خود را بیشتر بر «جایگاه»، «خاندان» و «بیت» ایشان برد اما مشخص نکرد که آیا به نظر ایشان جایگاه و خاندان تأثیری در علمیت و فقاهت و در نهایت؛ مرجعیت فرد دارد یا نه؟
چرا از دیدگاه او «قطعا ملاحظات آیتالله محمدجواد علوی بروجردی در جهت حفظ جایگاه مرجعیت به مراتب بیش از دیگران است»؟ و اساسا منظور ایشان از کلیت حوزه چیست که میگویند«کلیت حوزه این مسأله را باور دارد که جایگاه و بیت ایشان در جامعه علمی و فضای نخبگانی حوزه مؤثر بوده و هست.»؟
آیا شخص آقای علوی تأثیر خاصی در جامعه علمی داشتند؟
ایشان چند سال است که درس خارج فقه دارند؛ با همه احترام این سؤال مطرح است که درس خارج ایشان چه تأثیری در جو علمی حوزه علمیه داشته و چه موجی در #فضای_نخبگانی آن ایجاد کرده است؟
آیا غیر از این است که آقای سعید جوادی از اعتبار آیتالله العظمی بروجردی برای پر کردن حساب نوه دختری ایشان خرج کرده است؟
آیا #علمیت و #مرجعیت در تشیع موروثی است که بتوان به اعتبار اجداد به نوادگان نسبت علمیت و فرزانگی داد و از آنها تقلید کرد؟
⚫️در پایان باید گفت که عارضه تمهید مقدمات برای تکیه بر ریاست دینی توسط کسانی که لحیه ای در حوزه سفید نموده اند؛ خود به تنهایی موجب افسوس و سرخوردگی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هست امّا اینکه عدهای برای پشتوانهسازی از این عمل دست به #تئوریپردازیهای_غیراصیل و خطرناک بزنند فاجعهای بس بزرگتر است که در صورت عدم پیشگیری و روشنگری شخصیتهای بینا و آگاه، آثار مخرب آن دههها بعد مشخص خواهد شد.
@rozaneebefarda
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴انتقاد صریح سید صمصام الدین #قوامی(امام جمعه محترم پردیسان قم) خطاب به #حسن_روحانی
♦️آقای رئیسجمهور؛ سرنوشت بنی صدر و سرنوشت رجائی رو ببینید و عبرت بگیرید
♦️من نصیحت میکنم که راه بنی صدر را نروی! راه رجائی را برو
♦️رجایی میگفت من #مقلد امام هستم، بنیصدر مقابل او فکر میکرد...
♦️رهبر میگوید #مذاکره نکنید، شما #هوس_مذاکره کردهاید! آنهم مذاکره با #شیطان_بزرگ!!
♦️آقای رییس جمهور! از رجائی و باهنر و بهشتی خجالت بکش! از خون شهدا خجالت بکش
🌍 @howzehenghelabi