هدایت شده از آنتی روباه
این عکسها از راهپیمایی گسترده چند روز پیش علیه شیعیان در پاکستان است
در این راهپیمایی یک فیلم به جمعیت نشان داده شده که شیعیان در روز عاشورا در حال لعن و توهین به بزرگان اهل سنّت هستند.
در این مراسم علامه عبید شیعیان را به بریدن سر تهدید کرد. قاری عثمان گفت ما دیگر هیچ افترایی را تحمل نخواهیم کرد.
این تظاهرات در نزدیکی مقبره محمد علی جناح بنیانگذار کشور پاکستان برگزار شد و شرکت کنندگان شیعیان را کافر خطاب کردند.
آقایون شیرازی!
خودتان خجالت بکشید. شرم کنید از این دین تحریف شدهای که نشر میدهید. این اتفاق در پاکستان نتیجهی فعالیتهای شماست.
مریدان شیرازی هم در قتل شیعیان بیگناه شریکاند. از این گناه بزرگ، تنتان نمیلرزد؟ چگونه در صحرای محشر پاسخگوی اعمالتان هستید؟ خون ریخته شدهی شیعیان مظلوم جهان پای شما نوشته شده.
منبریهای معروف که در توهین به مقدسات اهل سنّت سرآمد روزگار هستند مثل #بندانی_نیشابوری که بین هیأتیها مشروعیت زیادی دارد، هم خودش و پامنبریهایش در عالم قیامت باید پاسخگو باشند.
#تشیع_انگلیسی
#جریان_شیرازی
🦊 @antirobah
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
#معرفی_کتاب
📗 پنجاه سال پهلوی خدمات و مفاسد.
🖋نویسنده: احسان آذرکمند،امیدرضا علی اصغرزاده و... / ناشر: بقیه العتره
🔻 این کتاب در سه فصل به خدمات و مفاسد پهلوی پرداخته و سپس مقایسه ای میان این رژیم با دوران جمهوری اسلامی به عمل میآورد.
🔹فصل اول؛ تحت عنوان خدمات پهلوی، در حجمی کم کوشیده نگاهی داشته باشد به موارد مورد ادعای شاه مخلوع در مورد خدمات صورت گرفته در طی دوران این حکومت. در این فصل نگاه بیش از هر چیز به کتاب« پاسخ به تاریخ» بوده است و موارد مورد ادعا در آن مورد بررسی و نقد میکند.
💠 فصل دوم اثر با عنوان مفاسد پهلوی پر نکته ترین و حجیم ترین فصل کتاب را تشکیل داده است. این فصل به بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی تقسیم شده است و هر بخش نیز دارای زیر بخش های مختلفی است که به روشن شدن موضوع کمک بیشتری می نماید. در این فصل و در تک تک بخش ها روایات و خاطراتی ذکر شده و یا مدارک و شواهدی آمده که مفاسد رژیم پهلوی را به نمایش می گذارد.
💢 فصل سوم با عنوان مقایسه پنجاه و سه سال پهلوی، بیست سال انقلاب اسلامی، به مقایسه این دو بازه زمانی از زوایای گوناگون پرداخته است. در این فصل نیز بخش بندی هایی وجود دارد که کم و بیش مشابهه تقسیم بندی های فصل دو است. شیوه اثر در این فصل بدین صورت بوده که در هر بخش خدمات دوران انقلاب اسلامی ذکر شده است✅
🖋این کتاب بسیار خواندنی است و در اغلب کتابخانهها نیز موجود است.
💥ویژه های تاریخ پهلوی را اینجا بخوانید👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
34.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جزیره گوره نماد استعمار اروپایی در صدور بیست میلیون برده سیاه افریقایی و کشته شدن شش میلیون برده
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
هدایت شده از نامه انقلاب
کاربست ادبیات خلاف ادب نسبت به چهره های حوزوی خدوم و نسخه نویسی #نفوذیها برای #رئیس_شورای_ائمه_جمعه
اگر خوش آمدن معارضان جمهوری اسلامی ملاک ملامت باشد، فتنه گران سبز و سینه چاکان ناکام برجام بیش از دیگران شایسته ملامت اند!
#خبرنگارک_نفوذی
هشدار🔞
هشدار🔞
👈ناامنی اخلاقی در سایتهای معتبر داخلی
🔹 در #غفلت یا #بیماری مراکز نظارتی، سایتهای معتبر داخلی به انتشار فیلمهای مبتذل خارجی روی آوردهاند. این سایتهایی مانند تماشا وآپارات و.. که بعضا حتی از رسانه ملی نیز تبلیغ میشوند، انبوهی از فیلمهای دارای صحنههای رقص و سِرو مشروبات و #پورن را به نمایش گذاشتهاند که متاسفانه برخورد چندانی با آنها صورت نمیگیرد.برخی از این فیلمها اساسا در موضوعات جنسیاند و تشخیص آنها دقت چندانی نیاز ندارد.
🔻 جالب آنست که این سایتها برای رفع مسولیت از خود مدعی هستند که نظارت بر محتوا را به عهده مردم گذاشتهاند و در صورت گزارش دهی، محتوای مخرب را حذف میکنند. یعنی اگر کسی درباره فیلمهای مستهجن گزارش نکرد، حذف نمیشود! (به فرض که اگر با گزارش حذف کنند که در موارد زیادی نمیکنند)
⛔️ برای چنین فجایعی چه باید کرد؟ فرزندان ما حتی در سایتهای داخلی و معتبر نیز امنیت ندارند.
@hmohammadii
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پست_ویژه
⭕️ 🎥 خبری تکان دهنده...
❗️❗️کرونا و ۳۶۰ هزار کشته!!!
❓ حوزه های علمیه چرا سکوت کرده اند؟
🔹بروید قم و ۱۰۰۰ طلبه را توجیه کنید😓
#گناه_مسئولین
#قتل_عمد
#سکوت_تلخ
#سقط_جنین
#حوزه_علمیه
#کرونا
#خانم_خزعلی
#جمعیت
✅ برای دریافت ۱۱۰ برنامه محتوای با موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت در کانال نسل ۱۱۰
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741
@howzehenghelabi
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 حتماً ببینید: #کلیپ درباره پیشینه تاریخی، برنامهها و ماهیت واقعی WHO یا #سازمان_بهداشت_جهانی
👈 زبان اصلی با زیرنویس فارسی
#اقتصاد_سلامت #اقتصاد_بهداشت #جمعیت #کنترل_جمعیت #WHO #سازمان_های_صهیونیستی #واکسن #کرونا #ویروس_هراسی #کروناهراسی
🔸 به کانال مدرسه اقتصاد بپیوندید👇
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
🔘 امروز حوزه نباید در صحنههای متعدد فلسفی و فقهی و کلامی در دنیا غائب باشد. این همه سؤال در دنیا و در مسائل گوناگون مطرح است؛ پاسخ حوزه چیست؟ نه باید غائب باشد، نه باید منفعل باشد؛ هر دو ضرر دارد. فکر نو لازم است، پاسخ به نیازهای نوبهنو لازم است که دارد مثل سیل در دنیا مطرح میشود؛ ...
🔹جواب شما باید ناظر باشد به این نیاز، و نیز ناظر باشد به پاسخهائی که مکاتب و فرقههای گوناگون میدهند.اگر از جوابهای آنها غافل باشید، پاسخ شما نمیتواند کار خودش را انجام دهد. باید پاسخ قوی، منطقی و قانع کننده بیاورید وسط.
👈 باید پاسخها در دنیا مطرح شود.دائم بایستی صادرات قم -این قلب معرفتی دنیای اسلام- پمپاژ بشود. امروز خوشبختانه وسائل ارتباطىِ سریع در اختیار همه هست.
شما میتوانید اینجا اقدامی بکنید، در آن طرف دنیا در همان ساعت از شما بشنوند و استفاده کنند.
(بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم/۱۳۸۹/۰۷/۲۹)
کسانی که در برابر عظمت شهدای مدافع حرم عقده حقارت گرفتهاند، کسانی که در برابر داعش از مردمشان دفاع نکردند؛ دست به شهید سازی برای خود زدهاند تا حقارتشان را بپوشانند ...
+ واکنش جالب به ماجرای نوید افکاری
@Bisimchimedia
هدایت شده از روزنه
اجتهاد مردود؛ اجتهاد مبتنی بر عرف قدرتهای مادی!
مروری بر تذکار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی
#حافظه_تاریخی_حوزویان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
♦️مسئله مهم دیگری که مطرح است و در آن باب باید سخن روشن به میان بیاید، مسئلهی تحول در حوزههاست. چند سال است که مسئلهی تحول در حوزههای علمیه، بخصوص در حوزهی مبارکه علمیهی قم مطرح است. این تحول یعنی چه؟
حوزه میخواهد چه کار کند که اسمش تحول باشد؟
اگر تحول را به معنای تغییر خطوط اصلی حوزهها بدانیم - مثل #تغییر_متد_اجتهاد - قطعاً این یک #انحراف است. تحول است، اما #تحول_به_سمت_سقوط.
◾️شیوهی اجتهادی که امروز در حوزههای علمیه رائج است و علمای دین به آن متکی هستند، یکی از قویترین و منطقیترین شیوههای اجتهاد است؛ اجتهاد متکی به یقین و علم، با اتکای به وحی؛ یعنی از ظن به دور است و استنباط ما استنباط علمی و یقینی است.
◽️این ظنون خاصهای هم که وجود دارد، همهی اینها حجیتش باید یقینی و قطعی باشد. حتّی اعتبار اصول عملیهای که ما در فقه از آن استفاده میکنیم، باید اعتبار جزمی و قطعی باشد. تا وقتی که از دلیل قطعی به معتبر بودن این اصل عملی - استصحاب یا برائت یا اشتغال، هر کدام در مجاری خودشان - جزم پیدا نکنیم، نمیتوانیم از این اصل استفاده کنیم. بنابراین یا بیواسطه یا بواسطه، همهی شیوههای استنباط ما در فقه منتهی میشود به قطع و یقین.
🔘اجتهاد در شیعه به معنای #تکیه_به_ظنون_غیرمعتبر نیست؛ همینی که قدمای ما اصطلاح #اجتهاد_به_رأی، اجتهاد متکی به ظنون غیر معتبر، مثل قیاس، مثل استحسان و امثال اینها را به کار بردند و کتابها نوشتند؛ «الرّدّ علی اصحاب الاجتهاد فی احکام». اسماعیل بن ابوسهل نوبختی، سید مرتضی در «ذریعه»، شیخ در «عدةالاصول» و دیگران و دیگران این اجتهاد متکی به ظنون غیر معتبر را رد کردند. این #اجتهاد_مردود است.
🔸 #امروز هم تحت هر نامی #کسانی به اینجور اجتهادها روی بیاورند، #مردود است. اینکه حالا #دنیا_این_را_از_ما_نمیپسندد، این حرف فقهی در دنیا خریدار ندارد، یا این را صریحاً بگویند یا نگویند، اما #در_دلشان_این_باشد و اینها را به یک استنباط غلطی بکشاند، #این_مردود_است!
🔹متأسفانه در #مواردی در گوشه و کنار دیده شده که برای اینکه #عرف_دنیای_متمدن - که عمدتاً مادی است - رعایت شود، #در_استنباط_احکام شرعی #دخل_و_تصرف شده است!
⚫️حتّی بدتر از این، برای اینکه گاهی #دل_قدرتهای_مادی_به_دست_بیاید - نه حالا عرف دنیای مادی رائج، بلکه #عرف_قدرتهای_مادی و استکباری رعایت شود - فتوا داده شده: تلاش صلحآمیز هستهای جمهوری اسلامی به دلیل اینکه موجب سوء ظن قدرتهای بزرگ است، ممنوع است! خوب، #غلط _کردند سوءظن دارند.
🔵اگر اجتهاد با همان شیوهی درست و صحیح خود که تکیهی به کتاب و سنت است، و با آن متد معقولِ صحیحِ منطقىِ حساب شدهی پخته انجام بگیرد، بسیار خوب است. اجتهادها ولو نتائج مختلفی هم داشته باشد، موجب بالندگی است، موجب پیشرفت است.
🔴مجتهدین ما، فقهای ما در طول تاریخ فقاهت ما در مسائل گوناگون نظرات مختلفی ایراد کردند. شاگرد بر علیه نظر استاد، باز شاگرد او بر علیه نظر او حرفهائی زدهاند، مطالبی گفتهاند؛ هیچ اشکالی ندارد؛ این موجب بالندگی و پیشرفت است. این اجتهاد باید در حوزه تقویت شود. اجتهاد مخصوص فقه هم نیست؛ در علوم عقلی، در فلسفه، در کلام، اجتهاد کسانی که فنان این فنون هستند، امر لازمی است.
اگر این اجتهاد نباشد، خواهیم شد آب راکد.
🔘امروز حوزه نباید در صحنههای متعدد فلسفی و فقهی و کلامی در دنیا غائب باشد. این همه سؤال در دنیا و در مسائل گوناگون مطرح است؛ پاسخ حوزه چیست؟ نه باید غائب باشد، نه باید منفعل باشد؛ هر دو ضرر دارد. فکر نو لازم است، پاسخ به نیازهای نوبهنو لازم است که دارد مثل سیل در دنیا مطرح میشود؛ ...جواب شما باید ناظر باشد به این نیاز، و نیز ناظر باشد به پاسخهائی که مکاتب و فرقههای گوناگون میدهند.اگر از جوابهای آنها غافل باشید، پاسخ شما نمیتواند کار خودش را انجام دهد. باید پاسخ قوی، منطقی و قانع کننده بیاورید وسط. باید پاسخها در دنیا مطرح شود.دائم بایستی صادرات قم -این قلب معرفتی دنیای اسلام- پمپاژ بشود. امروز خوشبختانه وسائل ارتباطىِ سریع در اختیار همه هست.
شما میتوانید اینجا اقدامی بکنید، در آن طرف دنیا در همان ساعت از شما بشنوند و استفاده کنند.
(بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم/۱۳۸۹/۰۷/۲۹)
🔶حاشیه روزنه
بعد از گذشت یک دهه از تذکار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به فضلای حوزه قم، ردیابی مصداقی بیانات ایشان بسیار حائز اهمیت است.
چه کسانی در قم به دنبال تغییر #متد_اجتهاد بوده و هستند؟
کدام مجموعه تولید #فتواهای_سفارشی بر اساس #عرف_قدرتهای_مادی را در کارنامه دارد؟
#سکولارهای_حوزوی
#فقه_مالی_انگاره_های_الحادی
@rozaneebe
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔴نگاهی به مواضع متناقض شیخ یوسف صانعی
« تخلف از فرمان #آیتالله_خامنهای گناه و معصیتی است بزرگ و رد بر او، رد بر امام صادق(ع) و رد بر امام صادق(ع) رد بر رسولالله(ص) و رد بر رسولالله(ص)، رد بر الله و موجب خروج از ولایت الله و ورود به ولایت شیطان است »
شاید کمتر کسی گمان میکرد گوینده این جملات روزی به حامی شناخته شده فتنهگران داخلی تبدیل شود و با مواضع و سخنان خود آب به آسیاب دشمنان اسلام و ملت ایران بریزد.
شیخ یوسف صانعی روزگاری شعارهای انقلابی صریحی داشت و در برخی نهادهای نظام نیز فعالیت داشت اما چرخشهای 180درجهای وی شگفتانگیز بود.
بازخوانی مواضع متناقض مرحوم #شیخ_یوسف_صانعی در ایام فوت ایشان برای همگان به ویژه مسئولین سیاسی حاضر عبرتانگیز خواهد بود.
متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇
نگاهی گذرا به تناقضات فکری-سیاسی مرحوم شیخ یوسف صانعی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از شجرطوبی
⁉️چند نکته ای درباره پیام امام خامنه ای برای مرحوم صانعی:
🔹اولا سیره حضرت آقا این بوده است که برای هر شخصیتی بالاخص اگر روحانی باشند و در انقلاب سابقه داشته باشند؛ پیام بدهند و جایگاه رهبری اقتضای این را دارد که برای چنین شخصیت هایی پیام صادر کنند و برای آنها طلب مغفرت کنند.
🔸ثانیا کمی دقت در عبارات حضرت آقا برای آقای صانعی این را روشن می سازد که این پیام اصلا عجیب نمی باشد
نیمه اول پیام فقط تسلیت به بازماندگان و شاگردان است و در نیمه دوم صرف بیان سوابق و مسئولیت های ایشان در دهه 60 است
در پایان هم عبارت
((امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد))
آمده است؛ بیان سوابق ایشان کاملا خنثی و بدون بار ارزشی است و عبارت آخر هم تشکیکی بیان شده است؛ حتی در قالب دعا هم بیان نشده است و حتی عبارت (این همه) به خوبی روشن می سازد که حضرت آقا درباره سوابق ایشان در زمانی که حتی در خط انقلاب بوده اند از لفظ خدمات استفاده نکرده اند؛ عبارتی(خدمت) که حضرت آقا حداقل برای سوابق قبل از انقلاب آقای منتظری در پیام تسلیت خود بکار برده اند.
البته آقا در پیام برای آقای منتظری در آخر به بیان اشتباهات وی پرداخته اند که با عبارت:
((در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفارهی آن قرار دهد.)) آمده است.
🔹حال کافی است که پیام امام خامنه ای برای آقای صانعی و منتظری را با پیام برای دیگر شخصیت ها و شاگردان حضرت امام و انقلابیون مقایسه کنید، بطور مثال آیت الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خوشوقت و آقای منتظری و صانعی؛ هر چهار نفر شاگرد امام خمینی بودند؛ با این تفاوت که دو نفر آخر هردو در کسوت مرجع تقلید(در بیان عامه) و صاحب رساله بودن از دنیا رفتند و از لحاظ مبارزاتی دارای سابقه سنگین تری بودند ولی پیام حضرت آقا برای آنها بطور واضح و علنی با پیام برای آقای خوشوقت و آقا مجتبی تهرانی تفاوت دارد.
پ ن: مرور چند مورد از پیام های سابق آقا برای شخصیت های مختلف خالی از لطف نیست:
حضرت آیتالله حاج شیخ محمد تقی بهجت
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=6915
آیتالله محمد مؤمن
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41753
حضرت حجتالاسلام والمسلمین حائری شیرازی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=38503
آیتالله حاج شیخ عزیزالله خوشوقت
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22070
حجتالاسلاموالمسلمین سیدمجتبی موسوی لاری
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22155
حجتالاسلام والمسلمین تسخیری
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=46270
آیتالله ابراهیم امینی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=45408
آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=21848
آیتالله حسین راستی کاشانی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=37733
آیتالله منتظری
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=8534
آیتالله طاهری اصفهانی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22756
آیتالله حاج شیخ یوسف صانعی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=46459
نکته: تعابیر و القاب هرکدام از شخصیت های فوق برگرفته از سایت khamenei.ir می باشد.
@shajare_tooba 🌿
✍️شعری از رهبری معظم در فراق امام عصر عج
دل را ز بیخودی سر از خود رمیدن است
جان را هوای از قفس تن پریدن است
از بیم مرگ نیست که سردادهام فغان
بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است
دستم نمیرسد که دل از سینه برکنم
باری علاج شکر گریبان دریدن است
شامم سیهتر است ز گیسوی سرکشت
خورشید من برآی که وقت دمیدن است
سوی تو ای خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است
بگرفته آب و رنگ زفیض حضور تو
هرگل در این چمن که سزاوار دیدن است
با اهل درد شرح غم خود نمیکنم
تقدیر قصه دل من ناشنیدن است
آن را که لب به جام هوس گشت آشنا
روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است
@howzehenghelabi
حوزه انقلابی
▪️مطالبه جریان انقلابی کشور از ریاست مجلس شورای اسلامی در موضوع برجام 🔺امروز شما در برابر خط قرمز ه
🔴️طرح سه فوریتی برای مقابله با تحریم آمریکا
👤پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:
🔹آمریکا علیرغم اینکه از برجام خارج شده است، ادعا میکند که میتواند ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ مکانیسم ماشه را فعال کند.
🔹آمریکاییها در ۳۰ مرداد ماه درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه را ارائه کردند. بنا بر تفسیر آنها شورای امنیت سازمان ملل متحد تا ۳۰ شهریور باید قطعنامهای را صادر کند که اگر این قطعنامه تعلیق شده باشد، به واسطه قطعنامه ۲۲۳۱ بازمیگردد.
🔹اروپاییها در ماجرای فعال کردن مکانیسم ماشه بازی منافقانهای را انجام میدهند که سیاستهای اعلامی و اعمالیشان با هم متفاوت است.
🔹مجلس باید به این شرایط و بازی پلیس خوب و بد اروپا و آمریکا دقت کند، نه اینکه بایستد و کشور دچار تحریمهای جدیدی شود.
🔹حجت الاسلام ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح ۳ فوریتی را در این باره آماده کرده است و در سامانه قرار دارد تا نمایندگان امضا کنند./yjc
هدایت شده از وحید یامین پور
صداوسیمایی که در اغلب مسائل اصلی کشور هیچ واکنش به موقع و موثری ندارد، در شکایت کردن از منتقدانش تمام امکاناتش را بسیج میکند.
جهانآرا را تعطیل کردند و حالا از ما بابت نقد و نهی از منکرمان شکایت کردهاند.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از روزنه
کروناز و #برجامیان!
گذری بر یک بام و دو هوای مدعیان #نواندیشی_دینی!
احمد هاشمی
[صفحه 1 از 2]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸از ابتدای شیوع کرونا در کشور رعایت کردن پروتکل های بهداشتی به یکی از چالشی ترین مباحث در بین حوزویان و مجامع دینی تبدیل شد، که علی رغم آنکه بنوعی همه گروه ها بر رعایت پروتکل ها تاکید داشتند، ولی در حدود و ثغور آن دچار اختلافات جدی بودند که نمونه بارز در بحث هایی که درباره برگزاری هیئت ها و عزاداری های محرم انجام گرفت، قابل مشاهده بود.
▪️بدون شک یکی از گروه های حوزوی که از ابتدای کرونا و در هر مناسبتی بطور موکد و تا حدودی افراطی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتند، مرحوم صانعی، شاگردان و همفکران وی بودند که در کوچکترین تعارض ها بین مناسک دینی و مذهبی رعایت پروتکل ها را قاطعانه ترجیح می دادند، که مرور برخی از این مواضع، خالی از لطف نیست:
-اولین اقدام آقای صانعی در نیمه بهمن ماه 98 و قبل از ورود کرونا به کشور بود که در تذکری قبل از درس خود اینطور بیان می کند:
اضرار و تلف خود و غیر معصیت است و احتمال مریض کردن دیگران منجز است و عدم رعایت آن معصیت می باشد، پس لهذا کسانی که علائمی همچون سرماخودگی ویا تب و... دارند باید به دکتر مراجعه کنند و از حضور در مجامع خودداری نمایند.
در ادامه در تاریخ 5 اسفند هم ضمن اطلاعیه ای تاکید کردند که:
«بر همگان لازم شرعی و عقلی است که از حضور در اماکن و مجامع عمومی و مذهبی خودداری نمایند»
همچنین او در تاریخ 15 فروردین 99 هم ضمن استفتائی درباره روزه گرفتن در شرایط کرونایی این طور جواب داده اند که:
«چنانچه مکلف احتمال عقلایی بدهد روزه گرفتن موجب تشدید بیماری و یا احتمال بیمار شدن می گردد، روزه بر او واجب نمی باشد.»
در تاریخ 19 مرداد هم در استفتائی درباره عزاداری محرم با بیانی انکاری چنین می گوید که:
«آیا چنانچه شرکت در عزاداری ابی عبدالله و ائمه معصومین موجبات گسترش بیماری یا خطرات جانی برای خود شخص یا سایر افراد و یا ایجاد ضرر و مشقت برای کادر درمان گردد، آیا این گونه مراسمات تعظیم شعائر حسینی حسینی است و مرضی امام حسین می باشد، به نظر اینجانب رعایت هرچه که موجب پیشگیری از بیماری مذکور گردد واجب و لازم است.»
◽️علاوه بر مرحوم صانعی، مریدان و پیروان حوزوی ایشان هم در این ماجرا بسیار فعال بودند، و تندترین واکنش را #مسیح_مهاجری سردبیر روزنامه جمهوری انجام داد که در واکنش به صحبت های حسن روحانی درباره لزوم برگزاری مراسمات عزاداری در سرمقاله روزنامه جمهوری در تاریخ 5 مردادماه چنین نوشت:
«اگر جمع کردن میان عزاداریهای محرم و رعایت پروتکلهای بهداشتی امکانپذیر باشد، این تصمیم را باید ستود، ولی متأسفانه چنین چیزی امکانپذیر نیست....در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیسجمهور توصیه اکید میکند عزاداریهای محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود. پروتکلها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دستها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداریها وجود ندارد.»
🔸در همین راستا محمدتقی #فاضل_میبدی هم در 11 مرداد در توئیتی خطاب به روحانی چنین نوشت:
«از رئیس جمهور محترم تقاضا می شود، اینقدر بر برگزاری مراسم محرم اصرار نورزند، حرف خود را دست آویز متعصبان نکنند، پروتکل ها رعایت نمی شود...»
▫️محمد سروش محلاتی هم از دیگر مروجان مرحوم صانعی در سخنرانی شب اول محرم با موضوع «خطرپذیری و خطرگریزی در انجام مناسک مذهبی» به شدت با برگزاری مراسمات عزاداری به شکل سابق مخالفت کرد.
◽️حال با توجه به این مواضع صریح و علیرغم اعلام اولیه مبنی بر وصیت مرحوم صانعی مبنی بر عدم برگزاری هرنوع مراسم ختم و اجتماع مرتبط با فوت وی، سوال اینجاست که چرا مراسم خاکسپاری ایشان آن گونه برگزار شد؟
آیا حضور این حجم از جمعیت، در شرایط بحرانی کرونا، و در وضعیت قرمز قم، و آنهم بدون مراعات اولیات بهداشتی، باعث شیوع بیماری نمی شد؟ نکند کرونا در مواجهه با این حضرات، به #کروناز تبدیل می شود و یا اینکه این جماعت، به واسطه برخورداری از کرامت خاص، در مقابل این قبیل بیماری های مرگبار مصونیت دارند!؟!
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
کروناز و #برجامیان!
گذری بر یک بام و دو هوای مدعیان #نواندیشی_دینی!
[صفحه 2 از 2]
◾️وقتی طبق فتوای مرحوم صانعی وجوب روزه بخاطر احتمال عقلایی تشدید کرونا از میان می رود، یا مریدان ایشان برای تعطیلی مجالس حسینی بنهایت تلاش خویش را به کار می گیرند، چرا خود عامل نیستند و به برگزاری مراسم تشییع آنچنانی با وجود احتمال قاطع شیوع بیماری،اقدام می کنند؟
مریدان وی که بخاطر عزاداری محرم آنچنان نسبت به رعایت شدن پروتکل ها حساس بودند؛ چرا در روز تشییع استادشان این دغدغه را نداشتند؟
جناب مهاجری که در مردادماه آن سر مقاله را نوشتند چرا ادعاهای ماه گذشته خود را فراموش کرده و برخلاف آنچه که قبلا ادعا کرده بود در مراسم تشییع شرکت کردند؟
▫️البته در روز فوت مرحوم صانعی پسر ایشان رسما اعلام کرده بود هیچ گونه مراسمی برگزار نخواهد شد اما همزمان دفتر مرحوم صانعی محل آمد و شد و متراکم همفکران آنان شده بود.
مجلس ترحیم مرحوم صانعی در دفتر ایشان در فضای مسقف و محدود، در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید و حتی از حضار مختصر پذیرایی هم صورت می گرفت؛ با این حال اگر پروتکل های ستاد ملی کرونا را برای مراسمات عزاداری محرم را ملاک قرار دهیم؛ مسقف بودن مجلس ترحیم و پذیرایی در مجلس ترحیم و عدم مراعات فاصله گذاری و... بر خلاف این پروتکل ها بوده است.
از سوی دیگر اگر واقعا قصد بر عدم برگزاری هر گونه مراسمی داشتند، نبایست خاکسپاری ایشان به این شکل برگزار می گردید، چرا که برگزاری نماز ایشان در مسجد امام حسن عسگری با اعلام قبلی زمان و مکان آن در فضای مجازی و همچنین بدون هیچ محدودیتی در ورود به مسجد نشان از قصد دیگری دارد و آوردن آیت الله شبیری زنجانی(حفظه الله) در آن ازدحام خطر ابتلای ایشان به بیماری را برای دوستداران ایشان بشدت تقویت می کرد.
🔹طبق ادعای پسر ایشان که در روز فوت مطرح شد، احتمال داده می شد که مراسم اقامه نماز نهایتا در بیت ایشان بصورت محدود برگزار شود و پیکر مستقیما به قبرستان شیخان منتقل گردد؛ نه اینکه پیکر را قبل از اقامه نماز به حرم حضرت معصومه منتقل کرده و توسط جمع کثیری در حرم تشییع نمایند و تا کنار ضریح که چندین ماه است که نزدیک شدن به آن برای زائران ممنوع است، برده و پس از آن مراسم اقامه نماز و تدفین با آن تراکم انجام دهند.
◾️جالب اینجاست که برخی رسانه های همسو مانند روزنامه آرمان ملی برای توجیه ازدحام شرکت کنندگان در تشییع، تیتر زده: «با وجود تاکید بر عدم برگزاری مراسم بدلیل کرونا؛ سیل مردمی برای تشییع فقیه نواندیش»
روزی نامه آرمان در حالی چنین تیتر زده و ازدحام جمعیت را به گردن مردم انداخته، که اسامی چهره های مشهور اصلاحاتی و اعتدالی به طور گسترده در رسانه ها منتشر شده که نسبت نزدیک با متوفی نداشتند، و حضور گسترده و متراکم آنان در مراسم نشان از نوعی تصمیم جمعی برای برگزاری اجتماعی شلوغ در تشییع دارد.
به نظر می رسد این قبیل اقدامات و استفاده ابزاری از مجالس ختم و...، ریشه در ریزش پایگاه مردمی این جریان به دلیل ناکارآمدی شدید دولت روحانی دارد و لذا آنان با این قبیل صف آرائی ها، به دنبال القای برخورداری از محبوبیت اجتماعی هستند. امری که با ذات این قبیل مراسمات همخوانی ندارد و استفاده ابزاری محسوب می شود. با این وجود آنان نباید ازدحام غیرقابل دفاع روز تشییع، آنهم بدون مراعات پروتکل ها را به گردن مردم بیاندازند و این اقدامات با تاکید اولیه بر وصیت مرحوم صانعی مبنی بر عدم برگزاری مراسم نیز همخوانی ندارد.
▪️آقایان حسن خمینی، یاسر خمینی، احمد منتظری، مسیح مهاجری، قدرت الله علیخانی، سید ضیا مرتضوی، محمد سروش محلاتی، محمدتقی فاضل میبدی، سید سراج الدین موسوی، سید حسین موسوی تبریزی، هادی قابل، حسین عرب، مصطفی کواکبیان و محمد اسماعیل صلاحی(سرکرده فرقه دارویش که به دلیل نزاع داخلی هنوز نتوانسته خود را تثبیت کند) وو تعداد زیادی از حلقه مریدان آقایان منتظری و صانعی در مراسم تشییع حاضر بودند.
◽️روز بیست و سوم شهریورماه برای حامیان و پیروان مرحوم صانعی آزمونی سرنوشت ساز بود که تا صداقت خود را به اثبات رسانند، که البته عملکرد آنان در این روز خط بطلانی بر ادعا های پر طمطراق سابق بود؛ افرادی که با شعار نواندیشی دینی دور مرحوم صانعی گرد آمده بودند و در این راستا تلاش داشتند که در موضوعات مختلف خود را به روز نشان داده و همگام با یافته های علمی معرفی نمایند، اینبار نتوانستند انگاره های واقعی خویش را مخفی سازند و با پشت پا زدن به پروتکل ها، ازدحام کردند. این اتفاق نشان داد که وقتی چیزی بر طبق میل حضرات باشد دیگر ادعاهای سابق رنگ می بازد و چندان اهمیتی نخواهد داشت.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥حمایت صادق شیرازی از براندازها
🔸سخنان انحرافی صادق شیرازی در مورد برخورد با براندازان نظام، با استفاده بی پایه و اساس از آیات قرآن
✍در ایران یک قسمتی از قشر مذهبی که با نظام اسلامی مخالف هستند بخاطر اینکه صادق شیرازی مخالف نظام هست مقلّد او شدند.
👈حالا به دنبال جذب براندازها رفته و میخواهند ضدانقلابیونی که بارها و بارها به اهل بیت توهین کردند و دشمنی خود را نشان دادهاند جذب کنند.
👈بیبیسی از براندازها حمایت میکنه. صادق شیرازی هم از براندازها حمایت میکنه. اصلاً عجیب نیست. آتش رگبار دشمن، انقلاب را هدف گرفته است.
🦊 @antirobah
@howzehenghelabi
هدایت شده از صدای انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قابل توجه کسانی که نفوذ را توهم توطئه میدانند!!!
🚨 این شخص یهودی است که اقرار میکند با تظاهر به مسلمانی، ۱۴ سال رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در بازار تهران بوده است.
🔻او با افتخار و با گویش فارسی، از نفوذ هم وطنهای یهودیاش در شاهراههای حیاتی و جای جای بنگاههای اقتصادی ایران میگوید.
🖍 @zanjanenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥حمایت صادق شیرازی از براندازها
🔸سخنان انحرافی صادق شیرازی در مورد برخورد با براندازان نظام، با استفاده بی پایه و اساس از آیات قرآن
✍در ایران یک قسمتی از قشر مذهبی که با نظام اسلامی مخالف هستند بخاطر اینکه صادق شیرازی مخالف نظام هست مقلّد او شدند.
👈حالا به دنبال جذب براندازها رفته و میخواهند ضدانقلابیونی که بارها و بارها به اهل بیت توهین کردند و دشمنی خود را نشان دادهاند جذب کنند.
👈بیبیسی از براندازها حمایت میکنه. صادق شیرازی هم از براندازها حمایت میکنه. اصلاً عجیب نیست. آتش رگبار دشمن، انقلاب را هدف گرفته است.
🦊 @antirobah
@howzehenghelabi
امضای درخواست احضار سفیر فرانسه به وزارت خارجه
👇
🌐 https://www.farsnews.ir/my/c/40090
حمایت و امضای این درخواست حداقل کاری است که میتوان انجام داد
#من_محمد_را_دوست_دارم
نشر حداکثری...
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh