هدایت شده از حمید رسایی
.
🔸 پیشنهادی قابل تامل درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری
♻️ رییس دستگاه قضا و رییس مجلس، از کاندیداتوری منع شوند
eitaa.com/rasaee/4065
🔰 حمید رسایی: این روزها قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. نکات خوبی در این قانون پیشبینی شده هر چند هنوز به بحث و بررسی بیشتر نیازمند است اما در باب تعیین شرایط برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مصادیق رجل سیاسی، به نظرم به نکاتی باید توجه کرد از جمله آنها منع رییس دستگاه قضا و رییس مجلس از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری است.
در دلایل توجیهی این پیشنهاد به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
یکم - وقتی ریاست یکی از دو نهاد اساسی کشور (قوه قضاییه و مجلس) بر عهده فردی است و وی در آن جایگاه در حال خدمترسانی است، طبعا تمرکز فکر و ذهن این مقام بر رقابت و فعالیتهای انتخاباتیاش در فاصله حدود شش ماه تا یک سال قبل از انتخابات، به انجام وظیفه اصلی و بالفعلی که بر عهده دارد، لطمه میزند.
این طرح سبب رها شدن دو قوه مهم کشور از آفات سیاست بازیهای متعارف انتخاباتی خواهد شد. طبعا اگر روسای مجلس و قوه قضاییه بدانند که نمیتوانند کاندیدا شوند، ظرفیت زیادی از توان آنها و زیر مجموعهشان در خدمت به مردم آزاد خواهد شد.
دوم - مواضع، تحرکات و فعالیتهای رییس دستگاه قضا و رییس مجلس به دلیل جایگاهی که دارند، از اکثر تریبونها و خصوصا صدا و سیما منعکس خواهد شد. مسئولان این دو جایگاه، وقتی کاندیدا هم باشند، طبعا انعکاس اخبارشان یک فرصت تبلیغی برای آنها و نظام اسلامی است. از این منظر، در صورت عدم کاندیداتوری این مقامات، هر اقدام و تصمیم درست و بجای آنها با انگ انتخاباتی مواجه نمیشود و برای نظام سرمایه اجتماعی تولید میکند و البته در صورت کاندیدا بودن، ای بسا نتیجه کاملا عکس خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از این فرصتهای تبلیغی که مختص روسای قواست، در اختیار دیگر کاندیداهای انتخاباتی نیست الا در دوره دوم برای رییس جمهور مستقر با این تفاوت که وی به دلیل عملکرد چهارسالهاش در مقام پاسخگویی هم قرار دارد.
سوم - کاندیداتوری کسانی که بر صندلی ریاست قوه قضاییه و مجلس تکیه زدهاند و خیز ایشان برای تغییر صندلی و رسیدن به ریاست قوه مجریه، از نگاه مردم نوعی قدرت طلبی تلقی خواهد شد. خصوصا اگر رییس مجلس یا رییس قوه قضاییه به تازگی برای این جایگاهها نصب یا انتخاب شده باشند. علاوه بر این، کاندیداتوری رییس قوه قضاییه در حالی که از رهبر انقلاب حکم قاضیالقضاتی را دریافت کرده یا کاندیدا شدن رییس مجلس در حالی که از مردم برای حضور در مجلس رأی گرفته، به نوعی سخره گرفتن حکم رهبری و آرای مردم است و البته در صورت تازه بودن حضورشان در این جایگاهها، قبح این عمل دو صد چندان میشود.
با کاندیدا شدن رییس مجلس و رییس دستگاه قضا مردم این ضربالمثل فارسی را به زبان میآورند که فلانی اگر بیلزن است، باغچه خودش را بیل بزند. کنایه از این که فلانی اگر قصد خدمت به مردم را دارد، در جایگاه ریاست قوه قضاییه که نصب شده یا در جایگاه ریاست مجلس که انتخاب شده، بهترین خدمات را میتواند ارائه دهد. تلقی مردم از این خیز برداشتن چیز دیگری خواهد بود؟!
چهارم - قطعا جایگاههای مهمی مثل رییس قوه قضاییه یا رییس مجلسی که در انتخابات ریاست جمهوری شکست میخورند، از نظر اعتبار در بین مردم و ساختار حاکمیت مانند قبل از آن نخواهد بود. مشروعیت و نفوذ کلام رییس مجلس یا رییس قوه قضاييهای که آرای مردمی را به دست نیاورده و شکست خورده، دچار علامت سئوال میشود و نتیجه آن جز تضعیف جایگاه رییس مجلس و رییس قوه قضاییه نخواهد بود.
پنجم - نکته دیگر این است که تعامل رؤسای قوای شکست خورده در انتخابات با رییس جمهور منتخب در دوره پس از انتخابات، دچار اختلال میشود. به این معنا که هرگونه مواجهای از سوی رؤسای مجلس و قوه قضاييه با تخلفات یا اشتباهات رییس جمهور منتخب با دید انتقامجویی شکست انتخابات، تفسیر و بازنمایی میشود.
ششم - بدیهی است که اگر رییس مجلس یا رییس قوه قضاییه، خود را برای خدمتگذاری در جایگاه ریاست جمهوری توانمند میبینند و میخواهند این میدان را بیازمایند، میتوانند در فاصله زمانیای که قانون تعیین میکند (مثلا شش ماه قبل از انتخابات) از سمت ریاست قوه، استعفا کرده و خود را در برابر انتخاب مردم قرار دهند.
شاید اشکال شود که برخی از این نکات، درباره کاندیداتوری وزرا هم صادق است. این اشکال بلا وجهی است چرا که تفاوت جایگاه وزیر با رؤسای دستگاه قضا و مجلس، خیلی زیاد است.
به نظرم در ضرورت تصویب چنین شرطی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دلایل دیگری هم میتوان یافت. تصویب این شروط به قوه قضاییه و جایگاه ریاست مجلس درانجام وظایفی که برعهده دارند، کمک شایانی خواهد کرد.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
🔴 وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، از تبعیت از پروتکل های سازمان بهداشت جهانی دست بردارد.
🔺امروز جان مردم دست شماست به پروتکل ها و داروهای تجویزی این سازمان صهیونیستی و یهودی اعتماد نکنید!!!
🔺 یکبار ضربه سنگین و خسارت محض کاهش جمعیت در ایران را با رعایت پروتکل های همین سازمان جهانی در دهه هفتاد مرتکب شدید و امروز جمعیت و نسل جدید ایرانیان در شرایط فاجعه است. آیا این موضوع برای شما درس عبرت نیست؟!!
🔺در موضوع کرونا از تبعیت نسبت به این سازمان یهودی دست بکشید و با توان متخصصان داخلی از فعالان طب ایرانی و اسلامی برای پیشگیری و درمان کرونا استفاده کنید.
🔺امروز داروی گیاهی قطعی درمان کرونا کشف شده است و شما مجوز تولید دادید پس چرا مجوز پخش این داروها را صادر نمیکنید تا به راحتی در اختیار تمام شهروندان قرار گیرد؟!!!
نشر حداکثری
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
در سودای قرائت مدرن از فقه و اندیشه سیاسی اسلامی
به مناسبت درگذشت مرحوم شیخ داوود #فیرحی_زنجانی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه ۱ از ۲]
🔹جناب آقای شیخ داوود فیرحی زنجانی، دانش آموخته حوزه و همزمان دانش آموخته دانشگاه بود. او به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهش در زمینه علوم سیاسی اشتغال داشت و از نظر سیاسی به گرایشات اصلاحطلبانه و اعتدالی شناخته میشد.
🔹آقای فیرحی در کنار #سیدجواد_طباطبایی به عنوان قوه عاقله جریان رسانهای اعتدال، خاصه در نشریه #سیاست_نامه قوچانی، نقش ایفا میکرد و همزمان در انجمن علوم سیاسی حوزه نیز سالها به طرح بحث مشغول بود.
دلدادگی مرحوم فیرحی به پدر معنوی #خرده_جریان_اعتدال، یعنی مرحوم هاشمی رفسنجانی شاخصه مهم زندگی سیاسی وی بود. او در یادداشتی اختصاصی و در تعابیری مبالغهآمیز، شخصیت هاشمی رفسنجانی را بینظیر و جاذب اضداد دانسته و فعالیتهای وی در اواخر عمر برای تأسیس یک شورا (موسوم به شورای عالی آزاداندیشی دینی) را «آواز قو» نامید و در پایان یادداشت؛ با تشبیه آن مرحوم به «قو» در رثای آن مرحوم، اینچنین به مغازله و مرثیه خوانی پرداخت:
شنيدم كه چون قوي زيبا بميرد
فريبنده زاد و فريبا بميرد...(مردمسالاری آنلاین/29بهمن1395)
🔹بخش اساسی از پروژه فکری فیرحی، ارائه #تأویلهای_دموکراتیک_و_مدرن_از_دین بود. البته وی بدون در نظر گرفتن تفاوت بنیادین دین(به عنوان امر الهی) و دموکراسی(به عنوان مفهوم غیردینی و بشری) و بدون التفات به مفهوم متعالی #مردم_سالاری_دینی، پرونده خود را «برجستهسازی وجوه دموکراتیک نصوص دینی» مینامد:
«نوشتههای بعدی من از کتاب دو جلدی «فقه و سیاست» شروع میشود و بعد از آن کتاب «حکمرانی حزبی» است و پس از آن هم کاری است که راجع به قانون است و هماکنون درحال انجام آن هستم. در این کتابها کوشش میکنم تا وجوه دموکراتیکی که هم در دانش ما و هم بهخصوص در نصوص دینی ماست را #برجسته کنم.»
🔻قرائت فیرحی از عملکرد حضرات آیات عظام آخوند خراسانی و نائینی در ماجرای مشروطه را نیز نه از منظر فقهی و دینی، بلکه ناشی از همین نگاه التقاطی-دموکراتیک تفسیر میکند و میگوید:
«من در مطالعات خودم به تدریج متوجه شدم که درست است که در اروپا هم تجدد [اول] در حوزههای دیگری مثل فلسفه و هنر و ادبیات رخ داده و«تجدد سیاسی» کموبیش محصول آن است، اما با مطالعات شخصی و با همکاری دوستان طلبه و دانشجو متوجه شدم که اصلا تجدد در اروپا و بهخصوص در انگلستان– که میگویند مادر نظام سیاسی جدید است- اتفاقا از جان لاک و از «تجدد در تفسیرهای دینی» شروع شده است. مطالعات من نشان داد که این بحث در ادبیات شیعی هم ممکن است و هم اتفاق افتاده است. بزرگانی مثل مرحوم آخوند خراسانی، مرحوم نائینی...[در این زمینه فعالیت کردهاند]. احساس کردم که در واقع نهتنها نسبت «دین» و «دولت دموکراتیک»، متناقض و ناممکن نیست بلکه متفکران ما عناصر آن را برجسته کردهاند.»(مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی/ 29آبان97)
🔹امتداد این نگاه، به سیاستورزی سکولار یا تئوری پردازی التقاطی میانجامد. امری که جناب فیرحی از آن ابایی نداشت و به صراحت ریاستجمهوری، حتی در نظام اسلامی فعلی را #سکولار نامید:
«در کشور ما، رهبری و رئیس قوه قضائیه پست مذهبی است ولی ریاست جمهوری، مذهبی نیست یعنی #سکولار است!»(شبکه اجتهاد/17دی1397)
🔹از جمله اظهارنظرهای عجیب و جنجالی اخیر مرحوم فیرحی، مربوط به جایگاه جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت دینی است که وی این نظام مقدس اسلامی را در کنار #واتیکان و رژیم غاصب #اسرائیل قرار داده و به عنوان تنها حکومتهای دینی دنیا از آنها یاد کرده بود و البته همچنین در اظهارنظر عجیب دیگری، رندانه به قرینسازی جمهوری اسلامی و #حکومت_بنیامیه پرداخت.
🔹وی با تحریف حکومت اسلامی، رهبری الهی-سیاسی پیامبر را به یک ریاست دموکراتیک، لیبرالمنشانه و عرفی تنزل داد و گفت:
«پیامبر دولت را براساس توافق و قرارداد و جامعه مدنی شکل داده بود و دولت کوچک در کنار جامعه بزرگ را شکل می داد. اما بنی امیه جامعه را لاغر و حقوق مردم و آزادی انسانها را کاهش و دولت را فربه و مطلقه می کنند.»(7شهریور99-کانال شخصی آقای فیرحی)
🔹البته جناب فیرحی، طبق رویه نامبارک رایج در میان برخی محققان علوم سیاسی، با الفاظی توهینآمیز، ایرانیان را #استبداد_زده و #مستبد خواند:
«جامعه ما استبداد زده است و ربطی به نظام سیاسی هم ندارد. تک تک ما در خانه، یک شاه و یک مستبد و حاکم کوچک هستیم.»(مردمسالاری آنلاین/29بهمن)
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
در سودای قرائت مدرن از فقه و اندیشه سیاسی اسلامی
به مناسبت درگذشت مرحوم #فیرحی_زنجانی
[صفحه ۲ از ۲]
🔹تحریف سنت عاشورایی، به عنوان پشتوانه دینی-تاریخی نظام اسلامی و جبهه مقاومت، یکی از سرفصلهای اندیشه وی بود. او در آثار خود تلاش کرد این پشتوانه را به ضد خود بدل کند. به طور مثال، در زمانی که «خصوصیسازی اصولی و چارچوبمند» یکی از مطالبات جدی رهبری بود، او خصوصیسازی را عامل پیدایش فاجعه کربلا خواند.(جماران/19شهریور98)
او با قرائتی پلورالیستی، همزمان با برخی دیگر از روحانیان اعتدالگرا، تلاش کرد تفسیرهای مدرن و بعضا سکولار از حماسه عاشورا ارائه کند که لازمه آن، تضعیف تفسیرهای حماسی از این واقعه خونین بود. بعد از روحانی که عاشورا را مکتب مذاکره نامیده بود، مرحوم فیرحی تلاش کرد عاشورا را منبعی برای استنباط در باب اخلاق شهروندی قلمداد کند که یکی از شعارهای دولت اعتدال بود.
آقای فیرحی در این زمینه چنین میگوید:
🔻«براي جامعهاي كه در مرحله انقلاب يا وضعيت درگيريهاي نظامي است، عاشورا به نحوي ديده ميشود و امام (ع) به عنوان نماد يك قيام و شهادت و شهامت ديده شود. اما در جامعهاي كه در وضعيت پساانقلابي به سر ميبرد و نظام مستقري هم دارد، عاشورا شايد به گونه ديگري ديده شود و الگوي متفاوتتري برجسته شود. من بر اين باور هستم كه ما ميتوانيم از عاشورا الهامهاي متعدد بگيريم. يكي از اين الهامها، عاشورا و #اخلاق_شهروندي است»(انصافنیوز/25مهر1395)
🔹داوود فیرحی همچنین تلاش کرد قیام خونین عاشورا را در حدّ یک فرار، تنزل دهد و تمام تفاسیر حماسی از این قیام جاودانه را به قرائت های چپ نسبت دهد! حال آنکه قیام حسینی علیه طاغوت زمان، برآمده از متن قرآن و آموزه های تمام انبیا و اولیای الهی بود و از این گذشته در تاریخ اسلام همواره منشا الهام بخش تمام قیام ها و جنبش های اصیل دینی بوده است.
چگونه میتوان به بزرگان تشیع و مجاهدان مسلمان در طول قرون متمادی، اتهام چپگرایی وارد کرد؟!
فیرحی در این زمینه چنین میگوید:
⭕️«امام حسین به دنبال مبارزه نبود، دنبال فرار از بیعت بود، مبارزه از ادبیات چپ وارد ذهنیت مذهبی ما شد!»(انتخاب/ 7شهریور1399)
🔹البته او در ماه محرم امسال (به همراه سایر همفکرانش همچون محمد محلاتی) به قرائتی خاص از عاشورا پرداخت که رنگ و بوی سیاسی و مخالفخوانی آن مشهود بود و قبلا در روزنه به تفصیل مورد نقد و بررسی قرار گرفت:👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5205
🔹برخی مواضع رادیکال جناب فیرحی، با ادبیاتی به ظاهر نرم، در قالب مکتوبات وی انعکاس یافته که از آن جمله می توان به کتاب #درآستانه_تجدد اشاره کرد.
در حقیقت او در این اثر با سنگر گرفتن پشت برخی بزرگان نجف، خاصه مرحوم نائینی، روایتی مدرنیته زده از مشروطه ارائه کرده و در ضمن آن قضاوتهای غیرمنصفانه و تعابیر نامناسبی نسبت به #شیخ_شهید مشاهده میشود!
خط تفسیر مدرن از مشروطه در دوران تحولات نهضت مشروطیت، بیشتر توسط حلقه سلیمان خان میکده و برخی روحانیان غربزده همچون #شیخ_ابراهیم_زنجانی دنبال میشد که نهایتا سر شیخ مظلوم را بر دار برد!
🔹 بررسی آثار و افکار و کارنامه مرحوم فیرحی مانند هر نویسنده دیگری، نیازمند بحث های تفصیلی و مستدل است که حتما در آینده بدان پرداخته خواهد شد. گرچه در کارنامه و پیشینه فیرحی، حتما خدمات و نکات مثبت هم هست اما سانسور بخش رادیکال و مناقشه برانگیز اندیشه وی در این بررسی ها، قطعا معقول نیست. خاصه اینکه وی یک معمم بود و اقدامات و نوشته جات او اگر بدون نقد رها شود، ممکن است به پای دین و روحانیت نوشته شود.
طبعا در چنین مواقعی طرفداران و برخی منتقدان، از بازخوانی انتقادی آرا امثال فیرحی طفره می روند؛ طرفداران می گویند از محرومین باید فقط ذکر خیر کرد و برخی مخالفان فکری نیز بر این باورند که الباطل سکوت بترک ذکره.
و البته این هر دو توجیه، بهانه خوبی برای پرهیز از نقد اندیشه و آثار امثال فیرحی نیست. چه اینکه خود او نیز هرگز از خوانش انتقادی پیشینیان و حتی برخی بزرگان تشیع چون آیتالله شیخ فضل الله نوری ابایی نداشت.
🔹در حوزه علمیه قم، طیفی از پژوهشگران حوزه فقه حکومتی و علوم سیاسی سخت متاثر از او بودند؛اگرچه بعضا بنا به مصالحی هرگز این روابط استاد/شاگردی را علنی نکردند و روزنه نیز بنا برهمان مصالح، بنای بازگفتن این سنخ مناسبات ندارد اما نمی توان تاثیرات حال و آینده این طیف بر فضای حوزه را نادیده گرفت، مخصوصا اگر برخی از این حضرات مسئولیتهایی در برخی نهادهای حوزوی برعهده داشته باشند و یا به عنوان انقلابی شناخته شوند!
دقت در مضمون پیامهای تسلیت و اظهارنظرهای بعدی، تا حدود زیادی در بازشناسی شبکه ارتباطی و فکری مرحوم فیرحی موثر خواهد بود.
انشالله خداوند همه محبین امیرالمومنین علیه السلام را غریق رحمت کند و عواقب امور ما را ختم به خیر کند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از فکرت
✅اختصاصی
📱# لایو
🔻موضوع: نقدر رویکرد روششناسانه دکتر فیرحی
🎙دکتر ذبیح الله نعیمیان
➕فکرت
⬅️پنج شنیه 22آبان ساعت18:00
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس پیج؛
📱@fekratnet
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
حوزه انقلابی
🔴 آقای امیرآبادی خجالت بکشید !! شما که با #دروغ بستن به بزرگان و نیز تحریف قانون در برنامه زنده تلوی
🌀 کانال حوزه انقلابی بدون تأیید یا رد ابتدائی این مطلب ، منتظر پاسخ رسمی آقای امیر آبادی نسبت به این موضوع مطرح شده از سوی کانال امید صادق میباشد.
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️‼️عصبانیت شدید رهبری از دولت سازشکار و غربزده روحانی
🔻بخشی کمتر دیده شده از فریاد های چند سال پیش رهبر معظم انقلاب بر سر دولت روحانی را ببینید☝️
💯چشمتون به دست دشمن نباشه که کی این تحریم ها رو برمی دارن به درک ببینید خودتون چکار می تونید بکنید✔️
🔸پ. ن ؛
حالا بعد ۷ سال با اون همه افتضاحاتی که ببار آوردند ، هنوز منتظر هستن بایدن بیاد حکومت رو دست بگیرد تا ببینیم چی میشه ❗️
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چراغ سبز روحانی به بایدن برای مذاکره/ روحانی: ملت ایران ثمره «مذاکره با دنیا» را در سال ۹۵ و ۹۶ دیدند
♦️ شرایط ما در این دو سال در بهترین شرایط ۴۰ سال اخیر بود. تورم ما یک رقمی بود. بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم!
✍ حوزه انقلابی
🔺 از همین ساده لوحان غربزده و ترویج اقتصاد شرطی مملکت به این فلاکت افتاد است.
اف بر شما
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘🎥فوری/ اجرای مرگبار برجام پزشکی در ایران
پشت پرده عدم مهار کرونا و افزایش مرگبار تعداد قربانیان کرونا در کشورمان افشا شد
و این هم یکی دیگر از افتضاحات دولت آقای روحانی. اگر نگوییم خیانت.
مردم ایران را موش آزمایشگاهی سازمانهای غربی کردند و به ریش ملت می خندند.
چرا سلبریتی ها اینجا صدای وامصیبتاشون در نمیاد و خفه خون گرفته اند.
مردم ایران را از این خیانت بیسابقه غربگرایان و مدعیان روشنفکری در حوزه پزشکی آگاه کنید
حتما تاپایان گوش کنید خیانت وسرسپردگی مدیران غربزده رابه وضوح ببینید
طب ایرانی و اسلامی را سرکوب کردند و داروهای ضدکرونایی داخل کشور را ممنوع کردند تا داروهای غربی را روی مردم ایران آزمایش کنند.
لزوم ورود جدی دستگاه قضایی به اجرای خیانت بار و مرگبار برجام پزشکی توسط غربگرایان در ایران
#انتشار_حداکثری
@howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🔘🎥فوری/ اجرای مرگبار برجام پزشکی در ایران پشت پرده عدم مهار کرونا و افزایش مرگبار تعداد قربانیان ک
🔴 حجه الاسلام نبویان عضو محترم کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی
🔺 از ورود قاطعانه کمیسیون اصل نود برای بررسی چرایی تست داروهای سازمان بهداشت جهانی بر روی بیماران ایرانی و برخورد با خاطیان این اتفاق ناگوار و دلخراش، کمال تقدیر و سپاس را داریم.
#کانال_حوزه_انقلابی
@howzehenghelabi
حوزه انقلابی
کرسی آزاداندیشی با موضوع : 💠 #استیضاح_روحانی و سرفصلهای : 1⃣آیا وظیفه حمایت رهبری ازدولتها باوظایف
🔺 متاسفانه شاهد فشار برخی از مراکز نسبت به لغو این برنامه هستیم.
🔺 فقط جای تأسف بر این مراکز که با فضای آزاد اندیشی و ارائه منطق درست گفت و گو مخالف هستند.
🔺 اگر این روند از سوی این مراکز تکرار شود در فضای رسانه ای با این آقایان برخورد قاطع خواهیم کرد.
🔺 انقلاب میراث عده ای پدرخوانده نیست که برای امت حزب الله تصمیم بگیرند.
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واکنش مهم حجت الاسلام نقد علی نماینده انقلابی خمینی شهر در مخالفت با نسبت دادن های دروغ و بدون سند به رهبر معظم انقلاب توسط برخی نمایندگان مجلس
در همایش مطالبه استیضاح روحانی در قم:
ما نمایندگان سرباز ولایتیم ، نباید در جایگاه ولایت و به جای ولایت تصمیم بگیریم.
#نسبت_دادن_دروغ_به_ولایت_ممنوع
#استیضاح_روحانی
@howzehenghelabi
🔺مدح و ثنای جعفرزاده برای ظریف:
🔴ظریف کاری کرد که در تاریخ ایران و دنیا ثبت شد/ یک قرن دیگر تاریخ درباره برجام قضاوت خواهد کرد/ اکثریت مردم به ظریف رای خواهند داد
✍ حوزه انقلابی
🔺طفلک راست میگه؛ در تاریخ کشور از ترکمنچای برجام نافرجام و خسارت محض برای دانش آموزان نوشته خواهد شد.
جزئیات و ارسال نظر در👇
http://www.jahannews.com/report/744862
@howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🔴چراغ سبز روحانی به بایدن برای مذاکره/ روحانی: ملت ایران ثمره «مذاکره با دنیا» را در سال ۹۵ و ۹۶ دید
🔻حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: ما همواره رهنمود های رهبر انقلاب را مد نظر داشتیم و داریم❗️
🔻نمونه ای از رهنمود های رهبر انقلاب که حسن روحانی آنها را مد نظر داشت ؛
۱- شروط نه گانه برجام
۲- تاکیدات بر کاهش نقدینگی
۳- تکیه بر اقتصاد مقاومتی
۴- افزایش توان و تولید داخلی
۵- اهتمام به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی
۶- کمک به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا
۷- عدم ضربه به اعتماد عمومی
۸- بهبود وضعیت معیشتی مردم
۹- هدایت سرمایه های مردم در مسیر تولید
۱۰- نگاه به داخل و قطع امید از شرق و غرب
۱۱-....
✔️✔️🔸 البته قبول داریم آقای دکتر روحانی رهنمود های رهبری را مد نظر داشتند به این صورت که دقت کردند که هرچه ایشان بفرمایند خلافش را عمل کنند‼️
#جریان_تحریف
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀سهشنبه وزیر اقتصاد در مجلس باید به سوالات حاجی دلیگانی نماینده استان اصفهان در خصوص بازار سرمایه پاسخ دهد.
@howzehenghelabi
هدایت شده از آنتی نفوذ
@Mohsen5541
4_5861542040096999496.mp3
4.65M
⛔️پیاز هفت لایه
👈بررسی زندگی سیاسی ، علی لاریجانی
🎤کارشناس :سید فخرالدین موسوی
✅قسمت اول
#شبکه_نفوذ
https://eitaa.com/antinofoozeqom
هدایت شده از آنتی نفوذ
@Mohsen5541
4_5861542040096999495.mp3
2.27M
⛔️پیاز هفت لایه
👈بررسی زندگی سیاسی ، علی لاریجانی
🎤کارشناس :سید فخرالدین موسوی
✅قسمت دوم
#شبکه_نفوذ
https://eitaa.com/antinofoozeqom
هدایت شده از آنتی نفوذ
@Mohsen5541
4_5861542040096999499.mp3
4.53M
⛔️پیاز هفت لایه
👈بررسی زندگی سیاسی ، علی لاریجانی
🎤کارشناس :سید فخرالدین موسوی
✅قسمت سوم (پایانی)
#شبکه_نفوذ
https://eitaa.com/antinofoozeqom
﷽؛
🌐امامان جمعه، مسئولان انقلاب 2
امام خامنهای(روحی فداه) :
🔹ائمه جمعه مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور هستند.
🗓1369/3/6
🔸خوشبختانه همهی امامان جمعه تبلیغات چی و ثناگوی نماینده و فرماندارِ شهرشان نیستند...
🔸هنوز هم پیدا میشوند امامان جمعهای که شجاعت و اخلاص و فهم صحیح از قضایا،
در رفتارشان موج میزند
و به اعتماد ولی فقیه خیانت نکردهاند...
🔸هنوز هستند امامان جمعهای که دفاتر خود را تبدیل به ستاد انتخاباتی نکردهاند؛
امامان جمعهای که مردمیاند به معنای واقعی؛
هرچند در اقلیت باشند...
#نمایندهیواقعیِولیفقیه
#امامجمعهیطراز
•● بیانِ معارف انقلاب اسلامی ●•
@andishe_emam
@howzehenghelabi