eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اندیشه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بخشی از سخنان حضرت امام (ره) درباره زندگی آیت‌الله مدرس 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از صدای حوزه 📣
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الگو و استاد اخلاق اسلام امریکایی ظریف کیست ؟
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴مغالطه و فرافکنی، شگرد اصلاح طلبان! 🔸اظهارات نماینده لیست امید ⭕️ همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود/ باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد 👤 پروانه سلحشوری؛ نماینده مردم تهران در مجلس 🔹تا قبل از سال ۶۲ حجاب اجباری وجود نداشت اما بعد از آن این مسئله به وجود آمد. اوایل انقلاب اعتراضاتی به حجاب اجباری بود. 🔹بیشتر مردم ایران هنوز معتقد به حجاب هستند. 🔹البته دختران و زنانی هستند که باور به حجاب ندارند. سوال این است آیا ما پس از ۴۰ سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟ قطعا نهادهای سیاستگذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نه تنها نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم بلکه گاهی آموزه‌های ما اثر عکس داشته است. 🔹دخترانی که پوشش بهتری دارند زودتر ازدواج می‌کنند و در رابطه عاطفی با جنس مخالف موفق‌تر عمل می‌کنند. 🔹متاسفانه بعد از انقلاب نه تنها در مورد حجاب بلکه در بسیاری از موارد ایدئولوژیک عمل شد. ما فقط روی ظاهر اسلامی کار کردیم و ریاکاری کردیم. در حالیکه محتوا را رها کردیم و اصل دین را به جوانان آموزش ندادیم. 🔹من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود. 🔹همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود. ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد. 🔹سوال این است چرا کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش را دارند؟ حتی زنان ایرانی ما در خارج از کشور هم به این نوع آرایش عادت کرده‌اند. ما یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب تعریف کردیم ولی نتوانستیم آن را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم. 🔹ما شاهد این هستیم در ترکیه با وجود فیلم‌هایی که فرهنگ منحطی را نشان می‌دهند زنان با حجاب هر سال افزایش پیدا می‌کنند و این تغییر در ترکیه بسیار ملموس است، اما ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که جوان حجاب را با دلش بپذیرد. زیرا ظاهر را ترویج کرده‌ایم. مگر اخلاق دروغ نگفتن، ریا نکردن و ده‌ها صفت دیگر جزو صفات اسلامی نیست؟ پس چرا دروغگویی در کشور ما بیداد می‌کند؟ 🔹(با اشاره به بودجه میلیاردی صدا و سیما) نهادهای مختلفی در حوزه فرهنگی مسئولیت تبلیغات را بر عهده دارند. ما باید بپذیریم سیاستگذاری‌های گذشته ما موفق نبوده است وگرنه تلویزیون به صورت انحصاری تبلیغات می‌کند. الان چند سال است که شبکه‌های مجازی باب شده است. سوال این است این دستگاه‌ها با چنین بودجه‌هایی چرا موفق نشده‌اند جوان مسلمان تربیت کنند؟ مثلا حوزه علمیه با بودجه میلیاردی چرا در این زمینه موفق نبوده؟ چرا دستگاه‌های تبلیغاتی با این بودجه‌های هنگفت در بحث حجاب ناکارآمد بوده‌اند؟/ ایسنا 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 گشودن درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها به درخواست رییس جمهور چچن برای زیارت و تبرک وی به آن بیت نورانی به مناسبت میلاد پیامبر صلی الله علیه وآله
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️⚡️تراریخته را باید با روش تحقیق جدیدی بررسی کرد... 👌اشکال اولی که ما به مسئله تراریخته‌ها گرفتیم یک اشکال عام بود؛ اصطلاحاً اشکال روش تحقیقی بود. ببینید حوزه‌های علمیه ما و دانشگاه‌های ما، برای بررسی موضوعات خودشان، از یکسری روش‌ها استفاده می‌کنند که حالا اصطلاحاً به "روش تحقیق" موسوم است. وقتی می‌خواهند یک مسئله را بررسی کنند، اصطلاحاً از یک متدهایی استفاده کرده و سپس گزارش علمی تهیه می‌کنند. 👌در حوزه علمیه، از سابق اینگونه مرسوم بوده که وقتی به یک موضوع جدید برمی‌خوردند، موضوع جدید را به کارشناسان آن موضوع ارجاع می‌دادند و می‌گفتند اصطلاحاً این موضوع‌شناسی از دایره تشخیص فقیه خارج است و فقیه باید در مشورت کارشناسان و موضوع‌شناسان، مسئله را بررسی کند. بنابراین حوزه علمیه از حیث روش تحقیق، مسئله محصولات تراریخته را یک مسئله موضوع‌شناسانه دانسته و علی‌القاعده باید این مسئله را به عرف کارشناسان حوزه بیوتکنولوژی ارجاع دهد. این یک بحث است.  در دانشگاه هم یک روش تحقیق پوزیتیویستیِ تجربی وجود دارد که داده‌ها و نمونه‌های آماری مختلف را بررسی و سپس یک حکم علمی را صادر کرده و یک گزارش علمی می‌نویسند. 👌ما در مقابله و نقد این دو نوع بررسی، یک دیدگاهی را مطرح کردیم و گفتیم که حوزه‌های موضوع‌شناسی جدید -از جمله مباحث تکنولوژی جدید مثل تکنولوژی‌های زیستی که مصداق اتم این مسئله است- باید با یک روش تحقیق جدیدی بررسی شوند. بنده قبلاً، هم خدمت برخی از مراجع محترم تقلید و اساتید محترم حوزه، این گزارش را داده‌ام و هم با دوستان دانشگاهی‌مان این بحث را مطرح کرده‌ام. باید با یک فضای روش تحقیقی جدید وارد بحث شد. با حوزه این استدلال را مطرح کردیم که موضوعات جدید، موضوعات عرفی و بسیط نیستند، بلکه موضوعاتی چند بُعدی به حساب می‌آیند. لذا نمی‌شود مانند موضوع صلاة با آنها برخورد کرد. البته حالا موضوع صلاة هم موضوع مستنبطه شرعیه است. نمی‌توان با موضوعی مثل شراب با آنها برخورد کرد. موضوعاتی که اصطلاحاً در حوزه تکنولوژی و در حوزه مسائل جدید مطرح می‌شود، گاهی تأثیرات فرهنگی دارد، گاهی وقت‌ها تأثیرات سیاسی دارند، گاهی اوقات تأثیرات اقتصادی دارند. واقعاً یک موضوع بسیط نیستند. پس به لحاظ کارشناسی این نوع بررسی موضوعات پیچیده غلط است 👌ما در بررسی تکنولوژی‌های زیستی به یک روش تحقیق جدید نیاز داریم. ما آن روش تحقیق را در نگاه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تحت عنوان الگوی تخصیص تکنولوژی، تئوریزه کرده‌ایم. اگر اصل این سخن به پذیرش رسید راجع به مختصات آن روش تحقیق نیز وارد بررسی خواهیم شد. فقط یک جمله عرض کنم: ما در آن نظریه عرض کرده‌ایم باید اثر تکنولوژی‌های جدید بر همه زیرساخت‌های هدایت مورد بررسی قرار گیرد. ما در جدول زیرساخت‌های هدایت، نُه زیرساخت اصلی را بررسی کرده‌ایم، نسبت همه این زیرساخت‌ها باید با مسائلی همچون تراریخته‌ها و همچنین سایر تکنولوژی‌ها مورد بررسی قرار گیرد که یک بحث فنی خارج از حوصله جلسه است. حجت الاسلام علی کشوری- نشست تخصصی بررسی مسئله تراریخته - دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- یک شنبه ۲۹-۵-۱۳۹۶ مصادف با ۲۷ ذوالقعده ۱۴۳۷ http://nro-di.blog.ir/1396/05/30-2 @olgou4
🔹یادواره سردارجنگل(میرزاکوچک جنگلی) 🔹 سخنران حجت الاسلام علیزاده معاون سیاسی بسیج اساتید، مداح برادر قربانی . 🔹مکان، پردیسان- بلوارابوطالب علیه السلام، کوچه یک - مسجدامام موسی کاظم علیه السلام. 🔹یکشنبه11اذرماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء. نشر حداکثری.
حوزه انقلابی
الگو و استاد اخلاق اسلام امریکایی ظریف کیست ؟
یک خائنی در حق تنگستان که خادم معرفی شد طبق مستند تاریخی متن مذاکرات مجلس شورای ملی چهاردهم را بهتر بشناسید و از آقای ظریف بپرسید چرا او را استاد خودش میداند و چرا برخی میخواهند او را برجسته کنند؟ خیلی عجیب و محرمانه حتمن ببینید @howzehenghelabi
ارسالی مخاطبان : سلام علیکم مطالب استاد جواد فاضل لنکرانی که اخیرا گفته بود اسلام نظام اقتصادی و.. ندارد خیلی شبیه حرف های نهضت آزادی و کارگزاران سازندگی است متن کوتاهی از کتاب استاد اسکندری فرستادم ،احساس میشه آقای فاضل به نگاه لیبرالیستی کارگزان نزدیک شده @howzehenghelabi
ارسالی مخاطبان ص۲ : سلام علیکم مطالب استاد جواد فاضل لنکرانی که اخیرا گفته بود اسلام نظام اقتصادی و.. ندارد خیلی شبیه حرف های نهضت آزادی و کارگزاران سازندگی است متن کوتاهی از کتاب استاد اسکندری فرستادم ،احساس میشه آقای فاضل به نگاه لیبرالیستی کارگزان نزدیک شده @howzehenghelabi
ارسالی مخاطبان ص ۳ : سلام علیکم مطالب استاد جواد فاضل لنکرانی که اخیرا گفته بود اسلام نظام اقتصادی و.. ندارد خیلی شبیه حرف های نهضت آزادی و کارگزاران سازندگی است متن کوتاهی از کتاب استاد اسکندری فرستادم ،احساس میشه آقای فاضل به نگاه لیبرالیستی کارگزان نزدیک شده @howzehenghelabi
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
راه آهن رضاخانی، خدمت یا خیانت.pdf
232.1K
❌راه آهن رضاخانی خدمت یا خیانت〽️ 🔰راه اهنی که به درد کشور بخورد چه ویزگی هایی دارد❓ ارائه شده توسط ادمین کانال به مدرسه انقلاب بپیوندید👇👇👇 https://eitaa.com/darseenghelab