هدایت شده از اندیشه مقاومت
📄 روزی، وثوق الدوله پس از تنظیم قرارداد معروف خود با انگلیس به خانة مدرس آمد و گفت:
👤 «آقا! شنیده ام شما با قرارداد تنظیمی بین ما و دولت انگلیس مخالفت كردهاید.»
🌷 مدرس: «بلی!»
👤وثوق الدوله: «آیا قرارداد را خوانده اید؟»
🌷 مدرس: «نه!»
👤وثوق الدوله: «پس به چه دلیل مخالفید؟»
🌷 مدرس: «قسمتی از آن قرارداد را برای من خواندهاند. جملة اولش كه نوشته بودید دولت انگلیس استقلال ما را به رسمیت شناخته است. انگلیس كیست كه استقلال ما را به رسمیت بشناسد؟ آقای وثوق! چرا شما این قدر ضعیف هستید؟»
👤وثوق الدوله: «آقا! به ما پول هم داده اند!!»
🌷 مدرس: «آقای وثوق اشتباه كردید، ایران را ارزان فروختید».
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
📮 #توییت
⭕️ نادر فتورهچی:
🔹حسن روحانی:«دستمزدها 20 درصد افزایش مییابد»-انتخاب
🔹خودشان میگویند تورم 34 درصد است که دروغ است، 300 درصد است، بعد افزایش مزد 20 درصد.
🔹آن جلسات «شورایعالی دستمزد» هم کلا «کشک»!
🔹«شوک درمانی» همین است: اول نرخها را آزاد کن، بعد آمار قلابی بده، بعد نصف آمار قلابی «مثلا» جبران کن.
🔹نرخ دستمزد هم اکنون 1.114.000 تومان است. بیست درصدش میشود 228.000 تومان.
🔹به عبارتی، دولت برای زندگی حقوقبگیران معتقدست 1.342.000 تومان کافیست!
🔹خیلی ممنون قربان!
@feghvaenghelab
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 لطیفه سرخهای رئیس دولت!!
🔴 کاش بجای تمسخر قبر و قیامت اینجوری جکشو تعریف می کردید حاج آقا!!
🔻جکشو بگیم دیگه؛🔻
+گفت که یه سرخه ای رئیس جمهور شد بهش گفتن تحریم زدایی چی شد؟
-گفت: #زن ونابین
+پرسیدن اون اقتصاد سرشار چی شد؟
-گفت: #ز نونابین
+پرسیدن تحمل منتقدین چی شد؟
-گفت: زن ونابین
+سوال کردن وعده وعیدهای دم انتخاباتت چی؟
-گفت: زن ونابین
+وعده ۱۰۰ روزه چی شد؟
-زن ونابین
+۹۵۰ هزار شغل چی شد؟
-زن ونابین
+پیشران هسته ای چی شد؟
- زن ونابین
+لامصب سرخه ای هستی؟
#زن و نابین
معنای فارسی «زن و نون» «می دونم اما نمیگم » است.
رییس جمهور گفت که در این اواخر در مذاکرات هستهای نیز ما از این زبان استفاده کردیم.
هدایت شده از سم درصد
🔴تسلط قاریان و علمای فاسد بر مردم نادان در اخرالزمان
⏪علائم و نشانه های ظهور امام عصر علیه السلام
📌عَنْ أَبِي بَصِيرٍ :عَن مولانا الإمام جعفر الصادق صلوات الله علیه فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل حَتَّى إِذا رَأَوْا ما يُوعَدُونَ فَهُوَ خُرُوجُ الْقَائِمِ وَ هُوَ السَّاعَةُ، فَسَيَعْلَمُونَ ذَلِكَ الْيَوْمَ وَ مَا نَزَلَ بِهِمْ مِنَ اللَّهِ عَلَى يَدَيْ قَائِمِهِ فَذَلِكَ قَوْلُهُ مَنْ هُوَ شَرٌّ مَكاناً يَعْنِي عِنْدَ الْقَائِم وَ أَضْعَفُ جُنْدا./الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 431
📝ابو بصیر می گوید: حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه درباره این آیه : تا ببينند آنچه به آنها وعده شده است فرمود: مقصود آن خروج قائم صلوات الله علیه است که از آن به ساعت تعبير شده، در آن روز خواهند دانست با آنچه را كه به دست قائمش بر آنها فرود آورد، اين است كه مي فرمايد: كيست كه جايگاه بدترى دارد، يعنى آنها خواهند ديد كه در پيشگاه حضرت قائم صلوات الله علیه چه جايگاه بدى دارند و #چقدر ناتوانند.
📌وَ رُوِيَ أَيْضاً فِي قَوْلِهِ اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ قَالَ خُرُوجُ الْقَائِمِ صلوات الله علیه.تفسير القمي، ج2، ص: 340
⏪و روایت شده است که منظور از این آیه: اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ : خروج و قیام قائم صلوات الله علیه است.
📌قال مولانا رسول الله صلوات الله علیه وآله: أَيُّهَا السَّائِلُ عَنِ السَّاعَةِ (قیام القائم صلوات الله علیه) تَكُونُ عِنْدَ خُبْثِ الْأُمَرَاءِ وَ مُدَاهَنَةِ الْقُرَّاءِ وَ نِفَاقِ الْعُلَمَاء/إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج1، ص: 67
📝حضرت رسول خدا صلوات الله علیه و اله فرمود: اى سؤال کننده، قیامت (قیام حضرت قائم صلوات الله علیه) آنگاه بر پا گردد كه #خباثت در #حاكمان و #رهبران و نیرنگ و فریب در قاريان و دورويى و نفاق در ميان علما #راه يابد.
📌قال مولانا رسول الله صلوات الله علیه وآله:الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَا تَقُومُ السَّاعَةُ (قیام القائم صلوات الله علیه) حَتَّى يَكُونَ عَلَيْكُمْ أُمَرَاءُ فَجَرَةٌ وَ وُزَرَاءُ خَوَنَةٌ وَ عُرَفَاءُ ظَلَمَةٌ وَ قُرَّاءُ فَسَدَةٌ وَ عُبَّادٌ جُهَّالٌ يَفْتَحُ اللَّهُ عَلَيْهِمْ فِتْنَةً غَبْرَاءَ مُظْلِمَةً فَيَتِيهُونَ فِيهَا كَمَا تَاهَتِ الْيَهُودُ فَحِينَئِذٍ يُنْقَضُ الْإِسْلَامُ عُرْوَةً عُرْوَةً يُقَالُ اللَّهُ اللَّه/إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج1، ص: 67
⏪ حضرت رسول خدا صلوات الله علیه و اله فرمود:
📝سوگند به كسى كه جانم در يد قدرت اوست، #قيامت (قیام حضرت قائم صلوات الله علیه) بر پا نمى گردد، تا رهبران #ستمكار و وزراى #خائن و صاحب منصبان ظالم و قاريان فاسد و عابدان نادان بر مردم #مسلط شوند، پس خداوند #بلاهاى بزرگ بر آنان بفرستد و آنها را گرفتار كند، چنان كه براى قوم يهود فرستاد، در اين موقع (شكست در ميان مسلمين راه يابد و) اسلام دسته دسته گردند و خدا خدا كنند.
#علامتهای_ظهور_امام_عصر_علیه_السلام_
#فقهای_فاسق_شیعه_نما_در_آخرالزمان
#علمای_منحرف #رهبران_ظالم
@entzaryar_313
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
📝 موازی با خبر فریب و تقطیع شده #پروانه_سلحشوری که همه را سرگرم کرده، آنطرف تر عدهای در دفتر آ.صانعی با برگزاری «سلسله نشست های فقه پژوهی» به بهانه حل چالش های حقوقی زنان، مشغول کندن کانالهای فقهی برای رفع حجاب، با تبیین مصلحتی بودن احکام صدر اسلام اند.
که ان شالله گربه است!
Hani Hashami - هانی هاشمی
@mobahesegroup
هدایت شده از حسام توکلی
نکته ای مهم: برخی دوستان ولایی نسبت به سکوت معنادار رهبری در ماههای بحرانی سال 97 تاکنون بعضا لب به انتقاد باز میکنند و یا حداقل، سکوتی پر از تردید با نگاهی ناامیدانه به راهبری نظام و آینده مبهم کشور بروز می دهند. طبعا حساب ضدانقلاب و غیرانقلابیون لذت گرا که حزب بادند و کاری به ولایت و غیرولایت ندارند و ابن الوقت گونه هر کجا باد سیاسی و اقتصادی وزیدن بگیرد به همان سو غش می کنند مخاطب این قلم نیست.
دو سفر اخیر شیخ به ارومیه و سمنان و حضور طرفداران ظاهرا مردمی در دو استادیوم محل برگزاری را از رسانه دیدید. و طبق معمول حرف های تکراری و غیرمنطقی و سراسر دروغ و فریب جناب شیخ را با تشویق های مکرر حاضران شنیدید. حضرت آقا در چند ماه اخیر و تنها در یک جمله به 24 میلیون رای دهنده شیخ اشاره و از مردمسالاری دینی و احترام به رای اکثریت دفاع کردند.
حال این دو صحنه را کنار هم بگذاریم تا دلیل منطقی سکوت رهبری را بیشتر متوجه شویم. برخی دوستان تصور می کنند بحران های اخیر و کمپین من پشیمانم ِ طرفداران روحانی الزاما بمعنای رویگردانی اکثریت 24 میلیون مستضعف فکری و سیاسی است که اگر باز بوی کباب به مشامشان برسد از پشیمانی اخیر باز پشیمان نمی شوند و دوباره زیر علم شیخ سینه نمی زنند! شاید بتوان مردم و انتخابات ایران را غیرقابل پیش بینی ترین ملل جهان دانست. سال 96 اکثر نیروهای ولایی به این جمعبندی رسیده بودند که کار دولت تمام است اما دیدیم که با حجم وسیعی از شعارهای پوچ مکرر و چاشنی مهندسی آرا در چند شهر و محله که طرفداران جناح مقابل می توانستند بر آرای رقبای شیخ تاثیر بگذارند عملا توانستند نه در انتخابات ریاست جمهوری بلکه شوراهای شهر بیش از گذشته بر کرسی های قدرت سوار شوند و البته مجلس را هم قبلا با همین شیوه عمروعاصی از آن خود کرده بودند.
حال کلاه خود را قاضی کنیم و خود را جای رهبری بگذاریم که در این بلبشوی مدیریتی و استضعاف فکری و بی بصیرتی اکثریت جامعه ای که محصول کم کاری ما فعالان سیاسی و فرهنگی است رهبری در مواجهه با دوراهی سختی گه در آن قرار گرفته بودند چه باید می کردند: سکوت منطقی یا حضور قاطع با استفاده از جو روانی بحران ها و درخواست از مجلس و قوه قضا و نیروهای اطلاعاتی و بسیجیان و ... برای بیرون کشیدن پرونده های انواع فساد لیبرال های حاکم و حذف سیاسی رییس جمهور مانند زمان بنی صدر و ختم ظاهری غایله! احتمالا شما نیز مثل بنده گزینه اول را که انتخاب رهبری هم بوده و هست مبنی بر آرام کردن اوضاع همراه با صیر و بصر برای گذار از این وضعیت که اوج خباثت دشمنان را هم پشتیبان داشت راجح می دانید.
به یقین وضعیت جامعه 97 با جامعه 61 یکسان نیست چون در این زمان اکثر مردم و مجلس و احزاب سیاسی و سرمایه داران موثر و ... با رهبری همراه نیستند تا رهبری بتواند همچون امام با پشتیبانی مردم و مجلس و سیاسیون و رسانه ها در آن زمان، عزل بنی صدر را رقم بزنند. البته مسیر آینده - احتمالا سال 98 که فتنه اکبر برای ضربه ای بزرگتر بر نظام اسلامی- در دستور کار کفار و منافقین خواهد بود زمینه عزل روانی و سپس سیاسی این جریان منحرف که چون بختک بر جان و مال و ناموس و دین و انقلاب افتاده اند فراهم تر خواهد شد و نظام اسلامی فضا را برای گزینه هایی قاطع فراهم تر خواهد دید اما الان زمان مناسبی برای تولد این جنین نارس نبوده و نیست.
زمان و شرایط را دریابیم و همچنان تابع رهبری دوراندیش خود که موید به تاییدات خدا و هدایت های مستمر صاحب و مولایمان است باشیم. عاقبت بخیر باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخن دانشجویان در روز دانشجو
با قمار باز برجام
@howzehenghelabi
هدایت شده از واکاوی 🔎
چهره واقعی رهبری
ابوالحسن نواب*
سخنان مقام معظم رهبری درباره پذیرش انتقاد تند یکی از طلاب در پایان جلسه درس خارج فقه که گفتند: «دیروز یکی از آقایان بعد از درس تشریف آوردند جلو و با اوقات تلخی تمام گفتند که این بازنشستههایی که طبق قانون باید برکنار بشوند، اینها را برمیگردانند و این را به پای شما مینویسند، یعنی به پای من.
این محبت است نشان میدهد از نسبت دادن چیزی به ما که به نظر ایشان اشکال دارد، ناراحت میشود. اشکال این بود که سر من داد میکشید. خیلی خب، ما هم از شما معذرت میخواهیم» و سپس فرمودند: «این قانون منع بهکارگیری بازنشستگان، قانون بسیار خوبی است. از قوانینی است که به آن احتیاج داشتیم.
این قانون در واقع حلقه بسته مدیریتی را میشکند. راه را برای جوانها میگشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی. منتها اطلاق قانون- که هر بازنشستهای باید به کار گرفته نشود- درست نیست. خود نمایندگان اشکالات را طوری اصلاح کنند که مجبور نشوند به رهبری متوسل شوند.» به عنوان کسی که از سال 1352 تاکنون با آیتالله خامنهای آشنایی داشته و دارم و روحیات ایشان را کاملاً میشناسم، باید بگویم که شنیدن این جملات بیش از هر چیز یادآوری مظلومیت مقام معظم رهبری است. نه از این حیث که چرا طلبهای به ایشان با تندی انتقاد کرده است و ایشان از آن طلبه معذرتخواهی کردند که پذیرش انتقاد و عذرخواهی هر دو از نمادهای حکومت اسلامی و فرهنگ درست حکمرانی است؛ بلکه این مظلومیت بیشتر از جهت آن است که چهره واقعی رهبری به هر دلیل به جامعه معرفی نشده و نمیشود.
ایشان یکی از روشنفکرترین روحانیون زمان خود بوده و با ادبا، شعرا، روشنفکران و نویسندگان که طبعهای تند انتقادی دارند، رفاقت و مکالمه داشته است. ایشان فردی هستند که تحول را میپذیرند و تشویق میکنند.
آقای آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز که شیوههای متفاوتی مانند برداشتن نردهها و حضور در استادیوم برای تشویق یک تیم فوتبال را پیشه کرده، بتازگی روایت میکرد که «نگران شدم نکند رهبری از رفتارم ناراضی باشند در حالی که وقتی از خودشان پرسیدم، ایشان هم تشویق و هم تأیید کردند.» رهبر معظم انقلاب رهبر تحولخواه و با سعه صدری است. اما آنچه برخی از ایشان تصویر میکنند، تصویر دیگری است. نکته دیگر سخنان ایشان این است که ایشان اصلاح قانون را به مراجعه برای دریافت حکم حکومتی و اعلام استثنائات یک قانون از طرف ایشان ترجیح میدهند. مسأله اینجا است که نظام ما بر اساس مرجعیت ولی فقیه شکل گرفته است. در فقه تشیع نیز بنبستی وجود ندارد. حال گاه این بنبستها را ولی فقیه مستقیم باز میکند و گاه غیرمستقیم.
مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای همین تشکیل شد که نظام اسلامی در مسائل خود دچار بنبست نشود. رهبری هیچ وقت تمایل ندارد خارج از چارچوب قانون نظر بدهد. اما این را باید بدانیم که نظام و حکومت اسلامی نباید هیچ گاه با بنبست مواجه شود. ولی فقیه میتواند از اختیارات استفاده و بنبستها را رفع کند. این کاری بود که حضرت امام (ره) نیز انجام میداد. در این باره ازامام پرسشی مطرح شد. ایشان پاسخ داد که «منتظرم جنگ تمام شود و همه چیز را به مجرای قانونی بازگردانم.» خلاصه آنکه این رسانهها هستند که باید بتوانند چهره واقعی رهبری و حکمرانی اسلامی درست را ترسیم کنند.
*عضو جامعه روحانیت مبارز
منبع: روزنامه ایران، 14/09/1397
هدایت شده از کانال مهدی نصیری
♻️ فقه نظام ساز؛ داریم یا نداریم؟
☘ با اظهارات اخیر یکی از اساتید حوزه در باره فقدان نظام سازی در فقه، دوباره بحث فقه نظام ساز در محافل حوزوی مطرح شده است.
بالاخره فقه نظام ساز است یا خیر؟
🔻اولین نکته مهم این است که اساسا مساله و معضله عدم کفایت فقه سنتی و موجود برای اداره جامعه مربوط به یک قرن اخیر است و در قرون گذشته چنین موضوعی تقریبا مطرح نبوده است و مردم مسلمانی که مقید به دینی و فقهی زندگی کردن بوده اند بر اساس همین فقه همه امور زندگی خود را انجام و سامان می داده اند. و اگر در آن دوران، حکومتی فقهی و دینی هم تشکیل می شد همین فقه از عهده اداره امور جامعه تا حد زیادی بر می آمد و به هیچوجه با این حجم از گره های نظری و عملی کنونی مواجه نمی شد.
🔻بنا براین سئوال اساسی این است که چه اتفاقی در یک قرن اخیر رخ داده است که چالش ناتوانی فقه سنتی در اداره امور جامعه و ضرورت ارتقا و یا انطباق آن با مقتضیات و پیشرفت زمانه مطرح شده است؟
روشن است که اتفاق رخ داده چیزی جز مدرنیته و تمدن جدید غرب و ورود و رسوخ آن به شرق و جوامع اسلامی نیست که ساختارهای تمدنی را در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دگرگون و با تغییراتی عمیق مواجه کرده است. اما مساله مهم این است که حوزه ها و فقه ما در باره این پدیده فوق العاده تاثیرگذار و ساختار آفرین و نظام ساز کمترین بحث و تحلیل و موشکافی ای ندارد. همان حوزه و فقه و اصولی که در برخی از موشکافی هایش دنیایی از بحث و قیل و قال بعضا کم فایده وجود دارد.
🔻حوزه و فقه ما مثل عموم مردم تحت تاثیر نظریه سیر خطی پیشرفت تاریخ و تمدن {که هیچ استناد علمی و تاریخی درست و ثابت شده ندارد و برخلاف نصوص قرانی و صدها روایت است اما به دلیل القای آن در نظام آموزشی مدرن و رسانه های جدید شهرت و قطعیتی غیرقابل بحث یافته است} معتقد به مشروعیت و مطلوبیت تمدن جدید در ساحت معیشت و ساختارهای مادی مانند بانک و بورس و بیمه و رسانه و حمل و نقل و ... است. البته در مطلع ورود مظاهر مدرنیته به جامعه ما مخالفتها و نقدها و مقاومت هایی از سوی برخی علما و فقها در برابر آن صورت گرفت اما نتوانست در برابر سیلاب سهمگین نظری و عملی مدرنیته تاب بیاورد و لذا به محاق رفت.
خب با این نگاه به تمدن جدید دو راه و گزینه در پیش روی فقه و فقیهان وجود دارد: .....
👌جمع بندی بحث این که فقه در قیاس با جامعه و تمدن سنتی ماقبل مدرن (جدای از مشکل غیبت امام معصوم)، ارزشها و احکامش با نظامها و ساختارهای حاکم در تلائم وتناسب بوده و اساسا بحث نظام سازی (مقصودم در اینجا تاسیس حکومت ونظام سیاسی نیست که مشروعیت انحصاری آن برای دین و فقه در عصر حضور و غیبت ثابت است) مطرح نیست اما در روزگار کنونی نظام سازی مستقل و خالص و یک دست دینی و فقهی در قبال ساختارها و نظامات مدرن اغلب غیر عملی و منتفی است و تنها باید به طور نسبی و در حد مقدور به تغییر و اصلاحات دست زد و البته این توان محدود و نسبیِ تمدن سازی در زمانه جدید (صرف نظر از مانعیت غیبت که آن هم به مردم بر می گردد) نه به دلیل ضعف و نقصان دین و فقه و فقها به عنوان علت فاعلی بلکه به جهت انحطاط و ویرانی علت قابلی که بستر تمدنی مدرن است، بر می گردد و از این رو تحلیل روشنفکران که این مساله را به عقب ماندگی فقه و دین و پیشرفتگی و کمال یافتگی تمدن جدید ربط می دهند، مردود است.
👈 متن کامل مقاله را در لینک زیر بخوانید:
http://nasiri1342.blogfa.com/post/209
https://eitaa.com/nasiri1342
هدایت شده از علی صفدری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #میخام_زرتشتی_شم؟!
👈 اگر کسی رومیشناسید که
عاشق باستان شده و دلش میخاهد
زرتشتی بشه؛ به دیدن این پنج
دقیقه دعوتش کنید...
➕ @SafdariNet
هدایت شده از کانال مهدی نصیری
فقه نظام ساز.pdf
224.5K
متن کامل مقاله «فقه نظام ساز داریم یا نداریم؟» به قلم مهدی نصیری
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓روز دانشجو/۱
💠رهبرانقلاب
‼️جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ و در آن سه دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از کودتای۲۸ مرداد اتفاق افتاده که بعداز آن اختناق عجیب ناگهان به وسیلهی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود میآید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همهی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است! ۸۷/۹/۲۴
@Jahade_tabeini
هدایت شده از مباحثه
"16آذر، #روز_دانشجو، #اعتراض_به_آمریکا"
28مرداد1332 #کودتای_آمریکایی دولت دکتر #مصدق بعنوان منتخب مردم ایران را که توانسته با #ملی_کردن صنعت #نفت اعتماد به نفس ملی را موجب شود- #ساقط میکند و با حاکمیت #دولت_کوتا #دیکتاتوری_پهلوی را تثبیت میکند.
تاريخ 24 آبان اعلام میشود كه #نيكسون معاون رييس جمهور #آمريكا از طرف #آيزنهاور به ايران ميآيد.
نيكسون به ايران ميآمد تا نتايج « #پيروزي_سياسي اميدبخشي كه در ايران نصيب قواي طرفدار تثبيت اوضاع و #قواي_آزادي [‼️] شده است»(نقل از نطق آيزنهاور دركنگره بعدازكودتاي28مرداد) راببيند.
دانشجویان در #اعتراض به سفر معاون اول #رئیس_جمهور_امریکا بعنوان عامل #کودتا، و البته تجدید #رابطه با #انگلیس اعتراض وتظاهرات میکنند.
به بهانه تظاهرات عليه تجديد رابطه با انگلستان و براي جلوگيري ازتظاهرات درمقابل #نيكسون جنايت بزرگ هيات حاكمه ايران درصبح روز دوشنبه شانزده آذر ماه32 در صحن مقدس دانشگاه به وقوع می پیوندد و3دانشجو به نامهای #مصطفی_بزرگنیا و #احمد_قندچی و #مهدی_شریعت_رضوی به #شهادت میرسند.
#کودتای_آمریکایی
#شانزده_آذر
#روز_دانشجو
#مرگ_بر_آمریکا
حوزه انقلابی
💢واکنش رئیس قوه قضائیه به اظهارات استاد فاضل لنکرانی 🔲آیت الله لاریجانی: 🔸یک فاضل بزرگوار در قم اخی
تسنیم ۳۱۳:
🔶توضیحات استاد فاضل لنکرانی پیرامون اظهارات اخیرشان👇
🔶عده ای گفتند: "این سخنان شما سکولار پنهان است" که باید گفت: شما یک دوره لمعه و اصول بخوانید و بیایید با هم حرف بزنیم!
🔹 اولاً از هر كسی كه انتقاد كرده تشكر میكنم، چه در حوزه قم و چه در بیرون حوزه قم، از مسؤولان محترم، ریاست محترم قوه قضائیه ایشان هم یك انتقادی كردند كه من از همهشان تشكر میكنم.
🔹 حالا یك عدهای یك مقداری تعابیری كردند مثلاً دیدم در بعضی از تعابیر گفتند كه این فكر سكولارِ پنهان است، من هیچ حرفی با این آقایان ندارم فقط میگویم بروید لااقل فرهنگ لغت را بخوانید و معنای سكولار را بفهمید، و لطفاً بفرمائید از اول لمعه را یك مقدار بخوانید، یك دوره اصول هم كه خواندید بیایید با هم بنشینیم تا با هم حرف بزنیم، زیرا شما در حدّی نیستید كه این حرفها را بفهمید! این تعابیر را میكنید.
🔹 ما معتقدیم این فقه موجود در درونش مبانیِ فقه سیاسی، فقه اقتصادی، فقه قضائی، همه اینها موجود است.
بعضیها گفتند شما كه فقه نظامات را انكار میكنید مگر امام نفرمود فقه تئوری از گهواره تا گور است، بله امام بالاتر ازاین را فرموده، فرمود اسلام یعنی حكومت، اما كجا امام فرموده حكومت یعنی فقه نظامات؟ امام همین فقه را از دلش حكومت بیرون آورد و ولایت فقیه بیرون آورد.
🔹 تقاضایم این است آقایان بحثها را آلوده به عناوین سیاسی نكنند،
یك كسی از تهران به قم آمد یك حرف باطلی را در فیضیه زد مراجع ما هم با او برخورد كردند، ولی طلبه حوزه نباید این حرف را بزند؛ بحث باید كاملاً مستوای علمی داشته باشد، رنگ ولعاب سیاسی دادن، رنگ و لعاب خطابی دادن، رنگ ولعاب شعاری و عوامی دادن چیزهایی است كه بحث را از حقیقتش دور میكند.
🔽 متن کامل بیانات استاد فاضل لنکرانی در آدرس زیر
🌐 yon.ir/nKRoG
پ ن :
واقعا اهانت به منتقدان در جوابیه آقای فاضل یکی از مراجع خود خوانده نشست دوره ای موج میزند
@howzehenghelabi
💐💐💐
شنبه هفته اینده ۱۷ اذر
به مناسبت روز 🍃دانشجو(۱۶ آذر)🍃
و در آستانه ۲۷ آذر
روز🌿 وحدت حوزه و دانشگاه🌿 ،
از شورای مرکزی بسیج دانشجویی های دانشگاه های استان تهران و قم دعوت به عمل می آید تا با حضور در مدرسه 🌹فیضیه🌹 بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی و هم اندیشی با طلاب بپردازند
و جلسه شبکه سازی نیز در ضمن آن و بعد از آن برگزار میگردد.
لطفا جلسه فوق را تبلیغ بفرمایید
💚💚
معاونت تحلیل و بررسی ✅بسیج مدرسه فیضیه✅
@howzehenghelabi
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقای روحانی گمان میکرد در دانشگاه سمنان در امان است !!
🎥 نماینده بسیج: آقای روحانی! چه جور آب و صابون بیاوریم و رویتان را بشوریم؟
🔹انتقاد نماینده بسیج از روحانی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه سمنان
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌 فایل صوتی و pdf پیاده فوری دوره 40 جلسهای «برنامهریزی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی»/1 آبان الی 24 آذر ۱۳۹۵ /تهران، دانشگاه صنعتی شریف در کانال مباحثات بارگزاری شد:
@d_olgou4
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#پیاده_فوری
@olgou4
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
⭕️گروهک تروریستی "انصارالفرقان" مسئولیت حادثه تروریستی چابهار را به عهده گرفت
⚫️ اسامی شهدای حادثه تروریستی چابهار اعلام شد
🕊در پی حادثه تروریستی صبح امروز مقابل فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار "ستوان دوم داریوش رنجبر" و "سرباز وظیفه ناصر درزاده" به شهادت رسیدند.
هدایت شده از مقاومت در بروجرد
🔴 #فدای_سر_سیدعلی 👆
🔻معتقدیم #وظیفه خود را انجام نداده ایم و #شرمنده_امام_خامنه_ای و مردم هستیم.
#یک_دهه_مقاومت
#مقاومت_در_بروجرد
@moghavemat_borujerd
امام خامنه ای :"طلبه اگر طلبگی کند عالم خواهان اویند."
کانال طلبه ای که این روز شاکی های زیادی دارد 😱😱😱
به هیچ کدام از طیف های سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصول گرا بدهکار نیست .
مطالب بسیار ناب ، جنجالی سیاسی ، بروز ترین اخبار و مطالب عرفانی و اخلاقی در این کانال موجود هست.....
البته لازم به ذکر هست (شاید از ورودتان به کانال ناراحت شوید چون افشاگری بر علیه تمام طیف های سیاسی دارد ؛پس بدون تعصب وارد شوید )!!!!!!!!!!!!!!
کانال طلبه عصر انقلاب
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2071461890C98f8ee36fe
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻تبیین یک بحث علمی؛
❓فقه نظامات، توهم یا واقعیت؟
آيتالله محمدجواد فاضل لنکراني در توضيح مطالبي که به اجمال در همايش سالگرد آيت الله موسوي اردبيلي، پيرامون «فقه نظامات» مطرح کرده بود و موافقین و مخالفینی را به همراه داشت، مطالب مفصلي را در درس خارج خود بیان کرد . متن کامل پاسخ و توضیخ وی به شرح زیر است:👇
http://hawzahnews.com/detail/News/471043
➕ @HawzahNews | خبرگزاریحوزه
حوزه انقلابی
🔻تبیین یک بحث علمی؛ ❓فقه نظامات، توهم یا واقعیت؟ آيتالله محمدجواد فاضل لنکراني در توضيح مطالبي که
ما نمیدانیم چرا خبرگزاری حوزه اینقدر زود آیةالله درست میکند؟!
☑️شنیده ها از انتصاب حجت الاسلام جشمیدی مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران به عنوان استاندار قم حکایت دارد./فارس