🔴 شکایت و محاکمه روحانی حق ماست.
🔹از طریق لینک زیر و ثبت اعلام حمایت خود، به پویش مردمی شکایت از حسن روحانی بپیوندید.
https://kfscampain.ir/Home/Details?query=hasanrohani
ثبت شماره به لاتین الزامیست
•-🕊⃝⃡🤍-•
مراسم یادبود سومین روز شـهـادت
شهید راه نابودی اسرائیل
سردار سرافراز علی آقازاده نژاد
- مکان: مجتمع امام خمینی ‹ره› جنب گلزار شهدا '
- زمان: پنجشنبه ۵ بهمن ساعت ۱۴ '
⸤ @shahidalikhalili1371⸣
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
خانه پدری (به مناسبت روز پدر):
زمان لازم برای مطالعه: ۳ دقیقه
یکی از واژههایی که برای همه ما ایرانیان بیانگر خاطرات دوران کودکی و نوجوانی است، واژه «خانه پدری» است. اما واقعیت انکارناپذیر این است که این واژه در برخی شهرها و به ویژه کلانشهرهای معاصر ما به تدریج در حال فراموشی است. طی دهههای اخیر (به ویژه از اواسط دوران پهلوی دوم به بعد) جابجاییهای جمعیتی در کشور ما آنقدر شدید بوده است که سبب بروز پدیدهای تحت عنوان «از جاکندگی» شده است. این پدیده که از تبعات سبک زندگی معاصر است به معنای کنده شدن روابط اجتماع از محیطهای محلیِ همکنش است.
تحولات اقتصاد سیاسی در ایران معاصر به نحوی بوده است که سبب ازجاکندگیهای شدید (هم از روستاها به سمت کلانشهرها و هم در داخل خود کلانشهرها) شده است. سه عامل اصلاحات ارضی، تزریق پول نفت به کلانشهرها و توسعه اقتصادی بدون توجه به اصول آمایش سرزمین سبب شد تا طی چند دهه، جمعیت زیادی از روستاییان با رهاکردن خانههای خود، به امید یافتن کار به شهرهای ایران هجوم آورند. به نحوی که روستاییان که تا حدود ۶۰ سال قبل، نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل میشدند اکنون فقط ۲۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل میدهند.
اما این همه ماجرا نبوده است؛ زیرا در داخل خود کلانشهرها نیز به دلیل دوقطبی شدن و همچنین کالایی شدن فضا که از تبعات نظام سرمایهداری است، کلانشهرها به قطبهای مرفهنشین و فقیرنشین تقسیم شدند (برخلاف شهر سنتی که شهری یکپارچه بود و تموّل اقتصادی، در کالبد شهر و فضای شهری بروز و ظهور چندانی نداشت). شکلگیری مفاهیم بدیع و جدیدی نظیر بالاشهر و پایین شهر از شواهد این پاره پاره شدن و تجلی اختلاف طبقاتی در شهرهای معاصر ما است.
وقتی که شهر، محل بروز اختلاف طبقاتی شد چه اتفاقی میافتد؟ هر کسی که توان اقتصادی لازم را دارد دائما سعی میکند مکان خود را از جایی که هست به مناطقی تغییر دهد که بیشتر مصداق بالاشهر باشد. یعنی اگر مالک و صاحب خانه باشد خانه خود را میفروشد تا به منطقه متموّلتری نقل مکان کند و اگر هم مستاجر باشد، سعی میکند سال بعد، در منطقه برخوردارتری ساکن شود. آنهایی هم که توان اقتصادی لازم برای جابجایی به مناطق بهتر را ندارند در این نبرد فضایی، دائماً به سمت مناطق پایینتر سوق داده میشوند و نهایتا اگر وسعشان از مناطق جنوبی شهر هم خارج باشد به حاشیه و شهرکهای اقماری اطراف کلانشهرها پرتاب میشوند.
نتیجه چه میشود؟ این میشود که هم مستأجرها و هم مالکان، در جبر غیرمرئی نظام سرمایهداری، دائماً به جابجایی مکان خود ترغیب میشوند و در چنین شرایطی، دیگر خانه پدری که لازمه شکل گیری مفهوم آن در ذهن انسانها، ثبات و دوام اسکان در خانه مشخصی است معنای خود را از دست میدهد. کودک و نوجوانی که پدرش طی ده پانزده سال، شش هفت مرتبه نقل مکان میکند کدام خانه پدرش را بایستی با عنوان خانه پدری به خاطر بسپارد؟!
اما هنوز بخش دیگری از این ماجرا باقی مانده است و آن این است که خانههای امروز، اساساً کارکردهای سابق خود را نیز از دست دادهاند و از خانه به معنای محل زندگی، به سرپناه به معنای محلی برای خواب تقلیل یافته است. کما اینکه برخلاف خانههای سنتی، اکنون تولد و بزرگ شدن در خانه پدری نیز منسوخ شده است و فرزندان در زایشگاه متولد و سپس در شیرخوارگاه و مهدکودک بزرگ میشوند؛ با تبدیل خانههای تولیدی و مولد دیروز به سرپناههای مصرفی امروز، کسب دانش و مهارت نیز به کلی از این نوع خانهها حذف شده و به دانشگاه و آزمایشگاه و ... منتقل شده است فلذا مجموعهای از زایشگاه و آزمایشگاه گرفته تا دانشگاه و ... سبب تهی شدن خانه امروز از تمام کارکردهای سابقش شده است. اندک زمانی نیز که کودکان در چنین خانهای هستند، اغلب در بازیهای رایانهای سیر میکنند تا به واقع، در فضایی مجازی رشد کنند و حلقههای نابودی خانه پدری به عنوان مکانی برای انباشت خاطره تکمیل شود.
چنین سرپناهی باتوجه به مجازهای دائم التغییر از یک سو و ازجاکندگیهای مکرر از سوی دیگر، دیگر مصداق "أَصْلُهَا ثَابِتٌ" (ابراهیم/۲۴) نیست و بلکه ترجمان "مَا لَهَا مِنْ قَرَار" (ابراهیم/۲۶) است. اکنون جا دارد از خود بپرسیم که آیا این عدم قرار و از جاکندگیهای مکرر، محصول شجره خبیثه نظام سرمایهداری نیست که در سبک زندگی معاصر بروز یافته است؟ "وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ" (ابراهیم/۲۶).
✍ دکتر منان رئیسی
@baladetayyeb
سخنی از زبان یار غار فریدون و نقد آن
https://virasty.com/M_jafarinia/1706174367441965193
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
✅ حسن روحانی رد صلاحیت شد.
پی نوشت🔺🔺
🔴«محقق شدنِ یکی از عواملِ افزایشِ مشارکت در انتخابات»
🔷 با رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلسِ خبرگان رهبری می توان به افزایشِ مشارکت مردمی در انتخابات امیدوار بود زیرا برای عموم ملت و خصوصاً جریان انقلابی قابل قبول نبود فردی که در ۸ سال حاکمیت بر قوه ی مجریه خیانت های آشکاری بر علیه ملت و نظام اسلامی مرتکب شده ،مجدداً در جایگاه مهمی چون مجلسِ خبرگان رهبری قرار گیرد.
🔷 ردِ صلاحیتِ روحانی از سوی شورای نگهبان بارقه های امید را در دل مردمی زنده کرد که از اقداماتِ حسن روحانی در طولِ ۸ سال حاکمیتِ وی بستوه آمده بودند و اگر قوه ی قضائیه با اقتدار بتواند در راستای تکمیل اقدامِ انقلابی شورای نگهبان،شرایط محاکمه وی را فراهم کند به فضل الهی این شور و نشاطِ انتخاباتی دو چندان خواهد شد.
🔷 امیدواریم قوه ی مجریه هم بتواند در جهت افزایشِ مشارکت مردمی در انتخابات قدم های اساسی و بلندی بر دارد که یکی از اصلی ترین این قدم ها اجرایی ساختن مطالباتِ رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای و ملتِ بزرگِ ایران خواهد بود؛مطالباتی از قبیلِ سامان دادن به فضای ولنگارِ مجازی،افزایشِ ارزش پول ملی و مهار تورم،پایانِ دادن به انفعال در برابر گسترشِ بی حجابی و فساد اخلاقی،برخوردِ قاطع با اقداماتِ ضد فرهنگی و فساد زای صورت گرفته توسطِ دو وزارتخانه ارشاد و ورزش
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
حوزه انقلابی
⏹ 100 استاد سطوح عالی حوزه علميه قم، در نامهای به رؤسای سه قوه خواستار شدند: "لزوم جديت در مقابله
📍 مجلس برای حجاب چه کرده است؟ | پاسخ به پرسش ۱۰۰ نفر از اساتید حوزۀ علمیۀ قم، دربارۀ مقابلۀ مدبرانه با پدیدۀ کشف حجاب
🔖 خبرگزاری مجلس شورای اسلامی اقدامات این قوه را در رابطه با لایحۀ حجاب تشریح کرد:
۱. همانطور که رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با نمایندگان مجلس یازدهم تأکید کردند، وظیفۀ اصلی مجلس قانونگذاری است و مجلس را باید براساس شرح وظیفۀ اصلی خود قضاوت کرد.
۲. موضوع حجاب یک موضوع حقوقی است. بنابراین با رایزنی و توافق سران سه قوه، قوۀ قضائیه لایحۀ حجاب را تنظیم و به دولت ارسال کرد. دولت نیز، بعد از اعمال نظرات خود، لایحه را برای سیر مراحل تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
۳. ریاست مجلس شورای اسلامی با برگزاری دهها جلسۀ تخصصی با صاحبنظران حوزۀ حجاب، عالمان و کارشناسان این حوزه، بندبهبند لایحۀ حجاب را به شور عمومی گذاشت.
۴. مجلس شورای اسلامی، برای اولینبار، با رونمایی از سامانۀ جمعسپاری نظرات مردم دربارۀ تمام مواد لایحۀ حجاب را دریافت و آن را بررسی کرد.
۵. طی اقدامات نظارتی مجلس در حوزۀ عفاف و حجاب مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتباراتی دراینباره میگیرند تا در حوزۀ حجاب فعالیت کنند، کوتاهی کردهاند، چرا که هیچکدام از مصوبات حوزۀ حجاب ضمانت اجرایی نداشته است.
۶. لایحهای که از قوۀ قضائیه و دولت به مجلس ارسال شده بود، تنها شامل بخشهای سلبی و اقدامات قضایی بود. بنابراین مجلس در اولین قدم در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیش از ۴۰ ماده به بخش فرهنگی لایحۀ حجاب اضافه کرد تا در حوزۀ حجاب فقط برخورد سلبی مطرح نباشد.
۷. در اقدام بعدی، مجلس تمام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را تبدیل به قانون کرد تا تمام مصوبات این شورا ضمانت اجرایی داشته باشد. ازهمینرو، حجةالاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی لایحۀ حجاب را جامع و کامل خواند و معتقد بود این لایحه میتواند به وضعیت بیحجابی پایان دهد.
۸. بعد از تنظیم لایحۀ حجاب در کمیسیون قضایی مجلس، برای سرعتبخشیدن به کار و اجراییشدن آن لایحۀ حجاب، طبق اختیاری که قانون اساسی به مجلس داده است، بهصورت اصل ۸۵ در کمیسیون قضایی تصویب و راهی شورای نگهبان شد.
۹. در تمامی مواد لایحه، نظر قوۀ قضائیه نیز لحاظ شد تا به روند تأیید لایحه در شورای نگهبان گره نیافتد.
۱۰. هماکنون، بخش بسیار زیادی از مواد این لایحه، که با همکاری هر سه قوه تنظیم شده است، توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شده است، تنها بخشهای اندکی مانند رفع ابهام نیز در تعامل با شورای نگهبان در کمیسیون قضایی در حال بررسی است و بهزودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
۱۱. حال شما قضاوت کنید مجلس چه کوتاهیای در انجام وظیفۀ خود، یعنی قانونگذاری، کرده است؟ مجلس میتوانست با سیاسیکاری بار لایحه را بر دوش دولت و قوۀ قضائیه انداخته و بدون توجه به اینکه آیا لایحه قابلیت اجرایی دارد یا خیر، یکروزه عین مصوبۀ ارسالی به مجلس به تصویب برساند. اما این کار را نکرد، چراکه معتقد بود باید برای اجرای این واجب شرعی و سیاسی تصمیمی عالمانه گرفت و اقدامی تاریخی کرد تا قانون مصوب قابلیت اجرا نیز داشته. انتظار از امت انقلابی نیز همراهی با هر سه قوۀ کشور و اعتماد به آنان برای بهثمررسیدن لایحه و اجرای آن است، إنشاءالله.
📮 کانال رسمی اطلاعرسانی محمدباقر قالیباف
🔗 @Ghalibaf
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خاطره جالب حجت الاسلام دکتر مرتضی آقاتهرانی از عشق و علاقه پروفسور آنتونی #پرویس (استاد فلسفه آمریکایی و نویسنده ۱۵۰ کتاب فلسفی) به امام علی (ع)
❇️ امام علی(ع) از نگاه پرویس:
🔹آیا شیعیان میدانند که ایشان، مغز بزرگ فلسفه است؟
🔹 آیا میدانی من به امام علی عشق میورزم؟
⭕️ Do you know, l love lmam Ali?! (بیشازدهبار)
🌷خجسته میلاد با سعــــادت اولین ستاره
درخشان آسمان امـــــامت و ولایت، حـضـرت
امام علی (ع) و روز پـدر را تبریک و شادبـاش
عرض میکنیم.
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
🔴 تذکر مکرر آیت الله نوری همدانی (حفظه الله) در مورد حجاب
🔰حضرت آیت الله نوری همدانی چهارشنبه 4 بهمن 1402 در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در پاسخ به سئوال مکتوب یکی از طلاب پیرامون وضعیت #حجاب گفتند:
در موضوع #حجاب مکرر تذکر دادیم در ملاقات های عمومی و خصوصی گفتیم باید نسبت به وضعیت حجاب مسئولان حساس باشند و نگرانی متدین که بجا هم هست، باید این نگرانی برطرف شود./
https://hawzahnews.com/xcFhs
✍پ.ن:
🔻خیلی بد است که در دولت مشهور به دولت انقلابی باشیم و آنگاه وضعیت حجاب و عفاف به گونه ای باشد که داد مردم و علما در بیاید. واقعاً جای تاسف دارد.
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
🔴سومین قسمت برنامه تلویزیونی «خیابان آزادی»
📌با حضور:
🔻 دکتر سعید عزیزی
🔺در این برنامه پاسخ می دهیم:
کنشگری حجاب چگونه می تواند موثر باشد
📅 ۵ بهمن ماه
🕙ساعت ۲۲ از شبکه افق سیما بصورت زنده
️#شبکه_افق #خیابان_آزادی #سعید_عزیزی #حجاب
@khiyabaneazadi
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪧در قسمت اول در برنامه خیابان آزادی دیدیم...
حجت الاسلام پناهیان: امر به معروف و نهی از منکر را ستادی نبینیم این کار باید مردمی باشد.
📺 خیابان آزادی روز های فرد ساعت ۲۲ از شبکه افق
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
🔴 اگر به تکلیف عمل شده بود و به تخلفات روحانی رسیدگی میشد، الان باید در دادگاه صالح از خودش دفاع میکرد، نه اینکه طلبکار باشد که چرا #رد_صلاحیت شده!
وقتی اجرای عدالت را فدای مصلحت میکنیم، در واقع جای جلاد و شهید را عوض کردهایم.
خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند!
جعفری
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجاب یا خوب است یا بد، حد وسط ندارد/ اگر حجاب بد است پس آزاد کنید!
امیرحسین ثابتی فعال رسانهای در استودیو رجا:
🔹️هم قانون حجاب داریم، هم در جزیره کیش، در پاساژ پالادیوم آزاد است ولی در ایستگاه مترو باید حتما حجاب داشته باشید!
🔹️یا حجاب خوب است یا حجاب بد است، حد وسط معنایی ندارد، اگر قرار است درباره حجاب بگوییم فقط کار فرهنگی باید کرد خب درباره بقیه موارد مثل مواد مخدر هم همین کار را بکنید.
🔹️نباید تفاوت قائل شد، جایی که ثروتمند میرود حجاب آزاد و جایی که فقرا میروند حجاب قانون باشد.
🔹️کار فرهنگی یک بخشی از ماجرا بوده، حاکمیت باید ایستادگی کند، اگر از این خط قرمز عبور کند مجبور میشود از بقیه خط قرمزها هم عبور کند.
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
🔴واکنش برخی کاربران به دف نوازی و خوانندگی زنان ایرانی در قطر...
▫️دلیلی که کارهای رئیسجمهور برکت ندارد همین موارد هست که بلافاصله ایشان و مسئولان مربوطه ورود نمیکنند تا برخورد قاطعی را داشته باشند، #استحاله_فرهنگی در دولت رئیسی جدی است.
▫️حاج آقای آقا تهرانی اگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی زنده است ورود کند و الا بروید دعای ندبه روزهای جمعه را داشته باشید
#ترک_فعل_نهادهای_نظارتی
#استحاله_فرهنگی
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
هدایت شده از مهارتهای طب سنتی
📢 یک خبر عالی برای علاقمندان به طب اسلامی ایرانی
📚 با توجه به درخواست مکرر متقاضیان ثبت نام در دوره آموزش #مقدماتی غيرحضوری مهارتهای طب سنتی، #ثبت_نام_دوره_جدید با هدایای ویژه 🎁 و جذاب و با #تخفیف_ویژه جشنواره ولادت حضرت علی علیه السلام آغاز شد
🔵 دوره ای چهار ماهه، #غیرحضوری و #آفلاین
🎯 حفظ سلامتی با آموزش مهارتهای طب سنتی و اصلاح سبک زندگی
✅ تحت نظر بهترین و مجرب ترین اساتید طب سنتی ( ظرفیت محدود)
🍀 با اعطای مدرک دو زبانه (فارسی- انگلیسی)
🔸 ویژه کلیه علاقمندان به حفظ سلامت و اشاعه طب سنتی (بدون پیش نیاز)
💎 #تخفیف_ویژه طلاب و دانشجویان
و والدین دارای بیش از دو فرزند (از فرزند سوم، به ازای هر فرزند، ۲۰ درصد تخفیف)
لذا افراد دارای بیش از ۶ فرزند به صورت #رایگان در دوره ثبتنام میشوند.
✅#شروع_دوره: ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
مصادف با مبعث پیامبر اعظم ص
✅ #تضمین_رضایت ۱۰۰ درصدی از دوره:
تا دو هفته از شروع دوره، تحت هر شرایطی بدون نیاز به توضیح اگر از آموزش رضایت نداشتید، تمام مبلغ ثبت نام پرداخت شده به شما عودت داده می شود.
💢 برای آگاهی بیشتر و اطلاع از نحوه ثبت نام، لطفاً تصویر نوشتههای فوق رو ببینید و برا ثبتنام یا اخذ راهنمایی به شماره یا آیدی زیر در پیامرسان #ایتا پیام دهید.
👇🍀👇🍀
مسئول ثبت نام:
@Amoozeshe_TebeEslami
۰۹۳۹۶۸۸۲۱۴۱
کانال معرفی دوره در پیام رسان ایتا، سروش، تلگرام:
@Amoozeshe_Tebe_Sonati