هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴چرا حسن عباسی بازداشت شد؟
♦️ماجرا از آن قرار بود که در اوج اغتشاشات ضد انقلاب در دیماه سال ۹۶(یازدهم دیماه)، «حسن عباسی» در یکی از سخنرانیهای خود، به نقش محوری «آمدنیوز» در ایجاد آشوبهای دیماه سال ۹۶ اشاره کرده و از شخص وزیر اطلاعات پرسیده بود که چه ارتباطی بین او و کانال ضد انقلاب «آمدنیوز» وجود دارد؟
⬅️ در رجانیوز بخوانید:
🌐 Rajanews.com/node/325701
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
حوزه انقلابی
🔴چرا حسن عباسی بازداشت شد؟ ♦️ماجرا از آن قرار بود که در اوج اغتشاشات ضد انقلاب در دیماه سال ۹۶(یا
فایل پی دی إف تفصیلی دفاعیه استاد حسن عباسی رو می فرستم.
کسی خوب با دقت بخونه خوب میفهمه که حوزه ی مدعی انقلابی بودن، کجاست که باید تا الآن این حوزه،حکم به عدم مشروعیت در اختیار داشتن پست وزیر فعلی اطلاعات رو می داده
حوزه انقلابی
بی خود نیست حضرت آقا ۲۵ اسفند۹۴ فریاد میزنه:« انقلابی گری در حوزه علمیه قم در معرض خطر است»
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 برای مقابله با اشرافیت، اول به حوزههای اشرافی گیر بدهید!
حجتالاسلام قنبریان در برنامه ثریا:
🔹 اشرافیت در حکومت اسلامی همیشه مذهبی است. اگر بخواهید روی مگامالها و ویلاهای لواسان دست بگذارید، اول باید به حوزههای اشرافی گیر بدهید.
🔹 مجللترین حوزههای علمیه الآن متعلق به رئیس سابق قوه قضاییه، رئیس اسبق مجلس، امام جمعه فلان شهر و استان و رجال سیاسی-مذهبی است؛ درحالی که بهترین و باسوادترین مراجع قم در یک مدرسه سادهای درس میدهند.
🔹آن سرمایهدارهایی که امروز اسم بعضی از آنها را در دادگاهها میشنویم، در لباس خیریه و کمک به ساخت یک مدرسه علمیه مجلل ظاهر میشوند. در حالی که دهها هزار طلبهی مستضعف در فقر مطلق در قم به سر میبرند.
✅ @Rajanews
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
4_5951656119028942179.pdf
660.2K
📄متن لایحه دفاعیه حسن عباسی در پرونده شکایت وزیر اطلاعات از وی؛ به بهانه بیان رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
رهبر معظم انقلاب:
🔹بیان #شرح_حال بزرگان اخلاق و تهذیب خیلی تاثیر دارد.
🔻آقای قاضی #چهار_زن داشتند، ولی وقتی وارد #نماز میشد، از همه چیز دنیا غافل میشد.
🔴 برگزاری #اردوهای فلان و #حفظ_قرآن و #حدیث، تهذیب نیست/ درس حرفهای اخلاق هیچ فایده ای ندارد/ #معاونت تهذیب را وادار کنید فکر دیگری بکند.
🌕 در بخش #تهذيب، من حرف دارم. در بخش تهذيب، كارهائى كه به من گزارش شده، كارهاى تهذيبى نيست. مثلًا فرض كنيد برگزارى #اردوهاى_فلان- كه حالا اسامى آنها يادم نيست، اما توى گزارشها بود- ربطى به تهذيب ندارد. ... البته #حفظ_قرآن و #حديث هم خوب است، اما انصافاً بحث تهذيب، اينها نيست؛ تهذيب يك #فكر ديگرى ميخواهد. بايد فكر كرد، مطالعه كرد؛ والّا خيلى هستند قارى قرآنند، اما مهذّب هم نيستند. بايستى #راههاى_تهذيب را پيدا كرد. #درس_اخلاق مهم است. ... اول، خود #قم؛ خود قم احتياج دارد؛ شهرستانها جداست. #مزرعهى_اصلى اينجاست، #مركز_اصلى اينجاست؛ اينجا احتياج دارد به تهذيب اخلاق. به نظر من بايد #معاونت_تهذيب را وادار كنيد فكر ديگرى بكنند.
✴️ فرض بفرمائيد يكى از كارهائى كه خيلى تأثير دارد، بيان #شرح_حال بزرگان اهل تهذيب و اهل اخلاق است. درباره ى اينها #كتاب بنويسند و همينها را بين طلبه ها پخش كنند. يا همين مكتوباتى كه از اينها باقى مانده، منتشر شود.
✳️ راهش اينهاست؛ يعنى #وصل كردن طلبه به اين #منابع_اخلاقى و #معرفتى و #اهل_حال و #اهل_ذكر و #اهل_خشوع؛ و الّا #درس_حرفه_اى_اخلاق هيچ فايده اى ندارد. گفتن اخلاق، اصلًا درس نيست؛ اخلاق يك #صيرورت است. بايد استاد كارى كند كه شاگرد #صيرورت_اخلاقى پيدا كند. به نظر من اين جزو كارهاى لازم است؛ اينجورى بايد طلبه ها را به مسئله ى اخلاق كشاند.
♨️ ...به نظرم از قول آقاى #طباطبائى نقل شده كه ايشان گفته بودند آقاى #قاضى وقتى وارد #نماز ميشد، كأنه از همه چيز دنيا غافل ميشد؛ فراموش ميكرد. ميدانيد ايشان #چهار تا هم #زن داشتند و #اولاد_متعددى در خانه داشتند و در #نهايت_فقر هم زندگى ميكردند؛ يعنى گرسنه ى به معناى واقعى كلمه. با همه ى اين غصه ها و مشكلاتى كه ايشان داشت، وقتى مشغول #نماز ميشد، تمام ميشد. ايشان ميگويند يك روز همراه ديگر طلبه ها خدمت آقاى قاضى نشسته بوديم، پسر يكى از زنهاى ايشان آمد و گفت مادرم در حال #زايمان است؛ ميگويند #پول بدهيد مثلًا وسايل و اينها بخريم، ايشان گفت ندارم پسر رفت. بعد از مدتى برگشت و میگويند پس پول بدهيد اقلًا براى اين قابله چيزى تهيه كنيم. ايشان گفت ندارم. باز پسر رفت و دوباره آمد و گفت ميگويند پس يك فلس بدهيد دو تا جيگاره براى اين قابله بخريم- قابلهى بندهى خدا جيگاره كش بوده و اينها سيگار نداشتند به او بدهند- دست توى جيبش كرد و گفت ندارم! اين، وضع زندگى آقاى قاضى است؛ همينها را براى طلبه ها بگويند، #خيلى_تأثير_ميكند.
🎙در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم/ سال ۱۳۸۹
به نقل از #پرونده_ویژه_سلوک؛
خانه طلاب جوان
#امام_خامنه_ای
#شرح_حال_بزرگان
#اولاد_متعدد
#آقای_قاضی
#چهار_زن
موسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛
#اقامه_خانواده_توحیدی
https://eitaa.com/hayat_hosna
41.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تولیدات رسانهای کارگاههای آموزشی
«خانواده های چند همسری»
موضوع : مهارت های #اقناع تا #اقدام در تشکیل خانواده های چند همسری
سخنران:
#استاد_ابراهیمی_ارموی؛
پژوهشگر حوزه نظام خانواده و جمعیت
وب سایت:
hhosna.ir
ایتاء:
https://eitaa.com/hayat_hosna
سروش:
https://sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
https://www.aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
https://instagram.com/hayat_hosna
بارگزاری عمومی آپارات:
http://www.aparat.com/v/ypudQ
هدایت شده از روزنه
تضعیف و تکثر مرجعیت شیعه به بهانه آزادی و استقلال؛ مسأله این است!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹همزمان با علنی شدن و گسترش دامنه اعتراضات حوزویان نسبت به انتشار غیرقانونی رساله و اعلان نامتعارف مرجعیت توسط برخی سران نشست اساتید(که البته این امور محدود به آنان نبوده ممکن است در سایر طیفها هم بروز کند)، برخی بزرگان حوزه از جمله دبیر محترم جامعه مدرسین نیز اظهارات صریحی ابراز داشت که در محافل حوزوی بعنوان نقد صریح رویه جناب آقای #علوی_بروجردی، تفسیر شد.
🔹به فاصله چند روز، فیلمی از آقای علوی توسط رسانههای نزدیک به نشست انتشار یافت که به نظر می رسد در مقام پاسخ بدان اشکالات و انتقادات است.
🔸فارغ قضاوت پیرامون اصل چنین رویکردی که به نظر برخی خود اقدامی نامتعارف محسوب می شود و در سیره بزرگان شیعه مسبوق به سابقه نیست که به تئوری پردازی جهت دفاع از عملکرد انتقاد آمیز خود بپردازند (بلکه این امر معمولا توسط دیگران انجام شده یا کریمانه از کنار نقدها می گذشتند)، پیرامون مطالب مطرح شده در این فیلم چهار دقیقه ای، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
۱)ارائه فراتحلیل از سیره بزرگان تشیع تنها در صورتی پذیرفتنی است که منشأیی در تاریخ حوزه و روحانیت داشته باشد لذا ارائه تفسیرهای پسینی با هدف توجیه اقدامات شخصی و انتساب آن به تاریخ شیعه و بزرگان دین، اصلا درست و پسندیده نیست.
۲) جناب آقای علوی بروجردی احتمالا بدون آنکه از عواقب گسترده چنین فراتحلیلی آگاه باشند، برخی از مهم ترین اصالت های حوزوی را منکر شده یا کمرنگ جلوه داده اند؛ مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
۳) حوزه مقدسه شیعی یک نهاد تهذیب محور است که تربیت انسانهای تکلیف مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دوز نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! صرف احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
جناب ایشان شاید اگر کمی درنگ می فرمودند، ای بسا برخی از فضلا و بزرگان حوزوی در مطرح کردن ایشان برای مرجعیت اقدام می کردند اما پیشگام شدن شخص ایشان برای ورود به عرصه ریاست مذهبی، چندان موجه به نظر نمی رسد.
۴) اذعان به سیاسی بودن ذات مذهب شیعه توسط ایشان اگرچه متضمن مطلب جدیدی نیست اما به مثابه یک اعتراف تاریخی است که نشان از عمق راهبردی گفتمان امام خمینی دارد! و نشان می دهد امروز کسی نیست که بتواند با حذف سیاست، به ریاست دینی بیاندیشد.
حال باید از جناب آقای علوی پرسید، اگر چنین است که می فرمایید، جنابعالی و همفکران حوزوی تان از عصر مبارزات نهضت امام تا کنون که وارد دهه پنجم استقرار جمهوری اسلامی شدهایم، چه کارنامه قابل دفاعی در عرصه سیاست ورزی داشته اید؟!
آیا کسانی با این سابقه، ولو اینکه بخواهند، به یکباره می توانند علمدار عرصه سیاسی شوند؟
۵)مسئله پدری برای شیعه، از حوزه گرفته تا توده مردم، گرچه کلمه حقی است اما اراده ناروا از آن ممکن است تالی فاسدهای فراوانی در پی داشته باشد؛ خبرگان و نخبگان و بلکه عموم مردم نیک می دانند که ادعای پدری بدون ارائه کارنامه روشن در این زمینه، به مثابه خطبه خوانی های انتخاباتی است که صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد! اکنون با وجود انواع مشکلات داخلی و بینالمللی برای تشیع، این سؤال مطرح است که برخی از مدعیان پدری تشیع، چه کارنامه و سابقه ای در این زمینه داشته اند!
۶) اگر ملاک ورود در عرصه مرجعیت، صرفا تشخیص شخصی و تصمیم فردی افراد باشد، آیا در بلندمدت با نوعی #آنارشیسم_حوزوی مواجه نخواهیم شد؟!
فرض کنید از صبح فردا هر کدام از فضلای ارجمند استاد درس خارج یا غیر از آنان که خود را مجتهد می پندارند، بخواهند تشخیص دهند که وجود آنان در عرصه مرجعیت لازم و تکلیف شرعی است؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
به نظر می رسد برهم زدن ساختارهای تاریخی و نظام نانوشته نهاد روحانیت شیعه، خسارتهای جبران ناپذیری به دنبال دارد که نباید آن را العیاذبالله در پای منافع گروهی و جناحی قربانی کرد.
@rozaneebefarda
📝سید کمیل باقرزاده نوشت:
میگفت فرستادهی سید عبدالملک الحوثی آمده بود نزد سیدحسن نصرالله تا با او به عنوان «امام» بیعت کند؛ چون زیدیها معتقدند امام، آن سیّد علویِ فاطمی است که قیام بالسّیف کرده باشد. اما سیدحسن فرموده بود: بهجای بیروت باید به تهران میرفتی! دست بیعت من هم در دست سیّدی دیگر است.
✅ این ماجرا براى چند سال پيش است. خواستم معناى این جمله نمایندهی سید عبدالملک که در خبر دیدار امروز آمده روشن شود: «ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام(ص) و ولایت امیرالمؤمنین(ع) میدانیم.»
#ولایت_فقیه
#بصیرت
@howzehenghelabi
May 11
هدایت شده از حزب الله حوزه
♦️مواظب خنجرت⚔ باش...
💢تو ای یمنی خنجر به کمر بسته، که هنوز طعم قدرت طلبی را نچشیده ای و نمیدانی تلاش برای رسیدن به مدیریت، چقدر انسان را از آرمان های انقلابی اش دور می کند و شاید به درستی درک نکنی چگونه یک انقلابی برای یک صندلی و چند محافظ و کمی احترام، پشت انقلاب اش را خالی میکند و تن به سازش با هر ظلمی می دهد.
🔶تو بر زبانت جاری ساختی جمله ای را که در ام القرای اسلام و در شهر قم از برخی شنیده نشده و نخواهد شد.
🔷سخنی را که بر زبان راندی اگر هم در گفتار برخی به ندرت پیدا شود در عمل اعتقاد و التزامی به این جمله ندارند سخنی که گفتی، دل انقلابیون را خنک کرد.
🔷تو برای گفته ات سند داری، سند تو گرسنگیست، بیماریست، حصر واقعی اقتصادیست، شهادت است و خون و غربت.
🔷و تو برای خط رسول الله و خط امام خامنه ای هزینه داده ای.
🔶شما با تکه نانی و یک اسلحه کلاشینکف و یک خنجر، بلایی بر سر ظالمان دیار خود آوردید که قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفته اید و تبدیل به کابوس شب های آنها شده اید.
🔷با پای برهنه، پایه های حکومت آل سعود و صهیونیسم را در منطقه لرزاندید و سست کردید.
🔷 با وجود تفاوت در برخی اعتقادات، ولی محکم می گویید که ولایت آقای مان را ولایت رسول الله میدانید.
🔷شما فرزندان ولایت خوب است بدانید در قم سالیانیست مدیران حوزه و کسانی که باید مثل شما باشند فقط منبر می روند و نامه امضا می کنند و مدام اظهار عجز می کنند و جوری سخن بر زبان می رانند اگر کسی نداند فکر می کند در یمن و در شرایط شما هستند!
🔴جوانان حزب اللهی در حوزه های علمیه نمی توانند مانند شما با ظالمان دیار خود مبارزه کنند.
♦️ با انگ و اتهام، حذف درس، اخراج از مدرسه، قطع شهریه، اخراج از حوزه علمیه، احضار به محاکم و بازداشت و خلع لباس می خواهند زبان فرزندان ولایت در حوزه های علمیه را ببندند.
🔷 البته این ها در برابر هزینه هایی که شما پرداخته اید ، هزینه ای نیست، ولی برای انقلابی که نظام دارد، خطرناک است.
🔷با طلاب دوستدار انقلاب شما و دوستدار انقلاب خمینی برخورد می کنند و مدیران حوزه علمیه فقط اظهار عجز می کنند!!
🔴 اگر قبول کنی چند وقتی خنجرت را به کمر ائمه جمعه ، آخوندهای مسئول و به خصوص مدیران حوزه ببندیم شاید انقلابی در روحشان ایجاد شود.
🔴 و اگر قبول نمیکنی لااقل جمله ای خطاب به مدیران حوزه ما بگو شاید اثر کند چون شما هزینه می دهید و حرفتان اثر دارد.
❌ما در خوابیم شاید به همین دلیل حرف من اثر ندارد.
🔷خلاصه اینکه یمنی شجاع و سفیر مظلومیت مریدان خامنه ای که با این سخن فضای من را عوض کردی بدان که این جمله در کشور ما زیاد از زبان مدیران شنیده نمی شود مگر در زمان استخدام و در عمل که هیهات.
♦️خوب است بدانی ما عکس هایی که از شما در راهپیمایی ها می زنیم ، عکس خنجر روی کمر شما را با نرم افزار حذف می کنیم که شاید عده ای هم از جهاتی با توجه به زمینه های افکار عمومی!! توجیه شوند ، می ترسیم متهم به افراطی گری شویم‼️
🔷اما اعتقاد دارم خنجر شما با خنجر داعش فرق می کند خنجر شما نشان مقاومت است نه خشونت، نماد صلح است نه تجاوز و جنگ.
🔶ای سفیر انصارالله مواظب باش در راهرو های فرهنگ نخبگانی حوزه تو را مردد نکنند.
🔺اگر کسی از مدیران، به تو پیشنهاد مدیریت و سمت داد نگذار حرفش تمام شود
والا اولا باید خنجرت را باز کنی
ثانیا تعهد بدهی با بدرالدین ارتباط نداشته باشی
ثالثا باید علیه تندروی یمنی ها بیانیه دهی
و مدام از امام خامنه ای دم نزنی
🔺بهتر است ترجیحا با معممین صحبت نکنی اگر کاری داشتی یا به آقا بگو یا به مردم.
🔴 اگر هم قبول کردی خنجرت را موقتا به مدیران حوزه بدهی یکی دیگر جایش ببند تا به راحتی عادت نکنی.
🔴حوزه علمیه قرار بود طلبه ها را مثل شما تربیت کند طلابی کمربسته انقلاب...
🔷و حوزه علمیه بشود کارگاه انسان سازی و محل رشد نهال های فقاهت و جهاد.
🔴اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب به ضد خود تبدیل می شد..
و شاید امروز حوزه علمیه علیه انصارالله بیانیه می داد‼️
🔷 امروز با وجود و حضور ولایت فقیه، مدیران حوزه عملا سعی در منزوی کردن جوانان حزب اللهی دارند.
🔷 اگر جوان طلبه ای بخواهد مقابل یک سرمایه دار، یک مسئول فاسد، یک انحراف فکری بماند
"معاونت امور صیانتی"به نیابت از فرد مقابل، جوان اهل مقاومت را خرد می کند.
🔷 البته یک طلبه باید مثل شما باشد و با این برخوردها مصمم تر و امیدوارتر شود.
🔷خلاصه یمنی عزیز مواظب خنجرت باش
و مواظب مدیران حوزه هم باش
بهتر است مواظب معمم جماعت اگر سمتی دارند باشی
و سریعتر به یمن برگردی...
✍حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🏳حزب الله حوزه🏳
@howzeh_1357