فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌❌یک فقه مریخی داریم و یک فقه زمینی...
استاد رحیم پور ازغدی:
👌حرام و حلال ما به یک سمت میرود و جامعه به سمت دیگر
پ.ن
یکی از ایرادات جدی به حوزه اینست که نتوانسته در زمینه اجتهاد کاری کند.
نه دروس حوزه و نه نگاه اساتید و مدیران حوزه هیچکدام اجتهاد محور نیست.
حاصلش هم شده است فقه های تک بعدی و فقط محدود در طهارت و نجاست و چند باب محدود دیگر.
خبری از جهاد و امر به معروف و نهی از منکر در فقه نیست.
#کارخانه_مرجع_سازی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#استیضاح_روحانی
🇮🇷تشکل انقلابی سعداء🇮🇷
🔰@https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 بیبرنامگی عجیب در زمان امتحانات!
‼️ چرا هر سال این رویه ادامه دارد؟
به رویه زیر دقت کنید:
🔹 امتحانات طلاب برگزار می شود و با اینکه آزمون #تستی و مجازی است، نمره آن اعلام نمی شود!
🔹 مرکز مدیریت و حتی سایت #نجاح تا اطلاع ثانوی بسته است و امکان دیدن مردودی یا قبولی وجود ندارد!!
🔹 آزمون مردودی ۱۱ مرداد شروع می شود!! دقیقا روزی که نجاح باز می شود و #تعطیلات_مرکز_مدیریت هم تازه یک هفته بعد از آن تمام می شود!!
🔻 با یک محاسبه ساده! طلاب مظلوم چگونه متوجه شوند مردود شده اند؟! و چگونه متوجه شوند امکان ثبت آزمون دارند وقتی نجاح هم تا همان روز بسته است؟ و حتی کارکنان مرکز مدیریت نیز یک هفته بعد، تازه از مرخصی باز می گردند؟!
انصافا برنامه ریزی از این ضعیفتر شدنی است؟!
💬 رضوان
@HozeTwit
🔴امام خامنه ای مد ظله العالی:
نسبت روحانیت و حوزههای علمیه با نظام اسلامی، نسبت حمایت و نصیحت است.حمایت در کنار نصیحت، دفاع در کنار اصلاح.
حوزه و روحانیت نسبت به نظام دینی بیتفاوت نیست. هیچ روحانیای، هیچ عالم دینی، هیچ خادم اسلامی نمیتواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است، با انگیزهی اسلام حرکت کرده است و کار میکند، بیتفاوت باشد؛ نمیتواند خود را بیگانه به حساب بیاورد.حوزههای علمیه هم نمیتوانند بیتفاوت بمانند. حوزهی علمیه، بخصوص حوزهی علمیهی قم مادر این نظام است؛ به وجود آورنده و مولد این انقلاب و این حرکت عظیم است. یک مادر چگونه میتواند از زادهی خود، از فرزند خود غافل بماند، نسبت به او بیتفاوت باشد، در هنگام لازم از او دفاع نکند؟ ممکن نیست.
امروز سرنوشت روحانیت و سرنوشت اسلام در این سرزمین، وابسته و گره خوردهی به سرنوشت نظام اسلامی است. نظام اسلامی اندک لطمهای ببیند، یقیناً خسارت آن برای روحانیت و اهل دین و علمای دین از همهی آحاد مردم بیشتر خواهد بود.🔴
#استیضاح_روحانی
🇮🇷تشکل انقلابی سعداء🇮🇷
🔰@https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔺مدیران رسانه ملی چارهای بیاندیشند
🔰تفاوت «بازیگران زن تلویزیون» از جلوی دوربین تا پشت صحنه
👈وقتی «حجاب» گریم سنگین بازیگران تلویزیونی میشود!
👈 آفت این دوگانگی چیست؟ +تصاویر
جزئیات و ارسال نظر در👇
http://www.jahannews.com/news/734631
@jahaannews
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
#استیضاح_روحانی
🇮🇷تشکل انقلابی سعداء🇮🇷
🔰@https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
☀️امام خامنه ای مد ظله العالی☀️:
🔰 یک گوشهای نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کاری نداشتن و از هیچ حادثهای، پیشآمدی، اتفاق خوب یا بدی خبر نداشتن، انسان را از جریان دور میکند.
🔴 بنابراین، یک وظیفهی مهمی که امروز ماها داریم، ارتباط با سیاست است.
🔴کنارهگیری از سیاست درست نیست و کار روحانی شیعه نیست.
#استیضاح_روحانی
🇮🇷تشکل انقلابی سعداء🇮🇷
🔰@https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
سفیر سوریه در لبنان: هدف از تجاوز جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ایرانی، فریب دادن پدافند هوایی سوریه بود تا به قصد شلیک به هواپیمای دشمن، موشک به هواپیمای غیرنظامی ایران اصابت کند ... اما پدافند و رادارهای سوریه فریب نخوردند و به نظر من این بازی کثیف و خطرناک تاثیر منفی بر طراحان آن داشت.
@howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️راهبرد رهبری در مقابله با جنگ احزاب
هیچ راهی غیر از قوی شدن نیست
هیچ راهی غیر از حسین ع نیست
#اختصاصی_شاخص
🌍 @howzehenghelabi
فهرست_و_مقدمۀدورۀ_4_جلدی_علم_دینی.pdf
3.55M
مقدمه و فهرست دورۀ چهار جلدی کتاب ارزشمند «علم دینی / از چیستی تا چگونگی» منتشر گردید.
#علم_دینی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین محمدحسنوکیلی
🆔 @mhva_ir
🌐 www.mhva.ir
🔶مروری بر نوآوری های مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»🔶
✅تا به حال، آثار متعددی در زمینه «علم دینی» منتشر شده و صاحب نظران متفاوتی در این عرصه اقدام به نظریه پردازی کرده اند. برخی از وجوه تمایز مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونی» با آثار مشابه را می توان در فهرست زیر به نظاره نشست:
1- تبیین جدید از محل نزاع در مسأله «علم دینی» در جمهوری اسلامی ایران
2- ارائه تعریفی جدید از «دین» در اصطلاح «علم دینی»
3- تبیین جدید از «قلمرو دین» در مسأله «علم دینی» (علاوه بر این، مباحث جدید دیگری در این بخش قابل ملاحظه میباشد از جمله: تحلیل مفاد ادله کمال قرآن، نقد و بررسی قاعده لطف، نقد و بررسی تلقی رائج از دیدگاه علامه طباطبایی در مورد قلمرو دین و ...)
4- تبیین جدید از ملاک اعتبار «تجربه» و بررسی نمونههای عینی خلط «تجربه» با «تجربه نما» در فضاهای علمی و رسانه ای
5- ارائه تعریفی جدید و راهگشا از «علم دینی»
6- تقریر جدید و قابل دفاع از مدّعای «طب اسلامی»
7- تولید یک الگوریتم جدید در حل تعارض گزارههای عقلی و نقلی
8- ارائه مبتکرانه مدل «تعذیری-تربیتی» در تولید «علم دینی»
9- ارائه لوازم «رویکرد معرفتشناسانه به منابع دینی» از قبیل محوریت «ظنون شخصی» و جایگاه ویژه روش «باب انسداد»
10- ارائه تحلیلی از تفاوت «تزاحم» و «شبه تزاحم» و تغییر رویکرد «منفعل» به «فعال» در مواجهه با انواع تزاحمات
11- تبیین جدید از تفاوت «موضوع شناسی قانونی» و «موضوع شناسی مصداقی»
12- تبیین الگوریتم مواجهه فقهای قدیم با «موضوع شناسی مصداقی»
13- تبیین جدید از ضرورت مداخله فقها در «موضوع شناسی مصداقی عام» (در قالب سه استدلال)
14- تحلیل نقادانه نظریه «وضع الفاظ برای معانی عامه» از حیث استفاده در توسعه مدالیل الفاظ
15- تبیین قاعده «اصل در قضایا بر خارجیه بودن است و حقیقیه بودن نیاز به دلیل دارد» (هیچ اصل عقلایی مبنی بر اینکه متکلم از جمیع جهات در مقام بیان است وجود ندارد)
16- ارائه ابتکاری و منسجم ضوابط و قرائن تشخیص «قضایای حقیقیه» (راههای احراز «مقام بیان» در گزارههای دینی)
17- تبیین اقسام «گزارههای مولوی» و «ارشادی» و ارائه ضوابط تشخیص آنها از یکدیگر
18- ارائه مبتکرانه اعتبار روش شناختی و حجیت منطقی «توسعه عرضی ادله شرعی» یا «قیاس» (تنقیح مناط ظنی) در تولید «علم دینی»
19- ارائه مبتکرانه اعتبار روشن شناختی و حجیت منطقی «توسعه طولی ادله شرعی» در تولید «علم دینی» (استفاده از مقدمات ظنیه امور مطلوب و نامطلوب در نزد شارع)
20- تبیین قاعده «ربّ مستحبّ أوجب من الواجب» (جایگاه استراتژیک بایستههای فرهنگی در تمدن سازی)
21- ارائه طرحی منسجم در وجوه «تقدّم عقل مستقل ظنی بر اباحه اقتضائی» از سه طریق
22- تبیین نقادانه نسبت به رویکرد متعارف در تحلیل «ملاک فقهی استحباب و وجوب» (شدت و ضعف مصلحت مجعول) و ارائه تحلیلی جدید از آن (برایند شدت و ضعف مصلحت جعل و مجعول)
23- ارائه طرحی منسجم در روش «تولید مدل علم دینی» بر پایه سه مرحله «وضعیت موجود»، «وضعیت مطلوب» و «حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب»
24- ارائه ابتکاری «الگوی فعل اختیاری» بر پایه سه عنصر «آگاهی»، «تمرکز» و «تمایل».
25- ارائه مبنای «لذت محوری شبکه ای» به عنوان پایه فلسفه اخلاق (حد وسط بدیهی فعل اختیاری در عالم اثبات)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی
🆔 @mhva_ir
هدایت شده از ویتامین بازی
🎮 12 بازی موبایلی مذهبی و آموزنده
🏀 در ابتدا پیشنهاد میکنیم به جای بازی در فضای مجازی کودکان به سمت بازی در فضای حقیقی روی بیاورند و والدین در این مسیر وقت بسیار بگذارند برای همین کانال : بازی های خانگی در ایام کرونا را در اولویت قرار دهید.
✅ آدرس کانال در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/bazi99
📱 لیست بازی های موبایلی:
🔹اطفال القرآن 1
https://cafebazaar.ir/app/com.Mawsoah.QuranKids
🔹اطفال القران 2
https://b2n.ir/175435
🔹پیربابا(بازی آشپزی ایرانی-موکبداری)
https://cafebazaar.ir/app/ir.Marst.Pirbaba
🔹کودکان اربعین
http://seraj.ir/product/466
🔹جنگل رضوان
https://cafebazaar.ir/app/com.sefpar.jr
🔹تیزبال
https://cafebazaar.ir/app/com.ParsisGames.AirCombat
🔹 دختران بهشتی
https://cafebazaar.ir/app/com.allbaloo.kids.HijabGirls
🔹مهدیار 3
https://cafebazaar.ir/app/ir.mahdiyarStudio.mahdiyar3
🔹قطار شادی
https://cafebazaar.ir/app/com.royagaran.happinesstrain
🔹کفشدوزک کارتون ساز
https://cafebazaar.ir/app/ir.saverin.android.kafshdoozakfinal
🔹ماجرای سبزک و فیروز
https://cafebazaar.ir/app/ir.rahavard.SabzakAndFiroozStories
❗️نکته مهم: بنا بر نظر کارشناسان توصیه اکید میشود که این تعداد بازی های برای کودکان و نوجوانان باید بسیار محدود باشد و زمان مشخصی برای استفاده تعیین شود.
📣 بازی های پیشنهادی، انتقادات و پیشنهادات خود را با آیدی زیر در میان بگذارید:
@mabdosamad
😄 بازی های خانگی در ایام کرونا
@bazi99
هدایت شده از کانال رسمی کامران غضنفری
😡 گردن کشی روحانی در برابر مجلس
❌ پس از آنکه حسن روحانی مطمئن شد که با برداشت اشتباه نمایندگان از سخنان مقام معظم رهبری ، طرح استیضاح وی از جانب نمایندگان کنار گذاشته شده ، شروع به گردن کشی و شاخ و شانه کشیدن برای مجلس کرد .
❗️ابتدا در برابر سخنان رئیس مجلس که خواهان معرفی هرچه سریعتر وزیر صنعت از سوی رئیس جمهور به مجلس شده بود ، موضع گیری کرد و گفت هر زمان که مجلس طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کند ، وی نیز دو وزیر ـ یعنی وزیر صنعت و وزیر بازرگانی ـ را معرفی خواهد کرد !
😳یعنی تا شما به خواست زورگویانه بنده تن ندهید ، من هم وزیر معرفی نخواهم کرد !
❗️در مرحله بعد هم معاون روحانی اظهار داشت که ارائه گزارش توسط رئیس جمهور به مجلس در ماه مرداد ، الزامی نیست .
😱یعنی حسن روحانی مجلس یازدهم را در قد و قواره ای نمی بیند که بخواهد به آن گزارش کار بدهد !
😉این تازه ابتدای کار است !
❌ اگر نمایندگان مجلس حداقل طرح سؤال از رئیس جمهور ـ که به امضای بیش از 190 نفر از نمایندگان رسیده ـ را هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار ندهند ، روحانی هر ماه معضل و بحرانی جدید در کشور ایجاد خواهد کرد .
#محاکمه_خائنین