eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 وزارت بهداشت پاسخ دهد چه دست هایی پشت صحنه است؛ جان مردم دست شماست چرا مجوز پخش نمی‌دهید!!! 🔺چرا داروی گیاهی کرونا که مجوز تولید گرفته است هنوز مجوز پخش آن صادر نشده است؟!!! 🔺فرآورده شربت گیاهی تولیدی با نام استاپ سیویر که برای کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی مورد مصرف است و حاوی هفت جزء گیاهی است. 🔺 متاسفانه این دارو گیاهی موثر و فوق العاده در درمان کرونا هنوز در اختیار شهروندان و بیماران کرونایی قرار نگرفته است. نشر حداکثری @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🔴 وزارت بهداشت پاسخ دهد چه دست هایی پشت صحنه است؛ جان مردم دست شماست چرا مجوز پخش نمی‌دهید!!! 🔺چرا
🔴نزدیک به شش ماه و بیشتر از کشف این داروی گیاهی درمان کرونا میگذرد!!!! 🌀مصاحبه اواخر تیرماه محقق طرح : 🔺محققان علمی و پزشکان متخصص عفونی و داروساز شهرستان آمل در قالب یک طرح مهم پژوهشی موفق به تولید شربت گیاهی شدند که نتیجه استفاده از این شربت در درمان حدود ۲۹۰ بیماری کرونا موثر بوده است. به گزارش برترین خبر ، این شربت از مواد موثره گیاهان دارویی با نام علمی ” استاپ سیویر” در یک شرکت داروسازی کشور در حال تولید و عرضه است. تاثیر مثبت مصرف شربت بر روی ۲۹۳ بیمار کرونایی در آمل دکتر فرامرز معماری سرپرست علمی تیم تحقیقاتی و پژوهشی تولید شربت گیاهی برای درمان کرونا، گفت: برای به نتیجه رسیدن کار تحقیقاتی، پژوهشی تا تولید شربت کرونا پزشکان متخصص حوزه‌های مختلف عفونی، ریه، داروساز، پرستاران و همچنین گروه محققان برای ثبت علائم و نیز تهیه و تکمیل پرسشنامه همکاری کردند. او افزود: اجرای این طرح تحقیقاتی از نیمه نخست اسفندماه پارسال و به دنبال شیوع موج نخست بیماری کرونا آغاز و پس از چندین ماه کار تحقیقاتی و پژوهشی شربت ” استاپ سیویر” تولید شد. دکتر معماری گفت: برای اطمینان و صحت از تاثیر آن، ابتدا اعضای این گروه برای آزمایش و مصرف شربت داوطلب و پس از آن اطرافیان این تیم تحقیقاتی نیز استفاده کردند و با مثبت شدن نتایج و تاثیر مثبت اهمیت بسیار بالای تولید شربت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل معرفی تا زمینه موافقت واجرای طرح در سطح بیمارستان‌های شهرستان فراهم شود. سرپرست علمی این تیم تحقیقاتی و پژوهشی ادامه داد: در ابتدا حدود ۲۹۳ بیمار کرونایی با شرایط‌های متفاوت جسمی انتخاب شدند که به تعدادی از آن‌ها مصرف شربت جدید توصیه و همزمان بیماران کرونایی دیگر شربت تجویز نشد، که نتایج‌های به دست آمده نشان داد، بیماران کرونایی که از این شربت استفاده کردند، در کمتر از ۴۸ تا ۷۲ ساعت به شرایط عادی برگشتند. دکتر معماری در خصوص میزان تولید و مراحل اخذ مجوز‌های لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان نیز افزود: وظیفه این گروه در گام نخست جنبه علمی و نظارت دقیق بر مراحل اجرای فرایند این کار تحقیقاتی و پژوهشی هست که خداروشکر با موفقیت همراه بوده و تولید این شربت نیز هم اکنون به مقدار مورد نیاز در یکی از شرکت‌های داروسازی کشور براساس توافق‌های اولیه درحال انجام هست. او گفت: مراحل اداری مربوط به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان در حال انجام هست و امیدواریم که با توجه به شیوع بالای این بیماری در کشور، با موافقت سریع این وزارتخانه برای تولید انبوه انجام شود. مرگ بیماران کرونایی صفر شد دکتر ملکی یک متخصص بیماری عفونی در یکی از بیمارستان‌های مجری توزیع شربت” استاپ سیویر” گفت: طرح پژوهشی که این تیم با تجربه و مجرب شروع کرده بود در راستای طرح پژوهشی متوقف کردن شیوع ویروس کرونا برای بیماران مبتلا بوده که سازمان جهانی بهداشت و نیز وزارت بهداشت و درمان از همه متخصصان و فعالان این حوزه‌ها درخواست همکاری کرده بودند. او افزود: خوشبختانه نتایج مصرف این شربت در بیماران کرونایی با وضعیت حاد در یکی از بیمارستان‌های مجری طرح در شهرستان آمل، در کمتر از ۳ روز جواب مثبت داده و همه علائم در بیمار که رفع تب، سردرد، بدن درد وحتی مشکل تنفسی بوده کاملا برطرف و از بیمارستان ترخیص شده بودند. دکتر ملکی گفت: کارعلمی و تحقیقاتی این گروه پزشکی شهرستان آمل، قرار است در قالب مقاله در مجلات معتبر اروپایی چاپ شود. کد اخلاقی برای تولید شربت ” استاپ سیویر” دکتر فرامرز اکبری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل،گفت، از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طرح تحقیقاتی بررسی شرایط شربت ” استاپ سیویر” بر روی بیماران کرونا که در معاونت پژوهشی و کمیته پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان تائید شده و حتی کد اخلاقی نیز گرفته بود، به شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ابلاغ شد. او افزود: بر اساس پروپوزال ارائه شده بر روی بیماران در دو بیمارستان سطح شهرستان که بیماران کرونایی پذیرش و بستری بودند، اجرا و خوشبختانه نتایج آن نیز مثبت اعلام شده بود. در صورت تایید این دارو امکان عرضه آن در بازار وجود دارد دکتر مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در خصوص روند اخذ مجوز این فرآورده ،گفت: مراحل اداری ثبت این شربت در وزارت بهداشت و درمان برای اخذ مجوز‌ها باید طی شود و در حال حاضر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این فرآورده رد یا مورد تایید نمی‌باشد تا نتایج علمی این تحقیقات کامل شود./.yjc @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
✳️بازخوانی ریشه‌های تاریخی «پالایش حوزوی» در عصر معصومین علیهم السلام 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹بروز جریانهای انحرافی در دل نهاد مقدس روحانیت، گرچه تلخ و خسارت بار است اما در تاریخ روحانیت شیعه امر نوظهوری نیست و پیشینه آن به عصر ائمه علیهم السلام می‌رسد. عدم التفات به پیشینه تاریخی انحراف در حوزه و نحوه مواجهه معصومین(ع) و علمای سلف، ممکن است مواجه با نمونه های نوظهور از انحرافات حوزوی را با دشواری و بعضا خلا تئوریک مواجه سازد. ⭕️در هر صورت باید به این مسئله پاسخ علمی داد که آیا و روشنگری نسبت به افراد ناصالحی که خود را به دستگاه زعامت دین و مذهب منتسب می‌کنند، امری نوظهور است؟ آیا شدت برخورد با مدعیان مناصب دینی، امری جدید است و افراط و خلاف اخلاق به حساب می‌آید یا پای گذاردن در جای پای اهل بیت علیهم السلام است؟! ✳️پاسخ در یک کلمه منفی است؛ چراکه اولا پالایش دستگاه دینی و مذهبی توسط نخبگان و حفظ پاکی دستگاه زعامت توسط خبرگان امری عقلایی است و ثانیا با مطالعه روایات به این نتیجه می‌رسیم که ائمه معصومین علیهم‌السلام اجمعین که در صدد تعلیم شیعه برای تجربه بودند؛ خود شدیدترین برخوردها را با منسوبین ناصالح دستگاه زعامت تشیع داشته‌اند. 🔹🔸نمونه؛ برخورد شدید معصومین علیه‌السلام با قزوینی که شیخ طوسی در الغیبة او را تحت عنوان سفرا و وکلای مذموم می‌آورد و برداشت از نقل‌های کشی در خصوص او این است که وی از زعمای دینی عصر خود بوده است. ◀️کشی در این زمینه از موسی بن جعفر بن ابراهیم نقل می‌کند که از حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام پرسید: بین فارس و علی بن جعفر اختلافاتی وجود دارد. من کدام یک را به عنوان متولی حوائجم قرار دهم؟ (تعبیر روایت: أيهما يتولى حوائجي قِبَلَك‏) ایشان در پاسخ نمی‌فرمایند که تولی امور در تشیع امری آزاد است و هرکس به هر فردی خواست مراجعه کند بلکه ایشان جایگاه جناب علی ابن جعفر را تثبیت می‌کنند و مردم را از رجوع به فارس منع می‌کنند:« و اجتنبوا فارسا و امتنعوا من إدخاله في شي‏ء من أموركم أو حوائجكم تفعل ذلك أنت و من أطاعك من أهل بلادك فإنه قد بلغني ما تموه به على الناس فلا تلتفتوا إليه إن شاء الله.» (رجال الکشی ص523) البته در این خصوص به صرف توصیه به اجتناب و عدم رجوع به فارس بن حاتم اکتفا نشده بلکه امر به و معاداة و هتک و قطع شبکه ارتباطی و... نیز می‌کنند.(الغیبة للطوسی ص352) و طبق نقل کشی؛ حضرت امام حسن عسکری دستور قتل او را نیز صادر کردند و برای قاتلش بهشت را ضمانت نمودند.(رجال الکشی ص524) 🔹🔸هم‌چنین در طول تاریخ تشیع نیز کسان دیگری بودند که یا جزء سفرا و وکلا بودند و در اثر طمع اقتصادی یا دلایل دیگر منحرف شدند یا ادعای وکالت و سفارت و زعامت را داشتند و مورد طعن و لعن ائمه علیهم‌السلام اجمعین و اصحاب قرار گرفتند از جمله: علی بن ابی حمزه بطائنی، زیاد بن مروان، احمد بن هلال عبرتائی، شلمقانی و... . 🔹گفتنی است این سیره در حوزه متقدم قم نیز با جدیت و صراحت پیگیری می‌شده به گونه‌ای که جناب احمد بن محمد بن عیسی با برخورد می‌کنند و وی را از قم اخراج می‌نمایند(رجال النجاشی ص332) و یا وقتی قمی متهم به غلو می‌شود عده‌ای از شیعیان برای پیش‌گیری از انحراف جامعه تشیع؛ حتی تا حد قتل او نیز می‌روند که بر اثر شناسایی‌های بعدی از قتل او منصرف می‌شوند.(رجال النجاشی ص329) 🔷 بنابراین اگر یک نفر سفیر و وکیل خاص معصومین علیهم‌السلام اجمعین باشد و به انحراف کشیده شود بر جامعه تشیع به ویژه اهل علم واجب است که نسبت به او روشن‌گری کنند و از آن‌جا که جایگاه این افراد جایگاهی خطیر است وظیفه روشن‌گری نیز باید به نحوی صریح پیگیری شود تا جامعه تشیع از مصون بماند. البته طبیعتا روشنگری در عصر انقلاب اسلامی در حد روشن‌گری لسانی خواهد بود و جریان انقلابی با ابراز صریح منطق مستحکم خود به این وظیفه شرعی عمل خواهد نمود و برخوردهای سخت و خشن نیز از دایره اقدامات حوزه انقلابی قطعا خارج است. 🔆گفتنی‌ها در خصوص سنت پالایش حوزوی فراوان است و جریانات و شخصیت‌های خاص نیز به جای آن‌که دستگاه عقلایی پالایش را تخریب کنند بهتر است به پالایش و تهذیب نفس بپردازند و خود را از آلودگی هواخواهی و منصب‌طلبی رها کنند و به سنت دنیاگریزی علمای سلف بازگردند. ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
شنیدید جوجه رو‌ رنگ میکنند جای قناری میفروشند❓ وزارت بهداشت هم از این‌کارها بلده❗️ خیلی واضحه همین آنفولانزاها امسال ماسک کرونا رو‌چهرشون زدند به مردم قالب کردند 🔻اهل استدلال مطلب ذیل را از کانال «جهان پساکرونا» بخوانید👇 💠 آمار آنفولانزا در سال 2019 نسبت به آمار آنفولانزا در ایام شیوع کرونا در سال 2020 را مقایسه کنید. منبع: آمارهای سازمان WHO @howzehenghelabi
rec38243.mp3
519.9K
🎙سخنرانی انتقادی حجةالاسلام امام جماعت مسجد خاتم الأنبیاء پردیسان نسبت به پیام تسلیت نابجای برخی فضلای حوزوی در فوت آقای فیرحی 🔹این سخنرانی بااستقبال و تقدیر وتشکر فراوان حوزویان مواجه شد ✍حوزه انقلابی: 🔹امام خامنه ای:"مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است/باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند"(۱۳۹۳/۰۶/۰۵) 🔹در پی فوت آقای پیامهای تسلیت فراوانی صادر شد از بی بی سی و فرید مدرسی و کدیور فراری و محمد خاتمی و حسن روحانی و... تا متأسفانه از برخی مسئولین... اما در این بین، پیام های حضرات ، (معاون پژوهشی ) و و مجتبی (مسئول بسیج اساتیدکل کشور) برای تسلیت این فعال فتنه88 آن هم با تعابیری همچون:«فقیه، متخلق و...»واقعا تأسف بار است!!! 🔹صدور چنین پیامهایی نشان از آن دارد که مرزبندی دقیقی در ذهن برخی از این حضرات وجود ندارد که همگام با فتنه گران، برای یکی از تئوریسین‌های اصلاحات و اعتدال، عزادار شده‌اند! در مورد برخی از این آقایان خاصه آقای ، بحث ارادت فکری به فیرحی بطور جدی مطرح است اما در مورد سایرین اگر خوشبینانه بنگریم، نوعی انفعال به چشم می‌خورد که احتمالا ناشی از تحلیل های غلط رسانه‌ای و سیاسی اطرافیان بوده است. باید بررسی شود چه کسانی در دستگاه محاسبه آقایان نفوذ کرده اند؟! @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🌐 داود فیرحی؛ مدرس اسلام اروپایی در دولت برجامی❗️ #پست_ویژه 💠 در میان پیام‌هایی که به مناسبت رحلت د
🔴 پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه برای مایه تعجب و تأسف امت حزب الله حوزه انقلابی شد. 🔺 نسبت به فردی که تحریف و اشتباهات واضحی در شناخت از دین اسلام داشت و در حال ترویج یک نگرش سکولاری از دین بود؛ جا داشت مدیر حوزه‌های های علمیه با پیام خویش منزلت و جایگاه علمی برای این فرد ایجاد نمی‌کرد. 🔺 این پیام مورد تعجب امت حزب الله حوزه انقلابی قرار گرفت که انشاالله مدیران حوزه علمیه مراقبت لازم را نسبت به این مسائل داشته باشند و غفلت و اشتباه خود را با تبیین انحرافات این متوفی و نسبتش با فتنه گران فتنه ۸۸ را اصلاح نمایند. تا مانع تأیید برخی شبهات در گرایش آقای اعرافی به این گونه افراد و مانع تأیید درستی نامه ایشان به آقا پس از فتنه ۸۸ باشد @howzehenghelabi
فرم عضویت در جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی.docx
369.9K
سلام علیکم.تشکل‌های مردمی و فعالین عرصه اقتصاد که علاقمند به عضویت در جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی هستند و تمایل به شرکت در نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و استفاده از مشاوره‌های اقتصادی و ... دارند، میتوانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آن به ادمین اقدام نمایند.باسپاس🌷 🆔️ @markaz_rahbari 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 ➡️https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 ➡️ @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ اعتراض ضدانقلاب به مسابقه جاسوس‌ها 🎥 بخش‌هایی از مسابقه تلویزیونی که در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرده! 🔺این مسابقه که با نام مسابقه شناسایی جاسوس ‌ها شناخته میشه، به شدت فریاد ضدانقلاب و ایادی وطن‌فروش داخلی رو هم درآورده 😉 🔺مسابقه جالب و دیدنی رخداد به تهیه‌کنندگی امیرعلی آزادی و اجرای محمدرضا شهبازی در ۵۲ قسمت، شنبه ‌و یکشنبه شب‌ها از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق پخش می‌شود. Join 🔜 🔻 @Gilan_Press
💠فیلم لایو رویکردشناسانه دکتر توسط حجه الاسلام والمسلمین دکتر ذبیح‌الله نعیمیان 🔰 مرحوم فیرحی در مباحث علمی رویکرد گزینشی داشت. 🔰 ایشان در جمع‌بندی نظرات علما با رندی، تحریف می‌کرد. 🔰 ایشان می‌گوید درقرن اخیر کسی قائل به ولایت فقیه نبوده است! 🔰 موارد غیراخلاقی بسیاری از روش‌های علمی ایشان دیده‌ام. 🔰 آقای فیرحی مواجهه سیاسی داشت حتی در مباحث عمیق فقهی. به عنوان نمونه در بحث علمی که درباره مفهوم حسبه داشتیم با چند مثال موردی، کل بحث را به محاق می‌برد و از ورود عالمانه به بحث پرهیز می‌کرد. 🔰 ایشان پروژه های فکری داشت برای تحمیل نظریه بر فقه و نص. 🔰روحیه ظاهرا اخلاقی و نرم مهم نیست. فکر مهم است و اینکه کسی حق را بشناسد و مخالفت نکند. فیرحی با خودش صادق نبود و با اینکه حق را شناخت اما پایبند نماند. 🔻فیلم کامل را در پیج فکرت ببینید👇👇 🔗https://www.instagram.com/fekratnet/live/
امام جمعه بروجرد: کرونا را با طب سنتی درمان کردیم 🔸امام جمعه بروجرد در نامه ای به مقام معظم رهبری از درمان ابتلای خود و خانواده و جمعی از مردم(بیش از هزار نفر)به ویروس کرونا با استفاده از دمنوش های طبیعی خبر داد. 👈حجت الاسلام حسینی؛آنچه ما استفاده کردیم دمنوش های آویشن، بادرنجوبه، کندر، عناب، شربت عسل و آبلیمو، داروی امام کاظم(ع)، بخور جوش شیرین، شیرخشت، آبمیوه و ... همچنین فضای خانه را با دود کردن عنبر نساری و اسپند ضدعفونی کردیم و الحمدالله همگی سلامت خود را به دست آوردند و اغلب جمعیت یاد شده همان هفته اول بیماری کرونا را پشت سر گذاشتند @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
🌐 داود فیرحی؛ مدرس اسلام اروپایی در دولت برجامی❗️ #پست_ویژه 💠 در میان پیام‌هایی که به مناسبت رحلت د
🔴 حمایت فیرحی از میرحسین ما گروهي از فرزندان حوزه علميه قم مردم شريف ايران را به شركت پرشور در دهمين انتخابات رياست جمهوري دعوت مي كنيم و با احترام به ساير نامزدهاي محترم جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي را مصداق بارز و اصلح در ويژگيهاي ياد شده مي دانيم و با عنايت به تاكيد ايشان بر استقلال فكري و عملي خود در برابر جريان ها و با تاكيد بر لزوم حفظ موازين شرعي و رعايت ارزشهاي اسلامي توسط همه طرفداران به ايشان راي مي دهيم . پيشينه درخشان جناب آقاي موسوي در هشت سال نخست وزيري در دوران دشوار دفاع مقدس حمايت مستمر حضرت امام خميني از ايشان ثبات قدم در دفاع از انقلاب و اهداف و منافع جمهوري اسلامي پيوند عميق و تعامل سازنده ايشان با مرجعيت و روحانيت معظم و تاكيد بر استقلال حوزه هاي علميه ارتباط نزديك و راهگشا با دانشگاهيان محترم و بهره مندي از طيف گسترده نخبگان و متخصصان ارائه برنامه هاي جامع و راهگشا در فعاليتهاي انتخاباتي و پايبندي كامل ايشان به موازين شرعي و اخلاقي و حمايت شخصيتها و گرايشهاي مختلف فكري فرهنگي و سياسي از ايشان همه گواه توانمندي درايت تعهد و سلامت نفس و در يك كلمه مديريت اسلامي ايشان مي باشد. اميدواريم با راي بالا و سرنوشت ساز ملت بزرگ ايران به اين شخصيت فرهيخته انقلابي و آزموده لطف خداوند و خشنودي حضرت ولي عصر(عج ) بيش از پيش نصيب مردم ايران گردد. 1 ـ محمد جعفري گيلاني 2 ـ محمدرضا نوراللهيان 3 ـ محمد سروش محلاتي 4 ـ علي رضا اميني 5 ـ رضا مختاري 6 ـ مهدي مهريزي 7 ـ سيدمحمد موسوي 8 ـ سيدجواد ورعي 9 ـ سيدضيا مرتضوي 10 ـ كاظم قاضي زاده 11 ـ محمد ذبيحي 12 ـ محمدعلي مهدوي راد 13 ـ محمدجواد صاحبي 14 ـ سيدمحمود مدني بجستاني 15 ـ حميد شهرياري 16 ـ داوود فيرحي 17 ـ سيف الله صرامي 18 ـ سيدمحمدتقي آل غفور 19 ـ حميدرضا شريعتمداري 20 ـ محمد عبداللهيان 21 ـ محسن آخوندي 22 ـ احمد ديلمي 23 ـ محمدرحمان ستايش 24 ـ غلامحسين اعرابي 🖋پ.ن: این روزها عده ای با تمسک به چهره ظاهرا اخلاقی آن‌مرحوم می گویند: ایشان دانشمندی دور از جریانات سیاسی بود! @howzehenghelabi
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔻📌خاطره‌ای از مرحوم 🎙حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا کدخدایی 🔹فارغ التحصیل رشته حقوق و مطالعات زنان و نویسنده چهار کتاب و چندین مقاله حقوقی از جمله مشارکت در تالیف کتاب درسنامه فلسفه حقوق. 🔻 پنج شنبه هفته پیش به عنوان یک پژوهشگر حقوق، به سنت همیشگی بدون اینکه نویسنده مقاله را دقت کنم که کیست، مقاله‌ای در موضوع (1) را مطالعه می کردم. 🔻 از این همه تحریف گری آثار اندیشمندان حوزوی و این همه بزرگ نمایی و کوچک‌نمایی معارف فقها در این مقاله تعجب کردم و از نتیجه گیری‌های خاص نویسنده در تحلیل مباحث مربوط به جهاد، متاسف شدم... 🔹 حدس زدم که این مقاله را شخصی مثل شبستری یا احمد قابل نوشته است اگرچه با زیرکی و متانت و ادب علمی؛ اما در کمال ناباوری متوجه شدم مقاله از آقای است... 🔹یک ساعت بعد خبر وفات ایشان را از شنیدم!!! برای چنین اشخاصی در دل (نه در زبان و عیان) طلب رحمت و مغفرت می‌کنم! (1) مقاله مفهوم جنگ و اخلاق نظامی در اسلام شیعی نوشته داود فیرحی. 🆔 @darseenghelab