eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 چند نکته درخصوص این خبر: بانک مرکزی اعلام کرده زائر کربلا در سمانه سماح ثبت نام کردند 100هزار دینار در بانک ملی نجف و کربلا به قیمت 960000 هزار تومان دریافت کنند. 🔹نکته اول، یکی دیگر از بی تدبیری های دولت در خصوص اختصاص ارز مسافرتی زائران میباشد،واقعا چند میلیون نفر، در شلوغی نجف و کربلا دنبال ارز باشند?! 🔹نکته دوم از مرز تا شهر کربلا و نجف با چه ارزی?! شما که هنوز دیناری نداده اید?!
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔻زیارت سیدالشهدا(ع)، هم طهارت نفس می‌آورد و هم احیاکنندهٔ دین است. ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: «یکی از آثار زیارت، اقامه دين است؛ دين احياء می‌شود نه اینکه فقط من طهارت نفس پيدا كنم. هر دوی این آثار در زيارت هست، آن هم هزاران برابر حج. با شهادت، هم خود انسان به مقامات عالی می‌رسد («وَ لا تَحْسَبَنَ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون») و هم اينكه دين خدا احياء می‌شود. خاصيت زيارت سيدالشهداء، خاصيت شهادت است که هم اقامه دين می‌شود و هم انسان به طهارت نفس و به حيات طيبه می‌رسد. همچنین انفاق مالی، هم طهارت نفس می‌آورد که ادله آن بیان شده، («خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَكِّيهِمْ بِها وَ صَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلاتَكَ سَكَنٌ لَهُمْ وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليم». فرمود ای پيغمبر، وقتی اینان به تو پول می‌دهند، از اين‌ها بگير. چرا که با این کار جانشان پاك می‌شود و تو پاكشان می‌كنی؛ تو ای پيغمبر ما که سرچشمه طهارت هستی پول را از ایشان بگير و جانشان را پاك كن و رشدشان بده و صلوات هم بر آنها بفرست زیرا با صلوات تو به سكون و آرامش می‌رسند.) و هم اینکه، انفاق در راه خدا، غیر از طهارت نفس و تزكيه و سكون، احياء جامعه مؤمنين نیز با همين انفاق است؛ زیرا اگر نباشد جامعه مؤمنين سرپا نمی‌ماند. زيارت امام اين‌گونه است و واقعيت هم همين است. در روايت هست كه زيارت امام رضا(ع)، از اين جهت افضل از زيارت سيدالشهداء(ع) است _ نه از هر جهت _ که در زيارت امام رضا(ع) شيعه دوازده‌امامی حضور دارد و احياء تشيع می‌شود. هيچ عبادتی، اين كاری را كه زيارت امام رضا(ع) انجام داده، انجام نمی‌دهد. مردم به دُور امام رضا(ع) جمع شدند و حضرت به ايران هجرت كردند و تشيع را به اينجا آوردند و كم‌كم جغرافيا پيدا كرد و دولت شیعی پيدا شد.» 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
⏪ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: آقای ظریف در این جلسه اعلام کرد که در 4 ماه آینده که مهلتی به ایران از سوی FATF به ایران داده شده، باید سازوکاری تعیین شود و به تصویب نظام برسد. 🔴 شارح : این معنای واقعی سلطه کفار بر مسلمین است و خدا مسببان ایجاد این سلطه را عقاب خواهد کرد‌.
هدایت شده از بیداری ملت
📸مفتی اعظم قزاقستان خطاب به آیت الله اراکی؛ شما از بزرگترین متفکرین جهان اسلام هستید 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته در دیدار با اعضای محترم شورای نگهبان۱۳۸۶/۴/۲۰ «معیار عبارت است از مقررات و قانون. سلائق نباید دخالت کند. گرایش سیاسی، گرایش گروهی، گرایش جناحی نباید دخالت کند. سفارش و توصیه نباید دخالت کند. معیار بایستی بین خود و خدا، همان معیار قانونی باشد؛ هم در مسئله‌ی نظارتها، هم در مسئله‌ی قبول یا رد قوانین مجلس. فقط باید معیار را معیار قانون قرار داد. مرّ قانون باید رعایت شود. گاهی ممکن است انسان به نظرش برسد که اگر اینجا بر طبق قانون عمل کنیم، مصلحت نباشد، در همان‌جا رعایت قانون از رعایت آن مصلحت بالاتر و لازم‌تر است؛ چون اگر چنانچه بنا شد که با نظر اشخاص و افراد و مصلحت‌اندیشىِ این و آن، معیارها و ضابطه‌ها به هم بخورد، دیگر ضابطه‌ای باقی نخواهد ماند؛ یک روز یک کسی یک جور مصلحت میداند، یک روزِ دیگر کس دیگری جور دیگری ممکن است مصلحت بداند، یا در یک روز دو نفر دو جور مصلحت بدانند؛ لذا دیگر قانونی باقی نمی‌ماند، ضابطه‌ای باقی نمی‌ماند. ضابطه مقدم است بر هر مصلحت‌اندیشی، بر هر نگاه و دید و بینش. البته در نگاه فقهی یا استنباط حقوقی در شورای نگهبان ممکن است تغییراتی پیش بیاید؛ این ایرادی ندارد؛ برای هر مجتهدی تبدّل رأی پیش می‌آید. امروز از دلیل، یک چیز میفهمد؛ یک روز دیگر ممکن است به همان دلیل نگاه کند، چیز دیگری بفهمد؛ این اشکالی ندارد. تبدّل رأی شورای نگهبان در موارد گوناگون، عیب نیست؛ منتها همین تبدّل رأی هم بایستی منطبق باشد بر ضوابط و قوانین، و منضبط باشد».
هدایت شده از حوزه انقلابی
📣 در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه بیان شد: 👈 سخنان رهبر انقلاب درباره با و عدم پنهان‌کاری 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح دوشنبه گذشته (۹۷/۰۷/۲۳) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه خود: 🔹(در شرح فرازی از نامه‌ی حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی) این نکته‌ی بسیار مهمّی است؛ این شفّافیّتی که حالا سر زبانها است که «آقا شفّاف، شفّاف»، در کلام امیرالمؤمنین است. بعضی‌ها عادت کرد‌ه‌اند هر چیز خوبی که در جامعه‌ی اسلامی است را نسبت بدهند به غربی‌ها. واقعاً انسان تعجّب میکند از کوته‌فکری بعضی‌ها! توجّه به مردم، آراء مردم، اهتمام به مردم، میگوید «ما از غربی‌ها یاد گرفتیم اینها را»؛... وقتی مراجعه به منابع اسلامی نمیکنید، وقتی کلمات امیرالمؤمنین و رسول مکرّم اسلام را نمیخوانید، بلد نیستید، خب بله، از غربی‌ها باید یاد بگیرید. میگویند بعضی‌ها، می‌شنوید که «بله، این شفّافیّت را هم آنها به ما یاد دادند»؛ نخیر، شفّافیّت را امیرالمؤمنین یاد داده؛ میگوید حقّ شما بر من -یعنی حقّی که شما پیش من دارید- [این است که] هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، هیچ حرفی را از شما پنهان نکنم، مگر در جنگ و مسائل جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم، اینجا نمیشود حرفها را زد؛ چون حرف را وقتی که گفتیم، شما شنفتی، دشمن هم می‌شنود. بله در این مسائل حرب -حرب، اعمّ از همین حرب به‌اصطلاح نظامی و مانند اینها است- در مسائل امنیّتی، در مسائل نظامی، در مسائل گوناگونی که جنگ داریم با دشمن، مقابله‌ی با دشمن داریم، بله اینجا جای افشاگری نیست، جای شفّافیّت نیست، امّا در غیر اینها، در مسائل عمومیِ مردم، اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً. 🔹مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند. 💠کانال حوزه انقلابی بیان آقا دلالت میکند پذیرش fatf باطله ، چون در تقابل وجنگ اقتصادی هستیم و دادن اطلاعات اقتصادی(cft) باطل و حرام است @howzehenghelabi
حوزه انقلابی
📣 در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه بیان شد: 👈 سخنان رهبر انقلاب درباره #شفافیت_مسئولین با #مردم و عدم پ
به نظر حقیر این بیانات حضرت آقا بیش تر ناظر به موضوع fatf است و اینی که حضرت آقا می فرمایند بعضی کوته فکر هستند به نظر من آقا دارند به سینه چاکان fatf این بیان را عرض می کنند و اینی که فرمودند بیان امیر المومنین ادامه همان کلام ایشان است که فرمودند لازم نیست به کنوانسیون های غربی بپیوندیم و قانون داخلی بنویسید و این هم مواد دینی آن قانون داخلی ... از جهت دیگر اینکه شفافیت برای دشمن و اطلاعات اقتصادی دادن به غربی ها باطل و حرام است... هر چند این بیان آقا ناظر به طرح شفافیت آرا نمایندگان و ناظر به شفافیت برای همه مسئولین هم بود
هدایت شده از  شهریه و معیشت🇮🇷
پوستری که یکی از طلاب عزیز طراحی کردن برای چسباندن به کوله پشتی در پیاده روی اربعین ووو لطفا پخش کنید #دیوار_طلاب @divartollab http://eitaa.com/joinchat/3401056268Cf2ce201eff
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت اسفبار زائران اربعین در نجف برای گرفتن دینار از بانک ملی! چرا با مسافران آنتالیا و اروپا آنگونه محترمانه برخورد میشود ولی با زائران حسینی اینگونه؟! چرانمایندگان مجلس ساکتند؟! 🔺Eitaa.com/rasaee
⭕️ ظریف: ناچار هستیم FATF را بپذیریم / نباید وجهه نظام را در خارج خراب کنیم! ✍ نمایندگان مجلس، بعد از رد FATF در شوران نگهبان و برگشت به مجلس این بار اشتباه نکنید. 🔹با توجه به اقرار ایشان بر اشتباه کردن در برجام و اذعان جان کري بر فریب تیم هسته ای ایران دیگر اعتمادی بر طرح ها و حرف هاي ایشان نيست، مگر آنکه تضمین دهد.
🔹 مهندس فتاح،مدیر در طراز انقلاب 🔹در اولین اقدام در تصدی مسؤلیت کمیته امداد ساختمان این سازمان را در بالای تهران فروخت و در اطراف میدان آزادی ساختمان جدیدی خرید. میلیاردها تومان صرفه جویی کرد، استدلال ایشان این بود چه لزومی دارد ساختمان سازمان در بالاشهر تهران باشد آیا در جای دیگر نمیشود ساختمان داشت?
🔹 مدیران در طراز انقلاب کجا هستند?!!!! 🔹انشاءالله همان طور که به قلیان تان اهمیت میدید، مشکلات حوزه صنعت و معدن و تجارت کشور را هم برطرف کنید. 🔹پوشک بچه چندین هزار خانوار در کشور و لاستیک کامیون داران در بدترین وضع گرانی است.فقط این دو قلم گرانی بود که گفتم اقلام دیگر بماند که چه اوضاع وانفسايي دارند.
ملاک و معیار بررسی #FATF در شورای نگهبان https://t.me/Ghafori_m1 https://eitaa.com/Ghafori_m https://twitter.com/mostafaghafory
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت اسفبار زائران اربعین در نجف برای گرفتن دینار از بانک ملی! چرا با مسافران آنتالیا و اروپا آنگونه محترمانه برخورد میشود ولی با زائران حسینی اینگونه؟! چرانمایندگان مجلس ساکتند؟! 🔺Eitaa.com/rasaee
هدایت شده از شرح حال
📝تلخ‌ترین نوشته من... ✅«تلخ‌ترین نوشته من» حکایت تلخ‌ترین مطالبی است که خوانده‌ام، خاطراتی خواندنی اما تلخ از تاریخ کشاورزی و دام‌داری ایران و جنایات استعمارگران خارجی و نفوذی‌های داخلی در تاراج سرمایه‌های این کشور، نوشته‌ای از «حیدر رحیم‌پور ازغدی». ✅"حیدر رحیم‌پور ازغدی" پدر یک شهید و پدر سخنران معروف "استاد رحیم‌پور" است، پیرمردی با اراده و نخبه در کشاورزی و دامداری، او قبل از انقلاب از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی در کشور بوده است، کسی که حتی شاه زمین‌های بسیاری برای آبادساختن و زیرکشت بردن به وی می‌دهد و مدتی نیز آمریکایی‌ها در آمریکا چندصدهکتار زمین کشاورزی با تمام امکانات به صورت رایگان به وی می‌دهند تا در آنجا کشاورزی کند. ✅تلخ‌ترین نوشته من پر است از حکایت‌هایی که دانستن آن برای همه ما لازم است تا بدانیم چه برسر این کشور آمده است و می‌آید و دولت‌های استعمارگر چه جنایاتی که در اقصی نقاط مختلف دنیا انجام دادند و چه جادوگران خونخواری هستند. ✅قسمت‌هایی از این کتاب: آنگاه که آمریکا مصمم به نابودی صادرات خشکبار ما گردید، سالی "کشتی حامل خشکبار" بازرگانان خراسان که عمده‌ترین صادرکنندگان خشکبار کشور بودند به بهانه‌ای که هرگز مشخص نشد، چند روزی در دریا متوقف گردید و هنگامی به کشتی اجازه رفتن دادند که مدت بیمه کالا گذشته بود و چون محموله به آمریکا رسید، مأموران بهداشت که از پیش‌تر به انتظار ورود کشتی بودند به سراغ کالا آمدند و با بازرسی‌ای صوری فرمودند: «مغزها فاسد گشته و دیگر قابل خوردن نیست!» مغزهای تولید سال و درون جعبه‌های مهر و موم و کاغذ پیچ! و همه را به دریا ریختند و با چنین حقه‌ای تجار صادر کننده خشکبار را ورشکست کردند. و درد بزرگ اینکه آنان دیگر پول خرید خشکبار مازاد کشور را نداشتند و همین‌جا بود که دگربار روباه پیر، دلسوزانه به یاری‌شان آمده و به تبلیغات سوخت هیزم درختان زرد آلو و توت پرداخت و من شاهد بودم که مدیرکل‌های ادارات، در لحظه، بهداشتی گشته و سوخت بیشتر ادارات فرهنگی با کنده توت و زردآلو گردید. آنگاه که صادراتی نداشتیم باغ‌داران به اجبار درختان صدساله را قطع و به بازار می‌آوردند! چه در لحظه نرخ هیزم توت و زردآلو فزونی گرفت. از این رو درختانی را که هر اصله آنها خروراری محصول می‌داد به راهنمایی فرشته نجات قطع می‌کردند و هیزم می‌فروختند. پس از حمایت چنین فرشته‌ای دگربار سرویس‌های مشترک اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها به سراغ درختان گردو آمدند و هر درخت گردو از صدسال به بالا را هزار تومان که در آن روزگاه بهاء یک قطعه زمین شهری بود، خریدند و دلالان برای خرید پرسود درخت گردو، وجب به وجب کوهپایه‌ها را می‌گشتند تا درختان گردو هم قلع و قمع گردید! درختانی که اگر امروز(۱۳۸۹ش) می‌بود هر اصله از آنها سالی ده‌میلیون تومان گردو می‌داد و باغ‌داران، سال‌ها بعد دانستند دشمن با آنان چه کرده، لیکن پشیمانی بعدی سودی ندارد! از این رو فرزندان‌شان به پا خواسته و برای جبران خطای پدران در پی کشت نهال گردو برآمدند با اینکه همه می‌دانند درختان گردوی ما تا بیست سالگی صغیرند و تا سی‌سالگی هم تولید چندانی ندارند ولی تا پانصد سالگی محصولشان هر روز بیشتر می‌شود. بنابراین وامانده بودند که تا بلوغ درختان چه کنند؟ به پیشنهاد عمال غرب، به خرید نهال‌های گردوی اسرائیلی برآمدند تا زودتر به حاصل نشیند و هر اصله را هزارتومان به بهاء کهن درختانی که پدرانشان فروخته بودند، می‌خریدند و می‌کاشتند و امروزه دریافته‌اند که محصول ده درخت گردوی اسرائیلی در حد یکی از درختان چندصد ساله‌ای که به هزارتومان فروخته بودند نمی‌شد. «رحیم‌پور، حیدر، تلخ‌ترین نوشته من، چاپ اول، تابستان ۸۹، ص: ۱۳.» مطالب مرتبط: 👇 مستند ردپای راکفلرها در کشاورزی ایران https://eitaa.com/sharh_hal/822 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/02
هدایت شده از شرح حال
31.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند ویژه ردپای راکفلرها در کشاورزی ایران
هدایت شده از روزنه
یک بام و دو هوای و @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 هفته نامه وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام در شماره ۳۳۸ خود به برخی موضوعات چالشی مرتبط با حوزه علمیه پرداخته و با رویکردی کاملا جانبدارانه و سیاسی٬ به القای دیدگاه سیاستگزاران و نویسندگان مجموعه متبوع خود دست زده است. مرور برخی این نشریه٬ خالی از لطف نیست؛ ۱) نشریه حریم امام که ارگان موسسه و آستانه است و البته مستقیما زیر نظر دفتر یکی از نوادگان فعالیت می کند٬ طبعا با چند ده میلیاردی سالیانه منتشر می شود و نخستین در این است که چنین نشریه از برخی تشکل های حوزوی مانند ٬ علم از را بلند کرده و در دو سال گذشته چند پرونده به این موضوع اختصاص داده است! آیا پذیرفته است که نشریه ای در ضمن برخورداری از بودجه رسمی و هزینه آن در فعالیت حوزوی مستقیم٬ به وابستگی مالی حوزه به دولت و حکومت اسلامی بپردازد؟! ۲) در شماره ۳۳۸ با مصاحبه با برخی مانند ٬ مساله دخالت در امور حوزه را مورد نقد قرار داده اند! و هرچند اسمی به میان نیامده اما احتمالا نوک پیکان حمله دوستان متوجه است چرا که اکنون این نهاد محترم و اصیل در امر اداره حوزه مقدسه نقش مهمی دارد. ایضا این رویکرد نیز عین تناقض است؛ چه اینکه اگر قدیمی ترین تشکل حوزوی و مهم ترین آن٬ نتواند در امر مدیریت دخالت کند٬ قطعا یک تشکیلات سیاسی مثل هم به طریق اولی حق دخالت و نسخه پیچی ندارد! ۳) در این نشریه تلاش شده با ارائه تفسیر جهت دار از سیره امام٬ عملکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی زیر سوال برده شود. حال آنکه اگر کسی ولایت فقیه را قبول داشته باشد٬ عملکرد را در مقابل سیره قرار نمی دهد چه اینکه آنان به اقتضای شرایط تکلیف خاص خود دارند. از این گذشته٬ بعضی از مهم ترین مدعاهای مطرح شده در مورد عدم گدخالت امام در امور حوزه های علمیه نیز توسط برخی دیگر از مصاحبه شوندگان نقض شده و محتوای آشفته ای در مقابل مخاطب قرار گرفته است. متن کامل نشریه مورد بحث را در روزنه بخوانید👇 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
4_5890785802400564200.pdf
1.62M
نسخه کامل نشریه حریم امام شماره 338 با موضوع؛ 🖱چالش های مدیریت حوزه علمیه قم!🖱 @rozaneebefarda
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️آزمون بزرگ مجمع(۱) 🔺در نهایت امروز نامه شورای نگهبان مبنی بر تعارض لوایح پولشویی و پالرمو با بند۲ اصل۱۱۰ قانون اساسی (اختیارات رهبر معظم انقلاب) منتشر شد و در نامه‌ای دیگر علی لاریجانی، لوایح پولشویی و پالرمو را به مجمع تشخیص فرستاد. احتمال قوی cft هم بعید است به تایید شورای نگهبان برسد و احتمالا راهی جز ارجاع به مجمع ندارد. همین اتفاق که برخلاف مصوبه لاریجانی‌وار برجام؛ این بار FATF درنهایت مورد تایید شرع و قانون اساسی نبوده خود قدمی بزرگ رو به جلو است یعنی برخلاف لجن‌پراکنی آخوندی و سایر غربزده‌ها نسبت به حق مجمع تشخیص در اعمال سیاستهای کلی نظام که با درشت‌زبانی از ایستادن دولت جلوی این روند میگفتند، اما در نهایت موفق به اعمال خواسته خود نشدند و این لوایح باید در صحن مجمع بررسی شوند. فلذا مطالبه از مجمع بطور دقیق میتواند مانع از تحمیل نهایی لوایح خائنانه FATF شود. دو شیوه برای این مطالبه میتوان درنظر گرفت: 🔺۱- تأکید بر شرایط معین شده از سوی رهبر انقلاب و آیین نامه مجمع: سخنان رهبر انقلاب ۹۶/۶/۲۲: "مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجّل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود." 1⃣فلذا اولا مصوبات مجمع باید دارای زمان محدود و موقت و معین شده باشد؛ بنابراین شاید برای برخی قوانین داخلی چنین مساله ای قابل تصور باشد اما پیوستن به کنوانسیونها یا تعهدات مشکوک بین‌المللی، وظیفه‌ای بر عهده نظام می‌گذارد که دیگر براحتی قابل لغو نیست چنانچه در برجام همین مساله را شاهد هستیم. فلذا حتی اگر فرض محال پیوستن به FATF مصلحت باشد (که نیست) باز هم عدم امکان محدود شدن زمانی‌اش در اجرا، نقض فرمایشات رهبری و آیین نامه مجمع است. 2⃣ثانیا مطابق تاکید آیین نامه مجمع، مصلحت باید بیّن، حائز اهمیت و ملزم باشد و رهبر انقلاب نیز بر بسیار مهم، مسجل و واضح بودن مصلحت تاکید دارند؛ مشخصا چنین مساله‌اس درباره FATF نیست، یعنی واضح نیست و مسجل و بیّن هم نیست و اختلافات گسترده بین نیروهای انقلابی، ائمه جمعه، مراجع عظام تقلید و دلسوزان انقلاب وجود دارد که بیّن و مسجل بودن این مصلحت را نقض میکند. 3⃣ثالثا تاکید رهبری در دیدار مجلس بر عدم پیوستن به کنوانسیونهای مشکل‌دار و تصویب قوانین داخلی بجای آنها؛ اعضای مجمع که منصوب رهبری‌اند یقینا حق ندارند مخالف نظر صریح رهبری اعمال نظر کنند و یقینا مصلحتی بالاتر از عمل به فرمایشات رهبری نیست. ‼️ اما به هرصورت شاید این مطالبات افاقه نکند و با توجه به غیبت آیت‌الله شاهرودی بعلت بیماری و عدم حضور روحانی و آیت الله آملی در جلسات مجمع، نقش علی لاریجانی پر رنگ شده و بهانه‌سازی برای دور زدن موارد بالا از او کاملا محتمل است. فلذا اگر مورد ۱ در جلوگیری از تایبد لوایح افاقه نکرد باید برای جلوگیری از تصویب توسط اکثریت دست بکار شد: 🔺۲- تلاش برای عدم رأی آوردن FATF در مجمع: مطابق ماده ۱۹ آیین‌نامه مجمع تشخیص، برای تصویب نظر مصلحتی مجلس که در تعارض با نظر شورای نگهبان بوده، نیاز به آراء دو سوم اعضای مجمع در آن جلسه می‌باشد. یعنی اگر بیش از یک سوم از اعضای مجمع مخالف با تصویب FATF باشند امکان تایید آن در مجمع وجود ندارد. 🔺مجمع تشخیص در صورت حضور همه اعضا ۴۹ عضو دارد، و اگر ۱۷ عضو مخالف باشند بیش از یک سوم مجمع را تشکیل میدهند و امکان تصویب FATF وجود نخواهد داشت؛ در زیر به تفصیل به موافقیت و مخالفین و ممتنعین درباره FATF در مجمع پرداخته میشود، هرچند معمولا تعدادی از اعضا در جلسات حاضر نیستند فلذا برای جلوگیری از تاثیر، کنار گذاشته میشوند: 🔸اعضای معمولا غایب در ماههای اخیر ۱- آیت‌الله شاهرودی ۲- روحانی ۳- آیت‌الله آملی ۴-آیت‌الله یزدی ۵-آیت‌الله مومن ۶- آیت‌الله شب‌زنده‌دار 🔹مخالفین احتمالی ۱- محسن رضایی ۲- سعید جلیلی ۳-پرویز داوودی ۴- آیت‌الله جنتی ۵- محمدباقر قالیباف ۶-سردار باقری ۷- آیت‌الله مدرسی یزدی ۸-حسین محمدی ۹-محمود محمدی عراقی ۱۰-ابراهیم رئیسی ۱۱-آیت‌الله موحدی کرمانی ۱۲-احمد وحیدی ۱۳- آیت‌الله مجتهد شبستری ۱۴-علی آقامحمدی ۱۵- حداد عادل ۱۶- محسنی اژه‌ای ۱۷-مصطفی میرسلیم ۱۸- صفار هرندی ۱۹-دری نجف آبادی ۲۰-محمد فروزنده ۲۱-احمد توکلی 🔸موافقین(تقریبا) قطعی ۱-مجید انصاری ۲-محمدرضا عارف ۳-محمد صدر ۴- علی لاریجانی ۵- باهنر ۶- ناطق نوری ۷-حسین مظفر ۸-ولایتی ۹-حسن صانعی ۱۰-آیت‌الله امینی ۱۱- شمخانی ۱۲-ظریف ۱۳- فلاحت پیشه ۱۴- غلامرضا آقازاده ۱۵- مصباحی مقدم 🔹رای نامعلوم ۱- داوود دانش جعفری ۲- محمدجواد ایروانی ۳-سیدمرتضی نبوی ۴- سیدمحمد میرمحمدی ۵- صادق واعظ زاده ۶-سردار فیروزآبادی ۷- احمدی نژاد ادامه دارد👇 ✍
هدایت شده از روزنه
هرج و مرج طلبی و طلبکاری گذری بر اظهارات تند سید حسین تبریزی در نشریه حریم امام حسن محمدی [یک از سه] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 زمانه عجیبی است. تندروهای دیروز، مدعی اعتدال شده اند و دیگران را تندرو می خوانند! سیاسی ترین و وابسته ترین مراکز به نهادهای دولتی، مدعی استقلال حوزه شده اند و رطب خورده ها، منع رطب می کنند. آقای موسوی تبریزی، رئیس مجمع غیر قانونی؟ محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مصاحبه مفصلی که با نشریه حریم امام که با بودجه دولت جمهوری اسلامی اداره می شود داشته و از پرهیزکاری علمای سلف نسبت به شهرت طلبی سخن گفته و تصریح می کند که «حضرت امام در شورای مدیریت[حوزه علمیه] هم یک نفر را هم مستقیما از طرف خودشان مشخص نکردند» ص5. موسوی تبریزی همچون سایر مدعیان اصلاح طلبی که می کوشند آراء خود را به امام نسبت داده و خود را تنها امام شناس و پیرو خط امام معرفی کنند، درباره رابطه امام و حوزه علمیه مطالب عجیب و بعضا خلاف واقعی را بیان کرده است. در ادامه ادعاهای وی که در نشریه تحت نظر «آستان مقدس امام خمینی(ره)» منتشر شده است بررسی می شود. آقای تبریزی مدعی است امام هیچ نماینده ای در شورای مدیریت حوزه نداشته است! جالب است که تنها یک صفحه پس از مصاحبه آقای تبریزی، آقای سید ابوالحسن نواب تصریح می کند که«حضرت امام نمایندگانی در شورای مدیریت حوزه داشتند و این نمایندگان امور حوزه را پیش می بردند. در حقیقت مراجع تقلید به جز آیت الله گلپایگانی و حضرت امام در شورای مدیریت حوزه نماینده ای نداشتند.» ص6. عباس رفعتی نائینی هم در مصاحبه با همین نشریه در صفحه12 می گوید:«پس از انقلاب شورای مدیریتی تشکیل شد و به عبارتی متشکل از نمایندگان مراجع تقلید بود و حضرت امام هم به عنوان یکی از مراجع تقلید نمایندگانی در شورا داشتند» وی در ادامه تصریح می کند« ساختار و دیدگاه مرحوم امام و مقام معظم رهبری سبب حفظ استقلال حوزه های علمیه شده است» ص13 سوال آنست که کدامیک از سه بزرگوار(تبریزی، نواب و نائینی) خلاف واقع می گویند؟ با توجه عدم رد ادعای هیچیک از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام، می توان پرسید که موضع این موسسه درباره نسبت های خلاف واقع به امام آنهم در نشریه تحت نظر بیت امام چیست؟ ادعای دیگر آقای موسوی تبریزی آنست که «امام در طول مدت رهبری شان حتی یک ریال از بودجه های دولتی برای خودشان استفاده نکردند و بلکه بارها خودشان به دولت کمک می کردند. بارها اجازه می دادند که سهم امام برای رفع مشکلات دولت استفاده بشود و حتی یک ریال هم از بودجه دولت برای زندگی شخصی خودش بر نمی داشت بنابراین امام در حوزه دخالتی نمی کرد...این شبهه در اذهان ایجاد نشد که با پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر و بنیان گذار نظام بخواهد حوزه علمیه را هم تحت لوای خودش قرار بدهد» خلط بین شخصیت حقوقی و حقیقی امام و خلاف واقع گویی در این عبارات نیز مشهود است. اولا امام نه به عنوان یک شخص دارای اهداف شخصی، بلکه به عنوان ولی فقیه، مطالبات و انتظاراتی از حوزه های علمیه داشت ثانیا خواسته های خود را از طریق نمایندگان خود در حوزه علمیه و با مذاکره با سایر مراجع، مطرح می نمود. جا دارد از آقای تبریزی نسبت به مناسبات خود با برخی دولت ها یا احزاب خاص پرسیده شود. تبریزی در یک شاهکار تاریخی دیگر مدعی می شود «این نگرانی برای هیچ یک از مراجع تقلید ایجاد نشد که امام خمینی بخواهد آن ها را از مقام مرجعیت حذف کنند؛ بلکه جایگاهشان را بیشتر حفظ کردند.»ص5 در این باره نیز می توان به تایید رویه جامعه مدرسین مبنی بر اعلام عدم صلاحیت آیت الله شریعتمداری برای مرجعیت٬ اشاره کرد که امام خمینی بدون ذکر نام٬ در منشور روحانیت با تجلیل از آن یاد کرده است. تبریزی در ادعای عجیب دیگری می گوید:«[امام خمینی] در تمام آن ده سال پیروزی انقلاب که در قید حیات بودند، یکبار هم خلاف نظر مراجع در امور و مسائل شرعی نظری نمی گفتند. برای مثال برای رویت هلال به نظر مراجع تقلید عمل می کردند» اولا بر اساس فتوای همه مراجع عظام، حکم حاکم در مورد رویت هلال بر همگان حجت است و شبهه ای در پذیرش حکم امام جامعه در این موضوع نیست. ثانیا مشخص نیست که منظور آقای تبریزی از امور و مسائل شرعی چیست. اگر مراد، در مسائل شرعی و فتاوا است؛ آیا امام فتوایی خلاف فتوای دیگر مراجع نداشت؟! موردی از مخالفت امام با نظر مراجع؟ اعلامیه امام در 21بهمن سال 57 مبنی بر ضرورت حضور مردم در خیابان ها مورد مخالفت صریح آیت الله گلپایگانی قرار گرفت و طی مکالمه تلفنی بین امام و ایشان، امام نیز با نظر این مرجع بزرگوار مخالفت کردند.(موارد مخالفت های امام بانظر مراجع عظام قابل ذکر است که خارج از حوصله این نوشتار است). ادامه در پست های بعد👇 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
[صفحه ۲ از ۳] کم دقتی در فضای موجود میان مراجع پیش از انقلاب سبب بن بست در تحلیل خواهد شد. فضایی که استاد شهید مطهری از آن دوری کرده و به تهران مهاجرت می کند و امام نیز علی رغم احترام به آیت الله بروجردی، به خاطر کارشکنی برخی از اطرافیان زعیم حوزه٬ از ایشان جدا می شود. برخی از شاگردان حاضر در جلسات درس امام، نوشته‌اند که امام در بخش‌هایی از سخنان خود، بسیار ناراحت بود و گاه بر دسته منبری که نشسته بود می‌کوبید [و می‌گفت:] «وای بر این مملکت! وای بر این هیات حاکمه! وای بر این دنیا! وای بر ما! وای بر علمای ساکت! وای بر این نجف ساکت، این قم ساکت، این تهران ساکت، این مشهد ساکت! این سکوت مرگبار اسباب این می‌شود که زیر چکمه اسرائیل و به دست همین بهاییان، این مملکت ما، این نوامیس ما، پایمال شود کتاب الف لام خمینی چاپ دوم ص ۲۹۵ آقای موسوی تبریزی که چندی است کرسی تدریس در سطوح عالی و خارج ارائه می کند، درباره ولایت فقیه گفته است: «اعتقاد به ولایت فقیه به اجتهاد نیاز دارد. طلبه باید سالها درس بخواند تا به ولایت فقیه اعتقاد پیدا کند.»ص5 چنین ادعایی ثابت کننده افول وضعیت حوزه درسطح اساتید دروس خارج است و نشان میدهد که یک استاد درس خارج اولا فقهی یا کلامی بودن یک مساله را نمی تواند درک کند و ثانیا سخنی می گوید که بر اساس آن، «هیچکس» جز چند مجتهد، نمی تواند به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد!! بر این اساس، عموم مردم نیز نمی توانند اعتقادی به ولایت فقیه داشته باشند! آیا منطق امام خمینی(ره) که ولایت فقیه را بدیهی می دانست همینطور است؟ تحریف سیره امام آنهم در ارگان تحت مدیریت بیت امام امر جدیدی نیست و از ایشان توقع نمی رود که در نشریه منتشره با هزینه بیت المال و تحت نظر بیت امام، مدافع ولایت فقیه باشند اما چنین تحریفات آشکاری ضربات حیثیتی مهلکی به بیت امام با دهها میلیارد بودجه اش وارد می سازد. موسوی تبریزی که دائما در پی تصویر سازی آرمانی از وضعیت حوزه در زمان امام و تخریب آن تصویر در عصر حاضر است، می گوید: «در زمان حضرت امام این پیش شرط ها وجود نداشت و از هیچ طلبه ای این سوال را نمی کردند که آیا به ولایت فقیه اعتقاد وباوری دارد یا خیر. همه این ها بعدها ایجاد شد.» آقای تبریزی از انتشار پی در پی رساله های عملیه و اظهار اجتهاد برخی روحانیون گلایه کرده و آنرا خلاف سیره سلف می خواند حال آنکه برخی همفکران وی در مسائل حوزه علمیه همچون آقای سید محمدجواد علوی بروجردی دقیقا مرتکب چنین سنت شکنی هایی شده اند اما آقای تبریزی بجای انتقاد از ایشان، نوعی سخن پردازی می کند که انگار نظام اسلامی مقصر چنین شهرت طلبی هایی در حوزه است. وی از افول محبوبیت طلاب در بین مردم نیز گلایه کرده و با ادعاهای مطلق انگارانه می گوید:«هیچ طلبه ای شرط نمی گذاشت که چقدر پول بگیرد تا منبر برود» گذشته از القای نوعی احساس حسرت و نوستالژی نسبت به گذشته، در سخنان آقای موسوی تبریزی، اشاره به این نکته ضروری است که یکی از عوامل اصلی دوری بخشی از مردم از روحانیت، وجود روحانیونی است که در حوزه علمیه هرج و مرج طلب و شهرت پرست بوده و برای رسیدن به مقصود از خلاف گویی هم ابا نداشتند. کسانی همچون شیخ علی لر و شیخ غلامرضا زنجانی و این دست آدمها که همیشه در اطراف مرجعیت و بیوت پرسه می زده و بذر کینه را بین مراجع و بین جریان غیرت مند و انقلابی حوزه می کاشته اند٬ امروز هم طیفی از روحانیون هرج و مرج طلب وجود دارند که وقایع را وارونه کرده و مقاصد سیاسی و باندی را بر سیره و سنت های سلف در حوزه ترجیح می دهند. روحانیون هرج و مرج طلب کسانی اند که تنها به فاصله چند ساعت پس از تجمع قانونی هزاران طلبه در مدرسه فیضیه در تابستان 1397، بسرعت دست به کار شده و با گزارشات خلاف واقع و کاملا کذب، اذهان برخی از مراجع بزرگوار را نسبت به این واقعه تحت تاثیر قرار دادند؛ حال آنکه به لطف خدا روسیاسی بر ذغال ماند و خلاف گویی آنان بسرعت کشف شد و علی رغم دادگاهی و محبوس شدن چند طلبه، بی گناهی آنان و کذب سخنان هرج و مرج طلبان بر همگان ثابت گشت. روحانیونی همچون موسوی تبریزی زمانی بدلیل عملکرد خود مایه اعتراض برخی جریان ها نسبت به انقلاب اسلامی شده و برای امام هزینه درست می کردند. طیفی از روحانیون تندرو که مجمع روحانیون مبارز نام داشتند، اکنون مدعی اعتدال واصلاح طلبی شده و دیگران را تندرو می خوانند و با تحریف و خلاف واقع گویی های متعدد، نظرات کنونی خود را به امام نسبت می دهند. کسانی که در زمان امام، از سوی رسانه های ضدانقلاب نماد خشونت و آدمکشی معرفی می شدند امروز از نظر ضدانقلاب سرمایه شمرده می شوند و علم اعتدال بردوش گرفته اند. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
[صفحه ۳ از ۳] آقای تبریزی در پایان مصاحبه اش تمام مشکلات حوزه را به دخالت برخی از نهادهای خارج از حوزه می داند. جاداشت ایشان که مشخص نیست به کدامین نیروهای فرضی و تخیلی خارج از حوزه اشاره می کند، به تاثیر گذاری برخی احزاب هرج و مرج طلب بر طیفی از روحانیون و حوزه علمیه نیز اشاره نماید که برخی تشکل های به ظاهر حوزوی مانند مجمع محققین و مدرسین به ریاست آقای تبریزی را در حد پادوی یک حزب سیاسی فروکاسته و حتی اعضای ارشد آن را به حضور در کف خیابان و آشوب طلبی کشانده است. قطعا مجمع غیرقانونی محققین و مدرسین با داشتن اعضایی که در شورش های غیرقانونی خیابانی شرکت می کنند و نسبتی با مرجعیت و سیره علمای سلف ندارند، صلاحیت اظهار نظر درباره مناسبات مراجع و حوزه های علمیه را ندارند زیرا هر نظری را صرفا از روی مقاصد حزبی و باندی مطرح کرده و از تحریف و خلاف گویی نیز ابا ندارند با این حال، بیت امام، جماران، آستان قدس امام و انتشارات عروج و پژوهشکده امام خمینی(ره) همگی در اختیار چنین طیف هایی است. @rozaneebefarda
هدایت شده از دفاع همچنان باقیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 امیرآبادی، نماینده مردم قم ساعاتی پیش با انتشار این فیلم در توئیتر نوشت: الان در مرز مهران و داخل خاک عراق هستیم برای بررسی پرداخت ارز به زائرین آمدیم، خودتون ببینید و قضاوت کنید! دفاع همچنان باقیست Eitaa.ir/Defa_baghist
هدایت شده از دفاع همچنان باقیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ۴ دقیقه با مهدی محمدی، کارشناس مسائل راهبردی در ۱۰:۱۰ دقیقه دفاع همچنان باقیست Eitaa.ir/Defa_baghist