eitaa logo
حوزه مجازی
167 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔺یادداشت 🔴 انتظار ما از چهل ساله‌ها 🔷 توقعات ما از چهل ساله‌های انقلاب منوط به تحقق یک شرط اساسی است و آن این که نگاه آنان در همه حوادث دوران چهل سال آمیخته به بصیرتی عمیق باشد. rasanews.ir/002UcS 🆔 @rasanews_agency
1 (2).mp3
305.7K
بهترین زندگی میدانید زندگی کیست؟ #بشنوید @howzehmajazi
2 (2).mp3
570.3K
گلایه جاسوز حضرت علی (ع) را #بشنوید که می فرمایید : با شما می خواهیم درمان کنیم اما... #بشنوید @howzehmajazi
از چه باید توبه کرد؟.mp3
1.14M
توبه کنیم اما از چه ؟ #بشنوید @howzehmajazi
چند توصیۀ قلمی به دوستان نویس ۱. چه و چگونه هر متنی که خواندید و بر دل شما نشست، همه یا بخش‌هایی از آن را دست‌کم دوبار بخوانید. خوانش دوم و سوم، چشم شما را به ظرایف و دقایقی از متن باز می‌کند که در خوانش اول به چشم نمی‌آید. بار اول می‌خوانیم که بدانیم نویسنده «چه» گفته است؛ اما اینکه «چگونه» نوشته است، در خوانش دوم صید می‌شود. ۲. چارچشمی پس از آنکه یادداشت یا مقاله یا کتاب خود را نوشتید، چارچشمی در آن بنگرید؛ یعنی حداقل چهار بار آن را بخوانید و هر بار با چشمی. بار اول را وقف غنی‌سازی متن کنید؛ بار دوم از چشم منتقد در متن خویش بنگرید تا بتوانید کاستی‌ها و ناراستی‌های آن را ببینید؛ بار سوم با چشم مخاطب متوسط و حواس‌پرت بخوانید تا ابهام‌ها و اغلاق‌های نوشتارتان را بیابید و بستُرید. چهارم‌بار را به نیت نازک‌کاری و غلط‌زدایی از صورت متن بخوانید. ۳. گشودگی به اندیشه‌های دیگران دربارۀ هر چه می‌نویسید، غیر از مراجعه به منابع و آثار مرتبط، حتما با چند نفر دربارۀ آن گفت‌وگو کنید. و اگر کسی را برای گپ‌وگفت نیافتید یا نیازی به آن ندیدید، دست‌کم با خودتان گفت‌وگو و محاجّۀ طولانی کنید. نوشتن، ورود به میدان مین است. تنها و بی‌کس وارد این میدان خطرناک نشوید. ۴. احترام به شعور مخاطب من عاملی را نمی‌شناسم که به اندازۀ احترام به شعور مخاطب در توفیق متن مؤثر باشد. کسی که به شعور مخاطب احترام می‌گذارد، سخن تکراری نمی‌گوید، مغلطه نمی‌‌کند، بی‌مایه نمی‌نویسد، وقت خواننده را همچون عمر خویش گرانبها می‌شمارد، جانب حقیقت را فرونمی‌گذارد، فروتن است و هیچ نوشته‌ای را بدون غلط‌گیری‌های مکرر و بدون اطمینان از پاکیزگی آن، منتشر نمی‌کند. ۵. آهستگی هیچ‌کس از راه پُرنویسی و پُرچانگی به جایگاهی بلند نرسیده است و اگر هم برسد، زودا که سرنگون گردد. ۶. پیوستگی اگر هوای نویسندگی در سر دارید، نباید روزی بر شما بگذرد که در آن چند سطری ننوشته باشید؛ هرچند برای خویش و نه برای انتشار. ۷. مثنوی‌خوانی همچنان معتقدم که خواندن هیچ کتابی به اندازۀ مثنوی مولانا، قلم را قدرتمند و چابک نمی‌کند. من هیچ‌گاه فرصت نکردم که دلایلم را دربارۀ این توصیه به‌تفصیل بنویسم. اینجا همین‌قدر می‌گویم که زبان فارسی در کمتر اثری به اندازۀ آثار مولانا زنده و پویا است. انس با این زبان نیرومند، قلم را برای خلاقیت‌های بسیار مستعد می‌کند. تقلید از او و از هیچ کس دیگر جایز نیست؛ اما بیگانگی از سرمایه‌های پیشینی، ابتری و سترونی است. @howzehmajazi
بدنویسی پرگو و بی‌ربط‌گو باش برای آن که اطمینان یابی خواننده را به کلی از صحنه بیرون رانده‌ای، نوشته‌ات را با جمله‌ها و عبارت‌های دور و دراز آراسته کن. باید تلاش کنی که خواننده پی نبرد که کدام کلمه متعلق به کدام خبر است. مرجع‌های ضمیرت را چنان مبهم انتخاب کن که خواننده نتواند با اطمینان به منظورت پی ببرد. هیچ لذتی بالاتر از این نیست که خواننده‌ی سرگردان را مجسم کنی که هاج و واج در مقابل نوشته‌ی تو در گل مانده است. هیچ گاه از واژه‌های ساده و روشن استفاده مکن. این کار را به همان خوب‌نویسان ساده‌دل وابگذار. تو باید واژه‌هایی را برگزینی که همگان درنیابند. مهم‌تر آن که باید آن‌ها را چنان کنار یکدیگر بچینی که پیوندی با یکدیگر نداشته باشند. اگر حس کردی که هر کلمه در نوشته‌ی تو هویت ویژه‌ای یافته است و در کنار کلمات دیگر ناظر بر معنی و اندیشه‌ی واحدی است، بدان که از اصول بدنویسی عدول کرده‌ای. سعی کن در هر جمله‌ای اندیشه‌های فراوان و متفاوتی را جای دهی که همگی ناقص، نارسا و نامربوط باشند. مبادا وسوسه شوی و جمله‌های پیچیده و چند سطری را به جمله‌های کوتاه ، ساده و روشن تبدیل کنی. با این کار به خواننده اجازه داده‌ای که گامی به تو نزدیک شود و این خطرآفرین است. اگر هوس کردی که متنی را ترجمه کنی، پیوسته استقلال رأی خود را حفظ کن. نگران آن مباش که نویسنده‌ی اصلی چه گفته است. تو خود آن چه دریافته‌ای بنویس. هرگاه دریافتی که نویسنده‌ مطالبی را نگفته است، تو می‌توانی به جای او بگویی. به هر حال انسان جایزالخطا است. ممکن است مطالبی در ذهن داشته که قادر به بیان آن‌ها نبوده است.تو که از چنین کفایتی برخورداری اجازه داری ذهنیات بیان نشده‌ی او را نیز بشکافی و بیان کنی. به طور یقین نویسنده‌ی اصلی سپاسگزار تو خواهد بود @howzehmajazi
🎯کارگاه هفتم تربیت مبلغ رسانه🎯 ♻️ دوره تکمیلی ادیوس ♻️ ⏰زمان جمعه 5 دی ماه ؛ 8 صبح تا 6 عصر 🏠 مکان مدرسه علمیه ابوتراب ، ساختمان حوزه مجازی ‼️باتوجه به خلف وعده برخی از دوستان طلبه در جلسات گذشته ثبت نام فقط از طریق آیدی @esmaeilipajoohesh انجام خواهد شد .‼️ 💻 باتوجه به لزوم تمرین عملی در کلاس دوستان الزاما لب تاب شخصی خودشان را بیاورند. ❌باتوجه به محدودیت ظرفیت کارگاه تا 15 نفراولویت با کسانی است که در دوره اول و دوم شرکت کرده اند.❌ 💰 هزینه شرکت در دوره 25000 تومان می باشد. ⭕️باتوجه به هزینه برگزاری کارگاه ، دوستان شرکت کننده بزرگواری فرموده و نسبت به پرداخت بدهی کارگاه های گذشته اقدام فرمایند. @howzehmajazi
⭕️‼️قابل توجه دوستان کارگاه ادیوس‼️⭕️ 💻دوستان حتما فردا بزرگواری کنند کارهای تولیدی رو جهت گرفتن راهنمایی از استاد بیارن .💻 🎥 همچنین اگر میخوان در کلاس پروژه شون رو تکمیل کنن مواد خام مانند سخنرانی و عکس های مرتبط و موسیقی متن رو همراه داشته باشند تا در محل کلاس تکلیفشون رو آماده کنند. @howzehmajazi
30.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"فرعون کوچک" درباره کار گروهی و تشکیلاتی #استاد_پناهیان @howzehmajazi
امام خامنه ای : نباید یک ساعت درس طلبه یا استاد، زائد و بی‌فایده و غیر ناظر به آن نیازها باشد. طلبه ای که در حوزه درس می‌خواند، باید در جهت برآوردن یکی از حاجات و رفع یکی از نیازها حرکت کند؛ یعنی یا برای داخل و یا برای خارج، یا برای تألیف و یا برای تحقیق، یا برای تدریس و یا برای تعلیم، خود را آماده کند. 1374/04/16 @howzehmajazi