eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه خراسان
10.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
327 ویدیو
464 فایل
ارتباط با مدیر کانال @s_m_mirzadeh ارتباط با مجموعه همکاران مدیریت پژوهش https://eitaa.com/howzehpajohesh/7818 ⛔️انتشار پست های این کانال فقط با ذکر آدرس کانال مجاز است⛔️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 پژوهش؛ کلید گشودن افق‌های نوین علمی است 🔻مدیر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اهمیت پژوهش در پیشرفت علمی، از تلاش‌ها و موفقیت‌های پژوهشگران این حوزه تقدیر کرد و پژوهش را موتور محرکه‌ای برای دستیابی به مرزهای جدید علم دانست. 📝 بیشتر بخوانیم: https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55777 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
🔰 مصاحبه‌های اختصاصی در دومین مراسم انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان و اجلاسیه پژوهشگران 🔻حوزه علمیه خراسان؛ پیشگام در پژوهش و مرجعیت علمی https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55774 🔻پژوهش، رکن اصلی رسالت طلبگی می‌شود https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55772 🔻حوزه علمیه خراسان؛ پیشرو در نشریات علمی و پژوهشی https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55776 🔻پژوهش؛ پیشران اصلی پیشرفت علمی و دینی در حوزه‌های علمیه است https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55773 🔻پژوهش‌های حوزوی در خراسان پیشرفت چشمگیری داشته است https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55775 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
🔰 دومین مراسم انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان برگزار شد 🔻دومین اجلاسیه انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان با تجلیل از ۲۷ نخبه پژوهشی و رونمایی از کتاب جدید «اولویت‌های پژوهشی»، گامی جدی در مسیر توسعه علمی برداشت. 📝 بیشتر بخوانیم: https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55767 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
🔰 دومین مراسم انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان و اجلاسیه پژوهشگران این حوزه، در محل مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد. 🔻پژوهش، ابزار اصلی پیشرفت علمی و دینی در حوزه‌های علمیه https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55760 🔻پژوهش، کلید پیشرفت علمی و اجتماعی در حوزه‌های علمیه است https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55756 🔻حمایت از پژوهشگران، رمز موفقیت حوزه علمیه خراسان در عرصه جهانی https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55755 🔻حوزه علمیه خراسان در رقابت با مراکز علمی معتبر می‌درخشد https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55759 🔻پژوهش، کلید گشودن مرزهای علم و افق‌های جدید دانشی است https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55754 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
210313_002.MP3
30.08M
روش تحصیل پژوهش‌محور در دروس خارج 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای اختصاصی پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
✅ چرا و چگونه "تقریر" بنویسیم؟ اما تقریرنویسی چیست؟ در این نوشته به اختصار به فلسفه تقریر نویسی می پردازیم. 🔅هر طلبه یا دانش پژوه در جلسه درس یا به هنگام استماع صوت استاد، به واسطه ی الفاظِ استاد، به ذهن او که مخزن اصلی علم مورد نظر است دست می یابد. استاد به واسطه ی الفاظ، بنا دارد آنچه به عنوان دارایی علمی دارد به متعلم منتقل کند. مسئله ی نوشتن تقریر پس از فرآیند انتقال معارف در کلاس آغاز می شود. یک طلبه به دو شیوه می تواند مطالبی که از استاد به دست آورده است را ثبت و ضبط کند: 1⃣شیوه اول: حفظ الفاظ و ثبت عین مطالب استاد یا خلاصه آن: در این شیوه - که در مواردی ضروری نیز هست - دانش پژوه عین لفظ استاد را می نویسد و مطالب را ثبت می کند. این مرحله از ثبت مطالب، بدون نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق مباحث و با استفاده از حافظه ی کوتاه مدت یا به صورت ثبت در کلاس قابل انجام است. طبیعتا آنچه از این شیوه به دست می آید ماندگاری چندانی در ذهن ندارد و نمی تواند در بلند مدت به عنوان «دارایی علمی» این دانش پژوه به حساب آید. و تقریبا همه ما به این آفت آگاهیم. و چه بسیار مطالب ارزشمندی که روزی بر آن تسلط داشتیم و امروز خاکستری هم از آن برای ما باقی نمانده است. 2⃣شیوه دوم: تقریر نویسی: اما در روش تقریر نویسی، متعلم در حقیقت دارایی علمی خود را منعکس می کند. در این روش پس از این سه مرحله نوبت به نگارش تقریر می رسد: الف) القای مطالب توسط استاد ب) بررسی ارجاعات استاد و مطالب مرتبط ج) مباحثه کامل مطالب کلاس در این شیوه به جای مکتوب کردنِ بدونِ تاملِ الفاظ استاد، طلبه با انتقال وجود لفظی مطالب استاد به ذهن و تبدیل آن به دارایی علمی، تقریر را که نماینده دارایی علمی خود اوست مکتوب می کند. 🔅این نوشته بدون رجوع دوباره به کتاب و تنها با اعتماد به آن چه که این فرد از آن مطلب علمی دریافته است نگارش می شود. دقیقا مانند اینکه بخواهید مقاله ای در موضوعی خاص بنویسید. در این صورت، این تقریر حاوی الفاظ اختصاصیِ متعلم و دقیقا دارایی علمی اوست و از این پس می توان او را حائز و حامل این میزان از علم دانست. 🔅برای مثال تصور کنید که از شما سوالی پیرامون تفاوت بدیهی و نظری در منطق بپرسند، یا به عنوان یک طلبه از شما بخواهند نبوت را اثبات کنید یا از شما بخواهند شهر خود را توصیف کنید، و در همه ی این حالات بنا باشد بدون مراجعه به منابع و تنها با استفاده از آنچه در ذهن دارید مطالبی بیان کنید، در این موقعیت آنچه بیان می کنید یا آنچه می نویسید دقیقا میزان دارایی علمی شما در آن زمینه ی خاص است. 💢چرا تقریر چنین اثری دارد؟ تقریر نویسی با شیوه ای که بیان شد آینه ی تفصیلی ذهن متعلم است. آینه است؛ چون آنچه در ذهن متعلم است در تقریر می آید. تفصیلی است؛ چون علم را از حالت اجمال بیرون آورده و تفصیلی می کند چون در مقام نگارش مجبوریم تمام ذهنیت خود را بیان کنیم. در اینجاست که تمام حدوسط ها برای رسیدن به نتیجه باید منقح و به هم پیوسته باشد. کم کم در حین نگارش، فرد در می یابد که علیرغم آنچه تصور می کرده حدوسط ها و استدلال های برخی مطالب چندان برایش روشن نیست و با نگاه به این آینه ی تفصیلی به فکر چاره می افتد. پیمودن این مسیر در ابتدا قدری دشوار است اما ممارست بر آن نتایج بسیار شیرین علمی به بار می آورد. 💢تجربه شخصی: آنچه بنده در مدت تحصیل، در نگارش تقریر تجربه کرده ام تماما موید مطالب بالاست. برای مثال در ایام اشتغال به تحصیل و مباحثه ی درس بدایه الحکمه استاد فرحانی، که از دقیق ترین و سنگین ترین و در عین حال نافع ترین و ضروری ترین جلسات تدریسی است، استفاده از تقریر نویسی به شدت به فهم کمک می کرد و مطالبِ بسیار غامض را تعدیل می نمود. برای مثال در بحث تخصص نوع ثالث، نفس الامر، معنای معقول ثانی فلسفی در مواد ثلاث، برهان صدرا بر حرکت جوهری، قاعده امکان اشرف و ... تقریر نویسی و تلاش برای تبدیل الفاظ استاد به دارایی علمی، بسیار به اینجانب کمک کرد. 💠پیشنهاد: پیشنهاد می کنم همه ی شما بزرگواران علاوه بر تقریر دروس و مطالب اصلی در دوره ی تحصیلی خود، به هر مطلب مهمی که بر می خورید، پس از فهم کامل آن، شروع به تقریر کنید. این کار از سخت ترین مطالب اصولی و فلسفی مانندِ مراتب حکم و حرکت جوهری و وجود ذهنی گرفته تا مسائل ساده تر مانند شبهات روز (مسائل پیرامون حجاب، یا برخی شبهات اعتقادی ساده و ...) قابل اجراست. با این کار کم کم مطالبی که در طول سالها با آن مواجه می شوید و پاسخ آن را می یابید به دارایی علمی شما بدل می شود . ✍حجت الاسلام سید محمد هاشمی 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای اختصاصی پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
✅ موسسه آموزشی عالی حوزوی ائمه اطهار علیهم السلام با همکاری مدیریت پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان ❇️مدرسه فجرانه: مکتب فقهی امام خمینی (ره) 🔸نشست سوم: ویژگی ها و تمایزات نظریه خطابات قانونی امام خمینی ره 🎙ارایه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی 🗓تاریخ: چهارشنبه 19دی 1403 ⏰ساعت : 14 ✳️مکان برگزاری حضوری: مشهد مقدس، چهارراه شهدا خیابان آیت الله بهجت، حاشیه خیابان، بین کوچه 9 و 1/9 موسسه آموزشی عالی حوزوی ائمه اطهار علیهم السلام 📲لینک برخط : https://gharar.ir/r/b1ac84c4 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دومین کرسی علمی ترویجی مدرسه علوم عقلی عباسقلی‌خان برگزار شد. 🔻به گزارش روابط عمومی مدرسه علوم عقلی عباسقلی‌خان کرسی علمی ترویجی «بررسی تطبیقی مسأله وحدت وجود از منظر ملاصدرا و سید قطب الدین نیریزی» در سالن جلسات این مدرسه برگزار گردید. 🌐برای مشاهده گزارش جلسه و فیلم کامل آن به آدرس ذیل مراجعه کنید: https://magk.ir/p14031010/ •┈┈••••▪️📚▪️•••┈┈• 📜 مدرسه علمیه عباسقلی خان؛ اولین مدرسه علمیه مختص تعلیم و تعلم علوم و معارف حِکمی در حوزه علمیه خراسان 🆔@Abbasgholikhanpajohesh •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
72.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | دومین مراسم انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان 🔺دومین مراسم انتخاب پژوهشگر سال حوزه علمیه خراسان و اجلاسیه پژوهشگران این حوزه، در محل مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد. 💠 با کیفیت بهتر ببینیم👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=54938 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
🔰 دوره دانش‌افزایی و تجلیل از کتابداران مدارس علمیه برادران استان خراسان برگزار می‌شود 🔻دوره دانش‌افزایی و تجلیل از کتابداران مدارس علمیه برادران استان خراسان، سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه، از سوی مدیریت پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود. 📝 بیشتر بخوانیم: https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55804 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com
🔰 دوره دانش‌افزایی و تجلیل از کتابداران مدارس علمیه برادران استان خراسان برگزار می‌شود 🔻دوره دانش‌افزایی و تجلیل از کتابداران مدارس علمیه برادران استان خراسان، سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه، از سوی مدیریت پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود. 📝 بیشتر بخوانیم: https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=55804 •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 💐 با پژوهش همراه باشید.🌹 🔗لینک کانال رسمی پژوهش👇 eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔@howzehpajohesh 🌐تارنمای پژوهش 👇 🌐http://pajuhesh.hozehkh.com