انواع مقالات.pdf
653.9K
📝#فایل_متنی
🔷 موضوع: انواع مقالات و ساختار آنها
✍ نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی عبادی
(مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه شاهرود)
🔶 به سفارش واحد#پژوهش مدرسه علمیه بقیة الله(عج) آشخانه
🔰ویژه کارگاه مقاله نویسی مقدماتی
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
📷 #گزارش_تصویری
🔺 دوره پودمانی پیشرفته اقتصاد به همراه آیین رونمایی از محصولات جدید هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان امشب با حضور آیت الله سید مصباح عاملی مدیر این حوزه، آیت الله اشرفی شاهرودی، استاد دروس خارج این حوزه و آیت الله محسن اراکی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد.
💠 بیشتر ببينيم 👇
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39826
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
#خبر_پژوهشی
#رونمایی
🔰 آیین تجلیل از برگزیدگان آثار پژوهشی و رونمایی از تازه های نشر حوزه علمیه خراسان برگزار شد
آیین تجلیل از برگزیدگان آثار پژوهشی و رونمایی از تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان به همت معاونت پژوهش این حوزه در محل مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.
💠 بیشتر بخوانیم 👇
https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=39798
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#دانستنیهایپژوهشی شماره 2⃣
#ادامهمصادیقسرقتعلمی
ب.کپی برداری و نقل قول
این مورد،حداقل تحت سه حالت ممکن است،رخ دهد:
نقلقول مستقیم؛
نقلقول غیرمستقیم،؛
نقلقول مکرر.
نقلقول مستقیم:
زمانی است که فرد به صورت مستقیم، آثار دیگران را رونویسی کند بدون اینکه به این نکته توجه داشته باشد که در هنگام نقلقول مستقیم، لازم است علاوه بر ذکر استناد که جزء اصلی است
از علامت گیومه «» نیز استفاده نماید.
نقلقول غیرمستقیم:
مربوط به وقتی است که فرد از نوشتههای دیگران،استفاده میکند اما ایده و مطالب دیگران را با کلمات خود بیان میکند و در واقع،مضمون نقل میشود.
در چنین شرایطی،استناد باید ذکر شود و با توجیه اینکه رونویسی انجام نشده، نمیتوان از ذکر استناد چشم پوشید.
بازنویسی کردن(یعنی نوشتن مطلب و ایدهٔ دیگران با کلمات خود)
و خلاصهنویسی(کوتاه کردن مطلب و ایدهٔ دیگران با کلمات نویسنده) #نیز مشمول استناد است و در صورت استناد ندادن، سرقت علمی محسوب میشود.
نقلقول مکرر:
به زمانی برمیگردد که فرد تصور میکند چون استناد میدهد،میتواند هر میزان که میخواهد از نوشتههای دیگران کپیبرداری کند.
گرچه در جایی صحبت از مقدار استفاده از آثار دیگران نشدهاست اما واضح است که نمیتوان مطالب یک مقاله را ولو با ذکر استناد به کرّات نقل کرد و مدعی بود که اثر جدیدی خلق شده است.
📚منبع نوشتار
ــــــــــــــــــــ
واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
فايل صوتي نقش پژوهش در تعالی انقلاب اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم.mp3
17.49M
🔊#فایل_صوتی
#نشست_علمی
با عنوان
✨نقش پژوهش در تعالی انقلاب اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی✨
🔆 با ارائه استاد
✳️ دکتر محمد علی وطندوست ، پژوهشگر ، استاد حوزه و دانشگاه ✳️
☘️#پیشنهاد_ویژه برای علاقمندان پژوهش_مباحث انگیزشی
❇️ واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت آیه الله فاضل قائنی رحمه الله علیه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#پژوهش
⚪️ سلسله وبینار علمی
#جلسه_دوم
با موضوع: دیدگاه فرق اسلامی در موضوع نبوت
🎓استاد : دکتر حسن رضایی
استاد برجسته حوزه علمیه قم و دانشگاه
شاگرد آیت الله جوادی آملی (زید عزه)
⏱زمان:
یک شنبه 26 بهمن ماه سال 1399 ساعت 8 الی اذان ظهر و 14 الی اذان مغرب
دو شنبه 27 بهمن ماه سال 1399 ساعت 8 الی اذان ظهر و 14 الی اذان مغرب
آدرس وبیناردر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/naghd
⚠️چند نکته :
1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه #مهمان استفاده نمایید.
2-برای اتصال به وبینار از #مرورگر_گوگل_کروم استفاده شود.
معاونت پژوهش مرکز تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد
┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
#اطلاع_رسانی
#وبینار
✅موضوع: ارتقای قابلیت های مدارس علمیه شهرستان ها، راهکارهای دستیابی به حوزه علمیه کارآمد
🎙ارائه دهنده: حجتالاسلام و المسلمین مهدی کرامتی
🕰زمان: یک شنبه ۹۹٫۱۱٫۲۶
⏰ساعت ۱۰ صبح
🔗لینک شرکت در برنامه:👇
https://mtj.lms2.hozehkh.com/ws/lqnnsyffdsk
✅حضور طلاب محترم مزید امتنان است.
واحد پژوهش مدرسه علمیه مهدیه عج تربت جام
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نکته_پژوهشی
#ماخذ
#منبع
#پاورقی
💠یکی از مطالبی که در نگارش تحقیق مورد توجه قرار می گیرد چینش صحیح ارجاعات است.
♦️توضیح اینکه
👈وقتی به چند مأخذ ارجاع میدهیم، حتما باید میان ارجاعات مختلف ترتیبی منطقی و بیطرفانه حاکم باشد.
🔶مثلا، باید ارجاعات مختلف را در ضمن مقاله به ترتیب سال، به ترتیب اهمیتشان در اثبات مدعا، به ترتیب مذهب مؤلف، و... هر چه از این قبیل، البته با رعایت مبنایی بیطرفانه و دارای بیشترین تناسب با هدف نقل کرد.
👈ضمنا، باید میان مدعای ما و ارجاع، تناسبی باشد.
🔶مثلا، اگر گفتهایم فلان دیدگاه از اجماعیات فقه شیعه است، ارجاع به یکی دو تن از عالمان معاصر که آن دیدگاه را قبول دارند، کافی نیست و باید با ارجاع به منابعی از دورههای مختلف تاریخ فقه شیعه، نشان داد که این باور در طول تاریخ به همین ترتیب رواج داشته است.
👈 به همین ترتیب، اگر مدعایی در بارۀ همۀ مسلمانان داریم، ارجاع به عالمانی فقط شیعی، یا فقط عامی کفایت نمیکند.
باید میان منابع مختلفی که به آنها ارجاع میدهیم، از نظر زمانی و تاریخی و فکری هم تناسبی باشد.
👈نمیتوان برای یک مدعا، به منبعی بازمانده از سدۀ دوم هجری ارجاع داد و بعد، بلافاصله مأخذی تألیف شده در سدۀ 13 را یاد کرد.
اصطلاحا، پرش زمانی نمیتوان کرد.
🔴خواننده از خود میپرسد چرا میان این همه #منبع، تنها این دو انتخاب شدند.
📒خلاصه، باید انتخاب منابع و چینش آنها از منطقی بیطرفانه و علمی و خرد پسند پیروی کند.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
موضوع شناسی و مساله شناسی.pdf
714.4K
📝#فایل_متنی
🔷 موضوع: موضوع شناسی و مسأله یابی
✍️ نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی عبادی
(مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه شاهرود)
🔶 به سفارش واحد#پژوهش مدرسه علمیه بقیة الله(عج) آشخانه
🔰ویژه کارگاه مقاله نویسی مقدماتی
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
انواع تحقیق.pdf
652.6K
📝#فایل_متنی
🔷 موضوع: انواع تحقیق
✍️ نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی عبادی
(مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه شاهرود)
🔶 به سفارش واحد#پژوهش مدرسه علمیه بقیة الله(عج) آشخانه
🔰ویژه کارگاه مقاله نویسی مقدماتی
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
یک نکتهات بگویم...
آشنایی با استاد راهنما و وظایف او
بخش یکم
👨💻استاد راهنما برای دانشجو به مثابه پدر و مادر میماند که او را تحت راهنمایی خویش به کاری وادار کرده و در طول کار او را سرپرستی نموده است.
✅طبیعی است که همانطور که دانشجو نگران کار خویش است، استاد راهنما نیز همانند پدر و مادر که نگران اعمال فرزند خویشاند، نگران کار دانشجو است. او میل دارد دانشجو به خوبی از عهده انجام کار برآید.
✅البته دانشجو خود نسبت به رساله خویش مسئول است و نباید تصور کند که استاد او مسئولیت هر کاری را می پذیرد.
✅وظیفه استاد راهنما از زمان تهیه طرح پیشنهادی تحقیق شروع می شود. در تهیه طرح پیشنهادی تحقیق، وظیفهٔ استاد راهنما خیلی سنگینتر است و شاید نیاز به بحث و گفتوگوی بیشتری با دانشجو داشته باشد تا او را کاملا برای طرح مطلب در جلسه بررسی طرح پیشنهادی تحقیق آماده کند.
منبع: کتاب پایاننامه و رساله دانشگاهی دکتر #غلامرضا_فدایی
🔁ادامه دارد...
#آموزش_پژوهش
#روش_تحقیق
#استاد_راهنما
#پایان_نامه
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝