Doc1.pdf
823.2K
#بروشور سخنان ناب امام حسن مجتبی علیه السلام
به مناسبت ولادت آن حضرت
✅تهیه کننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها مشهد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#علما_و_پاسخ_به_شبهات
۳. محمد بن علی بن حسین بن بابویه قمی(شیخ صدوق «م. ۳۸۱ ق»)
از تالیفات این محدث شیعه کتاب شریف «مَن لایحضره الفقیه» است.
در مقدمه این کتاب اشاره میکند که آن را در جواب به سوال و درخواست یکی از شیعیان، به جهت جمع آوری همه ابواب فقه نگاشته است.
همچنین کتاب «کمال الدین و تمام النعمة» را به این دلیل نگاشته است که شیعیان در موضوع غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه حیران و در اشتباهاند و از راه راست به رای و قیاس برگشتند.
(من لایحضره الفقیه،ج۱،ص۱۳) و (کمال الدین و تمام النعمة،ج۱،ص۷۳)
نشانی: کتاب مبانی و مهارتهای پاسخگویی به پرسشها و شبهات دینی دکتر #مجید_خاموشی
نویسنده پیام: علیرضا خوئینیان
#شبهات
#پاسخگویی
#سیره_علمی_عالمان_شیعه
#واحد_مطالعات_و_پاسخ_به_شبهات
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋
#دانستنیهایپژوهشی (شماره4⃣ )
تبیین مسئله:
تبیین مسئله یا تعریف مسئله، عبارت است از بیان چند جمله که ناظر به واقعیات و مسلمات و یا مبانی و بدیهیات است
و بعد از آن به یک خلأ یا شکاف یا ناسازگاری یا تناقض و یا امر غیرعادی یا غیر قابل انتظار اشاره کنیم و بعد از یک شیب ملایم به یک سؤال مهم ختم کنیم که همان سؤال اصلی است و از عنوان تحقیق گرفته میشود.
#توصیهمیشود تعریف مسئله را با کلمه "بدون تردید"شروع کنیم و در وسط آن از "اما" استفاده کنیم و در آخرش سؤال اصلی را با این عبارت بیاوریم:
"از همین رو، تحقیق حاضر
در صدد پاسخ به این سؤال محوری است که .....؟"
یک نمونه برای تبیین مسئله
عنوان: روشهای مسئلهیابی در پژوهش
#بیتردید اولین مرحله از پژوهش که نقش تعیینکنندهای در سرنوشت تحقیق دارد،مسئلهیابی است.
مسئلهیابی عبارت است از
رسیدن محقق به یک چالش عمیق که از مطالعات و اطلاعات او ناشی میشود. اگر خود محقق بدون سفارش یا توصیه و تحمیل از سوی دیگران، موفق شود که در فرایند تحصیل و مطالعات و مواجهه با واقعیات زندگی و محیط اجتماعی، مستقیما به دغدغههای علمی عمیق برسد از تمرکز روانی و ذهنی خوبی برخوردار میشود و زمینه مناسبی برای خلاقیت و رشد علمی خود،فراهم میکند.
با وجود اینکه این مرحله باید توسط خود محقق انجام شود، #اما بسیاری از محققان بهویژه آنهایی که سابقه زیادی
در این عرصه ندارند به علت ندانستن روشهای مسئلهیابی با آسیبهای متعددی رو به رو میشوند و اغلب یا فرصت خود را هدر میدهند یا بدون درگیری ذهنی با یک مسئله سطحی، به تحقیق اقدام میکنند.
این امر علاوه بر اینکه انگیزه محقق را در فراز و نشیب فرایند تحقیق کاهش میدهد، به معنای از دست دادن بهترین فرصت برای تولید علم است. بنا بر این، شایسته است که انواع فنون و روشهای دستیابی به مسئله برای محققان کشف و تبیین شود.
#از_این_رو_تحقیق_حاضر، عهدهدار پاسخگویی به این سؤال است که: روشهای مسئلهیابی در پژوهش چیست؟
📚برگرفته از جزوه روش تحقیق حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلامپور کریمی
ــــــــــــــــــــ
واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
#اطلاعیه
♦️ قابل توجه طلاب و فضلای ارجمند
🔷 سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان برگزار میکند:
🔶#وبینار تحلیلی با موضوع:
«درس عبرت از مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) و توطئه های معاویه باتوجه به مسائل روز»
«مولفه های حوزه کارآمد انقلابی»
دکتر #رحیم_پور_ازغدی (محقق، نظریه پرداز و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی)
🔸 زمان: پنجشنبه ۹ اردیبهشتماه، ساعت ۱۶
🔹 پیوند حضور مجازی در جلسه:
masjedona.ir/tv2
💠 سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#وبینار
#نشست_علمی (جلسه بیست و چهارم)ویژه ماه مبارک رمضان
✅ سلسله نشست های علمی-پژوهشی
✅ موضوع: شرح نهجالبلاغه
🎤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی (زید عزه) پژوهشگر و استاد حوزه علمیه
🗓 زمان :9اردبیهشت ماه 1400
🕚 ساعت: 13:45
✅شرکت در این وبینار علمی برای عموم علاقهمندان بلامانع است .
🌐به صورت آنلاین هر روز در ماه مبارک زمان از طریق سامانه آموزش الکترونیک LMS2 برگزار می شود.
لینک وبینار 👇
https://motahhari.lms2.hozehkh.com/ws/nqls2cv8f3i
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) فریمان و حوزه مکتب نرجس (س) فریمان
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
تحریف القرآن شبهه سوم مصحف حضرت امیر علیه السلام.m4a
35.26M
🔉 #فایل_صوتی
#نشست_علمی
✅موضوع: بررسی امکان تحریف قرآن با وجود کتاب حضرت علی (علیه السلام) و روایات تغایر بین الصحیفتین
🎙ارائه دهنده: حجت السلام و المسلمین محمد حسنی استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی
🕌برگزارکننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر(عج) کرمانیها
💠چکیده نشست:
1️⃣حجیت قرآن تنها حلقه متصله بین بندگان و رسول خداست ومعجزه باقی مانده ایشان؛
2️⃣ تحریف قرآن مساوی با سقوط حجیت قرآن است هرچند قائل به آن متوجه این مطلب نباشد؛
3️⃣ شبهه سوم در کتب شیعه و سنی نقل شد، بعداز شهادت رسول خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) حضرت علی (علیه السلام) در خانه نشستند و قرآنی جمع کردند و به مسلمین عرضه کردند؛
4️⃣ روایاتی که می گوید مصحف امام زیاداتی از نوع تنزیل و تاویل داشته؛
✳️جواب شبهه:
الف : اگر مصحف زیاداتی داشت حضرت علیه السلام به این سادگی عبور نمیکردن کما اینکه از احکام الله و .... عبور نمیکردن؛
ب : اگر مصحف زیاداتی داشت حضرت از آیات حذف شده در خطبه ها ونامه ها و... استفاده میفرمودند؛
ج: این شبهه ناشی از خلط بین تنزیل مصطلح بین متأخرین و معنای لغوی آن است؛
د: روایات و جریان تاریخی فقط میگوید مصحف مشتمل بر زیاداتی از نوع تنزیل بوده اما تنزیل اعم از قرآن و غیر آن است هر چند نزد متاخرین تنزیل مساوی با قرآن است؛
♦️نکته : قطعا مصحف حضرت ازحیث ترتیب سور و آیات با قرآن فعلی فرق دارد و مشتمل بر تأویل و تفسیر و شأن نزول است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
5)1400.1.30.mp3
27.04M
#فایل_صوتی
🔷سلسله نشست های تخصصی فقه سلامت هیئت اندیشه ورز دین ، سلامت و سبک زندگی 🔶
✳️ موضوع : بررسی قانون غربالگری و سقط درمانی
جلسه پنجم : بررسی موارد حرج جنین
#استاد_محمد_عندلیب_همدانی
#جلسه 5
#دوشنبه 30-1-1400
اخبار هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی را از طریق زیر دنبال کنید:
سایت اینترنتی: www.salamngo.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
6)1400.1.31.mp3
30.39M
#فایل_صوتی
🔷سلسله نشست های تخصصی فقه سلامت هیئت اندیشه ورز دین ، سلامت و سبک زندگی 🔶
✳️ موضوع : بررسی قانون غربالگری و سقط درمانی
جلسه ششم : بررسی موارد حرج مادر
#استاد_محمد_عندلیب_همدانی
#جلسه 6
#سه شنبه 31-1-1400
اخبار هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی را از طریق زیر دنبال کنید:
سایت اینترنتی: www.salamngo.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
بررسی قانون سقط درمانی ج7 1-2-1400.mp3
33.37M
#فایل_صوتی
🔷سلسله نشست های تخصصی فقه سلامت هیئت اندیشه ورز دین ، سلامت و سبک زندگی 🔶
✳️ موضوع : بررسی قانون غربالگری و سقط درمانی
جلسه هفتم : بررسی موارد حرج مادر
#استاد_محمد_عندلیب_همدانی
#جلسه 7
#چهارشنبه2-1-1400
اخبار هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی را از طریق زیر دنبال کنید:
سایت اینترنتی: www.salamngo.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#اطلاع_رسانی
♦️ قابل توجه طلاب و فضلای ارجمند
🔶#وبینار تحلیلی با موضوع:
«درس عبرت از مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) و توطئه های معاویه باتوجه به مسائل روز»
استاد#رحیم_پور_ازغدی
🔸 زمان: پنجشنبه ۹ اردیبهشتماه، ساعت ۱۶
🔹 پیوند حضور مجازی در جلسه:
لینک ورود به جلسه :
masjedona.ir/mehrab
سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه آیت الله صدوقی (ره)
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_علمی
✅موضوع: "قرآن کریم و خوانش هستی"
🎙با ارائه: حجةالاسلام و المسلمین پورعابدین
📆زمان: شنبه ۱۱ اردیبهشت
🕰ساعت ۱۶:۳۰
🔸شرکت برای عموم علاقهمندان آزاد است،
📎لینک ورود به نشست👇👇
https://az.lms2.hozehkh.com/ws/lg7iwi0cj5m
🕌برگزارکننده: واحد پژوهش مدرسه الزهراء فردوس
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝