eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه خراسان
11.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
364 ویدیو
488 فایل
1. ارتباط با مدیر کانال پژوهش @s_m_mirzadeh 2. ارتباط با مسئول و کارشناس نمایشگاه کتب حوزوی @Abbasizadanbh 05132008166 ⛔️انتشار پست های این کانال فقط با ذکر آدرس کانال مجاز است⛔️
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ ⏳هر روز محتوای یک جلسه از کارگاه آموزش مقاله نویسی در کانال معاونت پژوهش منتشر می شود. 1️⃣ : 🔸مقدمه ای در مورد پژوهش🔸 بدانيد كه بدون تحقيق، بدون نوآوري، بدون ژرف يابي در هيچ مقوله اي انسان نمي تواند به هدفهاي والا دست پيدا كند. (مقام معظم رهبري مدظله العالي) مقدمه : 💎پژوهش آنگاه ارزش واقعی خود را می یابد که با کاوش و تلاش پژوهشگر، اصول تحقیق و شیوه صحیح نگارش در آن رعایت شده باشد چه اینکه رعایت اصول تحقیق و نگارش، خود به سیر صحیح منطقی و پیشرفت پژوهش کمک اساسی می نماید. پژوهشگر پس از مواجهه با مشکل و مساله، دست به تحقیق در آن موضوع می زند که به حسب نوع موضوع و نحوه انجام کار، قالب اثر پژوهشی وی متفاوت خواهد بود. که به صورت مقاله، پایان نامه و کتاب و ... به سرانجام می رسد. ✅آغاز كار در پژوهش .... آغاز كار در پژوهش روبرو شدن با مشكل است؛ اين مشكل گاه مجهولي علمي است و گاه معضلي از مشكلات جامعه. محقق بايد با روش‌هاي خاص، مشكل را به مسئله تبديل كند، فرض‌ها و احتمال‌هاي ممكن را در نظر بگيرد، آنها را بررسي و تحليل كند و به اين ترتيب، به نظريه‌اي براي حل مسئله برسد. اگر مشكل به مسئله تبديل نشود، يك فعاليت موضوع محور انجام خواهد شد و سؤال، پاسخ اساسي نخواهد گرفت. از اين رو يك پژوهش آنگاه كار آمد است كه شبهه‌اي را بر طرف كند، سؤالي را پاسخ گويد يا مسئله‌اي را حل نمايد. نوآوري و ابتكار نيز اساسي‌ترين شرايط محتوايي يك پژوهش است. «قالب ارائه مقاله» نيز بايد مورد توجه باشد. سادگي، گويايي، زبان و ادبيات علمي، ساختار روشمند و مقبول و توجه به مخاطب، از شرايط ظاهري يك پژوهش برتر است. 👨‍🏫نگارنده يك اثر پژوهشي به طور كلي بايد به مراحل زير توجه نمايد: 1. تهية طرح تحقيق: انتخاب موضوع، عنوان، بررسي پيشينه، منابع و طرح كليات مطالب و سير اجمالي مباحث تا وصول به نتيجة تحقيق؛ 2. جمع آوري اطلاعات: مطالعه و فيش برداري از مطالب قابل بهره‌برداري در رسيدن به اهداف پژوهش؛ 3. تركيب و تدوين مطالب: مرتب ساختن و انسجام و تدوين مطالب جمع‌آوري شده و ايجاد شكل استدلالي براي اثبات مدعاي مورد نظر و وصول به نتيجه. 🔻ادامه دارد... •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
📣📣 ثبت نام متقاضیان تدریس روش تحقیق آغاز شد 🔻حجت الاسلام محمدحسین محمدی از شروع ثبت نام متقاضیان تدریس دروس مهارتی سطح یک(روش تحقیق)حوزه علمیه خراسان خبر داد و افزود: نام نویسی تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1400 از طریق سایت حوزه علمیه خراسان بخش ثبت نام ها ادامه دارد. 🔷مسئول اداره واحدهای آموزشی و ترویج مهارت های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: معاونت پژوهش هر ساله با همکاری مدیریت امور اساتیداقدام به شناسایی و جذب اساتید مهارت های پژوهشی جهت تدریس در مدارس علمیه خراسان به صورت حق التدریس می کند. 🔶شرایط متقاضی ثبت نام: داشتن پرونده فعال (حوزه علمیه خراسان) ، معمم بودن ، داشتن مدرک سطح دو ، دارا بودن اثر علمی (کتاب یا مقاله مورد تایید)، توانمندی مهارتی و پژوهشی می باشد که متقاضیان باید در آزمون ارزیابی علمی شرکت کرده و پس از قبولی در آن می بایست در دوره دانش افزایی حضور یابند و پس از پایان دوره، یک مقاله علمی برای ارزیابی نهایی و کسب مجوز تدریس ارائه کنند. ✅این مرحله از شناسایی و جذب اساتید با همکاری واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان اجرا خواهد شد و مراحل اجرایی آن توسط این واحد پژوهش پیگیری می شود. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر با تلفن 32008464 و یا 33658284 تماس گرفته و یا به شناسه @ap9156 در ایتا پیام دهند. •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
و جذب اساتید دروس مهارتی-پژوهشی ✅برگزاری دوره شناسایی و جذب اساتید دروس مهارتی-پژوهشی سطح یک به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با همکاری واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار می گردد. (ارائه تدریس در ) 🔰شرایط عمومی و اختصاصی : 1- داشتن پرونده فعال (حوزه علمیه خراسان) 2- معمم بودن 3- داشتن مدرک سطح دو 4- دارا بودن اثر علمی (کتاب یا مقاله مورد تایید) 5- توانمندی مهارتی و پژوهشی 🔰شرایط اعطاء مجوز: 1- قبولی در مصاحبه پذیرش 2- شرکت در دوره دانش افزایی 3- ارسال اثر علمی جهت ارزیابی ✍️ثبت نام در سایت : 🌐www.hozehkh.com ( قسمت سامانه هاي الكترونيك، بخش ثبت نام ها ) ⌛️زمان ثبت نام دوره : 20 اسفندماه 1399 الی 20 اردیبهشت ماه 1400 🔰جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق زیر اقدام فرمائید: ☎️شماره تماس : 33658284 - 051 داخلی 110 👈ارتباط با ادمین پذیرش در پیام رسان ایتا : 🆔@ap9156 ‼️ برادران ✳️واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
✅موضوع: بررسی جزئیات استهلال باچشم مسلح وغیر مسلح 🎙سخنران: حجةالاسلام سید صادق علوی 🗓یکشنبه ودوشنبه مورخ ۲۲و۲۳ فروردین ⏰ ساعت ۱۰ صبح 🖥دربسترفضای مجازی سامانه lms ⬅️به آدرس: 🌐https://baqiatallah.lms2.hozehkh.com/ws/estehlal برگزارکننده: مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
✅کارگاه علمی-پژوهشی ✅ موضوع: کارگاه روش تحقیق و مقاله نویسی 🔶 استاد: حجه الاسلام و المسلمین دکتر محمد مغربی(زید عزه) از اساتید حوزه و دانشگاه 🗓 زمان : يكشنبه 22 فروردین ماه 1400، ⏰ساعت: 20:00 ✅شرکت در این وبینار علمی برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است . ✅لازم به ذکر است صوت نشست در سامانه LMS مدرسه هم جهت یادداشت برداری بارگذاری خواهد شد. 🔶 لینک شرکت در وبینار: http://motahhari.lms2.hozehkh.com •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️ وبینار های علمی با موضوع: مصطلح الحدیث (رجال اهل سنت) 🎓استاد : حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر زاده ⏱ زمان: دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت: 16 آدرس وبیناردر اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/jarayan-shenaci ⚠️چند نکته : 1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه استفاده نمایید. 2-برای اتصال به وبینار از استفاده شود. ♻️ معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام شعبه مشهد ┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
📚-مدارس ومراكز تخصصی سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ 🔶مقطع تخصصی سطح۲و۳ ☎️جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره مدرسه تماس بگیرید. •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
✍️ دوم ✳️مراحل اصلی پژوهش: 1⃣ الف) تهيه محتواي علمي پژوهش: 1. انتخاب موضوع: 2. انتخاب محدودة پژوهش: 4. تهية طرح تحقيق: 5. جمع‌آوري اطلاعات: 6. تجزيه و تحليل مطالب: 7. جمع بندي مطالب و نتيجه گيري: 🔰از مهمترین روش‌های انتقال اطلاعات، تدوین و انتشار مقاله است. مقاله به منزله یک سند علمی ملاک ارزیابی توان علمی نویسنده را نشان می‌دهد. 2⃣ ب) تنظيم شكل و قالب پژوهش: 1. عنوان مقاله 2. چکیده 3. واژه گان کلیدی 4. مقدمه 5. متن اصلی 6. پانوشت(پاورقی) و پی نوشت 7. نتیجه 8. فهرست منابع ♦️ادامه دارد.... •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
⤴️ادامه جلسه دوم: 🔰مراحل اصلی پژوهش الف) تهيه محتواي علمي پژوهش: براي تهيه محتواي علمي پژوهش مراحل هفتگانه زير بايد انجام شود: 1️⃣ مرحله اول: انتخاب موضوع: پژوهشگر با در نظر گرفتن دغدغه‌هاي فردي و اجتماعي و انگيزه‌هاي دروني و نيازهاي جامعه و همچنين با توجه به توانايي علمي خود مي‌تواند موضوعي را براي تحقيق انتخاب نمايد. موضوع يك پژوهش نبايد خيلي كلي و داراي دامنة بسيار گسترده‌اي باشد هر چه اين محدوده كوچكتر و ضيق‌تر باشد تلاش براي عمق بخشيدن به مطالعه و بررسي موفق‌تر است. 2️⃣مرحله دوم: انتخاب محدوده پژوهش: براي تحقيق در يك موضوع علمي لازم است، محدودة معيني از فضاي علمي را براي پژوهش در نظر گرفت و منابع در دسترس را شناسايي و محدودة استناد و استدلال خود را معين نمود تا گرفتار خلط مباحث و آشفتگي در استدلال نشد؛ مانند: مباني روانشناختي انسان در منابع اسلامي، بانكداري در اسلام، فقه پويا در روايات اهل بيت(ع) و يا حكومت و زمامداري اسلامي در نهج البلاغه. 3️⃣مرحله سوم: انتخاب عنوان: عنوان پژوهش مي‌تواند كلمه و يا عبارتي باشد كه بطور صريح يا به شكل هنري حكايت از موضوع و يا مدعا و هدف پژوهش نمايد. اين عنوان ترجيحاً بايد زيبا، كوتاه و رسا باشد. گاهي همان موضوع اثر پژوهشي، عيناً عنوان تحقيق قرار داده مي‌شود. 4️⃣مرحله چهارم: تهية طرح تحقيق: براي انجام يك تحقيق روشمند و موفق، تهيه طرح تحقيق لازم، بلكه ضروري است و عدم تهية آن موجب سردرگمي و به بيراهه رفتن و يا دور زدن در محدودة كوچكي از موضوعات است. پژوهشگر پس از انتخاب موضوع و بررسي منابع و پيشينة تحقيق و دستيابي به آخرين نظريات در موضوع، طرح خود را براي تحقيق مورد نظر، ترسيم مي‌كند. اگر ذهنيت نسبتاً‌ كامل و روشني به مباحث مورد نظر خود داشته باشد، بايد يك طرح كلي براي مجموعة مطالب و فصل‌ها و بخش‌هاي مورد نظر آن تنظيم نمايد و كليات و سير مباحث را از آغاز مطالب تا سرانجام، روي كاغذ پياده كند و در صورت امكان، نمودار درختي براي آن بكشد و توضيحاتي پيرامون كيفيت سير مباحث و روش استدلال و استنتاج بنويسيد؛ اما اگر از ابتداي تحقيق ذهنيت كاملي براي ترسيم ساختار كلي مباحث نداشت، تا حد ممكن سرفصل‌هاي موضوعات و مطالبي را كه به نوعي با موضوع او مرتبط است يادداشت كرده تا در طول سير مطالعات، به تدريج عناوين و سرفصل‌ها مشخص شوند و ساختار طرح و سير مباحث تكميل گردد. 5️⃣مرحله پنجم: جمع‌آوري اطلاعات: شروع عمليات پژوهش با مطالعه و يادداشت‌برداري از مطالب خوانده شده و يا يافته‌هاي شخصي پژوهشگر آغاز مي‌شود. بهتر آن است كه همه مطالب در فيش‌هاي تحقيقاتي و به روش متداول و پذيرفته شده درعرف تحقيقاتي امروزي وارد شود و بخش‌هاي مختلف و فروعات مطالب و مقدمات اثبات مدعاي مورد نظر پژوهش‌هاي مربوط جمع آوري گردد. 6️⃣ مرحله ششم: تجزيه و تحليل مطالب در اين مرحله پژوهشگر بايد مطالب جمع‌آوري شده را با هم مرتبط ساخته و در قالب استدلال‌هاي متقن و روشن و يا طرح موزون و متناسب و هنري، ترتيب و انسجام بخشد و ساختار يك مجموعه هماهنگ و منسجم در جهت رسيدن به هدف پژوهش را شكل دهد. طبعاً‌ پژوهشگر مخاطبان خاص يا عامي را در نظر گرفته و متناسب سطح فكري و علمي آنان مطالب خود را شكل مي‌دهد، بنابراين، شكل و نوع اين ساختار بستگي به موضوع بحث و مخاطب مورد نظر دارد. اگر پژوهشگر از روش طرح سوال و شبهه و پاسخ دادن به سوالات و شبهات مطرح شده در ذهن مخاطب خود براي رسيدن او به هدف مورد نظر و اثبات مدعا استفاده كند در تأثيرگذاري بر مخاطب خود موفق‌تر خواهد بود. 7️⃣مرحله هفتم: جمع بندي مطالب ونتيجه گيري: پژوهشگر پس از آرايش دادن به مطالب و چينش درست مطالب مترتب بر يكديگر و أحياناً ‌استدلال‌هاي جزئي در بخش‌هاي مختلف، حاصل بحث خود را مبتني بر بخش هاي مختلف جمع آوري و از همه مباحث نتيجه‌گيري نهايي مي‌نمايد. براي اطلاع بيشتر از شيوه پژوهش در حوزه دين، مراجعه كنيد به كتاب «روش شناسي مطالعات ديني» نگاشته دکتر احد فرامرز قراملكي. 🔺پایان جلسه دوم 🔻ادامه دارد.... ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
❇️تجلیل از برترین های آموزشی وپژوهشی درج خبر در سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان 🔰 بیشتر بخوانید: لینک خبر https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40145 ❇️ مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بردسکن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝ لینک اختصاصی معاونت پژوهش در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
⚪️ وبینار های علمی با موضوع: نقد مبانی فکری گروههای تکفیری خروج بر حاکم 🎓استاد : حجت الاسلام و المسلمین محیطی ⏱ زمان: دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت: 17 آدرس وبیناردر اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/jarayan-shenaci ⚠️چند نکته : 1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه استفاده نمایید. 2-برای اتصال به وبینار از استفاده شود. ♻️ معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام شعبه مشهد ┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝