#فراخوان_مقاله
💠 مطالعات تطبیقی ادیان ابراهیمی 💠
🔰 برگزار کننده: واحدمطالعات و تحقیقات پژوهشکده مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها
🔷 محورهاي فراخوان
1️⃣ بررسی تطبیقی کتب مقدس ادیان ابراهیمی
آفرینش؛ داستانهای تربیتی انبیا؛ انگاره وحی ؛ شخصیت زن؛ فرشته شناسی؛ انسان شناسی؛ مرگ پژوهی و...
2️⃣ بررسی تطبیقی آموزه های الهیاتی در ادیان ابراهیمی
توصیف خداوند؛ راه های خداشناسی ؛ عقل و ایمان؛ وصایت و جانشینی؛ موعود گرایی؛ معادپژوهی؛
3️⃣ احکام و مسائل فردی و اجتماعی و سیاسی ادیان
فقه و شریعت ادیان؛ شعائر دینی در ادیان ابراهیمی ؛ مسائل خانواده و زنان در ادیان؛ گفتگوی بَینادینی براساس الگوی مناظرات امام رضا علیه السلام؛ واکاوی قدس شریف و مبانی دینی پدیده صهیونیزم؛ طبیعت و محیط زیست؛ صلح و خشونت؛ همسایه داری؛ امور شهروندی؛ اخلاق اجتماعی؛ اقامه حکومت دینی نزد ادیان
🔻ادامه در پست بعدی:🔻
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#فراخوان_مقاله
💠 مطالعات تطبیقی ادیان ابراهیمی 💠
📌ویژگی مقالات ارسالی:
📝عدم چاپ در سایر نشریات و همایش ها
🖊ارائه مقالات در قالب فایل word حداکثر 25 صفحه A4
🌐به پست الکترونیکی Is.pajohesh@yahoo.com
🌀یا پیام رسان سروش یا ایتا به شماره 09152207643 ارسال نمایید.
✳️ از مقالات برگزیده تقدیر و در فصلنامه علمی تخصصی اسلام شناسی به چاپ خواهد رسید
📋گواهی چاپ مقالات پس از بررسی و نظر داوران صادر خواهد شد.
⏳ مهلت ارسال آثار:
🗓 20 تیرماه 1400
📞 کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 05138525251
💠نسخه الکترونیکی این فصلنامه، در سایت مدرسه به آدرس www.islamshenasi.ir بارگذاری شده است.
🔻محورهای فراخوان:👇👇
https://eitaa.com/howzehpajohesh/4285
🔰 برگزار کننده: واحدمطالعات و تحقیقات پژوهشکده مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#اطلاع_رسانی
#معرفی_کانال
🌐کانال #مرزبان تنها کانال رسمی حوزه علمیه خراسان در زمینه نقد و بررسی فرقه های انحرافی
♦️ نقد و بررسی فرقه های انحرافی به صورت #تخصصی
🔗مرکز تخصصی نقد فرقه های انحرافی:
https://eitaa.com/marzbane
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
📚#نشست_علمی با موضوع: جرم سیاسی از منظر فقه کیفری اسلام
🎤 استاد: حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی (عضو هیئت علمی پژوهشکده نظام های اسلامی)
💠جهت بهره مندی از متن و صوت نشست به لینک زیر مراجعه نمایید👇
https://h-navvab.ir/hfpx
🕌مدرسه علمیه عالی نواب مشهد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
📚#نشست_علمی با موضوع: بازخوانی نحوه اعتبارات عقلی در چگونگی مفهوم شناسی صفات ذات خدا
🎤 استاد نشست: دکتر محمد علی وطن دوست
💠جهت بهره مندی از متن و صوت نشست به لینک زیر مراجعه نمایید👇
https://h-navvab.ir/4ikn
🕌مدرسه علمیه عالی نواب مشهد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
💠پرسش_پژوهشی
🔴مقاله ترویجی و علمی پژوهشی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
🔴بارها نام مقاله علمی ترویجی یا علمی پژوهشی را شنیدهاید
اما امکان دارد برخی تفاوتهای آنها را با یکدیگر ندانند.
💠واژه شناسی
🔷معادل انگلیسی مقاله علمی ترویجی review paper میباشد
🔷اما معادل مقاله علمی و پژوهشی research paper است که با نام original article نیز یاد میشود.
💠تفاوت بین دو نوع مقاله
🔻مقاله علمی پژوهشی بر اساس یک پژوهش اصلی میباشد.
این پژوهش میتواند برحسب زمینه مورد مطالعه محقق انواع مختلفی مانند آزمایش، زمینه یابی، مصاحبه و استفاده از پرسشنامه در حین اجرای پژوهش باشد یا اینکه محقق بر اساس مسئله اصلی و فرعی تحقیق با توجه به منابع کتابخانه ای در صدد پاسخ به سوالات پژوهش خود باشد.
با این وجود در هر یک از زمینه های تحقیقاتی مذکور، محقق نیاز دارد تا به جمع آوری و آنالیز داده ها بپردازد و از آنها یافتههای و نتایج مختص به خود را ارایه دهد.
🔻مقاله علمی پژوهشی بر اساس این تحلیلها و تفاسیر از دادهها نگارش خواهد شد.
🔴اما مقاله علمی ترویجی بر اساس مقالات چاپ شده دیگر نوشته میشود.
🔻در این نوع مقاله شما آزمایش یا جمعآوری داده خام نخواهید داشت.
🔻مقاله علمی ترویجی ادبیات پژوهش موجود در یک زمینه خاص را خلاصه میکند و سعی دارد تا شرحی بر وضعیت کنونی موضوع مورد بررسی ارایه دهد.
🔴برعکس تصوری که بسیاری از محققان دارند مقاله علمی پژوهشی یا علمی ترویجی در ماهیت خود برتری نسبت به یکدیگر ندارند. اما وقتی از سوی مجلات با کیفیت مورد پذیرش قرار میگیرند ارزش و اعتبار پیدا میکنند.
🔻بسیاری از مقالات علمی ترویجی هم اکنون در مجلات بسیار قوی دنیا منتشر میشود.
🔻باید توجه داشت این تصور که مقاله علمی و ترویجی راحتتر و آسان تر از مقالات علمی پژوهشی هستند نیز تصوری بسیار نادرست است.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#نشست_پژوهشی
#وبینار
✳️ موضوع: انتخابات در قرآن و نهج البلاغه
🎤 با حضور استاد ارجمند حجت الاسلام جناب آقاي دکتر علی جلائیان(عضو کمیسیون تخصصی پژوهش شورای عالی، معاون بنیاد پژوهش های اسلامی)
⏰ زمان برگزاري:
شنبه 1400/3/8
ساعت 21 الی 22:30
❇️ برگزار کننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه بیت الزهرا سلام الله علیها
🔗 لینک شرکت در نشست👇
https://bzm.lms2.hozehkh.com/ws/ku054064bgr
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
راههای رسیدن و رساندن به مسئله.pdf
حجم:
350.3K
#راهکار
#بسیار_کاربردی
#پیشنهادویژه
راههای رسیدن و رساندن به مسئله
۱۶۸ راه
ــــــــــ
گزينش مسئله براي تحقيق، اولين گامي است که گاهي براي بسياري از دانشپژوهان و دوستداران پژوهش به
صورت يک مشکل و معضل در ميآيد.
مسئله بايد يکي از دغدغههاي خود محقق باشد نه اينکه آن را از ديگران
بگيرد.
برخي از زمينهها و عوامل مسئلهيابي در این جزوه، ذکر شده است.
📚نگارنده جزوه: حجة الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام پور کریمی (زیدعزه)
ــــــــــــــــــــ
پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
مراحل مقاله نویسی.pdf
حجم:
307.7K
📝#فایل_متنی
🔹 مراحل مقاله نویسی
📚برگرفته از فلش کارت ساختار مقاله علمی،سید مهدی موسیزاده
✍️ تهیه کننده: آقای عباس دهقانی
(طلبه پایه دوم مدرسه علمیه بقیة الله عج شهرستان آشخانه)
♻️به سفارش واحد پژوهش مدرسه علمیه بقیة اللّه(عج) آشخانه
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
📚#نکات_پژوهشی
نکاتی در #مهارت_نقد
✅درمورد ارزیابی بیان نقلی و عقلی دیگران ، نخست باید مشخص کنیم که داده مورد نظر از قبیل گزاره گزارشی است یا اندیشه ای .
🔸 در کل ، هنگامی که مولف یک منبع ، سخن دیگران را نقل می کند ، گزاره گزارشی است و هنگامی که اندیشه خویش را مطرح می کند ، گزاره اندیشه ای است .،
🔶ارزیابی گزاره های گزارشی :
ارزیابی سندی در جایی مطرح می شود که با یک گزاره نقلی یا به عبارتی «گزارشی » رو برو باشیم.
🔷مراحل ارزیابی گزارشی
🔹ارزیابی بیرونی : ارزیابی بیرونی بیشتر به صدور سند مربوط می شود و به جمع یا تعارض و تساقط آنها می انجامد .
🔹 ارزیابی محتوایی یا دلالی : بر اساس قواعد فهم متن و با توجه به انواع قراین مربوط به متن ، می کوشیم تا دلالت نهایی آن را دریابیم. این ارزیابی را ارزیابی درونی می گوییم.
❇️ارسال شده از واحد پژوهش مدرسه علمیه امام محمد باقر ( علیه السلام) خضری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝