eitaa logo
کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
595 ویدیو
2.9هزار فایل
📩 ارتباط با ما @Moavenattablighkh کانال محتوایی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehtabligh مدرسه تبلیغ: ✅ tabliqkh.lms2.hozehkh.com راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت فرهنگی تبلیغی: https://eitaa.com/howzehtabligh/8733
مشاهده در ایتا
دانلود
محتوای علمی مبلغین طرح راز (استقبال از زائرین )👇👇👇 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَيَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ ۚ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ﴿نحل أيه٩٠﴾ ✅پیام ها: 1- آیا خداوندی كه انسان ها را به عدل و احسان دعوت می كند، می شود كه خود عادل نباشد! «إِنَّ اَللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ اَلْإِحْسانِ» 2- عدل واحسان در كنار هم جاذبه دارد، وگرنه مقرّرات خشك، دلها را التیام نمی دهد. «یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ اَلْإِحْسانِ» (عدل، مقدار واجب واحسان، مقدار مستحبّ است) 3- اوّلین آمر به معروف وناهی از منكر، خود خداوندست. إِنَّ اَللّهَ یَأْمُرُ. . . وَ یَنْهی 4- در احسان، رسیدگی به بستگان و صله رحم اولویّت دارد. «اَلْإِحْسانِ وَ إِیتاءِ ذِی اَلْقُرْبی » 5- امر به معروف، بر نهی از منكر مقدّم است و عدل، بر احسان. یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ اَلْإِحْسانِ . . . وَ یَنْهی 6- امر به معروف و نهی از منكر باید در فضای صفا و محبّت و در قالب موعظه و خیرخواهی باشد. یَأْمُرُ. . . یَنْهی . . . یَعِظُكُمْ 7- آمرین به معروف نباید از مردم انتظار پذیرش صددرصد داشته باشند. «لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ» 8- مردم فطرتاً به عدل واحسان گرایش دارند واز فحشا ومنكر متنفرّند، لیكن وسوسه ها و غرایز موجب غفلت او می باشند كه باید با تذكّر آنان را متذكّر نمود. «لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ» 9- در نهی از منكر باید ابتدا گناهان رسوا را جلوگیری كرد، همان گونه كه در امر به معروف باید ابتدا به واجبات سفارش كرد. یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ . . . یَنْهی عَنِ اَلْفَحْشاءِ 10- سفارش به عدل و نهی از فحشا، سنّت ابدی خداوند است. یَأْمُرُ. . . یَنْهی . . . تفسیر نور(10جلدی) ، ج 4 ، ص : 572 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠كم رنگ شدن عدالت اجتماعی ✅قالَ أَمِیرُ الْمُومِنِینَ (ع) : لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لا یُوخَذُ لِلضَّعِیفِ فِیهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِیِّ غَیْرَ مُتَتَعْتِع . ✅پاك و آراسته نيست امتى كه در آن امت، زيردست نتواند بدون لكنت زبان حق خود را از قوى دست بستاند. 📚نهج البلاغه، نامه 053 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠قضاوت عادلانه سه برادر بر سر تقسیم شترهایشان به اختلاف افتادند و چون نمی توانستند در این مورد توافق نمایند و کارشان به نزاع کشیده شد، تصمیم گرفتند که نزد حضرت علی (ع) آمده تا برای آنها قضاوت نماید. سه برادر نزد حضرت آمده و عرض کردند: ما سه برادر هستیم و هفده شتر از پدر به ارث برده ایم، قرار است که برادر بزرگ نصف شترها، برادر دیگر یک سوم شترها و برادر کوچک تر یک نهم شترها را صاحب شود. اما چون شترها را نمی توان تکه تکه کرد در تقسیم آنها درمانده شده ایم. امام (ع) فرمودند: اگر اجازه دهید، من یک شتر از شترهای خودم را به شترهای شما اضافه می کنم و سپس آنها را تقسیم می نمایم. وقتی شتر امام را به شترها اضافه کردند، برادرها صاحب هجده شتر شدند. آنگاه امام (ع) فرمودند: برادر بزرگ تر نصف شترها مال اوست،نصف هجده شتر می شود 9 شتر، برادر دیگر که یک سوم سهم او می شود، یک سوم هجده شتر می شود 6 شتر و برادر کوچک که یک نهم سهم دارد، یک نهم هجده شتر می شود 2 شتر. 9 و 6 و 2 شتر می شود هفده شتر و حالا شتر من را به خودم برگردانید. 📚منبع : « بیست داستان و چهل حدیث گهربار از حضرت علی (ع) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠معرفی مختصر كتاب: کتاب «روش های خطبه خوانی» نوشته ی حجت الاسلام با ایجاد تنوع و جذّابیت در نوع خطبه خوانی و ارائه ی نگاهی نو به بحث خطبه، به انواع، اجزاء، شرایط و شیوه های قرائت خطبه، حس های مختلف هنگام قرائت خطبه، انواع جملات و عبارات متصل به خطبه و در نهایت به خطبه های معصوم ، ماه مبارک رمضان، محرم الحرام و... می پردازد. یکی دیگر از دغدغه های مهم مبلغان، یادگیری چگونگی ذکر مصیبت و یا همان روضه خوانی(نه مداحی) در پایان سخنرانی است و نیز انتظار عموم مردم از آنها، شنیدن روضه های دلنشین و زیبا بوده و هست. به تجربه ثابت شده است که مبلغان و سخنورانی می توانند در عرصه ی تبلیغ موفق تر عمل کنند که بتوانند خوب روضه بخوانند، این در حالی است که ضعف روضه خوانی در میان برخی مبلغان، مسئله ی قابل کتمانی نیست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh