eitaa logo
کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
595 ویدیو
2.9هزار فایل
📩 ارتباط با ما @Moavenattablighkh کانال محتوایی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehtabligh مدرسه تبلیغ: ✅ tabliqkh.lms2.hozehkh.com راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت فرهنگی تبلیغی: https://eitaa.com/howzehtabligh/8733
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تبیین عقاید شیعه امامیّه با استناد به آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع) است. 📗نویسنده کتاب که مجتهد، فقیه، اصولی، متکلم، فیلسوف و از محققان شیعی در حوزه فقه و اصول، منطق، کلام و عقاید بود، در این کتاب، مسلمانان را به حساسیّت زمان و کینه و خصومت دشمنان متوجه می‏‌سازد. ✅وی مسلمانان را به آموزه‌‏های وحی و نبوت و اصول امانت فراخوانده است. این اثر توانسته است که به خوبی اصول پربهای دینی و ارزش‏های مکتب غنی شیعی و اهلبیت را برابر حساسیت‏‌های زمان و شگفتی و شگردهای دشمنان دین به شایستگی به تصویر کشیده و مسمانان را از تعصب و قشری‌گری برحذر داشته است. 📗کتاب مذکور شامل یک مقدمه و پنج فصل است و مباحث آن بدین قرار است: 0⃣⬅️ مقدمه در اجتهاد و تقلید و مجتهد. 1⃣⬅️ فصل اول در الهیات؛ 2⃣⬅️ فصل دوم در نبوت؛ 3⃣⬅️ فصل سوم در امامت؛ 4⃣⬅️ فصل چهارم عقیده شیعه درباره 🔸دعا، 🔹زیارت قبور، 🔸معناى تشیع،🔹 جور و ظلم،🔸 وحدت اسلامى و🔹 حق مسلمان بر مسلمان؛ 5⃣⬅️ فصل پنجم در معاد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
📣 🔊 💠 خراسان، با همکاری برگزار می‌نماید. 💠دوره آموزشي تبليغي(حضوری) در 6 سرفصل: ✅همیار سلامت (دوره آموزشی تبلیغ بالینی در بیمارستان‌ها) ✅خطیب (دوره آموزشی مهارت‌های عمومی تبلیغ) ✅ فن رثاء (دوره آموزشی مقتل‌ شناسی و اصول و فنون روضه‌ خوانی) ✅راویان ایثار (دوره آموزشی روایت‌گری دفاع مقدس) ✅تبلیغ تشکیلاتی (دوره آموزشی کار تشکیلاتی و مدیریت تبلیغی) ✅طرح ولایت (آشنایی با اندیشه‌های امامین انقلاب) 💠دوره آموزشي تبليغي (مجازی) در 13 سرفصل: ✅مرزبان (دوره آموزشی مسیحیت تبشیری) ✅سرور (دوره آموزشی سخنرانی شادی‌آفرین) ✅حیات طیبه (دوره آموزشی خانواده از دیدگاه قرآن) ✅مودت (دوره تربیت مبلغ عمومی خانواده) ✅مودت (دوره تربیت مبلغ تخصصی خانواده) ✅تبلیغ نوین (دوره آموزشی تبلیغ در فضای مجازی) ✅هم دلی (دوره آموزشی مهارت‌های آغازین زندگی) ✅معیار (دوره تربیت مبلغ مصرف کالاهای فرهنگی) ✅مکارم (دوره آموزشی اخلاق تبلیغ دین) ✅جوانه (دوره آموزشی تربیت مبلغ کودک و نوجوان) ✅راویان ایثار (دوره آموزشی روایت‌گری دفاع مقدس) ✅فن رثاء (دوره آموزشی مقتل‌شناسی و اصول وفنون روضه خوانی) ✅تبلیغ تشکیلاتی (دوره آموزشی کار تشکیلاتی و مدیریت تبلیغی) 💎مزایای دوره‌ها: ✨اعطای گواهی آموزشی پایان دوره ✨اولویت در اعزام عمومی و تخصصی ✨تشکیل پرونده تبلیغی (برای طلاب فاقد پرونده تبلیغی) و ارتقای رتبه تبلیغی ✨تقدیر از برگزیدگان ✨و امکان شرکت در دوره‌های تخصصی و تکمیلی 🗓 زمان ثبت‌نام: 5 لغایت 25 تیر ماه 📝 علاقمندان مي‌توانند جهت ثبت‌نام به پرتال طلبگی➖ قسمت تبلیغ ➖صفحه ثبت‌نام‌ها مراجعه نمايند. ☎️جهت كسب اطلاعات بيشتر 32008416 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
گیف راهنمای ثبت نام مدرسه تابستانی تبلیغ👆
💠 وَ جَآءُو أَبَاهُمْ عِشَآءً يَبْكُونَ‏ (يوسف، ۱۶) 🔹و (برادران یوسف بعد از انجام نقشه خود) شب هنگام گريه‏ كنان نزد پدرشان آمدند. ✳️در قرآن چهار نوع گريه و اشك داريم؛ 1⃣ اشك شوق: گروهى از مسيحيان با شنيدن آيات قرآن اشك می ريختند. 🔸«ترى اعينهم تفيض من الدمْع ممّا عرفوا من الحقّ»۱ 2⃣ اشك حزن و حسرت: مسلمانان عاشق همين كه از رسول‏ اكرم صلى الله عليه و آله می شنيدند امكانات براى جبهه رفتن نيست گريه می كردند. 🔸«تفيض من‏الدمع حزناً الا يجدوا ما ينفقون»۲ 3⃣ اشك خوف: همين‏كه آيات الهى براى اوليا تلاوت می شد، گريه‏ كنان به سجده می افتادند 🔸 «خرّوا سُجدا و بُكيّاً»۳ 🔸 «و يخِرّون للأذقان يبكون و يزيدهم خشوعاً»۴ 4⃣ اشك قلابى و ساختگى: همين آيه كه برادران يوسف گريه‏ كنان نزد يعقوب آمدند كه گرگ يوسف را دريد. 🔸«يبكون» ۱. مائده، ۸۳. ۲.توبه، ۹۲. ۳. مريم، ۵۸. ۴. اسراء، ۱۰۹. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
💢حکیمی شاگردان خود را برای یک گردش تفریحی به کوهستان برده بود. 🔸بعد از پیاده‌روی طولانی، همه خسته و تشنه در کنار چشمه‌ای نشستند و تصمیم گرفتند استراحت کنند. 🔹حکیم به هر یک از آن‌ها لیوانی داد و از آن‌ها خواست قبل از نوشیدن آب یک مشت نمک درون لیوان بریزند. 🔸شاگردان هم این کار را کردند. 🔹ولی هیچ‌یک نتوانستند آب را بنوشند، چون خیلی شور شده بود. 🔸سپس استاد مشتی نمک را داخل چشمه ریخت و از آن‌ها خواست از آب چشمه بنوشند 🔹وهمه از آب گوارای چشمه نوشیدند. 🔸حکیم پرسید: آیا آب چشمه هم شور بود؟ 🔹همه گفتند: نه، آب بسیار خوش‌طعمی بود. 🔸حکیم گفت: 💎رنج‌هایی که در این دنیا برای شما در نظر گرفته شده است نیز همین مشت نمک است نه کمتر و نه بیشتر. این بستگی به شما دارد که لیوان آب باشید و یا چشمه که بتوانید رنج‌ها را در خود حل کنید. 🔹پس سعی کنید چشمه باشید تا بر رنج‌ها فایق آیید. 💎دریا باش که اگر یک سنگ به سویت پرتاب کردند سنگ غرق شود نه آن که تو متلاطم شوی... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
# حدیث_روز 💠عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قَالَ: 🔰 إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ وَضَعْتُ خَمْسَةً فِي خَمْسَةٍ وَ النَّاسُ يَطْلُبُونَهَا فِي خَمْسَةٍ فَلَا يَجِدُونَهَا 🔴🔻وَضَعْتُ الْغِنَى فِي الْقَنَاعَةِ وَ النَّاسُ يَطْلُبُونَهُ فِي كَثْرَةِ الْمَالِ فَلَا يَجِدُونَهُ ⚫️🔻وَ وَضَعْتُ الْعِزَّ فِي خِدْمَتِي وَ النَّاسُ يَطْلُبُونَهُ فِي خِدْمَةِ السُّلْطَانِ فَلَا يَجِدُونَهُ ⚪️🔻وَ وَضَعْتُ الْفَخْرَ فِي التَّقْوَى وَ النَّاسُ يَطْلُبُونَهُ بِالْأَنْسَابِ فَلَا يَجِدُونَهُ 🔵🔻وَ وَضَعْتُ الرَّاحَةَ فِي الْجَنَّةِ وَ النَّاسُ يَطْلُبُونَهَا فِي الدُّنْيَا فَلَا يَجِدُونَه‏ 📚مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۲، ص: ۱۷۳ ح: ۱۳۸۰۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: ✅ همچنان كه بدهكار تو اگر توانگر باشد روا نيست در پرداخت بدهى اش به تو تعلل ورزد، بر تو نيز روا نيست كه اگر بدانى تنگ دست است، او را تحت فشار قرار دهى ✅ كما لا يَحِلُّ لِغَريمِكَ أن يَمطُلَكَ و هُو مُوسِرٌ ، فكذلكَ لا يَحِلُّ لكَ أن تُعسِرَهُ إذا عَلِمتَ أنّهُ مُعسِرٌ ميزان الحكمه جلد۹ صفحه۴۰۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
🔰 چه کنم تا دچار خسران نشوم؟ فكر من اسير كم‏ها شده، در حالى كه مى‏ توانستم با فكرم، خودم و محرك‏ هايم را بشناسم 🔹و با عقلم، سرمايه‏ ها و بازارها و خريدارها را بسنجم. 🔹اگر فكر مى‏ كردم، مى‏ يافتم كه محرك‏ هاى من بايد از من عظيم‏ تر باشند و از من بزرگ‏تر باشند. 🔹آيا دلم و دل خلق و جلوه‏ هاى دنيا از من بزرگ‏ترند كه شب و روز، مرا مى‏چرخانند. اگر من در خودم و در اينها فكر كرده بودم، رشد مى‏ كردم و بزرگ مى‏ شدم و در نتيجه از اينها آزاد مى‏ گرديدم، همان طور كه از تيله‏ هاى ديروز و بت‏ هاى كودكى و معشوق‏ ها و درّه‏ هاى پيشينم آزاد شده‏ ام. 🔹 من بايد به سوى كسى مى‏ رفتم كه از من بزرگ‏تر باشد. 🔹چه كسى بزرگ‏تر از من، جز حاكم بر من؟ 🔹 من بايد با كسى معامله مى‏ كردم كه چيزى داشته باشد، چه كسى داراتر از مالك من؟ 🔹 من بايد سراغ بازارى را مى‏ گرفتم كه قدرت جذب داشته باشد و چه بازارى وسيع‏ تر از بازار آخرت؟ 🔹من بايد در راهى مى‏ دويدم كه بن‏ بست نداشته باشد و چه راهى بهتر از بى‏ نهايت؟ 🔹و اگر به سراغ ديگرى رفتم و در جاى ديگرى، ناچار به بن‏ بست‏ مى‏ رسم و به ديوار و به عصيان و چه بسا بميرم و به تولدى ديگر هم دست نيابم و در اتاقى كه افتادن يك پرده آسمانش را مى‏ گيرد مدفون شوم. 🔹اگر در بازار ديگرى معامله كردم، ورشكست مى‏ شوم و خسارت مى‏ بينم و اين خسارت نتيجه‏ اى حتمى است در هر عصرى از عصرها؛ 🔹از عصر حجر گرفته تا عصر فضا و در هر دوره‏ اى از دوره‏ هاى زندگى؛ از كودكى و جوانى گرفته تا كمال و پيرى. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚کتاب رشد، ص ۴۴ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا