eitaa logo
کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.4هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
563 ویدیو
2.9هزار فایل
📩 ارتباط با ما @Moavenattablighkh کانال محتوایی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehtabligh مدرسه تبلیغ: ✅ tabliqkh.lms2.hozehkh.com راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت فرهنگی تبلیغی: https://eitaa.com/howzehtabligh/8733
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 جنگ‌روانی، فرمول تکراری با اسم رمز متفاوت 🔸 فرمول تولید آشوب در جنگ روانی علیه ایران قوی تقریبا لو رفته است. اینکه جرقه اتفاقات چگونه زده می‌شود و چه فرایندی را طی می‌کند و چگونه به ثمر می‌نشیند را از ۷۸ تا ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱ و امروز در ماجرای ایذه بصورت تکراری شاهد هستیم. 1⃣ نمادسازی : این جماعت برای ایجاد انگیزه و تولید بهانه و تمرکزبخشی، شخص، موضوع یا ماجرایی را در گذشته یا حال و یا آینده برجسته و تکرار می‌کنند تا تبدیل به یک اسطوره و در واقع یک رمز عملیاتی شود‌. 2⃣ فضاسازی: در ایستگاه دوم از طریق پیج‌ها و شبکه‌های ظاهرا متفاوت داخلی و خارجی، تولید محتوای متراکم و انبوهی را استارت می‌زنند. خلق فضای انباشته با اسم رمز اسطوره، در واقع اتمسفر ذهنی و مجازی تحریک آمیز و هیجانی را تولید می‌کند و موقعیت را مستعد اتفاقات غلیظ‌تری می‌سازد. 3⃣ کشته‌سازی: در ایستگاه سوم و متاثر از فضای هیجانی در یک موقعیت خاص و کوچک، جرقه احساسات انباشته را با یک اتفاق ویژه مثل کشتن مصنوعی یا انتحاری تبدیل به شعله می‌کنند. طول موج ماجرا از این ایستگاه هم افزایش پیدا می‌کند و خط تعلیق و کشش جدیدی را رقم می‌زند. 4⃣ روایت‌سازی: حال که احساسات و هیجان به نقطه جوش رسیده و عده ای داغدار شده‌اند، موقعیت روایت سازی از ماجرا آغاز شده‌ است. پای تقطیع و وارونه‌نمایی و حرکت از پله دوم و متهم کردن نظام و بازنمایی معکوس جلاد و شهید به میان می‌آید. 5⃣ تعمیم‌سازی: گام بعدی این است که توسط شبکه‌های هماهنگ رسانه‌ای و سلبریتی های جیره‌خوار و سرویس‌های اطلاعاتی بتوانند این وضعیت را تعمیم بخشیده و به مساله سراسری تبدیل کنند. از ایذه به اصفهان و بعد تهران و شیراز و... 6⃣ آشوب‌سازی: اگر در مرحله قبلی به نتیجه رسیدند، استارت عملیات خونین تری را می‌زنند که کف خیابان را برای شهروندان ناامن کرده و با ایجاد آشوب‌های پراکنده و درصورت همراهی بخشی فریب خورده بصورت متراکم و هماهنگ، کشور را به یک سکته اجتماعی و فلج سیستمی مبتلا کنند. 🔸 ماجرای ایذه و کیان پیرفلک نیز با سوءاستفاده از معصومیت کودکانه و به بهانه تولد او و خاطره بازی از چند روز پیش توسط اعضای خانواده با پوشش برخی رسانه‌های معاند نیز همراه شد که به اتفاق اخیر ختم گردید. 🔸 آنطور که از مانیتورینگ شبکه‌های بیگانه پیداست، اتصال و شبیه‌سازی کیان پیرفلک به مهسا امینی و تولید کانال انحرافی برای جامعه و چه بسا احیای آشوب‌ها برای بهره بردن در میدان سیاسی و بازار اقتصادی است که سرعت پیشرفت ایران در زمینه صنعت و امنیت را مهار و متوقف کنند. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 از دیپلماسی اقتصادی تا سفره مردم 🔸 یکی از نقاط قوت دولت افزایش تحرک در عرصه دیپلماسی و تنوع سبد ارتباط با کشورهاست؛ برای مثال راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب می‌تواند در آینده ایران را به مسیر جایگزین کانال سوئز برای برخی کشورها تبدیل کند. 🔸 تبدیل ایران به هاب گازی و غلات می‌تواند دو مشکل دیرین ما یعنی کمبود انرژی و غلات را حل کند. در کنار آنچه گفته شد پیگیری اموراتی که در سفر به آمریکای جنوبی مانند پالایشگاه و کشت فراسرزمینی انجام شد مایه امیدواری است و می‌تواند موجب بازارسازی نفت و تأمین مایحتاج کشور مانند ذرت، سویا و... گردد. 👈 اما دو نکته‌ای که باید مدنظر قرار بگیرد این است که: 1⃣ تناسب بین کار بنیادین و فعل روزمره: 🔸 ممکن است در هر دولت کارهای زیربنایی صورت پذیرد که اثرات آن در آینده قابل مشاهده باشد اما آنچه وجود دارد این است که جامعه اسیر واقعیت‌های آنی و شرایط فعلی جامعه است و باید برای شرایط فعلی در کنار برنامه‌ریزی‌های آینده‌محور تلاش صورت پذیرد. 🔸 بر این اساس، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «شما که امروز چه در زمینه نفت، راه، صنعت، کشاورزی و چه در زمینه بازرگانی و... تلاش می‌کنید، کارهای ماندگاری انجام می‌دهید که بالاخره سه، پنج یا ده سال دیگر در زندگی مردم منعکس خواهد شد و مردم نتیجه کار شما را بلاشک در سفره، خانه و جیب خودشان حس خواهند کرد؛ لیکن این کارها علی‌العجاله کارهای بلندمدت و سازنده قواره کلی کشور است. اما نوع کار دوم، کارهای روزمره است که به نظر من ظرافتش بیشتر از کارهای اساسی و بنیادی است.» لذا باید بین کارهای زودبازده و تأثیرگذار در معیشت و امید مردم و اقدامات اساسی و بنیادین دیربازده تناسب برقرار نمود. 2⃣ تناسب بین احساس و عمل: 🔸 برای مسئله امیدآفرینی می‌توان دو ساحت عمل و احساس را تعریف کرد. در واقع در ساحت عمل، مخاطب امیدآفرینی مسئولان، متولیان و کارگزاران هستند و در ساحت بازنمایی و ایجاد احساس، مخاطب امیدآفرینی «رسانه» اعم از بنگاه‌های خبری تا فرد رسانه‌هاست. 🔸 طبیعتا اگر هر کدام از این دو ساحت مأموریت خود را به درستی انجام ندهند امیدآفرینی به درستی شکل نخواهد گرفت. چه اینکه اگر کاری شود بدون پیوست رسانه‌ای، مردم آن را آن‌گونه که باید نخواهند دید؛ همان‌طور که اگر کاری انجام نشود و رسانه گزارشی غیرواقعی از آن رویداد را بازنمایی کند، خروجی ندارد جز رشد بی‌اعتمادی. 🔸 لذا امروز دولت در مسیر امیدوار‌کننده‌ای قدم برداشته که احساس آن در کف جامعه مقدمات و الزاماتی دارد که باید برای آن تلاش و برنامه‌ریزی صورت پذیرد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
نشریه گفتار هفته- شماره31.pdf
274.3K
📝 🔸 توافق احتمالی با حفظ دستاوردها(تحلیلی بر چرایی اصرار رهبر معظم انقالب در حفظ و توسعه دستاوردهای هسته ای) 🔸 یاس آفرینی با سانسور امیدها 🔸 دیپلماسی ایرانی در حیاط خلوت آمریکایی (تحلیلی بر سفر رئیس جمور به آمریکای جنوبی) ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می‌کند 🔸 وزیر حمل‌ونقل روسیه: یک سیستم حمل‌ونقل چندحالتهٔ ریلی، آبی و جاده‌ای به‌طول ۷۲۰۰ کیلومتر با عبور از کشورهای آذربایجان، ایران و هند جایگزین مسیر سابق که از اروپا و کانال سوئز عبور می‌کرد می‌شود. 🔸 درحال‌حاضر فقط برخی از بخش‌های این مسیر عملیاتی‌ست. ایران و روسیه توافقی برای الحاق یک خط ریلی به این مسیر انجام دادند که روسیه قصد سرمایه‌گذاری بیش از ۳ میلیارد دلار در این مسیر را دارد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
روایاتی از امام محمد تقی علیه السلام.pdf
243.3K
📝 🔰 روایاتی از امام محمدتقی(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
اشعاری در شهادت امام جواد علیه السلام.pdf
378.5K
📝 🔰 اشعاری در شهادت امام جواد(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
داستان هایی از امام جواد علیه السلام.pdf
483.1K
📝 🔰 داستان‌هایی از امام جواد(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
زندگانی حضرت جواد الائمه علیه السلام.pdf
1.1M
📝 🔰 زندگانی حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
نقش امام جواد (ع) در دگرگونی‌های فکری و فرهنگی عصر خود.pdf
6.19M
📝 🔰 نقش امام جواد(ع) در دگرگونی‌های فکری و فرهنگی عصر خود معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
سیمای اخلاقی و رفتاری امام جواد(ع).pdf
5.88M
📝 🔰 سیمای اخلاقی و رفتاری امام جواد(ع) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 دو نمونه از رنجهای حضرت جواد(علیه‌السلام) 1⃣ شکستن حریم امامت 🔸 محمد بن ریان می‌گوید: مامون به هر حیله‌ای متوسل می‌شد تا بر امام نفوذ کند، اما ممکن نمی‌شد، تا اینکه این فرصت هنگام ازدواج دخترش با امام به دست آمد، وقتی می‌خواست دخترش، ام فضل را به خانه زفاف امام جواد(علیه‌السلام) بفرستد، دویست دختر از زیباترین کنیزکان خود را طلبید و به هر یک جامی که داخل آن گوهری بود، داد تا وقتی در جایگاه نشست، از او استقبال کنند، اما حضرت به هیچ یک توجهی نکرد. 🔸 در آنجا مردی بود که مخارق نامیده می‌شد و صاحب صدا و عود و ضرب بود و ریشی دراز داشت، مامون او را طلبید، در گفتگوی مامون و مخارق، مخارق گفت: اگر به چیزی از امور دنیا مشغول باشد، من برای مقصود شما کفایت می‌کنم. 🔸 آن گاه رو به روی امام نشست، مانند الاغ عرعری کرد و وقتی توجه همه را جلب نمود، شروع به نواختن کرد، امام دقایقی بی‌توجهی کرد و ناگهان سر برداشت و فرمود: «اتق الله یا ذا العثون، ای ریش دراز از خدا بپرهیز .» مخارق چنان از فریاد امام وحشت کرد که ساز و عود از دستش افتاد و تا لحظه مرگ دستش فلج ماند، وقتی مامون از دلیل آن حالت پرسید، گفت: از وقتی ابوجعفر بر سرم فریاد کشید، وحشتی مرا فرا گرفت که هرگز از جانم بیرون نمی رود.(۱) 2⃣ تهمت مستی و ... 🔸 فضای تنگ و خفقان آلود حاکم بر جامعه چنان امام و یارانش را در تنگنا قرار داده بود که گاه افراد وابسته به طاغوت به آن حضرت توهین‌های سنگینی می‌کردند و امام تنها به شکوه به درگاه الهی بسنده می‌کرد. 🔸 از جمله، عمر از خاندان فرج که با چپاول و رشوه و دزدی ثروت زیادی فراهم آورده بود و در حکومت بنی عباس نفوذ داشت، مدتی فرماندار مدینه شد و در همان زمان نسبت به خاندان نبوت خشونت به خرج می‌داد و کار را به جایی رساند که به امام گفت: به گمانم تو مست هستی! امام جواد(علیه‌السلام) در مقابل این گستاخی تنها به درگاه الهی پناه برد و فرمود: «اللهم ان کنت تعلم انی امسیت لک صائما فاذقه طعم الخرب و ذل الاسر، خدایا! چنانچه تو می‌دانی امروز برای تو روزه بودم، پس طعم غارت شدن و خواری اسارت را به او بچشان » 🔸 طولی نکشید که در سال ۲۳۳ ه ق متوکل بر او غضب کرد و دستور داد ۱۲۰ هزار دینار به عنوان مالیات و ۱۵۰ هزار دینار از برادرش بگیرند، او بار دیگر به عمر غضب کرد و دستور داد هر چه می‌توانند بر گردنش ضربه بزنند و ۶ هزار ضربه زدند و بار سوم کشان کشان به بغداد بردند و همان جا در اسارت مرد. 🔸 واقعه توهین به امام جواد(علیه‌السلام) چنان سنگین بود و دل امام هادی(علیه‌السلام) را به درد آورده بود که وقتی خبر مرگ عمر را آوردند، ۲۴ مرتبه «الحمد لله» گفت.(۲) 📚 ۱- کافی، ج ۱، ص ۴۹۴ 📚 ۲- کافی، ج ۱، ص ۴۹۶ ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛
🔰 نماز دهه اول ذی‌الحجه 🔸 دهه اول ذی‌الحجه دارای فضیلت و شرافت زیادی است، و عبادت، در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد. یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما و فقهای جلیل القدر، در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته‌اند، خواندن دو رکعت نماز در بین نماز‌های مغرب و عشاء است که معروف به «نماز و واعدنا» می‌باشد. 🔸 نماز دهه اول ذی‌الحجه از نماز‌های مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر (ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد. ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان() ┏━━━━━━📚┓ @howzehtabligh ┗📚━━━━━━┛