eitaa logo
کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.4هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
563 ویدیو
2.9هزار فایل
📩 ارتباط با ما @Moavenattablighkh کانال محتوایی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehtabligh مدرسه تبلیغ: ✅ tabliqkh.lms2.hozehkh.com راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت فرهنگی تبلیغی: https://eitaa.com/howzehtabligh/8733
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗کتاب موفقیت در تبلیغ اثر محمد حسن نبوی است که در یازده فصل به مسائل مربوط به امر تبلیغ می پردازد ❇️ سرفصل های این کتاب به شرح ذیل می باشد 🔵فصل اول مفهوم شناسی تبلیغ 🔴فصل دوم تبلیغ در عصر یبت ⚫️فصل سوم پاداش اخروی تبلیغ ⚪️فصل چهارم اهداف تبلیغ 🔵فصل پنجم اخلاق و خودسازی در تبلیغ 🔴فصل ششم خانواده و تبلیغ ⚫️فصل هفتم هجرت بلند مدت ⚪️فصل هشتم جلسات پرسش و پاسخ 🔵فصل نهم مبلغ ومناسبت ها 🔴فصل دهم مبلغان و مخالفان ⚫️فصل یازدهم مسجد پایگاه تبلیغ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
🔰رشد يا تكامل ‏ 🔷🔹 رشد در زبان قرآن خيلى پربار تر و عميق‏ تر از تكامل است. البته مى‏‌ توان هر كلمه ‏اى را در برابر هر معنايى قرار داد و وضعى جديد به وجود آورد، ولى اين قرار داد و وضع جديد نبايد ما را فريب بدهد. 🔹 رشد در برابر خسر است و كمال در برابر نقص. 🔹آنچه كه به اوج خويش رسيد؛ مثلًا قدرت بازوها، قدرت فكرى، قدرت عقلى، قدرت روحى و و و هنگامى كه به اوج خود رسيدند و از نقص‏ ها رها شدند، تازه همين‏ ها همراه يكى از دو حالت رشد و يا خسر هستند. 🔹اگر با دستم و قدرت بازويم در جهت عالى‏ تر كار كنم، رشد كرده‏ ام و گرنه خسارت ديده ‏ام و باخته ‏ام. 🔹و همين طور در قسمت فكرى و عقلى و روحى. ... 🔹اين مفهوم رشد است كه در برابر خسر آمده و اين مفهوم با تكامل تفاوت‏ ها دارد. 🔷🔹 رشد، زياد شدن انسانى است كه به استعدادهاى تكامل يافته ‏اش جهت مى‏ دهد و آنها را از بن‏ بست مى‏ رهاند و به دنبال روش حركت و صراط و رهبرى مى ‏افتد و ضرورت «مذهب» را مى‏ يابد. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚کتاب رشد، ص ۲۴ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰آگاهی «مبلغ» از دین، لازم است بسیار وسیع تر و عمیق تر از «فقیه» به معنای رایج کلمه باشد! 💢اصول و مبانی تبلیغ ⭕️ بخش اول: اصول مربوط به «پیام دهنده و مبلغ» 🔻«اصول تبلیغ» را می توان در یک تقسیم بندی به اصولی که درباره 1️⃣- پیام دهنده و مبلغ 2️⃣- پیام گیرنده و مخاطب 3️⃣- محتوای پیام 4️⃣- شیوه های انتقال پیام 5️⃣- زمان و محیط انتقال پیام است، طبقه بندی کرد. ✅1️⃣«آگاهی جامع و اشراف نسبی به تمام معارف دینی» 🔻اما اصول مربوط به پیام دهنده و مبلغ؛ اولین ویژگی مبلغ، اشراف نسبی به تمامی معارف دین است. فرمود:«کسی نمی تواند به دین خدا کمک کند مگر آنکه دین را از همه جوانب محافظت کند؛ إنَّ دينَ اللّهِ تَعالى لَن يَنصُرَهُ إلّا مَن حاطَهُ مِن جَميعِ جَوانِبِهِ.»(كنز العمّال: ۲۸۸۸۶/۱۷۱/۱۰ ) لازمه محافظت دین از همه جوانب، شرط اول، آگاهی از تمام جوانب دین است. 🔻👌آگاهی مبلغ از دین، لازم است بسیار وسیع تر و عمیق تر از فقیه به معنای رایج کلمه باشد. فقیه برای فتوا دادن نیاز به اشراف به تمامی آیات قرآن ندارد ولی مبلغ برای تبلیغ دین نیاز به اشراف به تمامی آیات قرآن دارد. فقیه به روایات غیر فقهی نیاز چندانی ندارد. فقیه متجزی، می تواند اجتهاد خودش را در بخشی از موضوعات فقهی بدون اطلاع از کلیت معارف دینی به دست آورد. ولی مبلغ باید به عموم روایات اشراف جامع و نسبی داشته باشد. 🔻اگر مبلغ اشراف به کلیات دین و احکام دینی نداشته باشد، ممکن است در بیان دین، دچار خطای متعدد شود. چرا که بیان مبلغ از دین، پیوسته مستند به «نگاه کلان» او به تمام دین است. مبلغ لازم است بتواند از معارف دینی «جمع بندی»کند. لازمۀ جمع بندی، اشراف نسبی به معارف دینی است. مدرس: حجت الاسلام علیرضا پناهیان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 إتَّبِعْ مَا أُوحِىَ إِلَيْكَ مِن رَبّكَ لَاإِلهَ إِلَّا هُوَ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ‏ (انعام، ۱۰۶) ✳️ تنها آنچه را از سوى پروردگارت به تو وحى شده پيروى كن، معبودى جز او نيست و از مشركان روى بگردان. ❇️ شيوه‏ هاى برخورد با مخالفان، در موارد مختلف متفاوت است، از جمله: 🔶 گاهى سلام كردن است. «اذا خاطَبَهُمُ الجاهلون قالوا سلاماً»۱ 🔷 گاهى سكوت و عدم برخورد است. «ذَرهُم»۲، «حَسبُنا اللّه» ۳ 🔶 گاهى اعراض و بی اعتنايى است. «أعرِض عنهم»۴ 🔷 گاهى درشتى و غلظت است. «و اغلُظ عليهم» ۵ 🔶 گاهى مقابله به مثل است. «فاْعتَدوا عليه بِمِثل مَا اعتدى‏ عليكم» ۶ ۱. فرقان، ۶۳. ۲. حجر، ۳. ۳. آل‏ عمران، ۱۷۳ ۴. مائده، ۴۲. ۵. توبه، ۷۳. ۶. بقره، ۱۹۴. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمومنین علیه السلام به کمال رساندن خوبی، نیکوتر از آغاز کردن آن است غررالحکم حدیث ۱۸۹۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹امام صادق(علیه السلام ) فرمودند : 💢مردی در میان بنی اسراییل ذکر"الحمدلله رب العالمین و العاقبه للمتقین" را زیاد بر لب جاری می ساخت . 🔻 ابلیس از این کار او خشمگین شده بود یکی از شیاطین را مامور نمود تا به او القاکند که پایان خوش و عاقبت از آن ثروتمندان است. 🔻اما مامور ابلیس در ماموریت خود موفق نشد و کار به دعوا و مرافعه کشید تا اینکه تصمیم گرفتند برای پایان دادن به دعوا از کسی بخواهند که میانشان داوری نماید و هر کس مغلوب شد دستش بریده شود . 🔻 آن دو، شخصی را به عنوان داور برگزیدند اما حق را به مامور ابلیس داد و پایان خوش را از آن ثروتمندان دانست بدین ترتیب یکی از دستان عابد بریده شد . 🔻ولی مرد عابد باز ذکر شریف را زمزمه نمود . 🔻مامور ابلیس که از سخت ورزی عابد خشمگین شده بود برای رهایی از دست او پیشنهاد کرد فردی دیگر را در میان خود حاکم سازند تا هرکس مغلوب شد گردنش زده شود . 🔻 عابد نیز قبول کردو این بار مجسمه ای را میان خود به عنوان داور قرار دادند . 🔻در این هنگام مجسمه به اذن خدا بر محل بریده شدن دستان عابد دست کشید و دستانش را به او بازگرداند آن گاه ضربه ای سنگین بر گردن مامور ابلیس وارد کرد و او را به قتل رساند . 🔻 مرد عابد با تماشای این حادثه گفت : این چنین است پایان خوش و عاقبت از آن متقین است 📚برگرفته از کتاب قصص الانبیا، سید نعمت الله جزائری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا