eitaa logo
کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.4هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
548 ویدیو
2.8هزار فایل
📩 ارتباط با ما @Moavenattablighkh کانال محتوایی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehtabligh مدرسه تبلیغ: ✅ tabliqkh.lms2.hozehkh.com راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت فرهنگی تبلیغی: https://eitaa.com/howzehtabligh/8733
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢آیا «تبلیغ دین» نیاز به دانش دارد؟ 🔵 توانایی حقیقی در «تبلیغ»، مساوی است با «عالم» و اندیشمند شدن. اگر کسی در تبلیغ توانمند شود، ازنظر علمی، عالم‌تر خواهد بود از کسی که صرفاً مجموعۀ از گزارهای علمی را در طبقه‌بندی‌های علمی، در ذهن خودش جمع کرده است. 🔵 امام علی (ع) فرمود: فقیه حقیقی کسی است که در مقام «تبشیر و تنذیر»، نه ذرۀ خوف مردم را بر شوق آنان با مأیوس کردن غلبه دهد و نه ذرۀ شوق مردم را بر خوف آنان، با امید بی‌جا دادن، غلبه دهد.«الْفَقِيهُ كُلُّ الْفَقِيهِ مَنْ لَمْ يُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ لَمْ يُؤْيِسْهُمْ مِنْ رَوْحِ اللَّه وَ لَمْ يُؤْمِنْهُمْ مِنْ مَكْرِ اللَّه»(نهج البلاغه، ح۹۰) 🔵 اگر «مبلغ»، بخواهد در مقام تبشیر و تنذیر، خوف و شوق، امید و یاس مردم را مدیریت کند. این کار پیچیده و عالمانه‌ای است وگرنه حضرت نمی‌فرمود فقیه آن‌هم به معنای واقعی کلمه، کسی است که چنین توانایی را پیداکرده است و معلوم می‌شود تبلیغ نیاز به فقاهت و فعالیت علمی دارد. 🔵 ذهنیت غلطی که در برخی حوزویان وجود دارد این است که هرکسی که به درد فعالیت علمی نمی‌خورد، برود سراغ فعالیت تبلیغی. این شیوه برخورد عوامانه با تبلیغ، موجب شده نگاه عالمانه به تبلیغ دین در حاشیه قرار گیرد و تبلیغ دین دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود. «تبلیغ غیر عالمانۀ دین»، بیشتر شبیه «تحریف دین» است تا تبلیغ دین. مدرس: حجت الاسلام علیرضا پناهیان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
🔰 آدم شدن! 🔷🔹 انسان براى مسأله‏ اى بالاتر از شكل گرفتن و تكامل يافتن بايد بكوشد؛ چون تنها اين كافى نيست كه شكل بگيريم و در ابعاد وسيع ماده و معنا تكامل پيدا كنيم، زيرا با اين تكامل يافتن، مسأله بن‏ بست و عبث و پوچى زودتر پيش مى‏ آيد و عميق‏ تر مطرح مى‏ گردد. 🔹 كسى كه بهترين ماشين را و شكل گرفته‏ ترين وسيله‏ ها را و تكامل يافته‏ ترين مركب‏ ها را با خود دارد مسأله بن‏ بست و ترافيك و محدوديت‏ ها را بيشتر احساس مى‏ كند و عميق‏ تر مى‏ فهمد. 🔹 انسانى كه در دو بُعد ماده و اخلاق شكل گرفته و به تكامل رسيده، اما جهت ندارد و راه ندارد، به بن‏ بست و عبث و پوچى عميق‏ ترى گرفتار خواهد شد 🔹و اين‏ بن‏ بست‏ و عبث‏ و پوچى‏ را ديگر نمى‏ توان با عرفان شرق هم درمان كرد و با هيپى‏ گرى مداوا نمود؛ چون اين عرفان، خود يك نوع تكامل براى استعدادهاى عظيم‏ تر انسان است كه پس از شكل گرفتن و تكامل يافتن، بايد به دنبال راهى بزرگ‏ تر براى حركت كردن و جهتى برتر براى دويدنش بود. 🔹براى اين انسان مسأله جهت و صراط و مركب‏ها و رهبرى‏ ها و روش حركت و منزل‏ ها مطرح مى‏ شوند و تنها استعدادهاى تكامل يافته در دو بُعد ماده و اخلاق مسأله‏ اى را حل نمى‏ كنند. 🔹آن لحظه‏ اى كه انسان فكر و عقل و دلش را مثل ابزارها و ماشين‏ هايش شكل بدهد، آيا آن روز اين استعدادهاى شكل گرفته و به بن‏ بست نشسته، بحران‏ هاى بزرگ‏ ترى را سبز نمى‏ كنند؟ 🔹انسان هنگامى آدم مى‏ شود كه به استعدادهاى شكل گرفته‏ اش جهت بدهد 🔹و براى اين انسان، مكتبى مكتب مى‏ شود، كه جهت‏ حركت و صراط و روش حركت و و و را به او ياد بدهد و بياموزد، بدون آنكه او را مسخ كند و او را در راه بغلطاند و يا بغل بگيرد. 📝استادعلی صفایی حائری 📚 کتاب رشد، ص ۲۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠در کربلای خانطومان از آخرین نفراتی بود که از خط خارج شد، موقع عقب نشینی داشت از خاکریز رد می شد که روی خاکریز یه تیر از پشت خورد و گفت 🌹یا زهرا (س) و با صورت از بالای خاکریز زمین افتاد تیر خورده بود توی شش و سینه اش و خس‌خس میکرد و یا 🌹حسین و 🌹یا زهرا میگفت 🔷بهم گفت آب داری؟گفتم نه، گفت پس جیب خشاب رو باز کن داره رو سینم سنگینی میکنه جیب خشاب رو باز کردم 🔷 شروع کرد به شهادتین گفتن، گفتم شیخ مجید من میرم کمک بیارم ببرمت، گفت نمیخواد و لحظاتی بعد🥀 شهید شد پیکر مطهرش هم همونجا موند... 💢 قسمتی از وصیت شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان ✅اگر خواستید نذر کنید فقط گناه نکنید مثلا بگید نذر می کنم یه روز گناه نمی‌کنم هدیه به 🌹حضرت صاحب الزمان از طرف مجید، یعنی از طرف من این رو انجام بدید... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ همسرش را فرستاده بود اصفهان که با دخترشان دیداری تازه کند. 🔹خانم بعد از چند روز با دوستش از اصفهان برگشته بود. 🔸دیگر نیمه شب شده بود و دیده بود همه بچه ها خوابند و آقا مرتضی بیدار. 🔹 منتظرشان نشسته بود با یک سینی چای تازه دم و یک ظرف میوه و یک دیس شیرینی. برای او که تازگی نداشت. 🔸 هر چه یادش می آمد، بیشتر وقت ها دم کردن چای صبحانه کار آقا مرتضی بود. 🔹دوستش اما حسابی تعجب کرده بود: « واقعاً همه روحانی ها اینقدر خوبند؟!» 🔸بعد شوهرش آمده بود کنارش و با ناراحتی در گوشش چیزی زمزمه کرده بود: « می ترسم یک وقت من نباشم و شما از سفر بیایید و کسی نباشد که به استقبالتان بیاید.» 📍برگرفته از خاطرات همسر شهید آیت الله مرتضی مطهری 📚 نشریه همشهری آیه سال چهارم اردیبهشت ۹۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی 💠 سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۶۰ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️خبر مرگ قاضی منصوری برای کسانی که اتفاقات انقلابی اخیر دستگاه قضایی در پرونده فساد «اکبر طبری» معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضائیه را دنبال می‌کنند، شوک‌آور است و سؤال جدیدی بر سؤالات پیشین! را در خصوص متهم ردیف نهم این پرونده پُرحاشیه ایجاد کرده است؛ هم‌زمان موج رسانه‌ای سنگینی با طیفی از اخبار راست و دروغ تا گمانه‌زنی‌های تحلیلی در خصوص این‌که این مرگ خودکشی بوده یا قتل، چه کسانی از این مرگ سود می‌برند و ... به راه افتاده است که نیاز به رمزگشایی فوری دارد. ❇️ نکات تحلیلی:  ✅ مثل خیلی از پرونده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، دو جریان عمده در این بازی رسانه‌ای، بدون انتظار برای روشن شدن ابعاد این پرونده مشکوک و پیچیده مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که شاخصه اصلی این آرایش همانند همه پرونده‌های مرتبط با جمهوری اسلامی، «نگاه سیاسی» است؛ عده‌ای بدون هیچ نشانه‌ای همانند بسیاری از پرونده‌های گذشته نظام را متهم می‌کنند و دسته‌ای دیگر این پرونده را سوژه مناسب و فرصتی طلایی برای تسویه‌حساب و سرشاخ شدن با قوه به پا خاسته قضایی برای اجرا و اقامه عدالت و همین‌طور با کلیت نظام اسلامی تحلیل می‌کنند! ✅دومینوی اخبار کذب و چرخه تولید و توزیع شایعه‌پراکنی به مدد توسعه ابزارهای اطلاع‌رسانی و سرعت و سهولت جابجایی خبر و تحلیل، در این میان بسیار داغ است و شیطانک‌های منافق آتش بیار معرکه ایمان و باور‌سوزی شده‌اند. باید مراقبت کرد و منتظر ماند تا ابعاد پرونده بررسی شود. آنچه در وهله اول به ذهن می‌رسد مسئولیت حقوقی کشور رومانی است که باید طبق حقوق بین‌الملل و قوانین پلیس اینترپل از جان متهم محافظت می‌کرد. ✅ به تعبیر علی باقری معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه «قاضی منصوری احتمالاً خودکشی کرده است»؛ اما آنچه مهم‌تر است، این‌که باید با دیدی نافذ از اهداف اخلا‌لگران در این پرونده پرده‌برداری کرد و از انگیزه قوی منافقین و ضدانقلاب در درگیرسازی جمهوری اسلامی با این پرونده و به حاشیه بردن اصل امید و اعتماد مردم به موج تازه عدالت‌گستری قوه قضائیه غافل نشد. ❇️نکته راهبردی:  جراحی قضایی و اجرای عدالت بدون هزینه نیست، مهم مدیریت درست آن و جراحی قاطع دمل‌های چرکینی است که به اعتبار و اعتماد مردم به نظام چوب حراج زده‌اند. باید از بازی‌های رسانه‌ای و مانع‌سازی‌های دشمن عبور کرد و ضمن تنویر اذهان جامعه با «خبر درست»، چشم به تلألؤ هدف متعالی اجرای عدالت در افق چله دوم دوخت؛ این آن چیزی است که درنهایت مردم را راضی و دشمن را عصبانی می‌کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗کتاب موفقیت در تبلیغ اثر محمد حسن نبوی است که در یازده فصل به مسائل مربوط به امر تبلیغ می پردازد ❇️ سرفصل های این کتاب به شرح ذیل می باشد 🔵فصل اول مفهوم شناسی تبلیغ 🔴فصل دوم تبلیغ در عصر یبت ⚫️فصل سوم پاداش اخروی تبلیغ ⚪️فصل چهارم اهداف تبلیغ 🔵فصل پنجم اخلاق و خودسازی در تبلیغ 🔴فصل ششم خانواده و تبلیغ ⚫️فصل هفتم هجرت بلند مدت ⚪️فصل هشتم جلسات پرسش و پاسخ 🔵فصل نهم مبلغ ومناسبت ها 🔴فصل دهم مبلغان و مخالفان ⚫️فصل یازدهم مسجد پایگاه تبلیغ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
🔰رشد يا تكامل ‏ 🔷🔹 رشد در زبان قرآن خيلى پربار تر و عميق‏ تر از تكامل است. البته مى‏‌ توان هر كلمه ‏اى را در برابر هر معنايى قرار داد و وضعى جديد به وجود آورد، ولى اين قرار داد و وضع جديد نبايد ما را فريب بدهد. 🔹 رشد در برابر خسر است و كمال در برابر نقص. 🔹آنچه كه به اوج خويش رسيد؛ مثلًا قدرت بازوها، قدرت فكرى، قدرت عقلى، قدرت روحى و و و هنگامى كه به اوج خود رسيدند و از نقص‏ ها رها شدند، تازه همين‏ ها همراه يكى از دو حالت رشد و يا خسر هستند. 🔹اگر با دستم و قدرت بازويم در جهت عالى‏ تر كار كنم، رشد كرده‏ ام و گرنه خسارت ديده ‏ام و باخته ‏ام. 🔹و همين طور در قسمت فكرى و عقلى و روحى. ... 🔹اين مفهوم رشد است كه در برابر خسر آمده و اين مفهوم با تكامل تفاوت‏ ها دارد. 🔷🔹 رشد، زياد شدن انسانى است كه به استعدادهاى تكامل يافته ‏اش جهت مى‏ دهد و آنها را از بن‏ بست مى‏ رهاند و به دنبال روش حركت و صراط و رهبرى مى ‏افتد و ضرورت «مذهب» را مى‏ يابد. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚کتاب رشد، ص ۲۴ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰آگاهی «مبلغ» از دین، لازم است بسیار وسیع تر و عمیق تر از «فقیه» به معنای رایج کلمه باشد! 💢اصول و مبانی تبلیغ ⭕️ بخش اول: اصول مربوط به «پیام دهنده و مبلغ» 🔻«اصول تبلیغ» را می توان در یک تقسیم بندی به اصولی که درباره 1️⃣- پیام دهنده و مبلغ 2️⃣- پیام گیرنده و مخاطب 3️⃣- محتوای پیام 4️⃣- شیوه های انتقال پیام 5️⃣- زمان و محیط انتقال پیام است، طبقه بندی کرد. ✅1️⃣«آگاهی جامع و اشراف نسبی به تمام معارف دینی» 🔻اما اصول مربوط به پیام دهنده و مبلغ؛ اولین ویژگی مبلغ، اشراف نسبی به تمامی معارف دین است. فرمود:«کسی نمی تواند به دین خدا کمک کند مگر آنکه دین را از همه جوانب محافظت کند؛ إنَّ دينَ اللّهِ تَعالى لَن يَنصُرَهُ إلّا مَن حاطَهُ مِن جَميعِ جَوانِبِهِ.»(كنز العمّال: ۲۸۸۸۶/۱۷۱/۱۰ ) لازمه محافظت دین از همه جوانب، شرط اول، آگاهی از تمام جوانب دین است. 🔻👌آگاهی مبلغ از دین، لازم است بسیار وسیع تر و عمیق تر از فقیه به معنای رایج کلمه باشد. فقیه برای فتوا دادن نیاز به اشراف به تمامی آیات قرآن ندارد ولی مبلغ برای تبلیغ دین نیاز به اشراف به تمامی آیات قرآن دارد. فقیه به روایات غیر فقهی نیاز چندانی ندارد. فقیه متجزی، می تواند اجتهاد خودش را در بخشی از موضوعات فقهی بدون اطلاع از کلیت معارف دینی به دست آورد. ولی مبلغ باید به عموم روایات اشراف جامع و نسبی داشته باشد. 🔻اگر مبلغ اشراف به کلیات دین و احکام دینی نداشته باشد، ممکن است در بیان دین، دچار خطای متعدد شود. چرا که بیان مبلغ از دین، پیوسته مستند به «نگاه کلان» او به تمام دین است. مبلغ لازم است بتواند از معارف دینی «جمع بندی»کند. لازمۀ جمع بندی، اشراف نسبی به معارف دینی است. مدرس: حجت الاسلام علیرضا پناهیان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 إتَّبِعْ مَا أُوحِىَ إِلَيْكَ مِن رَبّكَ لَاإِلهَ إِلَّا هُوَ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ‏ (انعام، ۱۰۶) ✳️ تنها آنچه را از سوى پروردگارت به تو وحى شده پيروى كن، معبودى جز او نيست و از مشركان روى بگردان. ❇️ شيوه‏ هاى برخورد با مخالفان، در موارد مختلف متفاوت است، از جمله: 🔶 گاهى سلام كردن است. «اذا خاطَبَهُمُ الجاهلون قالوا سلاماً»۱ 🔷 گاهى سكوت و عدم برخورد است. «ذَرهُم»۲، «حَسبُنا اللّه» ۳ 🔶 گاهى اعراض و بی اعتنايى است. «أعرِض عنهم»۴ 🔷 گاهى درشتى و غلظت است. «و اغلُظ عليهم» ۵ 🔶 گاهى مقابله به مثل است. «فاْعتَدوا عليه بِمِثل مَا اعتدى‏ عليكم» ۶ ۱. فرقان، ۶۳. ۲. حجر، ۳. ۳. آل‏ عمران، ۱۷۳ ۴. مائده، ۴۲. ۵. توبه، ۷۳. ۶. بقره، ۱۹۴. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمومنین علیه السلام به کمال رساندن خوبی، نیکوتر از آغاز کردن آن است غررالحکم حدیث ۱۸۹۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹امام صادق(علیه السلام ) فرمودند : 💢مردی در میان بنی اسراییل ذکر"الحمدلله رب العالمین و العاقبه للمتقین" را زیاد بر لب جاری می ساخت . 🔻 ابلیس از این کار او خشمگین شده بود یکی از شیاطین را مامور نمود تا به او القاکند که پایان خوش و عاقبت از آن ثروتمندان است. 🔻اما مامور ابلیس در ماموریت خود موفق نشد و کار به دعوا و مرافعه کشید تا اینکه تصمیم گرفتند برای پایان دادن به دعوا از کسی بخواهند که میانشان داوری نماید و هر کس مغلوب شد دستش بریده شود . 🔻 آن دو، شخصی را به عنوان داور برگزیدند اما حق را به مامور ابلیس داد و پایان خوش را از آن ثروتمندان دانست بدین ترتیب یکی از دستان عابد بریده شد . 🔻ولی مرد عابد باز ذکر شریف را زمزمه نمود . 🔻مامور ابلیس که از سخت ورزی عابد خشمگین شده بود برای رهایی از دست او پیشنهاد کرد فردی دیگر را در میان خود حاکم سازند تا هرکس مغلوب شد گردنش زده شود . 🔻 عابد نیز قبول کردو این بار مجسمه ای را میان خود به عنوان داور قرار دادند . 🔻در این هنگام مجسمه به اذن خدا بر محل بریده شدن دستان عابد دست کشید و دستانش را به او بازگرداند آن گاه ضربه ای سنگین بر گردن مامور ابلیس وارد کرد و او را به قتل رساند . 🔻 مرد عابد با تماشای این حادثه گفت : این چنین است پایان خوش و عاقبت از آن متقین است 📚برگرفته از کتاب قصص الانبیا، سید نعمت الله جزائری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا