eitaa logo
کانال محتوایی فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
9.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
591 ویدیو
2.9هزار فایل
📩 ارتباط با ما @Moavenattablighkh کانال محتوایی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehtabligh مدرسه تبلیغ: ✅ tabliqkh.lms2.hozehkh.com راه‌های ارتباطی با همکاران معاونت فرهنگی تبلیغی: https://eitaa.com/howzehtabligh/8733
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰استعدادها 🔷🔹 انسان از سرمايه‏ هايى سرشار است و با استعدادهايى همراه، از نيروهاى بدنى و عاطفى و غرايز فردى و اجتماعى و عالى گرفته تا مهم ‏تر از اين همه؛ يعنى نيروى رهبرى اينها و جهت دادن به اين همه استعداد. 🔹انسان ‏ها گرچه در سرمايه‏ ها با هم تفاوت دارند اما در جهت دادن‏ به اينها و رهبرى اينها همه با هم برابرند. 🔹هر كس از تضاد استعدادها برخوردار بود و هر كس بشر بود ناچار از اين جهت دادن و رهبرى كردن برخوردار است. 🔹 خود اين استعدادها مهم نيستند و كارى كه با دست يا فكر يا نيروى عظيم خود انجام مى‏ دهيم مهم نيست، 🔹بل مهم هدف و جهت اين كارهاست كه براى چه از اينها بهره مى‏ گيريم و در چه راهى آنها را به جريان مى‏ اندازيم. 🔹 و با اين ديد ديگر اختلاف عمل‏ها و اختلاف استعدادها مسأله ظلم و بى ‏عدالتى را به دنبال نمى ‏كشد؛ چون حكمت بر اساس نيازهاى گوناگون، افراد گوناگون تهيه مى‏كند، 🔹در حالى كه اين گوناگونى‏ ها ملاك افتخار نيست‏ و در حالى كه از هر كس به اندازه‏اى كه داده ‏اند بازدهى مى‏ خواهند 🔹و در حالى كه هنگام پاداش، نسبت سرمايه‏ ها و سودها را مى‏ سنجند، نه سرمايه ‏ها را و نه سودها را. 🔹در حالى كه جهت اين نسبت و هدف اين كوشش را در نظر مى ‏گيرند، كه: «انَّما الاعمالُ بالنِّيَّات‏» و «لَيْسَ لِلْإِنْسانِ الَّا مَا سَعَى» و «لايُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً الَّا ما اتيها». 📝 استاد علی صفایی حائری 📚کتاب رشد ص ۲۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مبلغ قدرت مهندسی مفاهیم دینی را دارا است. مبلغ، معارف دینی که در حکم مصالح ساختمانی است، در ذهن مخاطب نظام می بخشد. 💢 اصول و مبانی تبلیغ ⭕️ بخش اول: اصول مربوط به «پیام دهنده و مبلغ» 3⃣نگاه نظام مند، به معارف دینی 🔻«مبلغ» علاوه بر اشراف به کلیات دین و احکامی دینی، نیازمند است که از «نظام معارف دینی»، اطلاع داشته باشد. 🔻نظام معارف دینی، یعنی «درک رابطه معارف دینی با یکدیگر» و «تشخیص اولویت و اهمیت معارف دینی» نسبت به یکدیگر مثلا مبلغ می فهمد در مهندسی معارف دینی، مفهوم تقوا اولویت و اصالت بر مفهوم اخلاق دارد. 🔻نظم معارف دینی با نظام معارف دینی متفاوت است. فرق نظم با نظام در این است که گاهی فرد مجموعه ای از دارای های خود را براساس نوع و جنس دارایی ها نه مصرف آنها، طبقه بندی می کند. مثلا فیش های مبلغ، درباره موضوعات مختلف تبلیغی نظیر کلامی، اخلاقی، فقهی، عرفانی دسته بندی و نظم می یابد. اما زمانی که مبلغ بخواهد درباره نماز سخن بگوید باید احساس معنوی فرد به کار گرفته می شود، احکام و اعتقادات و مسائل عرفانی بیان شود. مثل مصالح ساختمان در کنار هم چیدمانی پیدا می کنند. 🔻مصالح ساختمانی زمانی که در مصالح فروشی هستند به صورت جداگانه قرار گرفته و نظم یافته و طبقه بندی شده اند. نه اینکه شیشه کنار آجر و گچ قرار بگیرد بلکه هر کدام جداگانه در انباری حفظ و نگه داری می شود اما در ساختمان آجر و گچ و سیمان و آهن و شیشه در کنار هم قرار می گیرند که به این کار نظام گفته می شود. 🔻مبلغ در مقام تشبیه، شبیه مهندس در حال ساختمان سازی است. که باید ترکیبی کار کند. برای ترکیب محتوای دینی با یکدیگر مبلغ لازم است توان مهندسی مفاهیم و معارف دینی را داشته باشد. باید نیاز مخاطب را در نظر بگیرد. برای نظام دادن به محصولات و معارف دینی که در علوم طبقه بندی و نظم یافته است. مبلغ باید از همه معارف دینی به عنوان ابزار کار مطلع باشد. 🔻مبلغ قدرت مهندسی مفاهیم دینی را دارا است. مبلغ، معارف دینی که در حکم مصالح ساختمانی است را در ذهن مخاطب نظام ببخشد. مثلا او می داند که هر کدام از تیپ های مخاطبین مثل خداگراها، موفق گراها، دنیا گراها ...، از کدام نقطه معارف دینی باید شروع کنند. 🔻اگر مخاطبی، دائما ذهنی دارد که شبهه تولید می کند، عالم علم کلام به شبهات او پاسخ می دهد اما مبلغ به دنبال آن می گردد که چرا ذهن او شبهه تولید می کند؟ دلایل روانی، روحی تولید شبهه در ذهن او را می یابد. کاری شبیه پزشک در تشخیص بیماری انجام می دهد. مبلغ فرد و جامعه را معاینه می کند و نبض جامعه را دستش دارد. 🔻اگر مخاطب نسبت معارف دینی را درک نکند، دعوت به دین فردی می کند. در حالی که نسبت معنویت و سیاست، و معنویت در اثر کار سیاسی به دست می آید بسیار بیشتر از معنویت فردی است. فرمود:«أَحَبُّ النَّاسِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ أَقْرَبُهُمْ إِلَي اللَّهِ مَجْلِساً إِمَامٌ عَادِلٌ»(روضه الواعظین، ج۲، ص۴۶۶). اگر مبلغ از نظام دین اطلاع یابد و اولویت ها را تشخیص دهد، دین اجتماعی سیاسی را در صدر تبلیغ خود قرار می دهد و تحت تاثیر اهواء مخاطبین قرار نمی گیرد. 🔻مبلغ، هر مفهومی را مطرح می کند، باید جایگاه آن را در نقشه جامع بداند. مثلا مبلغ محوری بودن ولایت در دین و نسبت ولایت با تمامی مفاهیم دین را لازم است تشخیص دهد. مدرس : حجت الاسلام علیرضا پناهیان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠📖 وَ اعْلَمُواْ أَنَّمَآ أَمْوَالُكُمْ وَ أَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ‏ (انفال، ۲۸) ☑️ از اسباب آزمایش مال و اولاد هستند 🔹أَنَّمَآ أَمْوَالُكُمْ وَ أَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ ☑️ هرچه آزمایش سخت تر، پاداش آن عظیم ترخواهد بود 🔹أَنَّ اللَّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ‏ ✳️ قرآن با تعبيرات مختلفى به فتنه بودن مال و فرزند و دل نبستن به آنها و امكان انحراف به واسطه‏ ى آنها هشدار داده است، از جمله: ✅ الف) امكان شركت شيطان در مال و فرزند انسان. 🔶«شاركهم فى الاموال و الاولاد»۱ ✅ ب) افزون‏ خواهى در مال و فرزند و آثار منفى آن. 🔶 «تكاثر فى الاموال و الاولاد»۲ ✅ ج) بازدارندگى فرزند و مال از ياد خدا. 🔶 «لاتلهكم أموالكم و لا أولادكم عن ذكر اللّه»۳ ✅ د) نجات‏ بخش نبودن اموال و اولاد در قيامت. 🔶 «لن تغنى عنهم أموالهم و لا أولادهم»۴ ۱. اسراء، ۶۴. ۲. حديد، ۲۰. ۳. منافقون، ۹. ۴. آل‏ عمران، ۱۰. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️عبداللّه‏ بن جعفر، غلام سياهى را ديد كه در باغى كارگرى مى‏ كند، به وقت غذا سگى وارد باغ شد و در برابر غلام نشست. 🔸غلام لقمه‏ اى به او داد، باز سگ با نگاه خود تقاضاى غذا كرد، غلام غذاى خود را لقمه لقمه به او داد تا تمام شد. از او پرسيد: خودت چه مى‏ خورى؟ 🔸گفت: من امروز سهمى ندارم. پرسيد: چرا اين كار را كردى؟ گفت: اين سگ از راه دور آمده و گرسنه بود. عبداللّه از فتوّت اين غلام تعجّب كرد. آن باغ و غلام را خريد، غلام را آزاد كرد و باغ را به او بخشيد 🔹کسی کوی دولت ز دنیا ببُرد که با خود نصیبی به عقبا ببرد 🔹درون فروماندگان شاد کن ز روز فروماندگی یاد کن 🔹نه خواهنده‌ای بر در دیگران به شکرانه، خواهنده از در مران (سعدی) 📚 تفسير المنار./ تفسير نور، ج‏۱، ص: ۵۶۳ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نشست مشترک معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان و هوانیروز شمال شرق کشور با موضوع معرفی و اعزام مبلغین توانمند برای حضور و فعالیت تبلیغی در آن پایگاه برگزار شد. مشروح خبر👇🏻👇🏻 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38014 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔷هر كس تو را به چيزى كه توانش را ندارى مكلّف سازد، حكم نافرمانى تو از خودش را صادر كرده است 🔸مَن كَلَّفَكَ ما لا تُطيقُ فقد أفتاكَ في عِصيانِهِ 📚 غررالحكم، حدیث ۹۱۳۷ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh