eitaa logo
حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)خوی
629 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
521 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5891226204052134400.mp3
8.55M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ‌ @Fanous ســـلام ای یار حیـدر سـلام ای یاس پرپر 🥀 ســــــــلام مــــــادر 💔 سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ🏴 🏴مراسم عزاداری شهادت حضرت زهـــۜــرا ⬅️همراه با سخنرانی؛ مداحی؛ زیارت خوانی و پخش احسان 🗓روز چهارشنبه ( فردا ) ۱۴۰۰/۱۰/۱ 🕰ساعت ۱۱ صبح 💢در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهـــۜــرا خوی 🏴🏴🏴🏴 @hoze85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهمین نشست زن و خانواده خانم محمدلو مشاور حوزه علمیه به صورت 🚨با بررسی شبهات حقوقی زن و مرد 🚨بررسی حکمت تفاوت شهادت زنان و مردان ❓به عبارتی چرا شهادت دو زن در حکم شهادت یک مرد است ❓چرا از میان زنان به مقام پیامبری و امامت نرسیدند ❓❓چرا زنان نمیتوانند مرجع تقلید بشوند؟ 🔺امشب در گروه بصیرت افزایی 🔺در کانال گنج نهفته با مدیریت خانم محمدلو هم میتوانید به طور کامل بخوانید مطالب امشب را 👇 @gangenahofte
🚨 از سلسله شبهات و مباحث حق وحقوق زنان دراسلام ❓❓ چرا ۱۲۴۰۰۰ پیامبر یکی زن نبوده؟ ✅در بررسی تفاوتهای حقوقی بین زن و مرد باید به تفاوتهای تکوینی و ذاتی این دو توجه کرد . ✅درباره شبهه عدم پیامبری زنان باید بگوییم: رسالت و نبوت، یک مأموریت تبلیغی و مسؤولیت اجرایی است که معمولاً، اختلاط و معاشرت با مردم را می طلبد. 🔸درگیری با شرایط اجتماعی، جهاد و مبارزه با ظالمان، انس با پیروان و حضور دایمی در متن و بطن جامعه از لوازم رسالت و نبوت است و اختصاصی به مرد یا زن ندارد؛ چرا که در تاریخ، زنان بزرگ نیز به مقام ولی اللهی رسیده اند. حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت مریم، آسیه، حضرت خدیجه، حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیهم اجمعین، از آن جمله اند، 👈 اما این که زنی، پیامبر نشده است؛ به این علت است که نظر خدای متعال بر این است که زن مستور و محجوب بماند، تا جامعه عفاف خود را بازیابد. 🔸 آیةالله جوادی آملی ضمن بیانات مفصل در دو کتاب به این سؤال پاسخ داده اند که خلاصه آن چنین است: ✅👈«کارهای اجرایی سنگین همچون نبوت که حضور در جنگ و صلح و ... را می طلبد، هم برای زن معمولاً مشکل است و هم با این سیاست کلی مستور و محجوب بودن ناسازگار، لذا این که پیامبران همه مردند، معنا یش این نیست که زنان ازکمال بی بهره اند،بلکه کمال درولایت است که هردوبهره مندند. 🚨 چند در این مسئله قابل توجه است : 1- زنان اگر چه عهده دار مسئوليت پيامبري ، اما مي توانند به همان مقام و مرتبه پيامبري دست يابند .   زنان بسيارى در تاريخ بوده و در قرآن نيز مطرح هستند كه مقام آن ها از برخى انبيا كمتر نيست مانند حضرت مريم آسيه و يوكابد (مادر حضرت موسى) و فاطمه زهرا (س) و حضرت مريم كه خداوند طعام هاي بهشتي را براي او مي فرستاد و حضرت زكريا ي پيامبررا به شگفتي وا مي داشت. هم چنين بر برخي از آنان ، مانند حضرت مريم و موسي (ع) به تصريح قرآن از طرف خداوند وحي شده است. 2- مقام پيامبري ، همانند مقام امامت يك مسئوليت اجتماعي است و طبعا مسئوليت براي كساني قرار مي گيرد كه شرايط لازم آن را داشته باشند و لوازم آن را نيز اجرا نمايند . از آنجا كه وظيفه پيامبري و لازم است كه در تماس مستقيم  با مردم و انسان ها  بوده وشرايط فيزيكي و جسماني سختي را دارا باشند ، اين مسئوليت به زنان واگذار نشده است.  بنابراين ، زن به جهت وظايف خاصى كه در خلقت براى او تعيين شده است و به جهت موقعيت ويژه‏اى كه در برابر مردان دارد ،كمترمى‏تواند وظايفى چون پيامبرى را به انجام برساند؛ يعنى اينكه ممكن است لياقت پيامبرى را داشته باشد  همان گونه كه برخى زنان در همين مرتبه بوده‏اند ، اما در ايفاى نقش عملى خود مسلما با مشكلاتى روبه رو خواهند بود و اين مسئوليت راهنمايي و هدايت مردم را با سختي مواجه خواهد كرد.  بنا بر اين اگر مقصودتان از اين سوال رسيدن به درجات و كمالات انبيا(ع) است، هم چنان كه گفتيم  در طول تاريخ به اين مقام رسيده و حتى مشمول خطاب وحى واقع شده‏ اند.  و اگر مقصود رسالت عملى و اجتماعى است؛ اين مسئله چون همواره همراه با بسيارى از معضلات و مشكلات می‏باشد، عملاً براى زنان طاقت ‏فرسا و فوق تحمل بوده و آن گونه كه لازم بود  ، تحقق نمي پذيرفت ، به همين خاطربر زنان تكليف نشده است. : با توجه به مطالبي كه بيان شد نتيجه مي شود كه : پيامبري يك حق نيست تا كسي يا جنسي از آن محروم شود ،  بلكه يك مسئوليت اجتماعي است ، اما زنان از مقام پيامبري كه مقام انسان كامل است و يك حق است ، محروم نيستند. پس زنان نيز به همان درجه اي از كمال انساني مي توانند دست يابند كه مردان بدان دست مي يابند ، پس از اين جهت كه يك حق باشد  بين زنان و مردان تفاوتي نيست ، اما از جهت مسئوليت اجتماعي پيامبر به واسطه ويژگي هاي مردان به آنها واگذار شده است. تفاوت‏ها يي ديگري كه در برخي موارد و احكام بين مردان و زنان وجود دارد ، از همين نوع است. اسلام ميان زن و مرد،‌ برابرى ارزش هاى انسانى را بنيان نهاده است ، ولى از لحاظ وظايف اختصاصي،‌اسلام براى هر يك از زن و مرد نقش خاصى را قايل است كه با سرشت و طبيعت او سازگار است @gangenahofte
🚨حکمت تفاوت شهادت زن و مرد 🔺اولاً، شهادت زن در مواردى به طور فردى نیز پذیرفته است، در حالى که در مردان هیچ موردى نداریم که شهادت یک مرد پذیرفته شود بلکه حداقل باید دو نفر باشند؛ یعنى، حکم «تساوى دو زن با یک مرد» مطلق نیست. به طور مثال در مورد اثبات زنده متولّد شدن طفل، شهادت مرد چیزى از ارث را براى طفل ثابت نمى کند ولى با شهادت هر زن «یک چهارم» از ارث ثابت مى شود و در این مورد فقط شهادت زنان مسموع است. شهادت بر بکارت و یا عیوب جنسى نیز موارد دیگرى است که در آن تنها شهادت زنان پذیرفته است. 🔺ثانیاً، در مواردى شهادت دو زن برابر یک مرد دانسته شده که نوعاً در مورد حدود و حقوق است. حکمت هاى این تفاوت حقوقى زن و مرد، از زوایایى قابل توجه است: 1⃣1. زن موجودى است که احساسات و عواطفش جنبه غالب شخصیتى او را تشکیل مى دهد. لازم به ذکر است که این موضوع هیچ نقصى براى زن نیست؛ بلکه اگر چنین نبود آن گاه نظام خلقت دچار اشکال بود، چرا که زن و مرد مکمّل یکدیگرند و جنبه هاى شخصیتى یکدیگر را تکمیل مى کنند. به دلیل همین ویژگى و واقعیت - گرچه برخى آن را نمى خواهند بپذیرند - زن بیشتر از مرد تحت تأثیر احساسات قرار مى گیرد و لذا ممکن است تحت تأثیر احساسات و عواطف مختلف، شهادتى بدهد که تنها موافق احساسات او باشد. اجتماع دو زن براى شهادت بر چیزى، ضریب اطمینان را در شهادت بالا مى برد. 2⃣از سوى دیگر از آسیب پذیرى یک زن نیز در جریان شهادت و خصومت ها و درگیرى هاى پس از آن نیز تا حدودى مى کاهد. پس در آیین دادرسى اسلام، شهادت زن همچون شهادت مرد، به عنوان یک اصل پذیرفته شده است، اگر چه در برخى موارد قدرت اثبات شهادت مرد و زن متفاوت است. چنان که در قرآن مجید آمده است: «وَ اسْتَشْهِدُوا شَهِیدَیْنِ مِنْ رِجالِکُمْ فَإِنْ لَمْ یَکُونا رَجُلَیْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَداءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْداهُما فَتُذَکِّرَ إِحْداهُمَا الْأُخْرى »؛ بقره (2)، آیه 282.. 3⃣۳. از سوى دیگر، در اداى شهادت نیز زنان هم به دلیل ویژگى درونى و هم به لحاظ آسیب پذیرى از تهدیدات خارجى بیشتر تحت تأثیر فشار عاطفه مثبت و یا منفى و یا ارعاب خارجى قرار گرفته، آن گونه که باید شهادت ندهد و یا شهادت برخلاف دهد درسنامه فلسفه حقوق، صص 207-205، مؤسسه آموزشى پژوهشى امام خمینى.. 👈بنابراین، شهادت زن در موضوعات مختلف متفاوت مى باشد. در برخى از موارد فرقى میان شهادت زن و مرد وجود ندارد. برخى مسایل (مانند اثبات ولادت و اثبات بکارت) تنها با شهادت زن قابل اثبات مى باشد و شهادت چندین مرد نمى تواند در این موارد با شهادت حتى یک زن برابرى نماید و در مورد برخى موضوعات نیز تنها شهادت مردان نافذ است و شهادت زنان در این گونه موارد (طلاق و قتل) پذیرفتنى نیست و همان گونه که بیان شد، 👈👈حکمت این امر، دور نگاه داشتن زنان از مخاطرات اجتماعى و حفظ حقوق دیگران بوده است. زیرا شهادت در نظام اسلامى یک تکلیف است. شخصى که شهادت او پذیرفتنى است و شاهد قضیه اى بوده است مکلّف به حضور در دادگاه جهت اداى شهادت مى باشد. از این رو، اگر شهادت زن در موارد حادى نظیر قتل پذیرفته بود، نباید از آمدن به دادگاه و دادن شهادت امتناع ورزد. 4⃣ اسلام با نپذیرفتن شهادت زن در این موارد، این تکلیف را از زن برداشته است، چرا که شخصى که علیه او شهادت داده مى شود، امکان دارد براساس آن شهادت، به اعدام، یا تحمّل ضربات شلاق محکوم گردد و لذا امکان اعمال تهدیداتى از سوى محکوم و یا اطرافیانش نسبت به شاهد وجود دارد. ✅ لذا اسلام با در نظر گرفتن همه جوانب ، شهادت دو زن را معادل شهادت یک مرد قراررداده است. @gangenahofte
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ🏴 🏴مراسم عزاداری شهادت حضرت زهـــۜــرا ⬅️همراه با سخنرانی؛ مداحی؛ زیارت خوانی و پخش احسان 🗓روز چهارشنبه ( فردا ) ۱۴۰۰/۱۰/۱ 🕰ساعت ۱۱ صبح 💢در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهـــۜــرا خوی 🏴🏴🏴🏴 @hoze85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم با احترام و آرزوی توفیقات و تأییدات الهی و عرض تسلیت و تعزیت بمناسبت ایام شهادت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ پیرو بخشنامه امتحانات پایان نیمسال جاری، در این خصوص، نکاتی به استحضار می‌رساند: 1. با توجه به تأکیدات مکرّر مدیر معزّز حوزه‌های علمیه خواهران و نیز تأکیدات مدیران محترم استانی و مدارس، امتحانات پایان نیمسال جاری در همه مقاطع تحصیلی و برای تمامی طلاب، صرف نظر از این که به شیوه حضوری درس خوانده‌اند یا مجازی، با رعایت تمامی دستورالعمل¬های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار خواهد شد و اساساً امتحان مجازی نداریم مگر اینکه خدای ناکرده، وضعیت کشور به لحاظ کرونائی، بحرانی شود و از سوی ستاد ملّی مقابله با کرونا، محدودیت‌هائی إعمال شود. 2. یقیناً مدیران محترم مدارس عنایت فرموده و تمامی مساعی خود را به منظور تأمین شرائط لازم برای طلّاب(اعمّ از مهیّا بودن مهد کودک مدرسه،خوابگاه، کلاس¬های متعدّد و فضای لازم برای رعایت فاصله¬گذاری، ماسک و ...) در ایّام برگزاری امتحانات بکار برده و اطمینان داریم که در خصوص فضای مدرسه و کفیت برگزاری امتحانات، بگونه‌ای تدبیر خواهند فرمود که جای هیچگونه نگرانی و اعتراضی را برای طلاب باقی نخواهند گذاشت. 3. طلاب محترمی که در شهر دیگری غیر از محلّ تحصیل خود سکونت دارند؛ با هماهنگی مدیران مدارس مبدأ و مقصد، می¬توانند آزمون¬های خود را بصورت میهمان در مدرسة محلّ اسکانشان، برگزار نمایند. 4. برای طلابی که به هیچ وجه امکان حضور در هیچ مدرسه¬ای را ندارند؛ غیبت موجه ثبت شده و می¬توانند با هماهنگی مدیر مدرسه، در ایام تابستان،به صورت حضوری در امتحانات مجدّد شرکت کرده، یا برای این ترم از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند و یا بطورکلی به مرکز آموزش‌های غیرحضوری منتقل شوند. مستدعی است مدیران محترم استانی، ضمن نظارت بر انجام صحیح و بدون حاشیه‌ی امتحانات، تلاش مدّبرانه‌ای برای حفظ آرامش طلاب و إقناع آنها نسبت به ضرورت برگزاری امتحانات به صورت حضوری همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند. امیدواریم با همت مدیران عزیز مدارس سراسر کشور، شاهد برگزاری امتحانات پایان نیمسال به صورت روان و مورد رضایت طلاب باشیم. سپاسگزارم
✅جلسه با مربیان امین حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها خوی 🔸با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای مظلومی؛ معاونت تبلیغ شهرستان خوی س_ خوی @hoze85