eitaa logo
پیشحوزوی امام خمینی (ره)
119 دنبال‌کننده
67 عکس
35 ویدیو
2 فایل
انقلاب ثمره تحقق مبانی امام خمینی است ارتباط با ما @mokhtarinezamesalamat https://eitaa.com/joinchat/1307181118Cc3627c44f9
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️«آن چیزی که مهدویت مبشر آن هست، همان چیزی است که همه‌ی انبیاء، همه‌ی بعثتها برای خاطر آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته‌ی بر اساس عدالت و با استفاده‌ی از همه‌ی ظرفیتهائی است که خدای متعال در انسان به وجود آورده» ۱۳۹۹/۱/۲۵  گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره ویژگی‌های جامعه
اصل مسئله نصب حاكم، مسئله مهمى است كه پيام غدير است. چرا بايد اين پيام روشن را كه پيغمبر اكرم ـ مؤسّس اسلام ـ به همه مسلمين داده است، العياذُ بالله ناديده گرفت؟ آنجا كه مى‌گويد: «مسلمانان! دين را از اساس زندگى و از امر حكومت كه پايه زندگى فردى و اجتماعى است، جدا نكنيد. دين را به گوشه خلوتِ خانه‌ها و ذهن و مسائل روحى منحصر نكنيد. دين را به انزوا نيندازيد.» اساس زندگى بشر، كه بر پايه حكومت است، امرى است متوجه دين؛ مسئوليتى است بر دوش دين و دين بايد اين كار را انجام دهد...
▪️هر مسلمانی، در هر نقطه‌ای از عالم، در هر سطحی یک خدمتی به افراد، به انسان‌ها، به بشریّت بکند، این یقیناً ثواب دارد، ارزش دارد و ان‌شاءالله خدای متعال اجر می‌دهد، لکن در جمهوری اسلامی فقط این نیست؛ خدمت کردن در جمهوری اسلامی علاوه‌ی بر این، یک نکته‌ی بسیار مهمّ دیگری دارد و آن، این است که خدمت شما، حرکت شما و کار شما کمک میکند به رونمایی از که برای و برای دارد نشان می‌دهد؛ این خیلی مهم است. ۱۳۹۹/۶/۲
▪️جامعه اسلامی به سرنوشت جامعه دوران امام حسین "علیه السلام" گرفتار نمی شود اگر...🔻 ▪️ اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که میتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. ۷۵/۳/۲۰
ماها از انقلاب طلب نداریم؛ هیچ‌کس طلب ندارد. يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُل لَّا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُم بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ خدای متعال توفیق داد تا ما بتوانیم در صفوف مقدّم این انقلاب، حرکت و کار بکنیم. ماها مدیون این انقلابیم. ما از این انقلاب طلبکار نیستیم. همه‌ی شما در که هستید، در و از این نظام و در باز کردن مشکلات این کشور، . ما اگر نتوانیم مشکلات این کشور را حل کنیم، نمی‌تونیم انقلاب را حفظ کنیم و طبعاً نمی‌توانیم آن را صادر کنیم. ۶۹/۹/۱۴
جبهه‌ی حق یعنی همه‌ی انبیا در هر برهه‌ای از زمان که فرصتی پیدا کرده و توانسته است خود را نشان دهد و قدمی به جلو بردارد ...حقایقی را که انسان‌ها باید بدانند تا به فلاح و رستگاری نزدیك شوند، این حقایق را در ذهن انسان‌ها و در واقع زندگی انسان‌ها بخشیده است. این کار جبهه‌ی حقّ است؛ همین است که مجاهدت را ایجاب می‌کند. چرا؟ چون در مقابل حقّانیت حق، معارض وجود دارد. حق اگر از رستگاری انسان‌ها سخن می‌گوید، کسانی در دنیا هستند که از اسارت انسان‌ها سخن می‌گویند. حق اگر از عدالت سخن می‌گوید، کسانی هستند که مخالف و دشمن عدالتند یا طرفدار ظلمند. حق اگر از پرستش خدا سخن می‌گوید، کسانی هستند که مدّعیِ خدایند و وجود خدا و تسلیم در مقابل خدا را انکار می‌کنند. طبیعی است همه‌ی اینها معارض می‌شوند. در مقابل معارض، بدون ، نه آن پیام پیش خواهد رفت و نه در ذهنها و نه در واقعیت تحقّق پیدا نخواهد کرد.
یکی از مسائل بسیار مهم در دنیای پرآشوب کنونی، نقش زمان و مکان در اجتهاد و نوع تصمیم گیری ها است. ،_فلسفه_عملی_برخورد با شرک و کفر و معضلات داخلی و خارجی را تعیین می کند. و این که در چارچوب تئوری ها است، نه تنها قابل حل نیست که ما را به هایی می کشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی می گردد. شما در عین این که باید تمام توان خودتان را بگذارید که خلاف شرعی صورت نگیرد - و خدا آن روز را نیاورد - باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خم های ، ، و متهم به نگردد. 67/10/08
انبیاء راست و حسینی و صاف، مطلب را از اوّل بیان می‌کنند. از اوّل به مردم می‌گویند منظور ما چیست. هم به آن طبقات عالیه می‌گویند هم به آن طبقات پایین. از اوّل می‌گویند: می‌خواهیم آن بالایی‌ها را بیاوریم پایین، پایینی‌ها را بیاوریم بالا، با هم برابرشان کنیم. 🌴🌴🌴🌴🌴 @sangar_nezam_salamat @savigh_sadegh @tamaddon_emam_va_rahbary 🌴🌴🌴🌴🌴 آیدی ارتباط @mokhtarinezamesalamat
💢 بسیج با مجالس روضه امام خمینی (ره): جنبه سياسى اين مجالس بالاتر از همه جنبه ‏هاى ديگرى كه هست. بى‌خود بعضى از ائمه ما نمى ‏فرمايند كه براى من در منابر روضه بخوانند. بى‌خود نمى ‏گويند ائمه ما به اينكه هركس كه بگريد، بگرياند يا صورت گريه، گريه كردن به خودش [بگيرد] اجرش فلان فلان است. مسئله، مسئله گريه نيست. مسئله، مسئله تباكى نيست. مسئله، مسئله سياسى است كه ائمه ما با همان ديد الهى كه داشتند، مى ‏خواستند كه اين ملت‌ها را با هم بسيج كنند و يكپارچه كنند از راه هاى مختلف. اينها را يكپارچه كنند تا آسيب‌پذير نباشند. صحیفه امام؛ ج13؛ ص323 | جماران؛ 14 آبان 1359
برگی از تاریخ اسلام ⛳️ابتکار زندگی را خودت به دست بگیر: 🌀از قیام امام حسین علیه السلام نتیجه می گیریم که باید نشست تا اول خدا کمک کند و راه را باز کند بعد وارد عمل شد؟ یا اول قیام کرد خدا هم کمک می کند؟ 🌀اگر از تاریخ عاشورا درس روشن و قابل عمل نگرفته باشیم این همه شور و هیجان و عزاداری پس چرا!! ⛳️استقلال فکری و تلاش، درسهای عاشورایند، اگر ملت ديگرى بيايد و بخواهد با زور، اوضاع و احوال مردمى را عوض كند ، مادامى كه خود آن مردم تصميم نگرفته اند، وضع آنها به سامان نمى رسد . 🌀نباید انتظار داشت ديگران از خارج بيايند وضع را سروسامان دهند. ملتى كه بخواهد مستشار خارجى برايش تصميم بگيرد تا ابد آدم نخواهد شد ، چون او يغيروا نيست ، بايد يغيروا باشد ، بايد ابتكار و فكر و نقشه داشته باشد ، بايد خودش شخصا براى خود تصميم بگيرد و انتخاب كند آنوقت انتظار نصرت الهى را داشته باشد . ⛳️ اگر انتظار بيهوده داشتن كار صحيحى بود، امام حسین عليه السلام شايسته تر از هر كس بود كه منتظر بنشيند تا خدا رحمت خود را بر او و امت او نازل كند . چرا نكرد ؟ حسين مى خواست ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم باشد ، مى خواست ابتكار را به دست گيرد، دست به تغييرى در اوضاع اجتماع بزند. (نگارش این مطلب با استفاده از جملاتی از کتاب حماسه حسینی / از استاد شهید مطهری است)
زندگی ائمه به بیان و خلاصه نمی شد... اصلاً ائمه "علیهم السلام" آیا یک زندگی داشتند یا نه؟ آیا زندگی ائمه "علیهم السلام" فقط این بود که یک عده شاگرد، یک عده مرید، یک عده علاقه مند را دور خودشان جمع کنند، احکام نماز و احکام زکات و احکام حج و اخلاقیات اسلامی و معارف و اصول دین و عرفان و این چیزها را به آنها بیان کنند و همین و بس؟! نه، غیر از اینها یک چهارچوب دیگری در زندگی ائمه هست که آن، همان است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۸
انبیاء برای تشکیل آمدند... لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ قسط چیست؟ قسط یعنی استقرار در جامعه. چه کسی می تواند این کار را انجام دهد؟ تشکیلِ یک جامعه ی همراه با عدالت و قسط، یک کار است؛ کار مدیران یک کشور است. این، انبیاست. نه فقط پیغمبر ما، بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همه پیغمبران الهی برای سیاست و برای تشکیل آمدند. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۱