#سانسور_تحریف
❌ صحابهپرستیِ بدون مبنا و اصول
✍🏻 #ذهبی مینویسد:
کلام بزرگان هنگامی که برای ما معلوم شود که از روی هوا و تعصّب است، به آن التفاتی نمیشود، بلکه از آن دست کشیده و روایت نمیشود. لذا باید صرف نظر کرد از بیشتر آنچه بین صحابه و جنگ میان آنان رخ داده است، که خدا از همه آنان راضی باشد (‼️) بیشترِ این گزارشات منقطع و ضعیف است و بعضی از آن دروغ است (!!!) و این است آنچه در اختیار ما و علمای ماست؛ پس شایسته است ترک و پنهان داشتن آن، بلکه از بین بردنش، تا قلبها نسبت به صحابه صاف شود و بر حبّ صحابه افزوده شود (!!!) و کتمان این امر بر عامّهی مردم و تمام علما واجب است (!!!) 👈🏻 و به عالِم منصف عاری از هوای نفس، اجازه داده میشود که در خلوت، آن مطالب را مطالعه کند، به شرطی که برای آنها استغفار کند، همانگونه که خداوند متعال به ما آموخته است. (!!!!)
🔺 «کلام الأقران إذا تبرهن لنا أنه بهوى وعصبیة لا یلتفت إلیه بل یطوى ولا یروى کما تقرر عن الکف عن کثیر مما شجر بین الصحابة و قتالهم رضی الله عنهم أجمعین و ما زال یمر بنا ذلک فی الدواوین والکتب والأجزاء و لکن أکثر ذلک منقطع و ضعیف و بعضه کذب و هذا فیما بأیدینا و بین علمائنا فینبغی طیه و إخفاؤه بل إعدامه لتصفو القلوب وتتوفر على حب الصحابة والترضی عنهم وکتمان ذلک متعین عن العامة وآحاد العلماء وقد یرخص فی مطالعة ذلک خلوة للعالم المنصف العری من الهوى بشرط أن یستغفر لهم کما علمنا الله تعالى».
📚 سیر أعلام النبلاء، ج۱۰ ص۹۲.
➖ابوبکر ابنالعربی، إبن قتیبه را جاهل خطاب کرده و توبیخ میکند که: در کتاب الإمامة و السياسة، پردهپوشی را در مورد صحابه رعایت نکرده است.
🔺 فأما الجاهل فهو ابن قتیبة فلم یبق ولم یذر للصحابة رسما فی کتاب الامامة والسیاسة.
📚 العواصم، ج۱ ص۲۶۱.
🔻محییالدین نَوَوی از ابو عبدالله الماري نقل میکند که گفت: ما مأمور به حُسن ظن به صحابه و نفی همه رذیلتها از آنها هستیم و زمانی که حدیثی پیدا کردیم که موجب رذیلت برای صحابه باشد، اما راه تأویل برای آن روایت وجود نداشت، باید به راویان آن حدیث نسبت دروغگویی بدهیم!
🔺 ... لکنا مأمورون بحسن الظن بالصحابة رضی الله عنهم أجمعین ونفى کل رذیلة عنهم وإذا انسدت طرق تأویلها نسبنا الکذب إلى رواتها.
📚 شرح صحیح مسلم، ج۱۲ ص۷۲.
▪️#ابن_تیمیه متذکّر میشود: پرهیز از نقل درگیریهای بین صحابه، جزء مذهب اهل سنّت بوده است.
🔺کان من مذاهب أهل السنة الإمساک عما شجر بین الصحابة.
📚 منهاج السنة، ج۴ ص۴۴۸.
🔸#احمدبنحنبل گفته: جایز نیست بر کسی که از صحابه عیب و نقصی بگیرد؛ و اگر کسی چنین کرد، بر سلطان لازم است که او را تأدیب و عقوبت کرده و حق بخشیدن وی را ندارد؛ بلکه باید او را شکنجه کرده و توبه دهند؛ که اگر توبه کرد، از وی پذیرفته میشود؛ اما اگر قبول نکرد دوباره باید او را شکنجه کرده و حبس ابد نمایند، تا اینکه بمیرد مگر آنکه از نظر خویش برگردد!
🔺 ... لا یجوز لأحد أن یذکر شیئا من مساویهم و لا یطعن على أحد منهم بعیب ولا بنقص فمن فعل ذلک فقد وجب على السلطان تأدیبه وعقوبته لیس له أن یعفو عنه بل یعاقبه ویستتیبه فإن تاب قبل منه وإن ثبت عاد علیه بالعقوبة و خلده الحبس حتى یموت أو یتراجع.
📚 طبقات الحنابلة، ج۱ ص۳۰.
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
#سانسور_تحریف
❌ منشأ گرفتاری و انحراف و پریشانی در امّت اسلام
✅ سیّد بن طاووس رحمه الله، در ضمن وصایای خود به پسرش سیّد محمّد، مینویسد:
«بدون هیچ اختلافی این مطلب را ذکر نمودهاند که جدّ بزرگوارتان (رسول اکرم صلی الله علیه و آله) هنگام وصیّتشان فرمودند:
👈 برایم کاغذ و دواتی بیاورید تا برایتان مطلبی بنویسم که بعد از آن هرگز گمراه نشوید. و عمر بن خطّاب روی در روی جدّ بزرگوارتان ایستاد و مقام والای او را سبک شمرد و اقداماتی انجام داد تا آنجا که گفت:
😡 "آن مرد هذیان میگوید."‼️
(نستجیربالله) ای وای بر او! و بر کسانی که در این مصیبت و بلای بزرگ با او موافقت نمودند ... و تمام گمراهیها و ضلالتها به طریقه و روش عمر و پیروانش به صورت آشکار و پنهان از آن روز آغاز گردید، و نمیدانم که حال او روز قیامت برای این عمل و رفتارش چگونه خواهد بود.
📚 کشف المحجّة لثمرة المهجّة، ص۶۴
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
#سانسور_تحریف
🛑 برزخ مخالفین #شیعه، در باب ایمان حضرت #زهرا سلام الله علیها
✍🏻 علّامه مجلسی رحمه الله:
«بدان که مخالفان ما، در کتابهای صحاح خود روایات زیادی آوردهاند که "هر کس با #امام مخالفت کند، از طاعت او خارج شده و از جماعت جدا شده است، و #امام زمان خویش را نشناخته است، و به مرگ در جاهلیت دچار شده است." و در جامع الاصول از صحیح مسلم و صحیح نسائی از ابو هریره نقل میکنند: "
#رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
هر کس از طاعت درآید و از جماعت جدا شود و بمیرد، به مرگ جاهلیت مُرده است." و #بخاری و #مسلم در صحیحشان روایت کردهاند و در جامعالاصول نیز از این دو، از ابن عباس روایت کرده است که #رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
"هر کس از امیرش امری را نپسندد، باید صبر کند، زیرا هر کس به اندازه یک وجب از فرمان و طاعت سلطان سرباز زند، به مرگ در جاهلیت دچار شده است."
✅ لذا تصوّر نمیکنم بعد از این روایات، شخصی از گروه مخالف یا موافق نسبت به این شکّ داشته باشد که #فاطمه سلام الله علیها نسبت به آنها خشم داشت و به کفر و گمراهی آنان اعتقاد داشت، و به امامت آنها اعتراف نداشت و مطیع و پیرو آنها نبود، و تا زمانی که دار فانی را وداع گفت، پیوسته بر آن حال بود. پس هر کس به امامت ابوبکر اعتراف کند، چارهای ندارد جز این که بگوید:
سَرور زنان جهانیان و زنی که خداوند در #قرآن وی را از هر آلودگی پاک دانسته و #پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله احادیث زیادی در فضل و برتری وی فرموده، به مرگ در جاهلیت دچار شده است‼️ و گمان نمیکنم که هیچ انسانی حتّی کافر و زندیق نیز این سخن زشت را بپذیرد.
👌 و شگفت آن است که مخالفان ما، آنگاه که محکوم شدند و راه بر آنان بسته شد، به ردّکردن دوام و استمرار کینه حضرت #زهرا سلام الله علیها نسبت به ابوبکر پناه بردند. با این وجود که آن روایات را در کتب معتبرشان نقل کردهاند و روایت کردهاند که #امیرالمؤمنین علیه السّلام در زمان حیات حضرت #فاطمه سلام الله علیها با #ابوبکر بیعت نکرد، و تا زمان #شهادت آن حضرت، هیچ یک از بنیهاشم نیز با او بیعت نکردند.»
📚 بحارالأنوار، ج۲۹ ص۳۳۲
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
📌غاصبی از جنس مشرکان
😭 ابوبکر، به منظور تصرف #فدک شخصي به نام اََشْجَعِ بن مُزَاحِم ثَقفي را همراه سي تن از بهترين #جنگجويان قبيلة ثَقِيف مأمور به اين كار كرد. انتخاب اين شخص را مي توان هدفمند دانست؛ چرا كه برادر وي در جنگ هَوازِن به دست اميرمؤمنان #علی علیه السلام كشته شده بود.
📚ديلمي، إرشاد القلوب إلى الصواب، ج2، ص384؛
📚علامه مجلسی، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج29، ص46.
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
#سانسور_تحریف
❌ هراس از مطالعه کتب #شیعه
➖ ابراهيم المدیهش، مینویسد:
🧐 «ينبغي الحذر الشديد من كتابات الرافضة في شأن #فاطمة، لأن مبناها كلَّها على الكذب و الإدعاء، خالية من العلم و الأسانيد...»
✍🏻 لازم است به شدّت از مطالعه کتب شیعیان درباره #فاطمه (سلام الله علیها) حذر شود، زیرا مبنای آنان کذب و ادّعاهای باطل و خالی از علم و مستند است.
📚 فاطمة بنت النبي، سيرتها، فضائلها، مسندها، إبراهيم المدیهش، ط: دار الآل و الصحب الوقفية، الرياض، ج ۱ ص ۱۲.
✅ منظورش از کذب و ادّعاهای باطل، همان ظلم صحابه به #صدّیقه_طاهره سلام الله علیها میباشد که در منابع خودشان نیز موجود است، مانند #خشم و #غضب آن حضرت بر #ابابکر (مطابق نقل #بخاری). این در حالی است که ما ترسی از مطالعه و تحقیق پیرامون کتب سُنّیان نداریم، و بلکه آن را از جهاتی به شدّت ضروری و لازم میدانیم.
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
🏴 #روضه_خانگی_شیعیان در عصر #امام_صادق علیه السلام
🔘 علی بن عقبه از پدرش نقل می کند:
🔷 «پدرم خدمت #امام_صادق علیه السلام رسیده و عرض کردم: ما خادمی در منزل داریم که مانند ما معتقد به #امامت شما #اهل_بیت علیهم السلام نیست؛ ولی هرگاه تقصیری از او سر میزند و میخواهیم او را مؤاخذه کنیم، ما را چنین قسم میدهد:
"لَا وَ حَقِ الَّذِی إِذَا ذَکَرْتُمُوهُ بَکَیْتُمْ؛" به حق کسی که وقتی او را یاد میکنید و #گریه میکنید، مرا مؤاخده نکنید. آن حضرت نیز در حق اهل این خانه #دعا کرده و فرمود:
رَحِمَکُمُ اللَّهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتٍ.»
📚طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص634.
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
هدایت شده از بنیاد بین المللی امامت
📜 الگوهای مطالعاتی تاریخ امامت
👈 به همت پژوهشکده امامت، هجدهمین نشست ماه امامت برگزار میگردد
🎙 ارائه دهنده:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی
🎙 ارائه دهنده:
دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی
🧑💻 دبیر نشست:
حجت الاسلام والمسلمین محمد فراهانی
🏢 مکان:
قم، بلوار بسیج، جنب کوچه ۳۹، بنیاد بین المللی امامت
📆 زمان:
شنبه ۱۷ آذر۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰
🔸 لینک ثبت نام:
🌐 http://emamat.org/neshast
———————————
🌐https://emamat.org
🆔@Emamat_net
🆔@Emamat_IF
تلگرام اینستاگرام آپارات
📌لعن بر آل ابوسفیان از سوی اهل تسنن
👌 خواجه على غزنوى حنيفى برای #حسین علیهالسلام #تعزيت می کرد! تا بحدّى كه در روز #عاشورا در #لعنت #سفيانيان زیاده روی می کرد.
📚قزوینی رازی، النقض، ص371.
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
📌چرا هنگام برخاستن #یا_علی می گوییم؟
ابو نعیم اصفهانی و ابن عساکر روایت کرده اند:
كَانَ لَا يَقُومُ أَحَدٌ مِنْ بَنِي أُمَيَّةَ إِلَّا سَبَّ عَلِيًّا؛
هرگاه فردی از #بنیامیه از جای خویش بر میخاست، #علی(علیه السلام) را لعن میکرد.
📚ابونعیم الاصبهانی، حلیه الاولیاء و طبقات الاصفیاء، ج5، ص322.
📚ابن عساکر، تاریخ مدینه دمشق، ج۵۰، ص ۹۶.
📣 #شیعیان در مبارزه با این فرهنگ دشمنان، هنگام برخاستن «یا علی» میگویند.
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
📌شعار #شیعیان
🔶 جابربن عبدالله انصاری در کوچه های #مدینه،
مردم را به #دوستی با امیرمؤمنان #علی علیه السلام دعوت کرده و شعار
"عَلِيٌّ خَيْرُ الْبَشَرِ فَمَنْ أَبَى فَقَدْ كَفَر"
را سر می داد.
«وَ كَانَ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ يَدُورُ فِي سِكَكِ الْأَنْصَارِ بِالْمَدِينَةِ وَ هُوَ يَقُولُ:
عَلِيٌّ خَيْرُ الْبَشَرِ فَمَنْ أَبَى فَقَدْ كَفَرَ يَا مَعَاشِرَ الْأَنْصَارِ أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَى حُبِّ عَلِيٍّ فَمَنْ أَبَى فَانْظُرُوا فِي شَأْنِ أُمِّهِ.»
📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج3، ص493.
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
🔶 #شهادت به #ولایت در طول #تاریخ
📣 افزون بر #قَرامطه #حلب در اظهار "اَشهَدُ انَّ علیّاً ولی المؤمنین،" شیعیان امامی مذهب عصر آل بُوَیه در محله کرخ #بغداد نیز «اَشهَدُ انَّ علیّاً وَلِی الله» را در #اذان خود اعلام کردند.
◀️ در سال 443 قمری شیعیان محله کرخ بغداد «اشهد انَّ علیّا ولی الله» را در اذان خود اعلام کردند. برخی نیز بر سر در خانه ها و مساجد خود این فراز را با #طلا نوشتند.
📚ابن عدیم، بغیه الطلب فی تاریخ حلب، ج2، ص944.
📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج1، ص290.
📚ابن جوزی، المنتظم فی التاریخ الامم و الملوک، ج15، ص329، ص335؛
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 ولادت #امام_محمد_باقر علیه السلام و حلول ماه رجب مبارک باد
ایتا
🆔 @hyatefatemi
تلگرام
🆔 @tarikh_shieh