معاون برنامهریزی وزارت نفت: الان ایرانِ ۸۵ میلیون نفری، معادل چینِ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری گاز مصرف میکند!
مقایسه بالا در حد مقایسه مصرف قرمهسبزی در ایران و چین هست، چرا که چینیها اصلا مصرف گاز خانگی ندارند! اصلا لولهکشی گاز در خانههایشان وجود ندارد
#گران_سازی ممنوع✋️
@hzamanim
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
لطفا این جدول مصرف زغالسنگ در جهان را "تقدیم کنید" به هر بزرگواری که جهت گرانسازی سوخت، استدلال میکند که ایران ۸۵ میلیونی به اندازه چین ۱.۴ میلیاردی گاز مصرف میکند. سرانه مصرف زغالسنگ چین ۱۶۵ برابر، آمریکا ۱۲۲ برابر و آلمان ۱۶۹ برابر ایران است. حتی در روسیه دارنده ذخایر عظیم گازی جهان، سرانه مصرف ذغال سنگ ۸۸ برابر ایران است. مردم ما مُسرف نیستند...
@syjebraily
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت
🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی
🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت
🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود
🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان
🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند
🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی
🆔 @sandali_baz
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ بالا بودن مصرف انرژی، عمدتا مربوط به بسترهای مرتبط با حاکمیت است؛ مقصرسازی مردم نباید بهانهای برای افرایش قیمت انرژی شود.
مهدی عسگری
درنشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر نفت:
▫️باید درمورد تحلیلها و گزارههای اشتباه در ارتباط با مدیریت انرژی تجدید نظر شود تا دچار محاسبات و نسخههای نادرست نشویم.
▫️آیا میتوانیم بگوییم مردم زیاد بنزین مصرف میکنند؟
خیر، بلکه خودروهای ما پرمصرفاند
به طور کلی در مصرف انرژی نیز همینطور است
چرا که ما به لحاظ تجهیزات، روشها و زیرساختها در زنجیرهی تولید، تبدیل، انتقال و توزیع، دچار اشکال و مصرف زیاد هستیم، که تنظیمگری در این حوزهها به عهدهی دولت است.
▫️مردم را صرفا مخاطب این مشکلات قرار ندهید!
▫️باید از طریق ظرفیت شرکتهای مشاورهای و دانشبنیان، نحوه و میزان مصرف انرژی را بهبود و کاهش بدهیم.
▫️وزیر نفت:
🔻عمده مصارف ما نیروگاهها و صنایع هستند؛
🔻مصرف انرژی توسط مردم حدود ۳۰ درصد است؛
🔻پیشنهاد میکنم که ۳ماه به صنایع فرصت بدهیم تا با کمک شرکتهای دانشبنیان، مصرف خود را طبق الگوهای استاندارد اصلاح کنند و در غیر اینصورت، به قیمت صادراتی هزینهها دریافت شود.
آذرماه ۱۴۰۱
📍کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
مهدی عسگری🇮🇷
نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد
🔗 @MahdiAsgari133
خبر: افزایش دوبرابری قیمت گوشت
دلیل واقعی: افزایش قیمت خوراک دام (ناشی از حذف حمایت دولت)
دلیل غیرواقعی، رسانهای و دانشگاهی!!!: افزایش نقدینگی و هجوم مردم برای خرید
#آدرس_غلط
#سیاست_غلط
#بحران_نیلی
@hzamanim
هر چه ترس، هراس و #کروناهراسی بیشتر
سویه جعلی جدید کرونا هم خطرناکتر😉
@hzamanim
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
روند مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در ایران و عربستان قابل تامل است.
ماخذ: پایگاه داده بانک جهانی به نقل از WHO
@syjebraily
خبرها و سیاستهای تکراری اقتصادی (حراج دولتی سکه طلا و دستگیری دلالان (خرد) دلار و...) به وضوح نمایانگر عدم تغییر محسوس و کلان دولتی دعرصه اقتصاد کشور است✋️
#بچه_های_شیکاگو
#بحران_نیلی
@hzamanim
آقای دکتر: آخ آخ ایشون بیماری زمینهای دارند باید واکسن بزنند
عه آقای دکتر اون که بیماری داشت واکسن زد مُرد!
آقای دکتر: بله خُب ایشون بیماری زمینهای داشت!
@hzamanim
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
میگوید چرا هر چه میگویید برعکس آنچه میگویند است؟
میگویم، آنچه معمولا میگویند بنا به فرهنگ رایج رسانهای، در جهت تحقیر ملت است. به محض این که بوی تحقیر را احساس میکنیم، نسبت به صحت گفتهها و شاخصها شک میکنیم.
جستجو که میکنیم، معمولا اثبات میشود که ماجرا برعکس است.
قوتهایمان را تحریف میکنند و ضعیف نشان میدهند.
ما هرگز تحقیر تنها حکومت ولایی دنیا را نمیپذیریم.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
رئیس پلیس راهور:
تلفات رانندگی عراق نصف ایران بخاطر خودروی ایمن!
اما حقیقت چیست؟
طبق نقشه رتبه بندی بهداشت جهانی
عراق در رتبه 37 شاخص تلفات رانندگی و ایران در رتبه 66 است.
نرخ تلفات عراق 7.32 و ایران نیز 5.36 می باشد.
همچنین ترند تلفات ایران با شیب تند نزولی و عراق صعودی است.
طبق آمار statista، تعداد تصادفات رانندگی عراق سال 2015 8836 تصادف بوده است.
همچنین آمار رسمی بانک جهانی 4134کشته
و تخمین سازمان بهداشت جهانی 7686کشته را
نشان می دهد.
یعنی در بهترین حالت بین 50 تا 80درصد تصادفات عراق منجر به فوت می شود و نیز گزارش سالانه وزارت بهداشت عراق در سال 2009 فاش کرد که در عراق، تلفات تصادفات جاده ای تقریباً چهار برابر بیشتر از جراحات ناشی از اقدامات تروریستی است.
در حالیکه جمعیت ایران نزدیک به 3برابر عراق است و به نقل از سالنامه آماری وزارت راه در سال 1400
بیش از 150هزار تصادف برون شهری رخ داده است
و اصلی ترین عامل تصادفات نیز خطای انسانی می باشد.
با این حال تخمین تلفات بانک جهانی و بهداشت جهانی حدود 16هزارنفر می باشد که در حدود 11درصد است.
همچنین آمار مقایسه ای روند تلفات جاده ای نشان می دهد اتفاقا عدم واردات خودرو و افزایش ایمنی خودروهای داخلی با روند نزولی و کاهش شدید آمار تلفات رانندگی در ایران
و گسترش واردات خودروهای خارجی و عدم واردات خودروهای ایرانی در عراق همزمانی دارد.
در پایان از دادستان کل کشور تقاضا داریم
تا رئیس پلیس راهور را به اتهام نشر اکاذیب متعدد در رسانه ها و تشویش اذهان عمومی بازخواست نماید.
✍️سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
الگوسازی برای زنان از عرش تا فرش
روز مادر دوران پهلوی: تولد فریدهدیبا مادر فرح
روز مادر جمهوری اسلامی: میلاد حضرت زهرا سلامالله علیها
چی بودیم چی شدیم✋️
@hzamanim