أینَ مُـــــــنتَقِّم...🇮🇷🇵🇸
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 #حکمت57 1⃣ ⭕️ ارزش قناعت 🎙حج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۵۷ بخش ۲ ارزش قناعت و خودکفایی.mp3
1.9M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت57 2⃣
⭕️ ارزش قناعت
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇
شرح #حکمت57 ( 2 )
🔹 ارزش قناعت
🔻 آنقدر قناعت مهم و ارزشمند است که حضرت در خطبه ۱۹۳ آن را یکی از صفات بارز متّقین میدانند و میفرمایند: « قانِعَةً نَفسُهُ » ؛ "(متّقی را نمیبینی مگر اینکه) نفسش به آنچه که دارد، قانع است."
🔻به همین دلیل، مولا علی (علیه السلام) انسان ها را به خاطر داشتن صفت قناعت، شایسته مدح و تعریف و تمجید میدانند؛ مثلاً دربارهٔ مرحوم خَبّاب بن اَرَت در حکمت ۴۳ میفرمایند: « [رَحِمَ] يَرْحَمُ اللَّهُ خَبَّابَ بْنَ الْأَرَتِّ... وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ » ؛ " خدا خبّاب بن ارت را رحمت کند که به آنچه که کفایتش می کرد قناعت کرد."
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇
🔻و در حکمت ۴۴ به صورت کلّی میفرمایند:
«طُوبَى لِمَنْ قَنِعَ بِالْكَفَاف» ؛
"خوش به سعادت کسی که به آنچه که کفاف زندگی اش را می دهد، قناعت کند."
🔻در همین موضوع، اسوه برتر قناعت، خود مولا علی (علیه السلام) است که در نامه ۴۵ خطاب به فرماندار بصره مینویسند: « به خدا سوگند، چنان نفس خود را ریاضت داده ام که به یک قرص نان هرگاه بیابم شاد شود و به نمک به جای خورش قناعت کند.»
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
أینَ مُـــــــنتَقِّم...🇮🇷🇵🇸
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ امْنَعْنِي مِنَ السَّرَفِ وَ حَصِّنْ رِزْقِي مِنَ ال
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اكْفِنِي مَئُونَةَ الاِكْتِسَابِ
وَ ارْزُقْنِي مِنْ غَيْرِ احْتِسَابٍ فَلاَ أَشْتَغِلَ عَنْ عِبَادَتِكَ بِالطَّلَبِ وَ لاَ أَحْتَمِلَ إِصْرَ تَبِعَاتِ الْمَكْسَبِ
بار خدايا، درود بفرست بر محمد و خاندانش و مرا از رنج تحصيل معاش بى نيازى ده
و بى حساب روزى ام ده، تا از عبادت تو به طلب روزى نپردازم و بار گران عواقب كسب و كار بر دوش نگيرم
4_369063533268173619.mp3
3.39M
#صحیفه_سجادیه 🔺
#استادمحمدعلی_انصاری
شرح دعای بیستم(دعای مکارم الاخلاق)
💠جلسه 51(طلب سهولت درکسب رزق)
أینَ مُـــــــنتَقِّم...🇮🇷🇵🇸
🚫#دروغ و چهره ی برزخی حیوانی 🚫 دروغ سبب گرفتن صورت انسانی از #دروغ_گو است .یعنی صورت برزخیاش انسان