برای ما ورودی 83 و 84 مدرسه علمیه #حقانی، #سید_محمد_واحدی فقط مدیر نبود، پدر معنوی بود که جوانی خودش را خرج تربیت کرد، برازنده ترین فرد در جایگاه تهذیبی حوزه اوست، استعدادیاب قویی که سنت تهذیبی گذشته حوزه را می داندو محیی حقانی در زمانه فعلی است، چه شب ها تا صبح در مدرسه می ماند...
#بابا_واحدی
#مدیریت_استعداد
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
💢🔰
کرسی ترویجی
🔸دانشگاه اسلامی و نسبت آن با دانشگاه های نسل چهارم
ارائه کننده:
🔸دکتر احمد عباسی فرد ، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
ناقدین:
🔸دکتر روح الله شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها؛
🔸دکتر میثم سفیدخوش، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی؛
دبیر علمی:
🔸دکتر حفیظ الله فولادی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
🗓 یک شنبه 28 آبان 1402 ساعت 8
تهران، خیابان انقلاب، بین وصال و قدس نبش کوچه اسکو، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
🌐جلسه مجازی:
https://skyroom.online/ch/rihu/meeting2
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇
@rihu_ac_ir
____________
✍حوزه علمیه و نهاد علوم انسانی اسلامی با شیب بسیار تندی در حال حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم آمریکایی است، مظهر این تغییر در ظهور استارتاپ ها، شرکتهای دانش بنیان، مراکز رشد، شتابدهنده ها و پارک های علمی و فناوری در فضای حوزههای علمیه است. این روند کلان منجر به کالایی شدن دانش اسلامی خواهد شد
_______
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
#حوزه_علمیه و نهاد #علوم_انسانی_اسلامی با شیب بسیار تندی در حال حرکت به سمت دانشگاه های #نسل_چهارم آمریکایی است، مظهر این تغییر در ظهور استارتاپ ها، شرکتهای دانش بنیان، مراکز رشد، شتابدهنده ها و پارک های علمی و فناوری در فضای حوزههای علمیه است. این روند کلان منجر به کالایی شدن دانش اسلامی خواهد شد
https://virasty.com/rostamikia/1700106389921030669
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
1.19M
🎙دکتر مجتبی رستمیکیا
پاسخ کوتاه به یکی از دوستان در خصوص نسل های دانشگاهی
▫️نسل اول فرانسوی ( آموزش محور ناپلئونی )
▫️نسل دوم آلمانی ( آموزش پژوهش محور هامبولتی)
▫️نسل سوم انگلیسی ( آکسبریجی)
▫️نسل چهارم آمریکایی ( اقتصاد دانش بنیان)
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
بسیاری از راهبران با کارمندان خود رابطه شاگرد و مرشدی برقرار می کند. مرشد کارمند ارشدی است که از کارمند کم تجربه تر حمایت می کند.
#رهبری
#مدیریت_اسلامی
#مرشد
#منتور
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برده پروری نه انسان پروری
آیت الله حائری شیرازی (ره) : «کلاس های شما آزاد نیست، حضور و غیاب دارد، امتحان دارد، شما برده پرور هستید نه انسان پرور. آن علامه های قبل را نمی توانید با این سیستم مدیریتی و تربیتی که دارید اعلام می کنید [تربیت کنید]. در مدرسه حقانی که چهارسال بودم، یکبار حضور و غیاب نکردم و نه یکبار امتحان گرفتم. شاگردان من برای علاقه شان میآمدند! اساس این است.»
.
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
#مصاحبه
#فکرت
ظرفیتهای حکمت اسلامی در مرزبانی از اندیشه اسلامی
فلسفه اسلامی به مثابه سیاستگذار آموزشعالی
فلسفه اسلامی تأثیر بسیار زیادی بر نهاد دانش اسلامی بهجای گذاشتهاست. یکی از مهمترین اضلاع این توجه تکیه فلسفه اسلامی بر ترویج نگاه کلنگر است. نگاه کلنگری که در ضمن تکیهبر نقاط قوت و انسانی فلسفه اسلامی، ارتباط منظم و سیستماتیکی میان انسان، خدا و طبیعت برقرار میکند و بهنوعی هستیشناسی دانش را دچار توسعه و بسط میکند.
دانشهای اسلامی از رهاورد ارتباط دوگانه «عبد_مولی» به روابط سه گانه هستیشناسی «انسان، خدا، طبیعت» سوق پیدا میکند و با تغییر این زیرساخت استعاری در فضای هستیشناسی، کلیت دانشهای اسلامی تغییر پیدا کرده و راه برای علوم طبیعی، ریاضی، نجوم، موسیقی، هیئت، تدبیر منزل، سیاست مدن و... در حکمت اسلامی باز میشود. این مسئله در سیر زمان حتی ارتباط مسلمانان با محیط زیست و بهره گیری از هوش عاطفی و معنوی در شکل گیری جامعه تراز اسلامی را فراهم کرده است. یعنی در ضمن حفظ محیط داخلی فلسفه و بهره گیری از ظرفیت کل نگری و هستیشناسی متفاوت، اثرگذاری خود به لایه بیرونی فلسفه اسلامی همچون جامعه را رقم زدهاست.
مشروح مصاحبه
👇
B2n.ir/p27664
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
🔻سلسله نشستهای بازخوانی انتقادی ایدههای دانشگاه اسلامی، علوم انسانی اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه
🔹هفته اول: پنجشنبه 9 آذر، ساعت 8 الی 12
🔹مکان: دانشگاه باقرالعلوم (ع)، سالن امام حسن (ع)
🔻برنامه نشست:
🔸سخنرانی حجتالاسلام واعظی با موضوع: «چالش های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی»
🔸سخنرانی حجتالاسلام پارسانیا با موضوع: «جامعه شناسی تاریخی ایدههای دانشگاه اسلامی»
🔸مناظره علمی بین حجتالاسلام احمد رهدار و دکتر سید جواد میری با موضوع: «نظام اسلامی و روایت نسبت ایدههای وحدت حوزه و دانشگاه»
▪️لینک شرکت مجازی در دوره: https://www.aparat.com/Eshragh_Tv/live
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
ستونهای آموزش غیردولتی در ایران
✍ محمد غفاری
🔹جامعه مذهبی و سنتی ایران در دوران پهلوی به پشتوانه بازار و تاکید علما به تربیت دینی کودکان خود اهمیت میداد. در همان ایام بود که پایههای ساختار آموزش غیردولتی برای همین دغدغههای دینی به وجود آمد.
گزارش نسیمآنلاین در این خصوص را بخوانید
https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2378765
@Nasimonline
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
رضا داوری اردکانی، فیلسوف ایرانی، یاداشتی مفصل در مجله سیاستنامه دربارهی تجربهی شخصیاش از شصت سال زندگی با فلسفه نوشتهاست که متن کامل آن را در ادامه بخوانید.
👇
B2n.ir/a35618
⬅️ کشور « برنامه علم » ندارد، علم را با خشت زنی اشتباه گرفته اند.
__
مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی (#مسعا)
@ihispsir
@projectsystem
🌐ihisps.ir
#شیخ_مفید پدر استعدادیابی حوزه در زمان آل بویه است، خروجی های این دوره سید مرتضی، سید رضی، #شیخ_طوسی و نجاشی و... مثال زدنی اند. وی حائز سیستم رتبه بندی در پرداخت شهریه نخبگانی در حوزه است. یک نظام بورسیه جذاب و اثربخش در سنت تعلیمی گذشته حوزه علمیه
واقعا #مفید بود
9 آذر سالگشت شیخ مفید گرامی باد
https://virasty.com/rostamikia/1701353343224547376
🔘 رسانه نخبگان، مشاور امین نخبگان ایران اسلامی
https://eitaa.com/najmnews