#دعای_روز_چهاردهم #ماه_رمضان
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم
🔹اللَّهُمَّ قَوِّنِي فِيهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِكَ، وَ أَذِقْنِي فِيهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ، وَ أَوْزِعْنِي فِيهِ لِأَدَاءِ شُكْرِكَ بِكَرَمِكَ، وَ احْفَظْنِي فِيهِ بِحِفْظِكَ وَ سِتْرِكَ، يَا أَبْصَرَ النَّاظِرِينَ.
🔹 خدایا در این ماه برای برپاداشتن امرت نیرومند ساز مرا، و شیرینی ذکرت را به من بچشان، و ادای شکرت را به من الهام فرما، و به نگهداری و پوششت نگاهم بدار، ای بیناترین بینندگان.
🆔 @iictchannel
29.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فعالیت_اعضا
📌 در آستانه نیمهی ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع)
معرفی کتاب #دو_امام_مجاهد توسط آقای #علی_رمضانی در برنامهی کتاب خوب شبکه چهار سیما
🖌مهمترین رهاورد این کتاب برای خواننده، آشنایی با یک فهم نو و سازگار با شأن امام معصوم از پیچیدهترین رخداد تاریخ ائمه علیهم السلام، یعنی صلح امام حسن علیه السلام است.
📚 این کتاب شامل شش سخنرانی حضرت آیت الله #خامنهای در سالهای ۵۱ و ۵۲ شمسی در حسینیه ارشاد تهران و مسجد کرامت مشهد است.
#کتاب_بخوانیم
#معرفی_کتاب
🆔 @iictchannel
#یادداشت
#مهندسی_ژنتیک
🔻به بهانه برگزاری ششمین جلسه خارج فقه مهندسی ژنتیک
🔸 آیت الله #علی_اکبر_رشاد در نوشتاری بررسی کرد:
🔰 روششناسی مهندسی فقه زیستفناوری/ فصول بیستگانهی فقه مهندسی ژنتیک
⚜️ مشاهده یادداشت:
🌐 iict.ac.ir/feqhjenetik6
#پژوهش_تعطیل_شدنی_نیست
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا
🆔 @iictchannel
#مناسبتی
✅ سلام بر لحظه هایی که تو را آوردند!
سلام بر لبهای رسول اللّه که میلاد تو را به درگاه پروردگار، سبحه گفت و نام یگانه ات را از دست جبرئیل گرفت و در گوش عصمتت زمزمه کرد!
سلام بر لبخند سرافراز علی علیه السلام ، که در طلوع تو اتفاق افتاد!
سلام بر تو، امامتِ فردای پس از علی! سلام بر تو، شباهتِ بیشائبه محمدی!
سلام بر اقیانوس کرامت و سخاوتی که از دامان «کوثر» و «ابوتراب» برخاست.
*ميلاد فرخنده اش بر همگان خجسته باد*
🆔 @iictchannel
#حدیث_هفته
🔸 امیرالمؤمنین عليه السلام:
🔰 با سه چيز، خرد مردان، سنجيده مى شود:
ثروت، مقام و حوادث ناگوار
📚 غررالحكم حدیث 4664
🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
🔸 «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین»
🔰 «خدایا در این روز طاعت خاشعان (فروتنان) را به من ده و سینه ام را به توبه فروتنان وسعت ده به امان دادنت ای امان آنان که میترسند
🆔 @iictchannel
#یادداشت
#فعالیت_اعضا
🔸 دکتر #سید_حسین_فخر_زارع در نوشتاری بررسی کرد:
🔰 کاهش #دینداری یا تنزّل سنتها؟!
⚜️ مشاهده یادداشت:
🌐 iict.ac.ir/kaheshedin
#پژوهش_تعطیل_شدنی_نیست
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا
🆔 @iictchannel
#نشست
#کروناویروس
🔺توسط #قطب_علمی_فلسفه_دین اسلامی و به صورت مجازی برگزار می گردد:
✅ نشست علمی “کرونا و مساله حضور خدا”
🎙 با حضور:
#حمیدرضا_شاکرین
📅 شنبه 20 اردیبهشت ماه 99 / ساعت 12
📡 تحت نرم افزار ادوب کانکت و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐 46.209.11.22/corona
📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 02537604460
🆔 @iictchannel
#رمضان
#قرآن_پژوهی
✅ 30 روز از ماه مبارک رمضان با 300 نکته قرآني
🔰 #طرح_قرآني_ضيافت_نور / حجت الاسلام #محمدعلی_اسدی_نسب
📩 10 نکته قرآنی روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
1️⃣ طرح ضیافت قرآنی نور، پانزدهم ماه مبافعل «یَدعُ» در آیۀ 11 سوره اسراء باید «یدعو» باشد؛ اما از ابتدا «و» آن در قرآنها نوشته نشده؛ گرچه در معنا وجود دارد. پس این فعل نه مجزوم است و نه از باب «ودع – یدع» است؛ بلکه از باب «دعا ـ یدعو» است که «و» آن حذف شده است.
2️⃣ در آیۀ 11 سوره اسراء فرمود: «وَکانَ الْإِنْسَانُ عَجُولاً»؛ یعنی وقتى انسان چيزى را مطابق خواهشهای نفسانیاش مییابد، صبر نمیکند تا خير و شرش برايش مشخص شود و با عجله و شتابزدگى به سويش مىرود و گاهى نتیجۀ اقدامش شر میشود كه مايۀ خسارت و زحمت او مىشود.
3️⃣ «طَائِر» در آیه 13 به معنای پرنده است و چون در میان عربها با پرندگان فال میزدند و طبق حرکت آنها شانس خوب و بد خود را معیّن میکردند، پس «طَائِر» هر انسان یعنی وضعیت خیر و شر او. آیۀ میگوید اینخیالات باطل است بلکه این اعمال انسان است که به گردن او آویخته شده و مبنای محاسبه او خواهد شد.
4️⃣ در آیۀ 13 و 14 اسراء به کتابی اشاره شده که در روز قیامت گشوده میشود که منظور مطالبی است که فرشتگان مراقب انسان یادداشت کردهاند و یا مراد صفحۀ روح انسانی است که اعمال انسان در آن به شکل صفات خوب و بد نقش بسته است.
5️⃣ در آیۀ 15 جملۀ «وَمَا کنَّا مُعَذبِینَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً» بر قانون برائت از تکلیف در موارد مشکوک و حلیت اشیا در جایی که شبهۀ تحریم باشد. دلالت میکند؛ یعنی وقتی به حرمت چیزی علم نداریم، آن چیز برای ما حرمتی ندارد؛ مگر آنکه دستوری خاص در آن زمینه برسد و تکلیفی را اثبات کند.
6️⃣ جملۀ «أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا» در آیۀ 16 اسراء را میتوان به دو شکل معنا کرد: الف) ما به مترفان امر کردیم تا به اعمال خوب بازگردند؛ ولی بازنگشتند و به فسق روی آوردند. ب) ما برای عذاب ـ به شکل تکوینی ـ مترفان را مسلط کردیم؛ درنتیجه فسق را گسترش دادند و سزاوار هلاکت شدند.
7️⃣ «أُفٍّ» در آیۀ 23 در اصل صدای انسان هنگام احساس درد است و مراد از آن در آیه، آزردگی پدر و مادر از سوی فرزندان است، چه آزار کم یا زیاد باشد که باید ترک شود.
8️⃣ گفته شده واژۀ «قِسْطَاسِ» در آیۀ 35 معرّب و مرکب از دو واژۀ، «قسط» و «طاس» است که قسط به معنای عدالت و طاس همان کفه ترازوست؛ پس «قِسْطَاسِ» یعنی ترازوی عدل.
9️⃣ «الْحِکمَة» چیزی است که انسان را از نظر معنوی محکم میکند تا در مسیر درست، استوار بماند و درنتیجه هم از نظر عقیده و هم از جهت عمل، ثابتقدم باشد؛ از اینرو در آیۀ 39 به وحی «الْحِکمَةِ» گفته شده است.
🔟 در آیۀ 44 میفرماید: تُسَبِّحُ لَهُ السَّماواتُ السَّبْعُ وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ فِيهِنَّ وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لكِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُم«آسمانهاى هفتگانه و زمين و كسانى كه در آنها هستند همه تسبيح او مىگويند، و هر موجودى تسبيح و حمد او مىگويد، ولى شما تسبيح آنها را نمىفهميد» منظور، تسبیح واقعی و حقیقی و گفتاری است، اما نه شبیه آدمیان؛ چراکه هر موجودی نطق خاص خود را دارد که ما نمیتوانیم درک کنیم.
#پژوهش_تعطیل_شدنی_نیست
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا
🆔 @iictchannel
#کرونا
#یادداشت
#فعالیت_اعضا
🔸 دکتر #حسین_رمضانی در تازهترین نوشتار خود مطرح کرد:
🔰 #کرونا و آیندهنگری #تعاملات_تمدنی غرب، شرق و اسلام
⚜️ مشاهده یادداشت:
🌐 iict.ac.ir/ayandecorona
#پژوهش_تعطیل_شدنی_نیست
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا
🆔 @iictchannel
#یادداشت
#فعالیت_اعضا
🔸 حجت الاسلام #فرج_الله_هدایت_نیا در تازهترین نوشتار خود مطرح کرد:
🔰 نقش روزهداری در تقویت #خودکنترلی
⚜️ مشاهده یادداشت:
🌐 iict.ac.ir/roozehedaayaat
#پژوهش_تعطیل_شدنی_نیست
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا
🆔 @iictchannel
#کرونا
#یادداشت
🔸 #حمید_امیر_چقماقی در یاداشتی بررسی نمود:
🔰 #کرونا و بحران #سبک_زندگی
⚜️ مشاهده یادداشت:
🌐 iict.ac.ir/bohrancorona
#پژوهش_تعطیل_شدنی_نیست
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ قرارگاه رسانه اي پژوهشي کرونا
🆔 @iictchannel