◽️نگاهی آسیبشناسانه به کنشگری نخبگان در نظام حکمرانی
🔸 حجتالاسلام والمسلمین #علی_ذوعلم عضو سابق هیأت علمی پژوهشگاه در گفتگویی بیان داشت:
🔻 #نخبگی در واقع به معنای برخورداری از یک توان و ظرفیتی بیشتر از میانگین جامعه در عرصههای مختلف است. به همین جهت ضروری است که متعلق یا مضافالیه نخبگی را مشخص کنیم. ما نخبه علمی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و … داریم و لازم است که هر کدام را جدا ببینیم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/knshgr
#مصاحبه
#نخبگانی
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی معرفت شناسی سایبر؛ ماهیت و مولفه ها 🔰توسط گروه معرفت شناسی و علوم شناختی پژوهشگ
🔴 هم اکنون در حال برگزاری...
🔸 کرسی علمی- ترویجی معرفت شناسی سایبر؛ ماهیت و مولفه ها
🎙 با حضور:
#علیرضا_قائمی_نیا
#مهدی_عباس_زاده
#ابوالحسن_حسنی
#محمدمهدی_حکمت_مهر
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/hekmat
#کرسی
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی مولوی یا ارشادی بودن حکم حجاب بر اساس آیه 59 سوره احزاب 🔰توسط گروه قرآن پژوهی پژ
Hokm Hejab.mp3
28.73M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کرسی علمی- ترویجی مولوی یا ارشادی بودن حکم حجاب بر اساس آیه 59 سوره احزاب
🎙 با حضور:
#سعید_داودی
#علی_محمدی_جورکویه
#خالد_الغفوری
#محمد_عابدی
⏰ یکشنبه 11 دیماه 1401
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#کرسی
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی مولوی یا ارشادی بودن حکم حجاب بر اساس آیه 59 سوره احزاب 🔰توسط گروه قرآن پژوهی پژ
▫️حجاب برای دور داشتن فاسقان و حکمی مولوی است
🔸 حجت الاسلام و المسلمین #سعید_داودی در کرسی "مولوی یا ارشادی بودن حکم حجاب بر اساس آیه ۵۹ سوره احزاب" عنوان کرد:
🔻 شهید مطهری میگوید جلباب موسمی و مقطعی نبوده چون نشانهای برای عفتمندی زن بوده است و آنچه که بنده از مجموعه این اقوال نتیجه گرفتهام هم این است که چنین دیدگاهی صحیحتر است لذا حجاب نشانهای از حیا و وقار و برای دورداشت فاسقان است بنابراین حکم مولوی و برای همیشه است و اصلِ پوشیدنی که بتواند دیگران را از زنها دور نگه دارد و مورد طمع مردان قرار نگیرد برای هر زمانی مورد تأکید اسلام است...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/hokmhejab-2
#سخنرانی
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
🔖 #یادداشت | ثبات بازار ارز چگونه؟
💢 حجت الاسلام والمسلمین #احمدعلی_یوسفی، مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه در یادداشتی به بیان هشت راهحل خروج از بحران ارزی پرداخته است.
🔍 مطالعه متن کامل👇
🌐 iict.ac.ir/barzz
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔖 #یادداشت | ثبات بازار ارز چگونه؟ 💢 حجت الاسلام والمسلمین #احمدعلی_یوسفی، مدیر گروه اقتصاد پژوهشگا
🔖 #یادداشت | ثبات بازار ارز چگونه؟
1️⃣ ارز مسلط باید تک نرخی مدیریت شده باشد. دولت باید نرخی برای ارز مسلط در شرایط فعلی اقتصاد اعلام نماید و هر هفته قیمت آن با شیب ملائمی به سمت پایین کاهش داده شود. شیب کاهش آن باید به گونهای باشد تا تولیدات، صادرات و واردات آسیب نبینند. وقتی ارز مسلط تعیین نرخ شود قیمت سایر ارزها نیز متناسب با آن تغییر خواهند کرد.
2️⃣ دولت باید اعلام کند هیچکس حق داشتن ارز خارج از سیستم رسمی را ندارد. همه کسانی که مالک هر نوع ارزی هستند باید در حسابی رسمی به نام خودشان میزان ارز خود را حداکثر تا یک هفته با ثبت کد ارز واریز کنند. حتی دولت در چارچوب قراردادهای شرعی به صاحبان آن حسابها نیز سود مناسبی پرداخت کند. پس از آن زمان، ارز به عنوان کالای قاچاق حساب شود و هر کسی خارج از شبکه بانکی، ارز نگهداری کند ضمن مصادره تمام ارزها، مواجه با مجازاتهای مالی سختی شود.
3️⃣ کسانی که میخواهند از ارز پسانداز شده خود در شبکه بانکی استفاده کنند باید دلیل موجه اقتصادی برای برداشت آن داشته باشند، در غیر اینصورت حق استفاده از آن را ندارند.
4️⃣ هر کسی حق داشته باشد ارز خود را به قمیت اعلام شده دولتی در شبکه بانکی تبدیل به پول ملی رسمی کند. به یقین اگر دولت تدبیر تکنرخی مدیریت شده را اعلام نماید، عرضه ارز به شبکه بانکی اتفاق میافتد و قیمت ارز به سمت پایین حرکت خواهد کرد.
5️⃣ تمام صادر کنندگان کالاها و خدمات در فرصت معین شده باید ارز خود را به شبکه بانکی تعیین شده تبدیل به پول ملی کنند و پس از آن به عنوان کالای قاچاق محسوب شود.
6️⃣ تمام صرافیهای غیرمجاز باید تعطیل شوند. صرافیهای مجاز تنها به عنوان واحدهای صف بانک مرکزی عمل کنند. بنابراین تمام ارزهای در اختیار خود را باید در زمان اعلام شده در حسابی در شبکه بانکی با کد مشخص ارز قرار دهند و از آن ارزها تنها در مجاریی که دولت تعیین میکند استفاده کنند؛ در غیر اینصورت با مجازاتهای سخت و تعطیلی مطلق مواجه شوند. البته این امر با فرض این است که وجود صرافی خصوصی برای اقتصاد ضروری باشد، ولی اگر قبول کنیم که وجود صرافی خصوصی مثل بانک خصوصی برای اقتصاد غیر ضروری است، بلکه در شرایط جنگ اقتصادی و ارزی وجود صرافی خصوصی، غیر لازم و حتی مضر میباشد، باید تمام آنها تعطیل شوند.
7️⃣ پس از ثبات نرخ ارز و مخصوصا با کاهش نرخ ارز، دولت با کشورهای همسایه و هر کشور دیگری که مایل باشد، با پول ملی ایران مبادلات را انجام دهد، اقدامات لازم را به عمل آورد. حتی برای استفاده از پول ملی ایران، مشوقهایی برای فعالان اقتصادی خارجی و داخلی تعیین نماید. روشن است که این امر نیاز به ارزهای مسلط را کاهش خواهد داد و بهمرور میتوان نقش آن را کاهش داد و از چرخه اقتصاد ایران خارج نمود و در مبادلات از ارزهای کشورهای همسو با ابران استفاده کرد.
8️⃣ دولت سیاست تک نرخی مدیریت شده را باید برای تمام کالاهای وارداتی اعمال کند و در صورت نیاز برای اقلام وارداتی ضروری مثل داروهای خاص سوبسید ریالی پرداخت کند.
🆔 @iictchannel
🔸 جلسات 661 تا 664 شورای علمی دانشنامه قرآن شناسی
🔸 جلسات مستمر #دانشنامه_قرآن_شناسی با حضور اعضای شورا در قم برگزار شد.
▪️در این جلسات مقالات "تأثیر متقابل فرد و جامعه و دین" مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفته و به تصویب رسید.
#دانشنامه
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💯🔊 #بشنوید 🔰 ویژه برنامه رادیویی #فقه_پویا 🔖 بررسی فقهی -حقوقی شایسته سالاری در نظام مدیریت اسلام
ShayesteSalari.mp3
6.74M
💯🔊 #بشنوید
🔰 ویژه برنامه رادیویی #فقه_پویا
🔖 بررسی فقهی -حقوقی شایسته سالاری در نظام مدیریت اسلامی
🔹 «برنامه دوم»
💢 آسیب شناسی شایسته سالاری در کشور
💢 شایستگی های عمومی و تخصصی
💢 مولفه های شایسته سالاری در اسلام
🎙با حضور:
🔸 حجت الاسلام و المسلمین #علی_آقا_پیروز
مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه
📻 رادیو سراسری معارف؛
📅 5 دیماه 1401
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی معرفت شناسی سایبر؛ ماهیت و مولفه ها 🔰توسط گروه معرفت شناسی و علوم شناختی پژوهشگ
Sayber.mp3
26.4M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کرسی علمی- ترویجی معرفت شناسی سایبر؛ ماهیت و مولفه ها
🎙 با حضور:
#علیرضا_قائمی_نیا
#مهدی_عباس_زاده
#ابوالحسن_حسنی
#محمدمهدی_حکمت_مهر
⏰ یکشنبه 11 دیماه 1401
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#کرسی
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️دشمن در جنگ ترکیبی از ابزارهای مختلف و هم عرض تحت یک فرماندهی واحد بهره می برد 🔸 حجت الاسلام دکتر
▫️جنس جهاد در جنگ ترکیبی از نوع جهاد تبیین است
🔸 حجت اسلام دکتر #سیدسجاد_ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه در گفتگویی عنوان کرد:
💢 بخش دوم
🔻 ابزارهای مورد استفاده در جنگ ترکیبی امروز ابزارهای تعریف شده هستند و امروز دشمن از فضای مجازی به شکل های مختلف استفاده می کند و غرض از آن نیز به تعبیری اثرگذاری بر فضای ذهن مردم است. جنگی که ناظر بر افکار عمومی است، جنس جهاد آن از جهاد تبیین است.
🔻 در فضایی که هدف از آن از بین بردن حوزه اقتصادی است، جنس جهاد اقتصاد مقاومتی باید باشد و اگر در فضای ابزارهای مجازی و تاثیرگذاری هدف قرار دارد،باید از ایجاد شبکه ملی و نرم افزارهای ملی ارتباطات استفاده کرد و باید متناسب با سطح هجوم و سطح دفاع و بازدارندگی و مصونیت آن جبهه هدف از ابزارهای مناسب استفاده کنیم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/jangtarkibi-2
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
📸 #گزارش_تصویری
🔰 حضور آیت الله #علی_اکبر_رشاد در کمیسیون فلسفه، کلام، ادیان و فلسفه دین همایش بین المللی #استاد_فکر، ویژه سومین سالگشت ارتحال علامه مصباح یزدی(ره)
🔺 تهران، سالن اجلاس سران
🆔 @Rashad_ir
🖼 #عکس_نوشت | تخصصی شدن اجتهاد
🔸 یکی از ضرورتهای زمان ما تخصصی کردن فقه در زمینههای مختلف مانند فقه عبادات، فقه معاملات، فقه سیاست و ... است و مردم هم میتوانند در زمینه تخصص هر فقیه از او تقلید کنند. تقسیم کار در هر علمی هم معلول تکامل آن علم است و هم علت آن؛ بنابراین با توجه به پیدا شدن رشتههای تخصصی در همه علوم و از طرف دیگر رشد و گسترش فقه به گونهای که احاطه کامل و تحقیق جامع یک نفر بر همه آن تقریباً ناممکن است، تخصصی نکردن مانع رشد و تکامل این علم میشود.
📖 برگرفته از کتاب حکمت احکام، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #حمیدرضا_شاکرین، مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/4343
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | درک مصلحت در حکم حکومتی
◽️ حوزه دیگری از ارتباط مصلحت با شریعت وجود دارد که عمدتا، در ارتباط با اموری چون حُسن انجام امور در جامعه و نظام سیاسی، ضرورتهای ناشی از مشکلات اداره مطلوب امور مردم، چالشهای فراروی تقابل میان آرمانها و واقعیتهای موجود، هستها و بایدها و اولویتبندی میان تزاحم سیاستها و مصالح نظام سیاسی - اجتماعی رخ مینماید.
◽️ مشروعیت و گستره این حوزه از مصلحت که در ارتباطی وثیق با نظام سیاسی و حاکمی منتسب به فقه شیعه قرار دارد، نه در گرو اموری خارج از شریعت و بهجهت ضرورتهایی ناشی از اداره سکولار جامعه، بلکه به ادلهای در درون آموزههای شریعت، مستند است و بررسی آن ادله میتواند تأثیری غیرقابل انکار در استفاده از این عنصر در حوزههای مرتبط با اداره جامعه داشته باشد.
📖 برگرفته از کتاب مصلحت در فقه سیاسی شیعه، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #سیدسجاد_ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/5902
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | مشعلداری تمدن اسلامی
🔹 مسلمین دوران عظمت و افتخاری را پشت سر گذاشتهاند که اعجابآور است. نه از آن جهت که در برههای از زمان حکمران جهان بوده اند؛ زیرا جهان حکمرانان و فاتحان بسیاری به خود دیده است که چند صباحی به زور خود را بر دیگران تحمیل کردهاند و طولی نکشیده است که مانند کف روی آب محو و نابود شدهاند؛ بلکه به این دلیل که نهضت و تحولی بهوجود آوردند و تمدنی عظیم و باشکوه بنا کردند که چندین قرن ادامه یافت و مشعلدار بشریت بود.
🔹 اکنون نیز این تمدن، یکی از حلقات درخشان تمدن بشر بهشمار میرود و تاریخ تمدن به داشتن آن میبالد. مسلمین چندین قرن در علوم، صنایع، فلسفه، هنر، اخلاق و نظامات اخلاق و نظامات عالی اجتماعی بر همه جهانیان تفوق داشتند و دیگران از خرمن فیض آنها توشه بر میگرفتند.
📖 برگرفته از کتاب تمدن اسلامی، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #محمد_باقر_پورامینی، عضو گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ http://poiict.ir/4346
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | قواعد هرمنوتیکی امیلیو بتی
🔺 نظریه هرمنوتیکی امیلیو بتی در راستای نظریه هرمنوتیکی شلایرماخر تعریف میشود؛ زیرا دغدغه اصلی او نیز همچون شلایرماخر طراحی نظریه روششناختی عمومی تفسیر بود. او نظریه شلایرماخر را به خوبی میدانست ولی در آن ایراداتی میدید که در نظریه خود در پی رفع آنها بود. علاوه بر این او در شرایطی نظریه خود را مطرح کرد که هانس گئورگ گادامر نیز نظریه هرمنوتیکی خود موسوم به هرمنوتیک فلسفی را ارائه داده و از این طریق فضای جدیدی در مقابل هرمنوتیستها گشوده بود.
🔺 مواجهه بتی با نظریه گادامر کاملاً انتقادی بود و این نقدها موجب مباحثاتی بین آن دو شد که نهایتاً به وفاقی نیز منجر نشد؛ زیرا راه آنها کاملاً متفاوت بود و غرضشان هیچ اشتراکی با هم نداشت. با این حال نظریات او در عین اینکه سویههای دقیقی را مورد توجه قرار داده است؛ ولی دچار نقدهای جدی ای نیز میباشد.
📖 برگرفته از کتاب اصول فقه و هرمنوتیک روششناختی، دکتر #مسعود_فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/22745
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | کارگزاران و افسران جنگ نرم چه کسانی هستند؟
👤 حجتالاسلام دکتر #سیدسجاد_ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
◼️ اگر عنوان می شود هریک از افراد جامعه یا دانشجویان افسران آتش به اختیار و مقابله با جنگ فرهنگی و ترکیبی هستند و همگی آتش به اختیار هستیم، همگی مولفه هایی هستند که راه برون رفت از مشکل برای حل مقوله جنگ را نشان می دهد و اکنون که جنگ از موضوع بسیط بودن خارج شده و به جنگ ترکیبی تبدیل شده است، باید تمامی ابزارها و کارگزاران در کنار یکدیگر تحت فرماندهی واحد بتوانند این جنگ را پوشش دهند یا جنگ را به نفع خود به پیروزی برسانند و در مرحله بالاتر به نوعی رفتار کنند که عملا امکان جنگ از میان رفته و مصونیت سازی کرده یا از ادامه جنگ پیشگیری کرده یا پیش دستانه امکان جنگ را از بین ببرند که با یک سیاستگزاری جامع، متمرکز و هدفمند امکان پذیر است.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
Ejaz2.pdf
891.1K
💯🗒 #بخوانید
🔰 خلاصه جلد دوم کتاب #اعجاز_و_تحدّی
✍️ حجت الاسلام و المسلمین #سیدمحمدحسن_جواهری
💢 گونههای تأثیر قرآن
💢 تجلّیهای خداوند در قرآن
💢 اعجاز تأثیری در آثار قرآنپژوهان
💢 جذبه برخاسته از اعجاز بیانی قرآن کریم
#خلاصه_کتاب
🆔 @iictchannel
◽️برگی از کارنامه مدیریتی سردار دل ها
📝 نوشتاری از حجتالاسلام والمسلمین #علی_آقا_پیروز مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه؛
💢 به مناسبت سالروز شهادت سردار دل ها، قهرمان ملی و شخصیت جهانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
🔻 حاج قاسم یک مدیر واقعی بود؛ مدیریت و فرماندهی او از جنس عمل بود آنگونه که حضرت امیر(ع) مدیریت را توصیف می کند و می فرماید: «ان عَمَلَک لیس لک بطُعمه». ماهیت مدیریت، عمل و کارگزاری است نه صرفاً حرف و وعده گذاری. حاج قاسم مرد عمل و مدیریت از جنس عمل داشت حتی در سخت ترین شرایط محاصره که احتمال شهادت می رفت در خط مقدم مبارزه با دشمن حضور داشت...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/modiriatsardar
#یادداشت
🆔 @iictchannel
▫️سخن از کارآمدی به چه معناست؟ / باید روشن کرد مشکل حکومت دینی است یا کارگزار آن
🔸 در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین #محمد_ملک_زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه عنوان شد:
🔻 حکومت علوی نمونهای از یک حاکمیت اسلامی به رهبری امیرالمؤمنین است. در آن حکومت هم گاهی نواقصی مشاهده میشد که از سوی کارگزاران مثل اشعث بن قیس یا عثمان حنیف رخ میداد که مربوط به رویکرد شخصی اینان میشد نه حاکمیت دینی. یعنی نقص متأثر از اجرای احکام اسلامی نبود بلکه عملی نکردن اصول، بیمبالاتی و ناکارآمدی خلق میکرد.
🔻 اگر اجرای اصول و قوانین اسلامی، ناکارآمدی خلق کند، باید ایراد را نوع نگرش حکمرانی دید اما اگر چیز دیگری مانند نوع عمل مدیر و کارگزار مسأله بود باید به آن پرداخت، نه اصل نگرش دینی در حاکمیت
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/karamadi
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
🔸 جلسات 665 تا 677 شورای علمی دانشنامه قرآن شناسی
🔸 جلسات مستمر #دانشنامه_قرآن_شناسی با حضور اعضای شورا در قم برگزار شد.
▪️در این جلسات مقالات تأثیر متقابل فرد و جامعه از گروه اندیشه اجتماعی سیاسی و مقالات دین، عقل و دین، عقل، اسماء و صفات الهی و توحید مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفته و به تصویب رسید.
#دانشنامه
🆔 @iictchannel
◽️ تأمل فلسفی و معرفتشناختی در فضای سایبر، یک ضرورت وجودی برای بشر امروزی است
🔸 حجتالاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا عضو هیأت علمی گروه معرفت شناسی و علوم شناختی پژوهشگاه در کرسی «معرفت شناسی سایبر؛ ماهیت و مولفه ها» مطرح کرد:
🔻 پرداختن به معرفتشناسی سایبر از این جهت اهمیت و ضرورت دارد که به تدریج فضای سایبر به منبع معرفتی بشر تبدیل شده است و بیتردید، در آینده به صورت بخشی از مغز بشر درخواهد آمد. امروزه ما برای به دست آوردن اطلاعات به گوگل، و نه کتابها و دایرةالمعارفهای خاص و متخصصان، رجوع میکنیم.
🔻 اینترنت و شبکههای اجتماعی مقوم جامعه اطلاعاتی امروز هستند. بدون آنها جامعه اطلاعاتی وجود نخواهد داشت. اما ذهن بشر به تدریج گسترش مییابد و به واسطة اینترنت به یک ذهن گسترش یافته تبدیل میشود. تعامل ذهن گسترش یافته با اطلاعات پردازشگری است. این ذهن اطلاعات را به شیوههای خاصی پردازش خواهد کرد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/marefatsaybeer
#کرسی
🆔 @iictchannel
هدایت شده از بلاغ مبین l غلامرضا پیوندی
Maharebeh1.mp3
6.88M
💢 #بشنوید I ویژه برنامه رادیویی #فقه_پویا
✳️ با موضوع "محاربه از منظر فقه و حقوق" / برنامه اول
🏷 مفهوم شناسی محاربه
🏷 تفاوت محاربه با افساد فی الارض و بغی
🎙با حضور:
حجت الاسلام #غلامرضا_پیوندی
حجت الاسلام #علی_محمدی_جورکویه
(اعضای هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)
📻 رادیو سراسری معارف؛
📅 یازدهم دیماه ۱۴۰۱
ـ•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•ـ
#صوت
#محاربه
🆔 @balaghemobeen
◽️تداوم ایدههای فکری علامه مصباح موجب ایجاد «مکتب» میشود
📝 نوشتاری از دکتر#محسن_ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه؛
💢 به مناسبت سالگرد رحلت ملکوتی استاد فکر #علامه_مصباح_یزدی
🔻 تجلیلی که رهبر انقلاب از جایگاه آیتالله مصباح داشتند، مشابه تجلیلی بود که امام خمینی (ره) از شهید مطهری داشتند. ویژگی مشترک این دو شخصیت این است که هر دو روشنفکر بودند. روشنفکر به معنای تخصصی به آن معنا نیست که در دانشگاههای غربی درس خوانده باشد و از آخرین نظریات غربیها مطلع و لیبرال باشد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/mesbaah
#یادداشت
#استاد_فکر
🆔 @iictchannel
💢 کرسی علمی- ترویجی جریان شناسی سیاسی بنی هاشم پس از قیام عاشورا
🎙با حضور:
حجتالاسلام و المسلمین #محمد_ملک_زاده
(عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه)
⏰ چهارشنبه 14 دیماه1401، ساعت 10
⬅️ لینک ورود به جلسه:
🌐 vc.rihu.ac.ir/ch/meeting2
#تبلیغ
🆔 @iictchannel
▫️کتاب نقد اعتبار فهم سلف
🔰توسط #سازمان_انتشارات پژوهشگاه و به قلم حجتالاسلام #محمد_باقر_پورامینی منتشر شد.
🔹بستر باور به مرجعیت سلف، زمانی فراهم می شود که صحابه، تابعین و اتباع تابعین در آرای خود هیچ اختلافی نداشته باشند؛ در غیر این صورت تبلیغ رجوع به فهم سلف، دعوت به تشتت، حیرانی و در نهایت عدم معرفت خواهد بود. افزون بر آن، حجیت و اعتبار فهم سلف، در عمل تناقض برانگیز است؛
#نقد_سلف
#معرفی_کتاب
🆔 @iictchannel