🔵چرا وزیر صمت به یکباره از پذیرفتن مسئولیت «سامانه یکپارچه خودرو» شانه خالی کرد؟!
علیآبادی در پاسخ به سوال درخصوص ادامه و یا توقف سامانه یکپارچه گفته است که در مورد ثبتنام جدید در سامانه یکپارچه اطلاعی ندارد. او همچنین گفته است اصلا این سامانه متعلق به وزارت صمت نیست و ما مسئول آن نیستیم و سامانه متعلق به شورای رقابت است!
این اظهارنظر وزیر صمت از این جهت قابل توجه است که او 6 شهریور ماه در زمان رونمایی و تحویل نمادین اولین خودروی وارداتی در جمع خبرنگاران به سوالی درخصوص سامانه یکپارچه جواب داد و اظهارنظر متفاوتی داشت. او گفت که «حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو صحت ندارد و همچنان فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت خواهد گرفت. برنامه ما برای کنترل عرضه خودرو بر اساس سامانه یکپارچه خواهد بود.»
جالب است که وزیر صمت در این فاصله کوتاه از تاکید بر عرضه خودرو در سامانه یکپارچه به اظهار بیاطلاعی از آن رسیده است. این اظهارنظر ممکن است نشان از تصمیمات تازه در وزارت صمت با مدیریت علیآبادی درباره سامانه یکپارچه و احتمال حذف آن باشد. چرا که قبل از این هم با انتشار نامه وزارت صمت به خودروسازان مونتاژی درباره نحوه تامین ارز خودروسازان، زمزمههای حذف قیمتگذاری دستوری خودرو به گوش رسید. اگر ارز خودروسازان توسط خودشان تامین شود دیگر قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت و به تبع آن تعیین تکلیف برای نحو فروش خودرو هم بیمعناست.
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir
🟡سورن پلاس دوگانه تحویل 31 شهریور
✅ رنگ سفید
#فاکتور
#ایرانخودرو
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی: خودروهای دارای استاندارد با مزایدهٔ فوقالعاده تا ماه بعد تعیینتکلیف میشوند
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir
🔴 پشتپرده کمبود لاستیک خودرو در بازار چیست؟
طی 18 ماه اخیر قیمتها در بازار تایر بهطور میانگین افزایش 155 درصدی و در برخی از انواع تایر این میزان بیش از 200 درصد بوده است.
آمارهای شش شرکت بورسی تولیدکننده تایر نشان میدهد تولید تایر در این شرکتها بهطور میانگین 14 درصد و در برخی شرکتها و برخی برندهای تایر این مقدار تا حول و حوش 30 درصد نیز کاهش داشته است.
بخش اصلی تولید تایر در کشور در دست صندوقهای بازنشستگی، برخی بانکها و یک هلدینگ بخش خصوصی است که سهامدار دو شرکت تولید تایر است. مجموعه این عوامل در کنار ممنوعیت واردات و صادرات تایر از سوی دولت باعث شده سود اصلی به جیب مافیای تایر و دلالان و دود آن به چشم مصرفکننده برود./فرهیختگان
در جدول سبز رنگ نرخ جدید شرکتی لاستیک رو می بینید ، اگه گیر بیاد
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir
🔴 رونمایی از پورشه 911 توربو S 2024 در نمایشگاه فرانکفورت
پورشه مدل جدید 911 توربو S را که قرار است از اواخر این ماه به فروش برسد به نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آورده است.
موتور 3.8 لیتری، 6 سیلندر 560 اسب بخاری که 40 اسب قدرتمند تر از مدل توربو است.
از ویژگی ها رینگ های 20 اینچی آلیاژ فلز و اسپویلر عقب سه سطحی قابل توجه است
جعبه دنده ای 7 سرعته و دو کلاچه دارد و در 3.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت یک صد کیلومتر بر ساعت و بعد از آن به راحتی به سقف سرعت 318 کیلومتر در ساعت می رسد.
در آلمان 195.256 یورو فروخته می شود که حدود 30 هزار یورو از 911 توربو گرانتر است.
گفتنی است 911turbo s سریعترین عضو خانواده بزرگ 911 بوده و در همین راستا در بین علاقمندان خودروهای اسپرت بسیار محبوب است.
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خودرو اطلس، محصول جدید گروه سایپا
🔻تیزر معرفی سایپا برای خودروی اطلس
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir
🔻مدیرعامل ساپکو : واردات ورق فولادی استحکام بالا از خارج برای محصولات تارا و ریرا
🔹کیانوش پورمجیب :
ورق های فولادی استحکام بالا در داخل کشور قابلیت تولید ندارد و موجود نیست لذا مجبوریم از خارج کشور وارد کنیم و محل مصرف این ورق های وارداتی فولادی در ستون ها و سرشناسی ها و رکاب خودروها جهت استحکام و ایمنی بیشتر است
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir
🔻 شورای رقابت رسما قیمت خودروهای جدید سایپا را اعلام کرد
🔹️جلسه ششصد و دوم (۶۰۲) شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ برگزار شد
🔹️شورای رقابت به استناد ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱، پس از بررسی پیشنهاد کارگروه خودرو موضوع مصوبه ۵۳۳ شواری رقابت مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰، قیمت های محاسبه شده خودروهای تولیدی جدیدگروه سایپا، اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مندرج در نامه شماره ۱۳۴۲/۱/۳۷۰/م مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ را به اکثریت آرا حاضرین تصویب کرد
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @ikcoesale_ir