eitaa logo
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
9هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
298 فایل
مرجع رسمی اخبار، اطلاعیه‌ها و مطالب علمی، آموزشی و پژوهشی اختصاصی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🖥 لینک کانال: @iki_ac_ir 💠 ارتباط با مدیریت: @admin_iki_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 💠 نشريه فرهنگی هدهد (شماره 246) 📰 🔹 عاشقان واقعی ... 🔺 عاشقان چگونه احساسات یکدیگر را می‌فهمند؟! 🖨 برای دریافت نسخه پی دی اف (PDF) مخصوص چاپ اینجا را كلیك كنید 🆔@TolidatFarhangi 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
💠 بندگی؛ راه مستقیم رسیدن به هدف آفرینش حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹ما هدفی داریم که مطلوب فطری ماست و بالاترین هدفی است که می‌توانیم به آن برسیم. آن هدف، هدفی است که خدا برای آفرینش ما قرار داده و منزلگاه ثابتی است که باید به آن برسیم. 🔹این مقصد را یک‌مرتبه به انسان نمی‌دهند بلكه راهی دارد كه باید آن راه را پیمود تا به آن مقصد رسید. این راه، راهی مستقیم، روشن، بی‌پیچ‌و‌خم و بی‌دغدغه است که به یک معنا، روحش بندگی خداست: وَأَنْ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ. 📆95-01-28 https://mesbahyazdi.ir/node/5953 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🌺جلسه دفاع دکتری🌺 🔷 رشته علوم قرآن و حدیث 📚 سرشت مشترک انسانی از منظر قرآن کریم ✅ پديدآورنده: جناب حجت الاسلام آقای 🗓 شنبه 1402/7/22 ⏰ 8 ✅ مکان: پرديسان - ساختمان شماره 2 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) - سالن جلسات دفاع 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🌺جلسه دفاع کارشناسی ارشد🌺 🔷 رشته فلسفه 📚 اعتبار معرفت‌شناختی خبر واحد در حوزه عقاید ✅ پديدآورنده: جناب حجت الاسلام آقای 🗓 یک‌شنبه 1402/7/23 ⏰ 8 ✅ مکان: پرديسان - ساختمان شماره 2 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) - سالن جلسات دفاع 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
()(1)~1.MP3
4.86M
🔺 روانشناسی سلامت و مبانی انسان شناختی آن (بخش اول) 🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ✅ چیستی و ابعاد روان شناسی سلامت غرب مادی‌گرا چرا سلامت معنوی را طرح کرد؟ 🔸ارائه شده در همايش ملی "بنيادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی: مبانی انسان شناختی" 🔹 در مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران 🔰@Sajedi_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
20CAE~1.MP3
2.97M
🔺مبانی انسان شناختی روانشناسی سلامت (بخش دوم) 🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ✅ چیستی و ابعاد روان شناسی سلامت غرب مادی‌گرا چرا سلامت معنوی را طرح کرد؟ 🔸ارائه شده در همايش ملی "بنيادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی: مبانی انسان شناختی" 🔹 در مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران 🔰@Sajedi_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
✳️ معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره): پژوهش‌های بین رشته‌ای و گروهی و تولید فلسفه‌های مضاف از اولویت‌های پژوهشی مؤسسه است برخی پروژه‌ها ماهیتا بین‌رشته‌ای است و نیاز به کار مشترک دارد مانند مسئله تمدن نوین اسلامی، این بحث ما را به سوی تغییراتی در ساختار و طراحی گروه‌هایی با این موضوعات سوق می‌دهد و انجام پژوهش‌های گروهی یکی از اولویت‌های مهم مؤسسه است. 1️⃣ قسمت اول 🔷 به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوطالبی معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) در نوزدهمین نشست علوم انسانی اسلامی که در سالن اندیشه مؤسسه برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های ارائه شده در معاونت پژوهش در موضوع علوم انسانی اسلامی ارائه داد و گفت: در این خصوص سه مسئله مطرح است است: فعالیت‌های انجام شده در زمینه تولید علوم انسانی اسلامی؛ آسیب‌شناسی فعالیت‌های انجام شده و مطالبه از اساتید. 🔷 وی افزود: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت تهیه برنامه 5 ساله است که بخشی از آن به برنامه ستادی و اداری معاونت و بخشی از آن به گروه‌های علمی مؤسسه بازمی‌گردد. 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره): پژوهش‌های بین رشته‌ای و گروهی و تولید فلسفه‌های
2️⃣ قسمت دوم دکتر ابوطالبی افزود: بیشترین کمکی که از اساتید انتظار داریم یاری در نوشتن برنامه کیفی پنج‌ساله معاونت پژوهش بر اساس سیاست‌های مذکور است. یکی از سیاست‌ها این است که طرح‌های پژوهشی در گروه‌ها باید به چند نوع تقسیم گردد و بخش قابل توجهی به کتب درسی اختصاص یابد. درخواستی که از اساتید داریم این است که به کمبود کتاب‌های درسی در زمینه علوم انسانی اسلامی توجه داشته باشند. 🔷 عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از نکاتی که در این سیاست‌ها پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی برای انجام کارِ گروهی است خاطرنشان ساخت: در این راستا باید پروژه‌های مشترک تعریف شود برخی پروژه‌ها ماهیتاً بین‌رشته‌ای است و نیاز به کار مشترک دارد مانند مسئله تمدن نوین اسلامی. این بحث ما را به سوی تغییراتی در ساختار و طراحی گروه‌هایی با این موضوعات سوق می‌دهد و انجام پژوهش‌های گروهی یکی از اولویت‌های مهم مؤسسه است. 🔷 حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوطالبی افزود: یکی از سیاست‌های معاونت پژوهش، پرداختن به موضوعات راهبردی و کاربردی و مسائل مورد نیاز نظام و جامعه است نظیر عفاف و حجاب، جمعیت و ... لازم است بخشی از پژوهش‌ها به این امور اختصاص پیدا کند و تنها به امور بنیادی اکتفا نگردد. 🔷 وی گفت: از دیگر اولویت‌های پژوهشی، تولید فلسفه مضاف است. برای این منظور 10 جلسه با گروه‌های علمی برگزار شد و 7 محور برای تولید فلسفه مضاف هر رشته مشخص شد که در حقیقت مانیفست گروه محسوب می‌شود و لازم است اساتید به این محورها توجه داشته باشند. 🔷 معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: تولید فلسفه مضاف رشته‌ها باید به صورت گروهی انجام شود و به یک جمع‌بندی واحد برسد. 🔷 وی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از جمله سیاست‌های شورای سیاست‌گذاری پژوهش، رصد فعالیت‌های پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی است ابراز داشت: چه بسا یک نظریه در دنیای غرب به‌ قدر کافی مورد نقد قرار گرفته و از آن گذر کرده‌اند اما برخی هنوز درگیر آن هستند. این مهم باید در پیشینه‌های تحقیق خود را نشان دهد و البته ستادی در حوزه تحت عنوان ستاد راه‌بری علوم انسانی اسلامی تشکیل شده که مراکز گوناگونی در آن نماینده دارند و این امور را رصد می‌کنند. 🔷 وی در پایان گفت: از دیگر مطالبات شورای سیاست‌گذاری پژوهش، تمحض اساتید در یک گرایش خاص است و لازم است هر استاد هیئت علمی در یک موضوع تمحض داشته باشد. 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
✳️ گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با همکاری گروه عرفان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌کند ✅ موضوع: انسان‌شناسی مبنای معنویت‌گرایی علامه حسن‌زاده آملی(ره) (نقدی بر معنویت غیردینی) 👤 ارائه‌کننده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 ناقد اول: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 ناقد دوم: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 🗓 شنبه 22 مهرماه 1402 ⏰ 13 🏢 مکان: بلوار جمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم، سالن اندیشه 🌐 حضور مجازی👇 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
‼️ 🔴 سلسله جلسات هفتگی ▫️با سخنرانی آیت‌الله رجبی دامت برکاته ریاست محترم موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ▪️ویژه جوانان کشورهای مختلف 🗓 شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌 شهر مقدس قم، بلوار ۳۰ متری قائم، خیابان شهید قرنی، پلاک ۷۷ ویژه برادران 📝 @mahmoodrajabi_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
💯 ✳️ مقام معظم رهبری : واقعا این کار (طرح ولایت) جزء کارهای بنیانی است . ✅ ثبت نام ششمین دوره طرح ولایت طلاب استان فارس 🗓 تمدید ثبت نام تا 25 مهر 1402 🔷 آدرس ثبت نام: https://formafzar.com/form/gbkta ☎️کسب اطلاعات بیشتر (ساعات پاسخگویی 16 الی 22 ) 09175815524 با همکاری: 1️⃣ معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان فارس 2️⃣ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس 3️⃣ نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر 4️⃣ سازمان بسیج طلاب و اساتید استان فارس 5️⃣ سازمان تبلغات اسلامی استان فارس 6️⃣ مرکز آموزشی تبلیغی وصال نور 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
♻️ ویرایش دوم منتشر شد 📚 نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه 🖊 نوشته حضرت علامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی(ره) 📝 تدوین و نگارش: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی نادری قمی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔷 این کتاب برگرفته از آثار مکتوب و غیرمکتوب مرحوم علامه محمدتقی مصباح یزدی قدس‌سره درباره ولایت فقیه و نظام سیاسی اسلام است. 🔷 مهم‌ترین پیش‌فرض‌های نظریه ولایت فقیه، رابطه اسلام با سیاست، مشروعیت از منظر فلسفه سیاسی اسلام، نقش و جایگاه مردم در نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه، ادله اثبات ولایت فقیه، معنای ولایت مطلقه فقیه و جایگاه «مجلس خبرگان» در نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه، از جمله مباحثی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. 👈👈مشاهده و خرید اینترنتی 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
کامل 6.mp3
6.28M
🔺چرا نماز بخونیم؟ فلسفش چیه؟ 🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 👈لینک فایل تصویری: https://www.aparat.com/v/u50IT ، 🔰@Sajedi_ir 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
❓ شبهه: امامان شیعه همگی از یک خاندان و اغلب آن به طور وراثتی - پدر و پسر - امام شده‌اند. آیا چنین چیزی با اصل شایسته‌سالاری در تعارض نیست؟ 📌 پاسخ: گزینش امامان معصوم علیهم السلام به منصب امامت بر اساس شایستگی نه وراثت یک. بر پایه مبانی شیعه، فقط خداوند حق انتخاب و نصب پیامبر و امام را دارد. دو. خداوند عادل و حکیم است. گزینش افراد به نبوت یا امامت بر پایه وراثت، خلاف عدالت و حکمت است. سه. قرآن کریم در آیاتی، به تفهیم و انتقال این پیام الهی اهتمام ورزیده که آقازاده بودن و پیامبرزادگی یا امام‌زاده بودن، هیچ فضیلتی برای شخص به شمار نمی‌رود و ملاکی برای رسیدن به مقام نبوت و امامت نیست. نمونه ی آن، فرزند حضرت نوح علیه‌السلام است. هم‌چنین خداوند متعال در پاسخ حضرت ابراهیم علیه السلام مبنی بر نصب فرزندانش به مقام امامت، با رد این درخواست فرمود: انه لاینال عهدی الظالمین. عهد امامت من به ظالمان (غیر معصومان) نمی‌رسد. چهار. بنابراین، وراثت و امامزاده بودن، هیچ تأثیری در امام شدن امامان علیهم السلام ندارد، بلکه خداوندی که علم مطلق به همه چیز دارد و شایستگان این منصب را می‌شناسد، بر پایه‌ی شایستگی ایشان، آنها را به امامت منصوب کرده است. ✍️ حجت الاسلام دکتر محمدحسین فاریاب 👈👈کانال دکتر فاریاب https://eitaa.com/Faryab110 💠 واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره 🆔@meshkatnoor 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای مصطفی ملکیان: رجوع به متخصص با تعبد به سخن انبیا متفاوت است. سه تفاوت بین این دو وجود دارد... 👈👈 پاسخ به سخنان آقای ملکیان: 🔷 آقای ملکیان می‌گوید هر کس ادعای پزشک بودن کند که من به او مراجعه نمی‌کنم بلکه باید ویژگیهایی داشته باشد. مگر ما به هر کس ادعای پیامبری کند مراجعه می‌کنیم و از او اطاعت می‌کنیم؟ پیامبران هم باید ویژگیهایی داشته باشند؛ از جمله: معجزه، عصمت، علم، عمل به گفتار خویش و... 🔷 اما در مورد سه ملاکی که ایشان برای فرد متخصص گفتند: ۱- ما زمانی به یک پزشک رجوع می‌کنیم که اکثر بیماران او درمان شده باشند. این ادعا نادرست است ما بسیاری از اوقات به پزشکان مراجعه می‌کنیم و اطلاع و آمار دقیقی از مراجعین وی و بیماران درمان شده‌ی او نداریم. ۲- همکاران آن پزشک تصدیق می‌کنند که پزشک متخصص است. این ادعا هم نادرست است خیلی از اوقات ما از پزشکان دیگر در مورد پزشک مورد نظر خود تحقیق نمی‌کنیم. ۳- زمانی به پزشکی مراجعه می‌کنم که هر کاری کنم به غیر از دستور آن پزشک حالم بهتر نمی‌شود. این ادعا هم نادرست است بسیاری از اوقات ما به پزشکی رجوع می‌کنیم در حالی که می‌دانیم یا احتمال می‌دهیم که رجوع به دیگر پزشکان هم مفید و موثر است. 🔷 ما زمانی پیامبری کسی را قبول می‌کنیم که می‌دانیم از سوی خدا ارسال شده و تنها برنامه و دستوراتی که او دارد ما را به سعادت کامل می‌رساند. ممکن است به صورت نسبی، برنامه و روش دیگران هم تا حدودی مفید باشد اما ما به دنبال کاملترین و بهترین برنامه می‌رویم. ✍️ داوود اسفندیارپور؛ دکترای کلام 💠 واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره 🔰 @iki_ac_ir
✳️ گروه عرفان و معنویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با همکاری گروه عرفان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌کند ✅ موضوع: انسان‌شناسی مبنای معنویت‌گرایی علامه حسن‌زاده آملی(ره) (نقدی بر معنویت غیردینی) 👤 ارائه‌کننده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 ناقد اول: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 ناقد دوم: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 🗓 شنبه 22 مهرماه 1402 ⏰ 13 🏢 مکان: بلوار جمهوری اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم، سالن اندیشه 🌐 حضور مجازی👇 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
✍️ محمد جعفری 💠 عبادات دینی یا انرژی درمانی!! 🔸اخیرا شاهدیم که مناسک دینی بر اساس انرژی درمانی، توجیه و ترویج می شود تا جایی که گویا خداوند مثلا نماز را برای تخلیه انرژی‌های منفی از ذهن و بدن انسان و یا تبادل انرژی مثبت واجب کرده است. در یکی از این دست نوشتجات آمده است: 👇 "در حالت سجده تبادل انرژی‌های منفی با زمین از هفت منطقه‌‌ چاکرای پیشانی یا آجنا چاکرا، چاکرای زانوها، چاکراهای کف دست‌ها و چاکراهای روی پاها و همچنین دریافت انرژی مثبت زمین از طریق این چاکراها می‌باشد. اصولا انرژی قدرتمند زمین، احساس شادی، رضایت، امید، لذت و میل به ‌ادامه‌ حیات را ایجاد می‌کند. در حالت سجده، چاکرای پیشانی که مرکز استدلال و منطق است، متعادل می‌گردد بنابراین افرادی که سجده‌های طولانی ‌تری داشته باشند، می‌توانند این چاکرا را متعادل‌ ساخته و به افرادی ‌متقی‌‌تر و حتی روشن‌ ضمیر تبدیل گردند. از همین روست که در اسلام نیز بر سجده‌ طولانی سفارش فراوانی شده است." و یا در نوشته‌ای دیگر آمده است: "از نظر علمی نیز ثابت شده است ‌که میزان انرژی حیاتی، قبل و بعد از طلوع خورشید و قبل و بعد از غروب خورشید، به بالاترین حد و میزان خود می‌رسد و می‌بینیم که در دین مبین اسلام نیز سفارش به نماز اول وقت، یعنی درست قبل از طلوع و غروب خورشید شده است که قطعا یکی از دلایل این است که انرژی حیاتی بیشتری توسط نمازگزار دریافت شود‌. نماز، دعا و عبادات جمعی نیز بسیار قدرتمند هستند زیرا انرژی جمعی ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که در اسلام به نماز جماعت و دعاهای جمعی سفارش اکید شده است." ♻️ گرچه در حسن نیت مروجان این نگرش به دین نمی‌توان تردید کرد و بسیاری از این افراد در تلاشند تا با اثبات این موارد، دلبستگی و التزام به مناسک دینی را در جامعه تقویت نمایند اما این دوستان گرامی از سه نکته غافلند: 1️⃣ آیا تشریع عبادات دینی برای این آثار و کارکردها بوده است و یا این که اساسا خداوند خواسته است که انسانها با عبادت و عبودیت در قالب این شعائر و سخن گفتن با معبود بی‌همتای خود، روح تشنه خود را سیراب نموده و اتکا به آن قدرت مطلق پیدا نمایند؟ تاکید بر سجده طولانی و ساییدن سر بر خاک، نشان تذلل و تضرع انسان در پیشگاه الهی است و بس. ارزش والای سجده در اسلام و این که بهترین و زیباترین حالت عبادی انسان در حال سجده است، از همین جاست. 2️⃣ فارغ از این که بخواهیم وارد درستی مقوله انرژی درمانی و تأثیرات نماز و یا سایر عبادات بر چاکراها بشویم، این نوع نگرش کارکردگرایانه به دین، این خطر را به دنبال دارد که اگر بتوان همین آثار را با برخی تحرکات و فعالیت‌های ورزشی به دست آورد که چه بسا آسان‌تر و سهل‌الوصول‌تر از مناسک دینی هم باشد، پس انجام مناسک دینی چندان ضرورتی ندارد و می‌توان آنها را جایگزین عبادات دینی کرد. فی المثل بین الطلوعین به جای نماز صبح، به ورزش صبحگاهی و ژیمناستیک در محیط‌های باز و با طراوت و پارک‌ها بپردازیم؛ چه بسا که به انرژی جمعی بالاتری هم دست پیدا نماییم!! 3️⃣ تردیدی نیست که همه احکام الهی و خصوصا عبادات و مناسک دینی آثار مثبتی برای زندگی این جهانی ما دارد که به برخی از آنها هم در مضامین دینی تصریح شده است (صوموا تصحوا). اما نگاه علمی به دین که بیشتر به دنبال تبیین علم پسند امروزی از دین است، روحیه تعبد و تسلیم ایمانی را در وجود انسان تضعیف کرده و آدمی را در چارچوب عقلانیت و درک تجربی خویشتن محدود نموده و افق والای معارف دینی را بر انسان می بندد. 💠 واحد پاسخگویی به شبهات مؤسسه امام خمینی(ره) 🆔@meshkatnoo 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir