تو برای سازش نیامده ای!
🔸براى چه انقلاب كرديم و چرا اسمش را انقلاب اسلامى گذاشتيم؟ چرا امام اجازه نداد در كنار اين اسم بگوييم جمهورى دموكراتيك اسلامى؟ صبغه اصلى اين انقلاب اسلاميت است. مردم جان دادند، زندان رفتند، شهيد دادند و شكنجه ديدند براى اينكه اسلام تحقق پيدا كند نه هوسهاى اين و آن. براى حفظ اين ارزش ها هم از هيچ چيز نمی گذشت اين استراتژى امام بود؛ روش او آن چیزی بود که پيغمبر اكرم و اميرالمؤمنين و ساير ائمه(صلوات الله علیهم اجمعین) داشتند، مگر امام می خواست چيز جديدى بياورد؟
🔸قرآن می فرمايد: «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ»(قلم، ۹)؛ یعنی كفار خيلى دلشان می خواست يك مقدار نرمش به خرج بدهى تا آن ها با تو نرمش كنند ولى اگر اینچنین می كردى اسمت از انبياء حذف می شد! مگر تو آمدى كه سازش كنى؟
🔸اگر پيغمبر(صلی الله علیه و آله) با بت ها کاری نداشت، همانطور كه در دو سه سال اول و قبل از بعثت نماز خود را
می خواند و به هيچ بتى هم سجده نمی كرد، اما آن ها را نمی شكست، كفار با او كارى نداشتند.
🔸از آن وقتى دشمنى با پيغمبر(صلی الله علیه و آله) شروع شد كه پيغمبر در مقام مقابله و مخاصمه با بت ها و بت پرست ها درآمد؛ از آنجا شروع شد. مگر پيغمبر(صلی الله علیه و آله) بلد نبود با آن ها سازش كند؟
🔸«وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ»(قلم، ۹)؛ خيلى دلشان مى خواست تو چيزى نگويى و آن ها هم كار خودشان را بكنند و در كنار هم مسالمت آميز باشید و آب از آب تكان نمی خورد. ولى پيغمبر(صلی الله علیه و آله) اجازه نداد. [خداوند فرمود:] «فَاصْدَعْ بِما تُؤْمَرُ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ»(حجر، ۹۴) برو داد بزن و فرياد كن! از اينها نترس! تو مبعوث شدى تا مردم را هدايت كنى نه اينكه سازش كنى!
🔸سازش كردن كه كار مشكلى نيست. نه جنگى است، نه خونريزى و نه پدركشتگى و نه زندان و نه محاصره اى.
🔸ابراهيم(علیه السلام) را از چه وقت به آتش انداختند؟ آن وقتى كه گفت: «أُفٍّ لَكُمْ وَ لِمَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ؛ اف بر شما و بر آنچه به جز خدای یکتا میپرستید.»(انبیاء، ۶۷) آن وقتى كه شروع كرد بت ها را شكست، از آن وقت محاكمه شد و او را به آتش انداختند، و الا تا چندى پيش با مردم زندگى مى كرد حتى با كسى زندگى می كرد که خودش بت تراش بود ولى از وقتى كه بت ها را شكست، محاكمه اش كردند. اينها رسالت انبياء است.
۱۳۸۷/۰۷/۰۱
🏴 @mesbahyazdi_ir
┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی و دانشآموخته دکتری موسسه امام خمینی(ره) در خبرگزاری قوه قضائیه (میزان) تبیین کرد:
🔺تبدیل نقض حقوق عامهی آنالوگ به نقض حقوق عامهی دیجیتال، مقتضی رویکرد افتراقی در قانونگذاری است.
دکتر سیدعلیرضا طباطبائی
🔺توجه به تبعیض الگوریتمی، جعل عمیق (Deepfake)، اجتماعات مجازی و حمایت از حقوق كاربران شبکههای اجتماعی از بایستههای احیای حقوق عامهی دیجیتال در فضای مجازی است.
✅ هماکنون: تیتر نخست خبرگزاری میزان:👇
https://www.mizanonline.ir/00K3La
#️⃣ #احیای_حقوق_عامهی_دیجیتال
#️⃣ #سند_تحول_قوه_قضائیه
ورود به کانال:
🇮🇷 اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی🆔
┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
_
📔 #معرفی_کتاب #ویراست_جدید
🔆 قرآن در آینه تاریخ 🔆
🖊 | جعفر انواری
📖 | قرآن آخرین کتاب آسمانی است که برای هدایت انسان بهسوی سعادت جاودان از جانب خداوند نازل شده است. تاریخ این کتاب ازآنرو اهمیت دارد که دانستن آن پاسخی است به ندای درونی هر مسلمان که میخواهد از سرگذشت کتاب آسمانی خودآگاه شود و با سیر آن از آغاز نزول تاکنون آشنا گردد. افزون بر آن، بر معرفت به جایگاه و نقش پیامبر اکرم «صلیاللهعلیهوآلهوسلّم» و امیرمؤمنان«علیهالسّلام» و مخالفانشان میافزاید و در راستای تحکیم مبانی اعتقادی نیز نقشآفرین خواهد بود و درنهایت انسان را گامی در راه خوشبختی بهپیش خواهد برد.
📔 ۳۳۸ صفحه | رقعی
🔅[برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه کلیک کنید] 🔅
ا ┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
68.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #فیلم «نسبیانگاری و عینیت»
✅ #ارائه پروفسور لگنهاوزن در بیست و پنجمین کنگره جهانی فلسفه(2024)
❇️ این کنگره در شهر رم برگزار شده و ایشان با ارائهی مقالهای با عنوان Relativism and Objectivity (نسبیگرایی و عینیت) در آن شرکت کرده اند
🔰اطلاعات بیشتر راجع به کنگره
https://wcprome2024.com
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
ا ┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
Relativism and Objectivity.pdf
حجم:
1.74M
📢 #مقاله «نسبیانگاری و عینیت»
✅ فایل ارائه شده توسط پروفسور لگنهاوزن در بیست و پنجمین کنگره جهانی فلسفه(2024)
🔰اطلاعات بیشتر راجع به کنگره
https://wcprome2024.com
🟢 کانال رسمی پروفسور حاج محمد لگنهاوزن
🆔 eitaa.com/legenhausen_ir
ا ┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
#گزارش_تصویری
📷 به گزارش روابط عمومی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره؛ نشست هم اندیشی حجج اسلام والمسلمین دکتر مجتبی مصباح، دکتر بهمنی و آقای دکتر خوشگفتار از موسسه با هیئت رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از روسای دانشکده های علوم انسانی و اساتید و هیئت علمی علوم انسانی پیرو تفاهم نامه در خصوص اجرایی سازی علوم انسانی اسلامی برگزار شد.
🔹گفتنی است: در این نشست حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند و سخنانی ایراد کرد.
ا ┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
📖 درس گفتار نسبت عقل و دین
🔹 حجت الاسلام دکتر محمد جعفری
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم 1
جلسه هفتم 2
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه سیزدهم
جلسه چهاردهم
جلسه پانزدهم
جلسه شانزدهم
جلسه هفدهم
جلسه هجدهم
جلسه نوزدهم
جلسه بیستم
جلسه بیست و یکم
جلسه بیست و دوم
جلسه بیست و سوم ( پایانی)
🆔@mjafari_ir
ا ┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
دین عفو، دین جهاد
🔸ما همه میدانیم که اسلام دین رافت و رحمت است، دین گذشت و اغماض است، دین عفو است، دین صفح است. خداوند می فرمایند: «وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ؛ باید مؤمنان عفو و صفح پیشه کنند و از بدی ها درگذرند، آیا دوست نمیدارید که خدا هم در حق شما مغفرت (و احسان) فرماید؟»(نور، ۲۲).
🔸اسلام دین صلح است: «وَالصُّلْحُ خَيْرٌ»(نساء، ۱۲۸)، «وَأَصْلِحُواْ ذَاتَ بِيْنِكُمْ»(انفال، 1) اما از آن طرف هم میدانیم که بالاخره سختگیریهایی هم در قسمتهایی شده؛ ما در اسلام جهاد را داریم. بالاخره جهاد با لبخند نیست، جهاد با سلاح است و سلاح فقط برای نگاه کردن نیست. سلاح هم گاهی زمینه استفاده پیدا میکند، باید فرود آورد یا باید نشانهگیری کرد شمشیر هم وقتی پایین میآید به کسی ناز نمی کند، سر را می شکند می برد.
🔸درتاریخ اسلام هم ما میدانیم در زمان پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در خود مدینه عده زیادی سر بریده شدند که بیشترشان به دست امیرالمومنین (علیه السلام) بود. بنی قریظه بر اثر تخلف و عهد شکنی که کردند و با دشمنان اسلام هم پیمان شده بودند، از طرف خداوند به پیامبر(صلی الله علیه و آله) دستور داده شد که باید از این ها انتقام بگیرید. بر حسب نقلی در یک روز هفتصد نفر را سر بریدند.
۱۳۸۸/۱۱/۱۲
🏴 @mesbahyazdi_ir
┄┅═══••✾••═══┅┄
🏢 روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir