eitaa logo
عاشقان ولایت فردوس
293 دنبال‌کننده
1هزار عکس
833 ویدیو
34 فایل
رهبر معظم انقلاب: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. اگر از فضای مجازی غافل شویم ، اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند ، مطمئنا ضربه خواهیم خورد. ارتباط با ادمین :
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ چهارمین مرحله نظام فکری انقلاب اسلامی 🔸 هر هفته یک جلسه 🔹 پنجشنبه شب ها ساعت 21 تا 23 به صورت مجازی 🔸 🔹تهیه کتاب به عهده شرکت کننگان می باشد ☸️ تربیت و رشد اسلامی ☸️ عقل و علم ☸️ اخلاق اسلامی 📚 لینک فروشگاه کتب: 📚 https://bineshemotahar.ir/shop/page/4/ ✅ علاقمندان جهت ثبت نام مشخصات زیر را به آیدی ارسال نمایند 1️⃣ نام و نام خانوادگی 2️⃣ شهر محل سکونت 3️⃣ رشته و مقطع تحصیلی 4️⃣ سوابق فعالیت های فرهنگی، مطالعاتی و تدریس 🔻کانال تخصصی دوره/ آیدی ثبت نام 🆔 eitaa.com/syasatmotahar 🆔 eitaa.com/analyst
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔺گفت‌وگو با خبر ساعت ۷ صبح شنبه، ۵ تیرماه ۱۴۰۰ ♦️🔸 تزریق واکسن ایرانی کووبرکت توسط حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی 🔹دکتر ابوذر یاسری 🍃 با ما همراه باشید 👇 🆔 eitaa.com/ANALYSTS 🌺🍃 🍃
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔸موضوع: چرا حقوق بشر آمریکایی دوگانه است؟ 🔹دکتر ابوذر یاسری دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب 🔸یکشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ 🔻با ما همراه شوید👇 🆔 eitaa.com/ANALYSTS
🔺نخستین اثر علمی «روایت فتح کرونا» درس آموخته های فتح موج اول کرونا https://s17.picofile.com/file/8419404526/Corona10.rar.html 🔻روایتِ 🔸اقدامات انستیتوپاستور ایران 🔹اقدامات کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا 🔸تولید و صادرات تجهیزات پزشکی 🔹عملکرد حوزه علمیه 🔸عملکرد بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی 🔹اقدامات گروه های جهادی 🔸عملکرد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) 🔹اقدامات وزرات صنعت،معدن و تجارت 🔸براساس نظام روایت مقابله با کرونا 🆔 @jahade1 🆔 eitaa.com/ANALYSTS 🌼🍃 🍃
Dr. Yaseri. tahlil mosharekat bar asas gam_2 .mp3
زمان: حجم: 9.03M
🎙 20 دقیقه 💠 تحلیل انتخابات 1400 بر مبنای چهارچوب تحلیلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🔹دکتر ابوذر یاسری دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب 🔸نقاط قوت و ضعف در کنار هم باید تحلیل شود 🔸پیشرفت های انقلاب در این انتخابات قابل تصور نبود 🔸نقاط قوت و ضعف انتخابات چه بود؟ 🔹نشست تخصصی تحلیل انتخابات دانشکده علوم اجتماعی 💠 eitaa.com/ANALYYSTS 🍃
📢💥به مناسبت 💥📢 💠نظام فکری استاد مطهری و زندگی آرام و بدون اضطراب💠 ⭕️با حضور: ✅ جناب آقای دکتر یاسری عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) تهران، دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب، مسئول مدرسه سیاست بینش مطهر ✅ سرکار خانم احمدلو کارشناس جمعیت از دانشگاه علوم پزشکی و جناب آقای دکتر کلانتری؛ رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی ⏰زمان برگزاری: ۲۳تیرماه، ۱۸:۳۰الی ۲۰:۴۵ 🌐لینک ورود: https://www.skyroom.online/ch/2185m/jalase1 پس از ورود بر روی گزینه "مهمان" کلیک کنید. 🛑برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی و شماره تماس زیر در ارتباط باشید: 🆔@Ashegheshahadat 📞۰۹۱۸۷۶۱۷۵۸۲ 💠 eitaa.com/ANALYYSTS 💠 @syasatmotahar 🍃
Dr. Yaseri-Aaramesh&nezam fekri .mp3
زمان: حجم: 19.08M
🎙 💠 نظام فکری استاد مطهری و ساخت زندگی آرام و بدون اضطراب 🔹دکتر ابوذر یاسری مدرس مدرسه سیاست بینش مطهر 💠 eitaa.com/syasatmotahar ثبت نام نظام فکری 👇 🌀 eitaa.com/analyst 🌼🍃 🍃
محسن‌چاوشی4_5911276056282665077.mp3
زمان: حجم: 4.15M
تنهای تنهای تنهایی...💔 جهان‌آرا خوزستان تنها شد😔 خوزستان از اشک این مردم دریا شد😭 @ghanetin_313
💠 در شب‌های دهه ولایت 🔹غدیر دیروز یا غدیر امروز؟ 🔸غدیر چه حرفی برای امروز دارد؟ 🔹غدیر برای غیر مسلمانان هم حرفی دارد؟ 💎 با حضور: دکتر ابوذر یاسری 📲 با کانال ما همراه باشید پرسش‌های خود را برای مدیر کانال ارسال کنید 👇 🌐 eitaa.com/ANALYSTS
👤 آیت الله حائری شیرازی نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد» 💢هرچه می توانید سنت‌های خود را در عید غدیر، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». ⁉️ این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ ✅✅چون شناسنامۀ ما شیعیان است. پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از یک ماه، دو ماه قبل چشم‌انتظار عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید. ❌ نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. ❌مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیه‌السلام) انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. ✅حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی می‌خواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان می‌بری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قول‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایای تان و وعده‌های تان را بگذارید در این روز تا این‌ها با عید غدیر جوش بخورند. 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
💠 نقدی علمی بر روش‌های متناقض تعیین خلیفه در اندیشه سیاسی خلفا 🖌 دکتر ابوذر یاسری عضو هیئت علمی دانشگاه ⭕️ پرسش: خلیفه اول و دوم برای تعیین جانشینان خود از کدام روش و فلسفه سیاسی پیروی کردند؟پاسخ: 🔹1⃣🔹چنانچه بخواهیم الگوی انتخاب رهبر در شورای سقیفه را با ادبیات علم سیاست، بیان کنیم می توان چنین گفت، که اندیشه سیاسی سقیفه بر پایه‌ی دموکراسی اشراف (طبقه ویژه= الیگارشی) استوار گردیده بود. 🔹بدین معنا که صرفا تعدادی اندک و تعیین شده بدون وجود نهاد نظارتی و با این فرض اثبات نشده که سران برگزیده از بین انصار و مهاجرین اند، حق حضور در شورا و انتخاب یافتند. 🔹در واقع این انتخاب نه تنها با رأی اکثریت مردم مدینه و حق رأی و مشارکت سیاسی ایشان نبود بلکه با حضور اعضای اختصاصی (اشراف) در شورا (مجلس) سنا (برگزیدگان) صورت گرفت. 🔹محققان تاریخی به این نتایج رسیده‌اند که از بین مهاجرین تنها ابوبکر، عمر و ابوعبیده در جلسه سقیفه حضور داشتند که امکان همراهی چند ملازم شخصی، اعضای خانواده و موالی این سه نفر نیز دور از ذهن نیست. همین‌گونه برخی محققان حضور سالم بنده آزاد شده ابوحذیفه را ذکر می‌کنند که از نخستین افرادی بود که در سقیفه با ابوبکر بیعت کرد؛ هرچند هیچ‌یک از منابع معتبر نخستین، درباره حضور وی سخنی به میان نیاورده‎اند. منابع درباره حضور دیگر مهاجرین حتی اصحاب مرتبه متوسط یا پایین غیر از این افراد، سخنی به میان نیاورده‎اند (۱)  🔹برخی محققین با استناداتی تصریح کرده‎اند که تعداد مهاجرین حاضر در سقیفه بسیار کم بوده است.(۲) 🔹معروف‎ترین انصار حاضر در سقیفه به گزارش منابع عبارتند از: سعد بن عباده، پسرش قیس، بشیر بن سعد پسر عمو و رقیب سعد، اسید بن حضیر، ثابت بن قیس، منذر بن ارقم، براء بن عازب، حباب بن منذر.(۳) 🔹ابن قتیبه با عبارت «اگر سعد یارانی برای جنگ با آنان می‎یافت بی‌شک با آنان مبارزه می‎کرد.» (۴) کنایه‌ای جدی درباره عدم اجماع انصار ناشی از کم بودن تعداد حاضران در شورا دارد. 🔹به علاوه، آنچه در عمل در سقیفه اتفاق افتاد نظر و اقدام خلیفه دوم برای بیعت با خلیفه اول و سپس اجبار او در انتصاب خلیفه اول بود. چنانکه تاریخ نقل کرده از بیعت اجباری برای خلیفه استفاده شد.(۵) 🔹گزارش این اجتماع و علت برپایی آن به ابوبکر و عمر می‌رسد و این دو به اتفاق ابوعبیده جراح به سمت سقیفه حرکت می‌کنند. با ورود آنان به این جمع، ابوبکر با جلوگیری از سخنرانی عمر، ابتکار عمل را در دست گرفته و طی سخنانی برتری مهاجران و اولویت قریش برای جانشینی پیامبر را ثابت می‌کند.(۶) 🔹این سخنان با مخالفت و موافقت حاضرین مواجه شده و برخی نیز به شایستگی علی(ع) و عدم بیعت با غیر از او اشاره می‌کنند؛ (۷) 🔹ولی در نهایت ابوبکر، عمر و ابوعبیده را به‌عنوان افراد شایسته برای این مقام معرفی می‌کند. این دو تن طی سخنانی با پیشنهاد ابوبکر مخالفت می‌کنند. (۸) 🔹در نهایت خلیفه دوم، خارج از روال دموکراتیک و مردم‌سالاری دینی، خلیفه اول را منصوب و برای او بیعت می گیرد. اما دلیل خلیفه دوم نیز قابل توجه است: برای به گزارش منابع تاریخی، عمر بن خطاب درباره این لحظات گفته است: 🔹«در این لحظه سروصدا و همهمه حاضران از هر طرف برخاست و سخنان نامفهوم از هر گوشه شنیده می‌شد، تا آنجا که ترسیدم اختلاف، موجب از هم گسیختگی شیرازه کار ما بشود. این بود که به ابوبکر گفتم: دستت را دراز کن تا با تو بیعت کنم.» اما پیش از آن‌که دست عمر در دست ابوبکر قرار بگیرد، بشیر بن سعد خزرجی از رقبای سعد بن عباده، پیش‌دستی کرده و دست به دست ابوبکر زد و با او بیعت کرد. (۹) 🔹پس از این اتفاق، هجوم حاضران در سقیفه برای بیعت با ابوبکر آغاز می‌شود تا جایی که از شتاب افراد این احتمال وجود داشته است که سعد بن عبادۀ بیمار، زیر دست و پای آن‌ها لگدمال شود. این جریان موجب درگیری تندی بین عمر، سعد و قیس فرزند سعد می‎شود که این برخوردها با دخالت ابوبکر به پایان می‎رسد. (۱۰) 🔶🔹انتساب روش شورا و دموکراسی به اندیشه سیاسی توحیدی هر چند محل بحث جدی است، لکن نکته اساسی تر این است که همین روش شورایی انتخاب رهبر نیز در تعیین خلیفه دوم صددرصد نقض گردید. 🔺 ادامه دارد ... 🔻پی نوشت‌ها: ۱. مادلونگ، ویلفرد، جانشینی محمد، ۱۳۷۷ ش، ص۵۲. ۲. عبدالمقصود، السقیفه و الخلافه، ۱۴۲۷ق، ص۳۱۷. ۳. ابن قتیبة، الامامة و السیاسة، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۲۱-۲۶. ۴. ابن قتیبة، همان، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۲۷. ۵. نهج‌البلاغه، خطبه ۲۸ ۶. ابن اثیر، الکامل فی التاریخ،‌ دار صادر، ج۲، ص۳۲۷. ۷. ابن اثیر، همان،، ج۲، ص۳۲۵. ۸. طبری، تاریخ الطبری: تاریخ الأمم و الملوک، ۱۳۸۷ق، ج۳، ص۲۰۶. ۹. طبری، همان، ج۳، ص۲۰۶؛ ابن اثیر، الکامل فی التاریخ،‌ دار صادر، ج۲، ص۳۲۷. ۱۰. ابن‌قتیبه، همان، ج۱، ص۲۷. 🅾 eitaa.com/ANALYSTS 🍃