هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
📢💥به مناسبت #هفته_ازدواج💥📢
💠نظام فکری استاد مطهری و زندگی آرام و بدون اضطراب💠
⭕️با حضور:
✅ جناب آقای دکتر یاسری
عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) تهران، دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب، مسئول مدرسه سیاست بینش مطهر
✅ سرکار خانم احمدلو
کارشناس جمعیت از دانشگاه علوم پزشکی
و
جناب آقای دکتر کلانتری؛ رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی
⏰زمان برگزاری:
۲۳تیرماه، ۱۸:۳۰الی ۲۰:۴۵
🌐لینک ورود:
https://www.skyroom.online/ch/2185m/jalase1
پس از ورود بر روی گزینه "مهمان" کلیک کنید.
🛑برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی و شماره تماس زیر در ارتباط باشید:
🆔@Ashegheshahadat
📞۰۹۱۸۷۶۱۷۵۸۲
💠 eitaa.com/ANALYYSTS
💠 @syasatmotahar
🍃
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
Dr. Yaseri-Aaramesh&nezam fekri .mp3
زمان:
حجم:
19.08M
🎙#وبینار_علمی
#بینش_مطهر_استادان_دانشگاه_استان_مرکزی
💠 نظام فکری استاد مطهری و ساخت زندگی آرام و بدون اضطراب
🔹دکتر ابوذر یاسری
مدرس مدرسه سیاست بینش مطهر
💠 eitaa.com/syasatmotahar
ثبت نام #چهارمین_مرحله نظام فکری 👇
🌀 eitaa.com/analyst
🌼🍃
🍃
هدایت شده از مسجد حضرت ولی عصر(عج)
محسنچاوشی4_5911276056282665077.mp3
زمان:
حجم:
4.15M
تنهای تنهای تنهایی...💔
جهانآرا خوزستان تنها شد😔
خوزستان از اشک این مردم دریا شد😭
#خوزستان
#خوزستان_مظلوم
@ghanetin_313
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
💠 #گفتوگوهای_ولایی
در شبهای دهه ولایت
🔹غدیر دیروز یا غدیر امروز؟
🔸غدیر چه حرفی برای امروز دارد؟
🔹غدیر برای غیر مسلمانان هم حرفی دارد؟
💎 با حضور:
دکتر ابوذر یاسری
📲 با کانال ما همراه باشید
پرسشهای خود را برای مدیر کانال ارسال کنید 👇
🌐 eitaa.com/ANALYSTS
هدایت شده از 🇮🇷 عکسنوشتہسیاسی 🇮🇷
👤 آیت الله حائری شیرازی نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد»
💢هرچه می توانید سنتهای خود را در عید غدیر، جدیتر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد».
⁉️ این سنتها از اوجب واجبات است. چرا؟
✅✅چون شناسنامۀ ما شیعیان است.
پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچهها از یک ماه، دو ماه قبل چشمانتظار عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازهای که به علی ارادت دارید- به بچهها بدهید.
❌ نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض میشوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو.
❌مسیحیها بابانوئل درست میکنند و به بچه هایشان میگویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده».
بچه از اول ذهنش با عیسی (علیهالسلام) انس میگیرد، رفاقت میکند.
✅حالا بروید ببینیم چه کار میکنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی میخواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان میبری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قولهایی که میخواهید به آنها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایای تان و وعدههای تان را بگذارید در این روز تا اینها با عید غدیر جوش بخورند.
#غدیر
🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
💠 نقدی علمی بر روشهای متناقض تعیین خلیفه در اندیشه سیاسی خلفا
#قسمت_اول
🖌 دکتر ابوذر یاسری
عضو هیئت علمی دانشگاه
⭕️ پرسش:
خلیفه اول و دوم برای تعیین جانشینان خود از کدام روش و فلسفه سیاسی پیروی کردند؟
✅ پاسخ:
🔹1⃣🔹چنانچه بخواهیم الگوی انتخاب رهبر در شورای سقیفه را با ادبیات علم سیاست، بیان کنیم می توان چنین گفت، که اندیشه سیاسی سقیفه بر پایهی دموکراسی اشراف (طبقه ویژه= الیگارشی) استوار گردیده بود.
🔹بدین معنا که صرفا تعدادی اندک و تعیین شده بدون وجود نهاد نظارتی و با این فرض اثبات نشده که سران برگزیده از بین انصار و مهاجرین اند، حق حضور در شورا و انتخاب یافتند.
🔹در واقع این انتخاب نه تنها با رأی اکثریت مردم مدینه و حق رأی و مشارکت سیاسی ایشان نبود بلکه با حضور اعضای اختصاصی (اشراف) در شورا (مجلس) سنا (برگزیدگان) صورت گرفت.
🔹محققان تاریخی به این نتایج رسیدهاند که از بین مهاجرین تنها ابوبکر، عمر و ابوعبیده در جلسه سقیفه حضور داشتند که امکان همراهی چند ملازم شخصی، اعضای خانواده و موالی این سه نفر نیز دور از ذهن نیست. همینگونه برخی محققان حضور سالم بنده آزاد شده ابوحذیفه را ذکر میکنند که از نخستین افرادی بود که در سقیفه با ابوبکر بیعت کرد؛ هرچند هیچیک از منابع معتبر نخستین، درباره حضور وی سخنی به میان نیاوردهاند. منابع درباره حضور دیگر مهاجرین حتی اصحاب مرتبه متوسط یا پایین غیر از این افراد، سخنی به میان نیاوردهاند (۱)
🔹برخی محققین با استناداتی تصریح کردهاند که تعداد مهاجرین حاضر در سقیفه بسیار کم بوده است.(۲)
🔹معروفترین انصار حاضر در سقیفه به گزارش منابع عبارتند از: سعد بن عباده، پسرش قیس، بشیر بن سعد پسر عمو و رقیب سعد، اسید بن حضیر، ثابت بن قیس، منذر بن ارقم، براء بن عازب، حباب بن منذر.(۳)
🔹ابن قتیبه با عبارت «اگر سعد یارانی برای جنگ با آنان مییافت بیشک با آنان مبارزه میکرد.» (۴) کنایهای جدی درباره عدم اجماع انصار ناشی از کم بودن تعداد حاضران در شورا دارد.
🔹به علاوه، آنچه در عمل در سقیفه اتفاق افتاد نظر و اقدام خلیفه دوم برای بیعت با خلیفه اول و سپس اجبار او در انتصاب خلیفه اول بود. چنانکه تاریخ نقل کرده از بیعت اجباری برای خلیفه استفاده شد.(۵)
🔹گزارش این اجتماع و علت برپایی آن به ابوبکر و عمر میرسد و این دو به اتفاق ابوعبیده جراح به سمت سقیفه حرکت میکنند. با ورود آنان به این جمع، ابوبکر با جلوگیری از سخنرانی عمر، ابتکار عمل را در دست گرفته و طی سخنانی برتری مهاجران و اولویت قریش برای جانشینی پیامبر را ثابت میکند.(۶)
🔹این سخنان با مخالفت و موافقت حاضرین مواجه شده و برخی نیز به شایستگی علی(ع) و عدم بیعت با غیر از او اشاره میکنند؛ (۷)
🔹ولی در نهایت ابوبکر، عمر و ابوعبیده را بهعنوان افراد شایسته برای این مقام معرفی میکند. این دو تن طی سخنانی با پیشنهاد ابوبکر مخالفت میکنند. (۸)
🔹در نهایت خلیفه دوم، خارج از روال دموکراتیک و مردمسالاری دینی، خلیفه اول را منصوب و برای او بیعت می گیرد. اما دلیل خلیفه دوم نیز قابل توجه است: برای به گزارش منابع تاریخی، عمر بن خطاب درباره این لحظات گفته است:
🔹«در این لحظه سروصدا و همهمه حاضران از هر طرف برخاست و سخنان نامفهوم از هر گوشه شنیده میشد، تا آنجا که ترسیدم اختلاف، موجب از هم گسیختگی شیرازه کار ما بشود. این بود که به ابوبکر گفتم: دستت را دراز کن تا با تو بیعت کنم.»
اما پیش از آنکه دست عمر در دست ابوبکر قرار بگیرد، بشیر بن سعد خزرجی از رقبای سعد بن عباده، پیشدستی کرده و دست به دست ابوبکر زد و با او بیعت کرد. (۹)
🔹پس از این اتفاق، هجوم حاضران در سقیفه برای بیعت با ابوبکر آغاز میشود تا جایی که از شتاب افراد این احتمال وجود داشته است که سعد بن عبادۀ بیمار، زیر دست و پای آنها لگدمال شود. این جریان موجب درگیری تندی بین عمر، سعد و قیس فرزند سعد میشود که این برخوردها با دخالت ابوبکر به پایان میرسد. (۱۰)
🔶🔹انتساب روش شورا و دموکراسی به اندیشه سیاسی توحیدی هر چند محل بحث جدی است، لکن نکته اساسی تر این است که همین روش شورایی انتخاب رهبر نیز در تعیین خلیفه دوم صددرصد نقض گردید.
🔺 ادامه دارد ...
🔻پی نوشتها:
۱. مادلونگ، ویلفرد، جانشینی محمد، ۱۳۷۷ ش، ص۵۲.
۲. عبدالمقصود، السقیفه و الخلافه، ۱۴۲۷ق، ص۳۱۷.
۳. ابن قتیبة، الامامة و السیاسة، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۲۱-۲۶.
۴. ابن قتیبة، همان، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۲۷.
۵. نهجالبلاغه، خطبه ۲۸
۶. ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، دار صادر، ج۲، ص۳۲۷.
۷. ابن اثیر، همان،، ج۲، ص۳۲۵.
۸. طبری، تاریخ الطبری: تاریخ الأمم و الملوک، ۱۳۸۷ق، ج۳، ص۲۰۶.
۹. طبری، همان، ج۳، ص۲۰۶؛ ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، دار صادر، ج۲، ص۳۲۷.
۱۰. ابنقتیبه، همان، ج۱، ص۲۷.
🅾 eitaa.com/ANALYSTS
🍃
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
💠 نقدی علمی بر روشهای متناقض تعیین خلیفه در اندیشه سیاسی خلفا
🔹قسمت دوم (پایانی)🔹
🖌 دکتر ابوذر یاسری
عضو هیئت علمی دانشگاه
🔹2⃣🔹ماجرای تعیین خلیفه دوم کاملا انتصابی و غیر انتخابی و غیر شورایی است. تاریخ نقل می کند، خلیفه اول در بستر احتضار، به عثمان گفت حاضر شود و وصیّت او را نسبت به تعیین خلیفه بعد بنویسد و گفت:
بنویس: بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم...
ولی بیهوش شد.
عثمان از جانب خودش نوشت:
اَمّا بَعْدُ فَاِنّى قَدْ اسْتَخْلَفْتُ عَلَیْکُمْ عُمَرَ بْنِ الْخَطّابِ وَ لَمْ آلُکُمْ خَیْراً»؛
من عمر بن خطاب را خلیفه بر شما قرار دادم و از هیچ خیر و خوبى فرو گذار نکردم.
خلیفه به هوش آمد و گفت: چه نوشتی؟
او خواند و ابوبکر تکبیر گفت و در حقّ او دعا کرد. (۱۰)
🔹از این روش انتصاب خلیفه، نتیجه گیری میشود که در واقع «عثمان» خلیفه دوم را منصوب نموده است. و اگر فرضاً «خلیفه» به هوش نمیآمد این وصیتنامه به عنوان خلیفه و وصیت «ابوبکر» منتشر میشد.
این روش انتصاب چنانکه بیان شد، از نوع غیر دموکراتیک و غیر شورایی و بدون دخالت شورا صورت گرفت در حالیکه بنابه سیره سقیفه، شیخ و خلیفه اول، می بایست انتخاب خلیفه را به روش دموکراتیک شورا می سپرد نه به عثمان.
🔹3⃣🔹نکته قابل توجه و دارای اهمیت بعد اینکه، خلیفه اول در بستر بیماری و در حال غلبه بی هوشی است. این حالت دقیقا بر خلاف روش ایشان در رفتار با روش پیامبر عظیم الشأن (ص) است.
دقیقا به همین دلیل، خلیفه دوم وصیت رسول اعظم (ص) را غیر نافذ خوانده و گفته بود: همانا این مرد [چون در بیماری است و -نعوذ بالله-] هزیان می گوید [بنابراین وصیتش در این حال قابل قبول نیست. (۱۱)
🔹4⃣🔹نکته شگفتانگیز تر اینکه روش انتخاب خلیفه سوم با هر دو روش گذشته متفاوت بود.
این بار خلیفه دوم، اعضایی را برای شورای اصطلاحا خبرگان رهبری با ترکیبی کاملا به خواست و میل شخصی خویش منصوب نمود و چون تعداد عددی آن زوج (۶ نفره) بود دستور داد اگر ۳ به ۳ اختلاف کردند نظر آن نیمه ای نافذ است که عبدالرحمن عوف، داماد عثمان در آن است.
🔶🔹از منظر علم سیاست و اندیشه سیاسی، روش تعیین خلیفه با آنچه بیان شد محل نقد جدی علمی است.
این مهمترین نکته ای است که هر محقّق علوم سیاسی دینی باید به آن پاسخ دهد.
این موضوع، قطعا از بحث درباره واژه «ولایت، مولا» در نتیجه بحث حکومت دینی مؤثرتر و روشن تر است.
🔻پینوشتها:
۱۰. کامل ابن اثیر، ج ۲، ص ۴۵۲.
۱۱. صحیح بخاری، ج۱، ص۳۷، ج۴، ص۶۶، ج۵، ص۱۳۷-۱۳۸، ج۷، ص۹؛ صحیح مسلم، ج۵، ص۷۵-۷۶؛ ابن سعد، الطبقات الکبری، ج۲، ص۲۴۲-۲۴۵.
🅾 eitaa.com/ANALYSTS
🍃
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
14.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺انقلابی در صنعت ساختمان ایران
🏗 دانش و فناوری ساخت ۶ ماهه یک ساختمان ۱۲ طبقه بهدست جوانان متخصص ایرانی تولید شد.
🏢 فنآوری #ساخت_سریع ساختمانهای بلند مرتبه که در انحصار چند شرکت معدود چینی، ژاپنی و استرالیایی بود، در #ایران بومی شد و به مرحله #تولید_صنعتی رسید.
مازیار حسینی با اشاره به اهمیت خودکفایی در این عرصه می گوید: با تکیه و بهرهگیری از دانش جوانان متخصص کشور یک #غیرممکن، ممکن شد. #قدرت_ما تخصص جوانان و طراحی ویژه شرکت های دانش بنیان داخلی است.
باماهمراهباشید🔻
🅾 eitaa.com/ANALYSTS
🍃
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
🌀 هر زنی سیمین دانشور نمیشود!
فراری دادن ورزشکاران ایرانی صاحب افتخار و مطرح، جزئی ازبرنامه ناراضی کردن جوانان و مردم بود. هم مدیران و عناصر داخلی درناراضی کردن این ورزشکاران موثر بودند هم دستهای بینالمللی که هدفشان تقابل مردم ایران با نظام سیاسیشان بود! گرچه برخیشون پاداش بالایی هم گرفتند اما باز رفتند!
اما چه کنیم که هر زنی سیمین دانشور همسر جلال آلاحمد نمیشود؛ آنجا که به برنامهی شب شعر درسفارت آلمان دعوت شد تا به بهانه شب داستان و شعر، به سانسور درایران اعتراض کند اما پاسخ داد:
🔹 "من چرک رختهایم را در حیاط همسایه هم نمی شویم"!
از دردهای کشور گفتن با #وطن_فروشی تفاوت دارد!
تقابل بین دو ورزشکار ایرانی در #المپیک_توکیو مصداق عینی جنگ نرم برای افزایش نارضایتی اجتماعی است. شعار "ورزش از سیاست جداست" یک دروغ بزرگ است. پشت پردههای المپیک نشان داد آنها از ورزش هم نهایت استفاده را میکنند تا حس نارضایتی در کشورمان را افزایش دهند.
لبه دیگر این قیچی، عملکرد فاجعه آمیز مدیران و مسئولینی است که در سیستم اجرایی کشور کاملاً در پازل تحریمها بازی کرده و در سالهای اخیر، این نارضایتی را افزایش دادند!
باماهمراهباشید🔻
🅾 eitaa.com/ANALYSTS
🍃
هدایت شده از @طلا / نوجوان
در قرن 16 میلادی ملکه الیزابت افتخار می کرد که سالی چهاربار به حمام می رود...😂😂👀
💪و این در حالی است که 800 سال قبل از آن مسلمانان احکامی مثل وضو و غسل داشتند و پیامبر اکرم نظافت را نشانه ایمان معرفی کرده بودند.
🆔https://eitaa.com/talaaraghi
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
🎦 ۳۸۴مین گفتگوی زندهٔ @jebheh
💬 با موضوع: غدیر؛ مکتبی زنده نه میراثی تاریخی
🎙 ناقد: دکتر ابوذر #یاسری
⏰ ساعت ۱۵ چهارشنبه
🗓 ۶ مرداد ۱۴۰۰
📡 در بله، آیگپ، بالونت و در هر کجای اینترنت👇🏻
👉🏻 http://live.24on.ir/?eitaafly
📡 ایتا👆🏻👇🏻
👉🏻 https://eitaa.com/jebheh
📡 گپ👇🏻
👉🏻 https://gap.im/jebheh
📡 روبیکا👇🏻
👉🏻 https://rubika.ir/jebheh
📡 سروش+👇🏻
👉🏻 https://splus.ir/jebheh
📣 این برنامه توسط خبرگزاریهای صداوسیما، میزان، فارس، آنا، تسنیم، مهر و جهاننیوز و روزنامههای رسالت و جوان و کانالهای بیداری ملت، خبر فوری، سدید، پخش زنده مذهبی و هر صبح یک آیه، پوشش رسانهای داده میشود.
📜 لیست برنامهها در👇🏻
👉🏻 https://balo.me/jebheh
🎁 جهت دریافت سیمکارت مخصوص کودکونوجوان با اینترنت، پیامک و مکالمه رایگان، عدد 220 را به شماره 30006860 پیامک کنید.
🤝 کاری مشترک از اندیشکده فضای مجازی ژرفا @jsrc_ir + دانشگاه جامع امام حسین (ع) + دانشگاه رفاه + دانشگاه صداوسیما + دانشگاه سوره + جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
💠 eitaa.com/ANALYSTS
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
ابوذر یاسری۳۸۴ - غدیر؛ مکتبی زنده نه میراثی تاریخی.mp3
زمان:
حجم:
13.75M
🎧 صوت ۳۸۴مین گفتگوی زندهٔ @jebheh
💬 با موضوع: غدیر؛ مکتبی زنده نه میراثی تاریخی
🎙 ناقد: دکتر ابوذر #یاسری
🎛 این برنامه زنده، ۶ مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۵ از کانالهای جبهه و سایت 24on.ir پخش شد.
📥 مشاهده و دانلود فایل تصویری در
📺 آپارات👇🏻
👉🏻 https://aparat.com/JTV
📺 روبیکا👇🏻
👉🏻 https://Rubika.ir/jebheh
به #انجمنمدرسانبیانیهگامدوم بپیوندید👇
💠 eitaa.com/ANALYSTS