eitaa logo
شذرات/ایمان نوروزی
298 دنبال‌کننده
321 عکس
315 ویدیو
11 فایل
در اینجا یادداشت‌ها و تجربیات و خاطراتم را در حوزه‌های مختلفی چون #نظام_خانواده، #اقتصاد و #تجارت_مردمی، #وطن_توحیدی (جهان اسلام)، #طب_اسلامی و... را خواهم نوشت. طلبه‌ای که در زمان انقلاب اسلامی و در عصر خمینی (عصر جدید) تنفس کرد و بالید.
مشاهده در ایتا
دانلود
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترکیه فقط آنتالیا نیست و.... علویان ترکیه را ببینید👆 ببینیم اجتماع وعزاداری زنان مسلمان ترکیه در ایام اسارت حضرت زینب سلام الله علیها 🌐 کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
🔵 لطفا فریب تب دنگی را نخورید! 🔸 پزشکی غربی سراسر جهل و خرافه است. بی خاصیتی و ناکارآمدی پزشکی غربی بر همگان آشکار شده است. صحبت از بیماری هایی که روزانه هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند و میلیون ها نفر را درگیر کرده نیست. ▪️ سرطان ▪️ دیابت ▪️ فشار خون ▪️ گرفتگی عروق ▪️ آسم و آلرژی ▪️ آلزايمر ▪️ آرتروز ▪️ پوكی استخوان ▪️ تالاسمی ▪️ سندروم داون ▪️ پارکینسون ▪️ پسوریازیس ▪️ ویتیلیگو ▪️ فلج اطفال ▪️ بیماری های كليه ▪️ بیماری های کبد ▪️ نوزادان نارس ▪️ تیروئید ▪️ بیماری های دهان و دندان ▪️ هموفيلي ▪️ صرع ▪️ بیماری های زنان ▪️ بیماری های روانی ▪️ میگرن ▪️ بواسیر ▪️ تکرر ادرار ▪️ بوی بد دهان ▪️ و غیره...! 🔸 ولی برای یک بیماری ساده که همان علائم سرماخوردگی یا زکام است و در طول تاریخ هم سابقه داشته و به راحتی قابل درمان است، مردم را به وحشت انداخته و کشور را معطل نسخه های جاهلانه خود می کنند! 🔹 چند سناریو برای خرافات تب دنگی مطرح است (مشابه کرونا): ▫️ ادامه طرح شیطانی کاهش جمعیت و تزریق واکسن های معیوب به بهانه های واهی. ▫️ فروش بیشتر داروهای شیمیایی و در نتیجه رونق تجارت مافیای دارویی. ▫️ مراجعه بیشتر مردم به آزمایشات معیوب پزشکی و در نتیجه واردات بیشتر تجهیزات پزشکی. ▫️ مختل کردن امور اقتصادی به بهانه تب دنگی و در نتیجه فلج شدن اقتصاد و در نتیجه وابسته شدن به کشورهای دیگر. ▫️ برچیده شدن آموزش حضوری و در نتیجه هدایت افراد به سمت فضای مجازی و بی هویت کردن نسل جدید. ▫️ کاهش مبادلات مالی فیزیکی و در نتیجه افزایش مبادلات مالی بر بستر فضای مجازی و کنترل کردن امور مالی مردم. ▫️ محدود کردن روابط و امور اجتماعی و در نتیجه گسترش هوش مصنوعی و تسلط بر جوامع توسط قدرت های شیطانی غربی! ▫️ و...! 🌐 کانال خبرگزاری طب و تمدن اسلامی →https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158https://t.me/t124ir
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞کلیپ فوق، صحبت‌های چند روز پیش «بیورن کومل» رییس کارگروه تأمین مالی پایدار سازمان بهداشت جهانی است که در آن به توضیح نحوهء تأمین مالی WHO می‌پردازد. 💰حدود 20% بودجهء این سازمان، از محل حق عضویت‌های پرداختی کشورهای عضو، به دست می‌آید (مثلاً حق عضویت پرداختی ایران به این سازمان در سال 2023، 887585 دلار آمریکا، به علاوهء 877822 فرانک سوییس بوده است، منبع). 80% مابقی، از طریق کمک‌های داوطلبانهء خیرین بین‌المللی! تأمین می‌شود. خیرینی که پول می‌دهند تا اهداف خود را از طریق سازمان بهداشت جهانی، پیاده کنند. پیشتر صبحت‌های رییس قبلی WHO را در این خصوص منتشر کرده بودم که اذعان ‌داشت هر کسی به این سازمان کمک کند، تعیین کنندهء خط مشی عملکردیش خواهد بود (اینجا). ❓اما کمک‌های داوطلبانه، توسط چه کسانی تأمین می‌شود؟ 💸سال گذشته یورونیوز گزارش داد که در میان کشورها، ایالات متحده با 893 میلیون دلار بزرگترین اهداکنندهء مالی WHO بوده که حدود 15% از کل بودجه سازمان بهداشت جهانی را به تنهایی تأمین کرده است. پس از آمریکا، بیل گیتس، با 531 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد. ❓مطلب واضح هست؟ ➖آمریکا و بیل گیتس، خط مشی‌های سازمان بهداشت جهانی را تعیین می‌کنند و به کشورها دیکته می‌کنند. همان‌هایی که در مجموعهء وزارت بهداشت ما، حکم قرآن را دارد و جای‌شان روی تخم چشم‌هاست.... ♨️افسوس که دشمن را نمی‌شناسیم.... افسوس! 🔻کاش این روزها که بلافاصله، پس از انتخابات، ماجرای تب دنگی، مدام در حال پررنگ‌تر شدن است، کمی بیشتر به وضعیت بهداشت جهانی و دستوراتش بیندیشیم.... 🆔@CoronaDeception
ایست قلبی یا مشکلات جدی در 2112 ورزشکار پس از تزریق واکسنهای کووید! 1483 نفر از آنها اکنون جان خود را از دست داده اند. و اینها فقط موارد مستند هستند! قطعاً برای بسیاری از ورزشکاران، عمدتاً جوان، طبیعی نیست که در حین ورزش دچار ایست قلبی شوند یا جان خود را از دست بدهند، اما این از پایان سال 2020 اتفاق افتاده است. بسیاری از این مشکلات قلبی و مرگ و میر در مدت کوتاهی پس از دریافت واکسن کووید رخ داده است. اعداد و ارقام واضح هستند و به علت واحد و آشکار اشاره دارند! 💉💉💉 https://tinyurl.com/bdz7ct7teitaa.com/tebeslami_ir
🔻در تکیه دروایش سنی در یک کتیبه بزرگ به شکل کشتی که را نوشته بودند! علی حیاتی؛ مسئول هییت هنر 🔹 واقعیت این است که مردم هیچ چیز از ایران نمی‌دانستند، آنها شهید رسول را دیدند و امام خمینی(ره) را شناختند. در منطقه‌ای با دو میلیون نفر جمعیت به شهادت رسیده است و این نکته تامل‌برانگیزی است. شرف ما رسول‌ حیدری‌ها بودند.   🔹شب جمعه بود، به تکیه دراویش صوفی در بوسنی رفتیم. در زمان ورود یک کتیبه بزرگ دیدیم که به شکل کشتی بود و اسامی ائمه بر آن حک شده بود. 🔹 خواندند. آنها با اینکه سنی مذهب هستند اما ده روز از محرم را به دلیل حزن اهل بیت (ع) در خوردن امساک می‌کنند و به مدت سه روز عزاداری می‌کنند. در زمان پیاده‌روی نماد این پیاده‌روی را بر روی لباسشان نصب می‌کنند و روی پیکرهای درگذشتگان پارچه سبز می‌کشند. شب خاطره تیرماه ۱۴۰۲
♦️شما رفتید و دیگر برنگشتید! 🔻مهدی حیدری، فرزند شهید رسول حیدری / ۱ 🔹با مادرم به رفته بودم. در کنار قبرستان ایستاده بودیم، قبرستان سوت و کور بود. روبه‌روی قبرستان یک کارخانه باطری‌سازی قرار داشت. پانزده تن جوان هلندی در آنجا ایستاده بودند و شخصی مشغول شرح واقعه جنگ بوسنی برای آنها بود. ناگفته نماند که با خیانت هلندی‌ها حمله به بوسنی آغاز شد. شخصی که شرح می‌داد، گفت: واقعه بوسنی شبیه هولوکاست بود. من توجه‌ام با شنیدن این حرف به او جلب شد. 🔹 صبر کردم تا همراهانش کمی دور شدند و بعد از او پرسیدم آیا در زمان جنگ بوسنی، ایرانیان نیز در بوسنی حضور داشتند، آیا ایرانیان به مردم بوسنی کمک کردند؟ او گفت: تفنگ قنداق سبز را ایرانیان به مردم بوسنی دادند. امروز اما از شما سخنی بگویم. 🔹 و . برادر من که در جنگ بوسنی به شهادت رسید، نامش حسین بود. من همه چیز را می‌فهمم، اما شرایط برای گفتن از حضور ایرانیان در بوسنی مهیا نیست. 🔹شنیدن این سخن من را به فکر فرو برد که باید کاری کنم تا حضور ایران در جنگ بوسنی بیان شود و در یاد مردم بوسنی زنده شود. مردم بوسنی سنی مذهب هستند و سخت بر اعتقاد خود پافشاری می‌کنند و در این سال‌ها کسی هم تلاشی برای تغییر مذهب آنها انجام نداد.
♦️خانم ویدا که مهری که شهید رسول روی آن سجده کرده بود را بعد از ۲۳ سال به فرزند شهید داد! 🔻مهدی حیدری؛ فرزند شهید رسول/ ۲ 🔹 ماه رمضان سال 95 بود. خانمی به نام ویدا من و مادرم را برای افطار دعوت کرد. ما به احترام آنها که بر روی مُهر نماز نمی‌خوانند با خودمان مُهر نبرده بودیم و گفتیم مانند آنها نماز می‌خوانیم. زمان اذان شد. 🔹خانم ویدا یک سبد مُهر آورد و گفت: این را زمانی که با همسرم به رفته بودم، خریداری کردم. تصور می‌کردم سوغات عراق مُهر است. آنها را تا امروز نگه داشته‌ام. 🔹 او به هر نفر یک مُهر تازه داد و به من مُهری داد که قبلا بر روی آن نماز خوانده شده بود و از ظاهر مُهر مشخص بود. نماز خواندیم. خانم ویدا مُهرها را از همه گرفت و در سبد گذاشت و رو به من کرد و گفت: مُهری که با آن نماز خواندی را نزد خود نگه دار. این مُهری است که 23 سال قبل را بر روی این مُهر خواند و من آن را 23 سال نگه داشته بودم تا به دست تو برسانم. 🔹یاد و خاطره چهار شهید گرانقدر شهید سیدمحمدحسین نواب، شهید رسول حیدری، شهید بهنام نیکنام و شهید عبدالله کلاشک را که برای کمک به مسلمانان بوسنیایی عازم این کشور شدند و به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم.
هادی نعمت الهی مستند ساز هم که چند مستند در بوسنی با موضوع مارش میرا و جنگ علیه مسلمانان این منطقه از اروپا ساخته است، با حضور در این شب خاطره در مورد فیلم‌هایی که در مورد بوسنی و نقش نجات‌بخش ایران در حملات صرب ها علیه مسلمانان بوسنیایی ساخته است، گفت: در مصاحبه هایی که با بوسنیایی ها داشتم با شخصی به نام «أنَس» آشنا شدم که به عشق ایران فارسی یاد گرفته بود. خیلی از بوسنیایی ها به عشق ایران و کمک‌هایش فارسی یاد گرفته بودند. انس نیز به فارسی مصاحبه کرد و بسیار از دست ما شاکی بود چرا که معتقد بود بوسنی و مردم آن همانند فرزندان ایران بودند و ایران همانند مادری برایشان بوده که سالهاست آنها را بعد از جنگ تنها گذاشته است. وی افزود: انس‌ دل پری داشت و معتقد بود بعد از پایان جنگ و ناکامی‌ غرب در نسل کشی مسلمانان در این منطقه از اروپا که به کمک ایران میسر شد، ایران ما را به حال خود رها کرد و به فراموشی سپرد. نعمت‌الهی در ادامه گفت: مصاحبه ما با انس چند ساعتی طول کشید اما دلخوری همراه با عشق آن از ایران منجر به گریه های دو نفره ما با آن شد. انس درد دل می‌کرد و خاطره می‌گفت و من و او با هم گریه می‌کردیم
♦️علوم انسانی ما برخاسته‌ی از قرن پانزده و شانزده اروپاست. 🔹ما نمیگوییم علوم انسانی است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است؛ بحث سر این است. محل کلام بین آنچه که ما میگوییم و آنچه که ایشان فرمودند، دو تاست. اصلا مرکز اثبات و نفی، یک چیز نیست. بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمیخواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایده‌ای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است. 🔹من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشته‌ی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهان‌بینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. 🔹 شما باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاسته‌ی از قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانی‌ای وجود نداشته است؛ آنها آمده‌اند همین اقتصاد را، همین جامعه‌شناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. 🔹این علوم انسانی، تربیت‌شده و خود را آنچنان بار می‌آورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه است. 🔹می‌بینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او درباره‌ی این مسائل حرف میزنیم، به . نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، در نمی‌آید. بنابراین من نمی‌گویم علوم انسانی نافع نیست، می گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است.۱۳۸۹/۰۸/۰۲ بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
♦️علوم انسانی ماهیتاً معارض و و نظام اسلامی است! 🔹اینکه بنده درباره‌ی علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر این هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. 🔹این علوم انسانی‌ای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. 🔹وقتی اینها شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران می‌آیند در رأس دانشگاه، در ، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. 🔹 حوزه‌های علمیه و پشتوانه‌هائی هستند که نظریات اسلامی را در این زمینه از بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامه‌ریزی، برای زمینه‌سازی‌های گوناگون. 🔹پس نظام اسلامی علمای دین و علمای صاحب‌نظر و نظریات اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزه‌های علمیه است، چون اوست. ۱۳۸۹/۰۷/۲۹ ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ 📌 نیاز به دارد و نه صرفا دویست، سیصد کارگزار بریده از . شذرات؛ (پراکنده نویسی‌های منظومه‌وار طلبه‌ای ) @iman_norozi
💥 «خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»، یعنی طلبِ رهایی از محیطِ ولایت طواغیت «یکی از اموری که در شب قدر تقدیر می‌شود، «عِتق من النار» است؛ اینکه دعای جوشن کبیر را می‌خوانیم و هزار اسم خدا را واسطه قرار می‌دهیم، از خدا چه می‌خواهیم؟ می‌خواهیم که ما را از آتش جهنم نجات بدهد. این «عِتق من النار» و خلاصی از آتش، که در دعاهای ماه رمضان مکرر آمده است، یعنی چه؟ این همان ورود به وادی ولایت است. کسی که اقتحام به وادی ولایت می‌کند و وارد وادی ولایت می‌شود از «نار» نجات پیدا کرده است (فَإِنَّ اَللَّهَ فَكَّ رِقَابَكُمْ مِنَ اَلنَّارِ بِوَلاَيَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ). گویا این نار، باطنِ ولایتِ طاغوت است؛ در روایات آمده: «وَلَايَةُ عَدُوِّ آلِ مُحَمَّدٍ هِيَ النَّارُ» (نار ولایت دشمنان نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است). باطن دشمنان نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ص) که اولیاء طاغوت هستند، «نار» است. آیه قرآن همین را می‌گوید: «أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ»؛ وقتی از خدا رویگردان‌اند حاصلش این است که دل به این اولیاء می‌بندند؛ چون راه سومی نیست. وقتی دل بستند خودشان برده آتش می‌شوند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
🔹مسیرِ پیشرفت، مسیر غربی نیست، مسیر منسوخ و برافتاده‌ی اردوگاه شرقِ قدیم هم نیست. بحرانهائی که در غرب اتفاق افتاده است، همه پیش روی ماست، میدانیم که این بحرانها گریبانگیر هر کشوری خواهد شد که از آن مسیر حرکت کند. پس ما بایستی مسیرِ مشخصِ ایرانی - اسلامی خودمان را در پیش بگیریم و این را با سرعت حرکت کنیم؛ با سرعت مناسب. 🔹راه حلی که بر اساس این مقدمات وجود دارد، این راه حل را شما باید پیدا کنید. به فکر باشید. 🔹الگو گرفتن بی قید و شرط از و شیوه‌ی را غلط و بدانید. ما در زمینه‌ی علوم انسانی احتیاج داریم به . 🔹 بسیاری از حوادث دنیا حتّی در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و غیره، محکومِ نظرات صاحبنظران در علوم انسانی است؛ در جامعه‌شناسی، در روان‌شناسی، در فلسفه؛ آنها هستند که را مشخص میکنند. در این زمینه‌ها ما باید نظریه‌پردازی‌های خودمان را داشته باشیم و باید کار کنیم؛ باید تلاش کنیم؛ ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ بیانات‌ در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز