اینجا ایــران است 🇮🇷 🇵🇸🏴
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️ #لیبی و پوست اندازی خطرناک د
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ تکمیلی :
نیروهای مزدور ژنرال خلیفه حفتر وارد فرودگاه بین المللی #طرابلس شدند.
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ دستور تخلیه ۱۴ روستای حاشیه رودخانه های کرخه و دز بخش مرکزی اهواز صادر شد.
🔹روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز :ساکنین روستاهای حلاف یک،حلاف ۲، حلاف ۳، بروایه آلبو ثنوان، بروایه عمیر،بروایه یوسف،قلعه سحر،چپسه کوچک،چپسه بزرگ،سید یوسف، عشاره بزرگ،عشاره کوچک در حاشیه رودخانه کرخه و ۲ روستای طواهر و ام عگله بیت سعید در حاشیه رودخانه دز بخش مرکزی نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ دستور تخلیه ۶ شهر خوزستان صادر شد.
سرپرست فرمانداری دشت آزادگان در گفتوگو با فارس :
🔹با شدت گرفتن دبی رودخانه کرخه، استاندار خوزستان دستور تخلیه کلیه مناطق شهرستان دشت آزادگان شامل ۴ شهر سوسنگرد، بستان، ابوحمیظه، کوت سید نعیم و روستاهای تابعه را صادر کرد که متعاقبا اماکن اسکان اضطراری اعلام خواهد شد.
🔹شهر رفیع در شهرستان هویزه نیز شامل این دستور میشود.
🔹مدیریت بحران شهرستان حمیدیه نیز بعد از ورود سیلاب به مناطقی از شهر، در ساعت ۲ بامداد امروز شنبه، دستور تخلیه شهر حمیدیه را صادر کرد.
رحمانیفضلی گناهکارتر از «مهران مدیری»!.pdf
197.6K
🔘 #اینجا_ایران_است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
آزمـون سخـت سیـل.pdf
106.9K
🔘 #اینجا_ایران_است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
درسی از سیل ویرانگر برای مسئولان.pdf
116.6K
🔘 #اینجا_ایران_است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ وزیر کشور گفته : سیل آزمایش الهی است که دشمنان ما بیشتر شناخته شوند.
فارغ از ارزیابی این گزاره، فرض کنید همین را آقای مصباح یا #جنتی گفته بود. چه میشد؟
#روحانی عمامه بر زمین میزد، سروش گریبان چاک میداد، #تاجزاده عمود بر سر میزد، زیباکلام خود را حلق آویز میکرد، شرق سیاه چاپ میشد و...
*فرید ابراهیمی*
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ از منظر وزیرجوان که بهنمایندگی از دولت به لرستان رفته، دولت یعنی #اینترنت، یعنی تلگرام و سرگرمی!
البته حق دارن، مگه دولت علاوه بر #گرانفروشی و گرانسازی، جز سرگرمی و جنگ اعصاب و سرکار گذاشتن مردم در #تلگرام ، اقدام دیگهای داشته؟
*چشمک*
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ آقای #تاجزاده که نگران سلامتی عرقخورهایی وبرای آزادی خرید، فروش و شرب خمر توییت میزنی! آیا برای این حجم نگرانی و آسیبی که سگهای باصاحب و بیصاحب برای بچههای مردم ایجادمیکنن نمیخوای توییت بزنی؟! فقط جون اونا که میدونی حامیتونن عزیزه یا میترسی رای سگبازها رو از دست بدین؟!
*سیاوش آقاجانی*
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیتبخشی" به بازیگران
🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازهای مرجعیت اجتماعی یافتهاند که در بزنگاههای مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقشهای اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا میکنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟
🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که میتواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی میتواند بگوید و نه حرکتی میتواند بکند.
اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک میکند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمیتوان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیتهای فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد.
🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی میکند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر میکند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحبنظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟
🔹پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر میرسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاستگذاران و تصمیمگیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی میکند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم اینهمانی معمولی-تنابنده دامن میزند.
وقتی گاه و بیگاه، در برنامههای مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال میکند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحبنظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانستهاند مفهومی که شاعر میسراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت میبرند و چنان رفتار میکنند که گویی آنچه خواندهاند، سخن خود آنهاست.
🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمیآیند و در بزنگاههای سیاسی مورد بهرهبرداری قرار میگیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا میزند که بازیگران سیاستمدار میشوند.
🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتیپروری و مرجعیتبخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است.
🔹خوب است دوستان تصمیمگیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحبنظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامهها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلمنامهها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کردهاند با مردم سخن بگویند.
سید یاسر جبرائیلی