👆
کاربرگ روز معلم
توسط همه بچه های کلاس تکمیل و به صورت کتابچه به معلم کلاس هدیه میشه🙏💐
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
هدایت شده از ایران پرورشی
نکات فرهنگی آموزشی٬ با ما همراه باشید:
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2227634180C7524df311b
📚 فراخوان اولین دوره جایزه ادبی هوشنگ مرادی کرمانی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
■ زمینه ها:
#ابتدایی #انشا #داستان #دانش_آموزی #شعر #متوسطه #نویسندگی
■ مهلت: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
■ این جایزه با هدف کمک به ارتقای آفرینش های ادبی دانش آموزان، با موضوع آزاد برگزار میشود. جایزه مذکور به ۲۷ تن از دانش آموزان ۳ دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و در ۳ محور داستان، انشا و نویسندگی (خاطره، قطعه ادبی) و شعر اهدا می شود. آثار برگزیده این جایزه در قالب یک کتاب، چاپ خواهند شد.
≡ اطلاعات بیشتر:
≡ http://www.festivart.ir/?p=11286
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
بن بستی در زندگی بشر نیست که باز نشود...
🍃الهم عجل لولیک الفرج
#ایران_پرورشی
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
@FARSNA.mp3
1.67M
✅یک پیشنهاد ویژه که مربیان پرورشی می توانند مفاهیم آنرا به دانش آموزان منتقل کنند.
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
❗️معلمان و مربیان خوب بخوانند:
🚦یک نکتهی تربیتی رهبر انقلاب خطاب به معلمها: تکریم شاگردها فراموش نشود
🔹یك نكتهی دیگری در اینجا وجود دارد كه آن هم باز جنبهی ارزشی دارد. این را هم من عرض بكنم - این دیگر خطاب به شما معلمین است - كه از نظر اسلام همانطور كه معلم احترام دارد و باید تكریم شود، متعلم هم باید تكریم شود؛ شاگرد را هم باید تكریم كرد. به شاگرد اهانت نباید كرد. این یك جنبهی پرورشی بسیار عمیقی دارد.
🔹اینجا هم یك روایتی است كه اینطور نقل شده: «تواضعوا لمن تعلّمون منه و تواضعوا لمن تعلّمونه»؛ از كسی كه فرامیگیرید، تواضع كنید و كسی هم كه از شما فرا میگیرد، تواضع كنید. «و لا تكونوا جبابرة العلماء». ️جبار دو نوع است: جبار سیاسی، جبار علمی. جبار علمی نباشید؛ جباران عالِم نباشید؛ مثل فرعون.
🔹️ببنده اینجور استادی را در یكی از دانشگاههای كشور، سالها پیش، شاید چهل سال، چهل و پنج سال قبل دیده بودم كه جوری با شاگردهایش حرف میزد و تعلیم میداد و برخورد میكرد، كه برخوردش فرعونی بود، نه برخورد پدر با فرزند.
🔹️معلم ممكن است درشتی هم بكند، اما درشتی غیر از تحقیر است؛ غیر از اهانت است. شاگرد را باید تكریم كرد. شما هر كدامی یقیناً تجربههای زیادی دارید از شاگردانی كه شما تكریمشان كردهاید و این كار جواب داده است؛ تربیتِ او را آسانتر كرده است. دشنام دادن، تحقیر كردن، حتی زدن، خوب نیست - كه حالا «الضرب لتأدیب» جزو حرفهائی است كه از قدیم معروف و معمول هم بوده، بعدها نشان دادند كه نه، ضرب خوب نیست - بنده هم عقیدهام همین است.
🔹️باید شاگرد را مثل مومی در دست چرخاند و شكل داد؛ منتها با ملایمت. هنر معلمی این است. این هم یك بخش دیگر از این قضیهی ارزشی در باب معلم.
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
❗️یک پیشنهاد ویژه ی تربیتی به مناسبت ماه رمضان:
هر چند روزهای پایان سال است و دانش آموزان درگیر امتحانات، اما شاید میان این مشلغه ی های تکراری یک حرکت جالب به مذاق همه خوش بنشیند، پیشنهاد ویژه ی #ایران_پرورشی اکران فیلم «#همدم» برای دانش آموزان است؛ همدم یک مستند 23 دقیقه ای دانش آموزی و از فیلم های #جشنواره_مردمی_عمار است. شاید آماده سازی یک وعده غذای گرم برای «فقرا یا معتادین یا گور خواب ها» بار تربیتی بیشتری نسبت به تئوری سازی های صرف داشته باشد. فرصت #رمضان را از دست ندهیم.😉
همدم را از سایت تلوبین دانلود کنید.
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
💡#پیشنهاد
این روزها که روزهای پایان سال است و بازویی آموزشی مدرسه از بازوی پرورشی باید قویتر عمل کند، خوب است کم کم به پردازش سالی که گذشت و فعالیت هایی که داشتیم بپردازیم. اینکه چقدر توانستیم در جهت تربیت یک نسل توانمند قدم برداریم . آغاز تعطیلات و کمتر شدن فعالیت های پرورشی مدارس فرصت مناسبی برای #مربیان_پرورشی است تا به تجهیز خود به ایده های نو و تجربیات سایر همکاران در کشور و خارج از کشور بپردازیم. با توجه به این مهم، تا شروع سال تحصیلی جدید رویکرد کانال #ایران_پرورشی، ایده پردازانه و ارائه ی تجربه های موفق و نو همکاران خواهد بود. منتظر دریافت گزارش، عکس، فیلم، پاورپونت و ... از فعالیت های نو و متفاوت شما عزیزان جهت انعکاس و انتقال تجربه ی مفیدتان به سایر همکاران هستیم.
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
🍃 ما را برای رقابت تربیت کردهاند.
🔹برای ربودن موفقیت از دست همکلاسی، برای شاگرد اول شدن، برای رتبه بالاتر در کنکور، برای کنار زدن همکاران به قصد مدیر شدن، برای سبقت گرفتن در رانندگی و جلوتر بودن به هر قیمت.
🔹 تربیت ما بر مبنای قیاس شکل گرفته است، هر کی زودتر، هر کی بزرگتر، هر کی زیباتر، هر کی پولدارتر
و اینگونه در نهاد ما همواره جنگی نهفته است برای «ترین» شدن.
🔹 ما محتاج یک #انقلاب_تربیتی هستیم. پس فرزندانمان را آنگونه که خودمان تربیت نشدیم؛ تربیت کنیم. برای صلح، برای باهم بودن، برای گفتگو کردن٬ برای همیاری و برای «باهم» زندگی کردن.
❗️شاید ناگزیر شدیم که در خودمان نیز نوسازی تربیتی کنیم.
(برگرفته از کانال تعلیم و تربیت: @tarbiyat_talim)
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi
💠 یکی از وظایف مربیان پرورشی، کمک به نقش پذیری دانش آموزان است. از نظر شما تعریف نقش پذیری چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با #ایران_پرورشی به اشتراک بگذارید.
🆔 @iranparvareshi
فعالیت های پرورشی مدارس ما تا چه حد در راستای تربیت یک نسل #شجاع و #فهیم است؟
🌐 https://eitaa.com/iranparvareshi
بسم الله الرحمن الرحیم
#یادداشت
💠با گشتی در فضای نت و مرور یافته های گوگل برای #کلاسهای_تابستانی_کانونهای_فرهنگی_تربیتی اولین چیزی که در ذهن تداعی می شود، همان فضای آموزشی مدرسه است. کلاس های آموزشی که در برخی موارد کانون ها را تبدیل به آموزشگاه های علمی کنکور می کند: ریاضی، فیزیک، شیمی و ... گاهی در خوشبینانه ترین حالت که کلاس ها بار علمی- آموزشی ندارد، شاهدیم دوره ها همان هایی است که از حداقل 10 سال پیش ارائه می شده: نقاشی، خوشنویسی، فن بیان، ویترای و ...
اما یک سوال مهم، از حدود ده سال پیش، یا نه حتی پنج سال پیش تا کنون، چقدر فضای ذهنی و شخصیتی دانش آموزان ما تغییر کرده؟
حال که در آستانه ی یک تابستان دیگر هستیم و یک فرصت بی نظیر، جا دارد مسئولین کانون های فرهنگی تربیتی این سوال اساسی را برای طراحی دوره های تابستانی از خود پرسیده و به آن جواب دهند.
تا چه حد کلاس های کانون ها جوابگوی نیاز و ذهن دانش آموز امروز است؟ این دوره ها چقدر ناظر بر تغییرات جامعه ایست که دانش اموز با آن درگیر است؟ آیا مراجعه ی دانش آموزان ما به کانون ها بر اساس غنای محتوای آموزشی، تنوع و جذابت آنها صورت می گیرد یا به خاطر نبودن گزینه های دیگر؟
✍سهیلا ملک محمدی
🆔 @iranparvareshi
🍎پیشنهاد ویژه ی #ایران_پرورشی برای ترتیب دادن دوره های جذاب و نو برای دانش آموزان در طول تابستان:
🔹دانش آموزان را به سمت تشخیص مفاهیم رسانه ها ببریم٬
🔹در راستای بالا بردن سواد مجازی و رسانه ای آنها بکوشیم٬
🔊تلاش برای آموزش مهارت های لازم برای راه اندازی #رادیو_مدرسه یکی از پیشنهادات ما به همکاران پرورشی و فعالین فرهنگی مدارس است.
🆔 @iranparvareshi
✍️یادداشت علیرضا پناهیان | ۲۰ نکته برای احیاء شبهای قدر
🔻۱. شباهت قدر و قیامت را حس کنیم
🔰۲. امیدوار باشیم و به کم قانع نباشیم
🔻۳. بیقراری برای خدا (خود خدا را بخواهیم)
🔰۴. مؤمنان مثل گنهکاران، گنهکاران مثل مؤمنان
🔻۵. جلب محبت خدا با محبت به دیگران
🔰۶. بزرگوار باشیم (فقط برای خود و اطرافیان خود دعا نکنیم)
🔻۷. رسیدگی به نیازمندان، محبت به بستگان
🔰۸. محبت به والدین، دعا برای پدر معنوی جامعه
🔻۹. طلب معیشت خوب و نابودی فقیرسازان
🔰۱۰. حضور در جمع مردم
(لااقل بخشی از شب از نور نیّت دیگران بهره مندی شویم)
🔻۱۱. دعای مناسب حال
🔰۱۲. کمی قرآن
🔻۱۳. تفکر و محاسبۀ نفس (دلمان از کوتاهیهایمان بگیرد)
🔰۱۴. اندیشیدن به لحظۀ وداع و مرور وصیتنامه
🔻۱۵. از فکر و ذکر علی(ع) غافل نشویم
🔰۱۶. خود را در محضر حضرت ولیعصر(عج) ببینیم
🔻۱۷. کمی مشارطه و برنامهریزی برای آینده
🔰۱۸. شب قدر سوم، شب دعا برای ظهور
🔻۱۹. دعا برای عاقبت بهخیری و شهادت
🔰۲۰. زیارت امام حسین(ع) و فاتحه برای شهدا ؛ به ویژه شهدای مدافع حرم که امنیتمان مدیونشان است.
🆔 @manirani_mikharam