⁉️ یک به اصطلاح سلبریتی در صفحه شخص اش اظهار کرد که رئیس جمهور کاره ای نیست!
🔴 اگر کاره ای نبود، آن همه هراس از دیگری و هشتگ و تلاش برای رای آوردن کاندید مورد نظرتان چه دلیلی داشت؟ مثل همه اظهاراتتان ناشی از جوزدگی و عدم استفاده از قوه عقلانیت بود؟
یا سعی دارید با طرح این موضوع بی عرضگیهای کاندید منتخبتان را نادیده بگیرید و باز هم مردم را مجاب کنید که به کاندید بعدی مورد نظرتان رای دهند؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
🎭 خورشید از حلب طلوع میکند، نمایشی است به زبان عربی با بازیگران سوری و تیم تولید ایرانی.
🔦ابتکار کورش زارعی در گسترش هنرهای نمایشی در سطح منطقه جالب است، زیرا یکی از ابزارهای جنگ نرم ایران در کنار جنگ سخت نظامیست. به شرط اینکه این فعالیتهای هنری_فرهنگی منجر به گسترش فرهنگ مقاومت شده و از تحریف در امان بماند.
✅این مهم در درجه اول نیاز به هنرمندانی انقلابی دارد که توأمان هنر، دغدغه و اشراف اطلاعاتی صحیح و متقن داشته باشند و به صرف دریافت هزینه از سازمان اوج؛ که وظیفه تربیت هنر و هنرمند انقلابی را دارد، در پی تولید اثری نباشند.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
″مسخ شدن″
✍انیمیشن بین
📍قسمت پایانی(انیمیشن ماموران مخفی)
🚫 مامور مخفی از آن دست انیمیشنهاییست که با استفاده از شخصیتهای حیوانی اما با رفتارهای انسانی ساخته شده است.
در تخت خوابیدن، پوشیدن لباسهای مشابه انسان، روابط انسانی داشتن و...‼️
در این میان این سوال مطرح است که آیا هدف، تنها کمک به تخیل کودک است❓اگر مدنظر، تقویت قوه تخیل است چرا شمایل و سبک زیستن حیوانی نیست؟
به نظر علت موضوع دیگری است! مسخ شدن انسانها و تنزل شانیت انسان است که رخ مینمایاند!
♨️به پنچ فرمان از هفت فرمان در کتاب قلعه حیوانات توجه کنید:
1. هرچه دوپاست، دشمن است.
2. هرچه چهارپاست یا بال دارد، دوست است.
3. هیچ حیوانی لباس نمی پوشد.
4. هیچ حیوانی بر تخت نمی خوابد.
5. هیچ حیوانی الکل نمی نوشد و....
💢 این موارد، آرمانِ حیواناتِ انقلابیِ مورد ظلم واقع شده توسط انسانهاست که سرانجام با تغییر رویکردِ مدیران ظلمستیزی بهواسطه مسخ شدن، شبیه انسان میشوند و همان ظلمها را به همنوع میکنند.
⭕️این روندِ تشابه زیست حیوان به انسان در انیمیشنهای زیادی استفاده شده و باید با دیدی منتقدانه به آن نگریست زیرا به راحتی میتوان از شخصیتهای انسانی استفاده کرد و اصراری بر ساخت با بافت حیوان نیست‼ بنابراین دور از انتظار نیست که اهدافی چون عادیسازی مسخ در دستور کار باشد. زیرا نظریهپردازان نظام سرمایهداری راهکاری جز مسخ شدن انسانهای تحت حکومت، چارهی دیگر ندارند.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
⚫️″درگذشت محمدرضا شجریان″
🎶 هنرمند متخصصی که موسیقی اصیلِ ایرانی را با صدایش همراهی کرد.
💢 قبل از انقلاب شروع به کار کرد و بعد از انقلاب اوج گرفت؛ اوج گرفتنی که بهدلیل افزایش تجربه و مهمتر از آن، گرایش حکومت اسلامی به موسیقیِ فاخرِ عاری از ابتذال که هویتبخش است، بود.
🔹در این بین نوع نگرش و تحلیل افراد و رسانهها قابل تأمل است و نیاز به واکاوی دارد. بدیهیست که علاقهمند بودن به موسیقی سنتی از نوع شجریانش ملاکی بر نوع نگرش سیاسی نیست بلکه سلیقهی هنریست؛ چرا که فرهنگ باید زمینهساز تغییر ذائقه به سمت تعالی باشد و موسیقی سنتی با بالا بردن هوش موسیقایی این ظرفیت را دارد.
⬅️ بنابراین نیازی نیست که "علاقهمندان به ایشان و حکومت اسلامی" درصدد توجیهِ تمام وجوه شخصیت ایشان باشند و در مقابل، ″مبتذلانِ عرصهی سیاسی″ و ″داعیهداران دروغین هنر برای هنر″، از وفات ایشان، ابزاری برای ابراز انزجار از حکومت بسازنند.
♨️ اما بعد!
علیرغم تمام ادعاها هنرمند هم انسانیست با گرایشات سیاسیِ خاص خود که از نوع نگرش وی نشات میگیرد! اگرچه برخی تنها گرایشات انقلابی را سیاسی میپندارند و غیر آن را هنری!!
▪️شجریان از دهه هفتاد میلی به پخش آثارش از رسانه ملی نداشت؛ در سال هشتادوهشت این عدم علاقهمندی تشدید شده و حتی منجر به اظهارات صریح علیه اسلام و نظام گشت و بعد از گذشت چند سال این عقاید تعدیل شد! این سیر تحولی نشان دهنده عدمثبات اظهارنظرهای سیاسیست. چرایی نوع عملکرد این هنرمند و همچنین نوع رفتار ساختارهای حاکمیتی در بروز چنین رفتاری مجال دیگری میطلبد اما فرایند حاصل، منجر به بروز عقایدی مختص این هنرمند شد و به عنوان ابزاری در اختیار مخالفان نظام قرار گرفت. این درحالیست که شان هنر و هنرمند بیش از آن است که مایه منفعتطلبی گروهی خاص باشد و با زاویه گرفتن از آنان مورد تکفیر و سرزنششان قرار گیرد.
⛔️ ایشان در فتنهی تمحیص و غربالشدن، عملکرد قابل قبولی نداشت و با سوءاستفاده از وجهه هنری خود، برای ایران اسلامی هزینه تراشید.
هزینهای که حتی بعد از وفات یافتن، کاسبان ذلیلِ سیاسی از ضدانقلاب گرفته تا خبرگزاریهای صهیونیستی و آمریکایی از آن بهره برده و فرصتی برای دوقطبیسازی یافتند.
❌ لذا نمیتوان این بُعد از شخصیت ایشان را که به پشتوانه تخصص هنریشان بود، نادیده گرفت و تطهیر کرد.
❓نکته مهم و اساسی در این میان عملکرد بسیاری از رسانهها و صداوسیماست که به نوعی متقاوتتر از وفات سایر اساتید هنری رفتار کرده و وسعت پوشش خبری را برگزیدند!
⁉️ علیرغم تجربههای زیاد این چنینی در طی این سالها، همچنان! فعالین رسانهای در دور توجیه یا تکفیر گیر کردهاند! آیا بهتر نیست که با تفکیک تخصص از تعهد مسئله را تبیین کرد و در برخورد با این اتفاق از آن بهره جست؟ به نظر این نوع مواجهه، راهحل ممانعت از تحریف، افراط و تفریط است.
🖊هرچه هست، خدایش بیامرزد.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
🕹 اگر فساد سیستماتیک بود، موضوعاتی از قبیل مفاسد مه آفرید خسروی با وجود رابطه خانوادگیاش با دولت قبل از احمدینژاد، باید لاپوشانی میشد ولی او هم اعدام شد و هم دادگاهش رسانهای شد.
❓چرا قوه قضائیه از این مفاسد رد نمیشود؟ چرا رئیس این قوه برای تمدید استجازه دادگاههای ویژه مفاسد اقتصادی مصر میشود؟ یک اجازه یک ساله حضرت آقا به آنها داده و تمام شده، اگر اراده جدی در قبال مبارزه با فساد وجود نداشت دیگر پیگیری لازم نبود، اما ریاست قوه پیگیریاش را بیشتر هم میکند.
⚖ نظام با فساد در مهمترین رکن خود به اسم قوه قضائیه به مقابله میپردازد و آقای رئیسی از روز اول در مورد این مسئله بهطور جدی برخورد کرده است.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
📝 به نقل از معاونت ساترا: حیطه مسئولیتی ساترا فقط تصمیمات رسانهای است؛ لذا در صورت وجود ملاحظات استعلامی دعاوی حقوقی یا پروندههای قضایی، ساترا امکان بررسی تقاضاهای رسیده را نخواهد داشت. درحالیکه ۱۵۰ مجوز صادر شده از سوی ساترا تا کنون، حاکی از فعالیت طیف متنوعی از رسانهها بهطور قانونی است.
🔍 اصل حرکت ساترا، حمایت از رسانهها و محتوای بومی داخلی در کنار شفافیت و قاعدهمندی تصمیمات است. ساترا در حیطه مسئولیتی خود، به اعلان شفاف دلیل تصمیمات متعهد است.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
🎬 تنت یک فیلم آمریکایی، در ژانر علمی، تخیلی، اکشن و وحشت است که در سال ۲۰۲۰ اکران شد. اکران این فیلم به علت شروع کرونا دوبار به تاخیر افتاد، اما نهایتا در سپتامبر روی پرده سینما رفت.
🕵️♂️این فیلم روایت دو جاسوس بینالمللی حرفهای است، که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم در گیر ماجرا و توطئهای پیچیده از جمله یک فناوری عجیب بهنام وارونگی زمان میشوند که در خدمت بشر قرار گرفته است.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
👤 به نقل از رجبی فروتن، معاون سازمان سینمایی:
📝 حالا که توپ در زمین مراجع امنیتی و قضایی افتاده، باید گفت اگر موانعی وجود داشت عادل از سازمان سینمایی هم نمیتوانست مجوز بگیرد، مگر اینکه او در دو سه ما گذشته مرتکب خطایی شده باشد و حکم محرومیت گرفته باشد. ثانیا اگر ندادن مجوز، فقط به آن خاطر است که هنوز نظر مراجع امنیتی دریافت نشده، کافی بود گفته شود بهمحض دریافت پاسخ استعلام، تقاضای ایشان بررسی خواهد شد.
🔴 تجربه حکمرانی و مصالح جامعه حکم میکند که برای افکار عمومی احترام قائل شویم و اعتماد اجتماعی را بیش از این کاهش ندهیم؛ نتیجه استعلام را نه خلقالله بلکه فقط متقاضی باید خبردار شود.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴″برای پرندگان؛ انیمیشنی در خدمت صهیون″
✍انیمیشن بین
♨️ کمپانی پیکسار، منتشرکننده انیمیشنهای پرفروشِ داستان اسباببازی، کوکو، درون و بیرون و... است، محتوای غالب آنها در خدمت اهداف تمدن مادی است.
🎥 «برای پرندگان» پویانمایی کوتاه و برنده جایزه اسکار است که توسط کمپانی پیکسار در سال 2000 منتشر شده است.
❌این انیمیشن، بارها از شبکه پویا بدون هیچ نقدی پخش شده و خواهد شد. نکته تأملبرانگیز آنکه؛ این پویانمایی چندین مرتبه در «روز قدس» از شبکههای مخصوص کودکان پخش شد! بنابراین ضروری است که آگاهیبخشی از محتوای این محصولات برای خانوادهها و بویژه مسئولان و مدیرانی که آگاهانه یا بر اثر کمسوادی از کنار امثال این پویانماییها، سهلانگارانه گذر میکنند، ارائه گردد.
⭕️ مشاهده ظاهری: همان است که در نگاه اول در فیلم دیده میشود. نزاع چند پرنده بر روی سیم و ...
⁉️ مشاهده پرسشگر: چرا باید پرنده بزرگ بر روی سیم نازکی که قاعدتا تحمل وزن او را ندارد و مکان او نیست، بنشیند؟ چرا پرندگان کوچک، در آخر به او پناهنده میشوند؟ چرا اقدام پرندگان کوچک جهت بازپس گرفتن جایشان از یک پرنده بزرگ، مضحک به نمایش درآمد و عاقبت در تقابل با رفتار قلدرمآبانه او با شکست مواجه شدند؟
💢مشاهده تحلیلی: هر انیمیشنی سوای سرگرمی، رسالت آموزشی منطبق با مبناهای کمپانی و نویسندگان آن دارد. سیم موجود در این پویانمایی مشابه یک کیان است که متعلق به پرندگان کوچک است و قاعدتا با حضور پرنده بزرگ روی آن سیم، خطر از بین رفتن وجود دارد، بنابراین طبیعیست که مبارزه و مقاومت صورت پذیرد. اما این مبارزه مضحک و بیشتر مشابه غیظ بچهگانه به نمایش درآمده! با توجه به روند و اهداف کمپانی پیکسار که عمده آثارش در القای تمدن غربی و تسلط بر سایرین است، این تحلیل دور از ذهن نیست که مبارزه علیه یک قدرت را احمقانه جلوه دهد! چراکه وقتی در نهایت ضعفا مجبور به پناه بردن به همان قدرتاند، پس چه بهتر که از ابتدا پناهنده شوند!!
📌با یک بررسی، تعداد پرندگان کوچک با تعداد کشورهای ایران و افغانستان و کشورهای عربی درگیر در جنگ شش روزه صهیونیسم برابر است، جنگی که شکست میخورد و اکنون اکثر دول عربی با صهیونیستها رابطه دوستانه دارند، تنها میماند ایران و نیروهای مبارز افغان و... که نگرش الهی جهت نابودی قدرت شیطانی و پوشالی را دارند که طبق این انیمیشن کاری ابلهانه بنظر میرسد.
⭕️ شاید بتوان تحلیل سیاسی را توهم نگارنده خواند، اما ایجاد نگرش منفی در مبارزه با قدرت و عریان شدن در پی مبارزه را چگونه میتوان توهم خواند؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ″موچینِ پوچ″
🖥سریالهای نمایش خانگی مدتیست که مورد بحث و بررسی رسانهها و افکار عمومی قرار گرفته است. عدهای معتقدند که مبنای محصولات نمایش خانگی بر اساس عرضه و تقاضاست؛ بنابراین مجاز به تولید اثر مشتریپسند و هرچند نازل هستند.
‼️غافل از اینکه ذائقه و سلیقه مخاطب سالهاست توسط انواع فیلمها و سریالهای بیارزش و پوچ استحاله و سپس تغییر یافته و معدود آثاری بودند که شأنیت مخاطب را حفظ و هزینه و زمانش را به یغما نبردهاند.
@irwipe
⛔️اکثر قریب به اتفاق محصولات نمایش خانگی به واسطه مدیران و ناظران منفعل و بیمسئولیت احوال ناخوشی دارند. این ادعا گزافه نیست که هنرمندان نیز به واسطه چنین وضعیتی دچار خمودگی شده و گرفتار مشتری پسندی! حتی با روشهایی همچون توسل به ابتذال گشتهاند.
🎥سریال موچین با درونمایهی طنز، این روزها در شبکههای مختلف توزیع در حال پخش هفتگی است و پلتفرم روبیکا نیز امکان تماشای رایگان آن را برای مخاطبان فراهم آورده است! فیلمنامهی دمدستی با بازیها و شخصیتپردازیهای تکراریِ این سریال با چاشنی همیشگی و پر آب و رنگ لودگی و ابتذال ممزوج شده تا جبران مافاتی برای ضعفهای سریال شود.
🎬نکته حائز اهمیت آنکه حسین تبریزی کارگردان این اثر، در حال تولید سریال «میراث مجید» با موضوع شهید مجید شهریاری است. قضاوت زودهنگام در مورد این اثر مهم نابجاست، اما با محاسبات عقلی پذیرش این دو اثر از یک شخص قابل قبول نیست!❓کدام منطقی میپذیرد شخصی که از یک سو مقدسات را به سخره گرفته، از سوی دیگر درک دقیقی از شخصیت شهیدی والامقام را کسب و هنرمندانه آن را به تصویر کشد؟!!
❌ موچین با نمایش زن چادری حراست با بازی «رابعه اسکویی» و دیالوگهای سخیف و بعضا زشت، تصویر نامناسبی از حجاب و زن چادری ارائه داده، به احکام دینی هجمه نموده و کارکردی مغرضانه از احکام شرعی که حاصل تراوش ذهنیتی مریض است را القا نموده است.
⁉️با این وجود آیا میتوان از مخاطبی که از سر اجبار از چنین هنرنماییهایی کیفور میشود، انتظار داشت دچار بد سلیقگی نشده و ذائقهاش آسیب نبیند!
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
⛔️ ویدیویی که اینستاگرام بلاک کرد!
⁉️ در پی انتشار ویدیویی از انیمیشن "برای پرندگان" اینستاگرام واکنشی عجیب مبنی بر بلاک شدن این ویدیو نشان داد، آن هم بهدلیل تعلق آن به شرکتی آمریکایی!
⚔ برای پرندگان، برنده جایزه اسکار سال ۲۰۰۰ است که سعی در القای احمقانه بودن مقاومت و مبارزه قدرتهای ضعیف در قبال قدرتهای قلدر آمریکایی و اسرائیلی را دارد.
📛 جالب آنکه این ویدئو اگر به تنهایی منتشر شود از سوی اینستاگرام پذیرفته میشود؛ زیرا انتشار محصولی در جهت ترویج و تایید سیاستهایش است؛ اما به محض افزودن کپشن منتقدانه به این ویدیو در صفحه اینستاگرام وایپ، ویدیو بلاک شده و اجازه اشتراکگذاری این پست و در ادامه هرگونه بازدید، لایک و کامنت برای آن مسدود شد!
⛔️ رفتار هوشمندانه اینستاگرام و رصد دقیق این پلتفرم و سانسور و بلاک و تهدید در راستای حفظ منافع مالکان آن، قابل تأمل است! و از جهتی برای مسئولین فضای مجازی کشور تاسف برانگیز است که با تقدیم فضای مجازی با اشانتیون و حتی پهنای باند بیشتر زمینه سلطه و جولان هر چه بیشتر دشمن را فراهم نموده! و دشمن با فراغ بال تاختوتازش را انجام داده و به ریش ایشان لبخند هدیه میکند!!
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
✈️ این روزها بازار مهاجرت سلبریتیها داغ است. این یک انتخاب شخصیست، درست؛ اما آنها وقتی در فضای مجازی، با مخاطب عام سخن میگویند و علت مهاجرت را محدودیت در ایران و ناتوانی در نفس کشیدن بیان میکنند؛ این درواقع "انتخاب خود را تحمیل کردن" است، لذا ناامیدی و دلزدگی را القا میکنند.
🔶 همه آنهایی که با عینک مارک در ماشین مدل بالایشان هنگام بازگشت از جیم، نمیتوانند نفس بکشند و برای فرار از سانسور مهاجرت را انتخاب میکنند، انسانهایی معمولی هستند که آرمانشان محدود در خودشان است و بر جبر منافعِ خود حرکت میکنند.
⁉️باید از آنان پرسیده شود شما که خوب خوردید و خوب پوشیدید و خوب جولان دادید، چرا در حال خفه شدن بودید؟!
🔹باشد، قبول؛ شما هم ایران را دوست دارید، اما آن کسی عاشقِ واقعیست که ناملایماتی چون تحریمها و وضعیت اقتصادی و اختلاف سلایق و عقاید، نه تنها نتوانست او را از این سرزمین جدا کند بلکه بر همتش برای آباد کردن و آسایش مردمانش افزود. چرا که او به مثابه درختیست که خون شهدا آن را آبیاری کرده و ریشهاش را تناور ساخته است.
‼️شما بروید در آن بلاد راحت نفس بکشید. مردم ماندن را برمیگزینند.
لطف نموده و به جای ژستهای روشنفکری ناامید کننده، با بیان علت اصلی که "جبر منفعت" است، مردانه اعلام خروج کنید.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
💰با وجود سرمایهگذاری ۱۸میلیارد تومانی نماوا برای قورباغه، اسدزاده تهیهکننده این سریال، تقاضای ۵ میلیارد مازاد بر مبلغ قبلی کرده است که با مخالفت شدید نماوا مواجه شد.
👥 رابطه نزدیک علی اسدزاده و محمد امامی قابل کتمان نیست؛ نام محمد امامی برای اولینبار در سال ۹۳ در کنار علی اسدزاده و افشین ساعی، بهعنوان عضو هیات مدیره تصویر گستر پاسارگاد، در روزنامهای رسمی منتشر شد.
🎞شرکت تصویر گستر پاسارگاد، ابتدا در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر، صادرات و واردات کالاهای بازرگانی، مشارکت در مناقصات و مزایدهها و اخذ وام و اعتبار از بانکها و موسسات مالی و اعتباری فعال بوده و دو سال بعد، عنوان تهیه و تکثیر برنامههای ویدیویی جهت نمایش خانگی به فعالیتهای این شرکت افزوده شده است!
🚫دستآویزی به سرمایههای ملی مملکت توسط بابک زنجانی، محمد امامی، علی اسد زاده و ... در پوشش کارهای رسانهای و تولیدات فرهنگی تمامی ندارد؛ این سرمایههای مشکوک و بادآورده، در حکم زنجیری طویل هستند که مدتهاست بر گردن عوامل سینمایی، کارگردانها و بازیگران نیز سنگینی میکند، همانها که بلندگوی وضعیت نابسامان اقتصادی هموطنان عزیز و بینوای خود هستند، ولی خود در پولهای به یغما رفته از همین نیازمندان غوطهورند!!!
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
"منفعتطلبی یا حمایت؛ مسئله این است."
مدتیست در صفحات برخی سلبریتیها پستهایی مبنی بر واگذاری حیوانات خانگی به چشم میخورد.
💢 همانان که فریاد وااسفا سر میدهند و دم از دفاع از حقوق حیوانات میزنند، آنها که گوشت حیوانات را بر خود حرام کردهاند، اما به بهانه دادن آب و غذا در برابر عقیم کردنِ حیوانِ بیچاره سکوت میکنند.
🔸دوستان! قطع کردن نسل یک موجود زنده حکایت دوست داشتن است یا خودخواهی و منفعتطلبی شما؟ خودخواه هم که نباشید، دستکم ناآگاهید. کجای دنیا سلب زندگی عادی یک حیوان و به بردگی گرفتن او برای پر کردن خلا عاطفی نامش دفاع از حق است؟؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 عادیسازی روابط در قاب سینما و تلویزیون؛ از عشق قبل از ازدواج تا محبوب پس از ازدواج
✍ قسمتِ اول
♨️زندگیِ انسانی مجموعهای از روابط است که مدیریت آنها از مهمترین مهارتهای زندگی برای کسب آرامش و سعادت محسوب میشود.
💑 روابط زن و مرد، جزء لاینفک زیست در جهان است که حریم و حدودِ آن را فرهنگها معین میکنند. کمتر تولیدِ رسانهای را میتوان یافت که این روابط در آن نباشد و نمایش این نوع روابط قطعا یکی از قطبهای فرهنگسازیست.
📽 به عنوان مثال، در فرهنگ هالیوود، روابطِ عمدتا رمانتیک و اروتیک! در متن داستان رخ میدهد و سیر تطوری داستانها به ویژه در فیلمهای اروپایی به تطهیر روابط همجنس سوق یافته است.
🎞 از منظر کلی، در فرهنگ رسانهای ایران، روابط متناسب با ″عرفِ منورالفکرها″ مدیریت میشود لذا فرهنگ غنی ″اسلامی_ایرانی″ در این حوزه جایگاهی ندارد، بلکه عمدتا با تحقیر احکام اسلامی تعریف جدیدی از حدود روابط القا میشود.
🔴 اما کدام نگرش از پردهدریها در حوزه ″ارتباط آزاد″ که از فیلمهای سینمایی آغاز شد و به شبکه نمایش خانگی رسید و اکنون پایش به سریالهای سیما باز شده است، سود میبرد؟؟ نمایش ارتباطاتی که فرهنگ جامعه ایرانی را دستخوش تغییرات کرده و عرف را به پذیرش ارتباطات واداشته؛ ارتباطاتی که قبل از ازدواج به عنوان عشق و پس از ازدواج با محبوبهای قبلی است‼
🔶صداوسیما که عمدتا مخاطبانِ متعهد دارد با نمایش ارتباط بدون حدود زن ومرد قبل از ازدواج و حتی ارتباطات با حریمِ عرفِ ناپایدار بعد از ازدواج، سببِ فرهنگسازی این ″ولنگاری″ و پذیرش آن از سوی خانوادههای سنتی شده است، موضوعی که عمدتا در واقعیت تبعاتش بیش از بوستانی است که در سیما به نمایش میگذارند.
❓در این میان ″مسئولیت″ بیتوجهی به فرهنگ اسلامی و آسیبهای اجتماعی از نمایش این ارتباطات در سیما بر عهدهی کیست؟
📌ادامه دارد...
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ تحقیر و تخریب احکام در باب روابط
✍ قسمت دوم
💢 فرهنگسازیِ هنر در دوران پس از انقلاب در باب رابطهها، محدود به برداشتن حریمها نبوده بلکه به تخریب و تحقیر ناجوانمردانه احکامِ حاکمیت دینی و بیاعتبارسازی آن انجامیده است.
⛔️ نمایش تمسخرآمیزِ مردان هوسبازی که چندین زنِ صیغهای دارند و توجیه آنان که بهدلیل حمایت از این زنان وارد رابطه با آنها شدهاند؛ در سریال بیارزشِ «موچین» دسترنجِ کارگردان سریال شهید شهریاری است. علاوه بر طنزها، فیلمهای اجتماعی نیز این احکام را با درام کردن قصه، مساوی با هوسرانی، تضییع حقوق زنان و زدایندهی عواطف خانوادگی معرفی میکنند. این تولیدات درواقع درجهت تخریب حکمی گام برمیدارند که علت تشریع آن مباحث دیگری است.
⛔️در حالیکه همین قطبِ به اصطلاح فرهنگساز، راهکارِ برآمده از فرهنگ بیگانه، یعنی ″دوستیها و روابط آزاد″ را پیشنهاد میدهند و با نمایش عشق رمانتیک یا طبیعی بودن این نیاز، سعی در کاهش حساسیت عرفی در مقابل این ″روابط حرام″ دارند. در این نوع از نمایش، نه تنها این روابط تحقیر نمیشود، بلکه آن را به عنوان تنها راهکار در عرصه روابط معرفی میکنند و تبعات مربوط به این روابط را به ″شخصیتِ افرادِ درگیر″ گره میزند، نه به ″ذاتِ آلوده این روابط!″ دقیقا برعکس کاری که در رابطه با احکام شرعی میکنند!!
🔔 اما در این اوضاع ولنگار هجمه به مبانی دینی و فرهنگی، نیاز است مسئولین زیربط بجای مجوز دادنهای کنونی، یک ″دوره آموزشی″ برای نویسندگان بگذارند و گرههای کور ذهنیشان را حل کنند‼️
📌 ادامه دارد...
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
✅ وضعیت ایران با انتخابات آمریکا تغییری نمیکند، چه جمهوریخواه، چه دموکرات؛ این سخنی به حق است، زیرا خوی استکباری دولتمردان امریکا با روحیه استقلالطلبی ایرانیها نمیسازد و قطعا سیاستهایشان تغییری نخواهد کرد...
اما
چرا این تصویر؟
چرا باز سوءاستفاده از قشر مستضعف؟
♦️«آقای محمدزاده! خانم میلانی!» وضع سلبریتیهایی چون شما چگونه خواهد بود؟
باید جانب انصاف را رعایت میکردید و تصویری از ″آفتاب گرفتن″ کنار استخرتان یا حضور در رستورانی شیک در کنار همسرتان را هم به اشتراک میگذاشتید که با انتخابات امریکا این هم تغییری نمیکند.
📹کاش میتوانستید در قامت فرهنگسازان کشور، در حیطهی تخصصتان، گامی موثر در عرصه ″عدالت اجتماعی و ایضاً تغییر نگرش سیاستمداران″ مورد علاقهتان در همهکاره دانستن امریکا و اروپا برمیداشتید....
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
🔴مصادیق تخلف و جرم آپارات
🔺شرکت آپارات بدلیل فعالیت آشکار در راستای تحقق سند ۲۰۳۰؛ به ویژه بند ″چهار و پنج″ آن مجرم شناخته شد. کلیپ ژلوفن به عنوان پایه اصلی و مصداق جرم آپارات عنوان شد، در حالی که این بستر در ″تولید، نشر و تقویتِ مشاهدهی محتواهای مجرمانه″ یدِ طولایی داشته است.
🔺آپارات در باب ″کنترل محتوا″ نیز تخلفات آشکاری داشته و نه تنها نظارت قانونی اعمال نکرده بلکه در مواردی محتوای ناسالم و ضد فرهنگی را به عنوان پیشنهاد به مخاطب عرضه نموده است. تعداد بالای پیامهای بازرگانی متعارض با فرهنگ ایرانی_اسلامی و بعضا مبتذل، بارگذاری فیلمهای خارجی که خط قرمزها را نادیده گرفته، پوشش برخی مراسمهای ضد فرهنگی و حتی تقویت نشر و مشاهده برخی آثار ضد امنیتی و... نشان از بیمبالاتی مسئولان و مهیا نمودن بستر ضد فرهنگی دارد.
⛔️نکتهی حائز اهمیت این است که این شرکت مسئولیت انتشار محتوا را از خود ساقط و آن را به کاربر منتسب میکند، در صورتی که بدیهیست زیرساخت این رسانه و هر رسانه مشابه دیگر، در انحصار ″عوامل فنی″ قرار دارد و کد نویسی آن در اختیار هیچ کاربری نیست! ❌لذا این ادعا مضحک است و وظیفهی نظارت بر محتوای منتشره و خروجی رسانههایی از این دست، در اختیار عوامل پلتفرم میباشد.
🔺از موارد دیگر بحث ″دریافت مجوز قانونی″ است؛ این پلتفرم در دورهای که ویاودیها با مصوبه دولت از زیر نظر وزارت ارشاد خارج میشوند و ملزم به اخذ مجوز از رسانههای فراگیرند با چه مجوزی فعالیت داشته است؟
ادامه دارد..
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ لیبرالیسمِ روابط در فیلمها و سریالها
✍ قسمت سوم
✅ به واسطه علل اجتماعی، روانشناختی و... بین نیازهای عاطفی_جنسی با برآوردهساختن آن از راه ازدواج فاصله ایجاد شده است.
⚠️اکثرِ فرهنگسازانِ رسانه با ″عادیسازی″ روابط عشقیِ بدون تعهدِ شرعی و جداسازی آن از فضای تعبدی، نوعی ″لیبرالیسم اجتماعی″ را ترویج و با توجیه پذیرش عرف و واقعیت اجتماعی، این نوع نمایش را توجیه میکنند.
این در حالی است که شریعت نه تنها این روابط را تایید نکرده بلکه برای آن چارچوب تعیین نموده است.
🔶 با نگاهی مجموعهای به احکام دین در حوزه روابط دختر و پسر، راهکارهایی چون کنترل شهوت ازطریق کنترل چشم و مشغول کردن ذهن و جسم با فعالیتهای مختلف، زمینهسازیِ ازدواج توسط حاکمیت و خانواده و در نهایت در صورت عدم موفقیت در روشهای پیشگفته، ″صیغه″ مطرح میشود.
♨️ فیلمسازان معدودی این احکام را مدنظر قرار میدهند؛ که البته مورد هجمههای فراوانی قرار میگیرند. مانند سکانس معروف صیغه در سریال «آقازاده».
⛔️چگونه است که اکثر اصحاب رسانه با ″نمایش احکام″، سینه چاک میدهند و وااسفاگویان و با پیروی از ″جریانات معلومالحال داخلی و خارجی″ به آن میتازند، درحالیکه در مورد نمایش ″روابط حرام″ در فیلمها و سریالها سکوت اختیار میکنند؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!
🗣 اظهارات پرویز پرستویی در مورد انتخابات آمریکا، ضمن اشاره به این کلیپ:
🇮🇷❌🇺🇸 نه بودن ترامپ برای ملت ما خیری داشت و نه با آمدن بایدن آبی گرم خواهد شد. حکایت ضرب المثل "کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" است.
🔆امیدوارم پس از این جابجاییها و جارو جنجالها، دولتمردان ایران زمین، برای این بحرانهایی که در مملکتمان وجود دارد چاره ای بیندیشند. چاره که میگویم، بنده نه سیاستمدارم و نه تصمیم گیرنده، پس چشم امید ملت ایران به شما مسئولین است و بس؛ بهامید آرامش و آسایش و سلامتی برای ملت دوست داشتنی ایران.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 دغدغهای که نیست
🔶 سریِ جدیدِ مجموعه «بچهمحل» را میتوان از نظر محتوایی، برنامهای مفید دانست؛ آموزش غیرمستقیم مهارتهای زندگی در قالب قصهای خلاقانه به همراه نمایش پررنگ خوبیها در مقابل بدیها نشان از دقت بالای عوامل دارد. حضور روحانیِ مطلع و همراه، اهالیِ باصفا و ریشسفیدانِ متعهد؛ از نکات مثبت این برنامه است.
🔴 ریتمِ تند موسیقی، حرکات موزون برخی از بازیگران که گاه به ″رقص″ شباهت بیشتری دارد و برخی از حرکات بازیگران زن، که با جایگاه ارزشی زن مغایر و لبِ مرز خروج از عفت میباشد را میتوان از ضعفهای برنامه برشِمُرد. ضمناینکه قسمتی از ″گفتگوهای همسرانه″ این مجموعه با مخاطب کودک و نوجوان هماهنگی ندارد.
🔷 با اصلاح نکات منفی این برنامه، یک محصول فرهنگی مناسب تولید خواهد شد و طبعا مخاطبان آن افزایش مییابند.
💢 اما اینکه تاکنون اقدامی برای رفع این نواقص نشده، جای تامل دارد و با نگاهی خوشبینانه میتوان گفت علت، ناآگاهی مسئولین امر است و با نگاهی واقعبینانه میتوان دریافت که نه در عوامل و نه در ناظرین، دغدغهای در زمینه توجه به ″موسیقی طیّب و روابط عفتمحور″ وجود ندارد.
👤 زهرا خندان
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe