فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبتهای حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم سینمایی «شماره ده»
🎥فیلم «شماره ده» و قهرمان معمولی
🔹این فیلم برگرفته از داستان واقعی است که قهرمان آن با یک فرار موفق تاریخی در دوره ده ساله اسارت از اردوگاه «قفص امن» رژیم بعث، جان ۴۲ نفر از اسرای ایرانی را نجات میدهد.
🔹کارگردان فیلم؛ حمید زرگر نژاد و ابراهیم اصغری تهیهکننده است. مجید صالحی نیز نقش این قهرمان را بازی میکند.
زرگر نژاد مراحل نگارش این فیلم را در طول سه سال و با مطالعه کتابها و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس به پایان رسانده است.
🔹فیلم کشش لازم را برای دنبال کردن دارد تا مخاطب سرانجام این فرار پرنشیب و فراز قهرمانی که صدام چهل میلیون دینار برای سر او جایزه تعیین کرده را ببیند.
نقش منافقین و جنایاتشان در زمان جنگ در این فیلم تا حد قابل قبولی بیان شده و جالب آنکه گریم مسئول ارشد آنان در اردوگاه شبیه سعید امامی است.
🔹مطالعه و پژوهش کارگردان روی خاطرات رزمندهها و بیان شرایط تلخ و وحشتناک اسرا در اردوگاهها از نکات مثبتی است که در جلسه نشست عنوان شد. با این حال به تصویر کشیدن صرف تلخیها مانند فیلمهای جنگی جهان نیز کار صحیحی نیست. به خصوص که در نقطه مقابل آن، نحوه مقاومت و ایثار اسرای قهرمان ایرانی آنگونه که باید، بیان نشده است!
🔔مطالعه کامل متن👇
http://roubesh.ir/1401/11/13-2
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥آه سرد؛ یک فیلم کوتاهِ کش آمده
🔹دومین روز از چهلویکمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم آه سرد به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق و با تهیه کننده رضا محقق، فرد پر حاشیه این دوره از جشنواره، آغاز شد.
🔹فیلم سینمایی آه سرد در فضایی کوهستانی و برفی ساخته شده که همانند فیلم «برف آخر» مختصات مکانی آن نامعلوم است و حکایت جامعهای را دارد که روابط بین افرادش همچون فضای فیلم سرد است.
🔹فیلم جوانی را روایت کرده که میخواهد از نزدیکترین فرد زندگیاش که بدلیل قتل ناموسی، بر طبق قانون مجازات شده، انتقام بگیرد.
🔹عزیزی صدیق با گذاشتن صحنههای بیمنطق و اضافی در فیلم و همچنین گنجاندن سکانسهایی که بیشتر تزریقی و اضافی به نظر میرسد، زمان فیلم را به استاندارد یک فیلم بلند سینمایی نزدیک کرده است.
🔹موضوعات تکراری مثل مهاجرت و خیانت و...در این فیلم مطرح میشود و تردیدهایی که حول «گذشت و انتقام» از کسی که اطلاعاتی از جزییات جرمِ او نیز در دسترس نیست، هرچند ضعیف، به تصویر کشیده میشود.
🔹فیلمنامه، کارگردانی و حتی تصویربرداری فیلم ضعیف است و به برخی جزییات بازیها و صحنهها نیز دقت نشده است.
🔹 با وجود تکراری بودن شعارهای فیلم، نمایش رنج و پشیمانی فردی که برحسب اطلاعاتِ داده یا نداده شدهی فیلم با تشخیص خود و «برخلاف قانون و شرع» اقدام به قتل کرده....
🔔ادامه مطلب👇
http://roubesh.ir/1401/11/14-2
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥 فیلم جنگل پرتغال؛ راهکار اختلاط است!
🔹جنگل پرتغال به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیهکنندگی رسول صدرعاملی از دسته فیلمهایی بود که نیاز به بحث و بررسی کارشناسانه دارد تا از آسیبها و فیلمهای بعدی الهام گرفته از آن، جلوگیری شود.
🔹 داستان فیلم درباره معلمی است که پانزده سال پیش در دوران دانشجویی سبب «آزار جنسی» دختر همکلاسی خود شده است.
🔹او دانشجوی نمایشنامه نویسی دانشگاه تنکابن بوده و به اجبارِ مدیر مدرسه برای گرفتن مدرک تحصیلی خود به دانشگاه مراجعه میکند و در این سفر گذشته او بر ملا میشود.
او را سهراب صدا میزنند و در شناسنامه علی نام دارد. سهراب در سن میانسالی پی به اشتباه خود برده و در فضای مجازی در مخالفت با آزار جنسی و حقوق زنان مقاله مینویسد.
🔹این فیلم چالش خوبی را مطرح میکند اما در ارائه راهحل، نسخهای «روشنفکرمآبانه، سطحی و غلط» میپیچد که معضلات عدیدهای را در سراسر جهان برای انسانهای نامطلع و بیگناه بوجود آورد است.
سهراب در مواجهه با دختری که به آزار جنسی او متهم است دلیل رفتار غلط و ناجوانمردانهاش را «بلد نبودن رفتار با جنس مخالف» بدلیل «تفکیک جنسیتی».....
🔔ادامه مطلب👇👇
http://roubesh.ir/post/504
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥پرونده فیلم «پرونده باز است» باز ماند
🔹کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم «پرونده باز است» قبل از جشنواره با انتشار پستی درباره جشن بودنِ جشنواره! گفت «جشنواره فجر جشن چند ارگان خاص است» و «با این داغی که بر دل داریم چه جشنی»! و در نشست رسانهای فیلم نیز شرکت نکرد.
🔹آنگونه که از قرائن مشخص است، فیلم؛ پرونده بهنود شجاعی را با کمی تغییرات به تصویر کشیده است. نوجوانی که قبل از رسیدن به سن قانونی مرتکب قتل و در نهایت حکم اعدام وی صادر شد.
🔹ماجرای این نوجوان با پیگیری و وساطت تعدادی از هنرمندان سینما از جمله کیومرث پوراحمد برای توقف حکم اعدام و قصاص بهنود شجاعی سبب خبرساز شدن ماجرا شد. خبرسازی رسانهای مبنی بر جمعآوری پول برای جلب رضایت خانواده مقتول سبب ناراحتی این خانواده شده و آنان از رضایت دادن منصرف شدند.
شجاعی نیز بعد از رسیدن به سن قانونی در سال ۱۳۸۸ اعدام شد.
🔹با این حال تهیهکننده فیلم؛ علی قائم مقامی، با رد این موضوع مدعیست ماجرا مربوط به سال ۱۳۹۰ است و پنجاه درصد قتلهای نوجوانان شبیه به هم است. با این حال غیبت کیومرث پوراحمد به دلیل اعتراض به جشنواره و یا فرار از پاسخ دادن به این سوال سبب باز ماندن پرونده فیلم او شد!
🔹پوراحمد در این فیلم، فرهاد؛ نوجوان قاتل را به گونهای محبوب به تصویر کشیده که قصاص او دل هر انسانی را به درد میآورد و طبیعتا احساس خوبی از قصاص او ندارد. این فیلم و امثال آن اگرچه به درستی تاثیرات ...
ادامه مطلب👇👇
http://roubesh.ir/1401/
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥سرهنگ ثریا؛ اولویت سازمان اوج
🔹فیلم سینمایی سرهنگ ثریا به کارگردانی «لیلی عاج» به عنوان کارگردان تئاتر و از فیل اولیها در سینما تولید شده است.
🔹عاج در چهلمین جشنواره تئاتر فجر نمایش «بابا آدم» با موضوع تجمع خانوادههای اعضای منافقین، برای دیدن فرزندانشان، در مقابل پادگان اشرف را به روی صحنه برد. عاج هدف خود از پرداختن به این موضوع را درام قصه عنوان کرد.
سپس سازمان اوج با سرمایهگذاری بر روی نمایشنامه، تأمین هزینه فیلم سینمایی آن را به تهیهکنندگی جلیل شعبانی بر عهده گرفت.
🔹لیلی عاج با پرداختن به قصهای زنانه و به تصویر کشیدن آن موفق ظاهر شده و پیشبینی میشود در بخشهایی نامزد سیمرغ بلورین شود. خانوادههایی که در جریان ساخت فیلم بودهاند با حضور در پردیس سینمایی ملت بر روایت درست اتفاقات و رنجهایی که متحمل شدند صحه گذاشتند.
🔹این فیلم از دسته فیلمهایی است که با قید شروطی میتوان آن را یک فیلم موفق، مهم و راهبردی معرفی کرد و از این بابت به عوامل و به خصوص کارگردان آن تبریک گفت. شرط این موفقیت زمانی است که سرمایهگذار فیلم جایی و یا کسی به جز سازمان اوج باشد.
🔹شاید انتخاب موضوعِ پرداختن به این قصه و ظلمی که منافقین به خانوادهها و افراد خود میکند و جنایاتی.....
ادامه مطلب 👇👇
http://roubesh.ir/1401/11/15-5
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
هدایت شده از اخبار جهان هنر
⛔️ حضور علیرضا معتمدی، تحریم کننده جشنواره در پردیس ملت!!
جلسه نشست رسانهای فیلم چرا گریه نمیکنی، تنها با حضور سید رضا محقق و بدون حضور عوامل آن برگزار شد.
علیرضا معتمدی با وجودی که در پردیس سینمایی ملت حضور داشت در جلسه نشست رسانهای حاضر نشد و این موضوع سبب ناراحتی محقق شد.
محقق از خبرنگاران خواست پیامک معتمدی مبنی بر ارسال نسخه فیلم به جشنواره را بخواند.
محقق میگوید حرفهای دروغ در این بین زیاد زدند...
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
🌐roubesh.ir
هدایت شده از اخبار جهان هنر
🔔ادامه حواشی جلسه نشست فیلم چرا گریه نمیکنی...
🔺سید رضا: مشغول تهیه شهر خاموش بودم که باران کوثری پیشنهاد اين فیلم را داد...
🔺 نیامدن کارگردان بیاحترامی به اصحاب رسانه است، من نمیتوانم برای آقای معتمدی تعیین تکلیف کنم که بیاید يا نیاید.
🔺 صاحبان سینما مردم هستند. در نتیجه نمیشود آن را تحریم کرد. در تونس و قاهره اگر اتفاقی بیفتد سينما تعطیل میشود؟ در کجای دنیای آزاد اندیشی یعنی اینکه کسی را مجبور کرد که کاری را بکند يا نکند؟
🔺ما داریم معیشت مردم را نشانه می گیریم. بحثی با عنوان کاسبی تحریم مطرح بود این موضوع در بدنه هنر رخنه کرد.
🔺 اگر می خواهید با من دشمنی کنید شرافتمندانه دشمنی کنید.
🔺فیلم هایی که قبلا من ساختم پول تولیدشان 400 میلیون تومان نشده این چه رانتی است؟
🔺اگر کسی میخواهد در سینمای مستقل و خصوصی کار کنید چون مخالف نظر شماست باید برای آن شائبه ایجاد کنید.
🔺من وصل راس هستم اما وصل به خدا هستم.
افتخار میکنم داماد پاسدار هستم...
محقق با بغض ادامه داد...
🔺اگر دلتان برای مردم میسوزد شعار ندید، چکار کردید برای مردم، چندتا بلند شدید رفتید خوی؟ تکلیف پنج هزار نفری که شما باعث تعطیلیاش هستید چیست؟
شما جایتان را با سیاسیون اشتباه گرفتید، سینما را رها کنید....
چرا بر علیه تحریم کنندگان پروانه ای ها کاری نمیکنید؟
میدانم که شما برمیگردد...
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
🌐roubesh.ir
وایپ
⛔️باران کوثری، رضا محقق، مدیران غافل یا جاهل ارشاد!! 🔹فیلم «چرا گریه نمیکنی» که از روزهای قبل از آ
🔹حضور علیرضا معتمدی کارگردان فیلم در پردیس سینمایی ملت و عدم حضور او در نشست رسانهای فیلم و صحبتهای همراه با بغض و ناراحتی محقق، التهاب جلسه نشست را بالا برد.
🔹محقق ادعاهای کارگردان را رد کرد و از پیامی سخن گفت تا ثابت کند ادعاهای علیرضا معتمدی دروغ است. او از خبرنگاران خواست تا پیام معتمدی را مبنی بر درخواست او برای ارسال یک نسخه از فیلم به جشنواره ببینند. همچنین توضیحات مفصلی راجع به حرفهای عوامل فیلم بیان کرد.
🔹علت رفتارهای سطح پایین چند بازیگر فرعی فیلم نیز با پخش فیلم مشخص شد. زیرا آنان نقشهای بسیار کوتاهی در حد چند صحنه بازی کرده بودند که بازیهای اینستاگرام به دیده شدنشان کمک بیشتری از خود فیلم میکرد.
🔹در مورد فیلم نیز؛ نحوه پیوستن سیدرضا محقق به پروژه، پس از آغاز پیش تولید به واسطه بازیگری که در این بین چندین بار نام او از سوی محقق مطرح شده، سرِ ضمیر را نمایان میکند.
🔷ماجرا از این قرار است که «باران کوثری» با سیدرضا محقق تماس میگیرد و از او میخواهد تا با برگزاری جلسهای با علیرضا معتمدی کارگردان فیلم، تهیه کنندگی آن را بپذیرد.
❌فیلمی که برای عبور از خط قرمزها و محتوای ناهنجار آن نیاز به فردی با شخصیت موجه محقق دارد تا مدیران و مسئولان وزارت ارشاد و جشنواره را براحتی دور بزند!!
🔔علی ای حال با وجود تمام حواشی پیش آمده و با توجه به صحبتهای محقق، انتظار میرود تدبیر ویژهای برای جبران آبروی ریخته شده مسئولان اتخاذ شود. عوامل فیلم باید تاوان تمام حواشی و رفتارهای زشت و دور از شأن مردم را بدهند!! تا بقول آقای خزاعی همگان بفهمند سینما آنقدر هم بیصاحب نشده است!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴غیبت سلبریتیها در جشنواره؛نفع یا زیان؟
🔸با آغاز جشنواره فیلم فجر و برگزاری نشستهای رسانهای جشنواره، بجز چند نفر از بازیگران شناخته شده فیلمها، سایرین به بهانههای مختلف در جلسات نشست حضور نیافتند.
🔸تهیه کنندگان و کارگردانان فیلمها در پاسخ به اعتراض اهالی رسانه مبنی بر بیاحترامی بازیگران به جلسات نشست، هر کدام دلایل متفاوتی را ذکر کردند که به نظر میرسد همگی این اشخاص بدلیل «تصمیم فردی» و یا «تهدید و تشویق» سایرین، در بین اهالی رسانه حضور نیافتند.
🔸عدم حضور سلبریتیها از جهتی سطح کیفی جلسات نشست و بطور کلی جشنواره را ارتقاء داد؛ حذف حواشی سلبریتیها با لباسهای خارج از عرف در مراسم فتوکال و ایرادات هر ساله به نوع پوشش و رفتار و گفتار آنان از نکات مثبت غیبت این افراد بود. مهمتر از آن جایگزینی سوالات بیهوده از آنان درباره چگونگی ایفای نقش و ... نیز با سوالات مهمتر، سبب افزایش جدیت جلسات نشست و فاصله گرفتن از حالت نمایشی شد.
🔸از طرف دیگر نیز با توجه به سابقه رفتاری سلبریتیها، همگان از هموغم زیاد آنان برای «دیده شدن» اطلاع دارند و طبیعیست که با این رفتار دچار خسران شدهاند!
📣با این حال این موضوع سبب نمیشود که سازمان سینمایی و وزارت ارشاد «مانند همیشه» و «به سادگی» از خطا و بیاحترامی آنان عبور کنند! و با ارسال پیغام برای توجیه و تفسیر و حتی صحبتهای درگوشی با مدیران ماجرا را حل و فصل کنند!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم نشست رسانهای فیلم سینمایی کاپیتان
نشست رسانهای فیلم کاپیتان به کارگردانی محمد حمزهای و به تهیهکنندگی سید صابر امامی از جلسات پرشور و شاد جشنواره فیلم فجر بود.
🔹فیلم درباره بچههای سرطانی بود.
با وجود تلخ بودن ذات سوژه، تماشاگر لحظات شیرین و طنزی را به تماشا نشست.
اینکه فضای چنین فیلمی را بتوان آکنده از امید و نشاط کرد و در کنار آن بازیهای خوب و درخشانی از چند کودک گرفت بسیار ارزشمند بود.
به اذعان بسیاری از تماشاگران و اهالی رسانه بازی بازیگران کودک این فیلم حرفهای بود. به هیچ وجه اغراق نیست اگر بگوییم بازی کودکان کاپیتان از بازی امیر جعفری، باران کوثری و تعدادی از بازیگران شناخته شده و پر مدعا بهتر بود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥فیلم شهر خاموش؛ خودزنی و تحقیر در سطح بینالملل
🔹با شروع اکرانهای بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر؛ فیلم شهر خاموش ساخته احمد بهرامی، به تهیهکنندگی سیدرضا محقق؛ در پردیس ملت پخش شد.
🔹فیلمهای «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق (همسر احمد بهرامی) و فیلم «چرا گریه نمیکنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی دو فیلم دیگر محقق است که در روزهای گذشته روی پرده رفت.
🔹شهر خاموش همانند دو فیلم دیگر محقق، با چهرهای که در نشست خبری فیلمِ ناهنجار چرا گریه نمیکنی از خود نمایان کرد همخوانی ندارد.
🔹فضای سیاه و سفید، ریتم کند، حرکت آرام دوربین برای نمایش مکرر لوکیشن فیلم و بعضا تکرار بیمنطق صحنهها همگی به شکلگیری درونمایه سیاه و ناامید فیلم کمک میکنند.
🔹فیلم؛ داستان زنی به نام بمانی با بازی باران کوثری است که برای یافتن پسرش به گورستان ماشینهای اوراقی در منطقهای متروکه و با موقعیت جغرافیایی نامعلوم میرود.
🔹 ابرهای سیاه و وزش باد سوزناک با چرخشهای دوربین در فضای گورستان و نمایش ماشینهای خراب و زبالههایی که بمانی در آنها قدم میزند شهرخاموش را به استانداردهای یک فیلم سیاه جشنوارهای میرساند. همچنین داستان تلخ و ناامید آن، کاتالیزوری ....
ادامه مطلب👇👇
http://roubesh.ir/1401/11/19-4
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
💢سیمرغ بازیگری جشنواره چهلویکم از آن که میشود؟/آیا حذف سیمرغ بازیگری امکانپذیر است؟
🔹پس از گذشت چند روز از برگزاری جشنواره فیلم و مشخص شدن کیفیت بازیها و حدس و گمانها، نام برخی از بازیگران در بین اهالی رسانه مطرح شده است.
🔹شرایطی که در دوره چهلویکم جشنواره مبنی بر عدم حضور تعدادی از بازیگران شناخته شده با انواع و اقسام بهانهها در جلسات نشست فیلمها رقم خورد، نیازمند تدبیر ویژه و پاسخگو کردن این افراد است.
در بین بازیگران مرد، بازیگرانی مانند استاد «علی نصیریان» برای بازی در فیلم هفت بهار نارنج و مصطفی زمانی برای بازی در عطرالود که در نشست فیلم نیز حضور داشت، بدلیل شرایط این دوره بر سر زبانها بود.
🔹ساده عبور کردن از کنار بیاحترامی سلبریتیها علیرغم برکات زیادی که از عدم حضور این افراد در این دوره حاصل شد، کار صحیحی نیست و شرایط ایجاب میکند که مدیران نیز تدابیر ویژهای اتخاذ کنند و انعطاف عمل داشته باشند.
🔹در حوزه توزیع جوایز بازیگری در بین بازیگران مرد، با توجه به اینکه نام استاد نصیریان و حتی مصطفی زمانی مطرح است، اهدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد ...
ادامه مطلب در 👇👇👇
http://roubesh.ir/post/550
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥فیلم سینمایی هایپاور
🔹فیلم «هایپاور» به کارگردانی هادی محمد پور، درباره عملیات والفجر هشت بود که در آن، شهید ستاری نبوغ خود را به نمایش گذاشت و توانست با ابتکار عمل خود در سبک سازی سامانه هاگ، عملیات پیروزمندانهای را رقم بزند.
🔹اما این فیلم آنگونه که باید از پس نمایش این پدیده برنیامد و فیلم مجموعهای از اطلاعات پراکنده بود که نه قادر به حماسه آفرینی بود و نه حتی اطلاعات عمومی مخاطب نسبت به طرح شهید ستاری و خلاقیت ایشان را بالا برد...
🔹ایرادات عمده فنی و محتوایی که کارگردان آن را به مشکلات تدوین ارجاع داد، عامل دیگری بود که فیلم را به یک اثر ضعیف تبدیل کرد.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥فیلم خانوادهمحور «در آغوش درخت»
🔹در آغوش درخت به کارگردانی بابک لطفی خواجهپاشا از فیلمهای به اصطلاح شریف و دغدغهمند این دوره از جشنواره بود که توانست برخلاف جریان سینمای ایران چهره نسبتا خوبی از یک خانواده را به تصویر کشد.
🔹 ریتم کند فیلم در ابتدا کمی سردرگم کننده بود اما در ادامه جبران شد. بازیهای خوب دو کودک فیلم توجه همگان را به خود جلب کرد همچنین مارال بنیآدم و جواد قامتی نیز بازیهای نسبتا خوب و باورپذیری ارائه کردند.
🔹فیلم درباره خانواده چهار نفرهای است که پدر و مادر در حال سپری کردن مراحل طلاق هستند. مادر خانواده به دلیل آزار جنسی دچار «فوبیای فاصله» شده و این موضوع برای پدر آزار دهنده است، به همین دلیل آنها تصمیم به طلاق گرفتند.
🔹تعاملات این زن و مرد در حالِ طلاق، شرافتمندانه به تصویر کشیده شد، همچنین ارتباطات جامعه فیلم نیز به زیست جامعه ایران و ایرانیان قرابت بیشتری داشت.
اگرچه فوبیای زن کمی اغراق شده به نظر میرسید اما کارگردان در جلسه نشست مدعی شد که نمونه واقعی آن نیز وجود داشته است.
🔹با این حال سرنوشت این خانواده با اتفاق هولناکی که برای بچها افتاد در نهایت ختم به خیر شد.
🔹با وجودی که تصویر برداری فیلم در شهر ارومیه انجام شده و زبان رسمی آنجا ترکی است اما بهتر بود با در نظر گرفتن جذب مخاطب و منحصر نکردن فیلم به مناطق شمال غرب کشور، تعداد دیالوگهای ترکی آن کمتر از حالت فعلی بود زیرا خواندن زیرنویسها برای مخاطب خسته کننده است و نباید روال معمول فیلمهای این منطقه شود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/42311352
🔔اسامی نامزدهای سودای سیمرغ
🔹نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد:
مجید صالحی برای «شماره ۱۰»
تورج الوند برای «اتاقک گلی»
مصطفی زمانی برای «عطرآلود»
میرسعید مولویان برای «جنگل پرتقال»
علی نصیریان برای «هفت بهار نارنج»
جواد عزتی برای «کت چرمی»
وحید رهبانی برای «یادگار جنوب»
مطالعه کامل مطلب👇
http://roubesh.ir/1401/11/22
📣پخش زنده مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر
امشب و از هم اکنون به صورت زنده از طریق سایت جشنواره فیلم فجر و شبکه نمایش
🔔گزارش کامل و اسامی تمامی برندگان جشنواره فیلم فجر
👇👇👇👇
برندگان سودای سیمرغ مشخص شدند/آیا تحقق شعارهای مدیران در انتخاب فیلم «سینما متروپل» بود؟
http://roubesh.ir/1401/11/23
🎥فیلم سینمایی غریب/ شهید بروجردی در غریب هم کمی غریب ماند!
🔹پس از سالها انتظار برای تولید فیلم شهید «محمد بروجردی»، بالاخره فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفیان، تهیهکنندگی حامد عنقا و بازی بابک حمیدیان در نقش شهید ساخته شد. موضوع این فیلم را میتوان یکی از مهمترین فیلمهای چهلویکمین جشنواره فیلم فجر و حتی انقلاب خطاب کرد که سازمان اوج توانست آن را به ثمر برساند.
🔹فیلم سینمایی غریب مورد استقبال مردم و رسانهها قرار گرفت و بسیاری آن را قویترین فیلم جشنواره عنوان کردند. رضایت مخاطبان را میتوان از تایید و تشویقهای تماشاگران فیلم از هر قشر و گروهی.........
. .
. .
. .
🔹جملات درخشانی در فیلم بیان شده که راهبرد و خط فکری انقلاب را در قالب شخصیت شهید معرفی میکند، همچنین به نسبت سایر فیلمها، تفکر سکولاری از شهید به مردم معرفی نمیشود. همکاری برادرانه ارتش و سپاه به خوبی در فیلم به تصویر کشیده شده است. از گروهکهای کومله و دموکرات نیز به عنوان ضد قهرمان دادههای خوبی به مخاطب ارائه شده است. با این حال نقاط مثبت فیلم در همان زمان اوایل انقلاب و حضور شهید در کردستان منحصر شده و فراتر از آن نرفته است زیرا استفاده از جملات و عبارات مبهم و کنایی که با زمان فعلی نیز همانی دارد در این فیلم شائبه ایجاد کرده است.
🔹فیلم خواسته یا ناخواسته متاثر از زمان فعلی است و این حالت سبب میشود هرکس از «ظن خود یار غریب» باشد! برخی دیالوگهای فیلم ارجاعاتی دارند که....
🔔مطالعه کامل مطلب👇👇
http://roubesh.ir/post/558
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴نگاهی به کلیت چهلویکمین جشنواره فیلم فجر/(۱)
آیا جشنواره از سنت رایج سینمای ایران فاصله گرفته؟
❓آیا ادعاهای مدیران درباره جشنواره فیلم فجر تحقق یافت؟
❓چرا باید مدیران پاسخگوی تولید و نمایش دو فیلم «سینما متروپل» و «چرا گریه نمیکنی» باشند؟ محتوا و مضمون این فیلمها چیست؟
❓در فیلم سینما متروپل کدام مدیران مورد تمسخر واقع شدهاند؟
و چرا این فیلم سیمرغ های مهم را گرفت؟
❓فیلمهای خوب جشنواره کدام فیلمها هستند؟
❓پیام فیلمهای «آه سرد» و «شهر خاموش» چه بود؟
🔔مطالبی راجع به کلیت جشنواره فیلم فجر و بررسی برخی فیلمهای آن را در پیوند زیر مطالعه کنید👇👇
http://roubesh.ir/post/569
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
وایپ
🔴نگاهی به کلیت چهلویکمین جشنواره فیلم فجر/(۱) آیا جشنواره از سنت رایج سینمای ایران فاصله گرفته؟
🔺سالها است «سیگار کشیدن» در فیلمها به رسم عجیبی تبدیل شده که اگر در فیلمی نباشد به ساخت آن فیلم باید شک کرد! متاسفانه بیشتر فیلمهای این دوره، همه به جز دو یا نهایتا سه فیلم دست به کارِ تبلیغ سیگار بودند!!!
🔺از طرفی «برهنگی مردان» در تمام فیلم ها به غیر از یک یا دو فیلم بشدت نمود داشت. انگار که برهنگی نیز علاوه بر مصرف سیگار، تکلیف مردان و از ملزومات واجب برای ایفای نقش در فیلمها است.
🔺 نمایش عادی «خودکشی» نیز از آسیبهای چشمگیر برخی فیلمها بود که در مواردی هیچ اثری در پیشبرد داستان نداشت.
در حالیکه حذف و تعدیل آسیبهای یاد شده با چند توصیه و بخشنامه قابل حل به نظر میرسد اما ادامه روند سالهای گذشته و اهمیت ندادن به آن واقعا عجیب به نظر میرسد!
.....به عنوان نمونه دو فیلم «سینما متروپل» محمدعلی باشهآهنگر و «چرا گریه نمیکنی» علیرضا معتمدی دو نمونه از فیلمهایی بود که مدیران و مسئولان باید بابت ساخت آنها پاسخگو باشند.
🔺فیلم سینما متروپل که بنیاد سینمایی فارابی هزینه تولید آن را تامین کرده ملغمهای از ستایش سینما و تمسخر مسئولان است. این فیلم متاسفانه، دو جایزه مهم بهترین کارگردانی و بهترین فیلم!! جشنواره را از آن خود کرد.
🔺در این فیلم اگرچه سطح سواد و دانایی مدیران فرهنگی مورد تمسخر واقع شده اما با توجه به توضیحاتی که فیلم ارائه میدهد، گویا در مراحل چگونگی دریافت مجوزِ مراحل تولید تا پخش فیلم، از همان روشهای ذکر شده در فیلم استفاده شده!! و قسمت طنز تلخ این فیلم حقیقتی است که در حال حاضر نیز وجود دارد، حقیقتی از شرایط فرهنگی و مراحل ساخت همین فیلم تا اهدای سیمرغ به آن!! طوری که آقای باشه آهنگر و حسینی توانستهاند این مراحل را سپری کنند.
🔺باشه آهنگر، ساختمان سینمای مذکور را در حد جایگاه مسجد جامع خرمشهر، یعنی محوریتِ آبادانِ در محاصره جا زده است!!!
محاصرهای که به شرایط ایران پس از جنگ و سیاستهای مدیران فرهنگی نیز طعنه میزند.
ضمن آنکه گویا آقای باشه آهنگر فراتر از طعنههایشان، اجازه داشتند به روحانی فیلم، که امام جمعه آبادان است نیز توهین کنند!!
......ماجراهای بیربطی مانند سکانس اعدام قاتل قمارباز صاحب سینما و بخشش تصنعی اولیای دم و بلافاصله کشته شدنش در بمباران... که اگر نخواهیم بگوییم برای افزایش مدت زمان فیلم و دریافت پول بیشتر از فارابی بوده، احتمالا برای بیان این نظر بوده که تمام کشتههای جنگ مانند این فرد شهید نیستند!......
🔔 مطالعه مطلب کامل با عنوان؛ نگاهی به کلیت چهلویکمین جشنواره فیلم فجر/(۱) آیا جشنواره از سنت رایج سینمای ایران فاصله گرفته؟
در پیوند زیر👇👇
http://roubesh.ir/post/569
✍نگاهی به کلیت جشنواره فیلم فجر (۲)/ مباحث زنان در صدر مضامین فیلمها
.......♦️فیلمهای ضد قصاص پای ثابت جشنوارهها!
🔺علاوه بر فیلمهای «آه سرد» و «کت چرمی»، موضوع قصاص و برخی قوانین پیرامون آن به طور ویژه و طبق سنت سالهای اخیر جشنواره فجر در فیلم «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، بصورت ناشیانهای نقد شده است. این فیلم بسیار شبیه ماجرای پرونده قصاص بهنود شجاعی؛ نوجوانی است که پس از رسیدن به سن قانونی، در سال ۸۸ اعدام میشود.
پروندهای که با وساطت هنرمندانی مانند آقای پوراحمد در نهایت به اعدام ختم میشود. زیرا مبلغی پول برای رضایت گرفتن توسط هنرمندان جمعآوری میشود و خانواده مقتول از این کار آزرده خاطر شده و از رضایت دادن صرف نظر میکنند.
🔺در این فیلم نیز همانند سایر فیلمهای ضد قصاص، فرد قاتل «قهرمان» نمایانده میشود. قهرمانی که به تمام قتلها و محکومین آن قابل تعمیم است و در نتیجه اجرای حکم قصاص ظلم در حق او و امثال اوست. در همین راستا در انتهای این فیلم نیز بیانیه صادر میشود که؛ «تمومش کنید!!»
در حالیکه در اصول دین اسلام گذشت و بخشش مقدم بر قصاص ....
🔔ادامه مطلب جمع بندی فیلمهای جشنواره را در پیوند زیر مطالعه کنید👇👇
http://roubesh.ir/post/570
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b