✈️ این روزها بازار مهاجرت سلبریتیها داغ است. این یک انتخاب شخصیست، درست؛ اما آنها وقتی در فضای مجازی، با مخاطب عام سخن میگویند و علت مهاجرت را محدودیت در ایران و ناتوانی در نفس کشیدن بیان میکنند؛ این درواقع "انتخاب خود را تحمیل کردن" است، لذا ناامیدی و دلزدگی را القا میکنند.
🔶 همه آنهایی که با عینک مارک در ماشین مدل بالایشان هنگام بازگشت از جیم، نمیتوانند نفس بکشند و برای فرار از سانسور مهاجرت را انتخاب میکنند، انسانهایی معمولی هستند که آرمانشان محدود در خودشان است و بر جبر منافعِ خود حرکت میکنند.
⁉️باید از آنان پرسیده شود شما که خوب خوردید و خوب پوشیدید و خوب جولان دادید، چرا در حال خفه شدن بودید؟!
🔹باشد، قبول؛ شما هم ایران را دوست دارید، اما آن کسی عاشقِ واقعیست که ناملایماتی چون تحریمها و وضعیت اقتصادی و اختلاف سلایق و عقاید، نه تنها نتوانست او را از این سرزمین جدا کند بلکه بر همتش برای آباد کردن و آسایش مردمانش افزود. چرا که او به مثابه درختیست که خون شهدا آن را آبیاری کرده و ریشهاش را تناور ساخته است.
‼️شما بروید در آن بلاد راحت نفس بکشید. مردم ماندن را برمیگزینند.
لطف نموده و به جای ژستهای روشنفکری ناامید کننده، با بیان علت اصلی که "جبر منفعت" است، مردانه اعلام خروج کنید.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
💰با وجود سرمایهگذاری ۱۸میلیارد تومانی نماوا برای قورباغه، اسدزاده تهیهکننده این سریال، تقاضای ۵ میلیارد مازاد بر مبلغ قبلی کرده است که با مخالفت شدید نماوا مواجه شد.
👥 رابطه نزدیک علی اسدزاده و محمد امامی قابل کتمان نیست؛ نام محمد امامی برای اولینبار در سال ۹۳ در کنار علی اسدزاده و افشین ساعی، بهعنوان عضو هیات مدیره تصویر گستر پاسارگاد، در روزنامهای رسمی منتشر شد.
🎞شرکت تصویر گستر پاسارگاد، ابتدا در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر، صادرات و واردات کالاهای بازرگانی، مشارکت در مناقصات و مزایدهها و اخذ وام و اعتبار از بانکها و موسسات مالی و اعتباری فعال بوده و دو سال بعد، عنوان تهیه و تکثیر برنامههای ویدیویی جهت نمایش خانگی به فعالیتهای این شرکت افزوده شده است!
🚫دستآویزی به سرمایههای ملی مملکت توسط بابک زنجانی، محمد امامی، علی اسد زاده و ... در پوشش کارهای رسانهای و تولیدات فرهنگی تمامی ندارد؛ این سرمایههای مشکوک و بادآورده، در حکم زنجیری طویل هستند که مدتهاست بر گردن عوامل سینمایی، کارگردانها و بازیگران نیز سنگینی میکند، همانها که بلندگوی وضعیت نابسامان اقتصادی هموطنان عزیز و بینوای خود هستند، ولی خود در پولهای به یغما رفته از همین نیازمندان غوطهورند!!!
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
"منفعتطلبی یا حمایت؛ مسئله این است."
مدتیست در صفحات برخی سلبریتیها پستهایی مبنی بر واگذاری حیوانات خانگی به چشم میخورد.
💢 همانان که فریاد وااسفا سر میدهند و دم از دفاع از حقوق حیوانات میزنند، آنها که گوشت حیوانات را بر خود حرام کردهاند، اما به بهانه دادن آب و غذا در برابر عقیم کردنِ حیوانِ بیچاره سکوت میکنند.
🔸دوستان! قطع کردن نسل یک موجود زنده حکایت دوست داشتن است یا خودخواهی و منفعتطلبی شما؟ خودخواه هم که نباشید، دستکم ناآگاهید. کجای دنیا سلب زندگی عادی یک حیوان و به بردگی گرفتن او برای پر کردن خلا عاطفی نامش دفاع از حق است؟؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 عادیسازی روابط در قاب سینما و تلویزیون؛ از عشق قبل از ازدواج تا محبوب پس از ازدواج
✍ قسمتِ اول
♨️زندگیِ انسانی مجموعهای از روابط است که مدیریت آنها از مهمترین مهارتهای زندگی برای کسب آرامش و سعادت محسوب میشود.
💑 روابط زن و مرد، جزء لاینفک زیست در جهان است که حریم و حدودِ آن را فرهنگها معین میکنند. کمتر تولیدِ رسانهای را میتوان یافت که این روابط در آن نباشد و نمایش این نوع روابط قطعا یکی از قطبهای فرهنگسازیست.
📽 به عنوان مثال، در فرهنگ هالیوود، روابطِ عمدتا رمانتیک و اروتیک! در متن داستان رخ میدهد و سیر تطوری داستانها به ویژه در فیلمهای اروپایی به تطهیر روابط همجنس سوق یافته است.
🎞 از منظر کلی، در فرهنگ رسانهای ایران، روابط متناسب با ″عرفِ منورالفکرها″ مدیریت میشود لذا فرهنگ غنی ″اسلامی_ایرانی″ در این حوزه جایگاهی ندارد، بلکه عمدتا با تحقیر احکام اسلامی تعریف جدیدی از حدود روابط القا میشود.
🔴 اما کدام نگرش از پردهدریها در حوزه ″ارتباط آزاد″ که از فیلمهای سینمایی آغاز شد و به شبکه نمایش خانگی رسید و اکنون پایش به سریالهای سیما باز شده است، سود میبرد؟؟ نمایش ارتباطاتی که فرهنگ جامعه ایرانی را دستخوش تغییرات کرده و عرف را به پذیرش ارتباطات واداشته؛ ارتباطاتی که قبل از ازدواج به عنوان عشق و پس از ازدواج با محبوبهای قبلی است‼
🔶صداوسیما که عمدتا مخاطبانِ متعهد دارد با نمایش ارتباط بدون حدود زن ومرد قبل از ازدواج و حتی ارتباطات با حریمِ عرفِ ناپایدار بعد از ازدواج، سببِ فرهنگسازی این ″ولنگاری″ و پذیرش آن از سوی خانوادههای سنتی شده است، موضوعی که عمدتا در واقعیت تبعاتش بیش از بوستانی است که در سیما به نمایش میگذارند.
❓در این میان ″مسئولیت″ بیتوجهی به فرهنگ اسلامی و آسیبهای اجتماعی از نمایش این ارتباطات در سیما بر عهدهی کیست؟
📌ادامه دارد...
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ تحقیر و تخریب احکام در باب روابط
✍ قسمت دوم
💢 فرهنگسازیِ هنر در دوران پس از انقلاب در باب رابطهها، محدود به برداشتن حریمها نبوده بلکه به تخریب و تحقیر ناجوانمردانه احکامِ حاکمیت دینی و بیاعتبارسازی آن انجامیده است.
⛔️ نمایش تمسخرآمیزِ مردان هوسبازی که چندین زنِ صیغهای دارند و توجیه آنان که بهدلیل حمایت از این زنان وارد رابطه با آنها شدهاند؛ در سریال بیارزشِ «موچین» دسترنجِ کارگردان سریال شهید شهریاری است. علاوه بر طنزها، فیلمهای اجتماعی نیز این احکام را با درام کردن قصه، مساوی با هوسرانی، تضییع حقوق زنان و زدایندهی عواطف خانوادگی معرفی میکنند. این تولیدات درواقع درجهت تخریب حکمی گام برمیدارند که علت تشریع آن مباحث دیگری است.
⛔️در حالیکه همین قطبِ به اصطلاح فرهنگساز، راهکارِ برآمده از فرهنگ بیگانه، یعنی ″دوستیها و روابط آزاد″ را پیشنهاد میدهند و با نمایش عشق رمانتیک یا طبیعی بودن این نیاز، سعی در کاهش حساسیت عرفی در مقابل این ″روابط حرام″ دارند. در این نوع از نمایش، نه تنها این روابط تحقیر نمیشود، بلکه آن را به عنوان تنها راهکار در عرصه روابط معرفی میکنند و تبعات مربوط به این روابط را به ″شخصیتِ افرادِ درگیر″ گره میزند، نه به ″ذاتِ آلوده این روابط!″ دقیقا برعکس کاری که در رابطه با احکام شرعی میکنند!!
🔔 اما در این اوضاع ولنگار هجمه به مبانی دینی و فرهنگی، نیاز است مسئولین زیربط بجای مجوز دادنهای کنونی، یک ″دوره آموزشی″ برای نویسندگان بگذارند و گرههای کور ذهنیشان را حل کنند‼️
📌 ادامه دارد...
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
✅ وضعیت ایران با انتخابات آمریکا تغییری نمیکند، چه جمهوریخواه، چه دموکرات؛ این سخنی به حق است، زیرا خوی استکباری دولتمردان امریکا با روحیه استقلالطلبی ایرانیها نمیسازد و قطعا سیاستهایشان تغییری نخواهد کرد...
اما
چرا این تصویر؟
چرا باز سوءاستفاده از قشر مستضعف؟
♦️«آقای محمدزاده! خانم میلانی!» وضع سلبریتیهایی چون شما چگونه خواهد بود؟
باید جانب انصاف را رعایت میکردید و تصویری از ″آفتاب گرفتن″ کنار استخرتان یا حضور در رستورانی شیک در کنار همسرتان را هم به اشتراک میگذاشتید که با انتخابات امریکا این هم تغییری نمیکند.
📹کاش میتوانستید در قامت فرهنگسازان کشور، در حیطهی تخصصتان، گامی موثر در عرصه ″عدالت اجتماعی و ایضاً تغییر نگرش سیاستمداران″ مورد علاقهتان در همهکاره دانستن امریکا و اروپا برمیداشتید....
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
🔴مصادیق تخلف و جرم آپارات
🔺شرکت آپارات بدلیل فعالیت آشکار در راستای تحقق سند ۲۰۳۰؛ به ویژه بند ″چهار و پنج″ آن مجرم شناخته شد. کلیپ ژلوفن به عنوان پایه اصلی و مصداق جرم آپارات عنوان شد، در حالی که این بستر در ″تولید، نشر و تقویتِ مشاهدهی محتواهای مجرمانه″ یدِ طولایی داشته است.
🔺آپارات در باب ″کنترل محتوا″ نیز تخلفات آشکاری داشته و نه تنها نظارت قانونی اعمال نکرده بلکه در مواردی محتوای ناسالم و ضد فرهنگی را به عنوان پیشنهاد به مخاطب عرضه نموده است. تعداد بالای پیامهای بازرگانی متعارض با فرهنگ ایرانی_اسلامی و بعضا مبتذل، بارگذاری فیلمهای خارجی که خط قرمزها را نادیده گرفته، پوشش برخی مراسمهای ضد فرهنگی و حتی تقویت نشر و مشاهده برخی آثار ضد امنیتی و... نشان از بیمبالاتی مسئولان و مهیا نمودن بستر ضد فرهنگی دارد.
⛔️نکتهی حائز اهمیت این است که این شرکت مسئولیت انتشار محتوا را از خود ساقط و آن را به کاربر منتسب میکند، در صورتی که بدیهیست زیرساخت این رسانه و هر رسانه مشابه دیگر، در انحصار ″عوامل فنی″ قرار دارد و کد نویسی آن در اختیار هیچ کاربری نیست! ❌لذا این ادعا مضحک است و وظیفهی نظارت بر محتوای منتشره و خروجی رسانههایی از این دست، در اختیار عوامل پلتفرم میباشد.
🔺از موارد دیگر بحث ″دریافت مجوز قانونی″ است؛ این پلتفرم در دورهای که ویاودیها با مصوبه دولت از زیر نظر وزارت ارشاد خارج میشوند و ملزم به اخذ مجوز از رسانههای فراگیرند با چه مجوزی فعالیت داشته است؟
ادامه دارد..
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ لیبرالیسمِ روابط در فیلمها و سریالها
✍ قسمت سوم
✅ به واسطه علل اجتماعی، روانشناختی و... بین نیازهای عاطفی_جنسی با برآوردهساختن آن از راه ازدواج فاصله ایجاد شده است.
⚠️اکثرِ فرهنگسازانِ رسانه با ″عادیسازی″ روابط عشقیِ بدون تعهدِ شرعی و جداسازی آن از فضای تعبدی، نوعی ″لیبرالیسم اجتماعی″ را ترویج و با توجیه پذیرش عرف و واقعیت اجتماعی، این نوع نمایش را توجیه میکنند.
این در حالی است که شریعت نه تنها این روابط را تایید نکرده بلکه برای آن چارچوب تعیین نموده است.
🔶 با نگاهی مجموعهای به احکام دین در حوزه روابط دختر و پسر، راهکارهایی چون کنترل شهوت ازطریق کنترل چشم و مشغول کردن ذهن و جسم با فعالیتهای مختلف، زمینهسازیِ ازدواج توسط حاکمیت و خانواده و در نهایت در صورت عدم موفقیت در روشهای پیشگفته، ″صیغه″ مطرح میشود.
♨️ فیلمسازان معدودی این احکام را مدنظر قرار میدهند؛ که البته مورد هجمههای فراوانی قرار میگیرند. مانند سکانس معروف صیغه در سریال «آقازاده».
⛔️چگونه است که اکثر اصحاب رسانه با ″نمایش احکام″، سینه چاک میدهند و وااسفاگویان و با پیروی از ″جریانات معلومالحال داخلی و خارجی″ به آن میتازند، درحالیکه در مورد نمایش ″روابط حرام″ در فیلمها و سریالها سکوت اختیار میکنند؟
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!
🗣 اظهارات پرویز پرستویی در مورد انتخابات آمریکا، ضمن اشاره به این کلیپ:
🇮🇷❌🇺🇸 نه بودن ترامپ برای ملت ما خیری داشت و نه با آمدن بایدن آبی گرم خواهد شد. حکایت ضرب المثل "کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" است.
🔆امیدوارم پس از این جابجاییها و جارو جنجالها، دولتمردان ایران زمین، برای این بحرانهایی که در مملکتمان وجود دارد چاره ای بیندیشند. چاره که میگویم، بنده نه سیاستمدارم و نه تصمیم گیرنده، پس چشم امید ملت ایران به شما مسئولین است و بس؛ بهامید آرامش و آسایش و سلامتی برای ملت دوست داشتنی ایران.
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe
7.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 دغدغهای که نیست
🔶 سریِ جدیدِ مجموعه «بچهمحل» را میتوان از نظر محتوایی، برنامهای مفید دانست؛ آموزش غیرمستقیم مهارتهای زندگی در قالب قصهای خلاقانه به همراه نمایش پررنگ خوبیها در مقابل بدیها نشان از دقت بالای عوامل دارد. حضور روحانیِ مطلع و همراه، اهالیِ باصفا و ریشسفیدانِ متعهد؛ از نکات مثبت این برنامه است.
🔴 ریتمِ تند موسیقی، حرکات موزون برخی از بازیگران که گاه به ″رقص″ شباهت بیشتری دارد و برخی از حرکات بازیگران زن، که با جایگاه ارزشی زن مغایر و لبِ مرز خروج از عفت میباشد را میتوان از ضعفهای برنامه برشِمُرد. ضمناینکه قسمتی از ″گفتگوهای همسرانه″ این مجموعه با مخاطب کودک و نوجوان هماهنگی ندارد.
🔷 با اصلاح نکات منفی این برنامه، یک محصول فرهنگی مناسب تولید خواهد شد و طبعا مخاطبان آن افزایش مییابند.
💢 اما اینکه تاکنون اقدامی برای رفع این نواقص نشده، جای تامل دارد و با نگاهی خوشبینانه میتوان گفت علت، ناآگاهی مسئولین امر است و با نگاهی واقعبینانه میتوان دریافت که نه در عوامل و نه در ناظرین، دغدغهای در زمینه توجه به ″موسیقی طیّب و روابط عفتمحور″ وجود ندارد.
👤 زهرا خندان
📡 وایپ در پیام رسانهای بله، ایتا، سروش، روبیکا
@irwipe