eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
458 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
وایپ
❓صداقت یا بازی رسانه‌ای؟ آیا اظهارات داریوش مهرجویی که احساسات هر انسانی را برمی‌انگیزد صادقانه است؟ 🔹حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی در این انتخاب‌ فیلم‌های نوروزی جوانب مختلفی از جمله حضور در جشنواره فیلم فجر، تنوع ژانر و مخاطب را مدنظر قرار می‌دهند، «لامینور» هم مانند ۱۴ فیلم دیگری که در بسته اکرانی نوروز قرار نگرفته‌اند، امکان اکران در مقاطع زمانی دیگر را دارد. 🔹محمد رضا فرجی دبیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی: لامینور دوسال پیش پروانه نمایش گرفته و تاریخ آن منقضی شده، فیلم در حال حاضر مشکلی برای دریافت پروانه نمایش ندارد. 🔔پ.ن: در اکران‌های نوروزی نیاز است سازمان سینمایی آیین‌نامه و قانون قابل اجرایی را تدوین و ابلاغ نماید. آیین‌نامه‌ای که مشمول شرایط اکران بصورت شفاف مبتنی بر سیاست‌های سازمان و با در نظر گرفتن همه شرایط باشد. روش قرعه‌کشی بین فیلم‌هایی که شرایط آیین‌نامه را داشته باشند نیز مانع از حرف و حدیث‌ها خواهد شد و به تحقق عدالت نیز نزدیک‌تر است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤داریوش مهرجویی: به من اطلاعات اشتباه دادند ❓بجز تهیه‌کننده فیلم؛ رضا درمیشیان که نگران چگونگی اطلاع دادن به آقای مهرجویی بوده!!، چه شخص دیگری مسبب دادن اطلاعات اشتباه به ایشان بوده؟ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
👤داریوش مهرجویی: به من اطلاعات اشتباه دادند ❓بجز تهیه‌کننده فیلم؛ رضا درمیشیان که نگران چگونگی اطلا
🔔برای احترام به افکار عمومی لطفا با «رضا درمیشیان» برخورد قانونی کنید. حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به اظهارات خلاف واقع تهیه‌کننده فیلم «لامینور» گفت: بدلیل رفتارهای خارج از شئونات و جوسازی‌های بی‌مورد و دادن اطلاعات غلط به کارگردان محترم فیلم، سازمان سینمایی امکان برخورد قانونی با این تهیه‌کننده را برای خود محفوظ می‌داند. ایل‌بیگی گفته؛ اسنادِ انجام مراحل مختلفِ اقدامات تهیه‌کننده فیلم «لامینور» برای اخذ پروانه نمایش در سامانه وزارت ارشاد موجود است. طبق اسناد موجود در تاریخ ۱۱/۱۰/۱۳۹۸ پروانه نمایش فیلم به مدت دو سال صادر شده است که پایان اعتبار آن ۱۱/۱۰/۱۴۰۰ بوده است. ثبت درخواست اولیه اطلاعات پروانه نمایش در سامانه جدید توسط متقاضی در تاریخ ۹/۱۲/۱۴۰۰ صورت گرفته است. ثبت درخواست تمدید پروانه نمایش برای فیلم «لامینور» در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۰ انجام شد و پروانه نمایش تمدید شده در همین تاریخ برای متقاضی صادر شده است.  با توجه به این که تهیه‌کننده یک فیلم مسئولیت انجام امور مربوط به اخذ پروانه را به عهده دارد، وی گفت؛ درمیشیان، به جای مراجعه به سامانه صدور مجوز برای پیگیری امور مربوط به فیلم متاسفانه با ایجاد هیاهو و با دادن اطلاعاتی خلاف واقع به آقای مهرجویی زمینه آزرده خاطر کردن ایشان را فراهم کرد، در حالی که بخش عمده‌ای از این اتفاق‌ها به دلیل‌عدم پیگیری تهیه‌کننده فیلم رخ داده است.  📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
🎥«موقعیت مهدی» 🔹شاید بیراه نباشد بگوییم هادی حجازی‌فر با فیلم «موقعیت مهدی» امیدهای تازه‌ای را در چ
✅ تجلیل رهبر معظم انقلاب از فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» 🔹فیلم موقعیت مهدی، عالی بود. پر از نکته‌های دقیق و روایت درست... شخصیت شهیدان باکری خصوصا محور فیلم که آقا مهدی است را به درستی و با ظرافت، تصویر و روایت کرده است. زاویه روایت فیلم هم ابتکاری بود خاصه با محوریت خانه و خانواده. 🔹برخی قسمتها، مثل "مواجهه آقا مهدی با خانواده بعد ازشهادت آقا حمید و برنگشتن پیکر برادر شهیدش" و قسمت "من مهدی باکری نیستم" یا "روایت شهادت خود آقا مهدی باکری" و... پر از نکته است. از این نکات قابل تامل در فیلم فراوان است، شاید بیست نکته‌ی اینگونه وجود دارد. 🔹این فیلم از اون فیلمهائی است که آدم دوست داره تا تموم شد بازم دوباره اونو ببینه. 🔹از تمام عوامل دست اندرکار ساخت این اثر بسیار خوب، کارگردان و تهیه کننده فیلم، تشکر و قدردانی باید کرد...» 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎭نمایشی جذاب و اثرگذار در عصر جدید 🔸آرزو جعفری در صحنه عصر جدید نمایشی را اجرا کرد که سال‌هاست در صحنه‌ها و اجراهای مختلف دچار سانسور و یا تحریف شده است. 🔸روایت نوجوانانی که با سن و سال کم به جبهه رفتند و مادرانی که سال‌ها با خاطرات و آرزوهای فرزندانشان زندگی کردند و چشم انتظار چند تکه استخوان‌ ماندند. ✅استقبال داوران و مخاطبان که به احترام آرزو جعفری ایستادند، گویای ناگفته‌های بسیاری برای عرصه تئاتر کشور است. برنامه عصر جدید چند اجرای متفاوت و خوب دیگر همانند گروه پهلوانک‌های ایران زمین، خواننده افغانستانی و جوان کرمانی و...نیز داشته است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
💰برگزیدگان اسکار در مراسم انتخاب بهترین‌های اسکار یکی از حواشی پر بازدید دوره هفتاد و چهارم کشیده‌ی‌ «ویل اسمیت» بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۲ به صورت مجری مراسم بود که همسرش را مورد تمسخر قرار داد. همسر این بازیگر بدلیل ابتلا به بیماری کچل شده است. 🔸برگزیدگان مراسم به شرح زیر است: 🎞بهترین فیلم: «کدا» 🔹بهترین صداگذاری: «تلماسه» 🔹بهترین فیلم کوتاه: «خداحافظی طولانی» 🔹بهترین مستند کوتاه: «ملکه بسکتبال» 🔹بهترین انیمیشن کوتاه:«برف پاک کن» 🔹بهترین: تدوین:جو واکر «تلماسه» 🔹بهترین موسیقی متن: هانس زیمر «تلماسه» 🔹بهترین چهره‌آرایی: «چشمان تامی فی» 🔹بهترین طراحی صحنه: «تلماسه» 🔹بهترین بازیگر نقش مکمل زن: آریانا دبوس «داستان وست ساید» 🔹بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: تروی کوتسور«کدا» 🔹بهترین فیلمبرداری:گریگ فریزر «تلماسه» 🔹بهترین جلوه های ویژه:«تلماسه» 🔹بهترین انیمیشن: «افسون» 🔹بهترین فیلم بین الملل:«ماشین من را بران» محصول ژاپن 🔹بهترین طراحی لباس:«کروئلا» 🔹بهترین فیلمنامه اوریجینال:«بلفاست» 🔹بهترین فیلمنامه اقتباسی:«کُدا» 🔹بهترین مستند بلند:«تابستان روح» 🔹بهترین ترانه: بیلی آیلیش و فینیاس اوکانل «زمانی برای مردن نیست» 🔹بهترین بازیگر نقش اول زن:جسیکا چستن « چشمان تامی‌فی» 🔹بهترین بازیگر نقش اول مرد:ویل اسمیت « شاه ریچارد » 🔹بهترین کارگردانی:جین کمپیون «قدرت سگ» 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
✳️ «منصور» هنری در طراز انقلاب اسلامی/یادداشتی به بهانه پخش تلویزیونی فیلم منصور 📽 «سیاوش سرمدی» نویسنده و کارگردانِ فیلمی است که فرماندهی «منصور ستاری» در نیروی هوایی ارتش در سال‌های شست وپنج به بعد و در بحبوبه‌ی جنگ تحمیلی را به تصویر کشیده است. انتخابِ رسانه‌ی ملی برای نمایش فیلم انتخاب درستی است زیرا👇 🔴 از نکات قابل تامل این فیلم، حضورِ فرمانده در بین داغ‌دیدگانی است که او و نیروی هوایی را مقصر به شهادت رسیدن عزیزانشان می‌دادند، این کار نشان می‌دهد که برای یک مسئول در نظام اسلامی لازم است که شبهه‌ها را کنار بزند و برای ایجاد یقین و اقناع در مردم تلاش کند ⬅️ مسئله‌ای که متاسفانه در برخی از مسئولین به ویژه برخی از مجلسی‌ها دیده نمی‌شود. 🔴 پیام مهمِ فیلم به مسئولین حوزه‌ی هنر هفتم و کارگردانان این است که اگر بر روی سوژه‌های حقیقی در هشت‌سال دفاع مقدس و افرادِ جهادی که در طول این چهل سال، در کشور کم نیستند، پرداخته شود، رسالت اصلی خود را ایفا کرده‌اند، و و سوال مهم‌تر آنکه چرا وقتی روایت‌هایی با شخصیت‌های حقیقی در دفاع مقدس وجود دارد، روایت‌های حاصل تخیل مانند دسته‌ی دختران و... مورد علاقه قرار می‌گیرد⁉️ شاید یکی از دلایل این گرایش تعریف واقعه از نگاهِ شخصی کارگردانان باشد‼️ 🔔 مطلبِ کامل را در نشانی زیر مطالعه کنید👇👇 http://roubesh.ir/1401/01/14/mansour 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
41.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بوسه داور برنامه استعدادیابی بر دست نوجوان ایرانی ✅هنرنمایی سید محمد حسینی مداح نوجوان ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی «وجیها بالحسین (ع)» با حضور سیدطالع باکویی و داوران عراقی داوران این برنامه از هنرنمایی نوجوان ایرانی به وجد آمدند و ملاعلی پاشازاده به دستان این مداح نوجوان ایرانی بوسه زد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥مهاجر افغانستانی در قاب فیلم‌های ایرانی/تشدید اختلاف یا اتحاد؟ ⛔️تفرقه افکنی‌های اخیر بین مردم ایران و افغانستان بعید است که بدون سازماندهی بوده و چند اتفاق کور باشد. شیطنت‌های رسانه‌ای و پخش کلیپ‌های نفرت‌پراکن چیزی جز خروجی اتاق فکرهای دشمنان دو ملت نمی‌تواند باشد. افغانستان به عنوان قسمتی از حوزه تمدن ایران به طور ویژه مورد توجه جریان استکبار بوده و هست به‌ویژه که با تشکیل تیپ فاطمیون حساسیت‌ها تشدید شد؛ بنابراین از هر فرصتی برای التیام کینه‌ و خشمشان استفاده می‌کنند. ⛔️در این میان جریان فرهنگی هنری کشور نیز علیرغم برخی شعارهای عوامانه هنر برای هنر و غیر سیاسی بودن هنر و...، سر بزنگاه‌ها غالبا همسو با جریان دشمن عمل کرده‌اند. تبیین سیاست‌های دشمن یا به‌عبارتی حرکت در خلاف جهت مبانی و راهبردهای جمهوری اسلامی در موارد زیادی در فیلم‌ها و سریال‌ها پیگیری می‌شود. ⁉️در موضوع افغانستان و مهاجران افغان نیز عملکردی همسو با جریان رسانه‌ای دشمن اتخاذ شد. چندی پیش در پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» فیلم‌های با مضمون شرایط مهاجران افغان داخل ایران به طور غیر عادی بالا بود. افزایش مشکوک این دست فیلم‌ها، آن هم به یکباره، نشان از شیطنت‌ها و برنامه‌های احتمالی آینده داشت. همچنان که در همین جشنواره و افزون‌تر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، تعداد بالای فیلم‌های با موضوع جنایات طالبان کاملا مشهود بود؛ چرا که موضع جمهوری اسلامی در قبال طالبان تدافعی نبود. ⛔️متاسفانه رویدادهای هنری همچون سینما حقیقت عامدانه یا جاهلانه درباره افغانستان در مسیری که توسط دشمن یا جریانات نفوذی آن‌ها طراحی شده، حرکت کرد و نیاز است مسئولان در چرایی و چگونگی تحقق آن تأمل کنند. 🔔در این باب حین برگزاری جشنواره سینما حقیقت در قالب مطلبی این موضوع به مسئولان امنیتی و فرهنگی هشدار داده شد. 🎞علاوه بر فیلم‌های کوتاه و مستند در سال‌های اخیر فیلم‌های سینمایی که برادران محمودی با حمایت وزارت ارشاد ایران ساخته‌اند در جهت واگرایی بین دو ملت و ترویج اختلافات بوده است. «نوید و جمشید محمودی » دو برادر افغانستانی ساکن ایران هستند که با فیلم‌هایی نظیر «شکستن همزمان بیست استخوان»، «مردن در آب مطهر» و رفتن و... تنها به بیان مشکلات مهاجران بسنده کرده‌اند و شرایط وخیم آن‌ها را در قالب تصویر بیان کرده‌اند. آثار این دو برادر در جشنواره‌های فجر نیز دیده شده و جایزه دریافت کرده است. فیلم‌هایی که نه بیان آن عادلانه‌ است و نه محتوای آن، اما با ایجاد کدورت و نفرت بین مردم دو کشور با مذاق جشنواره ‌های خارجی سازگار است. 🔻ماحصل بی‌تدبیری‌ها و ادامه مسیر ریل شده در جریان هنری کشور، توسط دولت‌های مختلف شرایط امروزی را استمرار خواهد بخشید در صورتی که چند اثر قوی می‌تواند مانع از تلاطم ذهن‌های دو ملت در اثر اغواهای رسانه‌ای باشد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
❓تعددِ فیلم‌های مستند سینما حقیقت با موضوع مهاجران افغانستانی 🎥پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماح
📢📢مطالعه مجدد این مطلب در این روزها خالی از لطف نیست.👆👆👆 🔴🔔🔔هشداری که در چند ماه اخیر به مسئولان امنیتی و فرهنگی داده شد.
وایپ
🔔ادامه نمایش فیلم‌هایی با مضمون مشکلات «مهاجران افغان» در جشنواره حقیقت ❓تحلیل مسئولان امنیتی و همچن
📢📢مطالعه مجدد این مطلب در این روزها خالی از لطف نیست.👆👆👆 🔴🔔🔔هشداری که در چند ماه اخیر به مسئولان امنیتی و فرهنگی داده شد.
✍قابل توجه مخاطبان محترم گزارش کاملی از چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ از فرایند اجرا تا بررسی محتوای فیلم‌های جشنواره در دو نوبت منتشر می‌شود. شماره اول👇👇
🎥چهلمین جشنواره فیلم فجر رسانای رحمت یا نارسانا؟ حاکمیت ستیزی؛ محوریت فرد و معرفی شاکله‌ای نادرست از زن 🔸چهلمین جشنواره فیلم فجر در دورانی برگزار شد که همچنان تهدید سرایت بیماری کرونا در اجتماعات اجتناب‌ناپذیر بود و همچنین با آغاز به کار دولت سیزدهم، چینش جدیدی از مدیران سینمایی و هنری برگزاری این رویداد را در دست گرفتند. مدیرانی که به تبعِ سیاست‌های دولت جدید، شعارهای همسویی را همچون امید آفرینی، سرلوحه کار خویش اعلام کردند. 🔹حواشی جشنواره که جز لاینفک هر دوره است تا حد زیادی متاثر از هیئت انتخاب فیلم‌ها، داوران بخش مسابقه، گروه اجرایی جشنواره و فیلم‌ها و نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ها است در این دوره، از همان ابتدای کار معرفی دبیر جشنواره، گزینش فیلم‌ها و حذف بخش «نگاه نو» آغاز شد.... 🔹لازمه دریافتن و فهم این موضوع که آیا جشنواره فجر را می‌توان در شمار یک رسانه رحمت محسوب کرد یا نه، نیاز به بررسی سه عامل دارد. مسئولان جشنواره فجر از رئیس سازمان سینمایی تا عوامل اجرایی آن، خبرنگاران و عکاسان، انواع رسانه‌های مکتوب و تصویری و بسته محتوایی جشنواره یعنی فیلم‌های پخش شده در این رویداد، شاکله تحقق و یا عدم تحقق رسانه رحمت بودن جشنواره چهلم را تشکیل می‌دهند. برای احصاء محتوای کلی فیلم‌های جشنواره نگرشی جامع به پیام و موضوع فیلم‌ها نیاز است.... 🔔ادامه و متن کامل را در نشانی زیر مطالعه نمایید👇👇 http://roubesh.ir/1401/01/28/40festival-fajr 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
❓ موضوع آزار جنسی چرا پیگیری قضایی نشد؟ ♦️ زمانی که، بر یک خبر جنجال‌های رسانه‌ای ایجاد می‌شود، بهترین کار تأمل بیشتر است تا هیاهوهای نظرات و تبِ همه‌چیزدانی بخوابد و بهتر بتوان تحلیل کرد. ❌ رشته توئیت‌های زنِ سینمای ایران مبنی بر خشونت جنسی در محیط کار، سبب اعتراضات کلان عده‌ای از زنان حوزه‌ی سینما و بیانیه‌نویسی و ایجاد کمیته مستقل برای پیگیری مطالبات بیانیه گردید. 🔴 اما آزارهای جنسی در حوزه‌ی سینما، تازگی ندارد، چندین سال پیش «چیستا یثربی» از آن سخن گفت که البته برخی از این زنانِ امضاکننده‌ی بیانیه‌ی اخیر با گفتن «خفه‌شو» صورت مسئله را پاک کردند، اعتراضات مرحوم سلحشور نیز با اظهاراتِ همین زنان معترض مبنی بر پاکی و درستی فضای سینما، نادیده گرفته شد. در این میان نظر یکی از بازیگران مرد نیز قابل تأمل بود که منکر تجاوز و آزار شد و گفت زنان خودشان خواستند... ⛔️این جنس اعتراضات ناشی از زیست غربی در سینمای غرب تحت عنوان جنبش me too که چندسال پیش در این راستا آغاز شد نشانی از حقیقت فساد در سینمای جهان دارد. بنابراین می‌توان ادعا نمود که بخشِ مهمی از این آزارها، تبعاتِ نوع زیستنی است که در آن محدوده‌هایی برای حریمِ انسانی دیده نمی‌شود، برای رسیدن به منافع مادی و شهرت شغلی، باید با این فسادها همراه شد و حتی بر روی آن سرپوش نیز گذاشت، کاری که برخی از زنانِ معترض کنونی بر اظهارات همکاران زن‌شان در سال‌های پیش داشتند و حتی کسی که علاقه‌اش سینما است اما حریم هم برایش معنا دارد، مجبور به حذف می‌شود. در این سبکِ شغلی، خوردن مشروبات الکی، درخواست‌های خلوت از جانب صاحبان نفوذ این عرصه و... طبیعی انگاشته می‌شود پس تبعات آن نیز باید طبیعی انگاشته شود، همانگونه که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است. همانگونه که جنبش me too اثراتِ امنیت‌بخشی نداشته و نخواهد داشت. 📛 از منظری دیگر می‌توان این بیانیه را یک حرکت سیاسی و فمنیستی دانست، شاید در ابتدای امر یا حتی برخی از امضاکنندگان، حسن نیت داشته باشند اما نمی‌توان از جنبه‌های سیاسی و فمنیستی آن غافل شد. 🔴 طبق قوانین کشور، زمانی یک عمل منافی عفت، تعقیب و تحقیق می‌شود که جرم در ملاعام باشد یا شاکی خصوصی داشته باشد، درحالیکه معترضان کنونی، در قوه‌ی قضائیه شکایت خود را مطرح نکرده‌اند!! از یک طرف فریادهای رسانه‌ای می‌زنند و از طرف دیگر اقدام قانونی مطابق با قوانین کشور نمی‌کنند‼️ و بعد یکی از اعضای کمیته ادعا می‌کند که صدای اعتراضات در ایران به جایی نمی‌رسد، این ادعا با عدم تشکیل پرونده در کشور به چه چیز دامن می‌زند؟ ⛔️ایجادِ فضایی که در آن «تهمت‌زدن و افترا بستن» به ‌راحتی امکان دارد و با جنجال‌های رسانه‌های تربیت‌شده‌ای چون bbc به آن ضریب داده می‌شود بدون آنکه حقیقتی نمایان شود یا آزارگری در دادگاه مجرم شناخته شود آسیب‌زاست، چه بسا در آینده نیز برخی از زنانِ معترض با آزارگران همکاری کاری نیز داشته باشند. بنابراین این نوع اعتراض که تنها در حد حرف زدن در فضای مجازی‌ست، دور از ذهن نیست که تعدادی به هر دلیل اقدام به تهمت زدن و لکه‌دار کردن افراد سالم نیز کنند! 🚫 در بخشی از بیانیه با اعلام همبستگی، زنان منتظر ایجاد امنیت شغلی هستند اما از چه مجاریِ قانونی‌ای؟ آیا معترضان زن به درخواست معاون امور زنان ریاست‌جمهوری جهت برگزاری جلسه پاسخ مثبت داده‌اند⁉️ یا چون در ایران صدای اعتراضی شنیده نمی‌شود فقط صداهایشان را در فضاهای مجازی با کمک رسانه‌های مخالفِ ایران به گوش جهانیان می‌سانند؟ بنابراین نمی‌توان این حرکت را دلسوزانه قلمداد کرد بلکه مقاصد سیاسی و فمنیستی آن بسیار عیان است به ویژه با برخوردهای دوگانه‌ای که همین زنان در مورد آزار جنسی داشته‌اند. ♦️از طرفی سینمای ایران یکی از مهم‌ترین قدرت‌هایی است که در آن زمینه‌ی نمایش حقیقت فراهم است و در صورت مدیریت صحیح می‌تواند نقش‌آفرین باشد، چرا که نمونه‌های موفقی در سال‌های اخیر بروز یافته‌اند و همین سبب ایجاد وحشت در بین رسانه‌های تحت سلطه شده است. بنابراین ایجاد تفرقه و همچنین ایجاد فضای تهمت‌آلود سبب کاهش قدرتِ سینمای حقیقت‌گو خواهد شد. یکی از عوامل ایجادکننده‌ی این تفرقه، این اعتراضات بدونِ پیگیری‌های قانونی است. 🖌 تمامِ این فرضیه‌ها، به اینجا ختم می‌شود که این گام‌ها بیشتر جنجال‌های رسانه‌ای باشد تا مطالبه‌ای واقعی!! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
شهید آوینی، مردِ جریان‌ساز حوزه‌ی هنری بود و آنقدر خوب انقلاب و اسلام و امام را فهمیده بود که حرف‌هایش برای تاریخ ثبت شد. سخنان و اقداماتی که نشان داد، آوینی، خودش را تکثیر کرد و مرگش مانعِ تکثیر شدنش نشد که البته نوعِ مرگی را زیست که عین زنده بودن است. آوینی‌هایی چون او در این انقلاب هستند و این روزها جامعه‌ی هنری و صد البته نظام تئوریک هنر، فقدان یکی دیگر از آوینی‌ها را به سوگ نشسته است.... او، هم‌جنس آوینی بود. کارهایش و افکارش را باید در طول تاریخ نگریست نه محبوس در این زمانه. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
✍قابل توجه مخاطبان محترم گزارش کاملی از چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ از فرایند اجرا تا بررسی محتوای فیل
🎥چهلمین جشنواره فیلم فجر/۲ بخش محتوایی فیلم‌ها: حاکمیت ستیزی؛ محوریت فرد و معرفی شاکله‌ای نادرست از زن 🔸مهم‌ترین قسمت جشنواره فیلم‌های بخش مسابقه است که با نظر هیئت انتخاب برگزیده شده و برای اهالی رسانه و منتقدان پخش و سپس ارزیابی می‌شوند. پیامی که از برگزاری جشنواره مخابره می‌شود بر مبنای محوریت کلی این فیلم‌هاست و با بررسی محتوای تک تک فیلم‌ها و یافتن معنا و مفهوم غالب در آن‌ها حاصل می‌شود.  🔹محوریت و تشابهات دوره چهلم را می‌توان در دو موضوع « نسبت افراد با حاکمیت» و «نحوه تصویر زن» بررسی نمود. در تعدادی از بیست و دو فیلم حاضر، فرد محوری و ضدیت با نمادهای حاکمیت و حرکتی خلاف جهت سیستم بارز است. در فیلم‌هایی نظیر علفزار به کارگردانی کاظم دانشی، مرد بازنده محمد حسین مهدویان، هناس حسین دارابی، دسته دختران منیر قیدی، برف آخر امیرحسین عسکری، لایه‌های دروغ رامین سهراب، مستند احضار، نگهبان شب رضا میرکریمی این آسیب برجسته است.... 🔔ادامه و متن کامل را در نشانی زیر مطالعه نمایید👇👇 http://roubesh.ir/1401/02/12/40-FAJR-FESTIVAL 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴بازهم سلبریتی‌ها بازهم ناامید کردن مطلق مردم!! بهتر نیست به‌جای غم‌پراکنی حق مردم را از دارایی‌تان بدهید؟ ⛔️تعدادی از سلبریتی‌ها در روزهای سختی که مردم در تنگنای معیشت‌اند، همگام با رسانه‌های ضد ایرانی و همچون گذشته در القای ناامیدی در جامعه موفق عمل می‌کنند. 🔹دولت جدید در حال انجام سیاست‌هایی‌ست که به نظر بسیاری از متخصصین ضروری‌ست و نیاز به همراهی همگانی دارد اما برخی، تنها، ناامیدی را به مردم القا می‌کنند، خطی که رسانه‌های بیگانه آن را دنبال می‌کنند. از سلبریتی‌ها اتوقع آن می‌رود که آزاده باشند و رفتاری همانند دولت گذشته با این دولت نیز پیش بگیرند و کمی تأمل کنند. ⛔️این نوع رفتار زننده تعدادی از سلبریتی‌ها از همان منطقی پیروی می‌کند که در انتخابات گذشته سبب پیروزی دولت متبوعشان شدند، سطحی، احساسی و متاسفانه برخی در راستای حفظ یا کسب منافع شخصی. 🔹حال انتظار می‌رود در شر ایط فعلی که جهان دچار بحران شده و مهم‌تر از آن سوءتدبیرهای دولت گذشته نیز گریبان کشور را گرفته، اگر نمی‌توانند آرامش القا کنند، بر ناامیدی‌ها و رنج‌های مردم نیز نیافزایند. ✅بگذریم از این‌که اگر این قبیل افراد صدق نیت دارند، با پرداخت داوطلبانه مالیات، انصراف از در یافت یارانه‌ها و...می‌توانند باری از دوش مردم بردارند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔴بنای جمهوریِ اسلامی، ساکت کردنِ منتقدان نیست 🔹مهم‌ترین شاهدِ این ادعا، انتقادات و حتی افتراهای سلبریتی‌ها در این کشور است که نه تنها ساکت نمی‌شوند بلکه مجوز فعالیتشان همچنان به قوت باقی است و اقتصادشان از همین کشور رونق‌ها یافته است. جالب است که خودشان صداوسیما را تحریم می‌کنند بعد اگر تصویری از این رسانه پخش نشود، آن را به خفقان اجتماعی تعبیر می‌کنند. 🔸اگر از بدسلیقه‌گی‌ها و رفتارهای غلط در حق بعضی از افراد چشم بپوشیم، غالبا کسانی سرکوب می‌شوند که ⁦اتهامات واقعی دارند نه وهمی، آنچنان که ذهن جنابان بیشتر در خدمت وهم است تا عقل‌. وهم است چون به طور مثال در ماجرای آقای غفوری، ایشان در بازی تیم‌شان شرکت کردند و از صداوسیما نیز پخش شد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎶سلام_فرمانده، شوکی بر تحلیل‌گرانِ وضعیت اجتماعی_سیاسی جمهوری اسلامی ایران ♦️ با پخش کلیپ‌ شبه‌خواننده در مدارس؛ سینه‌چاک نشان داده شدن دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها در فضاهای مجازی برای رپرِ پُر تتو، پخش کلیپ‌های رقص دختران در مدارس و همراهی سلبریتی‌ها با این دست شادی‌ها، تحلیل‌گرانِ به اصطلاح برانداز و گاهی منتقدین افسادطلب داخلی را، به تهی شدن معارف در نسل‌های جدید و روی‌گردانی از توحید امیدوار کرده بود. تحلیل‌هایی که به پیروی از تحلیلگر مشهور! نتانیاهوی ناکام! در ربط دادن پوشیدن شلوارلی در جوانان و به تناسب آن پایان ج.ا.ا، بیان شده بود. و حضورِ گسترده‌‌ی کودکان و نوجوانان در سطح جامعه و رسانه‌ها، خط بطلانی بر این تحلیل شد. 🔺 شاید بهتر باشد رازِ این حجم از هجمه‌ها را در همین نکته‌ی لطیف دید که آنان به علت عدم بصیرت در شناخت ایرانیان و توهم این که، نسلِ سازنده‌ی ایرانی در آینده محدود به همین کلیپ‌های رقص و طرفدارن فلان شخص و بی‌بندوباری‌های مجازی است! و این تمایلات است که جمهوری اسلامی را به ورطه سقوط می‌کشاند ⬅️ در حالی‌که نسلی توحیدی با باورهای مستحکم خانوادگی، یک اجتماع در سطح جامعه و حتی جهان اسلام، ایجاد کرده است و از آنجا که توحید همواره بر باطل چیره می‌شود، وجودِ این تعداد خانواده‌ی مشتاق مهدویت، آنان را با واقعیت اُفول خود، روبه‌رو ساخته است. ✅جهان واقعی، جهانِ نمایشی برخی از سلبریتی‌ها و فضای مجازی نیست که جامعه‌ی پیرامونی آنان از فساد پر شده است، بلکه جهان واقعی، جهان تشییع‌کنندگان شهید حاج قاسم سلیمانی، نسلِ غیور سلام فرمانده و پیشرفت‌های کلان علمی است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔔منتقدان سلام فرمانده بخوانند 🔹«اُنس‌دهی با مباحث دینی» مولفه مهم تربیتی ♦️در نگاهِ تربیتی علما و امام خمینی رحمت‌الله علیه، تربیت در دوره‌ی کودکی یکی از مهم‌ترین و موثرترین است اما نه به شکل‌ مستقیم بلکه با تاثیر بر ناخودآگاه کودک و استفاده از مدل تربیتی مناسب، ایجاد فضاسازی متناسب است، یعنی در اجتماع به گونه‌ای مولفه‌ها چیده شود که به طور ناخودآگاه در کودک موثر باشد. 🔸توصیه‌های علمایی چون "آیت‌الله بهجت" به اینکه وقتی به حرم‌های مطهر وارد می‌شوید، خوردنی‌های خوشمزه به کودکان بدهید تا خاطره و تداعیِ شیرینی از حضور در این مکان‌های متصل‌کننده به وحی و توحید داشته باشند نیز، از این روست. 🔹اُنس‌دهی یعنی ایجاد خاطره‌ی شیرین از مولفه‌های دینی؛ به طور مثال در نمازهای جماعت یا مراسم روضه‌ و... محترم شمردن کودکان، تهیه خوردنی‌ها و... از این دست می‌باشد. ✳️ شعر، از مهم‌ترین ابزارهای ایجاد «شور و تهییج» در انسان است، از این رو در سیره‌ی حضرت رسول و اهل بیت علیهم‌السلام توجه به شعرا وجود داشته است. پس یکی از مهم‌ترین کارکردهای شعر، ایجاد شور و خاطره خوش و اُنس‌دهی به مفاهیم دینی است؛ بنابراین برخی از انتقاداتی که به می‌شود، مردود است چون رسالت اصلیِ شعر با توجه به سطح کودکان یعنی؛ انس‌دهی و ثبت در خاطره آنان را در خود دارد. 🔸در رسانه توجه به «سطح مخاطب» مهم است و این شعر شاید از نظر مفهوم و ایجاد شعور در سطح فهم و سن مخاطبان زیر شش سال نباشد اما با این سطح از مخاطب با انس‌دهی، ایجاد مفاهمه کرده است و فضاسازی تربیتی رخ داده است. مانند بسیاری از انیمیشن‌های تولیدی والت دیزنی و... که مفاهیم سطحی و عمقی دارد و با سطوح مختلف مخاطبان ایجاد ارتباط می‌کند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥 هفتاد و پنجمین جشنواره کن به پایان رسید. این دوره از جشنواره با حضور «اصغر فرهادی» در بین هیات داوران بخش مسابقه اصلی همراه شد. 💬فهرست کامل برندگان جشنواره کن ۲۰۲۲: 🔹نخل طلای بهترین فیلم: «مثلث غم» ساخته «روبن اوستلوند» 🔹جایزه بزرگ هیات داوران: «نزدیک» به کارگردانی «لوکاس دونت» و «ستارگان در ظهر» به کارگردانی «کلر دنی» 🔹جایزه داوران: «ایی اُ»(EO) ساخته «یرژی اسکولیموفسکی» 🔹 بهترین کارگردانی: «پارک چان ووک» برای فیلم «تصمیم به رفتن» 🔹بهترین بازیگر مرد: «سانگ کانگ هو» برای بازی در فیلم «دلال» ساخته «هیروکازو کوره اِدا» 🔹بهترین بازیگر زن: زهرا امیرابراهیمی برای بازی در فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی 🔹بهترین فیملنامه: «پسری از بهشت» نوشته «طارق صالح» 🔹جایزه ویژه سالگرد جشنواره کن: «توری و لوکیتا» ساخته «ژان پیر داردن» و «لوک داردن» 🔹جایزه دوربین طلای کن : فیلم «اسب کوچک جنگی» به کارگردانی «رایلی کیو» و «جینا گامل» (بهترین فیلم اولی جشنواره) و فیلم «پلان ۷۵» ساخته «هایا کاوا چی» نیز مورد تقدیر ویژه هیات داوران جایزه دوربین طلا قرار گرفت. 🔹جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه: فیلم «آب زمزمه می‌کند» به کارگردانی «چن جی نینگ». فیلم کوتاه «لوری» ساخته «ابیناش ویکرام شاه» نیز مورد تقدیر ویژه هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره قرار گرفت. 🔹جایزه بهترین فیلم بخش اصلی جشنواره به انتخاب هیات داوران فدارسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی): «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🔔🔔 اخبار و اطلاعات دنیای هنر را در این کانال بخوانید. 👇👇👇 ✅پوشش کامل و سریع اخبار و حواشی 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
هدایت شده از اخبار جهان هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدال لفظی دو منتقد سینما ؛فهیم و گبرلو، روی آنتن زنده بر سر جشنواره فیلم کن محمد تقی فهیم: کن چه کشکی ست....عنکبوت مقدس فیلم نیست.. 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
❓در یک جشنواره بین‌المللی از چه مسائلی می‌توان گفت؟ سیره امام ≠ سیره سلبریتی‌ها 🔸در سال‌های ۱۳۴۲ به بعد، حضرت امام برای شاه و دولت دیکتاتوری نسبت به مردم و سرسپرده به آمریکا، بسیار مشکل‌ساز بود و او با زندانی شدن و تهدید، از تکلیفش که یکی از مهم‌ترین‌هایش حفظ استقلال کشور بود، دست نکشید و مردم بیش از گذشته به ایشان اقبال داشتند، او را به ترکیه تبعید کردند و بعد از مدتی او را به عراق فرستادند. مقامات دولتی عراق که با حکومت ایران تضاد منافع داشتند می‌خواستند از ایشان استقبال کنند اما امام درخواست آنان را قبول نکرد و چنین اظهار داشت که اختلاف او با دولت ایران یک امر داخلی است و مربوط به سایر دول نمی‌شود. این اقدام در سایر کنش‌ها با مسئولین عراقی تکرار شد و امام حاضر به صحبت در مورد ایران نشد چون آن را یک امر داخلی می‌دانستند. 🔹این نکته در سیره‌ی امام بسیار مشهود بود. یک امر داخلی ربطی به بین‌الملل ندارد و شاید یکی از رموز ماندگاری اندیشه‌ی امام در حکومت‌داری همین باشد که مردم حسن نیت ایشان را درک می‌کردند و می‌دیدند که امام هیچ‌گاه برای شهرت یا جاه یا مقام تلاشی نکرد. 🔰این سیره، نیاز هر کشوری است که باید مسئولین و متولیان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدان توجه کنند درحالیکه بسان گوهر نایابی شده که دارندگانش اندک‌اند. ⚠️سطح صحبت‌ها و رفتار عوامل فیلم‌ها و مهمانان ایرانی جشنواره کن و نوع برخورد و واکنش برخی نیز حاکی از فقدان همین ویژگی برجسته در بخشی از متولیان فرهنگ کشور است. اخبار رسانه‌ها نیز به تبع آن، عمدتا مربوط به نشست‌های رسانه‌ای دو فیلم «برادران لیلا» و «عنکبوت مقدس» و سوالات سیاسی و پاسخ‌های سیاسی‌تر، منفعلانه و ذلیلانه عوامل فیلم‌ها، رفتارهای خارج از عرف، اتهام تعرض به یک بازیگر مرد پیشکسوت حاضر در جشنواره و انتقاد از رفتار دوگانه خانم بازیگر عضو اصلی جنبشِ آزار جنسی، در همراهی با این بازیگر، جایزه خانم زر ابراهیمی و محتوای فیلم‌ها و حواشی مابعد آن‌ها و.... است. ❓اما سوال اساسی از حاضرین در جشنواره‌ی بین‌المللی این است که چه می‌توانستند بگویند تا نفعی برای مردم و فرهنگ ایرانی داشته باشد؟ قاعدتا عقل و نفس سلیم، جشنواره‌ی کن و امثال آن را جایگاهی برای بیان مسائل بین‌المللی می‌داند که می‌توان از آن جایگاه استفاده کرد. تقلیل دادن صحبت‌ها به مسائلی چون نوع موسیقی، پوشش، خراب شدن یخچال و... که نشانی از واقعیت هم ندارد، چه احساسی را در مخاطب جهانی برمی‌انگیزاند⁉️ قطعا ایران‌هراسی و تحقیر، آن هم برپایه‌ی اطلاعات نادرست عده‌ای در جهان بین‌الملل را در پی خواهد داشت! 🔹این اظهارات که نشان از سازماندهی دارد، سبب می‌شود نظام بین‌الملل بر پایه‌ی این اظهارات و البته نظام پشت‌پرده‌ی آن، جوایز را برای این نوع رفتارهای پست نسبت به ایران در نظر بگیرد و نظام سیاسیِ استکبار جهانی بتواند بر پایه‌ی همین اقناع فرهنگی بودجه علیه تحریم و گزینه‌هایش علیه ملت ایران اعمال نماید. چرا که اگر غیر از این بود هنرمندان ایرانی نیز همانند هنرمندان روسی اجازه راهیابی به محافل این چنینی را نداشتند!! 🔹اما نکته قابل تامل آنجاست که هر چه توانستند توسط مهمانان و فیلم‌های ایرانی حاشیه ساختند و متاسفانه سلبریتی های ایرانی هم عامدانه یا جاهلانه همکاری کردند و هزینه‌تراشی کردند و دست آخر جایزه اصلی را هم ندادند! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe